Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia 1U (1996-2010): První moderní generace vydržela ve výrobě 14 let

Větší než malé auto od Škodovky. A ještě ho byl kus navíc. Moderní Octavia se ve své původní podobě obchodně chytila a potkáváme ji hojně dodnes, její aktivní život trval dlouho...
Zpět na článek
9. 11. 2019 14:38
Octavia
Tyhle jedničkové Octavie jsou to nejlepší co je :yes:
9. 11. 2019 09:45
DAKUJEM
Vyborne napisany zivotopis ikony, velka vdaka redakcii sa preciznu pracu :yes: :yes: :yes:
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2019 17:22
Re: Kokta
Viz já 17:15 závěrečná věta

Ale ať je po tvym = přeju trvalej přísun oxidu dusičitýho = co to znamená viz odkaz odstavec Účinky na lidi i zvířata = děsně vtipný

Máš fakt neuvěřitelnej dar VŠECHNO vidět obráceně = případně docela průser kterej ročně způsobí tisíce úmrtí = vidět jako "Mě to přijde zase docela vtipný"
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2019 17:15
Re: Kokta
Ty si nějak mentálně zaostalej?

Nový pneu se dávaj dozadu na FWD, RWD i AWD = zapomněl si už co řiká na tvoji verzi odkaz: NEDOPORUČUJEME TO jen POKUD VÁM NIC JINÉHO NEZBÝVÁ https://pneuporadna.cz/…matik-na-naprave
VŠECHNY pneuservisy nový pneu = i dozadu = těžko říct CO na takovýhle trivialitě zase diskutuješ

Jedno jestli v Praze nebo Jablonci jak si taky VYMEJŠLEL = všude to samý. Sou mimo všichni a všude = nebo 1 ryccardo?

Jj ryccardo = ten co dělá a vymyslí všechno OPAČNĚ :-)
8. 11. 2019 16:16
Re: Kokta
Zatím jsem se nesetkal s nikým kdo by dával na FWD auto nový gumy dozadu, ale hlavně, že to podle tebe všichni doporučujou :-D Do zatáček v zimě se najíždí s rozvahou a s ohledem na stav vozovky. Kdyby si někdy jel v autě, tak budeš vědět, že to je běžná praxe. I zimáky, který mají řekněme 5-6 mm ti na bezpečný provoz a projíždění zatáček na sněhu stačí. Chleba se láme v kopci kde ty 5-6 mm gumy už neposkytují takovou trakci jako nová guma s ostrým hlubokým vzorkem, aby si ten kopec vyjel. Opět kdyby si někdy v zimě na sněhu jezdil, tak to víš a neděláš tu ze sebe vola ;-) Nicméně v případě, že budeš mít RWD, tak by to bylo jak píšeš a tam je skutečně potřeba dávat nový gumy na zadek a taky to tak všichni moji známí co mají BMW dělají. Hele zkus třeba zajet do pneuservisu a zeptat se jich co ti poradí tam? Možná budeš překvapenej ;-)
8. 11. 2019 15:29
Re: Kokta
Proč blbý? Mě to přijde zase docela vtipný :D
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2019 10:46
Re: Kokta
Jo já parafrázuju odkaz = konkrétně Martina Freie = ty prahy sou docela problém a rozhodně ne vzácná výjímka jakym směrem to tlačíš ty. Rozhodně CHYBA VÝROBCE = pokud bez zástěrek dochází k degradaci nosnýho prvku. ŽE to u části vozů je menší problém, zástěrka to trochu řeší = na tom nic nemění.

Prostě Okta1 neni nebyla PŘÍKLADNEJ VZOR = to je celý

Nebyla ani průšvih = sou a byly horší i daleko horší. Byť ty měkký prahy = nic moc
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2019 10:42
Re: Kokta
Slušnou trakci může mít i benzínovej motor = a nemusí mít ty nevýhody který zmínil Ozzy a já s gigazvýhodněnim bez kterýho by naftový motory byly FAKT víceméně neprodejný nekonkurenceschopný
Je to přece v první řadě o KONSTRUKCI vozu = ne o motoru. Ale ten problém horší vs lepší jízdní vlastnosti daný JEN stejnym motorem nafta/benzín = to je celkem rozšířená realita. Překvapivě platící občas i pro vozy kde by to člověk nečekal = teď mám na mysli SUV typu Kodiaq

Konstrukce škodovek je problematická = předokolka s velkym převisem vzadu = má holt z principu nic moc trakci. Nejdál to koncern dotáh s předchůdcem Arteonu Pašíkem CC = ten bez 4kolky fakt NE

