Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lada: nové ceny Kaliny začínají na 199.900,-Kč

Dovozce vozů značky Lada zlevnil klíčový model své nabídky. I nadále zůstává sedan o 10 tisíc levnější než hatchback, ceny klesly pod 200 tisíc korun.
Zpět na článek
neregistrovaný "viper petr"
1. 2. 2008 22:38
Re: Predsudky
chlapi, no super >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
neregistrovaný "154"
1. 2. 2008 16:28
Re: Lada
Mam_las je prostě MAMLAS!!! :-(
neregistrovaný "gzur"
1. 2. 2008 13:13
Re: realita
Nikto sa z ničoho neteší len som poznamenal, že lepšia voľba alebo menšie zlo je Priora. A keď si pozriete stránku sl. predajcu tak ju tam už zaradili aj keď ju nemajú ešte skladom. A čo sa týka pokroku tak tu je link na rozdiel archaickej 110 a Priora: zr.ru/articles/52664/.
Ak ten automobil bude s airbagom jazdca a spolujazdca, ABS, a 16V motorom, posilňovačom riadenia, metalízou a rádiom so 4 reproduktormi a klímov, stáť pod 300 000,- Sk tak to bude určite rovnocennejší konkurent Thalie, Loganu.
neregistrovaný "mam_las"
1. 2. 2008 09:32
Re: Lada
".....ako vtedajsie skodovky 105/120, ktore vtedy ako jedno z mala vyrabanych aut mali este ohv-rozvod....... zastupy majitelov skodoviek 100, 1000, 105 a 120 ..."
A já blbec měl zato, že víš o čem píšeš.
:-) Klid, myslím že se přetahuješ zcela zbytečně. Bavíme se o případu nenáročného dvouventilu s obsahem od jednoho, až dejme tomu, jednoho a půl litru, a navíc na tvůj dotaz :,,Mohli by ste mi vysvetlit, co myslite tou "blbuvzdornostou"?" právě z hlediska uživatelské blbuvzdornosti. Diskuzi o technických možnostech různých rozvodů, a ty jsou velmi široké, si nechej pro své kámoše, mě tím neoslníš. Já taky vím, že mimo těch tvých ozubených kol pro OHC existuje i královská hřídel, ale nemám potřebu, z toho tady dělat skripta. :-)
neregistrovaný "__Teddy__"
1. 2. 2008 08:57
Re: Lada
Tak, tak. Kazdy mame svoj problem. A tvoj je v tom, ze necitas co som napisal: nestaci stredna rychlost piesta a i, potrebujes este minimalne jednu z velicin zdvih a dlzka ojnice. Jedno pomerne cislo samozrejme nestaci. Zvysok nema zmysel komentovat. Akurat ze aj Chrysler je jednym z klientov firmy kde pracujem, hoci na HemiV8 sme sa nepodielali...
1. 2. 2008 08:13
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "mam_las"
1. 2. 2008 07:52
Re: Lada
Každý máme nějaký problém. Tvůj je v tom, že nečteš, co jsem napsal. i = 1,0 až 1,1. Zbytek nemá smysl komentovat. Co takhle abys to napsal klukům z konstrukce Hemi V8?
neregistrovaný "Johnnn"
31. 1. 2008 23:49
Re: lada že byla lepší než 120 jen v topení ?
Každopádně Rusa :-) Hlavně proto, že nekradou design jiným automobilkám...
neregistrovaný "Johnnn"
31. 1. 2008 23:40
Re: Lada
Nejsem si zcela jist, ale není v dnešní době hlavní nevýhodou OHV rozvodu jeho uložení a tím i problematické aplikace proměnného zdvihu a časování ventilů?
neregistrovaný "gzur"
31. 1. 2008 22:17
Re: realita
Tak to je pravda, že na jar bude Kalina 1.4 16V s ABS, 2 airbag len nie som si istý, či budú aj tie zadné opierky hlavy.
Ale na jar bude už aj Lada Priora 1.4 1.4 16V s ABS, 2 airbag a tá sa mi zdá už niekde inde. Je to tatalny REMAKE starej 110-tky.

