V tipu s tabletem jsem neseděl a uznávám, že se to musí vidět na živo. Z fotek je ale patrné, že je interiér hodně oblý. Ten příměr k Fisher Price je celkem trefný. Jejich plastové hračky jsou ožužlané úplně stejně. Pro mě, co jezdím více méně v koncernových autech, je to trochu nezvyk. Ale není to nic proti tipu. Než jsem se minulý týden dozvěděl, že jej montují turci, měl jsem ho jako kandidáta za mé Das Auto.
No že by sa tu nové passaty a superby rozpadávali neviem (kolegovia majú a nesťažoval sa na to nikto, ani na MACZ neviem že by niekto sa sťažoval) - posledné čo viem trpeli na prednú nápravú štvorkové pasaty, či ktorá to bola generácia s posledne uloženým motorom pozdĺžne.
Ale ak máš nejaký zdroj, rád si to prečítam :). Ale moja pointa bola, že podvozok, ktorý vydrží 200 000km pri rozumnom zaobchádzaní nie je rarita, ale skôr pravidlo (výnimky sa vždy nájdu). V supe som nešiel, tak nviem aké má sedadlá, ale v Tipe som sedel a z môjho pohľdu, žiadne super sedadlá nemal - také normálne.
Ta přístrojovka působí trochu dětinsky. Ale italské a francouzské automobilky to tak mají. Stačí se podívat do renaulta a nemusí to být ani modus. Z venku se ale tipo dost povedlo.
Ako nerozumiem argumentom. Niektorí ľudia jazdia pravidelne po diaľnici, kde výkon potrebuješ.
Poctivý podvozok? Ja mám pocit, že už nežijeme v dobe Felicie a prvých Fabii, kedy naozaj sa menili diely každých 30 000 km. Dnes 200 000 vydrží hádam skoro každý podvozok pri normálnom zachadzani. Tak v čom je Fiat lepší?
Pohodlné sedačky? Neviem mne sa dobre sedelo v peugeotackych, Opel AGR, VW ergoactive tipo mi neprišlo nijaké špeciálne - nehovorím že zle ale ani vow.
Aspoň, že po facelifte asi dostane nové motory a dajú tomu možnosť výbavy, ktoré má konkurencia.
Sranda je, že tie Y búchajú podľa všetkého v PL a vozia to kamiónmi do ITA. Teda musia mať na tom celkom dobrý vývar. Ale tiež mi nie je jasné, prečo pán účtovník to tak svojho času zhodnotil, že Lancia ide k ľadu a nenasmeroval tú značku tak ako si popísal vyššie.
Čo mám ešte skúsenosti, tak Fiatacke podvozky bývali poctivé.
Okrem toho po 100 tisíc na tankodromoch môžeš mať skôr problém s autom stavaním na Španielske cesty ako s tým stavaným na Turecké.
A čo mám na tých Kórejcoch hľadať? V mojom okolí ich má dosť ľudí, často staršie autá z druhej ruky a okrem problémov s niektorými nafťákmi sa to zdá ako spoľahlivé auta.
Ja mám Fiat celkom rád. Ritmo ma sprevádzalo šoférskymi začiatkami. Ale Fiat premrhal svoju príležitosť. Často tam boli výkyvy v oblasti kvality. A to nehovorím o nejakých skúsenostiach s diskusii. V rodine sme dosť frčali na Fiatoch, ale do určitého roku hrdzaveli a potom sa ťažisko problémov presunulo k elektronike. Do toho sa občas primiešali niektoré nie úplne vydarené diesle. V širšom kruhu rodiny ostal Fiatu verný jediný človek a ten si zrovna dokáže poradiť skoro zo všetkým čo sa elektroniky týka. Zostali im len spoľahlivé benzínové motory a je otázka, či sa aj toto zo "svetluškou" nezmení.
,,Ale lze ho nakonfigurovat tak, ze bude vypadat jako dospele auto."
Sorry, ale tá palubovka vyzerá ako Fischer-Price!
A každé auto tlmi nerovnosti báječne, keď je nové. Porozprávaj mi však o tom po 100-tisíc kilometroch na našich cestách. ;-)
No ale mě se líbilo, že do toho šli. Prostě na tvrdku takový bizáry. Coupé, Barina a třeba i ta Multipla. Mám Fiat rád a štve mě, kde je teď.
btw 128 je fakt top. Ale musí to být 1.3 se čtyřma světlama. Pamatuju si jí doteď. V techničáku maximálka 171km/h. A X1/9 je boží, i když vrtošivá. Jako všechny super kočičky.:)
A není to problém, že jsi dlouho na světě. Žils v krásné (i automobilové) době. Bude hůř. Nebo bys chtěl bejt teď mladej?