Pneu na zadku který VŠICHNI doporučujou stejný jako vpředu = bavíme se o FWD = ti nepomůže do kopce = ale jinak v KAŽDÝ zatačce. Snad chápu že to bez maturity = nechápeš ;-)
8. 11. 2019 10:34
Re: Kokta
Já jsem ho ale naprosto pochopil. Nemusíš mu dělat mluvčího. Na druhou stranu ten těžkej motor nad přední nápravou je pak výhoda v zimě, kdy zajistí lepší adhezi přední nápravy. Já jsem taky hrozně zvědavej jak se ten můj S2 bude v zimě ve sněhu pohybovat. Bojím se toho, aby právě díky relativně lehkýmu předku a těžkýmu zadku nebyl problém se vůbec vyškrábat na sněhu v kopci. To je taky ten důvod proč si dávám nový gumy vždycky na předek. Na zadku mi kopec vyjet nepomůžou. Nevím proč to s tvojí imaginární VŠ nejsi pořád schopen pochopit.
8. 11. 2019 10:29
Re: Kokta
Nekecaj ani oni ani já. Jen ty si to blbě interpretuješ ;-) Co trápilo O1 na prahách a co se s tím dalo dělat jsem ti jasně napsal. Ty si to vysvětluješ jako totálně se rozpadající prahy. Jako obvykle špatý pochopení z tvojí strany. Co k tomu chceš ještě psát?
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2019 10:12
Re: Kokta
No třeba ten oxid dusičitý https://arnika.org/oxidy-dusiku nevim jestli ti to přijde vtipný = mě jen blbý
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2019 10:10
Re: Kokta
Ozzy mluví o něčem jinym = že naftovej motor krom toho že bez multimiliardovýho zvýhodnění je vlastně neprodejnej = díky vyšší hmotnosti a v případě koncernu často blbýmu uložení = má negativní vliv i na jízdní vlastnosti. V některejch modelech je rozdíl mezi stejnym benzínem a naftou = docela výraznej
8. 11. 2019 10:07
Re: Kokta
Kterou kravinu máš konkrétně na mysli? S tím, že jsem rád, že to vypouští hodně NOx jen nevím kolik je to autobusů?
8. 11. 2019 10:06
Re: Kokta
S TDI v Supu jsem teda nejel, tak nedokážu posoudit. Je to auto na rychlý pohodlný přesuny. V zatáčkách je to nemotorný a těžkopádný. Z luxusní dlouhý limuzíny holt sporťák do zatáček nevykřešeš. S tím jsem se musel smířit. S ohledem na zaměření auta je podvozek v pohodě. Je to jak píšeš. Je to auto, který umí jezdit rychle (a pohodlně) akorát rovně :D Tě nechám klidně svýzt.
Avatar - Hammunasakra
8. 11. 2019 10:02
Re: Kokta
Hele ryccardo = nekecej. Psal to Martin Frei a Martin Vaculík a další = já jen dal odkaz a citoval
A blbě si to parafrázoval ty = ne že "neměla dobrou protikorozní ochranu" ale že NENI PRAVDA COS NAPSAL TY = že byla "příkladnej vzor"
Koroze dveří je nepříjemná ale nosný totálně se rozpadající prahy = to je docela blbý

Schválně jestli kecaj oni = nebo ty :*)

Já bych to viděl tak na 99,9999999 k ryccardo :D :-!
8. 11. 2019 09:59
Re: Kokta
Ano souhlasm. Ono provozovat takovou starou Feldu je úžasně levná záležitost, takže rozumím tomu proč lidi tak stará auta stále drží. Hlavní priorita normálních lidí je rodina a bydlení,auto je až za tím vším, takže pokud není dost peněz na priority, tak se nekupuje nový auto a jezdí se v něčem co splní svoji službu a nesežere mě na servise. Když jsou na novější auta drahý náhradní díly, tak jsou starý auta řešením. Ze stejnýho důvodu byla móda kuchání DPF a přitom by stačilo prodávat takový náhradní díl za nižší ceny a ne s 1000% marží. Teď se DPF zlevnily existuje systém jejich čištění a ejhle oni už se tak vehementně nekuchají.

Hele Hamuna psal, že O1 rezla a neměla dobrou protikorozní ochranu. Dočetl se to na netu, takže to musí být pravda. Co nějaká realita nebo osobní zkušenosti to není vůbec důležitý. Podstatný je co najdeš na gůglu ;-)
Avatar - Ozzman
7. 11. 2019 19:53
Re: Kokta
Tak to s tím snad Superb zatáčí líp, než s těžkým TDI, protože to je podle me nejhorší Škodovka co jsem kdy řídil, včetně otřesného podvozku :D S tím mam najeto tisíce km... Auto, které jede rychle akorát rovně na hezké silnici.
Avatar - Beefcake
7. 11. 2019 19:29
Re: Kokta
Tie 15-20 rocne auta su akurat tak dokazom ekon.situacie.
A ano, O1 mala podvozok osetreny velmi dobre.
Avatar - Beefcake
7. 11. 2019 19:26
Re: tak já začnu...
"Nicméně hlavně verze s "tédéíčkem" budou ještě dlouho legendární svou výdrží, spolehlivostí a minimální spotřebou."
A dnes - legendarne svojim dymom. Od siveho az po cierny.
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 16:56
Re: Kokta
No vždyť píšu = TUPOST

V tvý hlavě se vysmíváš = a napsal si KRAVINU = ale asi ti fakt přijde vtipná :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 16:54
Re: Kokta
Ekvivalent autobusů = ty si fakt vůl. Tohle přirovnání po měřeních Dopravní fakulty ČVUT a Martina Vaculíka = jedno Dieselgate TDI chrlí z vejfuku asi jako 10 autobusů Euro6 = se koukám v tvý hlavě zaseklo :-!

1.8 TSI byl problémovej hlavně spolehlivostí = ale to víš sám
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 16:52
Re: Kokta
Zase blbě = ne neskonalý = jen vyšší než ty

Už utíkáš od tý vzorově příkladný O1? Že bych spíš měl pravdu já rsp. Frei a Vaculík?
7. 11. 2019 16:48
Re: Kokta
Otázku bych položil jinak. Co nepovažuju za normální. TEBE. Většího vola a exota tady v diskuzi skutečně nevidno. Normálních je tady spousta, byť klidně můžou mít jinej názor než já o to vůbec nejde. Jde o projev a způsob komunikace. To ti při tvý neskonalý inteligenci počítám ale nedošlo, že? :D
7. 11. 2019 16:41
Re: Kokta
Jo 1,8 TSI. Tak to si mě udělal radost. Teď ještě kdyby mi k tomu Hamuna řekl ten ekvivalent autobusů.

