Lacnejsia verzia toho skveleho porsche stoji 140000a drahsia 185000
Pre porovnanie
Tesla 2.4 0-100 dojazd 345 mil a cena 99000$
Porsche 2.6 0-100 dojazd 250 mil a cena 185000$
Nejak mi neprijde, ze by Porsche melo byt vyrazne lepsi :-)
Ano. Je mensi, sportovnejsi a predpokladam vyrazne drazsi..
No nic, alespon vyniknou kvality Tesly.
A vlastne blahoprani Porsche, protoze po dlouhem vyvoji se dostalo k Tesle nejbliz..
PS Kde ze se budou ty 800V baterie nabijet, kdyz bezne rychlonabijecky konci na 500V???
V Cesku je takova stanice jedna :-D?
Takze kdyz si koupim Porsche, tak muzu dnes realne ujet 400km a pak nabijet celou noc..
Takze na cestovani radsi Ioniq.
O Modelu 3 snad psat nemusim :-)
Nebolo by logickejsie stavat a opravovat cesty z cestnej dane za ich uzivanie a nie z fosilnych paliv pouzivanych na pohon aut? Z tych dani by sa praveze malo platit odstranovanie ekologickych, hmotnych a zdravotnych skod sposobenych emisiami, tazbou a transportom. Logicky.
Mnohi tu nechapu zmysel dotacii - ze sa konecne pouziju vybrate dane z PHM tam kde sa mali uz davno, ani to ze odstranit emisie z ovzdusia je neporovnatelne nasobne drahsie az nemozne oproti investovaniu do zamedzenia vzniku emisii hned na zaciatku a myslia si ze je to len nadrziavanie elektromobilom. Ale nie som naivny a nemyslim si ze by to po tomoto poste zrazu pochopili :)
Avsak nie som a pozeram sa na toto EV objektivne. V modrej to je otras, ale v bielej a s Turbo S diskami je to veeeelmi pekne auticko, vobec ani nezdielam vlnu hate-u kvoli pouzitiu oznacenia Turbo pri jeho absencii, aj Pentium PC mali Turbo gombik :) Velmi sa mi paci volba 800V systemu, vysokeho napatia sa netreba bat, usetri to kg na kabelazi a chladeni kvoli zbytocne vysokym prudom, velmi sa mi tiez paci tvarovanie baterii aby posed ostal nizky a aj takzvany foot garage pre chodidla zadnych pasazierov. Tesim sa na teardown tohto high-tech auta a na nekonecne porovnavacky a drag race videa :) aj ked Model S je inej triede s liftback karoseriou a moznstou az 7 sedadiel a s hlavne polovicnou cenou. Tento pocin Porsche ma velmi tesi, trochu menej uz to ze sme museli cakat 16 rokov kym aspon jedna z bohatych klasickych automobiliek dokazala postavit nieco podobne a v mnohych ohladoch lepsie ako maly americky startup :) Pisat tu vsak tie dookola omielane a nenaplnene kecy o tom ako je Tesla v haji, ako skrachuje a ako prichadza dalsi Tesla killer je proste trapas prveho stupna :D Piiiis. ;-)
Aj STI si si kúpil, aby si mohol ohmatávať plasty a pózovať pred supermarketom? Väčšina ľudí chce s autom jazdiť. A ten kto chce jazdiť s elektro autom ďalej ako na koniec mesta ma len jedinú možnosť. A to je Tesla. Ako jediný vybudovali infraštruktúru rýchlo nabíjacích staníc pre svoje autá. Ostatný len čakajú kto to spraví za nich.
Aj keď nemáš nabíjanie zadarmo, tak môžeš využiť nabíjaciu infraštruktúru, ktorá je výkonná a funguje v každom štáte rovnako bez vyplnenia 50 registrácii.
Myslis tej automobilky kvoli ktorej vznikli auta ako etron, eqc, ipace a pod? Tej istej kvoli ktorej sa akcionari BMW buria ze BMW stale nepostavilo konkurenta tej prodelecnej automobilky? Aha uz rozumiem
Ziskovost zrovna není nutně směrodatný ukazatel. Pokud ta ztráta vzniká tím, že daná společnost investuje obrovské množství peněz do budoucího rozvoje s vidinou, že ty půjčené peníze vydělají ještě mnohem více peněz, tak je to naprosto v pořádku.
To už musí být člověk zdatně vymaštěný, aby srovnával tohle Porsche s bakeliťákem ještě k tomu dle papírových údajů. A vrchol je mávání cenou prodělečné automobilky.
Myslel jsem rohlik, ne chleba, beeee..
