Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen už prý zvažuje ostrou verzi svého lidového elektromobilu

Elektrický Volkswagen pro masy byl představen zhruba před týdnem, přesto už se mluví o jeho sportovnější variantě. Dočkáme se nakonec ostrého VW ID.3 s ikonickým označením GTI či R?
Zpět na článek
20. 9. 2019 14:08
Re: Zrychlení ID.3
Vím jak to myslíš. A jako určitě, částečně to vykrýt teoreticky může. Ale pořád si myslím, že těch úprav by muselo být hodně a hmotnost může být problém a hlavně cena bude určitě problém. A pořád to nebude ono, pořád to bude něco jako Suzuki Swift Sport nebo Fiesta ST za vícenásobnou cenu. V nižších rychlostech s odezvou na plyn asi lepší a rychlejší, ale zase nedojedeš bez nabíječky moc daleko. Nevím, určitě fandím ať to zkusí. Atmosféry mimochodem asi vážně definitvně zmizeli z této kategorie. Možná tak Toyobaru GT86/BRZ, to by cenově mohlo i zhruba odpovídat ID rodině.

O ID se toho technicky moc neví, nebo já aspoň já nevím, tak nechci moc fabulovat.

Já chtěl reagovat primárně na úvahu od "zale", že ten výkon je v pohodě atd. Dnešní sportovní auta jsou právě úplně jinde a i tak pokročile odladěné auto jako je "Toyobaru" se moc neprosazuje, protože to nestačí.
20. 9. 2019 11:01
Re: Zrychlení ID.3
Ahoj, dík za reakci. Souhlasím s tebou že dnešní benzínové hh jsou sranda a souhlasím že ID.3 nikdy nebude mít stejný projev.

Bude to spíš něco novýho a může to být klidně ještě zábavnější. Dám příklad -- dodnes vzpomínám na svýho prvního (a posledního) atmosférickýho japonce. Mechanická vazba plyn-klapka, takže odezva na plyn a precizní dávkovatelnost naprosto nekompromisní. To mě bavilo. Je dnes vůbec na trhu hh s přímo zapojeným plynem a bez turba?

ID.3 může tohle vrátit, protože u odezvy ani dávkovatelnosti elektro nemá limity. A to je jedna z těch ingrediencí co už tam je. A pak taky libovolně škálovatelný výkon, nízké těžiště, malý moment rotace kolem svislé osy nebo například dokonale plynulá křivka výkonu a točivého momentu.

Zbytek jsou komponenty. Mimochodem, není to tak i u dnešních hh? Golf GTI taky nemá jinej rozvor nebo nižší střechu, i když by mu to asi prospělo. Je to pořád spíš golf než nový auto.

Jestli ti jde o "260km/h jako po kolejích" a "o tom to je", tak můžeme aspoň doufat že ta maximálka nebude pod 200 (long range má 180), což ti snad aspoň na okresce vystačí :)...
19. 9. 2019 21:03
Re: Zrychlení ID.3
empeso: Nesouhlasím s tebou. Ano, auto nedělá jen výkon. Ale viz tvůj zmíněný bod 5 - všechny ingredience tam jsou? Právě že nejsou, sportovní auta, která jsou na okresce tak dobrá jak píšeš, jsou dobrá protože mají všechno vyvinuté speciálně a většinou v tomhle režimu vyhrává hmotnost. Změn na ID3 by muselo být fakt šíleně hodně. A ve výsledku i tak by to ta dynamika a omezená maximálka stejně zabili. Na rovinkách v dnešních HH dáš 200 km/h ani nemrkneš. Dálnice je samozřejmě blbost, tam to právě sedí třeba tomu Superbu, o tom nemůže být řeč. Na druhou stranu, můj HH s 280k jede při maximálně okolo 260km/h jako po kolejích. Co na to ID.3? Aha...a o tom to je. Auto s maximálkou o 100km/h nižší bych si fakt nekoupil.

