Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Škoda Octavia 4 oficiálně: Prohlédli jsme ji naživo do posledního detailu. Bude to hit

Po měsících čekání, spekulací a úniků jsme se konečně dočkali. Čtvrtá generace nejprodávanějšího modelu z Mladé Boleslavi se bez jakýchkoliv tajností oficiálně představuje světu.
Zpět na článek
20. 11. 2019 13:54
Slider pod display
Jeden prst je ovladani hlasitosti ;)
2 prsty ovladani teploty ??? Proc? Kdyz vzdy na display je dole bar menu na ovladani :/ trosku redundatni. A ke vsemu se musi obrazovka prepnout rezim mod do "klimy" :-( :no:

Dejte pod 2prsty moznost ovladani intenzity klimosky... bez nutnosti prepnout obrazovku do op. rezimu "klima"
14. 11. 2019 21:33
vzhled
Sorry, ale mě přední maska na první pohled hrozně připomíná značku Kia a už jen kvůli tomuto novou Škodu nebudu mít rád...Mohli si vymyslet něco originálního a nebo zůstat u osvědčeného vzhledu...Škoda....
13. 11. 2019 23:30
Re: 2.0 TDI 85 vs 110 kW
Při běžné jízdě si budou velmi blízké, až ve špičce a vyšších otáčkách se projeví vyšší výkon. Brzy budu mít 85 kW, podle technických parametrů to bude velmi příjemný motor (300 Nm od 1500 otáček).
Avatar - _Karel_
13. 11. 2019 17:07
Re: Proč
Ale oni mají jen jedno, tak potřebují spíš větší, ale zase by mělo být spíš menší, aby se s ním dobře zatáčelo u Lídlu. :D
Avatar - Emel
13. 11. 2019 16:48
Re: Proč
No ale kdyby chtěli menší, tak by asi sehnali, ne?
Avatar - pradeda777
13. 11. 2019 15:26
Re: Proč
Já mám auta dvě. Jedno do Lídlu a druhé mimo město. Já spíš myslím na ty lidi, kteří mají jen jedno větší auto a do Lídlu chodí raději pěšky. No stress. Znám takových několik.....
Avatar - _Karel_
13. 11. 2019 14:28
Re: Za kolik???
Vážený pane, jabka a hrušky. Passat za 650 ve slušné konfiguraci je nejspíš fleet s obří slevou, protože slušný passat je tak milion. A ten samý fleet pak samozřejmě za tu oktávku nedá 650, ale spíš 450, logicky.
Jinak, ten kdo moc nerozumí jsi spíš ty, protože kolega ti psal něco úplně jiného, a tvoje odpověď s tím co napsal vůbec nesouvisí.
13. 11. 2019 14:23
Re: Za kolik???
Vážený to jsme si nerozuměli. Já mám Passata za cenu Octavie a to pokud máte srovnání je celkově jinde. Potom je na místě otázka, zda jsem hlupák já s Passatem za 650(po slevě) nebo ti ostatní s Octavií za 650??? :-!
13. 11. 2019 14:23
Re: Za kolik???
Vážený to jsme si nerozuměli. Já mám Passata za cenu Octavie a to pokud máte srovnání je celkově jinde. Potom je na místě otázka, zda jsem hlupák já s Passatem za 650(po slevě) nebo ti ostatní s Octavií za 650??? :-!
Avatar - _Karel_
13. 11. 2019 14:08
Re: Uspokojí, ale nenadchne
No a pak je otázkou, jestli je horším kompromisem dokoupit si pár kravin za pár stovek a mít k dispozici velký kufr, nebo mít raději malý kufr. Já jsem celkem prcek, mám Kodiaqa s obr kufrem a přece jen vyšší nakládací hranou, a kalhoty si zas tak často neušpiním. A to nepoužívám ani síťový program, ani zarážky na suché zipy, které jsem k autu dostal. Kufr zaplním při každé dovolené vč. rakve. Samozřejmě někomu může stačit kufr poloviční, nic proti.
Avatar - Emel
13. 11. 2019 14:02
Re: Proč
A ty dneska nejsi schopnej koupit auto v té velikosti jakou chceš?
Avatar - pradeda777
13. 11. 2019 12:13
Re: Proč
Tady nejde tak o ty 3cm, ale hlavně o toho půl metru "včera a předevčírem"....ty dnešní 3cm jsou už jen takový poslední hřebík do rakve..... :-( U nás u Lídlu se s cca 4.7 m dlouhým vozem při parkování pořádně zapotíš.... ;-)
13. 11. 2019 12:06
Re: Uspokojí, ale nenadchne
Riešenie to síce je, ale pravdu povediac tiež nejak nenadchne, z môjho pohľadu kompromis, ktorý si musím dokúpiť.
Avatar - CICERO
13. 11. 2019 11:25
Re: Není tam místo
OT DNE - GRETA THUNBERGOVA PLACHTI DOMU.... !!!

