Volkswagen chce podle zvažovaných změn ve své strategii směřovat značku Škoda k levnějším automobilům. Tento krok s ohledem na současnou pozici značky vyvolává vlnu kritiky.
Kamarat mal octaviu RS tak ma lanaril na superb. Mal som ho na dlhodobe zapozicanie(par hodin mi nestacilo). Nieje to zle auto, taktiez ma svoje vyhody oproti m6 ale nakoniec ked konecne prisla do predaja m6 s 2.5(v UK sa nepredavala) tak som ju hned bral. Ako celok funguje proste lepsie. Mal som uz predtym m3 takze som bol jemne nahlodany. Nemam rad kozu ale tu s vyhrievanim a vetranim mi az tak nevadi. A jazdi fakt skvelo. Uvidime ako dlho to bude fungovat. Niesom zrovna na dlhodobe fungovanie s jednym autom.
1.2 16v je super motor... po vsetkych strankach... nj kedysi bolo na vyber malo, preto ani nebolo na nove auta... dnes mas za 179tis sandero a za 200-250tis najdes aj nieco lepsie ako i20, fabiu, C3, Pandu...
tiez sa mi nelubi ten JPN styl, ze mas aj to co nepotrebujes... ano cena je dobra, tak ak chces auto tej kategorie aspon s nejakou vybavou tak budes spokojny za svoje peniaze dostanes vela, je to kazdopadne nemoznost vyberu... kvoli hmotnosti a poruchovosti by som casto krat volil hlavne silnejsi motor a slabsiu vybavu... co z principu nejde
Důležitý přeci není to, jestli připlácíš, nebo ne. Důležitý je, kolik ve finále zaplatíš za to, co chceš.
U Insignie je za příplatek kde co - i v Dynamicu jsou halogeny, manuální klima, neadaptivní tempomat, chybí mlhovky atd. Ale víš co? Já si tam naházím co chci a pokud je ve finále cena pořád dobrá, tak no stress... a naopak jsem třeba rád, že tam ten adaptivní tempomat není... a že můžu koupit nejsilnější motor s látkovejma sedačkama a tak (když už ne s manuálem).
PS: na jednu drobnost jsem se teda nachytal... njn.
Mazda6 2.5 posledny facelift a manzelka ma Swift Sport 2014. Ale aby som neklamal bol som na test drive aj so Superbom a kodiaqom atd. Inak moje prve auto bola octa 1 :D
Když jsem tehdy řešil, jestli ještě jednou zresuscitovat Š120 než na ni pustím STK nebo už pořídit něco jiného a renaulti mi dali nabídku (1,2/16v, klima, rádio, dálkové odemykání...), obešel jsem autosalony jiných značek a když jsem se zeptal, co mi mohou nabídnout za 200-250kKč, tak se tvářili, že nevědí, jestli mají volat 155 nebo 158. Ani z produkce TPCA nic nebylo.
jj suhlas, zas na druhej strane, preco by si mal priplacat aj za to aby to nebolo fakt podpriemerne... bezny kupujuci to vyriesi ponukami od predajcov, ked ich mas v ruke 4-5 tak sa hned nejaka cesta najde ako nekupit holátko, v praxi sa nestane, ze vsetci ti daju rovnaku cenu :-)
Napr. mat octaviu combi miesto fabie/spaceback s vybavou je lakave, ak potrebujes priestor, mas rodinu... alebo ak je to sluzobak a firma setri uplne na max tak si casto donuteny... u nas sa tiez octavie brali (pokial niekto nekrical) ako uplne socky 1.6tdi + 5kvalt... no ako vravim funguju... 250tis sa dozije u nas kazda 1.6tdi s par problemami ako EGR, vstrekovac obcas... jazdia mimo firmu aj dalej bez problemov 300+
Myšlence, té já rozumím. Ale kdyby to fakt chtěli... tak by to snad sakra udělali, ne? Prostě tak, jak to Renault udělal s Dacií.
Já nevěřím, že fakt chtěli udělat lowcost auto, ale vylezla jim z toho Fabia I, s 1.9TDI pod kapotou a materiály v interiéru nad dobovým Polem. A hned poté Octavia, která už v první generaci dostala 1.8T 4x4... takhle se přece lowcost nedělá. A myslet si, že si to tady upytlíkovali Češi celé na tajňačku, aniž by o tom v Německu cokoli tušili, to mi přijde dost naivní... to se mohlo stát v detailech, ale ne v celkovém pojetí.