Dnes je to spolehlivostí lepší, ale VW šidí kvalitu kde může. Škodovku nevyjímaje.
7. 11. 2019 16:39
Re: Kokta
To není křeč. To se ti jen vysmívám :D
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 16:10
Re: Kokta
For ryccardo 14:57

První třetí a trochu i poslední věta = VELKÁ křeč a VELKÁ tupost

Jinak překvapivě = snad i jo ;-)
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 16:06
Re: Kokta
For ryccardo12:27
Super = tady se konečně SHODNEME :yes:

De o to CO ty považuješ za normální = jako většina SVOU úroveň = a ta je viz diskuze o ÚMYSLNĚ ROZDÍLNĚ stejejch pneu na nápravách https://www.auto.cz/diskuse/72401/1?… fakt JINÁ než to co za "normální" považuju já

K adoraci = viz ryccardo 10:36 "Ano O1 je příkladnej vzor" = no a podle Martina Freie a Martina Vaculíka NENI

Tak ti nevim = kdo plácá podle JEDNO kusu JEDNOHO kámoše a má to za ZÁVĚR za celou generaci = kdo spíš kecá a kdo to spíš trefil, že docela průšvih sou prahy a pěkne kvetou dveře = takže PŘÍKLADNEJ VZOR fakt nee. To v mainstreamu možná spíš nějakej ten Renault

Prostě cokoli NAD svoje uvažování = máš za demenci = sem RÁD že sem mezi nima = a ne mezi tim co TY považuješ za "normální lidi" ;-)
Avatar - Ozzman
7. 11. 2019 15:04
Re: Kokta
Jestli máš nějaké TSI, tak vypouštíš ještě horší Nox :D Takže v klidu :D

Já myslim, že dnes už je ta spolehlivost dost srovnaná a třeba nečekaně můžeš mít rozsypaný VW a vedle fungující Alfu :D Mne spíš na koncernu štve to okaté "šizení", hlavně tedy u Škodovek a dnes i tedy nejnovějších VW (až na klasiky jako Passat či Golf)... no to je na delší povídání :D
7. 11. 2019 14:57
Re: Kokta
Dotace na naftu to je dobře. :yes: Já mám bohužel benzín, takže nic. Ani nevypouštím emise jako 10 autobusů jaká škoda :-(

Já tu octu nijak neadoruju jak mi někdo podsouvá. Má much nepočítaně. Spoustu věcí bych udělal jinak a spousta technických řešení bylo na pár facek. Nejlepší O1 je u mě RS, který aspoň jede a funguje u toho podvozek. Normální okta je jen nezničitelný přemisťovadlo. Oni tomu koncernu s nástupem EURO4 a EURO5 moc nešly motory. Respektive byly takový trochu prototypový. Musel sis je doladit. Tu pohon olejovýho čerpadla, tu rozvody, tu dávat jinej olej než je předepsanej, tu výrazně zkrátit intervaly výměny oleje. VW tomu dalo takovej kutilskej ráz. Hlavně s tím nejezdit do autorizáku na servis a neřídit se jejich radama. Pak k tomu šikovnýho mechanika a ejhle motory fungujou. Trochu mi to připomíná motory Alfy :D
Avatar - Ozzman
7. 11. 2019 14:44
Re: Kokta
Já tam budu Mondeem, to je snad nějaký HotHatch? Ale zase aspon dobře zatáčí :D A žere dotace na naftu!

My tu máme FWD Octu, se vším souhlas, nejede, řve, chybí ji šestka na dálnici, nad 150 je to mrtvé a já s tím ani neumím jezdit za málo, ale vesměs to není špatné auto :D

B6 jediný koupitelný motor je 1.9 TDI či 1.6MPI :D To MPI jelo tak akorát v menší Jettě (tu jsme měli), ale do Pašíka bych to nechtěl. Ale nejen motorizace byl průser. Já na ty koncerny už moc nejsem holt... :D Naposledy jsem zkoušel B8, je to dobré auto, ale nezaujalo mne. Ok budu se těšit :D
Avatar - Ozzman
7. 11. 2019 14:41
Re: tak já začnu...
Jojo... MK2 se dělalo do tuším 2000 a Sup 1 až od 2002 ;)
7. 11. 2019 14:31
Re: Kokta
Hele kvůli mě ho tahat nemusíš. Rád věřím. :D Nicméně mě serete hoši. Já tam s tou mojí lodí budu moct tak maximálně koukat :D Nemám žádný pořádný auto, který by se tam slušelo vzít. Nemyslím, nějakou hybridní jebku, ale něco co má zvuk a umí to vypustit nějaký ten NOx a CO2 :D

V práci jsme měli stejnou O2 r.v. 2008 a začínala už kvýst. Hlavně spodek a prahy zespod. Taky to byl ještě ten supr motor 1,9 PD. Sice to nejelo, zvuk příšernej, ale byla spolehlivá, emisí vypoušetěla jako 10 autobusů a byla ve 4 kole, takže v zimě uměla při troše snahy i jezdit bokem :D

B6 nebyl povedenej. I motory v tom nebyly nic moc. B7 je podle mě lepší. Hele v sobotu pokecáme. Rád tě poznám osobně ;-)
7. 11. 2019 14:15
Re: Kokta
Je to sice off topic, ale tohle mě dneska pobavilo. Jen víc takových hořících rakví :D

https://www.idnes.cz/…6_zahranicni_knn
7. 11. 2019 14:13
Re: tak já začnu...
Máš pravdu, zmátlo mě, že MK2 je jen MK1 po faceliftu. Spletl jsem si ji s MK3 :D
Avatar - Ozzman
7. 11. 2019 13:34
Re: Kokta
Já znám , tedy znal, jednu 406, které taky kvetly prahy, ale u takto starých Rencků se to moc často nestávalo a dodnes nestává, ať už mají chyby jinde... přemýšlím, že bych na letiště vzal to Clio, aby si se přesvědčil, ale nevím, jak tam dosta dvě auta a podvál nemám :D ( Navíc na nějaký slalom by takhle male auto mohlo být výhoda:D)

Ty dvojkové Oktávky taky všechny špatné nejsou, vím jen o té první sérii, nicméně jako auto mi přišla právě dvojka jako nejlepší i tím, jak byla udělaná, jaké měla motorizace a taky že už tam konečně bylo docela místo v zadu. V práci ještě jednu máme (po fl a na tu dobu už se vzácnou 1.9TDI PD, poslední r.v.) a ta je docela jako auto slušná, jen motor je nevycválaný.