( a doufá, že stihne sojovými prdy zamořit od 2-13 Prosince ekofašistickou konferenci v Madridu)
Avatar - Emel
13. 11. 2019 10:25
Re: Uspokojí, ale nenadchne
No však si odpovídáš sám - síťový program je řešení, tašku můžeš navíc zavěsit na háček, nebo si pořídit nějaké krabice na suchý zip třeba... různých forem je spousta.
Já měl sítě v minulém autě sériově bez příplatku, ale myslím, že samostatně byla cena do 1000Kč.
Když síťky nepotřebuju, tak je odepnu na té zadní straně a nacpu je dopředu k opěradlu. Kdybych je chtěl sundat úplně, určitě by se vešly někam pod podlážku k rezervě, to ale nedělám.
13. 11. 2019 09:44
Re: Uspokojí, ale nenadchne
V tom máš pravdu. Objem kufra ako taký nemusí byť pravdaže prekážkou, u Octavie je pre mňa prekážkou jeho tvar, resp. dĺžka, a tým pádom ťažká dostupnosť niektorých jeho "zákutí". Hlavne pri menšom nákupe je všetko po prvom silnejšom zabrzdení až pri zadných operadlách. A potom to stade ťaháš s hlbokým predklonom a nohavicami ušpinenými od nárazníka. Alebo to vyberáš s ešte nepohodlnejším predklonom cez zadné bočné dvere spoza sklopeného operadla. Pravdaže, stačí tam dať nejaký sieťový program, ale kto si ho kúpi? Väčšine ľudí je ľúto zaň zaplatiť, a keď tie sieťky nepotrebuješ, je to proste bordel naviac, ktorý prehadzuješ v aute kade-tade, až kým sa zase raz neprinútiš to zase nejak cez ten nekonečný kufor ponaťahovať. Vidíš to inak?
13. 11. 2019 09:26
ruční brzda
Má manuál alespoň v nižších výbavách ještě standardní ruční brzdu, nebo už je elektronická i u žebráka ? :-O
Avatar - Jaros71
13. 11. 2019 02:03
Re: Diskuzní znalci...
Pokud bude Leon taky celý dotyk..tak brrrrrr :no: :'-(
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2019 23:12
Re: Není tam místo
Aneb jediná správná volba je ta, která vyhovuje tobě.
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 22:29
Re: Octa
Jo, já dělám totéž, měním max po 60t., multitronik měl 50t.
Autorizáky evidentně neproplachují, mrchy, páč jsem platil za DQ500 okolo 6t.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 22:18
Re: Octa
Fakt na hlavu mi přijdou výrobci = a to se týká i VW 7stDSG = tvrdící že se olej nemusí měnit nikdy
12. 11. 2019 22:15
Re: Octa
U mokré 6st. minulé generace (ta co byla před DQ381) je tutově předepsán výrobcem interval 60tkm nebo 4 roky podle toho co nastane dříve a měnil se vždy v autorizáku společně s olejem v haldexu. Mění se 4,5 litru z celkových 6,3 litru, zbytek se údajně dá vylít jen naklonění auta o 90 st. což výrobce nepožaduje. Cena včetně filtrů a nastavení přes diagnostiku je v autorizáku 9 tis, cena v servisu specializovaném na automaty je cca 7,5 tis. U DQ500 nemám tušení.
U suché DQ200 je tuším předepsáno 120tkm a 60tkm, první interval je olej co je kolem ozubených koleček, což je cca 2 litry jako u běžné manuální převodovky a druhý interval je pro jiný olej (spíš než olej je to zelená vodička, obsah pár deci) co je v mechatronice (na ten některé fleety právě prdí a čekají na 120 aby ušetřily a někteří holt neušetří). Cena v autorizáku u Octy je 7,5tis, cena v servisu specilizovaném automaty je cca 5,5 tis při výměně obou olejů, za tu zelenou vodu v mechtronice je to tuší někde kolem 3 tis.
osobně bych si s tím nelámal hlavu a nechal měnit u všech automatických převodovek po těch 60tkm, stejný interval doporučují i výrobci HDM a CVT.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 22:03
Re: Octa
Nojo BiTDI z víc důvodů nějak ne

Nejsem fanda koncernu ale novej 2.0TDI evo 150kW je už podle tolika zdrojů fakt povedenej https://autobible.euro.cz/…0-tdi-ea288-evo/ že asi fakt je. Škoda jen že stále dále DSG

Dík za vyčerpávající odpověď = můj autorizák :-)
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 21:58
Re: Octa
Beru zpět, našel jsem to, u BiTDi opravdu cena 25t. Jinak tamtéž do 12t ta samá převodovka u jiných motorů. To biturbo má opravdu něco spešl. To je ale de.bilní. Další důvod proč ten motor nechtít.
Mě to řekli v mém autorizáku.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 21:54
Re: Octa
Tak to má být = na otázku odpovědět otázkou :-)

No kde v Praze = APP Vršovice

Tvrdí že po demontáži převodovky což je nutnost při výměně filtru = se musí udělat geometrie. To proč nemusim koncernoVWý vozidla = mám spíš obráceně než většina = podle nějakejch sympatií apod. Mám to podle toho co celej život čtu = a i v převodovkách z toho zde nejoblíbenější koncern = nevychází moc dobře

No a abys nezapomněl = kde kdo to řek tobě?
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 21:45
Re: Octa
25t? Kde? Dělal jsem výměnu několikrát, vždy drahý origo olej, a jsou to jednotky tisíc. Ať u Audi, nebo teď u Kodiaqa. Kodiaq s DQ500 okolo 6t.
25t je naprostá kravina.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 21:24
Re: Octa
Kdo kde ti to řek?