Na trhu je dost značek. Když škodu nesnášíš, což je evidentní, můžeš si koupit jiný auto. Co máš pořád za problém? Zakazuje ti někdo mazdu nebo teslu? Já jsem rád, že je nabídka rozmanitá a taky se mi dost aut nelíbí. Je nutný kvůli tomu furt prudit posmešnýma nebo nenavistnýma vylevama?
Hmmm...zdá se nerozumíš základní myšlence, která byla o tom, že Škodovku VW nekupovalo s tím, aby lezla VW "do zelí", ale aby vyplnila segment trhu pod VW.
Kua, je potřeba se na to dívat politicky, Halík..... ;-)
Taky jsi o třídu výš. Já nevím... mě třeba bije do očí to, jak v kapličce na displej žádný displej není... nebo ta záslepka čehosi nad panelem klimatizace (co vypadá jako slot na kazety). Ale jasně, i Audi A3 mělo verzi, kde místo displeje byly čudlíky https://i.ebayimg.com/…ixcnVTW/$_10.JPG
Za mě v principu proč ne... všichni výše uvedení to možná trošku přehánějí, ale zákazník je svéprávný a může si vybrat / připlatit.
ani ja nechapem. Seat sa priam "pyta" na low cost pre VW. je vnimany ako najlacnejsia znacka z koncernu. faktom ale je, ze Tarrako mi pride asi najkrajsi z koncernovych bratov.
Jasné, i tak mozme polemizovat nad tym, az na ake dno dokaze padnut zaklad v Skode pripadne v koncerne... ta M6 vyzera uplne v pohode, stredovy tunel je oproti tej octavii v zaklade vyborný a robustny... Nema moc zmysel sa o tom bavit, v kontexte clanku som napisal prispevok, snad zo Skody nebude Dacia. ;-\
Zato nové čalounění sedaček od MAD Autopotahy do nového auta je normálka?
Ne, takhle... pokud se mi líbí Sportline, jako že jo, no tak si prostě koupím Sportline místo L&K. Jo, taky bych přivítal libovolnou konfiguraci dekoru, volantu, sedaček a stropnice... ale to holt v mainstreamu neumí nikdo.
Ne, dobře... ta Active byla extrém. Ale tak... viděl jsem Insignii s manuální klimou, viděl jsem základní látkové sedačky v minulé 3er, viděl jsem Pulsar v základní výbavě Visia, viděl jsem Civica S s dírou místo rádia. Jo, původní Mazda 6 v základu taky žádný terno: https://grecar.de/…5418_resized.jpg
Chápu že pokud to někdo nakliká na internetu, tak pak může být nepříjemně překvapený... ale je prostě potřeba tomu věnovat nějaký čas a těmhle základním peklům se vyhnout (a pokud budget nepustí, jít jinam).
Za tu techniku ale normálně platí. Světla asi nejsou nejlepší příklad, tam to berou od externích dodavatelů (u xenonů to byl Varroc, nevím jestli dodává i LED... asi jo). Ale pokud kupují třeba motor, tak za něj platí vnitrokoncernovou cenu, ve které je samozřejmě i vývoj.
Pokud prodává auta za srovnatelné ceny jako VW (což prodává), ale má výrazně nižší mzdové náklady (což má), tak je celkem logický, že má i lepší marže. I když jsou mzdové náklady relativně malá část ceny auta... no ale ty marže se pohybují v jednotkách procent.
Nie len Logan, ale aj ´´novy´´ Duster inak velmi fajn auto ma ten naraz na tyč fakt desivy = uroven niekde v 90tkach... kvoli tomuto by som si ho nekupil. Sandero v nejakej socke je OK a dava zmysel, aj crash testy ujdu... s cenou 180tis kč do mesta, alebo pre ´´sviatocnych´´ vodicov pohoda...
Mě to přijde pořád daleko lepší deal, než koupit Teslu za 3,6 mil. a nechat předělat celej interiér.
Ale jinak-nikdy jsem netvrdil, že má škoda luxusní interiéry.