Nejde sem pridat odkaz no proste napiste na "jutube" Lada Priora a hned prvé video !!NEW!! Lada Priora 2170 Test Drive
31. 1. 2008 21:30
Re: Lada
Neber v potaz posledné verie. Pozri prvú. Zadné svetlá horšie ako z prvej Sierry. Nezmyselný zahnutý "zobák" na prednej maske. Tenké rámiky okien na dverách.
[odkaz]ér bol tragédiou od začiatku až do konca. Proti nemu bol interiér Favorita šampiónom.
[odkaz]
neregistrovaný "__Teddy__"
31. 1. 2008 21:02
Re: Lada
Sice z formulacie odpovede silne pochybujem, ze vobec viete o com hovorite, ale co je mi do toho, vsak. Ak sa v motoroch aspon trosku vyznate, tak asi viete, ze stredna rychlost piesta nepostacuje na urcenie rychlosti otacania. Na to chyba este udaj o zdvihu (pripadne polomer vysadenia ojnicneho capu, co je polovica zdvihu) a efektivna dlzka ojnice (od osi maleho oka, po os velkeho oka). A zalezi teda aj od geometrie klukoveho mechanizmu, pri akych otackach tu strednu rychlost dosiahnem. A naopak, len s udajom strednej piestovej rychlosti bez znalosti geometrie nemozete urcit ani priblizne otacky, pri ktorych sa ta rychlost dosahuje.

Je vam urcite tiez jasne ze zatial co pri rozvode ohc ventilove pruziny musia prekonavat zotrvacny moment vahadla a zotrvacnost ventila, v pripade ohv je to navyse este zotrvacnost zdvihatka. Preto pruzina s rovnakou tuhostou ktora staci na spravne predpatie vo ventilovom rozvode ohc nemusi stacit v rovnako dimenzovanom rozvode ohv. A to je prave ten problem, pretoze z trojice ventil, vahadlo a zdvihatko je to prave ten posledny element, ktory z nich koli svojim rozmerom a hmotnosti generuje nasvyssiu zotrvacnu silu. A pokial zacnu "odskakovat" ventilove pruziny, vznika medzera ako medzi ventilom a vahadlom, tak aj medzi vahadlom a zdvihatkom, pripadne zdvihatkom a vackou, takze motor ma viac moznosti co sa tyka "klepania". Abstrahujem teraz koli jednoduchosti od vymedzovania vole a podobnych veci. Takisto urcite viete, ze aj vackovy hriadel v pripade ohv rozvodu musite dakym sposobom pohanat, a mozno mi neuverite, ale niekedy je to tiez retaz, ba dokonca obcas aj tiez s napinakom (pokial sa cez nu zaroven pohanaju dalsie agregaty). A poviem vam novinku, niektore ohc-rozvody nie su pohanane ozubenym remenom, ale retazou, ktorej zivotnost je pocitana prakticky na zivotnost motora. Dokonca su aj motory s ohc-rozvodom ktore nemaju vacky pohanane ani remenom, ani retazovu ale... ano, prevodom ozubenymi kolesami.

Na to ako (podla vas) "naprosty laik" vymiena tesnenie pod hlavou sa rad pridem pozriet. Dufam ze to bude daky vyradeny motor, na ktorom trenuju ucni, lebo funkcneho by bola skoda. Kazdopadne pocet znicenych vaciek pri amaterskom vymedzovani vole skor vypoveda o odbornosti tych "kutilov", nez o kvalitach daneho rozvodu. Co je ale samozrejme uplne ina problematika... :-)
anonym
31. 1. 2008 21:00
lada vs logan
Základnou výhodou kaliny oproti loganu je že lada má tie najproblémovejšie miesta kasňe POZINKOVANÉ, kdežto dacia je len ZAVOSKOVANÁ..ale to je naozaj asi jediný pádny argument za ladu, ale bola by to recesia jak hovado mať novú ladu..
anonym
31. 1. 2008 20:40
Re: LADA-NADA?
ja som fanušik škody a preto so to napisal,že ako toje som rad kde je škoda,viem že inak by nebola...
neregistrovaný "BeranK"
31. 1. 2008 19:33
Re: LADA-NADA?
a kdyby ji nekoupil, tak by dneska neexistovala vůbec. Jako zmizel Wartburg (továrnu převzal GM), FSM (dneska Fiat), nebo FSO (Daeowoo, dneska GM - ale ne evropské), Moskvič, Volha, Trabant, Olcit....Zastava sice dýchá, ale je to malinká fabrička s výrobou v desítkách tisíc licenčních aut. Prostě z oné doby se udržely pouze Škodovka (a ta jediná "poněkud" povyrostla ve všech směrech), jakž takž Dacia (ale zrovna třeba v Rusku je Logan označován jako Renault - jako Dacii by ho Rusové nekupovali) a Lada. Bohužel, na ohromném ruském trhu ji nic nežene k tomu, aby se snažila dostat se na evropský standard a na paty jí může v Rusku šlapat leda tak právě Renault s Loganem nebo čínská konkurence. Neposmívám se Rusům, i když je zrovna nemiluji, odsuzující a posměšné poznámky bez faktického odůvodnění jsou jenom znakem chudáků, ale nepochopím třeba to, jak v Togliatti vyvinuli nástupce asi nejlepšího sovětského osobního auta Nivy (podle fotek vypadalo dost dobře) v době nástupu malých SUV, předváděli ho na autosalonech rok za rokem a nakoncec se člověk dozví, že ho převzal GM (bývalé Daewoo) a vyrábí ho pod svojí značkou.....tohle by mohl vysvětlit skutečně jenom znalec. Najde se tady místo rádobyvtipných a pubertálních posměšků?
31. 1. 2008 19:15
Re: LADA-NADA?
keby škodu nekupil vw kupil by ju renault a vyrabal by tu twinga
neregistrovaný "UK"
31. 1. 2008 18:24
LADA-NADA?
Este ze tu Skodu kupil VW inak bi konkurovala tejto popelnici.Hrozne zaostale auto na rok 2008.Radsej ojetinu v ktorej sa vy*** stary nemcur ako novu Ladu.Ani vecera mi nechuti to je hrozne auto kto to nakreslil nejaky alkoholik zo Sibiru... :no:
31. 1. 2008 18:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2008 18:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "altar"
31. 1. 2008 18:19
Re: realita
Thália je výhodnejšia.To je jasné.Ale musíš prekúsnuť jej design.Pre niektorých je to jedno z najškaredších áut.
Na druhej strane exteriér Kaliny,sedan aj hatch je neutrálny.
Kalina sa možno oplatí kúpiť skor s motorom 1,4 16V,čo na jar bude,budú aj opierky vzadu a lepšia výbava.
Keď mám zhodnotiť len design Kaliny,Logana,Thálie,tak sa mi zdá,že rusák je na tom najlepšie. ;-)
Ale chápem,že auto je aj o inom ako design.
neregistrovaný "Igithegreat"
31. 1. 2008 16:51
cena lady
Až bude stát nová lada 149tis tak si ji koupim, takhle se porad vyplati vic thalie nebo logan v tyhle velikosti..
neregistrovaný "Eman"
31. 1. 2008 16:09
Re: Kalínka maja...
Fůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů…
31. 1. 2008 16:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2008 15:59
Re: zajimalo by mě
myslim, ze jsi to vystihnul docela přesně...
neregistrovaný "kl"
31. 1. 2008 15:54
Re: realita
nevim jestli si tyhle auta lidi kupujou na 3-4 roky ...