Třeba DQ500 v Pašíkovi proplach a výměna oleje a filtru vyjde dráž než si zmiňoval že ti řekli cenu repase = 25.000kč

Měnit olej je nutný všude a ve všech převodovkách = bez ohledu na to co výrobce nebo VWýrobce tvrdí. Popravdě výrobce v tomhle nechápu = ať co se týče do absurdna protaženejch výměn oleje v motorech = a vlastně stejně v převodovkách
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 21:00
Re: Octa
Pak je ještě otázkou, co jsou předepsané intervaly. Mě řekli, že u mé DQ500 se olej nemění a mění se u suché. Což předpokládám, že zvoslili a že to mají naopak, neboli že nepředepisují výměnu u suché.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 20:59
Re: IV...
For woody = máš samozřejmě pravdu = viz já hodinu a půl před tebou https://www.auto.cz/diskuse/72525/1

NAŠE NESHODA V POHLEDU NA SVĚT a VĚCI s karlem JE TÉMĚŘ ABSOLUTNÍ :-)
12. 11. 2019 20:46
Re: Octa
Záleží na tom co kdo chápe pod pojmem repase. Pokud je to výměna obou spojek u suché DSG a jejich nová kalibrace, tak se to do 20 tisíc vejde a to není daleko od výměny běžné spojky u manuálu. To se ovšem týká běžného uživatele, který nechává vyměňovat olej v předepsaných intervalech. Pokud je to problém typický pro fleety v leasingovkách, že nenechávají vyměnit v suché DSG olej, tak občas dochází ke zvýšení vodivostí oleje v mechatronu a to poničí řídící elektroniku a ta způsobí trvalé mírné sepnutí spojek a jejich rychlé opotřebení. Pak je oprava za 35 (mechatronika) plus 20 (spojky), tedy 55 papírů.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 20:30
Re: Octa
Ježiš promiň = na tebe sem zapomněl bugulmo ;-)

Závidíš https://www.extra.cz/…muze-nepotrebuje ? :-!
Avatar - JirkaVejrazka
12. 11. 2019 19:55
Re: Diskuzní znalci...
Jenom BMW (pri blbnuti pred slalomem) a Camry (pri slalomu)
12. 11. 2019 17:28
Re: všecho je to moc krásné...
Ono staci se s tou CVT prevodovkou trosku projet a clovek casto vezme DSG na milost... :-)
12. 11. 2019 17:27
Re: Octa
Prej "mam problem s lhanim, snazim se uvadet veci na pravou miru." Od cloveka, kterej tu predstira, ze je chlap, to docela sedi... :-!
12. 11. 2019 17:19
Re: Za kolik???
Vzdyt v pohode, jdi si koupit to jine auto levnejsi o 100 000, kdyz vas bude hodne moc, tak Skodova zlevni... Ale zatim spis nestihaji vyrabet, takze maj na tu predrazenost asi jinej nazor nez ty...
Avatar - CICERO
12. 11. 2019 16:58
Re: Ovce 4
:-[] v SSSR měli ekranoplán a říkali mu Spasatěl… taková příšerka, 4 proudový motory za kabinou a schopnost letat nad vodní hladinou... nu OKTAVA 4. generace, tě mimo tohle i namasíruje, takova je to všehoschopná masírka…. :-[] :-[] :-[]
Avatar - woody-alien
12. 11. 2019 16:29
Re: IV...
Ty a Karel si můžete podat ruce a pověsit si na zeď : https://citaty.net/citaty/275827-albert-einstein-definice-silenstvi-je-delat-stejnou-vec-znovu-a-zn/?page=3
;-)

Chraň bůh, že bych Vám do toho chtěl kecat. Je to váš čas. :-)
Avatar - Emel
12. 11. 2019 16:02
Re: IV...
Co jsem chtěl říct - viděl jsem větší množství podobných testů z různých zdrojů a zemí a z žádného (ani z ADAC, ani z AutoBild, ani z ICCT, ani z dalších co už si nepamatuju) nevychází VW jako padouch. Možná to fixloval méně šikovně než jiní, formálně vzato... ale pokud ta auta vezmeš reálně na silnici, tak to rozhodně není tak, že by dobové Renaulty, Opely, Fiaty atd. byly nějak paušálně čistší. Ani Toyoty nebo Mazdy.

