Stánek VW na frankfurtském výstavišti byl prakticky jen o elektrickém hatchbacku ID.3. Tímto modelem však značka teprve vykopává elektrickou ofenzivu, další novinka dorazí krátce poté.
Pro vetsinu lidi taky uplne v pohode moznost :-) Otazka je, jak to pujde u nas, kde maj lidi vetsinou ptorebu nutne vsechno vlastnit, i kdyz to ekonomicky nedava smysl :)
Schvalne jsem to checknul, a kdyz si u Avisu na hlavaku pujcis na 14 dni superba, tak za nej vytopis 400Euro. A to prumernej zamestnanec s peti tejdnama dovoleny potrebuje maximalne tak dvakrat do roka... v zime do Alp, v lete na rivieru :-)
Jinymi slovy na pokryti prumerny potreby dalkovyho cestovani staci castka, ktera je mnohdy mensi, nez rocni pojisteni a dalnicni znamka pro vlastni auto.
Do garaze prosim, dle aktualni financni situace, aspon Miatu (na NBcko zvladne usetrit opravdu skoro kazdy) -> S2000 -> Mustang -> ... -> vyber shora neomezeny. :D
Super a teraz utekaj do krčmy sa s kamarátmi potľapkávať po pleciach. Ale určite pri tom neotváraj stredoškolskú učebnicu fyziky, zbúrala by ti ilúzie.
Píšeš nezmysli. Klíma si nevezme ani kW. Ak máš 50 kWh tak tam môžeš stáť dva dni. Kúrenie ak je realizované tepelným čerpadlom tak viac nevezme. Len z batérie v tuhých mrazoch nedostaneš plnú kapacitu. Ale aj tak by si tam s 50kWh mohol stráviť celý deň.
kazdy rok v zime sa nam aspon 2x stane, ze zostaneme trcat niekde v zapche kvoli kalamite, alebo havarke na ceste. preto sa snazim mat vzdy aspon polovicu nadrze / nie je to problem s dojazdom okolo 850 km /. velke nagativum pri EV zatial / okrem realneho dojazdu a cene / vidim prave v tomto. v mrazoch klesa kapacita baterie vyrazne rychlejsie a predpokladam, ze stat hodinu, ci dve so zapnutym kurenim by bateriu "zakillovalo" ... vlastne podobne by to mohlo byt v lete s pustenou klimou.
No to máš asi pravdu. A ještě:
proč platit ručení atd. a ztrácet peníze na hodnotě v kombajnu v garáži, když můžu 2x za rok za vatu (když t fakt sečteš) půjčit na tu dovču třeba Multivana?
Nejsem nadšenec do EV, ale do takovejhle úvah docela jo.
Ať je v tý garáži za tu vatu kabriolet. :)
Co tak mam zkusenost z okoli, tak se vetsinou z elektromobilu jakozto druhyho auta rychle stalo auto primarni. :-) To, ze je to auto "druhy", jeste neznamena, ze se s nim jezdi min.
Ten system se pak totiz obrati, elektroauto jede v dennim zaprahu, vetsinou je mensi a hbitejsi, takze na cesty kolem komina idealni, no a na delsi cesty (a cesty v plnem obsazeni) je v garazi schovanej nejakej normalni (vetsi) kombik.
Zlomový okamžik by bylo, kdyby nacpali do velkýho SUV něco jako 150-180kWh (tzn baterie o hmotnosti 800-1000kg se stávající technologií (...) ). Ale auto velikosti iD3 podle mého se 77kWh bude docela slušný. Egolf v příměstském provozu klidnou jízdou uměl jezdit za něco jako je 13kWh. Pokud by měl tč, tak si myslím, že i na dálnici v zimě nebude reálná spotřeba vyšší než 20kWh. Takže to auto dá kombinací v zimě 400km. Což na auto této velikosti (neočekávám, že za tím někdo tahá plaťák nebo jezdí napříč Evropou) dostačuje.
Ako druhe auto do rodiny to potom straca zmysel "ekologickej" nahrady tradicneho spalovaka. Ale ako pises, dojazd je momentalne vec, ktora ma odradila od elektro-auta spolu so zatial vyssou cenou. Ak sa dostaneme do stavu, ze v zime nebude problem spravit 500km bez obmedzovania sa a bude nabijacia infrastruktura, tak nemam problem prejst. Auto nepouzivam v meste a iba na dlhe trate a preto zatial elektro nie pre mna.
Hele realita auta velikosti toho ID4 (předpokládám něco jako Kodiaq GT) bude v nejnepříznivější variantě (zima, dálnice 160km/h) kolem 30-35kWh. Tzn s využitelnejma 83kWh jistejch 250km. Pokud se s tím člověk vyblbne a bude jezdit normálně, bude to někde kolem 25kWh (dálnice 130-140, okresky). Takže by to mohlo dát něco jako 300km i s nějakou degradací baterie.
Jako 1000km v létě bude znamenat vyjet z garáže s plnou a zastavit po 300km na půl hodiny a pak každých cca 200-250km. Tzn 4 krát. V zimě do Dolomit tak třikrát. Jestli se vyplatí šetřit čas každý týden na pumpě a pak jet na dovolenou o hodinu a půl déle nebo ne je na posouzení každého. Podle mého jako druhý auto klidně.
Spíš si myslím, že ty baterky budou větší, protože je kastle vyšší...než dlouhá. Ale to je egal. Začíná to vypadat použitelně. Jako myslím i že bude servis atd. dojezd začíná bejt ok. Jen ta infrastruktura bude křeč.