Re: Ono to zase tak horké, jak novináři píší, nebude
Souhlas, i když mi neva, když na srazu potkám nějakého kluka s 6 válcem minulé generace, když uvážím, jak dlouho na něj šetřil a jakou má radost... a taky k tomu, co za kubatury jezdí v ČR kolem nás.
Vycházím ze své zkušenosti a schopností řidičů kolem sebe. Dnes už řidiči nejsou zvyklí na tuhou spojku, 450+ koní, zadokolku a k tomu řadičku. Bokem se to auto vydá raz dva, ukočírovat ho v řízeném smyku chce hodně zkušeností. Rozhodně to není auto,aby se s tím mladý kluk učil driftovat :-) . Na to je to velké, těžké a silné.
Asi máš krátkou paměť, připomenu. "M" emblémy na dieselech, SUV včetně předokolek. AMG na dieselu bylo kdysi taky a dokonce i na elektrickém autě. Mini, co není mini, ale maxi...a na x vozech. Fiat 500 a jeho deriváty. Fiat 124 je jen překapotovaná mazda. A nemusím psát o tom, že každá evropská "vyhlášeně sportovní" značka dělá SUV....i Ferrari - udělalo aspoň ošklivý kombík.
Ale co je horší, v Evropě se nikdo ani moc neozval. A tak to pokračuje dál.
Kdyby tvoje kousky byli pro lidi, co mají rádi auta, by se musely lépe prodávat...ale je jen pro pár vyvolených. Nemuselo by to tam být, ale to by Evropa nesměla podléhat pseudozelené šikaně. Ale zjevně ten rozdíl necítíš nebo nechceš.
Přitom všem si myslím, že máme na auta v mnohem podobný názor. Moc bych si přál, abys měl s EV auty pravdu a mohly si dostatečně užít řidičské radosti také moje děti. Zatím to spíše vypadá, že budou mít smůlu a řidiče - ještě k tomu benzínových aut - vytlačí na okraj někde na dráhu jako zábavu pro pošuky.
Lidé si EV dobrovolně kupovat nebudou, na dotování celé populace nikdo nemá peníze, jinými slovy, spalovací motory tu s námi budou jistě ještě několik dalších dekád.
Už z toho děláš bramboračku. Pointa mé první poznámky je jasná, stále ji opakuju, dávals vždy Ameriku jako vzor toho, kde je svět ještě v pořádku, a oni pojmenují elektrické suv stejným jménem jako své sportovní kupé. Tohle v Evropě nikdo neudělal a neudělá, tedy stále čekám, kdy se od tebe dočtu tu prosťáčkovskou větu, kterou´s tu psal o Americe, jen tentokrát o Evropě. Ale možná došlo už i tobě, že blábolení jak je někde svět ještě v pořádku, je výrazem pohledu na svět velmi prosťáčkovského a naivního. Prostě se ti za ty pindy z diskusí posledních let směju, a nejvíc mě na tom baví právě to, jak se ti to vrátilo zrovna v podobě mustangu, té ikony, kterou´s nás tu mlátil po hlavách. :D:D
Uvedená auta jsem dal jako fajnšmekrovské kousky, říkám tím, že se dělají auta pro lidi, u kterých je řidičský zážitek na prvním místě. Jestli je pro tebe "auto pro radost" zúženo na osmiválec s manuálem, pak je to čistě tvá představa, něco takového nikdy obecnou přestavou auta pro zábavu nebylo. A aut s manuálem v kombinaci s awd je i za ceny pro nevyvolené stále dost, problém je spíše v tom, co rozvádím v předchozím postu, tedy lidé taková auta obecně nechtějí, preference současných kupců jsou úplně jinde. Že to nevidíš, a meleš si svou, protože tvoje preference jsou jiné, to je problém tvůj, ne světa.
Můj pohled na idelání auto pro zábavu je jistě mnohem podobnější tomu tvému, než tomu, co představuje většina dnešní konfekční produkce, ale to mi přece nemůže bránit, abych nevnímal, jak se točí svět.
Automobilky dělají auta, jaká lidé chtějí, souhlasím jedině s tím, co říkáš o vynucenosti přechodu na elektromobilitu, to je skutečně politikum, věc s poptávkou nijak nesouvisející. Ale podle toho to s EV i dopadne, zůstanou jen proklamace typu, již za pět let budou... atp., a takové proklamace budeme slýchat dalších třicet let, a pak se přijde s něčím zase jiným.
