To ale neni ekologie na papíře = statisticky drtivá většina lidí = najezdí míň než je to co ujedeš na baterku. Samozřejmě když jedeš do Chorvatska = je to už normální hybrid
Jednak nic moc jednak bych tu a tam čekal trochu jiný výsledky = no rozhodně zajímavý
Pozor s tim km77 = tohle je test COTY = může tam bejt třeba i nepatrnej rozdíl v rozestupu kuželů nebo nájezdový rychlosti a..
S hybridem dejme tomu, jenže u pluginu je to kalkulováno za předpokladu nabíjení ze zásuvky. Tahle RAV 4 má normovanou spotřebu 30g/km = 1,29l / 100, u 300k SUV. Z mýho pohledu je to ekologie na papíře... ale ať si o tom každý myslí co chce, samozřejmě záleží jak to kdo bude používat.
Losí testy slabota - když si vezmu, že jejich "default" vstupní rychlost co čekají že by auta měla dát je 77km/h. Pokud tedy mluvíme o km77
Fakt = no tak to já ani náhodou :-)
Napsal sem "..a já nevim čim dalšim" protože ta éra elektřiny tady aspoň z mýho pohledu začala i3 a 8 bylo asi o rok dva pozdějš = ale vůbec nejde o BMW. Šlo o to že Toyota začala o ROKY dřív = tak nějak opak než si Dinar myslí = dřív a PHEV má celou tu dobu má v nabídce
No viz ceny co nasadil koncern = při plánovaný masoVWý výrobě se asi snad dostanou na docela zajímavý ceny = aspoň ty úvodní možná jen lákací ceny oznámený třeba u Škodovky = sou až nečekaně zajímavý
Ty prodeje Auris vs Prius = to pozor to platí pro náš trochu divnej kousek světa = jinak celkově bude spíš prodanejch VÍC Priusů = i když to je narozdíl od "Golfu od Toyoty" dost jiný auto
No smutný že automobilky se na PHEV vrhly HLAVNĚ JEN aby plnily nějaký teoretický emise = jinak ten budoucí flotilovej limit 95 = téměř zvládá i docela velký docela výkonný auto jako je Camry 2.5 litr 160kW. A ty emise nejsou až tak bájný = vim že za psaný hodnoty spotřeby se fakt téměř dá jezdit = teď mluvim obecně nejvíc najezdim s Aurisem hybrid kde by to za psanejch 3,9 kdybych ubral na dynamice kdy moc nešetřim ale snažim se bejt spíš nejrychlejší, tak bych se k těm 4 asi i dostal. To samý Camry = jezdil sem s ní víceméně jen po městě a 5,5 = mikesus umí samozřejmě i za míň :-)
No já sem rozhodně zvědavej na cenu týhle RAVky
To mi připomnělo aktuální losí test = s docela překvapivejma výsledkama
Audi e-tron 60 km/h; RR Evoque 63 km/h; Subaru Forester e-boxer 64 km/h; BMW X7 + Mazda CX-3 + Kamiq TDI + Camry 65 km/h; Scala 68 km/h; DS3 Crossback + Kia e-Soul + Mazda 3 sedan + T-Cross + RAV4 + Corolla + Clio + 208 70 km/h; Tesla Model 3 + BMW 135i 73 km/h a Supra 75 km/h
Kdyby mi místo i3 dodali i8, tak bych taky nemávnul rukou ;-)
To předtím je složitější. Já to vidím v první řadě tak, že PHEV i EV je něco, co zatím není ekonomicky rentabilní... příliš vysoká cena limituje cílovku a příliš malá cílovka zvyšuje cenu, je to začarovaný kruh. Toyota je mainstream... a jaké PHEV nabízí mainstreamoví konkurenti - Renault, Opel, Volkswagen, Mazda, Ford? (Řečnická otázka, není třeba odpovídat - nikdo nemá nic moc)
Takže pokud to výrobci zatím nenabízeli, tak to (převážně) není tím, že by neuměli nebo zaspali, ale tím, že moc nechtěli. Viz i Toyota - jo, dala PHEV do Priusu jako technologickou vychytávku pro fanoušky, jako imagemaker... ale nikam jinam, což se fakticky rovná "nechceme to prodávat" (viz prodeje Auris vs. Prius)
Se zpřísněním emisní legislativy ale získává SUVko s 300k a 30g/km na atraktivitě. Co na tom, že 30g/km je teoretické číslo, které se od reality bude lišit klidně víc, než bájné emise naftových motorů... prostě je to 30 a limit je 95 a rozdíl dělá nějakých 160t na emisním výpalném.
No... taky se mi to moc nelíbí. Z druhý strany - BiTDI mně neláká, tohle bych si představit uměl... jako u všech pluginů, hlavně tehdy, pokud bych fakt využíval auto na dojíždění.
Důstojnost je asi poslední slovo, které by mě u toho designu napadlo, mě to přijde jak poskládané z lega, taková dětská hračka. https://img2.auto.cz/…ull/6037644_.jpg
Interier naopak na toyotu překvapivě dobrý, být ten "televizor" na palubce lépe zakomponovaný nebo tak o 2cm nižší, řekl bych, že je interier výborný.
Takže v dome svietiš sviečkami a mobil nabíjaš zásadne dynamom? Ja doma miniem viac ako by prevozilo moje druhé auto. Elektrika nezdražuje kvôli EV, ale iným stupidným ECO nariadeniam.
Toyota s plug-in zaspala tak moc že první Priusy PHEV jezdily v roce 2009 = a samozřejmě Toyota PHEV vyrábí dodnes https://auto-mania.cz/…-plug-in-hybrid/ tohle je mírnej facelift současný generace
Roky před BMW i3 a já nevim čim dalšim
Zdrženlivější postoj Toyoty k plug-inu = je danej z cenovejch důvodů. Narozdíl od hybridů = PHEV cenově moc nevychází = auto musí bejt dražší. Takže cena týhle RAVky = bude možná eště zajímavější než ceník nový Okty :-!
Za mě je zas aktuální Rav4 první generace, co vypadá dospěle a důstojně, téměř až offroadově. :yes: Naopak starší mi přišly mířené na ženy, nemluvě o pokulhávajících interiérech.
slušný interier, bohužel ukrutně asijsko/dětinský design exterieru.
Plug-in hybridní technika, proč ne, toyota dohání, co zaspala, hodnoty zrychlení fajn, jen nikde nečtu, jestli se to zase ve 180 km/h zastaví, ale i tak ok. Jen bych si odpustil u toyoty RAV4 nesmyslná porovnání s X5, tohle auto v této verzi bude u nás zápasit nejspíš s kodiaqem RS, úspěch/neúspěch bude odviset čistě od ceny, pokud bude stát více než ty kodiaqy nebo tiguany v dynamicky porovnatelných verzích, bude to paběrkování.
Ale ten dobrý pocit že jsi progresivní a v jednom šiku s Klimakterickou Grétou zachraňuješ planetu.
A planeta se nejlépe zachraňuje z paluby jetu, či z paluby hodně výkonné jachty a nakonec i z paluby Tesly S, elektrické Porsche se taky dá započítat :*)