Ford táhnul na Raptora s Mustangem, u Opelu měli aut dost, ale nic co by člověk už neznal, Peugeot - 208 zvenku krásná ale nový icockpit mě moc nezaujal, jinak taky nic moc expozice (jo můžu si za to sám, nemám na ty Emotion Days chodit, pak bych tady mohl slintat nad krásnou 508 SW). Zamrzí, že Toyota neměla odemčenou Supru, Jinak staticky z trojice Kamiq/Arona/T-Cross mi škodovka přišla jako nejpovedenější, ASX zvenku prokouklo, ale interiér je prostě bída.
Moje hvězdy náplavky - Renault Clio, Kia Xceed
Kombík bude bez debat praktičtější, ale při srovnání Xceed x Focus Active bych si vsadil na Kiu. U Focusu sice můžu mít Active v kombíku ale ... Mně vyhovuje můj současný FoFo II v tom, že i 5 dv. hatch je poměrně praktické auto se slušným kufrem, nový Focus rovnou říká, chceš kufr, kup si kombíka. No ale toho zase já coby zatím svobodný, bezdětný až tolik nepotřebuju. Zrovna po tomhle typu aut pokukuju, bydlím na Vysočině, vyšší světlost občas přijde vhod ale 4x4 mi zatím nechyběla, SUV se mi nelíbí, nepotřebuju sedět metr nad silnicí. Focuse jsem zatím jel v ST line (super svezení :yes: ) Kia mi zatím uniká tak uvidíme jak si povedou oplastované verze. Xceed by měl mít, co mi řekli na stánku, hydraulické tlumiče (že by dorazy jako C4 Cactus ?)
P.S. hvězda náplavky Renault Clio - to aut se mi fakt líbilo, ve srovnání s novou 208 na druhém břehu u mě zvítězilo na celé čáře, 208 vypadá dobře zvenku, ale nový icockpit vypadal, že bude mít dotykové ovládáná klimatizace a lá Audi :no: jo a taky měli u Renaultu nejhezčí hostesky :-)
Asi cílí na mainstream i když ....... :D. Jelikož ty si v ASX jezdil, tak si představ to stejné auto se stejným interiérem, jen s jiným tabletem. Z venku pak má trochu jinou masku.
Určitě bych dal přednost jakémukoliv jinému autu mainstreamu a cenovku tam asi neměli, nepamatuju si to, ale když 1.6MT FWD stála kolem 0,5M, asi levnější nebude.... dynamiku máš níže, ta byla psaná na letáku... 12.9 na sto.
Zpracováním a kvalitou materiálů spíš Dusteru. Cenovku teď z hlavy nedostanu, jestli ji tam vůbec měli. Nový motor 2.0 110 KW vypadá nadějně, udávané 0-100 12,9s bylo prapodivné a jestli tomu bude tak, to asi bude dobrá zdechlina.
Na Auta na náplavce jdu každý rok. Vyhovuje mi, že tam není narváno jako na autosalonech a dostanu se k autům i do nich.
Můj letošní vítěz - Toyota Supra :yes:
Re: a nejaka komplexna fotogaleria vystavenych aut?
Za to máš na ACZ komplexnú zbierku "článkov" s podtitulom Náplavka. Mne sa tým tak prejedla, že by som sa tam nešiel pozrieť ani keby som bol v Prahe nemal dva dni čo robiť.
Vždyť ta jednašestka je všude pomalejší i než tvé TSI. To není o dieslu´a plastech, taky jezdím benzinovými auty, ale za cenu 500 tisíc za kterou ASX bylo (fakt jsem nebyl línej se jít na něj zeptat a zkusit) to auto nedává smysl, to je celé. kdyby stálo 350, ok.. mlčím, ale tohle není případ ASX...
Sám by si za to ty peníze nedal, stejně podobně si mudroval o atmosférách v jiných autech a koupil si Polo TSI.... neříkej mi, že by si fakt dal 500 tisíc za ASX ? Já ne...
ale skusal... kolega ho ma uz som to tu spominal ( s 1,6tkou )... lenze s tebou je to stale o tom istom... stale len plasty... a dizel a ... dva metraky kufru a bla bla....
Tady asi souhlas, Scala je o velky kus dále, než Rapid, ale bouchání od nápravy je tam pořád... nicméně... ani Leon není zrovna příkladný a myslím, že z koncernového trojlístku Golf-Octa-Leoš je na tom nejhůře.
Rapid bych si nikdy nekoupil, ale Scala už má "velká" kola a může být poháněna poměrně výkonným motorem. Prostornost v rámci hatchů nižší střední je skvělá. U Leonu si člověk vždy při zavírání zašpiní ruce o víko kufru, navíc je krátké - takže klade velký odpor.
Ale kdo jde pro kombi nebo silný diesel, popř. chce mokré DSG, tak to je jiná věc.
Toppere, mezi námi dvěma je obrovský rozdíl v tom, že já ASX projel a nové alespoň prolezl ve skutečnosti. Mimo to mám srovnání.
