Druhá generace Peugeotu 2008 debutovala minulý týden na autosalonu v čínském Kantonu. Jen o šest dní později se jeden exemplář objevil v Česku a my měli možnost se s ním krátce svézt!
Je to obdobné jako volání Ády po dieslovém CitiGO. Peter si prostě před pár lety (asi třemi ?) udělal radost a koupil si nové auto (Polo) no a teď pomalu přichází na to, že to až tak dobře "vyhozené" peníze nebyly. Asi si myslí, že pokud by si teď koupil Mitsubishi ASX tak by to bylo něco úplně jiného, protože mají v rodině dobré zkušenosti s Lancerem (bratrův, myslím že rv 2011) a Pajerem (otcův ?) . Občas to tak trochu nadhodil, že není úplně přesvědčen o "výdrži" svého skoro nového auta. Proto si myslím, že "Topper" auto nehodnotí z hlediska jízdních vlastností nebo uspořádání interiéru, ale převažuje u něj hledisko vnějšího vzhledu auta a předpokládaná servisní náročnost ;-) .
Popravdě mi právě teď, když se u konkurentů šíří hnusné volanty s dírou na dvacetipalcový displej, začíná i-kokpit dávat smysl. Ale i když to budeme brát jen jako další z francouzských hovadin, neměl jsem s tím při testovacích jízdách problém a nijak by mi to nebránilo o Peugeotu uvažovat. Naopak se mi v nových i-kokpitech sedí příjemně.
No mě instruktor říkal, že většina lidí má volant zbytečně vysoko, což je špatně i kvůli případnému vystřelení airbagu. Mně postil volant asi o půl cenťáku níž než jsem měl, a sedačku posunul o zub dopředu. Tejden jsem si na to zvykal :-) Při figuře 175 cm/70 kg s volantem v Peugeotu nemám problém, na budíky vidím, jen se mi ten volant nelíbi, není kulatej a dvě ramena jsou prostě vošklivý, ať je to v Peugeotu, S-Classe nebo Octávce.
Myslím si, že zadání by spíše mělo být - jak vybrat auto, které vydrží deset a více let, aniž by majitele obtěžovalo závadami. Na to žádné peníze nejsou potřeba, pouze dlouhodobé zkušenosti s provozováním konkrétního auta. Moje Mitsubishi jsou 10 a 17 let stará a obtěžují mě neplánovanými servisy opravdu minimálně, např. Lancer 1x s vadným snímačem ABS.
Ja si tiez davam vysoko volant. A skor viac ku sebe. Je pravda, ze v predoslej P208 som to mal nastavene tak, ze som nevidel spodok budikov (prejdene km a pod.). Ale to nevidim rovnako v aktualnej BMW X1 (spodok, kde ukazuje km a pod.). V inych autach (v Renaulte) vidim vsetko. Nie zle to ma Citroen, ten ma budiky v strede v zornom poli. Najhorsie su budiky pod volantom (vtedy treba head up displej).
Radku, já taky až nahoře a co nejblíž k sobě. Když držím třičtvrtě na tři, tak mám zápěstí v autě lehce pod úrovní ramen. V závodním pak v zásadě v úrovni ;-)
Já nejsem závodník ani náhodou, ani necítím sebemenší potřebu si na něj hrát řidičskou pozicí, a přesto - i když jsem malej - si všude dám sedadlo úplně dolů a volant nahoru. Tak mi to nejvíc vyhovuje.
Pežoťáckej interiér prostě je jakej je, a nemá cenu ho dokola hejtovat, ale ani dokola tvrdit, že ti, kterým nepasuje, neumí sedět. Tahle debata se tu vedla stokrát, nikam nevedla a nikdy nikam nepovede. ;-)
Máš pravdu, ale myslím že ti špičkoví piloti mají volant nastavený tzv. na krátkou ruku.No a při sklonu sloupku řízení to budí dojem , že mají volant vysoko. Ať mají.Ja měl na mysli to ,že když si u konvenčního auta dáš volant do horní polohy ,tak tím měníš úhel věnce volantu vůči sobě. Takový ten kamionový posaz. Takže volant klidně vysoko a blízko sobě se správným sklonem řídící tyče.Snad jsem to napsal srozumitelně. Teprve se budím :-)
Tak to sis asi dlouho zacpával uši. Ať sednu do čeho chci - 308,3008,5008, nebo nová 508 - pokud si sednu podle svého, pak nevidím na budíky. Pokud si dám volant tak, abych na ně viděl, mám ho v klíně. Smiř se s tím, že někomu to pasuje a někomu ne.
