Bentley zahajuje elektrifikaci svých modelů a uvádí nyní na evropský trh model Bentayga Hybrid, který však byl poprvé prezentován veřejnosti již začátkem loňského roku.
Hybrid kombinuje výhody i nevýhody aut se spalovákem i e-auta. A je to názor a úhel pohledu, co je důležitější pro konkrétního člověka. Např. v Holandsku, které hybridy dotuje, se hybrid na kabelu dobíjení v podstatě neobjevuje, takže z ekologického hlediska jsou hybridy hodně diskutabilní. Pokud jezdím hybridem, tak v zásadě buď tahám spalovací motor zbytečně, nebo aku a elektromotor. A pokud osciliuji mezi palivem a elektřinou, tak jezdím více méně se studeným motorem a to pro ekologii ani životnost agregátů není vůbec nic dobře. Mne to stále vychází na e-auto s dojezdem do 200 km a auto se spalovákem - tedy místo jednoho dvě auta. Je to skutečně ten ekologický cíl ?
V zásadě je hybrid technický nesmysl - mít dva zdroje pohonu v jednom autě. Nicméně je to jediná cesta, jak automobilky mohou splnit stále přísnější požadavky na emise (čistě elektrická auta jsou velmi drahá a jen velmi omezeně použitelná) a u hybridů se to daří díky WLTP, což je v podstatě legalizace principu dieselgate - auto se při měření emisí chová jinak, než při běžném provozu. Typicky Mitsu PHEV, které má udávanou spotřebu (dle méně přísné NEDC) do 2 litrů ale reálnou má 7,3 l (test ACZ).
Automobilka je podnikatelský subjekt a jeho primárním cílem je tvořit zisk. Když ten zisk mohou dosáhnou pomocí regulací EU na CO2, tak jej dosáhnout tím, že budou chrlit EV a PHEV auta, protože "zájem" klientů jim zajistí právě horliví úředníci, kteří mají pocit, že dělají dobro, ale ve skutečnosti jenom přihrají nový kšeft automobilkám. Řeči o tom, jak automobilky o něčem nejsou přesvědčené nebo něco chtějí či nechtějí jsou pohádky pro malé děti. Automobilky prostě vyrábí to, na čem mohou vydělat a je jim srdečně jedno, jestli je to s regulací kohokoliv (EU, národních států, Číny, USA nebo kohokoliv jiného) nebo bez regulace. V Evropě je v současné době evidentní, že automobilky mohou uspět jenom s EV a PHEV, protože evropští regulátoři nastavili podmínky tak, že jakýkoliv jiný pohon nedává smysl. Takže automobilky včetně Bentley toho jednoduše využijí,
"Žádná automobilka a ani Bentley nemůže vyhodit oknem peníze na vývoj něčeho co se nebude prodávat" ... tak toto je absolutny nezmysel. zijes v nejakom rozpravkovom svete mimo EU. zial, automobilky v EU MUSIA vyvijat a davat do predaja auta, o ktorych uspechu vobec nie su presvedcene a nebyt sialenych noriem na CO2 tak by sa do ich vyvoja a predaja nikdy nepustili.
1-6 měsíců, více si ani bohatí dealeři u tak drahých aut nemohou dovolit. V každém případě je výsledek, že auto je prodané a ano pár předváděček je zaregistrováno o pár měsíců dříve než jsou prodané (takových aut je ale u značky jako Bentley absolutní minimum, stačí si zjistit kolik je dealeru třeba v ČR a kolik těch předváděček mají, Bentley není Škoda nebo Hyundai, tihle dealeři když mají na udičce solventního klienta, tak jej raději na vlastní náklady dopraví soukromým learjetem do Crewe a tam ho nechají vyzkoušet co chce včetně prohlídky kompletní výroby), ale to na věci absolutně nic nemění. V každém případě je nesmyl to co jsi napsal v příspěvku 20:11, tedy, že "neocakavaju ziadny extra zaujem". Žádná automobilka a ani Bentley nemůže vyhodit oknem peníze na vývoj něčeho co se nebude prodávat.
Bentayga Hybrid začíná na 150 teur, Taycan začíná na 151 teur takže absolutně stejná cenová a tedy absolutně stejná hra na eko. Nikde netvrdím, že si Bentaygu nebo Taycan kupují opravdoví eko nadšenci, opravdoví eko nadšenci totiž chodí pěšky. Oba modely se budou prodávat bohatým klientům, kteří si chtějí budovat eko image a takových je v současnosti poměrně hodně.
Samozřejmě, že u prodejců se nebudou hromadit tisíce neprodaných Bentley. To k prvnímu odstavci.
