Utikáš od otázky dotací. Proč vadí přímé dotace a nevadí nepřímé v podobě nemocnosti a úmrtí na následky emisí?
Jestli spíš to auto svobodu nebere, když si vemeš ty obrovské finanční zatížení v podobě koupě, údržby, pojištění a paliv dělá z tebe auto spíše otroka. Ale to už je spíš otázka pro filosofii.
To je moc hezký, ale snad sis všiml, že jsem reagoval na příslěvek, který se týkal pořizovací ceny. Vyšší zústatková cena elektrického Citiga je navíc ve hvězdách. Citigo není Tesla s táborem nadšených čekajících fanoušků.
No oni v tom ty peníze totiž hrajou celkem zásadní roli a pokud někdo nemusí řešit, že si koupí za půl míče citigo, tak je to ten milionářský podivín. Jestli na to takhle nahlížíš jak popisuješ, tak spadáš právě do této kategorie. Ovšem pořád mám obavu, že většina zákazníků takhle aktuálně neuvažuje a zajímá je kolik jejich auto stojí a co za ty svoje prachy dostanou. Jestli mám pravdu já nebo ty ukáže čas. Možná se jich prodá 100-200 tis ročně a zákazníci se o to budou fackovat. To momentálně nikdo neví. BTW ohledně Superbů Škodovka plánuje prodat hybridů asi 10000 ročně, takže sama Škodovka nemá ohledně nových eko aut veliký očekávání.
Doba se zvyšuje, ale z jakého důvodu by nemohla být ještě vyšší? Zvyšuje se proto, že se postupně řeší problémy a když se nějaký podaří vyřešit, tak se jde hned na další v řadě. Teď jsou na řade emise.
Připočti úsporu na palivu a servisu, k tomu vyšší zůstatkovou hodnotu, a zjistíš, že dvojnásobek je to jen pro Frantu z hospody z Horní Dolní, který nikdy neslyšel o pojmu ekononika :-[]
Raketa drobet silny slovo, ale jede to hodne slusne. Zejmena v rezimu 0- 50, to uz vis a pak okreskovych 80+ po zapnuti spalovaku
U PHEV je zasadni problem toho, ze mas malo moznosti ovlivnit otacky motoru. Az se s tim svezes tak to poznas. Uplne normalka se motor pripoji k elektromotorum, vybehnou otacky nevim kam, jen to slysim, nema to otackomer, ale slyset to je. Studeny atmo motor to vydrzi, ale turbo bude mit problemy. Jezdil jsem na Evu s turbomotorem a vim, ze ohrati oleje trvalo 10 kilometru a to to auto ma ohrev motoru. U PHEV ten motor nebezi v kuse, vypina se a zapina jak chce, je mozne ze ho neohrejes ani po 20km "benzinove" jizdy.
Vem si nejake PHEV aspon na vikend, chce to 1000 kilaku aby to clovek poznal. Nebo me vem sebou :-)
Já bych tady vůbec neřešil nějaké peníze, prostě buď chci elektromobil nebo hledám důvody proč ho nechci. Mně třeba je úplně jedno kolik stojí konkurenční spalovací auta, když chci elektro... 😊 Je to jako když bys byl Applista, tak je to taky jedno, že lepší Androidy jsou o půlku levnější.
prosím tě klidně mi tykej. Možná to bude trhák a bude se to prodávat jako housky na krámě. Pokud to tak bude rád uznám svůj chybný úsudek. Neříkám, že se v el mobilu bude špatně jezdit. Jen si nedovedu představit, že za takovou krabičku od sirek budou zákazníci ochotni zaplatit půl milionu. Ano pokud zákazníkům nákup zadotuje stát z peněz daňových poplatníků pak to třeba bude kalkulačně vycházet líp. Nicméně za půl milionu se dá koupit solidně vybavený auto nižší střední třídy a pokud budu chtít mini auto šel bych raději do o polovinu levnější spalovací C1, Aygo atd.
no hele, je to už zcela nad rámec této diskuse, ale doba dožití se sice opravdu zvyšuje, ale doba, kdy většina lidí vážně onemocní a přestává žít plnohodnotný život je pořád stejná. Co z toho vyplývá? Nejsme zdravější, jen je medicína dál a dýl nás udrží v nějakém vegetativním stavu..... ;-)
Kecy? Jedině tak tvoje o "jednoduchém spalovacím motoru". Nebuď demagog,v íš dobře, že to je nesmysl.