O Passatu B6 vím taky své, to je nejhorší generace, přitom pro mne nejhezčí :D Kdysi jsem uvažoval, dnes jsem rád, že jsem ho nikdy neměl.

Ford se údajně zlepšil na pozdějších MK3 Mondeích a Fokusech MK2, ale jistota je to až od MK4 a FoFoMK3. Měl jsem 7 let jedno Mondeo MK4 (2008 r.v) a jen to bublalo v místě poškození karoserie (povrchově, kde jsem auto odřel, nebo ťuknul) a taky to trvalo pár zim, než to začalo. Kdž jsem auto v loni prodával, ta kaž na tato 2 místa byla karoserie zdravá, tuplem nějaké nosné části.
7. 11. 2019 12:46
Re: Kokta
A přitom stačilo namontovat na auto přední zástěrky a situace se rapidně zlepšila :D To si na gůglu nenašel ty teoretiku?
7. 11. 2019 12:45
Re: Kokta
Máš pravdu. A nejen Renault. Měl jsem Peugeot 306 a to auto prakticky neznalo co je rez. Jen tomu trošku chyběly plastový podběhy vzadu, takže kolem nádrže to kvetlo, ale nic zásadního. No znám jednoho dementa, kterej by to interpretoval stylem, že to auto rezlo :D :D

Kromě těch zástěrek, který sem tam dal záměrně kvůli tomu, aby nelítal bordel do dutiny v podběhu jsem se o svoji Oktávku nestaral vůbec. Naopak dostávala nažrat soli a sněhu vrchovatě. Problém byl fakt v tom, že při nepoužití zástěrek dovnitř lítal veškerej sajrajt a neměl se kudy dostat ven, takže tam bylo trvale vlhko. Jednoduchý řešení se zástěrkou problém vyřešil. Měl jsem 2 Oktávky. Před face i po face a nehnilo mi to. Táta měl 2004 bez zástěrek a bylo to rozkvetlý jak jarní louka. 2 generace už byla ošizená. Ty reznou víc než jedničky. Stejný je to např. Passat B5, který nehnije a B6, který ač mladší hnije jako nakoplý jabko. Ford z těchto let je bohužel kvalitativně dost bída. Ani nevím jestli si Ford nakonec vytáhnul hlavu ze zadku a antikorozní ochranu zlepšil.
7. 11. 2019 12:27
Re: Kokta
Já se nadřazuju jen nad takový dementy jako seš ty. Nad normální lidi rozhodně ne to si ještě nepoznal? :D
7. 11. 2019 12:26
Re: Kokta
Problém je chlapečku, že realita je trošku jinde než ty si myslíš. :D Důkazem jsou 15-20 let starý auta, který jezdí všude kolem tebe. Ovšem jak ty by si mohl znát realitu, když jediný tvoje setkání s realitou je internet :D Stejně mám dojem, že si tu jedničkovou Oktávku viděl jako většinu věcí jen na obrázku :D :D Místo googlu zkus někdy radši komunikovat se živejma lidma ty trotle autistickej :D
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 11:41
Re: Kokta
To klidně CHTĚ = viz statistiky Renault si v antikorozní ochraně stojí z mainstreamu snad vůbec nejlíp :yes:

Kokta 1 kterou ryccyrdo miluje a vidí růžovejma brejlema = nebyla průšvih ale zrovna tak ne vzor
Ty prahy sou docela problém = a nijak výjímečnej
Avatar - Ozzman
7. 11. 2019 11:32
Re: Kokta
No z té doby musím chtě nechtě vyzdvihnout francouzský Renault, pokud nejsou bourané, tak i 20 let stará auta dnes neznají rez, jedno takové mám...Myslím, že i Peugeot či Citroen nebyl špatný, ale tu a tam se na některých kusech, co byly v okolí, občas koroze povrchová vyskytla. Naopak takový Ford z přelomu tisíciletí... to byla síla :D

A ta Oktávka, asi si se dobře staral, ale i první Fabie dnes už bývají prohnilé, třeba jak sám zmiňuješ, tak ty prahy u Oktávek, hlavně předfaceliftované verze.. expřítelkyni spadla jedna taková z heveru, jak byla shnilá a to už je 10 let zpět, tehdy desetiletá OctaI :) Ona dost rezla i první várka těch II. generace, někdy kolem r.v. 2004-2005, opět prahy a blatníky, pak se to rapidně zlepšilo - opět auto v okolí, pak to někde bylo i v testu ojetin, aby se lidé těmto r.v. vyhnuli.

Když to tak vezmeš, tak z té doby dost aut při dobré péči vydrží s karoserií dodnes... až na Ford Escort a Tranzit :D
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 11:18
Re: Kokta
Ad 10:59 = tohle si prostě ty. Okecávat okecávat = viz další odkaz = dveře reznou a nemá to co dělat se zástěrkou

Okta 1 = neni jak už to u prvních generací výrobků obecně bejvá špatná = ale tvuj nekritickej pohled = je viz ty odkazy a diskuze k tématu = BLBOST

Otázka PROČ furt nad všechno NADŘAZUJEŠ jen to co si TY sám USMYSLÍŠ

Tvoje adorace Okty 1 je známá a dlouhodobá = bylo to právě z důvodu první generace docela bytelně a ale NE DOKONALE antikorozně postavený auto = s podprůměrnejma jízdníma vlastnostma. S tebou ale nemá cenu diskutovat = ty popřeš klidně COKOLI

Platí JEN to co si sám VYMYSLÍŠ = ve všech oborech = jak už vim :-)
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 11:10
Re: Kokta
Seš fakt k pláči = ve svym opakovanym POPÍRÁNIM reality :-)

Podívej se třeba jen na diskuzní fóra = je to masový spiknutí = proti TOBĚ ;-)

