Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Ceed 1.0 T-GDI vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Když chcete normální auto

Silnice zaplavují SUV, Evropa se chystá na elektrickou éru, asistenční systémy směřují k autonomní jízdě. Sežene obyčejný člověk ještě nějaké normální auto? Naštěstí stále ano. Za rozumné peníze třeba Kiu Ceed nebo Škodu Scala.
Zpět na článek
7. 10. 2019 09:33
Scala trochu jinak
Přináším upravenou fotografii s pozměněnou přídí ve stylu Superbu a možná ve stylu nové Octavie. Záď připomíná současný designerský styl, navazuje v podstatě na nevyráběný model Rapid Liftback.

http://hezciauta.sweb.cz/scala.html
24. 9. 2019 13:57
otáčky scala 1.0 TSI
Měl jsem možnost řídit Scalu 1.0 TSI 85kW 6MP ... celý motor je opravdu výrazně tišší než 1.0 81kW TSI 6MP ve Fabii ... i tak to při otáčkách pod 2000 skoro nejede. A v těch 1150 otáčkách co se tu píše v článku to muselo už slyšitelně dunět ...
31. 8. 2019 06:42
Re: bez urážky, redaktor je buď uplacený nebo idiot, v o
Ještě přidám drobnou perličku: Cena na testované Škody je minimálně 479.100,- Kč. Poskládejte si vozidlo v konfigurátoru a máte to :-)
28. 8. 2019 10:34
cena testovaných...
Je někde v článku uvedena cena obou vozů prezentovaných v galerii? Díky
26. 8. 2019 22:04
bez urážky, redaktor je buď uplacený nebo idiot, v obou příp
1) víceprvkový podvozek CEEDu je téměř na špičce své třídy, rozhodně neztrácí jistotu a komfort ani na horším povrchu, což je něco, co Scala nikdy nedokáže
2) analogové ovládací prvky mají u CEEdu zřejmou logiku, vše je snadno dostupné na první dobrou, není nutné se u toho patlat někde v ovládacím menu
3) ad. servis: KIA stále provozuje smysluplné servisní intervaly - 15.000 km, které jsou pozitivní pro techniku, na rozdíl od Škody, která má servis poplatným fleet manažerům a jsou schopni olej měnit až na 30.000 km
4) 2 roky záruky vs 7 let (bez příplatku) snad ani nepotřebuje komentář
Avatar - lamal
26. 8. 2019 13:57
Re: Neda se svitit
Jasne.. videl som tmavu takmer cierna a ta usla aj z predu, zadku slusi kazda farba ten je dobry... Rapid sa mi lubi viac, ako vravis je to cistejsi dizajn, bez krcovitych snáh o rozne dizajnove ciele (napr odlisit sa od Kabyho, ale zostat u hrán)

Prave, na zaciatku bola 1.5 dost mimo cenovo, je fajn ze to dali k manualu a k nizsej vybave.
Avatar - Emel
26. 8. 2019 13:31
Re: Neda se svitit
Já bych mohl třeba tu zelenou, případně klasicky modrá Race metalíza. Teda takhle, Scalu bych nekoupil, bavíme se jen o barvě, jo? :-)

Neříkám, že se mi to líbí... taky jsem spíš za eleganci než za agresivitu, třeba u Audi A5. Ale jestli Scala nebo Rapid... tak to zase Scala, i když je Rapid tvarově čistší.

Ještě k té ceně - při uvedení byla 1.5TSI jen s automatem a možná jen ve Style, tak to stálo nesmysl... ale byla i informace o tom, že bude i Ambition s MT a za kolik.
Avatar - lamal
26. 8. 2019 13:20
Re: Neda se svitit
to je zaujimave... na strizkove bola vystavena cervena scala a v reale mi to vadi tak isto ako na fotkach... tmavsia farba tomu pomaha u mna, tie svetlejsie naopak nechavaju vyniknut