Mnou postnuty volant (vyhřívání, padla,..) stal před rokem když jsem kupoval auto cca 5,5tis. Ne jako příplatek, ale jako "náhradní díl". Směšná částka.
Ani omylem. Škoda hodně vydělává na tom, že velká část drahého vývoje se dělá jinde. Třeba podvozky a motory, nebo u nového Superba FL i matrix světla. Kdyby Škoda musela platit to, co zatáhne VW ve vývoji, tak je skoro ve ztrátě. V Boleslavi se dělá hlavně exteriér auta.
Škoda Auto má na většině nejprodávanější produkce (SUV + Octavia) minimální marži - jde o nabité segmenty. Po započtené vývojových nákladů už tak zisková není. Je to dáno hlavně orientací na chudé trhy a velkoobjemové odběratele, kteří marži srážejí na minimum (firmy, leasingové společnosti).
Řečeno lidověji, jak často vidíte Škodu, která nemá pod SPZ napsáno "Arval" nebo přímo Škoda zákaznické centrum (Škoda tyto vozy dále prodává jako roční/dvouleté v rámci programu Škoda plus). Prodeje v salonech jsou malá část a zpravidla jde o modely v nižších výbavách a celkově nižších cenových relacích, kde jsou marže též nižší.
Toyotě v životnosti určitě ne, kvalita zpracování asi podobná. V Evropě masivně větší nabídka. Mazdě možná v praktičnosti a servisních nákladech, jinak je Mazda jízdně v úplně jiných sférách. Zejména klientelou a v užitkovosti. Tyhle 2 značky si vykrádat zákazníky fakt nebudou. Nissan je nepoměrně dražší. Co je vtip je srovnání Škoda vs Honda. Naprosto jiné značky, naprosto jiní zákazníci. Kromě toho, Honda už toho do Evropy také moc nevozí.
Možná někdo srovná CR-V vs Karoq a vezme si CR-V. Jinak je to úplně mimo, a to i kvalitou.
Motorářsky zaostává snad za vším jmenovaným kromě Mazdy, které silné motory do Evropy moc nevozí. Beru to tak, že Toyota má Lexus.
Viděl, ale jen jednou - bez loketní opěrky, se zaslepenou schránkou na brýle, s plastovým volantem (O3 před fl.). Však se taky odjakživa kupovala nějaká Ambition Plus výbava... a nebo teď ta Tour.
take auto (od skody) si mal pod nosom a volal sa rapid a do konca aj s liftback pristupom do kufru oproti thalii by si sa potesil... inak tusim Pežó 301, alebo Tipo 1.4 16v mas miesto thalie ..
Tu ide oto ze Skoda setri nie o precalunenie volantu. Tym nechcem povedat ze len skoda ale vseobecne vw group(staci si pozriet volant takeho Touarega). Myslis si ze precalunit volant je lahsie ako sedacky? Ja nie.
aj japonci maju lepsie vyplne dveri ako skoda... ti co su kritizovani za interiery... stredovy tunel zalezi od vybavy, videl si niekedy ovladace klimy, stredovy tunel zakladnej octavie ? uroven dacie, aj to nie novej ale duster 1gen, pretoze ten novy ma pekne ovladanie klimy...
BTW to je jedno... drzim Skode palce aby nedopadla tak ako si koncern zela, to by bola fakt tragedia aj pre mna, nie milovnika (ani hatera) skodoviek... ale tak celkovo neprajem takuto ranu ani susedom Cechom... za uspechmi Skody je kopa prace
Dnešní zlatá vejce jsou €. A ty snáší Škodovka stejně dobře jako VW. Z pohledu vejce/zrní (marže) dokonce líp. Pokud chceš co nejvíc vajec, tak to neuděláš tak, že podřízneš všechny slepice kromě alfa-slepice. Ani tak, že je zavřeš do menších klecí.
Podříznout ostatní slepice by mohla chtít tak maximálně ta alfa-slepice, pokud se sama necítí dost "alfa". V našem podobenství třebas odboráři v Německu.
PS: trošku utíkáš od té diskuse "bylo to tak vždycky"...