No ty prostě BUDEŠ OKECÁVAT = vždy a všechno = platí JEN to co si TY USMYSLÍŠ :D

Nejdřív si tvrtdil že se v článku NIC takovýho nepíše že tam NIC nevidíš = asi si to konečně našel = tak změna taktiky a OKECÁVÁŠ = že totálnímu zhroucení NOSNÝHO dílu vlastně neni problém, že tvoje Okta 1 byla VZOR je přes realitu diskuzních fór BLBOST = pravdu máš TY a ne: "Okta 1 dokáže za předním podběhem nahromadit tolik vlhkosti a nečistot že proniká do přední části prahu a hlodá v něm zevnitř. Pak lze krásně nalakovaný NOSNÝ díl = propíchnout šroubovákem"

Posuzovat JEDEN KUS má při výrobě statisíců hodnotu 0,00000 = tvoje vlastní zkušenost nemá téměř ŽÁDNOU hodnotu. Stejně nesmyslně tu argumentuje víc lidí = třeba že jim DSG při popojíždění nikdy necuklo apod. To na CELKU ale nic nemění

Platí to co sem napsal = Okta 1 rozhodně NEBYLA vzor dokonalý antikorozní ochrany. Místo keců = radši použij Google = i ten stačí. Dlohodobějš číst třeba toho Freie a Vaculíka = je eště lepší
7. 11. 2019 11:02
Re: Kokta
Seš fakt k smíchu s tím tvým odtržením od reality :D Jo teď po 20 letech už pár shnilejch jedničkovejch oktávek vidět je. Ovšem tipnul bych, že ty byly ve většině případů bořený :D
7. 11. 2019 11:00
Re: Kokta
je dobrý, že aspoň když ti dojdou argumenty tak napíšeš no comment :D :D
7. 11. 2019 10:59
Re: Kokta
A můžeš mi konkrétně ukázat kde se to píše? Já tam nic takovýho nevidím. Píše se tam pouze o těch předních podběhách a to tam ještě zapomněli dopsat, že se to týkalo jen aut, která neměla zástěrky, takže tam ten bordel mohl lítat. Aut se zástěrkama se tohle reznutí netýkalo. Čili když jsi měl liftback se zástěrkama, tak se žádný reznutí nikde nekonalo. Ani na podvozku ani na karoserii.
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 10:51
Re: Kokta
No comment :D

Snad jen = jo v článku na ACZ = se píše.. :-)
7. 11. 2019 10:49
Re: Kokta
Ano jsi fakt nepoužitelnej. Já měl první Oktávku 5 let a druhou skoro 9, takže si troufám tvrdit, že mám trošku zkušenost s tím jak rezne respektive nerezne. Obě jsem kupoval jako 8 letý. Ty mluvíš na základě jakých zkušeností ty pseudo odborníku? Nějak jsem si nevšimnul, že by v tom článku na ACZ psali, že O1 rezla? Myslíš že rezly na kombíkách 5 vrata? Nebo u aut, který neměly vepředu zástěrky celkem logicky začal reznout práh před předníma dveřma? Tyhle marginality nemyslíš asi vážně viď? Chceš vyfotit jak vypadá moje bývalá Oktávka z roku 2003? Jak moc je "sežraná" korozí? Abys viděl jako *** ze sebe zase bliješ?

Suzuki a Toyotě reznou nádrže, protože je debillové dělají místo z plastu z kovu. Tvoje okecávání je zbytečný a směšný :D
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 10:45
Re: Kokta
No viz odkazy NENI = tvá úvodní věta = je BLBOST

Těžko říct = o čem se hádáš

Argumenty že MŮJ kus nebo KAMARÁDŮV nezlobily = i když šlo o nějakou statisticky podchycenou neokecatelnou MASOVOU fatální poruchu = sou místní oblíbenej rozšířenej argument :-)

Tak znova = přes to že první model něčeho se fakt dělá většinou kvalitnějš = to je OBECNÝ pravidlo = tak Okta 1 prostě VIZ REALITA kterou ZNÁME = nějakej "příkladnej vzor" v antikorozní ochraně prostě NEBYLA

Proč navzdory tý ZNÁMÝ realitě a ve vteřině sem ti dal 2 odkazy = se jí snažíš popírat a vyzdvihovat antikorozní ochranu O1 někam do nebes = netušim. Jestli kamarád je fiktivní nebo pravej a jestli pravej a fakt mu nekvetou blatníky ani dveře = no fajn. Ale to NIC neřiká o ostatních kusech = který viz realita v odkazech...
7. 11. 2019 10:36
Re: Kokta
Ano O1 je příkladnej vzor. Kamarád má ročník 99 a auto je jako nový. Vtip je v tom, že měla nejen kvalitní pozink, ale i tlustší lak, který byl mechanicky odolnější. Rovněž povrchová úprava dílů na podvozku byla daleko před dnešními auty. Nebyl problém povolit šrouby na podvozkových dílech i po pár letech, což je u dnešních aut jen zbožné přání mechaniků. Proč tomu tak bylo je jednoduché. Škodovka potřebovala udělat kvalitní auto, které ji oddělí od éry stodvacítek a favoritů a umožní ji pasovat se mezi automobilky, která produkují auta na úrovni. Takže na prvním místě byla kvalita a ne cenové úspory jako tomu bylo už v době kdy na trh přicházela např O2 nebo je tomu dnes. Marketing se snaží přesvědčit zákazníka že na autě je podstatný tablet v palubní desce a konektivita s telefonem, pak ještě úroveň emisí co auto vypouští, ale tyhle vlastnosti auto kvalitním nečiní ;-)
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 10:33
Re: Kokta
Fakt smutný = jak sou některý lidi NEPOUČITELNÝ

A budou odmítat realitu a budou a budou = no viz odkazy = Okta 1. žádnej premiant antikorozní ochrany nebyla = ale ty vždycky všechno NAOPAK

