Kravina sice SUV je jen machrovina jinak nic tak dement za volantem je strůjce neštěstí i kdyby jel z fábií. Zase zakazovat všem a pak se toho chytí naše vládní pako a bude to i u nás klasika!!!
X5 patrí k tomu najväčšiemu čo v EU kúpiš a podiel SUV tejto veľkosti je minimálny. Vaščina predaných má pôdorys hatchbaku, malý motor a výšku okolo 1,6 metra. Ale prečo sa netváriť, že všetky SUV sú rovnaké, veď zakazovať je tak jednoduché. V USA je RAV4 male SUV a každé tretie auto je pick-up.
OK, ale prečo zakázať práve SUV a nie všetky autá nad určitú hmotnosť/výkon/pôdoris. Ja som skromný a chcem malé vyššie auto(navyše malá auto má pre mňa v meste výhody). Malé MPV skončili. Ostane mi len male SUV, ktoré mi nejaký pablb za tvojho vášnivého potlesku zakáže.
Takže mne zrušia 4 metrovú kravičku, ale 7er long s dvanasťvalcom bude v pohode. Veľké SUV, ktoré tu stále omieľaš sú EU predajoch minoritné. Väčšina predaných neprekročí dĺžkou 4,5 metra.
Přejdu pravděpodobně na elektřinu pro denní ježdění. Něco ve stylu elektrické pětistovky nebo Note. Jinak ta patnáctistovka v kombinaci žere skoro tolik co moje auto.
Tak to sedí, Němci májí zaraženou hlavu v místech, kde slunce nesvítí a bojí se cokoliv říct. Tohle je jasný příklad zelené politiky, zneužijí nehodu k politickým cílům, hnus... :no:
Přijde den, kdy se budeš muset uskromnit i ty. K čemu třílitrový turbobenzín, když máme 50/90/130. Určitě rád přejdeš na patnáctistovku, v zájmu ostatních.
Buď si naprosto jist, ze nějaký wow-efekt je u X5 daleko větší než u obyčejného petkoveho kombi a ze to tak většina lidi bere. SUV jsou v módě, chtějí je všichni. Taková je doba.
Vybral si dosť extrémny príklad, ale keby si vedľa toho postavil Cadillac Escalade, alebo akýkoľvek US pickup, ktoré boli tej štatistiky tiež počítane, tak tá X5 bude len drobný príbuzný.
Lenže ja nechcem nikoho ohurovať ja sa chem mať druhé auto na poskakovanie niečo vyššie do čoho sa ľahšie poskladám, tak prečo by mi to mal niekto zakazovať? Ekologická katastrofa je 7er, lebo váži cez dve tony, čo je viac ako ten Macan, tak ho poďme zakázať.
Zakázať SUV nemá logický základ. Lebo ako SUV môžeš označiť prakticky všetko od 4 metrovej krabičky s oplastovanými blatníkmi až po 2,5 tonové autá. Ako chceš definovať čo sa zakáže? Môžeš nedefinovať pravidla ako hmotnosť, pôdorys, minimálna výška postavy ktorý budeš z miesta vodiča vidieť v každom smere. Ale ak sa do toho vždy pôjde bez premýšľania, tak za chvíľu príde doba keď kričiaca menšina bude volať po zákaze poslednej kategórie aut v mestách.
Když auto ve vysoké rychlosti vlítne do lidí, je úplně jedno, kde má kapotu. Hlavu ti rozmašíruje rám střechy nad čelním sklem.
Je to jako řešit, jestli je lepší na beton spadnout z dvaceti nebo třiceti metrů.
Až se ve městech zakážou SUV, přijde se na to, že člověka zabije i Golf, později bude vadit i UP! a nakonec skončíme u jízdních kol. Nevěř tomu, že by se to zastavilo u SUV.
Když chceš odvézt hodně zboží, potřebuješ velké auto. Když chceš odvézt svojí *** a děláš to s dvoutunovou krávou, není tak jednoznačné, že by ses bez toho neobešel.
Mhm Vitara, ale s tou nikoho neohromíš. Trendem dnešní doby je mít X5, GLS, nebo Q7, něco pořádně velkého. Je jich všude plno. Že mají větší spotřebu než Swift sport je nasnadě.
Tyhle auta těm odpůrcům vadí.
Niemande...
No vodič akéhokoľvek iného auta tam väčšinou tiež nie je preto, že by tam chcel márniť čas. A mnoho ľudí používa autá typu Berlingo ako náhradu MPV a vlastne aj MPVčka máju často vysokú kapotu.
Jasné, lebo SUV v USA je to isté ako v EU. Tu sú tu väčšinou o 4-5 cm zvýšene hatche a v USA je to na úrovni našich pickupov a pri mnohých by aj MB G vyzeralo jak hračkárske autíčko.
Fakty by neboli? Vitara a Swift Sport s tým istým motorom a 200kg nižšou hmotnosťou má udávaný rozdiel v meste 0,1 a mimo mesta 0,4. A takýchto príkladov nájdeš veľa v mestskom používaní bude rozdiel v spotrebe pri SUV s rovnakou hmotnosťou ako iná kasňa zanedbateľný. To sa zmení keď výjdeš za mesto.
