Nemusí, ale pak vypadne ze hry. Trh je dostatečně velký na to aby na něm třeba Porsche dosahovalo pohádkových marží. Pro PHEV žádný osmiválec není potřeba tak jako není potřeba pro jezdce v běžných tříválcových nebo čtyřválcových levných autech pro nemajetné. Pro většinu chudých to byla slepá větev vždycky, kvůli jejich peněžence, takže žádná změna.
Mercedes a VW vyvíjejí nové spalovací motory jak na běžícím pásu. Vyvíjet nový osmiválec je v prémiové třídě a zvláště v D3 absolutní nutnost a otázka udržení prestiže, Mercedes i Audi/Porsche mají poměrně nové benzínové biturbo osmiválce a to jak ve variantě samotný ICE tak PHEV a BMW určitě musí následovat, konkurence nepustí.
Pochybuji, že akcionáři BMW by dovolili BMW "dohánět" Teslu. Tesla prodělává těžké miliardy, BMW těžké miliardy vydělává a i když musí redukovat portfólio modelů aby udrželo vysokou ziskovost, tak pořád je to slepice, která snáší zlatá vejce na rozdíl od Tesly, která akcionářům zatím snáší jenom pukavce. Takže BMW i další automobilky budou rozvíjet přesně to co jim bude přinášet zisky, konec konců i nějaká ta elektroauta to jistě budou ale určitě ne způsobem aby si ze dne na den pod sebou podřízly větev okamžitým ukončením ICE, ty zde ještě dost dlouho budou a všechny významné automobilky je samozřejmě vyvíjí.
Prirovnal bych to k vete: Ze by predni vyrobci věřily pohonu z mopedu?
Mozna kdyby BMW neinvestovalo do neperspektivniho vyvoje, tak by nemuselo tolik propoustet (5000-6000 zamestnancu do r. 2022). https://www.24vest.de/…zr-13025762.html
Kdyz BMW prislo s i3, melo slusne naslapnuto spravnym smerem. Bohuzel H. Kruger to totalne zazdil. Stejne jako s Kabanem a s celym smerovanim BMW. BMW mam rad a mrzi me, jak jde prudce dolu. Zlepsovat se to asi nebude, kdyz ctu clanky tohoto typu. Uvidime.
To je rozdil mezi Tesla a BMW. BMW bude propoustet a dal se venuje nesmyslum. Tesla roste zavratnym tempem, uz vyrobila auto v gigatovarne Shanghaj, kde nabira obrovske mnozstvi lidi nejen do vyroby, ale i vyvoje.
Vyvoje neceho perspektivniho.
EV zdar
PS Vic nez dve turba mne prijde jako zhovadilost - to jen k perspektivninu vyvoji. Stejne jako turba mezi valci. Je to mrhani prostredky. Kdyz uz bych si kupoval V8, tak bych sahnul k osvedcene americke produkci. A ne k nespolehlivemu BMW.
BMW se bude muset snazit udat V8, kde to jde. Nedivil bych se, kdyby ji pouzival i M-B, bude to pouzivat Rolls samozrejme, Jaguar mozna.
"The information is still scarce at the moment and not a lot is known about it. Apparently, the new engine codenamed S68 will be more of a drastic upgrade of the S63 than anything else. It will still be a twin-turbo setup and it will keep the ‘hot V’ configuration alive too.
However, it could be smaller in size and, most importantly, it could feature some electrification on the side."
Takže budou stále mezi válci. Ale skoro bych se vsadil, že půjdou s objemem dolů na 4.0 litru.
Že by ani pření výrobci pohonům z mixéru nevěřili?
Zdá se, že době, kdy bude mít stejné pohony zboží v Okay elektro a autosalónech, úplně nevěří ani sami výrobci. Sice AMG se připravuje na mixéry pod kapotou taky, ale nevěřím, že to tak dopadne. Udělají jeden model, který se prodá v řádech pár kusů a k tomu stejně bude většina produkce Benzínová a pokud BMW bude mít Osmiválec, tak i u MB bude osmiválcová. Tak snad se doba řidičova temna oddálí a dáli štěstí ani nepřijde (nebo ne v takovém rozsahu).
obcas fakt nechapem :-) presne to je najvacsi problem sucasnej generacie V8 od BMW, ze ma truba medzi hlavami valcov a preto sa prehrievaju. je mozne, ze clanok prekladal z anglickeho originalu a v skutocnosti tam stalo, ze "turba sa presunu z priestrou medzi hlavami valcov" ... to by mi davalo dokonaly zmysel