Co s čim má společnýho Suzuki a Toyota = to fakt těžko říct. Něco jako když si dones na základce kouli = a vymlouval se že i někdo další dostal 4ku? Tak si to myslel?
7. 11. 2019 10:28
Re: Kokta
Ano je to tak. Smutný jak se vyrábějí čím dál horší auta. A nápad s plechovou nádrží to je fakt na facku. Jak to může v dnešní době vůbec někoho napadnout. Vím, že to používá Suzuki, ale že i Toyota to je fakt ostuda.
Avatar - Hammunasakra
7. 11. 2019 10:09
Re: Kokta
https://www.auto.cz/…i-nejvice-124722 kvet předek

http://www.autoforum.cz/…-neni-minulosti/ i dveře

Kdysi i dneska = se dělaly auta s lepší ochranou = byť O1 nebyla průser. Viz odkazy ale taky žádnej vzor = za jakej se jí snažíš vydávat
7. 11. 2019 09:37
Re: Kokta
Jj myslim O1. Kdyz se to auto nenabouralo nebo nekde neodrelo tak prakticky nereznou dodnes. Tak kvalitni antikor. uprava jako mely O1 se uz dnes na autech bohuzel nedela.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2019 19:19
Re: Kokta
2007 je ale dvojka, nebo mluvíš o tource?
Avatar - Ozzman
6. 11. 2019 19:18
Re: tak já začnu...
Superb vs Mondeo musíš až srovnávat s MK3 to jsou konkurenti, Mondeo Superb ve všech generací válcuje komfortem a jízdou, mám najete všechny generace obou aut, Mondea x let doma jezdím a Superby pracovně.Nejhorsi je zase dvojkový Superb , naopak trojka je nejlepší.

A ty interiéry Fokus vs Octa znám, jezdil jsem a osahal. Ona ta Okta má na pohled možná hezký interiér, ale je tam hadí tvrdyho plastu co chrastí, říkám, zkus dvojkovou, ta byla fakt na svou dobu lepší ve všem a dle mne nejlepší oktávkou z pohledu kompletní vyvážeností auta.
6. 11. 2019 18:22
Re: tak já začnu...
http://carsot.com/…r-interior-4.jpg
https://preview2.netcarshow.com/…2001-1600-08.jpg
V tom interiéru alespoň pro mě rozdíl je, jen se na ty fotky podívej :-)

O jízdních vlastnostech jsme se už bavili, tam souhlasím.

Neříkám že konkurence byla špatná, jen že svoje místo měla určitě i Octavia a důvody proč si ji vybrat byly. Každý (nebo alespoň většina) z těch aut měla něco do sebe.

Mondeo už je přece jen vyšší třída a MK2 určitě bylo lepším autem. Tam už je to ale na debatu Superb x Mondeo.
6. 11. 2019 15:11
Re: Kokta
2003 po mě jezdí v rodině a nerezne. Kamarád má 2007 a taky nerezne. Možná poslední ročníky, že byly už ošulený na povrchovce stejně jako O2, ale moc jich rezavejch nepotkávám.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2019 13:30
Re: Kokta
Protikorozní ochranu ?! Aha :D to platilo možná prvních 5-7 let, ale dnes je polovina rezavá poplenice.... Z této doby nereznou jen Francouzi...a ti mají jiné neduhy
Avatar - Ozzman
6. 11. 2019 12:59
Re: tak já začnu...
No, asi takhle, mne extra interiér, jeho vzhled, u Fokusu 1. generace neoslovil, ale pokud si někdy viděl verzi Ghia v kůži, určitě nemůžeš tvrdit, že by LaK Octa byla kdovíjak jinde.

Jako auto pak zrovna Fokus byl prostě top třídy, hlavně díky jízdě a podvozku. Oktávka vypadá velká a asi se dá souhlasit, že se zalíbila většině, jenže když jsem se v né poprvé svezl (to mi bylo 16) udivil mne prostor na zadních sedadlech, který byl horší, než v naší Felicii. Pak jsem po letech usedl za volant a dodnes jsem jezdil 1.9TDi, 1.8T i 1.6MPI a všechna auta mají proti tomu Fokusu velmi průměrné jízdní vlastnosti, navíc nectnost prvních Oktávek je, že se ti občas roztočí zadek na mokru, což od auta FWD nečekáš. Pochválit mohu jen motor 1.8T, ten se povedl, ale určitě bych ho radši v jiném autě, než té Škodovce.

Ostatní konkurenty té doby moc neznám, někdo tu srovnáva l s Mondeem (MK1 a MK2) a to je uvnitř hotová limuzína s velmi komfortními jízdními vlastnostmi a i podvozek přesto, že je měkčí (oproti pozdějším Mondeum), tak drží.. motorizace s vrcholem V6 nebudu ani zmiňovat, ale nedávno jsem měl tu čest s touto verzí a to je jiná káva ;)

Dobový Mégane taky nebyl špatný, pak si matně pamatuji ještě Astru G , která byla menší a kompaktnější.

Myslím, že Oktávka 2 byla lepším autem, než Oktávka 1... asi nejlepším v historii značky v poměru ke konkurenci... jezdil jsem všechny
6. 11. 2019 12:38
Re: tak já začnu...
nic v zlom ale exterier octavie 1 modernejsi ako focus 1..? :) tak to uz chce naozaj specialne "oko" ;)
6. 11. 2019 10:07
Re: tak já začnu...
Jasně, MPI nebyly nic extra. S tou zastaralostí, myslím spíš design exteriéru a i celkové zpracování interiéru. Octavie je za mě prostě moderněji působící, což se potom ještě víc prohloubilo s faceliftem, kdy už i výbavou měla oproti Focusu napřed.
Navíc L&K byl tím dojmem "luxusu" už úplně jinde oproti tehdejším interiérům konkurence. Ale na druhou stranu ano, na Focus RS odpověď Škoda neměla.
Nemyslím si, že je Octavia nejlepší auto na světě, jen mi přijde trochu absurdní tvrdit, že u nás mohla obstát jen v porovnání s Wartburgem. Jedinou slabinou mohlo být menší místo na nohy vzadu a horší jízdní vlastnosti, způsobené hrou na velký kufr. Proto si myslím že to bylo fajn auto a dnešní optikou nejméně zestárlo a pořád vypadá vlastně vcelku moderně.
Avatar - Ozzman
6. 11. 2019 09:17
Re: tak já začnu...
To je vidět, že nemáš žádné srovnání a hlavně to jízdní. Fokus je o nějaký ten pátek novjější, než Oktávka, takže o nějaké zastaralosti nemůže být řeč, dodnes je dáván jako příklad jízdních vlastností, na špičce třídy (což si drží i do 4. generace), Oktávka je proti tomu tvrdá koza, která nezatáčí a s dieslem už tuplem ne.
Motorizace?