Tak tu netrep blbosti a choď si doštudovať fyziku.
Pupek světa to není, ale tu nehodu způsobil právě Macan... a dost lidí na tomto příkladu tvrdí, že za tu nehodu může hlavně to, že šlo o SUV.
To je mastodont, ten Macan, co? https://s1.cdn.autoevolution.com/…deo-102165_1.jpg
No, právě, je skoro neuvěřitelné, že si k případnému omezení velkých/vysokých těžkých SUV vybrali nehodu Macanu, což je v podstatě crossover (zvednutý hb) střední třídy, kterému do dvou tun chybí skoro 150 kg a je o dva metráky lehčí, než Cayenne se srovnatelnou motorizací.
I Panamera je o cca 80 kg těžší, než Macan, ale zřejmě, kdyby měl řidič (epileptik) místo Macanu Panameru apod., nikomu by se nic nestalo.
Zakázal bych pro jistotu všechna černá auta, protože ten Macan byl černý, a to logicky přináší smůlu.
Proč mě nepřekvapuje, že jsou za tím zelení. Tenhle masakr by ''zvládlo'' i běžné auto, např.RS6, se stejnými následky. To je zase jen populistický výkřik do tmy :no:
sa nakoniec "znicia" same ... a to paradoxne prave tym ze budu uz vsade a to bude dalsi problem ( podobne ako elektrobajky na cyklochodnikoch a podobne sialenstva ) ... lebo nic sa nema prehanat.. pritom to mohlo byt este ok keby sa to neprehanalo... lebo dam krk ze aspon 60 percent kupujucich SUV by si v reale aj tak vystacili s nejakym golfom alebo mozno este aj mensim neesuveckovitym autom ... ale tak doba biznisu a materializmu je ta zrejme uz posledna doba pred nasim celkovym koncom tak preco si odtrhat od ust ze jo 8-s ...
u nas na parkoviskach pri obchodoch je to uz same SUVecko .. neraz aj tri styri vedla seba.... normalne ziarim kdekolvek pridem na nakup takto "napadne" s malym bielym autom a to som bol v tom ze mam docela nanapadne auto.. houby... uz je SUVecok u nas vsade na parkoviskach 3x viac jak malych aut .. asi nova doba alebo co 8-s
Prečo je SUV v meste taká ekologická katastrofa? Zrovna v meste sa jazdí pomaly a aerodynamika má malý vplyv. Dôležitejšia je hmotnosť.
Pochopil by som znevýhodňovanie ťažkých aut, alebo aut nad určitý pôdorys. Ale toto je čistý hyenizmus. Len chytili tragédie kde zohralo rolu SUV.
Safra to mi ale hlava nebere. Proč tam tedy pořád stoupá počet usmrcených bodnou zbraní?
Proč kamera nezaregistrovala ten řetěz co jím ubili Čecha?
Proč ty grázly porota osvobodila.
Neplatí ty rybičky hlavně pro bílé, kteří jsou s velkou radostí označováni za teroristy, zatímco na černé a tmavé a na muslimy se nikdo kvůli možné "dyškrymynácyjiy) nikdo neodváží?
Nože nezakázali? Ty si děláš srandu nebo jsi v Británii dlouho nebyl. Tam když tě na ulici chytnou s velkým šroubovákem, tak pokud neprokážeš, že jdeš zrovna opravovat elektriku na pozvání královny do Buckinghamského paláce, tak máš velký problém, na nůž rovnou zapomeň, to tě rovnou zaregistrují jako teroristu. Dokonce i nože z plastu a dalších neželezných materiálů, které nelze odhalit detektory kovů a které se u nás prodávají jako hračky pro kluky na blbnutí jsou zakázané. Zákon se jmenuje „offensive weapon act“ a ten klasifikuje jako zakázané zbraně všechny předměty, které mohou být jako zbraň použity a pro jejichž nošení nemáš žádný oprávněný důvod. Takže když se budeš procházet po Londýně a v ruce budeš mít třeba velký železný hasák (takový ten velký klíč co používají instalatéři, tak ti dávám cca 30 min. než tě zaregistruje nějaká kamera a vzápětí tě sbalí a garantuji ti, že se z toho jako Čech na dovolené nebo na služebce nevykecáš. Nějakou dobu kolegové říkali, že bobíci tolerují maximálně zavírací rybičku s čepelí max tuším 3 palce, ale v poslední době říkají zapomeň, bobíci jsou vystresovaní a když se blbě vyspí tak tě sbalí i za tu rybičku, ten zákon se dá vysvětlit jakkoliv. 15 čísel dlouhý šroubovák pak je na úrovni žabikuchu speciálních jednotek.
Výjimečně musím s německými soudruhy souhlasit. Kdyby do skupiny chodců ve vysoké rychlosti najelo nějaké "normální"auto, nikomu by se nic nestalo.
Pamatuju, že v Anglii nějakej pošahanej černoušek na ulici uřízl hlavu vojákovi. Angláni mají mezi sebou bohužel víc hloupých lidí, takže nože zatím nezakázali.