predavat sa asi bude, tak pohoda :D
Avatar - Emel
26. 8. 2019 13:11
Re: Neda se svitit
Předek mi neva. Na fotkách to trošku trpí na přílišnou agresivitu, snahu o zdůraznění hran a tvarů... no, něco jako poslední Audiny... naživo mě to ale do očí netluče (ani u toho Audi). Určitě se mi aktuálně líbí víc čumák u Scaly než u Octavie.
26. 8. 2019 12:07
Re: z bláta do louže
Rokitko, ty chodíš tak maximálně do bazaru a dobré auto nejseš schopen poznat. :D
26. 8. 2019 12:06
Utlučené podvozky koncernu
Je záhadou, proč Škodovka, potažmo koncern neumí už delší dobu udělat netlučící podvozek. Viditelně ty jejich platformy stojí za starou belu.....a novinaři to musí zachraňovat do testu to nejsou ochotni napsat. Hanba Vám hoši .... :no:
Avatar - lamal
26. 8. 2019 11:54
Re: Neda se svitit
Mas pravdu, cennik som si nepozrel a mal nespravne dojmy o cene 1.5TSI.
Suhlasim s tym litrom, mne ta skalka neva (vacsina auta je pohladna), povazujem to za priemerne auto v kategorii tj nie zle, len preco ten predok tak sprasili ? Je to subjektivne, no mne to pride zbytocna chyba co uz.
Avatar - Emel
26. 8. 2019 11:03
Re: Neda se svitit
Povedal by to kdokoli, kdo viděl ceník ;-)
Mně k té Scale sedí ten litr, prostě lowcost auto se vším všudy... ale je fakt, že poměrně příznivá výše příplatku za 1.5 by mě nutila přemýšlet.
Avatar - lamal
26. 8. 2019 10:33
Re: Neda se svitit
tak vidis, kto by to bol povedal :D Ked bude cim skor FL a ten odporny predok zadelaju, tak to bude (podla mojho oka) solidna ponuka
Avatar - Emel
25. 8. 2019 22:38
Re: Neda se svitit
U Scaly je příplatek za 1.5TSI 35t. U Ceedu je to 30t, ale zase je ta 1.4T dostupná až od třetí výbavy (Exclusive)
https://www.skoda-auto.cz/…cala/scala-cenik
https://www.kia.com/…t/Ceed_cenik.pdf
Avatar - Emel
25. 8. 2019 22:17
Re: z bláta do louže
Jo, a taky výhody Fabie 1.0MPI... jsem nerozhodný, nevím co z toho si vybrat ;-)
Avatar - Beefcake
25. 8. 2019 21:43
Re: Městské tempo
Vzhladom na to, ze s takymi otackami ma celkom znacny problem aj 1.6 naftova od koncernu, tak na 1.0 benzin by som nevsadil nic.
Avatar - Beefcake
25. 8. 2019 21:42
Re: z bláta do louže
Nie, Swifta som nemyslel :) Tam presne popisal vyhody Forestera, ktore z cennika vidno nie je, inak je to same fuj CVT , fuj atmosfera.
Ale ojety Swift uz skoro skoncil u zeny, jedine male auto, co mi je sympaticke.
Avatar - Ozzman
25. 8. 2019 20:24
Re: auto
Tak pošetři ještě rok a nebudeš potřebovat ten podvodnej web kterému tu děláš reklamu
Avatar - lamal
25. 8. 2019 17:54
Re: Neda se svitit
Ten liter u Kie, nie je tragicky, ked dohodis par supov mas 1.4t u skody je 1.5 tsi drahe a nie je to moc dobry motor... scala kazdopadne vyzera z predu nepodarene
Avatar - Emel
25. 8. 2019 13:46
Re: z bláta do louže
Myslíš v penzi :-) ? Už mám toho Swifta... akorát jestli ještě pár let vydrží, tak ho nafasujou děti.
Avatar - Emel
25. 8. 2019 13:43
Re: Městské tempo
Tak zkušenost s tím nemám, ale řekl bych, že dokud nebudeš potřebovat záběr, tak by to problém být neměl. Jasně, jakmile vesnice skončí a ty šlápneš na plyn, nebo bude trošku kopeček, je potřeba řadit.
Avatar - Beefcake
25. 8. 2019 11:50
Re: Městské tempo
Nemyslim, ze to ale plati pre 1.0tsi.
Avatar - Beefcake
25. 8. 2019 11:06
Re: z bláta do louže
Jak necakal, ved to sedi ako "rit na serbel" ;-)
Avatar - Beefcake
25. 8. 2019 11:05
Re: z bláta do louže
Ved vam sa raz otvoria oci :-)
Presne vystihnute tu: https://www.garaz.cz/…zklamou-21002388
25. 8. 2019 04:15
Re: Škodovka vyrábí nejlepší auta na světě
Jasně, tenhle svět plný spiknutí je ten pravý... To snad ani nemůže být pravda, jak někdo může být podobně postižený :D
25. 8. 2019 04:12
Re: z bláta do louže
Ne chtěl, ale koupil! Dva měsíce v něm jezdil a ano pro cestu na Nordkapp byl Allroad lepší ;-)
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2019 22:20
Re: Škoda
Zapne, za 2 tisíce Kč. To samé corner mlhovky...
Avatar - twistedTSD
24. 8. 2019 22:18
Re: Když chcete normální auto
Co je normální auto?
24. 8. 2019 21:41
Re: Neda se svitit
https://www.autoexpress.co.uk/skoda/scala/107691/skoda-scala-vs-ford-focus-vs-honda-civic
24. 8. 2019 21:28
Re: Neda se svitit
No zrovna Ford má svých starostí dost, motory se sypou, lamela v převodovce vydrží kkt, Focus má málo místa na zadních sedačkách a zbydou jen dobrý jízdní vlastnosti a ty využiješ 1x týdně. Za mě asi něco Japonskýho. Toyota, možná Mazda.
Avatar - woody-alien
24. 8. 2019 20:37
Re: z bláta do louže
:D No, a přitom to tehdá moh mít tak symetrický. :-)
Avatar - Emel
24. 8. 2019 19:43
Re: Ceny?
Je to napsané v metodice. V cenovém srovnání se srovnává "verze Světa motorů", což je nějaká typická výbava pro danou třídu. Bodování za cenu se pak odvíjí od cenového etalonu... nedávno to pro kompakty bylo myslím Tipo, dneska nevím. A pak za každých 5% navíc v té "typické konfiguraci" se strhává 0,25b... nebo něco takového.

Testovaná verze na to nemá vliv, testeři si konfiguraci pro test běžně nevymýšlejí, ale dostávají něco z testovací flotily. Když chtějí něco specifického, tak je to docela boj... viz test litrových tříválců.

Samozřejmě je problém, pokud hodnotíš sedačky ve Style, ale v cenovém srovnání porovnáváš ty v Ambition... a pak je tu vliv velikosti kol na jízdu...
Avatar - Emel
24. 8. 2019 19:36
Re: podvozek ???
Zase v AutoTipu byl test kombíku a Ceed ho vyhrál...
Avatar - Emel
24. 8. 2019 19:35
Re: Městské tempo
Ono hlavně záleží, co po tom motoru v tu chvíli chceš... není problém jezdit při 1200 otáček i méně, pokud je to jen taková udržovačka.
Avatar - Emel
24. 8. 2019 19:33
Re: z bláta do louže
Jo, Dinar je ztracenej... ale pája občas má záchvěvy prozření. Jednou třeba chtěl koupit pořádné festovní Subaru na roadtrip.