Octa měla možná trochu lepší TDI 81kw, ale v benzinových motorizací na něj Oktávka neměla odpověď. Motory 1.4 a 1.6MPI jsou zdechlé proti Zetecu 1.6-1.8 či 2.0 a prot 1.8T? Fokus měl 2.0 125kw ST (i jako kombi) a vrcholný Fokus RS s 160kw dvoulitrovým turbem a samosvorným diferenciálem si s Oktávkou RS vytře zadek vždy a všude... taky tomu odpovídá jeho cena i dnes.... Fokus měl jediný problém a to, že po časech podléhal korozi.
Avatar - Hammunasakra
6. 11. 2019 08:36
Re: tak já začnu...
Jako že blbost je celosvětová? A že sme nepoučitelní? Nojo to asi jo :D
6. 11. 2019 06:27
Re: Kokta
Presne o tom pisu. Je zadana i kdyby mela ctveraty kola diru ve strese a kourila jak parni lokomotiva😀Shodnem se snad na tom ze staceni je trestne a kupujici by mel mit aspon elementarni povedomi o historii.
6. 11. 2019 04:42
2.0 mpi
Nechapu, proc se v kazdem clanku, kde se zminuje 2.0 mpi, musi psat, ze je to motor z osmdesatek. Jedna se motor z rady ea113 s hlinikovym blokem, ktera se zacala vyrabet v roce tusim 94. Ano, vychazi z rady EA827, ktera se delala dokonce od sedmdesatek, ale z te vychazi i diesely. 1.2 a 1.4 tsi taky byly z rady EA111 a nepise se o nich, ze jsou ze sedmdesatych let...
6. 11. 2019 01:42
Re: tak já začnu...
jo jo, mondeo sirka kufru 122cm a o1 103cm to bylo srovnani . a ta dnesni zmrsenina na mizernym mqb ma 101cm to je taky trida
6. 11. 2019 00:05
Re: Kokta
Jenze prca je ze to auto bylo tak robustne postaveny ze i kdyz si koupil takovou stocenou past tak si to na ni nepoznal proste si do ni sedl a nahrkal dalsich 200 znova stocil a prodal dalsimu ktery s minimalnima nakladama na provoz opet jen jezdil. K tomu si pridej protikorozni ochranu jakou dnes uz nikdo nedela a mas duvod proc se to auto stalo legendou.
Avatar - Jerry.Gunman
5. 11. 2019 23:55
Re: tak já začnu...
Už jsem to tu jednou psal - v roce 1997, když Octávia přišla na trh, byla prvním "zgruntu novým" a zároveň prvním "velkým" vozem automobilky Škoda poté, co ji převzal VW.

Felicii většina lidí vnímala jako doladěného Favorita, menší rodinné auto určené pro jídy po městě a v blízkém okolí, ale Octavia, to byl VELKÝ VŮZ.

Na rozvoru o kousek větším, než měla Felicie (251 vs 245 cm) byla postavena karoserie, která svými rozměry odpovídala či dokonce překonávala vozy tehdejší střední třídy aut:
- Octavia 451 x 173 x 143 cm
- Opel Vectra 448 x 171 x 143 cm
- Ford Mondeo 448 x 173 x 137 cm
- Renault Laguna 451 x 175 x 144 cm,
- Peugeot 406 455 x 176 x 140 cm

Co na tom, že díky krátkému podvozku a velkému zadnímu převisu byly jízdní vlastnosti (hlavně naloženého) auta poměrně diskutabilní - většina lidí ji vnímala jako první domácí velké auto. A když se motorová paleta (původně čítající jenom 3-4 motory) rozšříla o tehdy skutečně velmi dobrý dízl 1.900 ccm / 81 kW, na status kultovního auta bylo úspěšně zaděláno
5. 11. 2019 23:45
Re: tak já začnu...
Tak hlavne designovo bol celkom veľký rozdiel medzi predfaceliftovou a pofaceliftovou Octou. Focus I. mal výborný podvozok s multilinkom vzadu.
Megane 2 mal v roku 2002 5* v NCAP OCtavia len 4*
Peugeto 307 bolo tiež fajn auto, tí zase prišli s Comon rail naftami...

