"Automobilový difuzor je speciálně tvarovaná část podvozku, která zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozidla, de facto rozšiřující se kanál směrem k zádi (nemusí být ani uzavřený, neboť jeho spodní část může tvořit samotná vozovka). Vzduch nasávaný pod automobil se zde urychluje a díky Bernoulliho rovnici má nižší tlak než okolní vzduch. Kvůli podtlaku vzniká síla, která se snaží vůz přitlačit k vozovce (přítlak). Difuzor proudící vzduch usměrňuje a vzadu zpomaluje na rychlost blízkou okolnímu proudění. Díky tomu snižuje vzdušné turbulence v úplavu (oblasti za vozidlem, kde se oba proudy mísí). Difuzor svým regulativním účinkem snižuje odpor vzduchu. Čím větší je difuzor, tím větší je přítlak."
pride mi ze keby to nemalo tie atraktivne kola tak by to ani nevyzeralo tak vyzyvavo... a napriklad ta tmava maska sa mi vobec nepaci.. :-(
a kamiq ma dokonca este dlhsi razvor aj ako vacsi karoq ... az teraz je to zaujimave zistenie :-[]
inak vidim to tak ze kamiq moze prave zlakat aj nejakach tych zakaznikov dvojkolkoveho karoqu .... kedze minimalne kabinou su na tom velkostne hodne podobne ... a aj dynamika oboch 1,5TSi kuskov je defakto rovnaka... ale uz ked chces 4kolku tak ano.. tam uz je karoq jasny
To není úplně oravda. Něde to mají jako crossover, a někde to prezetují společně s Karoqema kodaiqem jako SUV. Ale to hlavní - podle mého vnímání to z SUV nemá vůbec nic, takže to není žádný crossover tohoto druhu spíš jak jsem psal mix hatch kombi a trochu vyšší stavba karoserie, ale žádná optická robustnost, světlost vykrojený blatníky atd.. Crossover o jakém mluvíš je podle mne auto typu GLA, HR-C atd. Kdyby to mělo větší kufr, tak řeknu že je to jasný nástupce roomstera.
To že se lidi chytí na to že je auto údajně "in" je pravda, ale tipuju že to nebude (zejména dlouhodobě) takový hit jak si škoda myslí.
No oni to neprezentujou jako SUV.
Prezentujou to jako crossover.
Takže...jsi viděl naprosto správně.
Jinak T-Cross je horší auto. Bakelitová palubka, opuze tříváldc a ta cena?
Kamiq má nejen větší rozvor, než T-Cross (předražené Polo Cross) ale dokonce o fous i větší než T-Roc. Já bych kamiq nepodceňoval.
Není to moje auto snů, ale na trhu se uchytí dobře.
Hlavní argumenet lidí, co si kupujou zvýšený auto jsou "rozhled a nastupování".
Chápu, že tě to stejně jako mě nebere, ale tohle mekotaj lidi do zblbnutí.
Takže koupěj. Znám spoustu lidí, co chtěli Karoq a koukali na inzerát "již od" a na vobrázkuk ára v plný palbě. Pak jim došel dech. A to jsou ti, co nasajou Kamiq.
Včera jsem jej konečně viděl naživo - to auto vůbec nevypadá jako SUV, ale jako trochu vyšší hybrid mezi hatchbackem a kombi. Třeba Captur a T-cross vypadjí jako auta úplně jiný kategorie. Popravdě nevím proč si Kamiqa pořídit vůči scale - je výrazně ošklivější a má menší kufr. Co se mi naopak líbilo byl interiér (viděl jsem vyšší výbavu), ale ten je stejný se scalou