Proto v jádru věci souhlasím s fostkem, tvá úvaha podle mě není reálná. Nebo ty vlastníš nějaké ostré auto a ID3 by sis jako náhradu koupil?
19. 9. 2019 20:54
Re: Zrychlení ID.3
Jestli jsem to správně pochopil, narážíš na tu srovnatelnou dynamiku ID.3 s ORS? Jako fostek to podává dost ostře, ale já s ním souhlasím. Kdo někdy jel něčím aspoň trochu ostřejším, tak ORS není sportovní auto a normální elektromobil co v přímce dá 0-100 km/h okolo 8s už vůbec ne. V dnešních hothatchích s výkonem okolo 200kw není těch zmíněných 160km/h vůbec nic, ale zároveň díky třeba samosvorům a speciálním podvozkům je zábava i při nízkých rychlostech a zvládnou nesmysl. Obyčejně stavěné auto se tomu nemá šanci přiblížit. To jen lidi co mají nějaký hatchback se 100kw si nalhávají, že je baví takové "sportovní" svezení. A výkony jdou fakt vpřed, těch 8s na stovku právě dají i tyhle obyčejné hatchbacky nebo kombíky.

Ostrý EV v podání VW vzhledem k historii značky GTI a R mi smysl dává, ale těch změn by muselo být opravdu hodně, moc nevěřím že by se to vyplatilo.
19. 9. 2019 18:30
Re: To jsem nevěděl ...
Nejaky zdroj, nebo upresneni?

Cemu rikas kratka zivotnost?
19. 9. 2019 15:47
Re: Zrychlení ID.3
Zdar, díky za upřesnění.

Proč je 0-200 za 10s na dálnici "doopravdy" v benzínu a v elektřině ne? Není to totéž? Kdo mluvil o radosti z řízení v Tesle? Já napsal naopak že takeoff není sport a na Tesle nic není. ¯\_(ツ)_/¯

A kdybys měl chvilku, přimlouvám se za zkušenosti s OC RS!
19. 9. 2019 15:21
Re: Lidová verze s dojezdem 50 km ...
Bavíme se o svislém zatížení, 75 kg je v pohodě hodnota. Kdo chce tahat přívěs nebo elektrokola, může koupit značkové za pár tisíc s nosností přes 100 kg.
19. 9. 2019 14:58
Re: Lidová verze s dojezdem 50 km ...
Díky, článek jsem našel, kvalitní žurnalistika :). Autor podle mě, ve snaze způsobit drama, splácal nesouvisející čisla. Mluví se o "zatížení". Tím je, věřím, myšleno zatížení kulové hlavy, nikoliv max. hmotnost přívěsu -- to by byl opravdu špatný vtip.