Jako... výplně dveří jsou trošku strohé... nejsou teda plastové, jsou normálně potažené koženkou nebo alcantarou, podle výbavy: https://cdn.filestackcontent.com/…lYvdTPbN41L6fSpt
Tohle má třeba Insignia trošku vymakanější... ale středový tunel už mi teda nepřijde - to, že tam flákneš všude klavírní lak, pro mě není žádná známka luxusu. A třeba budíky nebo páčky blinkrů jsou zase dost bída v té Insi (oproti Superbu).
Arteon vs. Passat - jak to myslíš?
Jo kamaráde, kdybys byl businessman, tak bys to viděl jinak. Slepice, co snáší zlatá vejce se musí chránit za každou cenu. A ta slepice byla a stále je značka VW. :-!
spominal aj vyplne dveri a stredovy tunel... to nie je len o sedackach, nie je to nic nove, ze interiery su lacne plastove ...trpi tym nakoniec aj arteon vs passat... naopak opotrebovania a funkcnosti by som sa nebal, toto ma skoda dobre zvladnute
Nikdy to tak nebylo ani být nemělo. "Zůstat Škodou" byla v devadesátých letech prázdná fráze, Škoda nemohla zůstat Škodou, to bylo každému jasné... byla to taková tabula rasa. Podívej se na první Fabii... jak byla udělaná vevnitř, jaké měla motory - to myslíš, že takové auto vzniklo omylem?
Byla tu myšlenka orientovat Škodovku hodnotově jako Volvo, SEAT jako Alfu a VW jako Mercedes. Za mohutného přispění Volva se to brzy možná podaří i technicky :-)
...klídek. Vždyť to byla základní myšlenka, když VW Škodu kupoval. Škoda měla zůstat Škodou a ne se stát konkurencí VW. Takže žádné překvapení se nyní nekoná. Že se Škodovka v průběhu doby "utrhla z řetězu" a VW tomu nečinně přihlíželo je věc druhá. Zkrátka vedení VW mělo product planning lépe koordinovat. Ale chápu, že mělo v posledních létech jiné starosti... :-!
Kodiaq RS se prodává velice dobře. Co si o tom myslíš ty, je každýmu kupci dost jedno.
A jsme hodně daleko od tématu "škoda je levnější než zbytek mainstreamu".
Preco si tu nedal volant z L&K? Pretoze je to uplne lacny zakladny volant aky ma asi aj fabia. Tento sa dava bohuzial len do jednej verzie a tou je Sportline. Ten volant v tesle ma 2 tlacidla ale dokaze viac ako v Superbe(napr. nastavenie klimy), samozrejme taktiez je vyhrievany a padla nepotrebuje lebo ma lepsiu provodovku ako kazda skodovka.
Karel stavme sa ze ked zrovnam dvere novej mazdy3 a novej octavie tak dvere mazdy3 budu lepsie. Pochybujem ze octavka bude mat repraky zakryte hlinikom!
Kodiaq RS za taku cenu si nikto normalny nekupi. Zato chudobnejsiu ale nepochybne kvalitnejsiu X3, XC60 ako toto.
Ergonomia: to myslis napriklad ovladanie klimy pomocou tlacidiel + displeja ako to maju najnovsie pociny menom Scala a Kamiq? Tak to je teda ergonomia :yes:
patram v pameti a jsou dva. jinak je to samej vyfasovanej boleslavskej hnuj. bazary nepocitam. proste malokdo chce za tu hromadu navonenejch boleslavskejch sra*cek vyhodit svoje zdaneny prachy kdyz je to jinde mnohdy lepsi a levnejsi.
Zase plácáš nesmysly, jako téměř vždy. Pokud se ti smrsklo auto na kůži na palubce, co je potom tebou adorovaná Tesla? Těžký lowcost?
Škodovka umí už od kompaktu dvoulitry jak v benzínu tak v naftě, což mnozí nemají ani o třídu výš. Od kompaktu umí 4x4, některá konkurence opět neumí vůbec. Jaký bude vizuální rozdíl mezi oktou za 560 a za 950? Vizuální nevím, ono věci jako např. nezávislé topení, vyhřívané sedačky vzadu a pod. nejsou moc vidět. Že si někdo i do (motoricky) základní oktávky může narvat výbavu dle libovůle vidím jako plus, tobě to evidentně vadí.
