Automobilka Mercede-Benz se dnes pochlubila hned trojicí elektrifikovaných novinek ze svého kompaktního segmentu, které nabídnou elektrický dojezd okolo 60 kilometrů a výkon až 218 koní.
Docela dobře napsaný porovnání = vo čem to je https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/skoda-scala-1-5-tsi-dsg-vs-toyota-corolla-1-8-hybrid-srovnavaci-test-jehoz-vysledky-prekvapily/pohledy/1
Emisná norma bude aj po vybití batérie stále rovnaká. A bude z toho hybrid, ktorý bude v meste a na okreskách výrazne efektívnejší ako samotný spaľovák.
Opakovane ti rikam, ze majitele pluginu nepoblouznuje spotreba, ale to jak to auto jede. Spojeny vykon vic motoru dava pluginum v provozu slusnou dynamiku. At je to rozjezd z mista, razeni do pruhu, nebo vykon auta pri predjeti. Oturbene trivalce proste nejsou moje krevni skupna. Potrebuju auto co jede. Zjevne je to skutecnost ktera te irituje. Tak s cimpak jezdis? Dacii, Fabii, Thalii nebo podobnou jebkou? Pak je tvoje reakce pochopitelna.
Takhle to ale není, PHEV si nechávají docela dost velkou část baterie (klidně 3-4kWh) na které si nešáhneš pro rekuperaci s plnou baterií, ale taky jako ochranu pro mnohonásobné opakování cyklů. Navíc by plně nabitá baterie nesnesla velké proudy z rekuperace.
Konfigurator pise podle NEDCu 76km, tj. nejakych 20kWh/100. To je celkem normalni spotreba. Podle WLTP je to pochopitelne vic, uz jen proto, ze se ve WLTP jede pres 130km/h a tam vetsinou ucinnost beznejch elektromotoru se stalym prevodem optimalizovanym pro mestskou jizdu dost klesa.. takze sotva neco prekvapiveho...
ok:
Euro 6D-temp s 110%konverzí pro reálný provoz. Reálné měření činí 90-120 minut reálné jízdy. Konverzní faktor se bude snižovat od 2021 na tuším 50%. Navíc toho auta budou muset být schopna i po tuším 150tkm.
Po ujetí těch tvých 30km to pravděpodobně ujede ještě tak 20km na baterky. Pak půjde spotřeba někam k 70-95% toho stejného auta bez hybridní zástavby. Od toho můžeš odečíst náročnost na zvýšení hmotnosti o těch cca 10%. To by bylo nevýhodou pouze při naprosto ustálené jízdě bez brždění ale ani sundavání nohy z plynu. Což je jednak blbost a pak hlavně v takovém režimu nebude hrát těch 10% hmotnosti skoro žádnou roli.
Potřebu mít dvě auta právě PHEV odbourává, ikdyž to nechápeš. Konkrétně Cayenne E hybrid (3,0 V6 plus 100kW elektromotor) stojí stejně jako Cayenne S (2,9 Biturbo). Hybrid má vyšší výkon, žere podstatně méně a jede buďto stejně (0-100) nebo lépe (pružnost).
Zcela asertivně opakuji svůj dotaz určený především poblouzněným majitelům hybridů: Jakou emisní normu bude plnit hybrid s 16kWh aku po ujetí cca. 30 km / 1/2 h. jízdy od poslední zásuvky?
když to na 15.6 kWh baterku ujede 60 km tak mi vychází spotřeba 26 kWh/100km to je někde na úrovni Tesla X nebo skoro Audi e-tron, ale to je úplně jiná třída vozů, opravdu mají takovou baterii ? s i3 na 15kWh ujedu 120km
Jakou emisní normu bude plnit po ujetí cca. 30 km / 1/2 h. jízdy od poslední zásuvky? Do 30 km / 30 min. je to lokálně čisté auto, nad tyto okrajové podmínky je to spalovák jako každý jiný. Takže jsme opět v realitě: místo nyní jednoho auta bude muset každý mít auta dvě - e-auto do města a spalovák mimo. Tomu říkám skutečně "ekologický" přínos. I při testech spalováků jsou stále různé podfuky, např. se při testu nedobíjí aku aby se snížila zátěž a tedy spotřeba, přefukují se gumy, používá se ultrařídký olej atd.
Tohle myslíš jak? WLTP je násobně náročnější než NEDC včetně střídání různejch zátěží a jak správně píšeš víc jak dvojnásob dlouhý trasy = a ne ve zkušebně ale reálnym provozu!
Co má daleko náročnější WLTP který neni jen zkouška ve zkušebně ale reálná jízda auta se zrychlovánim různou rychlostí od 15ti do 145 km/h atd. tak co to má co dělat s VW levárnou?
Že to je daleko blíž realitě ukázalo třeba to VW = a zoufalý chování 3.0TDI = aby motor reálně plnil emise a nechrlil jako dřív jako 10 autobusů abych citoval Vaculíka a Dopravní fakultu ČVUT = choval se fakt děsně. Zrovna teď o víkendu sem čet že nový 2.0TDI evo 150kW je lepší = než po WLTP ten šestiválec = hodně smutný
Tenhle počin se mi líbí - výkonné hybridy a přitom s minimálními kompromisy. Třeba i dvouspojka (zejm. spojky) díky elektrifikaci bude mít násobnou životnost.