Skusal si I. generaciu kokpitu a este aj to v lowcoste a na zaklade toho si robis nazor na sucasne verzie. Akoze nie ze by na tom nejako zalezalo, ale sam sa obmedzujes.
Volant v horní poloze ? To o tobě asi říká vše . Neumíš sedět za volantem. Z toho pramení ty nesmysly , kterými nás tady krmiš. Nejsi řidič jen plácáš.
Nezlob se, ale tvé umění všude strčit ASX je fakt obdivuhodné. Vůbec bych se nedivil, kdybych ty tři hrozná písmena zaznamenal v debatě o dětských kočárcích...
tak to klobuk dole... lebo ja mam vcelku konfekcnu velkost takej tej typickej testovacej "figuriny" ... 177cm 75kg.. a poviem ti pravdu ze napriek tomu mi aj tak ta klasicka kabina sedi daleko daleko lepsie... tu nie je o com...
ja by som uz len kvoli i-cocpitu to proste nechcel .... videl som aj skusil som ho v tom este nedavnom P208 a okrem toho paradneho minivolantu a la motokara nevidim ziadnu vyhodu... ziadnu.. navyse budiky to ma mizerne ak sa to vobec da nazvat budikmi ten chaos ktory asi schvalne radsej prekryli volantom... akoze neviem v com je taketo riesenie kokpitu lepsie ako povedzme to v kamiqu vitare dusteri alebo v ASX kde mas paradne budiky a krasne vsetko vidis .. ako vravim.. skusal som to ale nenasiel som jedinu uchopitelnu vyhodu... navyse aj ten volant.. nie kazdyho ho ma rad kdesi medzi stehnami.. ja osobne mam v pole hodne vysoku palubovku a to mi prave vyhovuje.. a este aj ten volant mam uplne v hornej polohe ... mam takto aj lepsi uchop ako keby som ho drzal kdesi na urovni zaludka.. ale je to samozrejme na kazdom z nas co komu vyhovuje... ale ja mam v tomto jasno preto pezoty aj do buducna uz su u mna kvoli tymto ich i-cocpitom pase
tu je jasna volba ASX.... na rovnakej dlzke 4,3m oproti tomuto pezotu ponukne aj 4kolku aj seriozny stvorvalec a este aj miesta v kabine jak v octavke :yes:
inak dnes som videl len cestou do prace uz 2 krat nove ASX u nas ( biele aj strieborne ) ... takze tu je vidiet ze aj o tie poctive SUV ( a nie len nejake modne hrkalky ) je este u nas stale zaujem ... :yes:
Začínám si mysle že ty Pegueoti jsou asi nejlepší auta na světě. Jinak nenalézám vysvětlení proč se ta auta tak dobře prodávají navzdory tomu ergonomickému nesmyslu zvanému i- kokpit. Neznám nikoho kdy by si tu značku koupil kvůli tomu, spíš ti co znám si ho koupili navzdory němu.
Vyzerá to ako celkom nové auto. Kokpit už tradične hrozný, neviem si naň zvyknúť, jak po stránke dizajnu, tak z pohľadu funkčnosti. Ale inak zaujímavý dizajn. Možno to trošku prehnali s mohutnosťou predku, aspoň o karát by som ho odľahčil a o centimeter znížil.
Oproti minulé pro mě ošklivé generaci velmi pozitivní posun! Interiér vzhledem k třídě vypadá opravdu luxusně, byť bohužel icockpit. 1,5HDi je na rozdíl od větší Astry (!!!) výborný čtyřválec - inu, kromě budíků a volantu těžko hledám něco ke kritice. :yes:
Ovšem asi mám něco s očima, nafouklou 208 v tom zaboha nevidím, na rozdíl od autora článku.