pokud by měl člověk relativně méně prodělat, pak rozhodně nekupovat žádné nové auto
31. 1. 2008 15:47
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - SpiderJ
31. 1. 2008 15:46
Re: realita
Nehledě na to, že pokud bys jí opravdu koupil, neskutečně bys na tom prodělal při jejím prodeji.. pád hodnoty je u tohoto auta opravdu neskutečný... :-O
Avatar - SpiderJ
31. 1. 2008 15:44
Re: zajimalo by mě
správně!!! ;-) jináč kolega opravdu jednu má a je to vážně na dnešní poměry a vzhledem k současné konkurenci peklo... zlatej Logan... :-(
31. 1. 2008 15:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2008 15:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 1. 2008 15:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "mam_las"
31. 1. 2008 15:34
Re: Lada
Sice z formulace dotazu silně pochybuji, o tom co děláte, ale co je mi do toho, že. Pokud v motorech, tak asi víte, jak vypadají ztráty plnění u dvouventilové válcové jednotky ve vztahu k otáčkám, při, dejme tomu, u motoru s i = 1,0 až 1,1 a maximem střední pístové rychlosti okolo 13m/s. Tím je vám zřejmé, že pro takto omezený rozsah otáček, dokážete vcelku pohodlně žít se setrvačnými hmotami, jak zvedacích tyček, tak vahadel. Blbuvzdornost pak spočívá v tom, že máte téměř jistotu, že pokud nějakému levákovi při ,,odřazení do plnejch", začnou odskakovat ventilové pružiny, tak nejdřív vypadnou zdvihací tyčky a tudíž je veliká pravděpodobnost, že se ventil nepotká s pístem a motor se nepoškodí. Dále při umístění vačky dole, nepotřebujete ani napínák na řetěz a ani zvláštní znalosti o jejím nastavování, takže až bude třeba měnit těsnění pod hlavou, tak to zvládne i naprostý laik. Zároveň nemusite nosit v hlavě starost o životnost ozubeného řemene aby vám neprasknul, ani zda nemáte v zimě zatuhlý olej, aby vám nepřeskočil, či jestli se nešprajcnul jeho napínák.( Lada sice neměla řemen, ale řetěz, ale o to větší byla starost o ten nápínák. Pamětníci by vám potvrdili, že než se to tady kutilsky zvládlo, bylo pěkných pár vaček zničených, dřív než najely 40 000 km.) Ještě k těm Fiatům. F 125 P 1300/1500 byl vyráběn v Polsku, nikoliv v Itálii. Kombinoval starší mechaniku F 1300/1500 s karosérií F 125. A světe div se, byl OHV. Lada 2101 byla auto zkonstruované ve Fiatu, sice na pohled podobné F 124, ale se zcela jinými nápravami, motorem i převodovkou. Takže změny v karosérii byly jednak z těchto důvodů a potom z potřeby zvýšit její pevnost. A co byste řekl. Původní F 124 byl také OHV. Verze OHC přišly později, se zástavbou dvou vaček. Což je ovšem zcela jiná problematika. :-)
neregistrovaný "..::.."
31. 1. 2008 14:50
filtrace!!
místo hvězdičky jsem napsal S H I T :-)
neregistrovaný "..::..."
31. 1. 2008 14:49
Re: zajimalo by mě
Sprosťáku! Kdo Ti dovolil ptát se na takový podpásovky! >:D Kluci tady musí vědět přece dle vlastních zkušeností a jejich rozumu všechno nejlíp!! :-! Když je Lada podle nich *, tak to tak je a puntik. A když bude někdo prostestovat, tak si aspoň zanadáváme a pak, protože nebude morálního vítěze, toho druhýho budem muset pomluvit v hospodě u pivka a nakonec bude spokojenost >:D
31. 1. 2008 14:31
zajimalo by mě
zajimalo by mě, kdo z prispivajicich v tehle Lade alespoň jel, když jí většina tak vehementně kritizuje... :no:
neregistrovaný "__Teddy__"
31. 1. 2008 14:27
Re: Lada
Mohli by ste mi vysvetlit, co myslite tou "blbuvzdornostou"? Ja pracujem na vyvoji motorov asi 15 rokov, ale o takomto parametre som este nepocul. Kazdopadne OHV ma oproti OHC nevyhodu v oscilujucich hmotach, z toho pramenia vibracie, a s tym suvisi obmedzeny rozsah otacok (+ kopec dalsich veci). V urcitych specifickych aplikaciach ma ohv este stale uplatnenie, ale myslim si ze moderne osobne auta to nie su...

isteze, vtedy rusi robili lady podla vzoru fiatu, to nepopieram. Ale vtedajsie VAZ-y boli o dost lepsie auta, ako s100/105/120. A neviem ako to bolo v r.1973, ale okolo 1980 sa urcite nepredavali "bezne" talianske fiaty a na ladu sa cakalo o nieco dlhsie, ako na skodovku. A poradovnik bol vtedy vacsi problem, nez ako nasetrit na auto...
neregistrovaný "mam_las"
31. 1. 2008 13:28
Re: Lada
V tom ti nepomůžu, to je individuální indispozice. Mně jen vadilo to suveréní plivnutí na OHV a báje a pověsti o době před 30 lety. :-)
neregistrovaný "kiro"
31. 1. 2008 13:08
Re: Lada
Asi si budu muuset přešlápnout. Nějak mi nedocházejí souvislosti...
neregistrovaný "mam_las"
31. 1. 2008 12:56
Re: Lada
K motoru. Měl jsem během života možnost o problematice OHV, OHC, chlazení vzduchem, vodou, olejem, 2, 3, 4 ventily na válec a podobně, poslouchat názory konstruktérů motorů Vykoukala, Fiedermuce, Zajíce. Odnesl jsem si z toho, že pro dva ventily na válec, je z hlediska blbuvzdornosti, rozvod OHV pořád ještě to nejlepší, co bylo vymyšleno. K totáči. první VAZ 2101 se přivezli v roce 1971, 2102 v roce 1972 a 2103 v roce 1973. Jenže to už tu byl od roku 1971 F 125P 1300/1500. A ten stál v roce 1973, bez pořadníku, okamžitě z krámu na Národní, cca 65 000,- Kčs. Jel jsem tam pro něj s tátou. Mimochodem, sám jsem si šel v Boleslavi o čtyři roky později, koupit 2101, bez pořadníku, za cca 63 000,- Kčs. Nechci tu obhajovat totáč, ale tak jak to popisujete, to nebylo. Ta auta byla sice vzhledem k platu drahá, ale zase vzhledem k láci základních potravin, bylo reálné na ně ušetřit i z platu THP. Jistě, horníci to měli snazší. Ale to už je zase jiná písnička. :-)
neregistrovaný "kl"
31. 1. 2008 12:55
Re: lada že byla lepší než 120 jen v topení ?
no tak to je snad vtip, a dost špatnej ...
31. 1. 2008 12:51
Re: Kalínka maja...
Spis tento prispevek dosvedcuje "za bé" o jeho autorovi ;-)
Avatar - T613
31. 1. 2008 12:46
Re: Lada
Design? Ten byl zcela srovnatelný z Favoritem. Design přeci nemůžeš vytrhávat z kontextu. V osmdesátých letech byly skoro všechny auta do pravého úhlu, čest vyjímkám
anonym
31. 1. 2008 12:19
Re: Lada
Ber v uvahu, ze to boli len postupne vylepsovane licencne fiaty, dokonca este zjednodusene aby boli robustnejsie. Konstrukcia, dizajn aj kvalita su od nastupu Samary uplna tragedia.
Avatar - SpiderJ
31. 1. 2008 11:51
Re: Predsudky
mno...je pravda, že co se oceli týče bych věřil spíš Rusům..