Nechápu proč pořád EV přepočítáváš na "jsou schopni dát půl milionu", chápeš, že to každý tak nemá? Já nikdy auto na peníze nepřepočítával, protože platím za službu "doprava" a vybírám auto který mě vyhovuje a měsíčně v celkových nákladech vyjde dobře.
Zatím mi dost vyhovuje jezdít za 550 kč měsíční paušál od ČEZ, zkus to taky. :)
až na to, že z ropy se nedělá jen benzín a nafta, takže těžba určitě nepřestane, tvrdit, že "těžba vzácných materiálů je sice určitá zátěž" je pouze snaha bagatelizovat, co chemikálií se pumpuje do země, co to za pár let udělá se spodní vodou a jistě máme těchto "materiálů" neomezené množství, takže nevadí, když to narveme do baterií. Fakt ekologie jak prase.
Až bude stát elektrika 10 - 15 Kč za kW jako už teď ve špičce v Norsku a budou to platit i domácnosti za běžnou spotřebu, to bude paráda. Nebo tvrdíte, že elektřina nezdraží???
Ďábel se skrývá v detailech, uvedené parametry platí pouze za předpokladu nabíjení v rozmezí 20-80% a nemá se používat rychlonabíječka, pokud budete dobíjet do plna, pak si o tom pouze nechte zdát. a pokud budu dobíjet do max 80% nebude dojezd 250 km reálný. Sakra, když už musíte obhajovat nesmysly, tak aspoň poctivě. Zároveň jestli někdo čeká zlepšení lokálních emisí, tak by neměl čekat moc, protože vítr. Ostatní budou dál vypouštět do vzduchu sajrajt, který cestuje atmosférou už teď, takže zlepšení bude jaké???
Na zdraví působí špatně jídlo, komíny fabrik, všechno pozemní vysílání, stres, kouření, pití, ale jde se jenom po tom, co vlastní občané - auta. Ono to auto dává lidem svobodu a to je špatně.
Dobrý je, že tu každej prudí na udávaný teoretický dojezd ele aut, ale na udávané teoretické emise věří. Takovej diesel v koloně při mínus 5°C to je uplná čistička vzduchu. Škoda toho, že ve skutečnosti smrdí a otravuje vzduch jako sviňa.
PS: Včera uvedenej článek na aktuálně. Jen v ČR na následky emissí (nejen z aut) zemře předčasně 11000 lidí.
Je videt ze o PHEV nic nevis. Motor v PHEV se mockrat neohreje, vetsinu casu bezi ve fazi ohrevu. Pro turbomotor to bude zabijak. Turbomotor do PHEV je hloupost. Japonci vedi proc ho tam necpou.
Mondeo pokud vim neni PHEV ale HEV, to se neda v dynamice moc srovnavat
Mne vlastne EV nevadi.
Pro specickou skupinu uzivatelu a zpusobu pouziti auta vyhody mit muzou. A je dobre, ze je automobilky nabizeji.
Vadi mi nesmyslnej hon na benzinovy auta. Ve vetsine situaci je proste EV nedokazou nahradit.
A nevidim jediny duvod, proc maji EV dotovat ti, co jezdi na benzin... a dfo jiste miry i ti, co nejezdi vubec.
Celý ten pohon (1.4 TSI, elektromotor, DSG) je starý PHEV, který byl už před 4 roky v Passatu, Golfu, A3. V Passatu a Golfu se jmenoval GTE, v A3 se jmenoval A3 e-tron. https://www.autorevue.cz/…yborne-auto-kdyz
Jediná změna, kterou na něm udělali kvůli WLTP a proč nebyl nyní cca rok k objednání, je baterka s větší kapacitou (dříve 9 nyní 13 kWh), aby prodloužili dojezd na EV a s emisemi se vešli do limitu CO2 40 g/km i podle nové metodiky. Jinak je to všechno lautr stejné včetně výkonu, toč. momentu etc.