Pak teda zjistil, že se v tom blbě sedí a blbě to svítí a vůbec a koupil starýho Allroada, ale snaha se cení, Beefcake by měl radost :-)
Avatar - Beefcake
24. 8. 2019 13:04
Re: Když chcete normální auto
TO je ukazka, ako po rocnom placi sa nasledne redefinuju kategorie aut.
24. 8. 2019 11:00
Škoda
Zrovna včera jsem se vrtal v Yetim a softwarově jde zapnout/vypnout spousta výbavy. Například jsem tam vypl pípaní bez zapnuteho pásu, ale nejvíc jsem čuměl, že šlo zapnout automatické brzdění v kopci. Nechápu, že to nezapne rovnou automobilka.
24. 8. 2019 10:15
Re: Škodovka vyrábí nejlepší auta na světě
podceňuješ němce. vw už tam je etablovaná, teď tam potřebují anglány nacvičit na jejich dvojku, která je zčásti vyráběná z dílů co se nejdřív používaly u vw. a to se jim vyplatí, protože ze škody jim teď teče víc než z vw. proč asi teď jezdí v tour de cyklista samá škoda?
a navíc, a zaplatit si svoje písaře v časopisech není zas až tak neobvyklá činnost
Avatar - kaa
24. 8. 2019 08:58
Když chcete normální auto
Normální auto s tříhrnkem, to je fór.
Avatar - lordlord
24. 8. 2019 08:19
Re: scala
to znám, ale jen škoda ten název koupila od renaultu
24. 8. 2019 05:50
Re: scala
Najdi si historii některých jmen aut a přejde tě hysterie ze Chcaly.
24. 8. 2019 05:48
Re: Test
Přeposilované je jedna věc, ale mě spíš vadí gumovost a nekonzistentnost. Když začneš zatáčet jako by jsi musel volant odlepit od něčeho a pak se utrhne, znovu ztuhne...to je korejské řízení.
24. 8. 2019 05:45
Re: Škodovka vyrábí nejlepší auta na světě
Angláni opisují od Němců? Tady se ale umí sejít partička, jeden co nečte článek, ale komentuje, druhý co tvrdí takovou hovadinu... :-!
Ona Scala v britských očích překonala i svého německého uberbratra. To asi nesvědčí o opisování viď mysliteli ;-)
Avatar - _beta
23. 8. 2019 22:47
Riešenie je jednoduché, Ceed 1.4t.
Za mierny príplatok zobrať Ceed s 1.4t a je hotovo.
A k tomu jazdeniu s litrovým tsi po meste na päťku, to sú také kecy že až to dverami trieska. Rok jazdím s litrovým tsi 81kW vo Fabii a po meste ani náhodou päťka, aj tá štvorka len tak tak. Po meste treba nad 1800 otáčok, inak to vibruje a duní.
Avatar - Beefcake
23. 8. 2019 21:06
Re: Městské tempo
Ja teda neviem, ale pri nejakej odhadom 80km/h mam tolko otacok. Ale mam alibi, lebo pako je potom prevodovka :)
A co take 3L biturbo MB, ktore bezne jazdi pod 1000.
Takze tu vetu treba trochu upresnit ...
Avatar - Beefcake
23. 8. 2019 21:03
Re: Ceny?
Takze tak trochu, resp. trochu viac - podvod ?
Resp. jasna vedoma manipulacia.
Avatar - Beefcake
23. 8. 2019 21:01
???
Citam, ako je vlastne Kia jazdne lepsia a na konci napriek tomu zaver, ze Scala je ta "sportovejsia" ?
23. 8. 2019 20:57
Re: Verze se silnějšími motory...
3-velec nieje od skody ale od vw
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2019 18:47
Re: podvozek ???
http://reports.weforum.org/…veness-rankings/?…

Ryccardo teda tuhle řikal že má vlastní JINÝ pořadí ale pro nás ostatní.. :-)
23. 8. 2019 17:33
Re: Škodovka vyrábí nejlepší auta na světě
tyhle všichni to od němců akorát opisují. musíš dát odkaz na korejský svět motorů
Avatar - lordlord
23. 8. 2019 16:40
scala
Normální auto, ale nesmíte vědět, že v Itálii Scala od roku 1986 vyrábí toaletní papír, holandská Scala záchody a příslušenství...
23. 8. 2019 16:30
Neda se svitit
Takze Kia ma nic moc motor a skodovka je, aspon pro me, nekousnutelna designove. Autojako celek naprosto sterilni, nez zo clovek vidi zezadu, tam uz je to vyslovene oskliva cinanka a vymalovano.
Kompaktni tridu povazuju za nejsmysluplnejsi v pomeru cena/uzitna hodnota, ale na spici sedi asi focus. Nebo ho nekdo prekonava?
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2019 16:10
Re: Joe Salaaaa
Takové odborníky na vysavače jako ty tím vysavačem pravidelně předjíždím.
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2019 16:08
Re: Městské tempo
Souhlas. S Rapidem jezdím (ve městě) většinou na trojku, jinak se trápí. I kdyby Scala (díky dvouhmotě?) snášela nízké otáčky lépe, je to pro motor utrpení.
Avatar - twistedTSD
23. 8. 2019 16:00
Re: Kia CEED
A jsi si jistý, že nebylo výhodnější vzít Style? Cpát příplatky do Ambitionu je zpravidla ekonomický nesmysl.
Avatar - Verny_2013
23. 8. 2019 15:52
Re: Jednooký král
Pod to se podepíšu. Jel jsem se Scalou s 1,0 TSi a přenos rázů a bouchání na nerovnostech mě nepříjemně překvapilo. Ceed/I30 je v komfortu podle mě o třídu lepší.
Avatar - lamal
23. 8. 2019 15:45
vyzera ako prasiatko
ta scala, trochu tupy vyraz z predu.. zbytok auta je obstojny, zadok vyslovene fajn