Pokud máš problém s volantem Superbu v nejvyšší výbavě, pak mě nenapadá jiný vysvětlení, než naprostá nesoudnost. Perforovaná kůže, vyhřívání, pádla převodovky, ....Tady je volant z auta za 3,6mio https://www.auto.cz/…d-elon-ma-kridla?… a tady volant ze škodovky: https://www.auto.cz/…yborny-kompromis?…
Když srovnám dveře aktuální Oktávky a stejně staré Mazdy 3, plakat budu u Mazdy, bohužel.
O Kodiaqu RS nerozprávaj, to máš pravdu. Opět něco, co velká část mainstreamové konkurence neumí.
Podtrženo- sečteno : Škodovka není žádnej zázrak, ale dělá úplně normální mainstreamový auta plně srovnatelný s konkurencí. V něčem je slabší (interiér), v něčem lepší (technika, ergonomie), ale obecně není o nic lacinější než konkurence.
Letos dvanáct let. Slouží mi dobře a doufám, že ještě dlouho sloužit bude.Nepotřebuji honit vodu na silnicích nějakým superhyyperpekáčem nabitým sofistikovanou dyzajnovou enviromentální elektronikou.
Vyrabat low-end v Spanielsku, to postrada logiku. Pri "spanielskych platoch" a "cene ako Dacia" by sa mohlo stat, ze VW by na kazdom predanom aute zo Seatu stracal.
Ono Renault tiez nevyraba Dokker, Lodgy alebo Duster vo Francuzsku, ale v Rumunsku, Maroku, Indii a Argentine.
Přesně tak, zákazníka nezajímá, že koncern bude nabízet pouze jedno auto v daném segmentu. Když se mu nebude líbit, půjde jinam. Pokud bude mít na výběr z více modelů, je větší šance, že si přeci jen nějaký produkt od VW Group koupí.
Pokud máš rád na sedačkách klasickou kůži, tak možná. Já ji rád nemám, preferuju alcantaru nebo látku... naštěstí u té Mazdy už aspoň po fl existuje kombinace 2.5i s látkou (Attraction a Revolution).
Skodovka nieje zdaleka rovnako lacna ako tebou spomenute znacky.
Pekny priklad je test octavie 1.6tdi za 950.000. v com vyzera inak ako octa za 560.000? Palubovka rovnaka, volant rovnaky, vyplne dveri detto.
Superb coby vlajkova lod je rovnako 1000 odtienov sedej. Plast kam sa pozries. Volant hadam z fabie. Aj v najvyssej vybave L&K plastove dvere.
A teraz taka mazda 6 s kozou na dverach, palubke, dokonca na stredovom tuneli(nappa v najvyssej verzii)Insignia je natom podobne, talisman tiez.
Zeby mali lepsie vyhotovenie tiez nemoze byt ani rec. O Kodiaqu RS za 49.900€ nema zmysel ani rozpravat.
To určitě jo, mimo Evropu je to jiné. Nakonec už dneska Škodovka vyvíjí motory primárně pro mimoEU trhy. Vývoj techniky by mohl jít tímhle směrem. Těžko ale bude v ČR vyrábět auta pro Indii... a ty evropské modely se taky musí někde designovat, ladit atd.
Inžinieri v NSR zabúdajú asi na jednu vec .. absolútne im nebude fungovať to, že ak chce niekto čo kupoval do teraz vyšší štandard opustiť Škodu , tak určite nepôjde do VW! Sú to globalisticki imperialisticki truhlici! A na tomto padne celá EU.. zapadnari si myslia že môžu vykoristovat do nemoty. To je aká chyba..
tak a ted nam napis kolik znas tvoru rozumu mdleho co vyhodili svoje zdaneny prachy za skodovku. skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje.
Cena je jediný argument pro koupi Dacie..je to auto pro lidi co šetří nebo nemají ani na Škodovku..nebo jim to na vesnici stačí.
Škoda je technikou , materiály , designem a tradicí úplně jinde než Dacia.
Škoda je konkurencí a alternativou pro Renault , Peugeot , Opel , Fiat , KIA a Hyundai..
Klidně se může postavit japonským Hondě , Toyotě , Nissanu a Mazdě.
Dacie je konkurentem nyní snad Ladě .. :-) A to přes velký pokrok za posledních pár let.