75 kg je v tomto kontextu celkem obyčejná (možná lehce podprůměrná) hodnota. Ale věřím že holanďanům dělá vrásky, pokud to na přívěs akorát nestačí.
19. 9. 2019 14:37
Re: Zrychlení ID.3
Hele jaká je ta RS? Já mám toho 200kW Supa a podvozek mě dost nebaví, respektive spíš mě překvapuje, že pustili něco se skoro 300hp a takovým podvozkem na silnice. Ale RS oktávku má kamarád a stršně to chválí i za podvozek. Je to nějak zásadně lepší nebo je to spíš o tom "RS" pocitu?:)
19. 9. 2019 14:35
Re: Lidová verze s dojezdem 50 km ...
To už je velmi slušný. Tzn držák plus 3 kola. I to je nesmysl, spíš držák a dvě elektrokola a to na to stačí v pohodě.
19. 9. 2019 14:12
Re: Zrychlení ID.3
Trošku arogantní reakce, ale i tak se Vám pokusím vysvětlit jak to bylo míněno.
Díky za detail ohledně Superbu 4x4 206kW. Ten to skutečně zvládne za 5,9 s. To jsem nevěděl.
Asi jsme se nepochopili. Reagoval jsem na odstavec redaktora, kdy mluvil o nudné jízdě.
Nemluvím o žádném sporťáku, ale o ID.3, které má nahrazovat Golf/Passat a je vytvořeno, aby bylo schopno konkurovat spalovákům i cenou. To hravě zvládnou nabízené varianty a řidič se nudit nebude (minimálně 90% z nich). Kdo má divočejší ambice si může koupit něco jiného..
19. 9. 2019 13:54
Re: Hnací silou nákupu EV jsou opravdu jen peníze.
Nejedná se jen o dotace, jedná se i zavedení brutálních daní pro auta se spalovacím motorem.
19. 9. 2019 13:16
Re: Lidová verze s dojezdem 50 km ...
Ano elektrokloučku. ID3 na kouli 75kg.
19. 9. 2019 13:15
Re: Zrychlení ID.3
Octavie podvozek? Aha, tak tím debata skončila.
Každý si představuje od pojmem sportovní něco jinýho. Jáaks napsal. Já si představuju něco sportovního. Poslední dny jezdím s OC RS 245Ps a sportovní není. Meleš nesmysly.
Radost z řízení v Tesle? Aha ha. jasný.
Hele auto co má 0-20 pod deset mám taky v garáži. A věř i, je to něco jinýho, když je to doopravdy.
Ty pilote.
Avatar - 3_diamanty
19. 9. 2019 12:45
a bude
predpokladam za ludovo ostru cenu :-[] ...
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2019 12:30
To jsem nevěděl ...
… že větrníky mají poměrně krátkou životnost.
A výměna bude drahá, velmi drahá, zlaté "nukleáry" :-!
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2019 12:28
Re: V bazarech???
Jojo, vylepíme nebo půjdeme pěšky,
elektro-elity v EU nám nedají na výběr
ale jistě si budeme moci zakoupit repas za 250 000 :D :D :D
19. 9. 2019 11:30
V bazarech???
Taky může nastat situace,
že 9 let staré ID.3 bude stát v bazaru jako Golf, tedy od 120 000, ale budete muset k tomu vyměnit baterky za 400 000.
Takže celkem vylepíte přes 500 000.
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2019 11:09
Re: Lidová verze s dojezdem 50 km ...
Auto forum 16/9/2019:
Než se dostaneme k detailům, zmapujme si situaci obecněji. Za většinu elektrických aut není možné legálně připřáhnout vůbec nic, ani ta ostatní zrovna neexcelují. Výjimkou jsou jen Tesla Model X, která utáhne až 2 250 kg, a Audi e-tron, které zvládne 1 800 kg. Takový Model 3 kalifornské automobilky už je na tom s 910 kilogramy daleko hůře a takový Jaguar I-Pace zvládá pouze 750 kg. Připomeňme, že to je pouhá třetina toho, co dokáže utáhnout Volkswagen Golf osazený dvoulitrovým turbodieselem a pohonem všech kol, které I-Pace i Model 3 mají k dispozici též.
I tato dvojka ale vychází ještě relativně dobře ve srovnání s ID.3, který dostal standardně speciální tažné zařízení s největším zatížením 75 kg. Ano, čtete správně, skutečně nám zde nezmizela nula či dvě, řešení na zádi vozu je opravdu určena v podstatě jen pro montáž nosiče jízdních kol či něčeho podobného. Ta by navíc měla být spíše standardní než elektrická, neboť v takovou chvíli jejich hmotnost narůstá natolik, že pětimístný vůz dokáže obstarat potřeby maximálně tří lidí.
Neznamená to samozřejmě, že by nebylo možné auto upravit (ovšem nejspíše bez schválení pro provoz na silnicích) tak, aby utáhlo více, ale standardně je limitem 75 kg a automobilky ví, proč tažnou kapacitu takto omezují. Dá se předpokládat, že při větším zatížení auta dojde k výraznému omezení už tak omezeného dojezdu, popř. do hry vstoupí jiný limit alternativního pohonu.
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2019 11:05
Hnací silou nákupu EV jsou opravdu jen peníze.
Auto forum dnes.
K takovému závěru dospěla Kia na základě dva roky trvajícího průzkumu trhu. „Lidé v Evropě v současné době kupují elektrická auta jen ve chvíli, kdy je to pro ně ekonomicky výhodné. Mysleli jsme si, že věří, že musí něco udělat pro planetu, ale po dvouletém studiu trhu víme, že tomu tak není. Hnací silou jsou opravdu jen peníze,“ uvedl v neobyčejně otevřeném prohlášení viceprezident značky Gregory Guillaume.
Narážel tím jednak na nižší provozní náklady, které ale mohou přijít ke slovu pouze tehdy, kdy pořízení elektromobilů zlevní všemožné dotace, systémy bonusů a malusů a podobná opatření. Elektromobily totiž díky tomuto způsobu mohou opravdu nakonec vycházet levněji než auta se spalovacím motorem. Typickým takovým příkladem je Norsko, kde se díky pobídkám dá často odmazat až polovina ceny. Země si přitom takovou politiku může dovolit zejména díky vývozu ropy, v podstatě tedy sice káže vodu, ovšem pouze proto, že vydělává na vínu.
I přes veškeré dotace však automobilky za zvyšující se prodeje elektromobilů příliš šťastné nejsou, na každém totiž prodělávají značnou sumu peněz. Nic jiného si ale bohužel nemohou dovolit kvůli stále přísnějším emisním normám. „Už nemůžeme prodávat pouze normální auta. S ohledem na aktuální emisní cíle potřebujeme, aby na šest nebo sedm benzinových či dieselových vozů připadl přinejmenším jeden elektromobil
19. 9. 2019 10:55
Re: Lidová verze s dojezdem 50 km ...
Uh cože? Máš prosím zdroj?
Avatar - WinDiesel
19. 9. 2019 10:54
Lidová verze s dojezdem 50 km ...
Za autem mohou táhnout 75 kg, tak to už lidovka je.