Test je nudny, trapny, krcovity a lacny tak ako zvuk pri radeni v kii... škoda predsa nie je lacná

toto je fakt pre blbcov:
´´Scala nás naopak nechává korzovat těsně nad hranicí tisíce otáček. Městské tempo na pětku znamená 1250 min-1, na rozdíl od kie můžeme v klidu zařadit i šestku a pokračovat na 1150 min-1 bez známek trápení.´´

Ked testovacia redakcia takto jazdi s autami a podla toho este aj nastavuje meritka, tak sa tomu testu fakt nedivim, kia sice nema ten liter vydareny moc, ale to nie je to o co tu kraca :D

Este by ma zaijimalo ked ma skoda tak lacny servis ako casto meni olej...
23. 8. 2019 15:41
Re: Test
V proceede gt je to tiez preposilovane
23. 8. 2019 15:34
Re: podvozek ???
Podla mojho skromneho nazoru aj v horsom
23. 8. 2019 15:25
Re: Městské tempo
Jezdit s benzínovým motorem v 1150 min-1 může jenom pako. Ať žije karbon a klika.
23. 8. 2019 14:14
hlúpy redaktor
Ceed ma drahší servis, pretoze ma dlhšiu záruku = auto sa udržuje lepsie.

Preto ma kia servisný interval 15 tkm.

A predpisuje aj výmenu veci, ktore skoda nemení vobec - napr chladiacu kvapalinu.

Takze redaktor zhadzuje skrátený servisný interval, ktory naopak pri jazdením aute doporučuje.

Kia skratka zaručuje lepšiu kvalitu a to nie je zadarmo.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 14:09
Re: z bláta do louže
Hele, zánovní kus, farář v Německu s tím jen jezdil do kostela, a občas na nákup. On už je to starej pán, moc toho nenajezdí, v zimě radši chodil pěšky, nezná to sůl ! Topovka !
23. 8. 2019 14:01
nezdají se mi ty otáčky motoru co popisujete ...
"Scala nás naopak nechává korzovat těsně nad hranicí tisíce otáček. Městské tempo na pětku znamená 1250 min-1, na rozdíl od kie můžeme v klidu zařadit i šestku a pokračovat na 1150 min-1 bez známek trápení."
To by se ten motor musel brutálně lišit od Fábie 1.0 81kW (také s filtrem). Ten ožívá teprve na cca 1750-1800 otáčkách .. pod tím je výrazně slyšitelné podtáčení. I fábie 1.2 tsi 81kW jezdila na rovině bez podtáčení na cca. 1500 otáček .
23. 8. 2019 13:40
Re: Test
Myslím, ze nepíses pravdu. Teraz som siel Scalou po dialnici 140 a isla ticho resp. normalne.
23. 8. 2019 13:26
Re: z bláta do louže
Byl bych rád, aby měla do 100kkm :-!
23. 8. 2019 13:24
Re: Test
Ale to nezpochybňuju! Mám jen problém s idiotsky naladěným posilovačem.
23. 8. 2019 13:23
Re: Ceny?
Scala cca 550 a Cedník dovybavený na Scalu cca 520 ;-)
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 13:16
Re: Ceny?
Už mi to bylo vysvětleno... Pořád jsem se podivoval, že to auto stojí jen 400, ale nevypadá tak :D
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 13:16
Re: Test
Mne Megane přišel gumový (řízení a řazení) a hluk ve vyšších rychlostech. S i30 jsem jezdil jak po Praze tak i dálku jako spolujezdec a nemohu si stěžovat, nic nestandartního na mainstreamovy Csegment, ale byla to nejvyšší výbava.

Asi to bude i o konkrétní verzi.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 13:14
Re: Test
Tak zkus, fakt je to velký posun a i když Hyu nemám moc v lásce, tak za peníze, za které to prodávají, je to hodně solidní auto, minimálně jako nové tak působí. Není to nic, co by ti přivodilo řidičskou extázi, ale zase je to auto s kterým bezproblémů může česká rodinka žít rozhodně lépe, než se starou Felicí, nebo Fabií HTP.
23. 8. 2019 13:14
Re: Test
Mne i30 kombi prišla dosť hlučná oproti Meganu. Hlavne od zadných kolies - šli sme po prahe sedel som vzadu a mal som problém sa normálne rozprávať s tými vpredu. To Megane GC mi v obdobnom režime prišiel lepšie odhlučnený.
23. 8. 2019 13:13
Re: Ceny?
Tak se podívej, co je na něm vše navěšeno, to je sice možná Ambition (nedal bych to ruku do ohně), ale vybavený do plných. ;-)
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 13:13
Re: Ceny?
Ahá! :D Já si říkal... protože ceníkové základní auto vypadá trochu jinak :D
23. 8. 2019 13:12
Re: Ceny?
Ceed vyzerá byť stredná výbava za 430 000Kč cenníkových
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 13:12
Re: z bláta do louže
No naposledy jsem ho viděl v nějakém RR, ale tak znám i lidi, co prodali Volvo a koupili si 1203ku, takže Ofce fnaftě je kult :D

Doufám, že až ji vezmeš, bude mít na tacho zase jen 120 tisíc km :D
23. 8. 2019 13:12
Re: Test
Nn, nové generace vyjma Tucsonu jsem už neriskoval. A ten je v původní "formě". Ulepená, ublemcaná žvýkačka.
23. 8. 2019 13:12
Re: Ceny?
Nie to čo je na fotkách je Style s kopu príplatkami :D skoro top čo môžeš mať. SM porovnáva cenu len teoreticky v základných výbavach ale škodovka tam vždy dôjde v plnke so všetkými príplatkami :D.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 13:11
Re: Jednooký král
Protože si to WinDiesel nepřeje :D Možná jsem uhodil na hřebíček na hlavičku s tím starým dieslem :D
23. 8. 2019 13:10
Re: Jednooký král
A proč se tu nesmí psát, že letité neudržované nafťáky, co čoudí jako tovární komín by zasluhovaly sešrotovat?
23. 8. 2019 13:08
Re: z bláta do louže
A v čem myslíš, že jezdí? Doufám, že až ji bude prodávat, tak mi řekne! ;-)
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:57
Re: Test
Novou i30 si zkoušel ? Ta mi přišla už hodně slušná, neříkám, že je to lepší, než VW-Ford-Mazda, to určitě ne, ale možná to bylo lepší, než Mégane.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:56
Re: Ceny?
Neni, má to být Ambition, to je prostřední výbava, nebo je snad v tabulce něco jiného, než testují?
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:56
Re: Ceny?
A to je jen Ambition..... Jak jsem psal výše, se "slevičkou od dealera" jsme byli na podobné konfiguraci asi kolem 530 tisíc. Dost věcí se k těm základním 400 tisícům připlácí.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:54
Re: podvozek ???
Já jel a vesměs se s tím podvozkem shodneme, viz výše.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:53
Re: Jednooký král
Pamatuji si jak si tu před rokem psal, že nový Fokuse je hrůza a že takový Ceed je daleko lepší a hezčí.

No nic no... ;) A to by si měl ještě zkusit jak jezdí....
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:51
Re: Kia CEED
Poptávali jsme někdy na jaře tuším. A tohle byla cena auta z konfigurátoru + nějaká slevička, ale nic moc slevička.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:47
Re: z bláta do louže
Ty sis koupil taky jedničkovou Ofci? :D
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:47
Re: Jednooký král
Kdyby si místo impulzivního vztekání nad ofcí bez DPF přemýšlel (a chodíš sem dost dlouho), tak víš, že já jsem jeden z mála, který kope za naftu a sám s ní jezdí ;) Ale to chci asi moc...
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:45
Re: z bláta do louže
To jsem nečekal, že zrovna tady a tímto vytočím tolik lidí :D :D Ale bavím se :D
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 12:44
Re: z bláta do louže
Já se tě nechtěl dotknout.... ;) sry
Avatar - CICERO
23. 8. 2019 12:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 8. 2019 12:40
Re: Kia CEED
Když se podívám na skladové vozy tak se dá pořídit scala v ambition s 1.0 tsi 85kw od 350tis... od 450tis je 1.5tsi ve style s DSG. Takže podle mě si skladovky kupce najdou a poměrně rychle.
Avatar - Dinar
23. 8. 2019 12:33
Re: z bláta do louže
Asi půjdu odlepit ten Ortel ze skla... :-[]
23. 8. 2019 12:31
Re: Kia CEED
Byl tam výkupní bonus + cena auta na protiúčet. Za auto 50, výkupní bonus 20. A zbytek sleva dealera.
23. 8. 2019 12:24
Re: Ceny?
Ten Cedník je evidentně jedna ze základnějších verzí, Scala je naložená až po střechu.
23. 8. 2019 12:16
Re: Test
S čím hluk ve 130 porovnáváš? S Lexusem LS?

Kluci nahoře blahořečí ProCeed GT, nejel jsem ho, takže se k němu nevyjadřuji. Přesto si nevybavím H/K model, kde by řízení nebylo otřesně gumově nebezpečné. To je pro mě třeba naprosto nepřijatelné.
23. 8. 2019 12:15
Re: Ceny?
Naznacujes zamernu neobjektivitu kvoli lepsim fotkam?
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2019 12:14
Re: Testovací jizda
dik za dojmy... chce to vyskusat samozrejme co komu viac sadne .. aj vyhlad z vozu aky je z oboch aut dozadu.. aj dopredu.. sklon zadnych sedaciek a podobne "vecicky" ktore si clovek proste musi skusit nazivo... mne osobne sa styl kabiny skody paci viac... pritom predosly ceed mal peknu palubku ktora mi svojim vstavanym dotykacom s tou natocenou masivnou konzolou prisla velmi elegantna a nadcasova ... este ktovie ako je na tom kamiq vs scala... ale tam je to snad uplna zhoda v kabine .. lebo za mna v tychto cenovych aj velkostnych vodach by som uz rovno chcel kamiqa ( kvoli vyssej svetlosti a este kusok kompaktnejsej karoserii voci scale s tym istym razvorom ) ...
23. 8. 2019 12:13
Re: Test
https://www.autoexpress.co.uk/skoda/scala/107519/skoda-scala-vs-volkswagen-golf-vs-kia-ceed
23. 8. 2019 12:12
Re: z bláta do louže
To bude tým, že si voči Kórejcom zaujatý, keby si sadol do Genesisu, tak tu budeš vypisovať jak to búcha ako stará octávka.
23. 8. 2019 12:05
Test
A proč neporovnavaji tichost,zrychlení atd.Scala ve 130 hučí jak kdybych jel 200.Podvozek tvrdej jak nějaky m bavorák.V Německu test s golfem prohrála tak na co si to hraje. :no:
23. 8. 2019 12:04
Re: z bláta do louže
Jinak koukám, že tu je minimálně 6 týpků, které jsi popsal :-!
23. 8. 2019 12:03
Re: z bláta do louže
Ty jsi se s Ozzákem domluvil, že to tu dnes rozpumpujete :-[]
23. 8. 2019 11:57
Re: Ceny?
To SM radši nepíše ;-) Tu Scalu vidím tak k 600k.
23. 8. 2019 11:54
Ceny?
Dobrý deň. Aké sú cenníkové ceny Vami testovaných aut? Tak ako boli nafotené. Ďakujem.
23. 8. 2019 11:52
Re: Jednooký král
Scala nesmí konkurovat Golfu a ani Leonu ;-)
23. 8. 2019 11:51
Re: z bláta do louže
:yes: :yes: Nasmal jsem se :yes:
23. 8. 2019 11:49
Re: Jednooký král
A nechceš si to vyndat ze zadku, když tě to tak evidentně dráždí? ;-)
23. 8. 2019 11:47
Testovací jizda
Tak ja jel obe auta, ale s jinym motorem. Ceed 1,4T a Scala 1,5T oba automat a v nejvyssi vybave.
Najeto na s kazdym okolo 150km a za me urcite Ceed. Skoda mi prosla podvozkove horsi a i celkovy dojem byl z ni i horsi. Cenove je v realu mezi auty dost rozdil,Ceed vyrazne levnesi (nechte si udelat nabidku). Co se tyka dojmu kvality, tak je to asi remiza. Nemyslim si, ze by skoda delala neco o moc lip nebo hur.. Obe auta na bezne jezdeni uplne OK. Je to jen na kazdem co si vybere.... Takze za me test nic moc a trochu zavadejici.
23. 8. 2019 11:47
Re: podvozek ???
Viz níže test Scala x Golf x Ceed z GB, kde mají silnice v podobném stavu...
23. 8. 2019 11:46
Re: Škodovka vyrábí nejlepší auta na světě
Napiš to třeba Auroexpressu do GB... ;-)

https://www.autoexpress.co.uk/skoda/scala/107519/skoda-scala-vs-volkswagen-golf-vs-kia-ceed
23. 8. 2019 11:43
Re: z bláta do louže
Take it easy WD...ne, že by to ještě nefungovalo. Mimochodem, vždy nějaký dýzl mám, kupuju nový a DPF tedy prvních 200k zvlášť teď s močůvkou není téma, ale syn kupoval ojeté 325d, první co šlo byla výměna právě DPF. O to víc mě štve, když se musím táhnout za 10-20 let starými nafťáky, kterým by měla PČR (a nástroje na to má!!!) zabavit technickou a vysolit pokutu.
23. 8. 2019 11:40
Re: z bláta do louže
:D :D :D rozsekal jsi mě před obědem! :yes:
23. 8. 2019 11:02
Škodovka vyrábí nejlepší auta na světě
Vážená redakce, ve stručnosti
nepíši sem příspěvky vůbec, ale už jsem to nevydržel. Aniž bych četl celý článek (stačí mi nadpis), kde je ve srovnání vůz z produkce Škoda Auto, vždycky vím kdo jasně zvítězí:) asi jsem jasnovidec. Připadá mi to až neuvěřitelné jaké excelentní vozy naše v uvozovkách značka Škoda vyrábí. Ať postavíte kteroukoliv značku proti Škodě je zde podotýkám ve většině případů jasný vítěz. Nemám nic proti domácí značce, ale už je to fakt hodně vokatý.
Avatar - Hammunasakra
23. 8. 2019 11:00
Re: z bláta do louže
Ty máš den = nechtěl by ses trochu zklidnit?

