Elektrické porsche. Spojení, ze kterého mnoha fanouškům značky vstávají vlasy hrůzou, je konečně tu. Porsche Taycan se po dlouhém čekání doprovázením nekonečnými ochutnávkami konečně představilo a my jsme byli u toho.
Jo, kdyby ta elektrina sla poslat rovnou, bylo by to fajn... Ale ono si neco veme sama elektrarna, neco rozvodna sit, neco nabijecka, neco cyklus baterek neco motor.. je otazka, jestli nakonec neni lepsi vyrabet kinetickou energii primo v aute.
Ono celkove pocitani karbonove stopy je dost narocne. Aby to melo vypovidajci hodnotu, muselo by se pocitat uplne vse od prvniho kopnuti, jak pro suroviny tak pro paliva, po likvidaci jak aut, tak infrastruktury. Ale to je takove mnozstvi dat, ze to nikdy nikdo neudela...
Tesla má 10 let zkušeností a spolehlivost stále špatnou. A dojezd?je zvláštní že vás najednou zajímá dojezd, když už tu do nás roky hustíte že dojezd není vůbec důležitý.
Mě ta odpověď přijde zcela logická a pravdivá. Porsche evidentně cílí na jiné zákazníky. Vtipný mi přijde že má někdo představu, že přírodu šetříme další výrobou. Jediný auto které šetří přírodu je to které se nevyrobí.
Presne toto kazdeho zaujemcu zaujima. Za kolko da jeho EV ring. Nie dojazd ktory ma S podstatne lepsi pri polovicnej cene. Fakt neviem scim prislo Porsche novym kedze takyto dojazd mala Tesla 6 rokov dozadu
Asi podľa toho, čo všetko sa do toho počíta. Keď počítaš čiste len výrobu, budeš na spodnej hranici spotreby. Ale tých vstupov je podstatne viac, počínajúc ťažbou ropy a jej dopravou. Aj spotreba tankerov sa dá prepočítať na energiu a tiež to dosť pridá.
El náročnost výroby paliv s z různých zdrojů liší. Udává se 1kWh na 1 litr paliva. Což velice nahrává ele autům. Jsou ale i jiné zdrohe kde se tento údaj pohybuje kolem 0,3kWh na 1litr.
Kde je skutečnost je celkem náročné najít. Každopádně i k výrobě benzínu a nafty je potřeba elektrická energie takže argumentace proti ele autům uhelnou elektrárnou není na místě..
A benzin a nafta se vyráběj za pomoci jaký elektřiny? :'-(
A není lepší tu elektřinu řekněme ZATÍM z poloviny z uhlí poslat do auta rovnou? BEZ přidání tý ropy? :-|
Vyjde to o hodně levnějš a když zmiňuješ tu ekologii = tak vynecháním tý ropy a rafinérií a miliónů jízd cisteren na čerpací stanice = i dramaticky ekologičtějš
A nepíšu ti to čim ty házíš v 12:29 a 12:59 = jen jak to je ;-)
Tesla? Ano, všichni to víme. Nepotřebujeme vola, co ví o autech h o v n o aby nám to řekl. Běž mekotat na server o videohrách nebo tak něco, klaune :-!
Parametry na papíře možná, v reálu přesně naopak. Best EV currently for sale.
https://www.autocar.co.uk/car-review/porsche/taycan/first-drives/porsche-taycan-turbo-s-2020-review
https://www.autoexpress.co.uk/porsche/taycan/107977/new-porsche-taycan-turbo-s-2019-review
https://www.evo.co.uk/porsche/porsche-taycan/201782/new-porsche-taycan-review-stuttgart-puts-its-stamp-on-the-electric
Je to zvláštní, člověk byl zvyklý, že Porsche bylo vždy technikou na vrcholu, a teď parametry za Teslou docela výrazně zaostává. Navíc bych měl vážnou obavu o spolehlivost, přeci jen Tesla už má deset let zkušeností s elektromibily, pro Porsche to je neprobádaná oblast.
Ale tak nepředpokládám, že se Porsche objemem výroby přiblíží Tesle, takže možná si aspoň uchová exkluzivitu.
Je treba porovnavat odpovidajici auta.
A ne Model S proti M-B E 200d..
A ano ve srovnani s Taycanem bys mozna jezdil v hybridni Toyote obdobne (ne)ekologicky.
Ano bude to setreni prirody, ta radost je opravnena. Ve srovnani s Panamera Turbo dokonce velmi vyznamne setreni.
A ano kdyz budes jezdit MHD, budes setrit prirodu vic. Takze jestli tady chces kazat, tak nejdriv naskoc sam do saliny :-)
Ale jsme na webu o autech, tak radsi k veci ;-)
PS Co bys chtel od lidi, co do ted jezdili Cayenem nebo Panamerou? Pro me je to, ze presednou do Taycanu to nejlepsi, co muzou udelat. Pro tebe je to pokrytectvi. Ty nejlepsi casy uz byly.. :-)