Hmmm, tvrdíte, že tu trh není, ale já tedy vidím ev ve městech čím dál častěji.
Spekulovat o tom nemá cenu, uvidíme za pár let.
Já začal s ev jako první ve své sociální bublině, už mám další dva kamarády, co si pořidili ev a nedávno se přidal i můj otec.
Ono je to spíše o tom, že s něčím novým musí někdo přijít a ostatní v okolí se přibalí, když vidí, že to funguje.
IMHO to bude mít logistickou křivku a čeká se na onen zlom, kdy se to zvedne.
A hlavně pokud Ti stačí dojezd auta, který garantovaně EV poskytují.. tak auto vlastně nepotřebuješ.
Ano, na zimu můžeš mít jiné auto... ale pak se nám nějak rozpadá ta ekologie, že jo...
Ten výpočet je úplně mimo mísu a zcela ignoruje tak důležitou proměnnou, jakou je čas.
Ve všech významech.
250 km to, možná, ujede, pokud se vydá na cestu bezprostředně po nabití.. i u stojícího auta se baterie "samovybíjí"...
1 milion kilometrů to auto nestihne najet prostě proto, že na cca 5 hodin jízdy musí 10 až 25 hodin nabíjet.. takže nemůže být v trvalém provozu, ani kdyby se na ní řidiči střídali...
A v neposlední řadě ta celková kapacita baterky prostě bude v čase klesat, ať děláš co děláš. A dřív nebo později prostě "umře", i kdyby mezitím vůbec nejezdila.
Současné akumulátory vydrží tak 4 až 5 let... a už jen start - stop na autě jim životnost zkracuje.
Nicméně v pokrok věřím - takže jsem ochoten připustit životnost 6 let.
No na venkově lze nabíjet na dvorku chalupy. Ale zase na venkově jsou nejchudší lidé jezdící herkami která táhnou průměrný věk aut u nás dolů. (Felicie, vraky ze západu). Více vydělávající lidé ve městech zase nemají kde nabíjet. Tady není trh pro elektromobily.
To jsou zase kecy... vyzkoušel jsem i elektromobil - a nic. Pořád si užívám svých jednoduchých spalovacích.
A k té firmě.. v tom je právě ten podvod. Bez těch masivních dotací by to nikdo nekoupil. Takže jak je ten mechanismus:
pár nejbohatších, co jsou schopni a ochotni dát více než půl milionu za auto se zaručeným dojezdem 28 km, pokud teda před tím dlouho nestálo a není zrovna zima, dostanou masivní pobídku.. kterou zaplatí v daních davy těch, co do práce jezdí tramvají...
Tak tyhle výpočty ti nevěřím! Než cokoliv odpovíš tak "bóží" tesla S neudrží baterky dýl než 600 tkm. Takže by citigo bylo na tom líp prostě nevěřím. Používám noťas a mobil, takže o životnosti moderních aku vím svý. Nic moc to není a do auta bych to fakt nechtěl. :-!
Ale ne uz je to tu zase:(
1,4tsi funguje uplne bez problemu, dsg do 200tkm taky. A vic nikoho nezajima, objedna se to se zarukou na 150tkm a 5 let.
A navic jak rikam funguje to bez elektromotoru bezproblemu.
Pro někoho kdo sám jezdí kolem komína či do práce a má rodinný domek je elektro auto výhodné. Vážně o Citigo uvažuji, protože při mém tarifu mne kilometr vyjde na 0,4 Kč. Za rok najezdim takto 25 tkm při nákladech za benzín cca 2,5 Kč na kilometr.
vypadá to že budou stát podobně.... docela zajímavý cenový posun, ještě před rokem by tam byl rozdíl aspoň 200 litrů... nafta zdražila, hybridy šly dolů, je celkem zřejmé že navýšená marže z klasických aut se použila na dotaci pro ta "moderní"....
uvidíme jak ten hybrid bude fungovat, pro někoho kdo denně dojíždí 20km do práce by ten hybrid mohl být zajímavý.... samozřejmě, kdo lítá hodně po dálnici, zůstane u nafty, která mimochodem ekologicky taky nevychází vůbec špatně ve srovnání s tím, v čem jsme jezdili před pár lety....