Jestli máš nějaký podobný test, kde se měřily emise NOx a kde VW dopadl hůře než průměr, sem s ním... já jsem takový neviděl ani jeden.
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 15:54
Re: Diskuzní znalci...
Hele a kdo všechno vyletěl? Myslím i mimo soutěž? :D Vím o Camry a od trávy bylo i BMW :D Ty Jirka hezky zdokumentoval. Já to moc nestíhal sledovat pro měření :D
Avatar - Emel
12. 11. 2019 15:41
Re: Diskuzní znalci...
Náhodou, nebýt těch dvou zatáček, tak by ani nikdo pořádně nevyletěl z dráhy... a uznej, co by to bylo za sraz na letišti... :-)
Avatar - Emel
12. 11. 2019 15:21
Re: další v řadě
V tom operáku to je. U ojetiny se to těžko počítá, teoreticky můžeš ojetinu prodat za víc než jsi ji koupil... dost záleží na tom, v čem je kdo ochotný jezdit.
12. 11. 2019 15:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 15:17
Re: Uspokojí, ale nenadchne
Když něčemu nerozumíš tak nereaguj.
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 15:10
Re: Uspokojí, ale nenadchne
Ty nejezdís na dovolený? Nebo nemáš děti? Takový lyže ve čtyřech na týden spotřebují hodně místa.
12. 11. 2019 15:08
Re: Uspokojí, ale nenadchne
Potrebujem raz presťahovať celý dom. Tak si kúpim ťahač s návesom, však aj s ním sa dá ísť na nákupy. ;-)
12. 11. 2019 15:06
Re: Uspokojí, ale nenadchne
Tak potom skritizuj aj Babiša. Za to, ako to vyzerá na českej politickej scéne podľa tvojho metra môžeme tiež my.
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 15:04
Re: Octa
Ok, nikdo nevíme, kdo na co reagoval :D
Ozzymu:v dsg se opotrebuji spojky, event. tzv. mechatronika. Převodovka je pochopitelně rozebiratelna, tudíž není důvod měnit celou převodovku, ale vymění se spotřební díly.
12. 11. 2019 14:52
Re: IV...
Lenže ten pridusený benzín v Mazde má na bežné jazdenie lepšiu momentovú krivku. Chýba mu len výkonnostná špička. Tú má silnejšia veria. Ale v M3 ju volilo len minimum ľudí. V Toyote tých 125kW do 4000 otáčok moc nepoznáš. Ano z Corolli s manuálom to mohlo spraviť fajn hatch na vybláznenie. Ale neviem ako ľahko sa bude vytáčať dlhozdvihový motor.
Pri Golfe 7 vieš mať 1,5 TSI v najnižšej výbave, ale nevieš tam mať automat ani poriadne svetlá. A s halogénmi si auto už nekúpim. V Corrole vieš mať ten hybrid od druhého stupňa výbavy, čo ešte nezaháňa veľa balastu.
No a ja osobne chcem aj automat, ale nechcem DSG so suchými spojkami, čo ma v cenníku posúva ešte vyššie. A ľudí čo na našich preplnených cestách nechcú radiť stále pribúda, takže o predaje automatov by som sa nebál.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:51
Re: Octa
ad NEVIM JESTLI REAGUJEŠ NA MNE = fakt díky machi(avelli) NIKDY NEZAPOMENEME

Hele pamatujete na tu starou vynikající přehlednou platformu = se stromem na začátku = tohle fakt PODĚLALI úplně nadoraz, když ani v okamžitý diskuzi neni poznat kdo na koho reaguje

Tahle platforma má jediný řešení = vyhodit
Tempo opravd drobnůstek = radši nekomentuju
Bohužel ten ZÁKLAD základní princip NEPŘEHLEDNOSTI = ten opravit nejde = prostě z principu je špatná
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:49
Re: Octa
Asi máme jiný představy o významu slova repasovaný = to víš mě logika nikdy nešla = a su trotl
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 14:48
Re: Octa
Nevím, jestli reaguješ na mne, ale u některých aut je problém sehnat repas, nebo se cena blíží originálu a to mluvím o všemožných dílech.

Taky je otázka, jestli třeba autorizovaný servis vůbec dělá repas, nebo jen vymění kus za kus :)

Ale to mne netrápí, tak bohatý nejsem, abych zbytečně podstoupil tento špás v autorizáku :D
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:47
Re: Octa
Jo pro REPASOVANOU STAROU převodovku = rsp starou repasovanou mechatroniku = to asi platí
Vtipná souvislost = velkej obhájce DSG a Karel tady patří k největšim = se pro jistotu před koupí de ptát co stojí...? :-!

No nic to nemění na podstatě = že nová 7st. DSG do Pašíka stojí myslim 150t. kč

A hlavně na tom že v každym druhym testu včetně letošních napříč značkama koncernu = najde kritiku právě DSG

A že to je fakt asi nejproblematičtější automat dneška = všichni včetně Fordu přešli na 8st HDM automaty = americký, japonský, německý = koncern dál tVWrdošijně používá.. :-|
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 14:46
Re: Octa
A proč by si kupoval novou převodovku? Je jasný, že se vymění pajšl, spojky.... Novou snad leda pokud by vybuchla. Ta repase u škody , ať stojí co stojí, jsou samozřejmě nové díly. Podobně jako ti při opravě motoru vymění písty, kroužky, ventily a ne celé tělo motoru.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:44
Re: Octa
Jo chápu = DSG ti nikdy v žádnym z aut ani necuklo = sou to pomluvy

Stejně jako že to co přišlo v lahvi Blue Label = byla levná náhražka = stejná pomluva
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 14:42
Re: Octa
No o repasu mluvil, vždyť to píše

Karel 13:22 "Ve škodovce v servise mi říkali, že kompletní repase suché DSG je cca 20t. "

;)

Jinak souhlas, nový díl bude dražší a cena práce v servise u Škodovky, nedej bože u Audi bude taky rozdíl...
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 14:35
Re: Octa
Logika ti nikdy moc nešla.
Když píšu - opakovaně - "řekli mi to ve škodovce, ale možná kecali" , tak je asi logický, že jsem se do dvaceti nevešel, že jsem nic takového neplatil, že to byla jen informace, odpověď na dotaz. Kdybych někde dvacet platil, kdybych suchou DSG já opravoval, tak bych za tu cenu mohl ručit, a ne říkat dokola, že je to informace ze škodovky.