..i když tahle volba mi připadá jako volit mezi tím, jestli si nechat uříznout ruku, nebo nohu >:D
Avatar - T613
31. 1. 2008 11:48
Re: Predsudky
Radši tu Ladu než něco z Číny. U Rusa mám aspoň jistotu, že skelet není z papíru
neregistrovaný "altar"
31. 1. 2008 11:47
Re: Predsudky
Číňan bude mať kratšiu životnosť,na to sú experti.Okrem toho aj tragickú pasívnu bezpečnosť.Viď crashtesty ich áut.
Kalina s bagmi je na tom s 3* podobne ako Logan.
31. 1. 2008 11:44
Re: Predsudky
No já ti nevím, ale mně přijde, že jestli koupíš Ladu nebo Číňana, tak to vyjde nastejno. Akorát že ten Číňan možná vyjde i levnějš. Samozřejmě že i když jsem byl malej kluk, měli jsme ojetou Ladu, ale jediný v čem byla asi lepší než stodváca bylo to, že líp topila. Zas nadruhou stranu stodváca tím že měla motor vzadu dokázala v zimě vyjet i slušný kopce.
neregistrovaný "__Teddy__"
31. 1. 2008 11:38
Re: Lada
No neviem, ale kedysi sme mali ladu a to bol pojazdny tank, ktory okrem plavania zdolal vsetko. A to uz ani nevravim ze mal motor minimalne o generaciu lepsi, ako vtedajsie skodovky 105/120, ktore vtedy ako jedno z mala vyrabanych aut mali este ohv-rozvod...

Jo, za hlbokeho "totaca" ten, kto mal ladu 1500/1600 bol kral, na ktoreho zastupy majitelov skodoviek 100, 1000, 105 a 120 hladeli s pokorou a uctou vacsou, ako dnes na vypalnika v porsche...
neregistrovaný "altar"
31. 1. 2008 11:29
Predsudky
Máte predsudky,kritizujete auto,ktoré ani nepoznáte.
Pravda je taká,že technicky je oproti konkurencií pozadu,ale úplne tragické to nie je.Avšak cena by preto mala byť nižšia.
Keby som si mal vybrať čínsky brak alebo toto,tak radšej rusa.
anonym
31. 1. 2008 11:24
Lada
Typická lada - auto je 10 rokov staré, kým ho vôbec začne vyrábať, a z druhej desiatky ukrajuje, keď konečne vychytá najväčšie muchy a odváži sa ho aj exportovať. To už sú potom sympatickejšie niektoré čínske autá.
Avatar - SpiderJ
31. 1. 2008 10:58
Kalínka maja...
Tohle auto bude pro jeho případného majitele bud:

a) výrazem neutuchajícího obdivu k SSSR a rudé barvě
b) výrazem totální ubohosti
c) zosobnění toho, že i v příšerných autech mohou jezdit skvělí lidé