Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW spustil výrobu baterií pro elektromobily ve vlastním závodě. Vznikne tím 1000 pracovních míst

Automobilka Volkswagen se do elektromobility pustila ve velkém. Svůj klíčový model už ve Frankfurtu ukázala, teď se může soustředit na další výzvu – výrobu baterií.
Zpět na článek
25. 9. 2019 17:16
Re: fdb
Tak zrovna teď VW uvedlo auto s cenou 30000€ což je výrazně pod milion s udávaným dojezdem přes 300km. Ano, možná to budereálně jen 280km (je několik km rozhodujících?), ale ten posun za posledních 10 let je značný.
A když se podíváme třeba na Nissan Leaf tak tem je ten generační posun v dojezdu jasný.
25. 9. 2019 15:31
Re: fdb
Nic se nezařídí masovou produkcí. Myslíš, že ho bude Kongo potažmo spíš Čína pro celej svět prodávat levně? Poptávka raketově roste, takže cena bude spíš růst než klesat. Tady je o tom něco informací.

https://oenergetice.cz/…eckou-21-stoleti
25. 9. 2019 11:40
Re: fdb
A Hendly mlčí... ale příští generace bude za půlku :yes:
25. 9. 2019 10:09
Re: fdb
Ono se to zařídí s masovou produkcí ... e-auta budou levná, až se jich bude prodávat desítky milionů ročně, jen je jaksi potřeba nastartovat alespoň ty miliony. O to se Evropa razantně snaží už ani ne tolik dotacemi, jako restrikcemi. Na dotace budou pomalu docházet zdroje. A kobalt - to je přece maličkost, začneme ho těžit z mořské vody - řekl by echt ekologista.
25. 9. 2019 10:00
Re: fdb
300 km reálně znamená 500 km dle WLTP - to splňují jen auta od min. 1 mega.
25. 9. 2019 09:58
Re: fdb
Ekopomatenci vidí jen elektromobil a jeho úžasné vlastnosti. To, že z hlediska ekologického zatížení je doprava někde v řádově jednotek procent už nehlásají. O hořících pralesích v Brazíli nebo lesích v Rusku taktně mlčí. Typická ukázka je Greta, která nechce lítat letadlem kvůli emisím a doporučuje lidem plavit se pře Atlantik na plachetnicích. Mimochodem výroba toho jejího karbonového speciálu byla docela ekologický mazec - pryskyřice, nátěry, plachty.
25. 9. 2019 09:50
Re: fdb
Mne už to unavuje - najdi si na wiki sám podíly zdrojů el. energie. Zvláště Čína je zajímavá - 80% z uhelných elektráren.
25. 9. 2019 09:29
Re: fdb
Teď by mě zajímalo o co ti jde. Hluboce se omlouvám za svou lež, že jen něco přes 80% kobaltu má v rukou Čína a těží se z drtivý většiny v Kongu. Něco málo je i jinde po světě jak píšeš, ale podstata mojí myšlenky je, že bez kobaltu z Konga můžeš na elektromobily zapomenout. Jak jsem zmínil podíl kobaltu v bateriiích se skutečně snižuje, ale vzhledem k masovýmu nástupu PHEV a EV jaký vy alarmisti v čele s Hamunou očekáváte je i 5% v každé baterii sakra hodně. Vy zelený hlavy umíte sice dobře vykřikovat, ale jak se s tímhle problémem chcete vypořádat. Odkud budeme brát kobalt na výrobu baterií do EV?
25. 9. 2019 06:51
Re: fdb
Který elektromobil s dojezdem aspoň 300 km nestojí milion? Reálným dojezdem.

http://www.autoforum.cz/…u-je-to-mizerie/
25. 9. 2019 01:06
Re: A čo Škoda?
Rozdíl bude zásadní, v Číně spokojená a prosperující bezpečná společnost, Evropa na pokraji lokálních občanských válek, zamořená slimáky a čmoudy, s obrovskou kriminalitou, nezaměstnaností, chudobou ...
24. 9. 2019 22:22
Re: fdb
Takže jen znova potvrzuješ to co jsme napsal a to že původní příspěvek od Ryccarda je lež. A já se ptám proč má někdo zapotřebí šířit lži?