Takže spešl pro tebe - než jsem koupil Mazdu 3, zvažoval jsem oktu. Šel jsem u nás do škodovky, a zeptal se : když se mi podělá DSG, co stojí repase? A řekli mi - sakumprdum asi 20t. Děkuji, nashle.
Pochopil? Nebo chceš ještě polopatičtější verzi?
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:26
Re: Octa
To už tak bejvá = že lidi jako ty co posílaj falešný Blue Labely a na 99% to ví = mě takhle mile oslovujou.. no jako ty a ryccardo a Jerry ;-)

Jak sem napsal = nevsázim že ses do 20ti nevešel

Jen opakuju to co sem x-y-z-krát v mnoha jazycích čet = neni problematičtější automatický převodovky. Platí to už roky = a dalšíma rokama a postupnym nasazovánim 8st. HDM automatů i levný mainstreamový konkurenoce = se to nezlešuje

DSG je dneska asi s náskokem největší slabinou koncernoVWejch aut = a to je při jejich občas docela fatálních problémech s motorama = fakt co říct

Sorry Karle ale = jak už sem psal = máš od představení nový Okty = nějakej blbej den nebo dny
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:21
Re: Octa
To je fuk = u repasovanejch dílů se ty rozdíly trochu mažou. To podstatný neni to výměna za novou ale Karel
a) MUSEL mluvit o náhradě REPASOVANYM starym kusem
b) v garáži u Pepíka = kterej neplatí daně = prostě je levnej

Ale Karlovi v žádnym autě nikdy DSG ani necukla = takže na objektivitu fakt nesázim

Ale jak sem napsal = je možná že náhrada původní nějakou repasovanou na správnym místě = vyjde relativně..
Ale to všech převodovek = no nejen převodovek :-!
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 14:20
Re: Octa
Ty seš totální naprostej extrémní trotl.
Takže popořadě: mě v Audině zrepasoval garážník DSG za 50t.
A ve škodě mi řekli, že repase SUCHÉ DSG u nich stojí 20t. Napsal jsem dokonce dvakrát, že za tu cenu nijak neručím, že to nepodávám jako fakt, jen že mi to řekli ve škodovce.Repase té nejlevnější nejhorší suché DSG.

Ještě jednou - máš nějaká jiná čísla k ZF8, než jsem napsal já, a ke kterým mi píšeš "To už je moc"?
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 14:20
Re: Diskuzní znalci...
Srovnání nehybridního Aurise s hybridním nemám. Přemýšlím, jestli jsem jen nehybridní Toyotou vůbec :D Jo, Corollou, ale z roku 1994 :D

edit: Hilux přeci ! Sakra, moje paměť :D
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:16
Re: Diskuzní znalci...
ad Ozzy 14:01

Prius plug-in? Tam je jich taky pořádně víc :-)

Ale nemusíš ani testovat jen si pučit když si na přezouvání nebo něčem stejnej Auris a při běžný jízdě silnicí co denně jezdim je rozdíl mezi hybridem nehybridem SAKRA poznat = bez přehánění v každý zatáčce
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 14:14
Re: Octa
To je ale starší 6tikvalt, Karel má na mysli suchou 7st ne ?
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:14
Re: Octa
Mám problém s lhanim = a obecně se snažim uvádět věci na pravou míru

Že se to části lidí HODNĚ NELÍBÍ = to vim

Takže rozhodně nebudu kušovat = to je takovej pravej OPAK uvádění věcí na pravou míru = a podobně reaguješ nejen ty = Jerry Gunmann mi to NIKDY ale fakt NIKDY nezapomene :*)
Jestli ti fakt vyměnil Pepík v garáži odešlý DSG a nahradil ho stejně starym repasovanym všechno dohromady za 20t. = si viz odkaz a známá realita = VELKEJ klikař ;-)
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:11
Re: Octa
Bohužel už nenajdu německý srovnání automatickejch převodovek včetně spolehlivosti a nákladů = DSG zvítězilo. Ale ne tak jak si představuje Karel :-)

Náklady se až tak dramaticky neliší = netvrdim že oprava za použití starýho repasovanýho kusu od kámoše z garáže nemohla stát 20t. = ale moc reálný to neni = obecně je realita spíš tam co píšeš ty = násobek těch dvaceti tisíc
Avatar - JirkaVejrazka
12. 11. 2019 14:10
Re: Diskuzní znalci...
Kufr mam, vejdou se tam az tri dopisni obalky! ;-) Ale zase je cely z karbonu :)
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 14:09
Re: Octa
Co máš zase za problém? Máš jiný čísla? Sem s nimi! A nebo kušuj.
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:08
Re: Octa
Źádný "pokud bude repas DSG za 20t." neni = to Karel fakt už BLÁBOLÍ

Viz odkaz = za tu cenu jen Pepa v garáži s použitim STARÝ POUŽITÝ REPASOVANÝ převodovky = a viz odkaz i ty bejvaj DRAŽŠÍ než píše Karel
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 14:07
Re: Octa
Píšu obecně o převodovkách, výdrži a ceně repase v případě AT vs MT.