No a co je na tom že jsi nenáročný špatného? A ano, jsi. Plavný podvozek a super sedačka vypadají jinak. Ale o co jde? Já zase kašlu třeba na telefon. Jezdím v supersportu (teda ploužím se po ucpaných a rozbitých cestách - to je fakt) a v S Klasse a ve veteránu. a v novejch autech. Se starou Nokií. Ale prostě na to kašlu, ptz mi to stačí. Jsem nenáročnej.
Vis, ja mam asi problem s tim, ze jsem moc dlouho na svete a uz jsem toho moc ridil.
X 1/9 byla zajimava, ale ridila se vlastne dost blbe. Byla trochu "nevypocitatelna" ... Vetsinou pretaciva, ale obcas se i nedotocila. Krome toho se trochu spatne chladila, kdyz jsi zacal "tahat za packy" .
128 byla krasna. Jela dobre.
Stejne dobre jede i moje Punto 1.4.
Ano, vyjimkou je Coupe, ale vyhradne s 2.0 20 ventilu turbomotorem.
To byl fakt ukaz... male Ferrari.
Kolik se jich prodalo?
To neni to, co delalo - a dela - Fiat Fiatem.
To je "mantra" ... co je na Tipu "levnyho" ?
Neni levny ani cenou, byt na 400 tisicich levnejsi o 20 tisic nepovazuju za "jinou ligu" .
Je prostornejsi, nez oktavka, ma kompltni bezpecnostni vybavu a fakt pohodlne sedacky.
Nerovnosti tlumi bajecne a ty soucasti podvozku jsou staveny tak, ze vydrzi i d-d-d-1.
Ano, Tipo lze nakonfigurovet tak, ze ja fakt levny - a pak tak i uvnitr vypada. S velkymi plochami plastu atd.
Ale lze ho nakonfigurovat tak, ze bude vypadat jako dospele auto. A bude tak i stat.
Ano, nejvykonejsi benzin ma dnes 88 kW, coz neni nic moc.
Doba je zla. K cemu by mu byl 200 konovej motor?
1.8 multiair by se tam technicky vesel... ale k cemu by to bylo dobry?
Ja s tim problem nemam. Tuhle jsem byl "osocen" , ze se ze me stal "nenarocny zakaznik" . Dost mozna. Ale realita je takova, ze se vsichni plouzime po ucpanych a rozbitych cestach... na to mi i tech 70 kW v pohode staci - a ocenim prave tu pohodlnou sedacku, plavnej podvozek a odolne "zelezo" .
A nebude dlouho trvat, a budeme na to nostalgicky vzpominat...
Jj 131 byla cool. I první Croma(vím, synergy) atak.
Ale bylo jich víc. Super autíčka byly i ty sporťáčky. Ať ze 70, 80, 90tek.
X 1_9, 128 ...Coupé, Barchetta atd. Dokonalý ne, ale zábavný a hezký.
Abychom si rozuměli...já fandím radši Fiatu než Koreji, to je na 100%. Akorát vidím, jak to je. A to, že Tipo je levnej kýbl je smutný a je to tak proto, že značka FIAT se zahrabala tak, že nic jiného prodávat nemůže. Srovnáním s Korejcema jenom zvýrazňuju...kdet ti byli před 20-30ti lety? A kde Fiat? A kde jsou teď? To se nestalo jen tak nějakým kouzlem.
Ano, musis vybirat mezi stylovou 500 a ryze uzitkovou Pandou.
Hroznej zivot.
Ano, ja souhlasim, ze Punto "zanedbali. To ale neznamena, ze neprodavaji dobra auta.
Ona vlastne (blbe pojmenovana) 500L je dobrym autem a ryzim Fiatem!
Prostorna, pohodlna, dobre jedouci. Se spoustou sikovnych a praktickych udelatek.
Kdo si chce plivnout, tak si plivne: ano, prodlouzena verze je skutecne oskliva a vizualne nevyvazena.
Ale i ta jede dobre.
Zalezi, co si predstavujes pod pojmem "nic moc technika" .
