Jednou z největších výhod pro majitele elektromobilů je fakt, že mohou v Praze zaparkovat na modrých zónách kdekoliv. Jak toho dosáhnout a pro koho toto pravidlo neplatí?
Ja to vedel ze to nespocitas, neva. Pro me je plug-in univerzalni auto na vsechno. Nepotrebuju auta dve. Do mesta EV, na dalky benzin, sice jich moc nejezdim, ale obcas ano. Nalozim lednici nebo kotel, nebo rodinu za kulturou.
To jestli se nejake penize vrati nebo ne ukaze cas. Rozhoduje vzdycky cena pri prodeji. A tady je nestandardni auto vzdycky oproti masovkam ve vyhode. Pro porovnavani nedavam dacii nebo fabii, ale auto ve stejne tride. SUV, podobna prodejni cena, 200 koni a delka 480 cm. Cas ukaze
Ne - při průměrném stáří automobilů v ČR 15 let je polovina aut Euro 3 a horší. Asi najezdí méně, něž nová, ale pokud by politici skutečně chtěli cosi udělat pro životní prostředí, tak začnou s postupným vyřazováním s Euro 0, Euro 1, Euro 2 .... Pár e-aut, která si stejně koupí ti, co dosud jezdili s Euro 6, skutečně emise ve městech nevyřeší.
Tomu jistě rozumím - nicméně s touto logikou, kdy stejně nenajedu více než 50 km od nabití po nabití - to mi stačí čisté e-auto. Prostě hybrid je příliš mnoho kompromisů a zbytečně vyhozené peníze - až na ten vodpich. Těch 300 litrů navíc se skutečně jen tak nevrátí.
Pokud máš značku EL, jak píše Jirka, automaticky máš možnost parkovat zdarma. Pokud ji nemáš, musíš na magistrát, řeší to p.Sršeň, a tam se registruješ, pokud máš nárok na zóny zdarma. To stojí 100Kč na rok. A je jedno, kde máš trvalý pobyt.
Pozri si ten blog. Mondeo Hybrid malo nižšiu spotrebu ako nafta. To máš o 20% nižšie emisie CO2. Pri rovnakom spôsobe využívania. Nižšie emisie malo aj na diaľnici. A test bol pod taktovkou človeka čo jazdí naftu.
No a zo štart stopom meníš baterku každých 5 rokov ťa netrápi. Ta v hybride váži ako dve batérie z osobného auta. Obsahuje menej vzácnych kovov ako SRC v diesloch a nemá problém fungovať 15 rokov.
Nechcel som porovnávať AR s Toyotou ako automobilky, ale u Alfy som nechal daleko viac peňazí a ništ, aspoň na kávu keby zavolali :no:
Toyota fakt v PR (mail,darčeky,pozvánky) poslednej dobe váľa neskutočne. :yes:
Na Lexa sa nedá pozerať, to by som musel mať garáž bez svetla a jazdiť iba v noci.
Tento blud tu vyťahuješ pod každým článkom o hybridoch a ako dôkaz vytiahneš, že subkompakt neplniaci aktuálne emisné normy vyprodukoval len o 5% viac CO2 ako stredná trieda s dvojnásobným výkonom. A k tomu ešte po meste vyprášiš kopu prachu z bŕzd.
mne predajca vw este aj teraz sem tam posle co je nove.. ake maju akcie a co mozem si prist vyskusat a pod.. lenze nie je cas... a ani po ruke ich nemam nakolko auto som kupoval v uplne inom meste a nie tu kde byvam .. ale je to od nich pekne ... ze si tu a tam spomenu a to uz su skoro 3 roky co mam auto od nich .. a dam krk ze 11 januara sa mi predajca opat ozve :D .. teda v den ked bude 3 vyrocie
Lenže 4,5 litra nafty sú emisie CO2 ako 5,1 litra benzínu. Takže 180 kovové Mondeo, ktoré bolo o pol tony ťažšie. Vypustilo menej emisii a to testovali v špičke. Ak si nejazdil špičke medzi 8 a 10 ráno, tak tá spotreba nie je porovnateľná. Okrem toho si jazdil s autom nespĺňajúce aktuálne normy a podľa ADACu išla spotreba "čistých" dieslov hore, takže k CO2 si pridaj NOx.
S hybridným Yarisom by som to dal za 4 litre benzínu. To je ekvivalent 3,5 litra nafty. Bez NOx. A bez prachu z brzd, lebo brzdenie obstará generátor.