Dříve se všichni automatu báli, cena, výdrž, ale moderní manuál taky nevydrží 1M km a repase třeba spojky není za pár šlupek :) O to jde :)

Měnil jsem u Mondea MK4 obojí a byl jsem v tom za 50 tisíc (převodovku jsem oddělal tím, že jsem zanedbal spojku).
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 14:05
Re: Octa
To určitě nebude. Pro mne je měřítko moderní manuál, v MK4 jsem dával 35 za repas (spojka), dvouhmotý setrvačník má asi už dnes většina manuálů ne ? Jinak je to 15-20 u starších spojek u Fordu (jak u ostatních nevím). Powershift stojí 60-100 (co jsem tak slyšel z různých zdrojů). Pokud tedy repas DSG bude +/- 20 (nebo i na té úrovni manuálu dvouhmoty), tak je to akceptovatelné.

Teď už jen, aby to vydrželo alespoň taky 200-250 tisíc :)
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 14:01
Re: Diskuzní znalci...
Ba jo..... jsem zapoměl, že nemáš kufr :D Moje chyba :D

Hele, ale u toho Priusu to bylo asi fakt poznat nejvíce, u Aurise či Corolly jsem tak ty baterky necítil :) Příště si dáte jen hybridní rozstřel, kdo zatáčí nejlépe :D
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 14:01
Re: Octa
Nerozumim jak se mám oprostit = prostě opakovaně čtu ŽE je nejhorší = co je to "oprosti se od toho"?

Jinak https://nejautodily.cz/…jpj-6-rychlostni?… ceny dílů sou vyšší + práce = ale běžně se používaj použitý díly třeba z bouraček nebo repasovaný = tam je cena samozřejmě nižší

Karlovi holt nikdy v žádnym autě DSG neškublo a eště to má za hubičku = je to holt klikař

Já jen čtu = ty neustálý výtky = včetně fóru že o víc převodů umí dneska podřadit HDM automat = než DSG = což fakt neni vtip :-)

Když vezmu svoje skromný zkušenosti začínající kdysi na 4stupňovejch automatech = jak japonskejch tak ZF přes 6ti s kterejma už mám reálný dlouhodobější zkušenost po dnešní 8st. = prostě tohle koncern netrefil. Což potvrdil náhradou ZF8HP aspoň v nejdražších modelech = pro dav DSG holt stačí = a eště ho občas asi z fanatismu brání :-!

Sorry jako = i k tříválci 1.2 se dá koupit 8st. HDM = a funguje to pospolu nečekaně slušně. Teď budu fakt drsnej = a parafrázovat hodně testů = funguje to pospolu líp než audi V6TDI a jinak vynikající asi druhá nejlepší ZF8HP. To je pro mě kterýho zajímá technika = brutální faux pas
Avatar - JirkaVejrazka
12. 11. 2019 13:59
Re: Diskuzní znalci...
Ja v podlaze zadne baterky nemam :D Jsou v kufru a pomahaji tak rozlozeni vahy ;)
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 13:58
Re: Octa
Takhle, ze dvou servisů - specialisté na automaty- mám info, že třeba nová ZF vydrží +- okolo 250t a repase je za 60t. Je to lepší, než DSG v Audi, ale pecka to není. A Aisiny v pažoutech taky určitě nenajedou půl milionu a repase nebude za pět korun.
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 13:56
Re: Diskuzní znalci...
To by se ti líbilo žejo! :D Výhoda baterek v podlaze .... :D a pak by se to machrovalo :D Mne by zase vyhovovalo jezdit jen ten okruh v rychlych zatáčkách :D
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 13:53
Re: Octa
Neřeším funkčnost, sám jsem ji nezkoušel, tak nemohu soudit, jestli jsem s ní někdy jel nevím, myslím, že ji měla A3 TDI na letišti.

Odprosti se od koncernu a konkrétní DSG převodovky.