To auto je zastaralé ve všem, jediné co bylo průměrné byl podvozek, který alespoň nebouchal, mnou zkoušená 1.6 v manuálu byla tragická, dvoulitr snad autu udělí alespoň průměrnou dynamiku, byť CVT tomu nepřidá. Uvnitř taky ničím nevyniká, sedačky byly příšerné a nepohodlnné, po faceliftu je to podobné, kufr průměr. Nevidím jediný důvod, proč ho upřednostnit za tu cenu, za kterou se prodává, před konkurencí.... fakt sorry. A na rozdíl od tebe můj názor sdílí hodně lidí, co to auto vyzkoušelo, což ostatně v diskuzích můžeš číst dnes a denně. Tady nejde jen o plasty, ty jsou mimochodem skoro stejné.
Eclipse když už nic jiného má zajímavý motor (bohužel jsem ho nezkoušel) a kdyby nemělo tak sklopené 5. dveře, mohlo by to být zajímavé SUV, takže praktičnost karoserie je ta tam... ASX je velikost Oktávky? No za 20 tisíc Eur u nás koupíš třeba Kugu 4x4, která je ve všem lepší... možná má taky pár tvrdších plastů, nebo Karoq.
mozno vyzera plastovo... jasne to nejde moc zmenit.. jeho architektura uz je aka ja.... kazdopadne je funkcny prakticky a nevidim tu nejake zadrhely napr voci vitare a dalsej cenovo dostupnej konkurencii ( 500X, juke, duster, SX4 S-cross a pod )... a aj tie samotne plasty by mali byt zase o nieco kvalitnejsie ... dokonca niektore uz by mali byt po tomto najnovsom facelifte aj makcene
PS: ja sa len obavam aby si navzajom moc s eclipse crossom nesli cenou po krku... a to aj napriek uz v zaklade vzajomne odlisnym motorom kabinam aj vybavam aj inej celkovej DNA ... cenu ASX zatial u nas nevieme ale predpokladam ze bude aspon o 2000 eur nizsia ako zakladny eclipse cross ( teda cakam tu cenu okolo 17000 eur za 2.0 manual dvojkolku ) .. to by zaroven znamenalo ze najlacnejsia 4kolka ( ktora je uz len s automatom CVT ) by mohla byt uz v cene okolo 19 -20 tisic.. teda v cene zakl. eclipsu v dvojkolke s manualom... a to by asi bolo aj ferove
PS: neviem ake mate vy ceny ale v cene okolo 20 000 eur u nas moc rodinnych 4 koliek s automatom a s razvorom octavky nekupis ak vobec nejaku ... takze ja som toho nazoru ze ASX bude nadalej velmi zaujimavou ponukou v niektorych konkretnych specifikaciach ...
Pak by mne zajímala cena, protože určitě nebude levnější, než za 500 tisíc, spíše předpokládám, že taková konfigurace bude za 700 ? A pokud nechceš kolos, za tyto peníze máš kopec středních SUV, které budou ve všem lepší.
Sorry, ale to ASX i přes nový display vypadá uvnitř příšerně plastově, nic se nezměnilo.
Ok, pro mne ani Vclasse nejsou moc zajímavá auta, ale proti gustu :D
Fokus s 2.0TDCi samozřejmě je, výborný motor a rachtání, no nevím jak ve Fokusu, ani v jedné generaci jsem se k žádnému dvoulitru na jízdu nedostal, ale v Mondeu je utlumen příkladně ;) Minimálně ten motor vydrží hodně km... pro pána by s jeho nájezdem stačil litrový EB :D
Pašíci a Mondea... to má ještě větší kufr, pokud se bavíme o ojetinách a tam se poslední rok vyrojila celá armáda MK4. BiTDi jsem zkoušel, jede hezky, ale čekal jsem od toho výkonu více. A pro srovnání kufrů, vždy jsem si myslel, že vedle stojící dosluhující generace Fordu Kugy je na tom s kufrem spíše hůře, tak přímé srovnání i s novým Tiguanem mne vyvedlo z omylu. Tiguan měl dokonce tvrdé plato a zkosenou záď tak, že nad plato by si stejně nic nevyskládal.
Jestli Leon nebo Scalu? Docela dobrá otázka, Leon je pro mne hezčí a příjde mi i prostornější, možná nepatrně, ale velké plus, že Leon lze mít jako kombi.
mimo motora je v ASX novy 8 palcovy displej aj predne LED svetla vlastne aj komplet predne partie ... ale aj moznost opat ho kupit ako 4kolku co podla mna bezny zakaznik celkom uvita ak chce 4kolku no zaroven nema v zaujme kupovat 3 milionovy 5m dlhy 2 tonovy kolos ale chce nieco mensie sikovnejsie a dostupnejsie .. nieco prakticke na kazdy den ... u nas na predajni uz je aj nova L200 ... je fakt pekna... ten vysoky face a hranatejsie blatniky jej seknu ... uz len si pockat na testiky oboch kuskov :yes:
PS: aj vstavana navigacia TomTom je tusim tiez tam nova... vo vyssich vybavach
Mercedes tam měl ještě 2 Vclasse - hodně příjemný auta - moje známá měla A6 Allroad a teď už jich je 5, tak pořídili V 250d 4motion.
U toho Focusu jsem se dlouho zasekl, Mj. jeden pán se ptal, jestli lze koupit 2.0TDCI v "holobytu", pak z něj vylezlo, že najede 12000km/rok, tak automaticky říkám - kupte benzín, ale ne, pán se dunění a rachtání nevzdá :D:D
Když jsem viděl ty minikufry, tak mi docvaklo, proč jdou v ČR tak na odbyt ojetý Pašíci kombi...
Třeba vůz s motorem biTDi bych si nekoupil, protože má obrovský vzduchový filtr (stejný používá RS3, která ale musí zásobovat vzduchem 400k) a kvůli tomu baterii v kufru a to auto je pak na houby. Třeba u Kodiqa bych koupil s manuálem 150k TDI - protože nemá takový turbolag, 190k TDI s DSG - automat se s lagem popasuje, RS kvůli té baterii prostě ne.
Ze statického porovnání jsou simplyclever Škody fakt dobrá auta - při porovnání Scaly a Leonu nevidím důvod jít pro Leon (oba s motory 1.5TSI).
S tou světlostí máš pravdu, mám staré Clio a to projede i po poli, na rozdíl od nových aut, ale nějak ve mne ten Xceed nezanech moc dojmu praktičnosti, asi by bylo zajímavé porovnání s klasickým HB či kombi :) Mne se z modelové řady začal sice se zpožděním nejvíce líbit Proceed... :D
Když jedeš někam horší cestou a nechceš si orvat podvozek a současně nechceš moc vysoké auto kvůli spotřebě na dálnici. :yes: Dříve auta (Favorit, Otcit, Žigul, Moskvič, atd.) měla dobrou světlost, ale dnes...
Byl jsem tam poprvé. Když se na to podívám tak, že pro návštěvníky je to zdarma (vč. plavby mezi břehy), tak suma sumárum dost dobrý. Lidí akorát, počasí se povedlo.
Xceed naživo vypadá výborně - aby ne, ve zlaté metle a na 235 mm pneu...
Jako obyvkle se vše neslo v převaze koncernového mainsteamu, dost modelů měl Ford i Opel, ale akce hezká.
Škoda, že některé automobilky nevzaly více aut, místo tam bylo, třeba Hyundai jen Nka, Renault jen Clio, Citroen jen C5 a podobně... Chyběla mi prémie, od MB pouze Pickup, BMW vůbec, Audi jen Etron, dále nebyl Nissan, Mazda , Volvo, Suzuki... škoda, ale chápu, že nelze dostat vše.
Největší překvapení
+++ Clio 5. generace - dle mne nejzajímavější auto výstavy a z prvních dojmů silný hráč B segmentu.
++ Fokus kombi ST Line - sice to auto znám, ale vystavená kombinace vypadala hrozně dobře!
+ Auta SsangYong - velmi solidní interiéry, prostornost i ceny, pohledné a milé hostesky, až bude autosalon v Praze, půjdu se svézt..
+ Kodiaq je z koncernu nejpraktičtější SUV, dále solidní facelifty Supu a Passatu, tady je svět v pořádku
--- Zavazadlové prostory parodií na SUV aut koncernu s vyjímkou Kodiaqa (Tiguan, Troc,Trcross i Kamiq... to přece nemuže v životě nahradit kombik. A také jejich ceny.....
-- Otřesný interiér Tipa kombi, už jsem v něm kdysi jel, ale asi jsem dost zapoměl, to byla pěst na oko.
- Zavazadlový prostor Mondea kombi hybrid.... to je opravdu vtip.
- Facelift ASX - co, že je tam mimo motoru nového? :D Interiér pořád zůstal v 90.tkách....
Kdo tam nebyl, tak ať raději pomlčí.
Včera jsem tam zašel, a myslím, že se jedná o povedenou akci, byť prostor pro víc aut už tam není.
Dobře jsem tam pokecal s borcem od Fordu, kluk od Fiatu se na technické otázky vůbec nechytal, Opel měl špatný popis u auta (2.0 CDTi biturbo - prej s výkonem 81 kW...) ale holky měli pěkný. Týpek od Škody mě naštval - ať se nedotýkám toho SUV/kabria - tak před to měli dát pásku!
Vaculík mohl říct víc o modernějších autech a ne vykládat o 20 letých šrotech.
Co mě překvapilo: Amarok nemá pod kapotou plyn. vzpěry, Levorg naprosto mělký kufr a Corolla kombi taky nic moc. Cupry mají fakt pěkný zvuk, na 2.0 turbo... :yes:
RAM 1500 se vzduchovým podvozkem je král :-)
ty se na tu celulitidovou drbanku furt tak naklanis ze ji zachvili rupne v zadech jak se od tebe odklani. ted si ji teda zahnal k zabradli a malem ho zborila