Sex pomáhá = jestli nemáš prachy tak aspoň bílej sex = ten prej taky :-)
23. 8. 2019 10:54
Re: Joe Salaaaa
to jako že Scala s tím děsným podvozkem a vysavačem místo motoru je nějaká raketa ??? :-O :-O :D :D :D :-[] :-[] :-[] :-[]
23. 8. 2019 10:53
podvozek ???
lidi jel jste někdo v obou autech ??? Já to zkusil, dálnici jsem vynechal a musím říct, že Scala má na okreskách ten podvozek fakt tragický, na dálnici možná dobrý , ale kolik takových v ČR máme ? To i můj Ceed, kterého jsem měl před 10 lety měl podvozek lepší a nějaký chůjovinky simply clever to nezachrání. Zapracovat na podvozku a mohlo by to být dobrý. Jinak ten předek Scala, Kamiq atd je děs :no:
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2019 10:46
Re: Verze se silnějšími motory...
prave taketo porovnanicko by bolo super suhlas... ale stejne asi tie "zaklady" su predajnejsie v nasich stredoeuropskych koncinach.... ved kto da za ceed pomaly 20 babiek dnes uz ... ked uz aj ten spotrebou a vykonom "zazracny" trojvalcovy zaklad je dnes tak drahy ako 1,6gdi u predchodcu ... zakaznik to zda sa opat vyhral... a dnes ked chces slusny ceed tak ani 15 litrov fakt uz nestaci... skoda
Avatar - WinDiesel
23. 8. 2019 10:46
Re: Jednooký král
nejednou je Ti dieselový "charakter" dobrý :no: :no: :no: pokrytče
Avatar - WinDiesel
23. 8. 2019 10:44
Re: z bláta do louže
to bylo hodně slabé wole, a už podobné bláboly někdo sepsal asi tak 1000000 x
opakováním blábolů moudro newyrobíš :no: :no: :no:
23. 8. 2019 10:42
Re: Jednooký král
Ja som jazdil proceed gt s manualom a vadil mi lahky chod pedalov, hlavne spojka a radenie, vsetko mi to pripadalo skor zenske, jazdi to pekne aj na 18kach
Avatar - WinDiesel
23. 8. 2019 10:41
Re: z bláta do louže
proč píšeš o naftě když jsou oba porovnávané vozy v benzínu?
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2019 10:36
Re: Jednooký král
aj za mna asi skor scala ( hoc chcelo by to vyskusat samozrejme oba vozy ) ... novy ceed mi pride akysi uz ale bezpohlavny a neuchopitelny nemozem si pomoct... stale aj po viac ako roku som z neho viac sklamany ako poteseny a nejak ma nechava aj na cestach uz chladnym ked ho vidim ale to prejde u mna casom ... to poznam .. este sa mi raz zapaci ... len aj kabinu ma akusi hm... proste predchodca ju mal krajsiu takze opat ziadky krok dopredu ... a aj ked z tejto testovanej dvojce maju obe auta kabiny uz robene podla jednej a tej istej "blbej" sablony tak krasne vidiet ze ked dvaja robia to iste tak vysledok este nemusi byt uplne ten isty....
Avatar - JirkaV8
23. 8. 2019 10:19
Joe Salaaaa
Scalu by neměla výrazněji ohrozit taková vydechlina typu Ceed/Sandero/Granta
Avatar - 3_diamanty
23. 8. 2019 10:18
Re: z bláta do louže
predosly ceed bol proste aj za mna akysi krajsi ale aj tak je to myslim nadalej kukatelne a solidne vyzerajuce auto.. inak konecne pekne farebne prevedenia v teste .. jak scale tak aj ceedu tieto farby moc pasuju... lebo ceedu vobec nepasuju tmave farby napr na rozdiel od golfu a na druhej strane biela scala vyzera pomaly jak dodavka... ale to aj fabia kombik... takze super vyber... teda az na tie motory ... lebo s 1,4tgdi a s 1,5tsi by to bolo este zaujimavejsie .. navyse prave toto ( 1,4tgdi a 1,5tsi ) su za mna motorove idealy pre tento velkostny a vahovy segment aj ked chapem... tie zaklady uz mnohym budu stacit a aj financne to este pojde nakolko ked kukam do cennika tak 1,4tgdi uz ozaj nie je za cenu predosleho vykonoveho vrcholu predchodcu ( cize 1,6gdi ) co som samozrejme cakal.. :-| ... v jeho cene je dnes vlastne este len 1.0tgdi... osobne takto sa mi viac paci scala ( ale s 1,5tsi a bez priplatkoveho digitalneho stitu ) ... ale trebalo by obe auta vyskusat osobne samozrejme a tak zvazit... lebo len o krase/nekrase to pri kupe nikdy nie je ... fajn testik.. taketo porovnavacky mam tu ( aj nadalej ) moc rad :yes:
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 09:55
Re: z bláta do louže
Tak pravý drsný chlap, co má tílko se vzorníkem skrvn odrážejícím poslední dva týdny kuchařského umění jeho staré naloží děcka, manželku, basu lahváčů, kýbl řízků, paštiku, k tomu gumovej člun od větví, nazuje sandále, ale hezky v ponožkách (co kdyby bylo ráno chladno), ledvinku. Natočí svoji Ofci ftédéí, fčipu, fmetle, nahlínách voe, sesle vepř,bez dépéef (žádná unie mu nebude kázat, jestli má plnit nejaký emise, protože neví, co to je, stejně jako mu nebude zakazovat rum, máslo a zahnutý banány a okurky!) na mapu ser.e, protože se nemusí koukat na cestu, to chlapi nedělaj, naftu má v kanystru, co vycuc v JéZeDé (stejně to tem lempl farmář u kterýho dělá má dotovaný !), pustí Ortel (což je i nápis přes celé zadní sklo), protože co když by mu nějakej čmoud chtěl urkást jeho teplé místečko a vyrazí na Mácháč a k večeři si dá Kebab, protože je to voe levný, děti to maj rádi a berou sravenky... no a, že to tam peče čmoud...
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 09:45
Re: Verze se silnějšími motory...
Už jsem to tu párkrát psal, i30 šla už před půl rokem sehnat v nejvyšší výbavě s 1.4T a v kombiku za 400. S podvozkem souhlasím... respektive na hezké silnici Scala umí jet dobře.... ale v ČR takových moc není
23. 8. 2019 09:45
Městské tempo
"Městské tempo na pětku znamená 1250 min-1, na rozdíl od kie můžeme v klidu zařadit i šestku a pokračovat na 1150 min-1 bez známek trápení."

Tohle je lež jako věž, 1.0 TSI tyhle otáčky dá tak maximálně při jízdě bez plynu anebo z kopce. T-GDI je na tom ještě podstatně hůř, ale o to zas až tak nejde.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 09:42
Re: Jednooký král
Já s nám taky jezdil ;) Opět je to pro mne auto k ničemu (jako spousty dalších aut co mne baví :D), ale chtěl bych ho na víkend :D Velmi se mi líbila i rychlost DCT a fakt, že jsem to na dálnici natřel Superbu TDI :-[]
23. 8. 2019 09:42
Verze se silnějšími motory...
Docela by mne zajímalo srovnání Scala - Ceed ve verzích se silnějšími motory 1.5 TSI - 1.4 T-GDI s manuálním řazením (u Scaly by to mělo být dostupné od srpna).
Uznávám, že 3-válec od Škody je lepší než od KIA, ale je to jen tříválec a ještě relativně slabý (pro plně naložené auto).
Ta 1.5 TSI od Škodovky není špatná, ale cenový rozdíl ve prospěch CEEDu potom podstatně vzroste.
Jinak co se hodnocení podvozku týká, tak na základě vlastních zkušeností (Ceeda mám a ve Scale jsem se projel) bych to hodnotil přesně opačně.
A ještě jen poznámka - po výměně GŘ svého zastoupení pro ČR změnil Hyundai velmi podstatným způsobem :-) svoji obchodní politiku, takže momentálně zde nabízí i i30 HB s motorem 1.4T-GDI (dříve nedostupná) kupodivu za nižší cenu než Ceed ve srovnatelné výbavě.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 09:41
Re: Kia CEED
My jsme cvičně poptávali Scalu s tímto motorem a ve střední výbavě.... cena byla přes 0,5M.... To je příplatek za tohle, za támhleto a to byl Ambition. Trochu mi nesedí to srovnání cen z testu, kde je příplatek za metalízu ? Nebo to byla auta opravdu tabulkově cenou "již od" ?
Avatar - iudex
23. 8. 2019 09:40
Re: Jednooký král
Presne, zo súboja jednookých môže vyjsť Scala ako víťaz, ale Ceed vie ísť o level vyššie, až po GT s 204k. A to si napríklad Ondro Chamilla veľmi pochvaľoval: https://www.garaz.cz/…i-smysl-21002347?…
Avatar - iudex
23. 8. 2019 09:37
Re: z bláta do louže
Ty máš problém so sexuálnou identitou, alebo nejaký iný komplex? Pretože zatiahnuť toľko nesúvisiacich "nepriateľov pravého drsného dedinského chlapa" do debaty o autách, to sa len tak nevidí.
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 09:36
Re: z bláta do louže
No a jakou verzi si jel ? Já jezdil Proceedem GT s DCT a bylo to hodně fajn svezení za neskutečně pěkně peníze (nabídnuta za něco lehce přes 600).
23. 8. 2019 09:34
Re: Kia CEED
Pokud to prodavaji za 300, tak to auto stoji za 300, tratit na tom nebudou, to se neboj :-)

Ale to neni nic proti Kie, to je uplne bezne, to samy dela Ford, Opel atd. Znam Fordy prodane se slevou pres 30%. Treba VW umi 15-20% slevu taky, Skodovka v CR taky ale jenom pro velke fleety, jinak slevu davat moc nechteji. Proto jsem uz nekolikrat mel VW, protoze je po sleve (a casto i pred slevou) levnejsi nez Skodovka. Pritom mimo CR umi skodovka ty stejne slevy co VW, takze to je jen o tom, ze mnoho cechu chce Skodovku a nic jinyho, tak proc by jim slevovali ... :-) Fleetum ale slevit musi i Skodovka, ti by si klidne koupili neco jinyho, kdyby tu slevu nedostali :-)
Avatar - Ozzman
23. 8. 2019 09:33
Jednooký král
Mezi slepci. Obě auta jsem zkoušel, Scalu v této motorizací a Ceeda sice v jiné, ale litrové TGDi v i30. U motorů bych se s autorem shodl, TSI jede lépe, ale jen z těchto dvou konkurentů. Má dieselový charakter a tudíž pro běžnou jízdu vhodnější. TGDi sice nějak jede, ale i když motor točí, přebytek síly rozhodně nemá. S čím rozhodně nesouhlasím je podvozek, protože si budeme muset počkat na facelift Scaly, než se napíše pravda,tak to řeknu . Scala na nerovnostech dost bouchá od podvozku a to u Ceedu ani i30 neni. Na hezké nové silnic je to ok, ale stačí rozbitá okreska a hned poznáte vlečku.

Infotainment - vždy se mi nové infotainmenty od Škodovky líbily, vypadají moderně, mají hezkou grafiku, ale po zkušenostech s nejvyšší řadou v O3 FL jsem zjistil, že rychlost není nejlepší.

Z testovaných bych asi taky vybral Scalu, ale Ceed umí jako model nabídnout i jinou ligu na kterou se Scala nechyta - GT ;)
23. 8. 2019 09:22
Re: z bláta do louže
Rika clovek s vizi “countach do kazde rodiny”? :-!
Avatar - rokyta.p
23. 8. 2019 09:17
Re: z bláta do louže
Pod tento zaver se podepisuji: " Kiu zastínila prostorem na zadních sedadlech, výrazně kultivovanějším a úspornějším motorem, preciznějším řazením i řízením a v neposlední řadě vyváženějším podvozkem" :yes: :yes: :yes:

Osobne jsem Kiu ridil asi pred rokem, docela jsem se tesil. Protoze presto ze je sesterska, tak je ve vsech ohledech udelana lepe nez Hnujdaj. A ono mi to trochu pripomelo prvni genraci Punta. Tvrdy volant, rany v rizeni a za tim hrkota prohybajici se tenka kriva a kroutici se karoserie. Do toho od trojky nahoru pisnicka od kol a diferaku. Takze brrr, latka je hodne nizko. Na Scalu se tesim, zatim jsem nemel tu cest. Tak uvidime, hin sa ukaze ;-)
23. 8. 2019 09:05
Kia CEED
Já tuto novou kii mám a jsem naprosto spokojený, je to moje páté auto a druhá kia. Designově se mi moc líbí. Ale 100 lidí 100 chutí. S cenou jsem se díky výkupnímu bonusu a bonusech od kie a dýlera dostal o téměř 100 tisíc níž. Celkově mě auto stálo 300.