Ja by som kľudne zobral nejaký hybrid, ale tie ceny sú zatial nastavené troška vyššie.SUV nechcem, a Corolla začala konečne vypadať k svetu.
Neviete čo sa stalo zo zatúpením Toyoty tu v ČR? Každú chvíľu nejaká pozvánka na akcie + prídite si vyskúšať taký či onaký model - hlavne hybridy. A to som u nich kupoval iba jedno auto, aj to dízlové. :-!
Z tohto by si mohli zobrať ponaučenie napr v takej Alfe, za 19 mesiacov absolútne nič.
Orme, zkouska matematicke inteligence. Zitra jedu do Nymburka. 50 tam a 50 zpet. Dohromady 100 km. Kolik asi spotrebuju na cestu benzinu?
To nedas, na to nemas
Pluginy jsou v soucasne dobe idealnim kompromisem mezi spalovakem a elektromobilem. Spalovaky maji odzvoneno a elektromobilum predpovidam velky krach do deseti let. Ne ze by je nebylo kde a cim nabijet, ale zakaznici je masove neprijmou
Tak o půlnoci zvládnu i tohle s jakýmkoli autem. Když bude stát Ječná až k Jiráskovu mostu, magistrála až do Holešovic, tak chci vidět tu tvoji spotřebu 4.5. Bavíme se o typickém dením provozu, ne o volném průjezdu někdy v noci/svátek.
:-)
Mam znameho co jezdi s 6v lexusem nebo PHEV manzelky a ten rika ze jizda na PHEV je jako letet na koberci. Kdyz si takovy fanda se divim ze si to jeste neprojel. Testovaci jizda je dneska standard
k tomu v aute ticho...plugin hybrid ma svoje vyuzitie len sa na to netreba pozerat ako na nejaku spasu to je jasne ... aj tu plati ze zadara jazdit nejde..
v meste s PHEV jazdis aj pri vybitej baterke pod 6L... vid odkaz na testik vyssie... co je podlamna super.. to nedokaze ani moje male auto... ja to pod 6 v meste nedam ani ked sa pose.rem
tu je zaujimavy video testik ( po lopate ) noveho PHEV-cka ... https://www.youtube.com/watch?…:yes: uz len vyhrat aspon melon a zvysok doplatit :D
tu este jeden testik z praxe https://www.youtube.com/watch?… .. PS: nepustame ta lebo nemame dost energie v akumulatore :D ... chudak chodci :-[] ( aneb nezastavujeme nemame energiu ) .. zasmial som sa . .sila
A jedna se o jaké emise?
Já bych v Praze zakázal diesely nižší než euro 6d, protože je prokázáno, že dřívější normy splňovaly jen na papíře, co ty na to?
Hlavně Euro 5 a nižší, ty jsou největší znecistovatele.
ja by som ho bral hned... po dialnici s nim ides na spalovak a v meste zase na baterku .. pytam sa proc ne... aj logiku to ma .. len ta cena... ale casom ked sa hybridy rozsiria tak snad to pojde aj lacnejsie .. lebo zatial ich najvacsi problem vidim prave v cene ktora sa mnohym majitelom nadalej neoplati ...
Vis kolik je kombinovana spotreba toho auta? 1.8l/100km.
A spousta lidi, ktery si takovy auto poridi muzou jezdit i za min. Treba kdyz budou denne dojizdet do 40km..
Nebo 40km do prace, dobit a domu.
Pak muzes jezdit se spotrebou pod 2 litry, navic vetsinou bezemisne. To je velky rozdil oproti tvemu dieselu ;-) Ktery ma navic nepouzitelny (nebo urcite nepouzivany) start-stop, takze ve meste vesele emituje:-)
PS Samozrejme, ze do Kaprunu pojedou za vic. Ale to je asi zbytecny ti vysvetlovat. Protoze tvuj diesel je nejvic.
Mondeo hybrid má deklarované emise 111g/km, takže se do limitu více než dvojnásobně nevejde a na nějaké parkování zdarma může v klidu zapomenout. Navíc tuto motorizaci bude muset Ford v dohledné době stáhnout z prodeje, protože od roku 2021 musí stejně jako ostatní automobilky plnit limit 95g/km a motorizace se 111g/km by mu zhoršovala průměr a navyšovala pokutu za nadlimitní emise. Už v příštím roce musí tento limit plnit 95% produkce, takže Mondeo hybrid už stříhá metr jakožto zcela neperspektivní motorizace.