Ako Octa bola objektívne lepšia v spotrbe naftových motorov a spoľahlivosti a možno ten 1,8T. Na svoju dobu v pohode auto, ale že by nejko vyčnievalo...
Avatar - CICERO
5. 11. 2019 21:53
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2019 21:34
Re: tak já začnu...
Jj s tim Klausem je to smutná pravda = stejně jako že 2. světovou sme prošli minimálně poškození = tak to tady zdevastovali komunisti víc než válka. Po revoluci velmi smutný porovnání = nás a států kde komanči neřádili. Eště smutnější kolik lidí na tu dobu devastace dodnes rádo vzpomíná
5. 11. 2019 21:19
Re: tak já začnu...
Takhle bych to teda neviděl.. Pokud srovnám Octavii s Meganem, nebo Focusem ze stejné doby, tak oproti Škodovce vypadali dost zastarale. Nemám jízdní porovnání, ale Octavie nabízela o dost modernější vzhled interiéru i exteriéru a myslím že i výbavou a bezpečností na tom byla lépe.
Kufr byl obrovský, nabídka motorů velká a TDI 81/96 kW či 1.8T měli, minimálně v tehdejší době, výkonu na rozdávání. Navíc s dobrou spotřebou.
Řekl bych že jízdní vlastnosti nebyli v té době žádná tragédie a verze RS to trochu vylepšila.
Za mě to teda nemusím srovnávat ani se stodvácou, ani s Wartburgem aby pořád Octávka působila jako solidní auto.
5. 11. 2019 20:56
Re: tak já začnu...
Rakousko nebylo dřív stejně výkonné, po válce bylo totálně v kopru a v chudobě. U nás byl plně fungující téměř nepoškozený průmysl, když to tedy hodně zjednoduším.
Problém komoušů byl ten, že oni si nikdy neuvědomovali stále rostoucí vniřní zadlužení, jen argumentovali nulovým zahraničním dluhem. Dokonce ani největší ekonomicky guru Štrougal, ke kterému se správní soudruzi dodnes modlí pětkrát denně, si tohle vůbec neuvědomoval. Ve výsledku pak před prodejem VW stála škodovka ekonomicky těsně před krachem. Mimochodem bylo obrovské štěstí, že se jí Klausovi nepodařilo nezašmelil do kupónovky, dnes bychom nejspíš jen chodili kolem trosek továrny.
Avatar - žlababa
5. 11. 2019 20:54
Re: tak já začnu...
"dobový pohled" je trochu nepřesné označení. I v té době existovala řada mnohem lepších aut. To, co bylo podstatné, byly zkušenosti českých řidičů. Tehdy bylo podstatné, že většina českých řidičů Oktávku srovnávali se svými zkušenostmi s Š120, Wartburgem, polským Fiatem či Olcitem, a pár z nich mělo letmou zkušenost s 20letou ojetinou ze západu s půl milionem kilometrů. V tomto srovnání pak Oktávka snadno působila dojmem úžasného auta, a téměř technického zázraku.
A jinak, jedničková Oktávka už dnes snad ničím snem není :-[]
Avatar - Ronault.
5. 11. 2019 20:48
Recyklát...
... a teď nemluvím o Oktávce... ale o článku. Proč píšete úplně zbytečný článek o informacích, které každý ví? To nejsou témata, kde se čtenář něco najde? Je to asi jako v roce 1995 psát o Škodě 120...

...holt za málo práce novináře hodně výdělku, bulvár na auto.cz
Avatar - Hammunasakra
5. 11. 2019 20:43
Re: tak já začnu...
To neni až tak PARADOXNÍ = jako jen smutný + odpovídající naší post-komunistický ekonomický realitě. Prostě SME = přes docela ne špatnej růst v posledních 30ti letech = furt hodně pozadu

Náš státní rozpočet po krachu komunistů byl někde na 10% sousedního dřív ca stejně výkonnýho Rakouska = je dneska už zase někde na víc jak 30ti procentech = tak holt eště jednou 30 let

Díky soudruzi = nikdy nezapomeneme :D
Avatar - žlababa
5. 11. 2019 20:42
Re: špatné fotky
Díky za upřesnění - popravdě, to s L&K jsem si ani neuvědomil. Ale to celkem nic nemění na tom, že většina fotogalerie je až pofaceliftová verze (často dokonce až Tour vyráběný současně s Octavií II)
5. 11. 2019 20:36
Re: tak já začnu...
Člověk musí "Ovci" hodnotit dobovým pohledem, tedy jako škodovácké vůbec první opravdu moderní auto s jistou nabídkou motorů a výbav. Facelift měl už místo vzadu aspoň pro středně odrostlé děti a trošku lepší přístrojovku. Pověstné bylo skoro kolmé opěradlo zadního sedadla (hlavní byly litry kufru, nějaké pohodlí šlo stranou). Prapodivné jízdní vlastnosti s vysloveně nebezpečným chováním v mezních situacích bohužel zůstaly.
Nicméně hlavně verze s "tédéíčkem" budou ještě dlouho legendární svou výdrží, spolehlivostí a minimální spotřebou.
Co je paradoxní - v době výroby jedničková Octavia cílila na mladé rodiny v západní Evropě, teď je snem mladých rodin v České republice.
Avatar - twistedTSD
5. 11. 2019 20:26
Re: špatné fotky
Pro přesnost,i původní verze mohla mít ve verzi L&K čiré světlomety.
Avatar - žlababa
5. 11. 2019 20:23
špatné fotky
v galerii vidím jen fotky aut s čirými světlomety. Ty měl ale až facelift. Původní verze z 1996 vypadala takhle
https://autobazar.hyperinzerce.cz/…dar-nad-sazavou/
5. 11. 2019 19:55
Kokta
Velice zadana od tretiho helmuta ktery prodal ahmedovi ten cr bazarovimu kovbojovi a krasnych 120000km :yes: majitel samozrejme duchodce mudr hans steimayer jezdil jenom do lidlu 2km od domu. Pracuji v autobranzi uz opravdu dlouho a je opravdu velmi velmi zadana. Verze s 81kw je opravdu sen mnohych.
5. 11. 2019 19:38
tak já začnu...
Měl jsem ji. Obligátní TDi 66kw, koupil jsem ji zánovní s 67tis km a prodal ve 130tis km. Byl jsem z ní nadšenej, ale z dnešního pohledu už nechápu co jsem na ní viděl. Kromě dobré spotřeby, dostatečné dynamiky a výhledu jednoduch údřzby do budoucna, na tom autě nic není. Věčně vibrující brzdy, zvláštní jízdní vlastnosti (malý rozvor, dlouhé převisy), velice na krátko poskládaná převodovka, prkenné pérování, zadní místa spiš nouzová...
Avatar - CICERO
5. 11. 2019 19:36
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.