Vy asi nesledujete moc vývoj a poptávku po elektrických vozech co?
Citigo je aktuálně nejdostupnější evropský elektromobil se solidním dojezdem... Počítat elektro výhodnost jen od stolu se nevyplácí... jednou se svezete a už spalovák nechcete i kdyby vám k němu dali tankovací kartu zdarma. :)
Nehledě na to, že pro firmu bez DPH + dotace je to auto za cenu benzínového a z hlediska nákladů na servis dokonce mnohem zajímavější... v čem myslíte, že bude např. Dámejídlo příští rok vozit objednávky v našich městech?
Díky za super výpočet, tenhle příspěvek by měl být v každé diskuzi, protože obavy lidí co o EV slyšeli v hospodě a z toho plynoucí obavy o životnost baterií... Ale ono se na něco proč nemohou mít elektro musí svést, největší neznámá je po ně baterie, tak se naváží nejvíc do ní. :D
Nevim, co mas presne na mysli tim "drastickym huntovanim".
CO2? Elektroauta skoro vsude vychazej lip, krome zemi jako polsko, kde se ziskava elektrika vyhradne z uhli. A i pak elektrarny maji ucinnejsi emisni systemy nez jednotlivy auta.
Materialy na vyrobu? Tezba vzacnych materialu je sice urcita zatez, ale Exxon Valdez, Deepwater Horizon, ty svinstva z ropnejch pisku a spousta dalsich havarii ve prospech aut na ropne produkty prilis nehovori. Navic jsou baterie slusne recyklovatelne.
Jinak ano, kdyz uz, tak je lepsi vypoustet emise ci kontaminovat idealne nekde, kde nikdo nezije a zit neplanuje, nez uprosted mesta.
Tak spoustě lidí i těch 30 km denně víceméně stačí. Mě by to do práce a z práce vystačilo celkem v pohodě. Jako utrženej z toho nejsem, ale je to rozhodně smysluplnější nápad než čistej elektromobil velikosti nákupní tašky za půl míče.
Záruka na baterie je 8 let, 160 tis. km, že budou mít více než 70% kapacity. Články jsou normované na 4000 nabíjecích cyklů s degradací na 80% původní kapacity.
Tedy pokud bude reálný dojezd okolo 250 km, tak degradace dojezdu na 200 km nastane někde mezi 800 000 - 1 000 000 km. Až auto doslouží, tak baterie bude stále využitelná například jako baterie FV elektrárny dalších 4000 cyklů - 11,5 let při každodenním kompletním vybití a nabití.
Jediný problém, co vidím u e-Up!, Citigo, Mii je, že baterie nemá teplotní management - není chlazená, případně předehřívaná. Při teplotě 45C se počet cyklů dostává na polovinu. Celkem problém je to u Nissanu Leaf.
Proto asi nedovolili větší zrychlení než 12s a rychlejší nabíjení než 40 kW DC, aby chránili baterii před velkým proudem.
Osobně jsem poměrně potěšen cenou. Podle mého názoru je dost jasným ukazatelem, jak rychle mohou elektromobily dosáhnout cen, za které se prodávají stávající auta se spalovacím motorem.
Jestli neumí rekuperovat jsem se nikde nedočetl, ale pokud to tak je, tak je to chyba.
Našel jsem: Baterii je samozřejmě možné dobíjet rekuperací, případně můžete uzamknout aktuální stav a energii využívat později. Více na: https://www.autorevue.cz/…ry-rozmery-fotky
Tiez som za 1.4ku. Bol to velmi podareny motor. Ja len velmi nerozumiem tomu spojeniu. Hybrid od toyoty sa dobija non stop. Tento superb len zo zasuvky. Akoze naco je toto dobre? Aku to ma vyhodu oproti hybridu? Ak prejdem tych 56km tak uz nosim prazdne baterky co je okolo 140kg a ta 1.4ka v takom pripade dostava celkom zabrat si myslim. Nebolo by to lepsie na styl toyoty?