Ano, zvýšená cena elektrifikovaného auta se daleko snáze schová do celkové ceny u dražšího auta, kdežto u low-costu může vést řadu zákazníků k orientaci na ojetiny. Jen bych dodal, že to co píšeš se týká hlavně Evropy, třeba v Indii, v Rusku nebo v Číně snaha prorazit s low-costem může být perspektivní a profitabilní, konec konců VW i Škoda tam sekají Santany, Rapidy a další vousaté modely jejichž jména nám tady ani nic neříkají na starých platformách za docela jiné ceny než tady v Evropě, myslím, že nedávno tady někde byla zpráva, že Rapid na těchto trzích dostane novou generaci, která nebude odvozeninou Scaly, ale pořád na základě PQ25. I to mě vede k přesvědčení, že o low-cost v EU nemá VW zájem, jde úplně opačným směrem a vlastně jediné low-cost modely Rapid/Toledo zařízl a snaží se posunout jak u Škody, tak u Seatu na EU trhu o stupínek výš.
Tak Škoda byla odjakživa vedena jako levnější alternativa k VW. Nicméně se zvrhla a poslední dobou se dá často VW koupit levněji a vybaveněji, než alternativa z Boleslavi. Že ji budou chtít přistřihnout křídla se říká už od druhého superbu. Nemyslím si, že ji nechají "padnout" až na úroveň Dacie - to auto je kvalitou prostě horší bez ohledu na fandovství. Na druhou stranu tvrzení o emocionálním Seatu jsou tady taky snad už od chvíle co člověk ovládl oheň a stále nic. Já bych šel paradoxně opačnou cestou. Škoda je aktuálně designově asi "nejodvážnější", tak proč neudělat Seat jako tu značku postavenou proti Dacii - což by sedělo i k historii a naopak ze Simply Clever udělat Simply lover? Ze Seatu mačkaj emoce jak dlouho a pořád ani kapka. Cupře to nejde z klasickými modely a koncepty vypadají strašně, zatímco Škoda má většinou docela líbivý - na němce odvážný design konceptu - ale do série jde bohužel až příliš vyklidněná. Věřím, že v Boleslavi by se s emocionálněji laděnou značkou popasovali lépe. Navíc Španělům to prostě nejde, tak nemají co ztratit. ;-)
Pokud se budu muset časem rozloučit s Thalií, potěšilo by mne, kdybych se mohl s penězi co jsem schopen a ochoten dát za nové auto vydat do škodováckého autosalonu a nabídli mi něco za cenu a s vlastnostmi dácie. No, spíš za cenu a s vlastnostmi Thalie, ale to bych asi chtěl moc.
Až na to že dacii Logan kombi s klimou koupím za 210 tis. a Fabii s tou samou výbavou za 300 tis. a dacii má obrovský zavazadllovy prostor proti Fabii.
Je to tak. Není náhodou, že Dacii zatím nikdo nenásleduje... prodejní čísla sice vypadají hezky, ale ekonomicky je tam ten manévrovací prostor poměrně úzký.
Pravidla hry se teď sice mění... no, ale nová legislativa (ať už emisní, nebo v oblasti povinné bezpečnostní výbavy) to lowendu neusnadňují.
Skoda bude vyrábať lacne elektromobily a spalovaky pre mimo eu trhy.
Vw bude nositeľom elektromobily a pridanej hodnoty.
Uz teraz je jasne, ze skoda je uz len názov firmy.
A po útlme spaľovacích motorov jej vyznam na eu trh sa dramaticky prepadne.
A ten jejich hlavní stratég, co ze sebe sype jednu utopickou perlu za druhou, zatímco okázale ignoruje např. hybridní technologie, je bude taky stát jmění...
Zdarma ne, auto je dnes skládačka, spousta věcí je na klíč od dodavatelů. Jak si určí ceny uvnitř koncernu je jejich problém.
Co mě překvapuje je pořád to protěžování Seatu. Takovejch let než to dotlačili konečně k zisku, luxus to není (to by musel být lepší než VW a to nejde), sportovno taky ne, navíc pravidelně zabíjejí interiéry nějakou mega plochou plastu bez optického rozdělení. Na druhou stranu jak udělat emoce z platformy postavené na univerzálnost a cenu? Nějaký extra motor do toho dát nelze kvůli emisím a ceně.
