Dvanáctiválců v nabídce zůstává jako šafránu, a pokud se nestane zázrak, v příštích letech jich bude ještě méně. Strasti se svým motorovým klenotem teď řeší i Ferrari.
Jenomže McLaren či Koenigsegg stejně tak jako další výrobci supersportů vůbec nemají v nabídce kategorii aut, do kterých dává Ferrari V12, tedy ušlechtilá superGT s motorem vepředu. Přitom právě tahle auta jsou podle mě tím, co posouvá Ferrari nad jeho konkurenci.
... jezdil jsem s GTC4 Lusso V12 a V8: to druhe je jak presednout do octavie. Od 4000 rpm se nedeje uz nic, jen to porad stejne zrychluje, zvuk a pocit nula...a cpat umely zvuk do repro muzou snad jen nemci pro duchodce...
Otázka je. Čo potrebuje stíhať? Ferrari sa nepredvádza časmi na okruhu. Aj keď je rýchle, tak je to hlavne umenie. Zvuk, jazdný prejav, dizajn, to všetko má charakter a nemajú núdzu o predaje. Prečo nepokračovali s V8 bez turba? Ten výkon nemohol na ceste nikoho obmedzovať a na okruhu len tých úplne najlepších. Mňa napadá len, že z atmosféry už viac dostať nevedeli a chceli väčší posuv vo výkone. Neviem si predstaviť, že by ten čo chce Ferrari prechádzal prospekty a porovnával kde dostane za svoje peniaze viac výkonu.
Minulý týždeň som jazdil na okruhu 2x 500PS autá, jedno atmosféra a druhé biturbo. Na rovinkách cca rovnako rýchle ale každé úplne iným spôsobom dostavalo tú rýchlosť. Atmosféru bolo samozrejme treba točiť do ďaleko vyšších otáčok ale nástup výkonu suprový ale hlavne ten zvuk B6 niekde za 8t rpm..... :yes::yes::yes:
Myslím že atmoška má stále význam a V12 zvlášť, to musí byť “nebíčko v ušku”.
Prodej Californií a LaFerrari = to bude mj ekonomická otázka = mimochodem mít netetu a nestrejdu majitele jak V12 tak W12 tak tý Californie = věděl bych že i pro tu platí to co pro tu 760 V12 vs B7 V8. Nebo to co pro aktuální Cayenne Coupe = kde je V6 celkově lepší než V8 Turbo = drsný no, ale tak to holt je :-|
Možnosti tu jsou. Chápu, že elektromotor i baterie o např. 10 kWh (aby auto při WLTP ujelo alespoň 40% na elektriku) dost zvýší hmotnost vozu, ale na druhou stranu mohou autu dodat "dočasně" vcelku libovolný počet (třeba 200 - 600) koní...
K tomu atmo 4.5 V8 s GPF o cca 550k a je to.
Ferrari 3,9T se 720k je výkonově na dostřel V12 a limity turbomotorů jsou dost daleko - Koenigsegg se standardním benzínem dává z 5,1T cca 1300k (255k/l)...
McLaren či Koenigsegg si vystačí s V8, Ford GT dokonce jen s V6. Při poptávce, jaká po Ferrari je, to nevypadá, že by Ferrari tímto downsingem finančně utrpělo.
Trochu přidat elektřiny a třeba by to šlo i bez turb - stále uctívám 458 která z atmo 4.5 vydolovala 605k. :yes: Oturbení současníci mě moc neberou, spíš v nich vidím přemotorované "bestie".
To je = ale realita je snad eště horší = u Porsche je už jízdně zajímavější verze s V6 před V8 Turbo https://www.auto.cz/…mat-telem-130988 a stejně dopadlo porovnání BMW 760 V12 vs Alpina B7 V8