Předně, nikam nekličkuju, já to podepsal. Verze pro lidi... zajímavý pojem, není M2 CS limitovaná edice, co vyjde více jak 3 miliony? Stejně tak GT3, na které se (rok?) čeká .... jistě to jsou super auta, ale ne pro lidi, ale pro pár vyvolených. Těch aut pro radost ubývá, stejně jako značek a bude to spíše horší než lepší.
Automat a čtyřkolka nejsou žádné nové technologie. A už vůbec nesouhlasím s tvrdzením, že automobilky dělají auta, co lidé chtějí....takový vývoj v Evropě je skoro zastaven, investuje se masově do EV vozů ne, že by ho lidé chtěli, ale že tu máme nesmyslné normy. Za posledních 10 let nejsou auta pohodlnější, levnější a ani kvalitnější. A v reálu ani úspornější, spíše mnohdy naopak. Copak někdo chtěl start - stop? I podle výzkumů lidé zdaleka nevyužívají snad ani půlku asistentů, které ale musí vozit a platit.
S čím souhlasím, že dnes se mladí méně zajímají o romantiku a auta, ale spíše o mobily a sociální sítě. Jsou pod vlivem zelené propagandy, asi i u monitorů vyměkli, navíc třeba těch kabrioletů a levnějších menších kupé je jako šafránu (i u prémie - chybí nové SLK/SLC; Z4 tu roky nebylo...). I v TV vidíš jen nezajímavé krabice na chůdách. Reklama na sportovní auto neprojde přes cenzuru. A korunu tomu dali Holanďani...nejdříve speciální daně pro větší motory a teď 100 km/h jako rychlostní limit. Z toho je mi nevolno...
Mustang je globalne najpredavanejsie sportove auto prave preto, ze je lacny. Nic ine v tom nehladaj. Ukaz dalsiu konkurenciu, ktora ponuka nieco podobnych parametrov v porovnatelnej cene. Taka Vette C8 by sa mi pacila tiez, akurat, ze cenovka je uz o dost vyssie a neda sa to pouzivat uz ako daily car. Aktualne mam vsetky zakladne potreby naplnene, takze nejaka stylovka akym mustang je, by sa mi asi aj videla a realne si ho viem predstavit o 2-3 roky (teraz na to nemam). Ozeliem v nom aj automat a kludne si ho kupim v manuali, ze je kopec lepsich lepsich aut jazdne, vybavovo, kvalitativne mi je aktualne jedno.
Ale no tak, líčíš tu mustanga jako nějakou nelítostnou bestii, přitom je to hodné velké kupé, na které když vhodně zatlačíš, tak tě nechá za odměnu sklouznout, páč má pohon na zadek.
Ale řídit ho svede každá obchodní zástupkyně, která denně brousí nějakou oktávku v manuálu.
Nekličkuj, žádné suv porsche neparazituje na jménu 911, suv fordu, dokonce elektrické, na jménu mustang ano, v tom je pointa.
A není nad čím plakat, verze pro lidi, co chtějí oldschool, pořád jsou, můžeš si koupit M2CS od třídy kompaktů, přes toho mustanga V8 mezi sport kupé až po 911 GT3 ve třídě supersportů jako auta na řízení čistě zaměřená a pořád s dokonalým motorem a manuálem.
To, že se auta už nestartují klikou, a ta konfekční spějí k tomu mít standardně automat a čtyřkolku, je prostě vývoj, většina takových aut má dnes lepší jízdní vlastnosti než mnohé "řidičské ikony" ze "zlatých časů".
Automobilky prostě dělají auta s akcentem na to, co lidé chtějí. A ty lepší z nich dokážou šíří volitelných prvků takovou nabídku, že se z jednoho modelu dají udělat dvě naprosto (jízdně, zaměřením) odlišná auta, takže i člověk, který řídí rád, si dokáže auto postavit. A že se musí snažit, že už není pro automobilku tím prvním na tapetě? (pořád mluvím o konfekčních modelech). No, na to umí odpovědět třeba tento test. https://www.youtube.com/watch?… Všimni si, že testér je důkladný, prošel všechno, udělal test svědomitě a přehledně. Jen o jízdních vlastnostech, projevu motoru, sladění hnacího řetězce, brzdách atp. se nedozvíš vůbec nic. Proč? Protože to jsou věci, které nastupující generaci kupců vůbec nezajímají (potrvrzuje to i diskuse pod testem, kde testéra vesměs za test chválí), a automobilky to samozřejmě vědí. Takový test trojkového bmw, od kohokoliv, by byl ještě před patnácti lety nemyslitelný.