Podíl kobaltu v bateriích s esnižuje a zároveň se rozjíždí těžba v jiných státech.
24. 9. 2019 22:19
Re: fdb
nie, mas pravdu ... prepocital som to :-) netazi sa "len" v Kongu, ale na celom svete sa tazi spolu cca 127 000k ton ... v kongu sa tazi "len" 90 000k ton ( cca 71 % ) a "ostatne" krajiny, ktore su "protizapadne" maju produkciu dalsich 14 000k ton ... takze skoro 82% celosvetovej produkcie kobaltu je v krajinach ako Kongo, Rusko, Kuba, Cina ... zmylil sa sice vo svojom tvrdeni, ze "len" v kongu, ale jeho "pointa" je spravna - cely baterkovy svet bude v ***y bez Konga, Ciny a ostatku "sudruhov".
24. 9. 2019 22:16
Re: fdb
Milion už nestojí a zatím je to tak, že každá nová generace ele aut má dvojnásobný dojezd a menší cenu. Takže výhled je pozitivní. Zatím se všude jedná o spíše malosériovou výrobu takže pokles ceny lze očekávat dál.
24. 9. 2019 22:08
Re: fdb
Elektromobily s dojezdem 300 km stoji milion. Mas na jeho pořízení? Protože jinak nechápu ten jásot ;-)
24. 9. 2019 21:40
Re: fdb
V čem je to "ekologické svinstvo" v energetické náročnosti?
24. 9. 2019 21:37
Re: fdb
Ale baterie jdou na rozdíl od spálené ropy recyklovat.
24. 9. 2019 21:33
Re: fdb
"... pro celý svět se kobalt těží JEN v Kongu.." je lež na kterou i sám ukazuješ svým příspěvkem.
24. 9. 2019 21:11
Re: fdb
omg ... Ty si zase "zabil" ... mozno keby si zvolil medzinarodnu verziu v AJ a nie "sprznenu" v cestine, ci slovencine ... ale uz som pochopil, preco si tak malinko informovany :)

60 % kobaltu sa tazi v KONGU
mensie naleziska su v Zambii, Rusku, Cine a Australii ... pointa toho, co napisal ryccardo je absolutne spravna ... drviva vacsina nalezisk kobaltu je pod "spravou" ciny ...

zrojov je viacero a hodnoty sa mierne lisia ... ale povedzme
https://www.nsenergybusiness.com/…ucing-countries/
Avatar - CICERO
24. 9. 2019 19:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
24. 9. 2019 19:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
24. 9. 2019 19:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
24. 9. 2019 18:41
Re: Projekt strategického významu
JÉ TY JSI KRÁSNEJ WŮL :-! :-! :-!
24. 9. 2019 18:41
Re: fdb
Už z podstaty označení "vzácné kovy" je jasné, že jsou suroviny na výrobu aku omezené, a na principielně technologicky zcela jiný aku to bihužel zatím nevypadá.
24. 9. 2019 18:37
Re: fdb
Reálně se současnými technologiemi dosahuje 50 % - o spotřebované energii nemluvě. U spalováků je to 4 l oleje za 20 tis. km - celkem dobře zmáknuté - a 15 kg aku jednou za 6 let.
24. 9. 2019 18:10
Re: fdb
Kobalt se rozhodně netěží jen v Kongu. Snadno lze dohledat např na Wiki.

PS: Proč šíříš nepravdy které lze snadno vyvrátit?
24. 9. 2019 17:28
Re: fdb
Ovšem v každé baterii je kobalt. V minulé generaci baterií 15% v současné 3-5 %, ale bez něho tu baterii vyrobit nelze. Problém je že pro celý svět se kobalt těží jen v Kongu a těžební práva má Čína. Seš si fakt jistej, že tohle má budoucnost? Myslíš, že Kongo, potažmo pak Čína bude celýmu světu levně dodávat kobalt pro výrobu autobaterií obzvlášť kdyby měl nastat boom elektromobilů? Ponechme stranou kolik ho tam k vytěžení vůbec je. Dejme tomu, že prozatím nevyčerpatelně.
24. 9. 2019 17:08
Re: fdb
V čem je recyklace aku ekoligické svinstvo?
24. 9. 2019 17:07
Dorazi co nevidet
Pisem si ze co nevidet znamena minimalne do polovice 2020.
To je asi podobne ako ked Skodovka povie ze seriove auto sa bude podobat konceptu :D
24. 9. 2019 16:49
Re: fdb
Ropa není jen benzín a nafta. Obnovitelné zdroje a výroba / recyklace aku je ekologické svinstvo - není nad čím jásat. Problém země je 8 mld. lidí.
Avatar - CICERO
24. 9. 2019 16:22
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - elektrikar
24. 9. 2019 15:52
Re: fdb
Pořád dokola... Zato odliv obrovského množství peněz, které platíme cash za surovou ropu Rusku, Azerbájdžánu a ostatním, to nikoho netrápí. Logicky ty auta mají 3x vyšší efektivitu a tudíž té energie bude v součtu 3x méně. Také odpadne potřeba tu ropu elektricky čerpat a rafinovat.