Ohňostroj blbosti už nám přes 10 let předvádí slavný VAG.
19. 9. 2019 10:50
Re: Vysoká hmotnost...
Jjo, popsal jsi to hezky, tohle přesně miluju :D.

Já sázím na to, že najdou ten kompromis mezi normálním ID.3 a widowmakerem jako 944, napíšou na to R a může to být hothatch roku.
19. 9. 2019 10:44
Re: Zrychlení ID.3
4) Na klikaté cestě bych sám sobě v 200 kW Superbu ujel v Octavii RS i kdyby měla 100 kW, jenom díky lepším brzdám a podvozku. Pro každého znamená "sportovní" něco jinýho.

1) Nesouhlas -- na okresce jsem nikdy nejel přes 160-170, na dálnici přes těch 250, protože se prostě bojím. A na dálnici jsem necítil radost z řízení fakt nikdy, ani v Lambu, ani v Tesle co dá 0-200 za 10s. Jinak ID.3 77kWh bude mít omezovač na 180 km/h.

5) Všechny ingredience už tam jsou. Co by mělo trvat?
19. 9. 2019 10:18
Re: Vysoká hmotnost...
Hehe rotace kolem svislé osy. No to jsem zažil ale z té horší strany. 944. A jak jsem se točil a mlátil vo svodidla s tou transaxle :) Jako provázek se dvěma kuličkama na krajích.
Lidi neblázněte, sporťáky z toho nebudou a i kdyby byly tak je zakážou.
19. 9. 2019 10:15
Vysoká hmotnost...
sice ano, ale vykoupená nízkým těžištěm, dobrým vyvážením a malým momentem rotace kolem svislé osy (tzn. těžké uprostřed, lehké na krajích). Příklady těžkých sportovních aut jsou a v některých případech to vůbec nebylo zlé. Takže za mě go for it a těším se na svezení :)
19. 9. 2019 10:14
Re: Zrychlení ID.3
Ne.
1) Většině lidí 160 nestačí, když se mluví o sporťáku.
2) Zrovna tak tedy nemá smysl, aby sis hledal zrychlení těch aut z 0-200. Když to nedá.
3) A aby toho nebylo málo, Octavia není sportovní. Ani RS.
4) Nejvýkonnější produkční škodovka je 200kW Superb. I na zrychlení, které jsi googlil je lepší než RS
5) Něco jako tenhle VW bude sportovní až za hodně, hodně dlouho. A možná, že nikdy. I když bude rychlý. I Pendolino je rychlé, chápeš?
6) Nezapojuj se do diskusí o věcech, ke kterým nemáš vztah a vůbec nic o nich nevíš
7) Fostek Rulez
19. 9. 2019 09:56
Zrychlení ID.3
Podle technických dat jsem našel podle baterie a motoru rozmezí 7,5 - 8,5 s 0-100 km/h.
Pro srovnání u Octavie RS je to v rozmezí od 6,8 - 8,0 s 0-100 km/h. Tedy jen velmi nepatrný rozdíl od nejvýkonnější produkční Škodovky.
Jediné, co je omezené, je maximální rychlost na 160 km/h, což většině smrtelníků stačí.