Celkem demagogie, jako dycky.
Taky jsem ten článek v auto motor und sport četl. Je třeba dodat, že euro6d auto ten vzduch čistí v podstatě jen v době feinstaubalarmu, tedy hlavně v zimě a to jen občas. A jen ve městech se špatnou topografií, kde se moc netočí vzduch, jako je právě Stuttgart. Tedy tam, kde ten vzduch je už a priori špatnej. Po většinu času a ve většině měst/míst vzduch fakt nečistí. Navíc kdyby většina aut byla na elektriku, tak 6d vzduch pochopitelně čistit přestane, protože celkový znečištění klesne pod úroveň zplodin z 6d auta.
Závěr je to každopádně zajímavej v tom, že euro6d dokáže mikročásticema vzduch zamořovat jen do určitý míry a je dost dobře možný, že pokud by se zdokonalily technologie DPF, tak by skutečně mohly takový ICE auta škodit jen minimálně nebo vůbec.
Ale pak přijde nějakej kok ot a ty filtry si vymontuje. Takže ne, díky, jediným kloudným řešením (vedle extrémního řešení ve formě úplnýho zákazu) je snažit se zbavit lokálních emisí úplně.
Podle "revolucionaru" ale lidi v panelacich vubec auta mit nemaji... pak se nekde ***ji a vymysli.
Do prace muzou dojit pesky.
Edit:
Smankote co je na slove cou ra ji spatneho, ze je vyhvezdickovane?!
Hlavně je fajn, že zůstal turbomotor a není atmosféra, mohlo by to eliminovat ty problémy v dynamice a vytočený motor na dálnici. Konkurenční Mondeo je 2.0 atmo + elektro a žádná palba to není.
No, spekulacím typu "Co tady bude za pár let" se nepřidám, ale rozhodně vyvracím názor, že auta s Euro 6d vzduch čistí. Pouze nešpiní tolik, jako předchozí motory. Nebo snad když projede pražskou magistrálou tisíc aut s Euro 6d, tak tam díky nim bude vzduch jako na Šumavě?
Já stále u elektromobilů vidím problém v ceně. Nyní dle statistik 75% aut prodá firmám a podnikatelům a pouze 25 % koupí normální lidé. U elektromobilů tento nepoměr bude ještě větší. Normální člověk až na vyjímky na elektromobily nemá. Velký problém vidím také v možnosti kde dobíjet. Nedovedu si vůbec představit jak budou lidé na sídliští auta dobíjet.
jj taky si říkám. Jako Citigo mohli zrovna vyřadit z nabídky, protože nákupní tašku za půl mega si koupí opravdu jen nadšenec. Ale hybridní Superb nevypadá za tu cenu zle. Otázka je jak to bude VW fungovat. Jestli tam zase nemají nějaký konstrukční nedodělek.
A ještě dotované z výroby spalovacích aut. EV je slepá ulička, protože ve městech už euro 6d vzduch čistí a to EV nikdy nedokáže. Dávám tomu 5 let a Tesla začne být dieslová a konečně začne umazávat dluh.
… to jsou auta pro Holandsko, Norsko a Švédsko, částečně pro Německo. Tam jsou dost hloupí aby něco takového kupovali.
V každém případě to zhorší ekonomiku již vyráběných EV a takový Mitsubishi Outlander PHEV to může zabalit, protože v Holandsku neměl prakticky konkurenci. Škoda je skorem o 200 000 levnější, je vymalováno.
Takže miniauto za cenu kompaktu a samozřejmě s životností limitovanou především životností akumulátorů (takže jako neprodejná ojetina už prakticky k ničemu), to se tedy skutečně vyplatí ;-\ , máme se na co těšit a za to vše můžeme poděkovat našim a především evropským "klimatikům"