Každej rok slyším jak Škoda prodává víc a víc, nestíhá vyrábět, atd. Technika stejná, akorát Seatu dáme tohle, Škodě tohle a VW dostane všechno. Ok. Ale pokud by měla Škoda jak někteří tvrdí konkurovat Dacii tak pochybuju, že tomu bude odpovídat cena a pak logicky lidi už tuplem koupí radši tu Dacii, protože proč kupovat dražší Dacii od Škody? :D Jsem zvědavej jak to bude ;-)
Vzhledem k tomu, že ve "skupině" je Renault a Dacia a Renault má daňový domicil ve Francii a Dacia v Rumunsku a ve Francii se platí daň ze zisku 33,3% kdežto v Rumunsku jen 16%, tak bych na nějaké přesuny nesázel ani euro.
Samozrejme ide aj o to. Ale je tu pomerne velky trh lacnych aut, kde VW vlastne nema zastupenie. Posunutim Skody smerom k lacnejsim autam by VW zabil dve muchy naraz: znizil by konkurenciu v ramci svojej ponuky ktorou je pre Seat (a ciastocne aj Volkswagen) Skoda, a uchmatol by pre seba nieco z trhu lacnych aut, kde momentalne kraluje Dacia.
Chapem ze odborari a zamestnanci Skody nie su takou predstavou nadseni, ale z hladiska VW taka zmena dava zmysel.
VW nemusí nikde nic hledat, už to má - SEAT byl, je a bude low end. TOP modely vytáhne do značka Cupra a zbytek portfolia Seatu může s klidem konkurovat Dacii ;-)
přesně jak nekdo psal předemnou VW potřebuje něco proti dacii,takže co se stane ,bude to velmi jednoduché nenažraným zaměstnancům škody se sebere 50% platu a konkurence pro dacii je hotová..
Předsedu představenstva Volkswagen Group Herberta Diesse před pár lety vyhodili z BMW.Byl naprosto neschopný a jeho nápady byly velmi ztrátové. Jestli se ho VW včas nezbaví, tak se budou divit.
To jsou jen kecy v peci. VW si sve povedene dite nezarizne. Zda se budou do budoucna vice pristrihavat kridla je vec druha. Ono Skoda VW v nekterych vecech totiz konkuruje a dostala spoustu veci zdarma. Bez VW by jsme ted tady pachtili naslednika Felicie.
nebrání jenom Povšík a jeho odborářská parta aby ukázali svým "bojem" proti vymyšlenému nepříteli, že jsou užiteční. Když si vezmu základní parametry Škody (prodej cca 1,25 mio. aut, obrat 17,3 mld. eur, zisk 1,4 mld eur) a parametry Dacie (prodej cca 850 tis. aut, obrat 5,3 mld. eur, zisk 162 mio. eur), tak mi vychází, že by ve VW museli sedět jenom samí absolventi pomocné školy, kdyby ze Škody chtěli udělat Dacii, Škodovka má vyšší výrobu (tedy vyšší úspory z objemu), daleko vyšší zisky (to je asi to hlavní co VW a jeho akcionáře zajímá) a především ziskové marže (tedy daleko lépe zhodnocuje vložený kapitál vlastníků). Takže myslet si mohu o vedení VW cokoliv, ale že by se dobrovolně vzdalo 90% zisků takovýmto "geniálním" tahem mi připadá stejně pravděpodobné jakože přicházející generace Golfu bude stát 100tczk.
VW zoufale potřebuje něco proti Dacii. A kde to vzít?
Aby ty prodeje Škody nebyly větší, kdyby se soustředila na levnější auta, pravé Volks Wageny.
Já ten infotainment klidně oželím.
:-)
Tito takzvani manazeri ma vedia vzdy dobre pobavit. Tato taktika je cista chujovina, ktora jednoducho nefunguje. Pracujem v inom odvetvii, kde su tiez rozne znacky a skupiny. A ked sa nejaky chytri idiot rozhodol vyselektovat segmenty pre kazdu znacku, aby sa neprekryvali, vysledkom bola strata podielu na trhu.
Je lepsie, ak si zakaznik vybera z +/- rovnako kvalitnych aut z jednej skupiny (VW, Audi, Skoda, Seat) proti inym hracom, ako ked tam bude len jeden zastupca skupiny.