Uplny vylomeniny Fiat nikdy nedelal, stal na jednoduchych, funkcnich autech... a takove dela dodnes.
Mel obdobi, kdy Fiaty rezavely vic, nez ostani... i kdyz ne, ze by jina auta z te doby nerezla.
To uz je davno pryc.
Zaznivaly tady nostalgicke vzpominky na puvodni Tipo. Bylo to fajn auto, ale prodavalo se s 1.4 a 1.6. Atmosferama. Varianta s dvoulitrem byla na ukazku, moc se jich neprodalo.
A zrovna ten dvoulitr se moc nepovedl, trpel na "kliku" .
Asi nejlepsi Fiat vubec 131 - nepouzil prevratnou techniku, ani to nebyl trhac asfaltu.
Jen to byl prostorny a neunavny polykac kilometru...
Je proste doba, kdy auto prodava velikost displeje a pocet usb... je mi lito, ale je to tak.
Fiat nikdy nedelal technicky mimoradna auta.
Tedy poslednich nekolik desetileti... prodaval vyborne, protoze lidi chteli takova auta.
Nenaskocil vcas na princip libiveho, lacineho marketingu - promin, ale mne je to sympaticke.
A ze dnes nema spickova technologicka reseni?
Precti si neco o nove rade motoru FireFly. Je to technologicka spicka.
Ze o tom novinari nepisou?
Asi je to slozity a nerozumi tomu. Ja jsem si to musel precist v anglictine. Je to smutny, ale ani italsky toho moc k precteni neni.
No je to prostě auto za ty peníze co stojí. Ničím ale nevyčnívá a to kdysi fiat uměl. A´t to byla hbitost, nšjaký to Turbo i.e. nebo JTDčka.
Nebudem si nic nalhávat, Fiat to podělal. Byla to světová automobilka a docela technologickej lídr někdy. A kde je teď? ...proč lidi kupujou radši Korejce? Tvoje teorie se světonázorem není správná. Fiat je tamkde je, protože to po...al. Tak to bohužel je. Nebo máš pocit, že zákazníci Hnůjdaj atd maj potřebu se vystavovat s autem? Ale Fiat si stejně nekoupí. Korejec už je dneska lepší a Dacia levnější.
Fiat mala auta umi porad.
Ze jsou lidi zblbli a maji pocit, ze nutne musi vystavovat svuj uspech v obrim suv je problem svetonazorovej, az filizofickej.
Ale neznamena, ze Fiat neumi mala a jednoducha auta.
I Tipo je dobre auto, i kdyz neni male.
Jen neni zdrojem hrdosti majitele. Je to ale dobry "sluzebnik" , v tom nejlepsim slova smyslu.
Jen Tve sebevedomi musi stat na necem jinem.
Nesouhlas. Neumí. Uměl prodávatmalá auta, ale už neumí. To jejich know how bylo, udělat relativně prostorný auto s nic moc technikou a hroznou spolehlivostí za málo peněz. A protože jejich zákazníci nechtěli investovat víc tak ta negativa akceptovali. Nicméně ne vždy to pro fiat byla výdělečná záležitost. Ale i tuhle polovičatost už fiat zapomněl. Dneska kdy i vývoj malýho auta je dost drahý si s tím evidentně neumí poradit. Je to škoda, protože obecně se nabídka aut aut a pestrost zmenšuje. Ale mně osobně tolik nechybí.
dnesna mlada vyrastajuca generacia uz ani lanciu nepozna ... ver tomu .. ved moji mladi kolegovia z prace ani nechyruju o nejakom smarte alebo subaru .. tak kde by este poznali lanciu... za to ale ti povedia kolko prave stoji najnovsi ajfon a kde ho kupit co najvyhodnejsie ..
alebo sa spytaj cinana ci pozna lanciu.... alebo mexicana pripadne inda alebo novozelandana... ... takze to mas tak... dnes uz tato znacka len doziva bohuzial ... poznaju ju dnes uz len automobilovi fandovia v eu ( aj to vekom aspon 30+ ) a to je teda fakt neskutocny potencial :-(
Nabízely něco, co nikdo jiný za ty peníze. Hlavně ke konci, když se zaměřily na kvalitu a design vnitřku. Fiat by měl Lancku držet. A vykašlat se na Mase. To nikdo nechce.
Když může mít Citrón DSko a uslintanej Seat vymyšlenou Cupru, proč by nemohla bejt Lančka - dělat vlny ve vodách DS.