Jde o to, že cca 200 tisíc km je už taková hranice, kdy ledasco na autě je na výměnu, mnohdy je to i spojka a to nemluvím jen o nových autech. Po této hranici se tu a tam měnila spojka či převodovka i u aut vyráběných v době , kdy "bylo vše kvalitnější". Někdy to odešlo dříve, někdy později, stačila zanedbaná údržba, jak píše Karel a je jedno, jestli to byl manuál, nebo automat. Pokud by ta cena byla "jen" 20tisíc, je to akceptovatelná daň za automat, protože i za repasi manuálu dáš tolik a když je dvouhmotý setrvačník, tak i 2x tolik. Doteď byl velký strašák automatů právě ta nejistota z ceny repase... opět, ber to obecně.
Avatar - JirkaVejrazka
12. 11. 2019 13:53
Re: Diskuzní znalci...
Me ted hlavne mrzi, ze za temi kuzely nasledoval jeste ten usek se dvema rychlymi zatackami. Kdyby se merily jen ty kuzely bez zaverecneho sprintu, tak by byl Prius mozna v tabulce vys. A to jsem jel jen jeden pokus a kuzely jsem nikdy predtim nezkousel :)
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 13:47
Re: Octa
Proč akceptovatelné? Je to nejhorší převodovka na trhu = tak proč to akceptovat?

Dodnes v skoro každym testu novýho auta = s výjímkou ACZ = čteš že funguje problematicky při rozjezdech a v kolonách případně parkování. I levnější konkurence zvládne použít třeba 8st. HDM automat = VW jim nahradilo DSG u drahejch Audi modelů = jinak prostě nechce přijít o peníze a dál tlačí..

A další problém krom komfortu = cukání o kterym najdeš zmínku fakt všude ve všech jazycích = opět s výjímkou Karla :-) je ta poruchovost. Prostě PROČ akceptovat to nejhorší = VÍME že to de líp

DSG je zřejmě nejslabšim článkem konernovejch aut = a to maj občas docela fatální problémy s motorama = a jejich přístup k nim, myslim obecně, radši nekomentovat http://www.autoforum.cz/…s-ni-ale-nedela/
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2019 13:46
Re: IV...
Ještě technická poznámka - od jisté rychlosti se otázka přežití stává z velké části otázkou sil, které na tělo při nárazu působí. Potrhají se ti orgány, nastane vnitřní krvácení a do pár minut končíš, i když si bezprostředně po nárazu přijdeš v pohodě .

To ale přece neznamená, že na bezpečnost rezignujeme úplně. Většina nárazů se odehrává v nižší rychlosti, stihneš ještě rychlost snížit. A sorry jako, ale pro mě je rozdíl, jestli ti píšu živý a zdravý, nebo necítím tělo od pasu dolů.

Mimochodem, možná bychom neměli tolik brutálních smrťáků při předjíždění nebo mikrospánku na přeplněných hlavních tazích, kdybychom neměli dálniční síť jak rozvojová země. Silnice, které spojují dopravní uzly a jezdí se po nich 100+, mají být směrově oddělené. Ale to je zase jiná věc.
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 13:41
Re: Octa
Já odhaduju 150t při slušným ježdění. Na A6 jsem měl najeto 270t a už se ozývala. Na manželčině Audi jsme ji dělali ve 170t, páč první majitel byl *** a neměnil v ní olej. Stálo nás to 50t.(samozřejmě ne v Audi).
Ale tu informaci o ceně 20t neber jako jistou, taky mi šéf servisu říkal, že v mé převodovce se olej nemění.
:-( Ale pokud by to skutečně bylo okolo 20t, tak pohoda.
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 13:37
Re: Octa
Pokud to tak je, je to levnější, než jsem dával za výměnu dvouhmoty u manuálu :D To by bylo super.

Ale spíš, než za 5 let to bude kilometry. Pokud to vydrží 200 tisíc, je to akceptovatelné, už to dnes není, aby auto vydrželo 1M km, pokud 100 tisíc, už je to na pováženou :)
Avatar - Hammunasakra
12. 11. 2019 13:33
Re: IV...
Předpokládáš blbě = já nejsem placenej nějakou automobilkou. No dyť sem řikal že ti to nebudu vymlouvat = chceš žít v představě že to bylo spiknutí proti VW = nebudu ti bránit

Vysvětli radši to odtržené od reality = viz tvuj vlastní odkaz ADAC a měření na zakázku VW https://www.idnes.cz/…est-oxidy-dusiku že nejen oni..

Máš tam auta no problem plnící normy = jedno jestli levnej Citroen BlueHDI 120 nebo naopak naftu ve velkym těžkym BMW X6. To asi nebude o normě odtržený od reality nebo? :-)
A samozřejmě naopak podobný auto drtivě násobně neplnící = což neni o normě, ale JEN podvodu levárně prasárně. Viz ty měření = šlo to i v době největších podvodů

Jak krom USA? VW to stejně schytal v jižní americe nebo jižní koreji = a hlavně ten rozsah jejich prasáren měl ZÁSADNÍ PŘÍNOS = už jejich vlastní další generace motorů Euro6 byla ok a najednou to de https://www.idnes.cz/…109_automoto_fdv naopak realita je daleko PŘED normama
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 13:28
Re: Octa
Když to tak pozoruji, tak spíš už bude jenom Fokus. Fokus HB, Fokus kombi, Fokus SUV, Fokus Luxus (Vignále), Fokus Mustang, Fokus na elektriku, Fokus šlapací.... Fokus všechno, co si budeš přát :D

S tím Mondeem se obávám to asi nebude moc pozitivní...