Dle měření v Praze 50 - 70% emisí produkuje 5 - 10% nejhorších aut. Na to by se měl magistrát zaměřit především. Zase se řeší blbosti ale hlavní příčiny ne. Pár e-aut to nevytrhne.
Na mondeo se již nyní nevztahuje zvýhodnění. Na klasické hybridy již nic nedostaneš, jelikož nastavení bylo příliš benevolentní, muselo se s tím něco udělat, takže se to teď udělalo jen pro PHEV. Měl by sis o tom něco přečíst.
Dle reálného testu v Praze za 4,9, bez ohledu na provoz. To nedáš s ničím nehybridním. https://blog.auto.cz/…ondeo-vs-mondeo/
Takže si ty čísla moc necucej z prstu.
Ve městech, kde je největěí koncetrace lidí jsou po elektromobilech tou nejekologičtější alternativou. Ukaž mi auto, které není EV, PHEV nebo full hybrid, které po Praze jezdí do 4 litrů spotřeby.
.... precti si ten clanek a pak to zkus znovu.... na to Mondeo se to zvyhodneni nevztahuje.... do limitu se vlezou jen plug-in auta a ty proste v Praze jezdi bez emisi, pokud maji nabito....
Parkovani v praze pro hybridy je cca od 4/2018. Ja mam auto od 10/2017. V te dobe nebylo nic, co by k nakupu EV a derivatu normalni soukrome osoby motivovalo. Na DPH sem zaplatil totez, co stoji nejaky levny sunt, tak jakepak dotace. Kdybych byval vedel, ze pana Orma co vi jak maji ostatni zit to bude iritovat, urco bych si vybral neco jineho, nebo bych se ho zeptal. Tak priste, vydrz ty chodici a pisici Moudro
Nedávný test hybridu Mondeo ukázal reálnou průměrnou spotřebu 6,5 l benzínu na 100 km. Hybridy tedy produkujů srovnatelné emise jako normální auta. Proč mají mít hybridy výhody a úlevy, proč je mají ostatní dotovat? Měření emisí hybridů dle WLTP je totiž v principu to samé, co dieselgate. Největší hybrid guru Zetti sám přiznal, že má Mitsu PHEV hlavně proto, že to má pěknej vodpich.
No, až bude těch "eko" aut hodně, tak se stejně do Prahy nevejdou a bude klid.
.... "rozežraní paraziti".... co to je??? únor 1948??? Naštěstí už vás takových dementů ve společnosti je max 15%, takže jsou vaše názory jen směšnou okrajovou záležitostí.... :-! Ale i tak tě lituju.... tolik vnitřního hnusu, to musí být smutný život.... A k volbám nechoď... jeden hlas stejně nemá žádný význam a všechno je předem domluvené.... ;-)
Takže je lepší mít ve městě kde žijí lidé auta které vypouštějí jedovaté a rakovinotvorné látky a pak draze léčit lidi, než dát malou výhodu autům bez emisí?
Docela by mi zajimalo, kolik volicu piratske strany (asi tusis kdo je autorem) vlastni auto s ELx. Jinak pred par lety v Praze zadne modre zony nebyly, ale lopaty nechavaly u chodniku hnit vraky a nebylo kde parkovat. Kvuli nim se to muselo zavest a prazakum se to pekne vyplaci
To je ale lumpárna. Chudáci makající za pár šupů zaplatí rozežraným parazitům dotace na jejich elektroauta, zaplatí jim veškerou infrastrukturu, zaplatí likvidaci našeho průmyslu, kterou to vyvolá, zaplatí nakonec i mnohonásobné zdražení elektřiny a nedostatek výrobních kapacit, které tato blbost způsobí a ještě budou muset pseudošlechtě v Teslách umožnit parkování zadarmo a absolutní přednost v jízdě, protože oni na to mají.
A pak se za pár let dozvíme, že elektromobily poškozují životní prostředí víc než auta se spalovacími motory a jediná záchrana je nějaká ještě dražší blbost. Ale vyhozené peníze ukradené plátcům daní jim už nikdo nevrátí a ceny elektřiny taky ne.
... však proč ne.... zrovna do města jsou nízkoemisní auta fajn, proč je nepodpořit..... dýcháme to tam všichni..... samozřejmě až je bude mít značná část populace, podporu již nebudou potřebovat.... ale to je myslím ještě celkem daleko ;-)