Energetika je v obrovském vývoji a je ve vývoji několik různých "světel na konci tunelu", kdežto u ropy máš jistotu jen jednu. Kulku do hlavy :-[]

A teď si představ, že by se všechny ty peníze, které se za ropu posílají do Ruska na ruské důchody a zbraně přesměrovaly do domácí energeticky a domácích obnovitelných zdrojů, to by bylo najednou práce pro naše lidi, co...
Avatar - KANKUNEN
24. 9. 2019 15:47
Re: fdb
Fakt si elektrikář? Zelená elektrika nepokryje ani zdaleka běžnou spotřebu a my budeme plýtvat elektrikou na vození si zadku a baterek a to za násobně vyšší cenu, abychom zaplatili drahé auta, novou infrastrukturu a plnili státní kasu. Přinese to vzdání se Číně, protože ti vyrobí auta neekoligicky, ale levněji. Evropa bez výroby aut bude na huntě.
Avatar - elektrikar
24. 9. 2019 15:36
Re: A čo Škoda?
Tak já nevím jak ty, ale já jsem velmi rád, že žiji v EU a ne v Číně. Ale to hovoří o tvé totální neznalosti a nulových zkušenostech s totalitní Čínou. Máš například pocit, že by ti EU popravovala příbuzné a pak je rozebírala na součástky určené pro ty ideologicky správné čínské komunisty?
Avatar - elektrikar
24. 9. 2019 15:33
Re: fdb
Chemií baterek je asi 100 druhů. Lithia je v mořské vodě snad miliarda tun (obrazně) :-[] :-[] Znáte pojem recyklace a cirkulární ekonomika? Ale to je ale pořád dokola. Už brzy se dozvíte, že tyto vaše myšlenkové konstrukce ve vaší hlavě jsou zasazeny zcela mimo realitu. Tedy stále budou jedinci, kteří tyto auta uvidí všude kolem sebe a stále budou tvrdit, že to není pravda.

A tip pro zamyšlení: už jste někdy viděl recyklaci spálené nafty, která vyletěla výfukem do vzduchu?
Avatar - lordlord
24. 9. 2019 15:27
fdb
zásoby něktrých prvků pro baterky jsou odhadovány na 30 let, méně než ropy
Avatar - CICERO
24. 9. 2019 15:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
24. 9. 2019 15:18
Úspěch
V Německu to bude śpěch. Mají tam dotace, vyšší platy. Ale co u nás?
Avatar - elektrikar
24. 9. 2019 14:26
Projekt strategického významu
Evropa potřebuje Airbus na výrobu baterií, jinak Bůh s námi... :'-(

V roce 2022 dorazí elektrická éra a všem zdejším pochybovačům sklapne :-[] Už to nejde zastavit.
Avatar - elektrikar
24. 9. 2019 14:19
Re: A čo Škoda?
Tak jasně, budeme uměle držet lidi ve výrobě zastaralé a překonané technologie ICE a za 20 let budeme škemrat Číňany o technologie. O oni nám je rádi ani ne tak prodají, spíše pronajmou. Číňani dělají takové speciální pronájmy, nutnou součástí pronájmu je i postupná implementace jejich totalitní ideologie :-[] Tomu říkám úžasná strategie :-[]
Avatar - elektrikar
24. 9. 2019 14:15
Re: A čo Škoda?
Škodovka nikdy baterky nevyráběla, ani vyrábět nebude. Je to pouze montovna battery packů (ta práce bez přidáné hodnoty). Přijdou jim bateriové články a oni to smontují dohromady, to je celé.
Avatar - WinDiesel
24. 9. 2019 13:40
Re: A čo Škoda?
Každý bude vyrábět baterky :-)
Každá automobilka nabere 1 000 lidí a propustí 100 000 z výroby spalovacích agregátů a jejich vývoje.

Již brzy nebude problém s nedostatkem "lidí" a nastane příjemný problém s jejich nezaměstnaností. Kraji středočeský, zapomeň na zlaté časy.
24. 9. 2019 12:08
A čo Škoda?
Škoda baterky vyrábať nebude?