Priste se treba nejdriv nekoho, kdo uz kupoval auto, zkus zeptat, nez napises nejakou volovinu, at ze sebe nedelas lulinka. Tvymu virtualnimu image drsnaka s R8 to neprospiva, vis co.
Už nemel. Těch firem je dost, co to kasírovaly.
Jestli chceš plkat kraviny a s rát se do někoho a školit ze svých výmyslů, jsi u mě na špatný adrese.
Vyřízeno.
Přesně ty firmy, co výhradně kupují to málo EV co se prodá na našem trhu, třeba car4way, která má například flotilu e-Golfů, dokonce jich mají tuším víc než 30..
Aha. To je jako si stěžovat, že jste za mlíko dal dvě stovky.
A pak dodáte, že jste nepsal o jednom mlíku, ale o celém kartonu.
Pokud ale o píšete o dotacích pro jednu firmu, které firmy znáte, co si kupují naráz 30 a více elektromobilů, že dostanou 10 mega dotací?
Turbo u elektrického automobilu? To jsou tak zmatení u Porsche nebo chtějí mást zákazníky? A nebo jsem neznalý konstrukce elektrických aut a nějaké turbo tam soudruzi od Porsche namontovali např. pro případ využití kouře z "přehřátých" baterií... :D:-!
Ad 2 - Neexistuje v ČR dotační program, kde byste na EV mohl dostat dotaci 10 mega. Dotace na jeden elektromobil v rámci programu "Program podpory Nízkouhlíkové technologie" je omezena částkou (u aut nad 1 milion) cca 340 tisíc. Žádných 10 mega...
Klídek. Až se elektromobilita trochu více rozšíří, aby výpadek poznal i státní rozpočet, tak se zavede minimálně roční paušální daň, stejně jako v některých státech USA, kde už na to přistoupili.
Vocasi, u nás daň z auta neplatíš. Takže výše o SD z PHM atd.
A už se neztrapňuj.
Nemám čas se dohadovat z každým volem zvlášť, takže pro tebe platí co pro Freddku.
v com doslova deklasuje model S je rychlost nabijania. Avsak miest kde dosiahne takuto rychlost je ako safranu takze nieje v nicom lepsi. Samozrejme miesti diskuteri povedia ze to ma interier a kvalitu spracovania 100x krat lepsiu ako Tesla ale mna viac zaujima to ze Tesla dava nabijanie zadarmo a k tomu ich siet nabijacich stanic nema konkurenciu. Takze Porsche tolko sa o tebe popisalo, tolko od na tvoje parametre ale v konecnom dosledku nic moc. Tvoj dojazd je takisto biedny.
3) Ty ses roztomilej, koupim si auto za par mega a dostanu dalnicni znamku. Zlotrili elektromobilisti! :-O
Jinak se klido rozepis o tech dalsich danovejch ulevach pro soukromniky, ocividne jsi odbornik. Dikes!
člověk s průměrným technickým rozhledem?
To jako Mára?!?!
Vždyť je to naprostej vohnout, neumětel, babral a pořádnej kus vola co blábolí v každým článku podobné strašlivé nesmysly!
nemá ponětí o technice, autech ani slohu!
Wikipedii ? Domnívám se že člověk s alespoň průměrným technickým rozhledem by i bez wikipedie mohl sám vědět, že kWh není jednotka rychlosti (dokonce ani rychlosti nabíjení) a že výkonné nabíječky nabíjejí stejnosměrným proudem
1) Proč by se mě to netýkalo? Naopak možná je to dobře, koupím si ho možná. A jinak dotace dostaneš. Věr mi. Akorát ty vo tom víš kulový.
2) Firma může na EV dostat až 10mega, už se dějě v mém okolí.
3) Dostáváš daňové a jiné úlevy i jako osoba, tak nebreptej. Třeba dálniční známku.
Cucáku. Praskej zpátky k playstationu a přestaň prskat vo věcech, vo kterých nic nevíš a hlavně SE TĚ NETÝKAJÍ. Pak ten smajlík se slunečníma brejlema vypadá uboze.
Jak nedostaneš? Neplatíš spotřební daň, takže jezdí zadarmo na silnicích, které se postaví a udržují z peněz za PHM. To už pak ta ekonomika EV dostává sakra trhliny.
Každopádně bakelitovej střep z Kalifornie je v loji.
Jedna věc mi na tom ale vadí hodně.
Stejně. Ta podpora a úlevy. Bude to platit stát. Tím pádem i ti nejchudší na DPH či spotřebních daních. Je to dotování luxusního zboží. Nejsme moc levicovej, ale tohle je špatně.