A ke druhému - když si to zákazník koupí kvůli snaze mít zelenou image, není tento fakt v žádném rozporu s tím, že to ve skutečnosti nijak ekologické není.
podla mojho nazoru nemas pravdu ani v jednom pripade :-)
co je pre Teba "maly" casovy posun ?? auto moze byt registrovane kludne aj rok, alebo dva a nemusi byt predane. po roku ho mozu odpredat, ale za inu cenu a inym zakaznikom. kupujuci budu napriklad luxusne pozicovne, spolocnosti prevadzkujuce fleety a pod. je pravdepodobne, ze PHEV Bentaygy budu povinne jazdit top manazeri konceru. Toto vsetko bude stacit, aby si model splnil svoj CO2 limit.
je rozdiel, ci si niekto kupi sportove EV, alebo PHEV ... a nie, v tychto kruhoch / ked niekto vyhodi 300k za auto / sa na eko nehra. toto nie je auto za 100k ako tesla S ... ide o auto za 300k ... cize uz len kvoli tomu ide o plytvanie zdrojmi / to ani nespominam, kolko zvierat musi umriet na kozu v Bentayge /. kazdy by pri takomto aute vedel, ze to "eko" je len poza, pretoze ziadny "eko" nadsenec si proste takto drahe auto nekupi.
Zaregistrovaných je prakticky totéž jako prodaných jen s malým časovým posunem, v každém případě jde automobilce o to aby takové modely prodávala, protože bez toho nesplní limity CO2.
V těchto kruzích se na eko právě hraje zdaleka nejvíc a móda být eko vede třeba ke koupi aut jako je Tesla Model S, Taycan a to nejsou levná auta a určitě si je majitelé nekupují kvůli tomu, že ušetří za benzín, ale proto aby se mohli prezentovat jako "eko".
predpokladam, ze sa bude pocitat z poctu "zaregistrovanych" aut ( zaregistrovane auto neznamena "predane" ) ...
nepochopil si to ... nejde o "fyzicky pohyb" nabijat auto zo zastrcky ... ide o snahu "usetrit" par litrov benzinu. bentayga je statusove auto, nikto z majitelov sa nechce prezentovat, ze ma potrebu usetrit tymto sposobom par eur. v tychto kruhoch sa prilis na eko nehra, takze ani argument, ze mam hybrid, lebo rozmyslam eko neobstoji. ale zhodneme sa, ze sa nezhodneme ... ja to vidim inak ako Ty.
A k čepování u pumpy se takový člověk sníží? To je ještě "špinavější" práce než ten kabel do zásuvky. Navíc takový člověk může mít ve firemní garáži správce, který za něj všechno udělá, dotankuje mu auto, dobije a vyleští, skutečnost, že je to PHEV na věci nic nezmění.
Očekávat zájem automobilka zákonitě musí, protože produkce CO2 se nepočítá z modelů v nabídce, ale z počtu skutečně prodaných aut, když žádný PHEV nebo EV automobilka neprodá nebo jich prodá minimum, tak si CO2 emise nesníží.
clovek, ktory da za SUV cca 300 000 EUR sa "neznizi" k tomu, aby sa "namahal" s nejakym kablom a napajal nim auto aby usetril par litrov na spotrebe. ako pises, este vacsi problem vidim kombinaciu so 6valcom. chapem, ze v pripade 8valca by tam uz asi nezostalo miesto, ale ... jazdit Bentaygu za 300 - 350k / odhadujem, ze PHEV bude drahsia ako solo benzin / a mat "len" 6 valec oproti ostatnym majitelom. skor si myslim, ze PHEV pridavaju len kvoli koncerovej produkcii CO2 a asi ani neocakavaju ziadny extra zaujem.
Co si představuješ pod pojmem "typický majitel" mi není moc jasné, já si typického majitele představuji tak, že bydlí v domě, který bude jistě velmi nadstandardně vybavený (tak jako jezdí velmi nadstandardním autem) a s několika garážemi a stejně tak pracuje někde, kde jsou zase k dispozici garáže. Takže po příjezdu tam či tam pro něj jistě nebude problém píchnout auto do zásuvky. Jinak řečeno určitě není stresovaný pobíháním s kabelem a rozdvojkou po panelákovém sídlišti nebo na nějakém odstavném parkovišti. A možná je i druhá varianta, že si kupuje PHEV jenom proto aby se dostal kam potřebuje (centra měst) a kabely pro dobíjení v životě nevybalí z tašky. Spíš si myslím, že na úrovni majitelů takovýchto aut bude vadit spalovací motor na úrovni "plebejského" V6, tady jsem čekal, že spíše použijí kombinaci s V8 tak jako používají vyšší verze Panamery.
Ze zásuvky se nabíjet může, je to plug-in hybrid jak je v článku popsáno, viz věta "Nabití baterií na plnou kapacitu má při použití domácí zásuvky trvat kolem 7,5 hodiny, zatímco wallbox má tuto dobu zkrátit na 2,5 hodiny."
V tom případě ty máš těžké problémy s chápáním psaného textu. V článku je několikrát použit název modelu "Bentayga Hybrid", protože takto jej výrobce nazval a redaktor pouze používá správné jméno modelu. Tam kde popisuje hybridní soustavu popisuje správně, že se jedná o plug-in hybrid. https://www.bentleymotors.com/…ayga-hybrid.html
zrejme to bol len preklep. vie si niekto predstavit ako by majitel auta za 300 000 eur zaparkoval v garazi a natahoval kabel na dobijanie baterie ? :-) elektromotor moze byt super kvoli krutaku a potiahne auto pri nizsich otackach. nie som si len uplne isty, ci sa bude majitelom Bentaygy pacit zvuk elektromotora pri zatahu.