Budu si muset najít jinou uchylku... třeba Mitsubishi :D :D : D Tam je jistota, že ty auta budou vyrábět stejný i za 30 let :D
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 13:22
Re: Octa
Ve škodovce v servise mi říkali, že kompletní repase suché DSG je cca 20t. Pokud to je pravda (což netvrdím), a bude to třeba 1x za 5 let, pak by mi to bylo fuck.
Avatar - woody-alien
12. 11. 2019 13:21
Re: Octa
No dobře, tak počítejme tedy za ty čtyři roky. Mondeu v tu dobu budeme jednou za rok na Dušičky jezdit zapalovat svíčku :D a jak to bude s Focusem se uvidí. Možná ve Fordu usoudí, že je to auto moc malé, moc sportovní a má moc válců. ;-)
12. 11. 2019 13:20
Re: Ošklivé
Design je věcí osobního vkusu. Když jsem viděl poprvé Octavii, říkal jsem si, proč je tak asijská, ale tenhle Focus je opravdu až ošklivý. A žádnou krásu nevidím ani v interiéru.
Tohle opravdu ne, je to takový mix auta z devadesátých let s moderními prvky a trochy asijského designu, který se začal u dříve strohých, rovných a pravoúhlých hran a tvarů aut objevovat.
Krok zpět. Jízdně asi bude fajn, ale dívat bych se na něj nemohl. Ani ta boční silueta není kdoví jak krásná s tím zlomem podélní linky, kterou už jsme někde viděli...
https://www.tribords.com/?…
Avatar - _Karel_
12. 11. 2019 13:18
Re: Octa
Myslím, že tuhle odpověď máš na hromadu otázek. :D
12. 11. 2019 13:16
Re: IV...
Záleží, do jakého auta bys naboural a jakou by jelo to protější auto rychlostí. Jestli do něčeho, jako je Q7, tak to máš spočítané nebo aspoň vozík. a to i třeba v té docela bytelné Octavii. Otázkou je, jestli ti dva přeživší dožijí konce týdne a v jakém stavu budou po skončení léčení. O tom se ale tak zase moc nepíše.
Avatar - Emel
12. 11. 2019 13:14
Re: IV...
Dle toho ICCT má naftový Avensis 3,36x překročenou normu ve verzi Euro 5 a 3,06x v Euro 6. Passat má 3,29 a 1,31. Předpokládám, že tahle čísla se ti taky nelíbí... tak dodej nějaká jiná. Já zatím neviděl žádná měření, kde by VW vycházel jako výjimečný znečišťovatel.

PS: Kromě USA, kde to holt funguje jinak... v tomhle případě lépe, než evropské normy odtržené od reality.
12. 11. 2019 13:14
Re: IV...
Dobrý nápad, lidí je stejně jako sraček...
Avatar - Ozzman
12. 11. 2019 13:04
Re: Octa
Nemyslím svůj powershift, nepředpokládám, že budeš kupovat ojetinu :D Od MY 2019 se dává výhradně 8 st. HDM a to i třeba do Fokusu :) Ale taky můžeš mít variátor.... proti gustu :D

Jinak když by si přeci jen tu ojetinu, tak 2.0EB MK5 má už od začátku výroby HDM :)
Avatar - lamal
12. 11. 2019 13:03
Re: Octa
jako... pokial je budget tak premia iste... otazka je ci ta ma DSG trapit zivotnostou pokial to chces na 5r ... resp kolko r si planujes nechat taky vehikl ?
12. 11. 2019 13:02
všecho je to moc krásné...
… až na ty motory. Jako hybrid s turbomotorem a DSG převodovkou? Něco tak složitého museli vymyslet pouze u VW. Zlatá Toyota s jednoduchou atmosférou a elektromotorem a CVT převodovkou. Nemluvě, za jakou to bude cenu...
12. 11. 2019 13:00
Re: IV...
Takže vlastne v prípade ak autom mobil dokáže vyvinúť takú rýchlosť aby pri náraze posádka neprežila, nemá zmysel riešiť pasívnu bezpečnosť... To je veľmi chytrá úvaha. :-|
Ešte by som dal namiesto airbagu nálož s klincami, nech to má posádka isté v každej rýchlosti.
Avatar - twistedTSD
12. 11. 2019 12:54
Re: IV...
A jak z toho vyplývá,že na stáří nezáleží a je jedno, jestli jedeš ve Felicii nebo Volvu?

Nebyli tam jen čtyři mrtví, ale i dva přeživší, což je na náraz, který se odehrál asi tak v rychlostech 100 x 90 km/h skvělý výsledek. A já třeba neboural v 90 do zdi, ale v 60 do protijedoucího auta, což je o něco častější typ nehody. Chceš mi tvrdit, že ve Felicii bych dopadl stejně, tedy bez jediného vážnějšího zranění?
Avatar - woody-alien
12. 11. 2019 12:54
Re: Octa
To myslíš ten svůj Powershift ? Nevysvětloval jsem ti už, že je to dvojspojka ? ;-)
Avatar - woody-alien
12. 11. 2019 12:52
Re: Octa
Nerozmlouvej mi tu myšlenku, když už si na ni začínám zvykat. :D

Ne, bůhvíco bude za pět let...vlastně už jenom čtyři. Uvidíme.
12. 11. 2019 12:52