Není to auto pro nažehlené frajírky, pozéry, límečky apod. Není ho jednoduché řídit, musíš něco umět a soustředit se na něj. Chápu, že to není pro každého.
No vždyť je to pravda. Povíme si po r. 2021. Spíše popláčeme. Náš koníček jde tady od 10 k 5...a to že je stang globálně nejprodávanější sportovní auto je smutný výsledek pro Evropu (včetně Porsche, což je značka přes SUV)....nehledě na to, že kombinaci V8 + manuál + RWD ti prakticky nenabídne.... čest výjimkám..nyní R8, ač to je cenově jinde.
Jen si tak říkám, zda se podobně ozvou i majitelé AMG, když v C63 bude 4 válec apod. A hlavně mě docela překvapuje, že se s nesmyslnou elektrizací nebouří zaměstnanci automobilek, kterých už nebude tolik třeba.
Já mám mustanga v garáži. Pravidelně s ním jezdím, teď už bude asi ustájen. Umytý, navoskoskovaný a akorát přišly nové pneu. Pokud to bereš jako produkt, nebudeš spokojený, pokud to bereš jako splněný sen a koníček, pak ano.
Musím říct, že mě tyhle zprávy, spec. o mustangu, nedřív čtyřválec, pak hybrid, teď dokoncei el. suv, docela baví, vzpomínám si na všechny ty pindy cherokee/magistra při jakémkoliv oznámení někoho z evropských výrobců, o nahrazení šestiválce čtyřválcem, o automatech, čtyřkolkách atp. ve sportovně laděných modelech, komentované indiánem jako konec světa, hanebná rezignace automobilky na své tradiční zákazníky atd., atp. vždy s odkazem na Ameriku a zejména mustanga, který ukazuje, že tam je svět je ještě v pořádku...
Hm, představa, že třeba Porsche předvede auto s označením 911 a bude to elektrické SUV, je nesmyslná, tedy čekám, kdy cherokee/magistr zvolá své prostoduché, "tady je svět ještě v pořádku..." :D:D
Re: Ono to zase tak horké, jak novináři píší, nebude
Tak uvidíme jak jim to půjde na prodej.
Harley-Davidson to zkusit a totálně vyhořel.
Dcera se zetěm se projížděla v Mustangovi v kalifornii, Arizóně a okolních státech … s elektrickým mustangem by nemohli jet tam co chtěli ale tam kde jsou nabíječky.
Jestlipak budou mít Indiáni v rezervacích levnější elektřinu jako dnes mají levnější benzín? :-[]:-[]:-[]:-[]:-[]
Já bych jim to neměl za zlé. Mustang je sen pro obyčejné lidi. Ať už nový nebo ojetý je v cenách, na které normální smrtelník ještě může dosáhnout a udrží jej v chodu za vcelku slušný peníz. A je to pravá americká V8! Je jasné, že za takový sen budou lidi bojovat tím spíše, než někdo, kdo je zvyklý na luxusní auta nebo má v garáži tuctové auto, které nebudí takový pocit výjimečnosti.
Na pár takových jsem narazil...ale proč ne.
Článek píše o nějaké petici, která má v současnosti něco přes 5 tisíc podpisů. Jen za loňský rok se celosvětově prodalo přes 113 tisíc nových Mustangů...
Nie su to klienti, su to zakaznici a kupuju si produkt. Ci tomu pripisuju aj nejaku dalsiu vahu je len ich vec. A mozno mi neuveris, ale aktualne mam na pozadi svojho PC mustang 2019 (na kazdom monitore v inej farbe: ruby, velocity, orange fury) a aktualne sa seriozne zamyslam, ze to bude moje dalsie auto. Nie preto, ze je to nejaka ikona, ale preto, ze je lacny :)
PS: pravda, rozmyslam aj nad caymanom a cele to zavisi od toho, ci sa neobjavi vhodnejsie byvanie - dalsi byt ma pred autom prednost, lebo auto je spotrebak.
Jel si nekdy Mustangem? Teda, vlastnil jsi nekdy Mustanga? Ja jo, deset let, tři modely a tak vím, že ikona to je jen v hlavách lidí těch co s tim nikdy nemuseli žít :D ale tak chápu, že jsi pravej autař a tak chceš ukázat, že svět byl dřív v pořádku :D
takovéto znesvědcení nejikoničtějšího Fordova jména, to je prostě hnusná prasárna, kterou můžou spáchat jen součastní marketingoví ubožáčci.... :-(:-(:-(:no::no::no: