Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Starých ojetých aut přibývá! Počet nejstarších dovážených ojetin se za dekádu zdesetinásobil

Do ČR bylo jen letos do konce listopadu dovezeno 166.000 ojetých aut, z toho polovina byla starší deseti let.
Zpět na článek
12. 12. 2019 13:41
Re: auta k hovnu
Zmenil si predmet ohovárania? Donedávna si v jednom kuse hanil Renault.
Avatar - palix
11. 12. 2019 14:38
Re: nic prekvapujuce
Čo sa týka spotreby staršie 1,8-ky ju mali dosť vysokú...
Druhým adeptom na spoľahlivé auto, ktoré doporučujem známym je Honda Civic "UFO". Tých je podstatne viac ako Lancerov... Ale tu je na výber 1,4-ka, ktorá má celkom slušnú spotrebu (asi ako 1,5 / 1,6 Lancer) a 1,8-ka - kde je spotreba vyššia. Samozrejme Lancer Sedan je pre rodinu (hlavne s kočíkom) vhodnejší ako Lancer Sedan.
Ak by som si mal vyberať z nejakého dôvodu jazdené auto za priateľnú cenu, tak práve Lancer a Civic by boli na vrchných priečkach. Škoda, že napr prvý Auris bolo také nezaujímavé auto - čo na tom, že je to spoľahlivá Toyota, keď to auto nikto nechce, lebo nemá žiadne emócie.
Avatar - palix
11. 12. 2019 14:22
Re: nic prekvapujuce
Sportback sa mne osobne nepáči - má jeden z najhorších dizajnov "zadku" (môj názor). Sedan je veľmi pekné auto. Ak prestane človeka vzhľadovo baviť, rýchlo sa dá spraviť nejaká vizuálne decentná úprava a vyzerá znova super.
Ono tie autá si majitelia držia aj preto, že sa kupovali ako autá na dlhý čas. Ide to (Lancer má skvelý podvozok), nekazí sa, má to klasický dizajn... Navyše ako nové to nebolo extra drahé = typické auto pre súkromného vlastníka, ktorý potrebuje auto na "večnosť". Otázka je, či takého zákazníka vôbec zaujíma nejaký pokles ceny jeho auta. Po 15 rokoch aj tak auto nemá žiadnu hodnotu. Tu rozhoduje skôr stav ako značka. Takéto súkromné autá majú často za 10 rokov aj menej ako 100 000 km, ktoré boli najazdené celkom šetrne (obchádzanie dier...).
Preto je tie autá tak ťažko zohnať. Navyše ich tu nebolo toľko predaných..
10. 12. 2019 17:59
Re: dobrá zpráva
Kdyby šlo jen o dojetí, tak proč ne... Problém je, že auto které je neudržované a to nemusí být zrovna super staré, je nebezpečné... Můžu jít a koupit si nějaký vrak za 15 tisíc, ale do toho určitě neposadím moji rodinu, to je radši pošlu na šalinu... Neříkám, že si všichni máme brát cechy na nové auto, které okamžitě ztrácí hodnotu, ale trošku investovat by to chtělo, a hlavně se o to starat a nečekat na výměnu oleje 50 tisíc km, atd...
10. 12. 2019 17:53
Re: Zatímco
I ta Fabia v naprostém základu je už za více jak 300 tisíc, slušná spíše tak 400... To už vidím jak si ten borec z toho amazonu tolik peněz našetří, já beru mnohem více, a stejně se mi nedaří... V tomhle musím podpořit bazary a starší vozy - ne staré vozy, kde je ještě třeba platit ECO daň...
Avatar - 3_diamanty
10. 12. 2019 12:32
Re: nic prekvapujuce
ten profil 16tiek 205/60 je fakt solidny a dobre posadeny ... aj co sa tyka komfortu aj z hladiska velkosti kola ... ale inak je zaujimave ze navonok "sportovo sa tvariaci" lancer ma prave taketo az doslova "klido pido" obutie ..

ono lancer ma ten problem ze ziadne alternativne 17tky ani v technicaku tusim napisane nema.. ma prave len tie "balonovejsie" zakladne 16tky a potom uz rovno obuva tie nizkoprofilace velke 18tky a la EVO.... takze skoro kazdy lancer ktory stretnes ma tym padom prave tie "beznejsie" 16tky ked si vsimnes ... bracha isty cas zvazoval aj tie velke 18tky ze si nahodi ale ked pozrel na cenu takejto nestandardnej nizkoprofilovej pneumatiky tak ho presla chut ... navyse by prisiel aj o komfort pri beznom cestovani a to fakt za tu "krasu" nestoji ... navyse aj tie "zakladne" 16tky fakt nevyzeraju zle ... su tak "akurat" ... asi ako moje 15tky na pole ... cize ani male.. ani velke .. cize pohoda
10. 12. 2019 12:01
Re: nic prekvapujuce
S 1.6 jsem nejel, takže to nejsem schopen porovnat. Jezdím málo, takže spotřebu neřeším a dynamiku motoru taky nepocením, protože nikam nespěchám ;-) . Jak jsi psal 1.5 i 1.8 se dávala do Lanceru jenom do 2010 a 1.8 pak ještě chvilku s úpravou na 103kW, pak už jen 1.6. Taky jsem pokukoval před pár lety po upgrade, ale to měli v AutoPalace vystaveného Ralliarta, ale byl trochu moc načančaný a já občas nečumím po obrubnících, což u 205/60/16 neva ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 12. 2019 11:20
Re: nic prekvapujuce
ved uz s nim bol aj u babky v PO teraz v sobotu ... a ta si vobec ani nevsimla ze ma uz "novsie" auto ... a ani jej nic nevravel... na co ju tymto este zamestnavat :-[] ...pre babku stejne auto jak auto ... jedine keby bolo v inej farbe ako ciernej tak az potom by si uz asi nieco divneho vsimla :-[]
Avatar - 3_diamanty
10. 12. 2019 11:09
Re: nic prekvapujuce
pri 1,8 je ta spotreba uz skutocne vyssia... pritom 1,6tka uz vie jazdit aj za 6-6,5 litra a v zime pri kuske snahy aj do 7 litrov v pohode .... "problem" tej 1,8 je ten ze pri beznej jazde aj pri rozjazdoch a beznom presuvani sa je to nieco podobne ako mensia 1,6tka .. ta dynamika sa tam ozaj prejavi az pri "razantnom toceni" v otackach a to clovek nerobi bezne kazdy den ani v beznej premavke ....

PS: akoze nie kazdy zase riesi spotrebu jasne .... takze tym zase nechcem povedat ze 1,8 nie je fajn pre ludi ktori ozaj chcu nieco "vacsie" pod kapotou .... ale bracha zvyknuty jazdit do 7 litrov zrazu nechcel nieco ( navyse dynamikou pri beznej jazdde podobne ) co by zralo uz aj o liter alebo 1,5 litra viac... ale inak ked si aj vsimnes nejake "inzeraty" ohladom lancera tak 90 percent su to prave 1,6tky ... sem tam nejaka 1,8-ka a 1,5-ka ... a este vacsia rarita je dizel alebo potom nejaka nadupana EVO verzia v 4kolke
10. 12. 2019 10:38
Re: nic prekvapujuce
Můj Lancer je 1.8 Euro4 (105kw, typ motoru je CX3A), čili ten s vyšší spotřebou a je to asi pravda, protože můj průměr na cestě do školy a ze školy (25km) je okolo 8 l/100km.
10. 12. 2019 10:34
Re: nic prekvapujuce
Díky za upřesnění ;-) . Ono to má i určitou výhodu, že mu okolí nebude závidět "nové" auto, protože si blinkrů v zrcátkách většina lidí ani nevšimne.
10. 12. 2019 08:25
Re: A bude hůř!
Ano vidím to stejně. Ale rád ho teda nemám.
10. 12. 2019 08:25
Re: A bude hůř!
Tak naštěstí se zatím černý scénář nenaplnil a největší sra-čky si užívá Francie, Německo, Belgie, Švédsko atd. Klika je že V4 si umí v EU dupnout a neodkývali jim povinné přerozdělování migrošů. Když jsme se o tom ovšem pár let zpátky bavili tak nebylo vůbec jasné jak to bude. Takže teď sice můžeš dělat chytrýho, ale jen souhrou okolností nejsme v takovým průseru jako třeba chudáci Švédi nebo Němci. Mě neříkej, že zcela špatně analyzuju změny klimatu resp emise CO2 u aut. Já jen píšu co jsem se dozvěděl od odborníků. Ona je to ale celkem jednoduchá matematika. Jestli 2% CO2 na planetě vyprodukují letadla a 2-3% auta, tak je celkem jasný, že snížením emisí CO2 u aut neovlivníš nic. A to si vezmi, že 15 největších lodí světa vyprodukuje tolik emisí jako všechny auta na planetě. Ukaž mi nějakýho vědce z těch tvých imaginárních desítek tisíc, který tyhle smutný fakta zpochybňuje, když tvrdíš, že zastávají opačný názor než já.
10. 12. 2019 08:25
Re: A bude hůř!
Tak naštěstí se zatím černý scénář nenaplnil a největší sra-čky si užívá Francie, Německo, Belgie, Švédsko atd. Klika je že V4 si umí v EU dupnout a neodkývali jim povinné přerozdělování migrošů. Když jsme se o tom ovšem pár let zpátky bavili tak nebylo vůbec jasné jak to bude. Takže teď sice můžeš dělat chytrýho, ale jen souhrou okolností nejsme v takovým průseru jako třeba chudáci Švédi nebo Němci. Mě neříkej, že zcela špatně analyzuju změny klimatu resp emise CO2 u aut. Já jen píšu co jsem se dozvěděl od odborníků. Ona je to ale celkem jednoduchá matematika. Jestli 2% CO2 na planetě vyprodukují letadla a 2-3% auta, tak je celkem jasný, že snížením emisí CO2 u aut neovlivníš nic. A to si vezmi, že 15 největších lodí světa vyprodukuje tolik emisí jako všechny auta na planetě. Ukaž mi nějakýho vědce z těch tvých imaginárních desítek tisíc, který tyhle smutný fakta zpochybňuje, když tvrdíš, že zastávají opačný názor než já.
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2019 23:32
Re: nic prekvapujuce
sedanov je fakt malo.. praktickejsich sportbackov je uz kusok viac... bracha mal v tomto stastie a zrejme aj preto sa tak rychlo rozhodol ze sa mu podarilo natrafit na vcelku paradny kusok.... a tak nevahal ani den lebo vedel ze dalsi podobny uz mozno u nas nikdy nenajde a tak sa rozhodol ze teraz je spravny cas na vymenu za novsi ... lebo skutocne lancera len tak na predaj nenajdes.. tieto auta si majitelia dlho drzia presne tak mas pravdu ( ASX to iste.. alebo nejake sucasne mazdy 2 a pod ) ...

1,5tky boli len kratko ( asi 3 roky ) ... a od konca roku 2010 ( vtedy prislo aj prve ASX ) uz boli len 1,6tky s euro 5... no a potom tu boli este 1,8micky ale tie su udajne dost pazrave a odspodu idu rovnako ako slabsia 1,6tka .. bracha vravel ze skusal uz kedysi davno aj nejaku kolegovu 1,8-ku ale dynamicky ho vobec nepresvedcila oproti jeho "slabsej" 1,6tke ... a pritom spotreba je tam aj o liter vacsia ... a zase ta prva 1,5tka este s euro 4 bola uz slaba.. mala len 79kw a to by som uz nebral... a ani 1,8micku prave kvoli spotrebe nikto dnes uz na lanceri nehlada .... takze kto dnes hlada lancer tak vsetko su to kusky s tou 86kw 1,6tkou.. to je aj najrozumnejsia a najekonomickejsia volba
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2019 23:20
Re: nic prekvapujuce
ved cas ukaze v pohode..... len proste je mi jasne uz dnes ze o par rokov uz nemam chut davat 15 tisic eur za nejaky 3 valcovy zazrak so spotrebou nejakej beznej 1,6tky z 90 rokov ... sice nejazdim vela ale do buducna chcem uz nieco kusok vacsie .... ja verim ze nejake to par rokov stare ASX mi bude v buducnosti vyhovovat ... ale jasne.. dnes este nic neriesim ( to len tak uz dopredu do buducna premyslam ) .. lebo zatial fakt nie je treba nic riesit ;-) ... :yes:
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2019 22:41
Re: nic prekvapujuce
dik odkazem .. ano ma opat sportback 1,6 cierny kusok... akurat uz rocnik 2015 a v lepsej invite vybave.. ma aj taku tu chromovanu linku na spodku okien.... aj hlinikove dekory na prachoch dveri v kabine.... a tusim aj hlinikove pedale mi spominal ... este som v nom nesedel len som ho videl tak narychlo ked som bol u neho na navsteve tak sa pochvalil ... vravel mi ze udajne ma aj tuhsiu spojku ako ten jeho predosly lancer co si moc chvali ... proste citi tam zmeny a vylepsenia aj napriek tomu ze je to defakto " to iste auto" .. a tusim aj to kridlo na piatych dverach hore je uz decentnejsie .... ma to na 16tkach origo mitsu.... fakt pekny kus.. casom nafotim ale momentalne mi tu ani nejde do galerii pridavat ziadne fotky preto som tu uz ani dlhsie nic nedal ( vraj uz nemam volne miesto ) ... ale snad sa to casom nejako poriesi alebo si spravim dalsi profil... akoze natolko bol s lancerom spokojny ze chcel opat lancer ale proste uz kusok novsi a s lepsou vybavou ( ten predosly mal v zaklade inform ) .... a treba povedat za ked zbadal jeden paradny kus tak nevahal lebo skutocne takychto aut nenajdes moc.. to nie je octavka ani golfik.. takychto slusnych lancerov na predaj a este k tomu od nejakeho normalneho sofera ( nie salat z Acok ) je u nas len par kuskov v celej republike takze normalne mi padla sanka pred par dnami ked mi povedal ze si kupil take iste auto ake mal doteraz ale novsie a lepsie vybavene ( a ani sa so mnou starsim a mudrejsim neporadil :D ) ... chvilku rozmyslal dokonca aj nad novym ASX ale potom mi vravel ze do auta uz nechce tolko vrazat ( a tiez posledne dva roky jazdi uz menej ) a lancer mu vyhovuje ( aj spotrebou a dizajnovo ) viac ako nejake SUV ... akoze fakt prekvapil aj mna... lebo vedel som ze lancera ma moc rad.... ale ze si po 8,5 rokoch jazdenia s lancerom opat kupi lancer a dokonca vychytil aj farbou rovnakeho ... toto je uz asi "laska" k autu... alebo ja neviem jak to nazvat...

PS: dik za odkaz.. to ASX je pecka :yes:
Avatar - xxc
9. 12. 2019 21:57
Re: auta k hovnu
Neviem, mazdu som este nemal, ze ci ten nastrek netreba kontrolovat aspon kazde 2 roky :-) Islo primarne o tu myslienku, ze o auto sa da starat a vydrzi dlho, ale s hrdzou je vraj tazky boj.
9. 12. 2019 21:22
Re: nove auto
Já to beru tak, že každej. Nikdy nevim, jestli si za dalších 10-15 let budu moct nový auto pořídit. Takže v roce 2003 jsem pořídil Daewoo Nubiru která se dožila 14 let než šla do šrotu. Předloni Suzuki Vitara, dokud šlo ještě pořídit atmo 1.6ku. Ale asi naivně věřim že v soukromých rukách prvního majitele by neměl být extra problém ani s dnešníma nafukovacíma rychlovarkama. Pokud to neshnije, mechanika většinou přežívá. Muj nájezd je 18-25 tis km ročně.
Manželce pořídíme, až to bude aktuální, asi Swifta 1.2 (sice už mild hybrid...) až doslouží její Spark z roku 2005.
9. 12. 2019 20:40
dobrá zpráva
Buďme rádi za lidi kteří to dojezdí. Nemám rád když se likvidujou funkční věci jenom proto že jsou prachy na lepší.
Avatar - Jenik3
9. 12. 2019 20:37
Re: nove auto
Jen pro moji informaci, ktery wagen se kupuje na 10+ let?
Mam nejake svoje tipy, ale nechci to tu vykrikovat.
9. 12. 2019 20:27
Re: nove auto
Třeba pro mě je risk kupovat cokoliv nad 150 tisíc kč jako ojetina. To už radši za 230 Citigo. Na ojetinách jsem vždycky projel jako na novym autě, takže se mi funglovky i vyplatěj. Když koupim auto za 350-500 tisíc a mam ho 12-15 let, pak jde do šrotu, je mi šumák jeho zůstatková cena atd.
Lidi, co kupujou nový auto na dobu 3-5 let, považuju za exoty a vůbec by mi nevadilo zakázat převod takovýchhle aut. Leda s nějakym potvrzenim, že za jedno vyrobený nový se min. 1 starý sešrotovalo. Jinak fakt blbneme s nadvýrobou a už neni kde jezdit, natož parkovat.
Avatar - palix
9. 12. 2019 19:55
Re: nic prekvapujuce
To je presne typ človeka, ako môj kolega. Tiež má Lancer a chce vymeniť a o niečo novší Lancer. Na tom aute niečo bude :)
Problém je, že ceny jazdených áut idú hore. Ceny dobrých jazdených áut budú ešte vyššie = taký atmosferický ASX bude možno nedostupný, prípadne o dosť drahší ako auto 1,0 turbo motorom. Občas sa pozriem na jazdené Mazdu 3 2,0 benzín - tie autá si veľmi dobre držia cenu a predpokladám, že všetky podobné autá si ju budú držať. Aby sa nestalo, že o pár rokov budeme podobné autá chcieť toľkí, že nebudú na trhu... Ja to moje tak skoro nepredám :).

Iný kolega chce kúpiť auto. Hovoril som mu, nech si kúpi Golf / Octáviu, ak chce mať auto krátko a potom ho dobre predať... Ak ale chce spoľahlivé auto, nech si kúpi benzínový Lancer sedan 1,5 / 1,6 (spoľahlivosť, spotreba, dostatočný výkon, kufor...). Lenže by ste sa divili, ako ťažko sa taký Lancer sedan u nás zháňa (ponuka takmer 0). Bolo ich tu predaných pomerne málo a tie autá málokto chce predať. Niečo sa samozrejme dá zohnať v Nemecku, ale takú Octaviu, Golf,... zoženie človek oveľa skôr.
Avatar - palix
9. 12. 2019 19:46
Re: auta k hovnu
Tiež som si kúpil nové auto, nie prehnane "predigitalizované" a vybavené. Stojí to peniaze, ale keby som na to nemal, tak to nekúpim, že áno... Je to v podstate moje druhé nové auto - prvé som mal 10 rokov bez najmenšieho problému. Predpokladám, že súčasné bude ešte viac spoľahlivé, aj keď nie je také jednoduché, ako bolo to prvé.
Tiež som ako dieťa sníval o autách... Teraz mám také, ktoré by sa dalo nazvať mojím snom (superšporty už nechcem).
Predpokladám, že to auto skôr ako o 10 rokov nevymením. Navyše ma akosi nelákajú nové autá, ktoré sa začínajú teraz ponúkať. Až sa raz po rokoch rozhodnem vymeniť, tak si kúpim niečo jazdené a zaujímavé.
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 19:00
Re: auta k hovnu
Ano, koupil jsem si nové. Proč? Protože jsem vyrostl v socialistickém Československu a o západních autech jsem si mohl jenom snít. A tak jsem si koupil nové, protože ten sen tam pořád byl. A není to škodovka, protože o té jsem za socialismu fakt nesnil... Tak to máme emoce. No a racionálně vzato, jsem už dost starej, abych si spočítal, že koupit si nové s lety prověřenou technikou a za deset let mít ojetinu, kterou jsem si ojel sám, se mi vyplatí... :*)
Avatar - Jenik3
9. 12. 2019 18:54
socialne-inzenyrsky jekot
Mame svobodu koupit si co chceme, ale porad bude nekdo, kdo to vi jeste lepe nez my a bude nas kritizovat, za to, ze nekoname podle jeho prani.
Jeden si za 250 papouchu koupi dacii a nekdo 530D, no a co!
Avatar - Jenik3
9. 12. 2019 18:50
Re: Zatímco
Platy ne. Opravdu? Dokonce i statni statisticky urad by s timto tvrzenim polemizoval. Zopakuji relativne zname. Amazon-sklad, kde zakladni vzdelani staci, nabizi 160 Kc/hod hrubeho.
Nikdo si nemusi skalu kupovat. Na trhu jsou daleko levnejsi a nova auta, ktera take splni to, co clovek s hlubokou kapsou ocekava (spolehlive dojet za maly peniz). V tom pripade si nehrajeme na to, zda auto ma tu ci onu vybavu a jestli nahodou 1.2 ma 70 nebo 80 kW.
9. 12. 2019 17:55
Re: nove auto
tak jasne,Dacii jsem uvadel jako priklad. Je to o prioritach a pohledu na vec. Nova Dacia je v bezpecnosti cca. jako Octavia druhe gen. mozna jeste lepe.Pro me je priorita novejsi auto i za cenu mene hodnotne znacky.Ted mam noveho H i30 3gen za 380tis,za ty penize bych mohl mit 5ti lete BMW rady 5 s narachanou vybavou a pomerne silnym motorem,ale... 😁
9. 12. 2019 17:44
Re: A bude hůř!
Ať už je Bureš jakýkoliv, tak za svůj velmi rezervovaný postoj ke zločinné elektromobilitě má u mě veliké +! :-) :yes: :yes:
9. 12. 2019 17:32
Re: auta k hovnu
"Čím dražší nové auto, tím jsou náklady samozřejmě také vyšší" Ale toto sa prenáša aj do jazdenky a často ešte výraznejšie, lebo sa môžu hlásiť veci čo nespadajú do bežnej údržby.
9. 12. 2019 17:17
Re: nove auto
To by bolo v priadku, keby sa o tie auta ľudia normálne starali. Ale mám pocitu, že polovicu starších luxusných aut vykúpia ľudia za posledné peniaze, aby si niečo dokazovali. A tak to aj vyzerá. Autá s 300+ koňmi obuté na gumách z druhej ruky, alebo najlacnejších čínach. Čo z dvojtonového auta zákonite roby veľmi nebezpečný objekt na ceste. Údržba vyzerá, tak, že by vykuchali aj nápravu ak by to bez nej vedelo jazdiť. Stačí len vidieť ako nepríjemná a potenciálne nebezpečná je vyradená autonivelácia pri výkonných svetlometoch. Ale za to ťa ani nevyrazia z STK a tak to každý kto "potrebuje" luxusné auto nechá nefunkčné.
9. 12. 2019 17:15
Re: nic prekvapujuce
Tak to bratovi gratuluju ;-) Barva zůstala černá ? ASX chválili chlapci na https://www.garaz.cz/…vraceji-21002998?… . Já osobně se na změnu zatím nechystám, ono mi kilometry naskakují trochu pomaleji ...
9. 12. 2019 16:40
Re: auta k hovnu
Neboj sa, su ludia co si to spocitat vedia, akurat nie na vsetko pozeraju len optikou penazi. Ty si si len urcil mantinely a v nich sa drzis, ale rovnako mas aj nejake naroky a preferencie, pretoze keby sme sli do hlbky, najdeme dieru aj tvojom pohlade a to uz by sme boli tiez niekde na urovni, kto si dokaze co priznat. Lenze o tom to ani byt nema. Mohol som si kupit nieco lacnejsie, ale bol by to kompromis a nebol by som spokojny. Usetril by som sice nejake peniaze, ale tie by mi vlastne uspokojenie nepriniesli, tak naco?
9. 12. 2019 16:30
Re: Zatímco
Souhlas, ceny nových aut stoupají do výšin, ale platy ne. Jako příklad stačí vzít Scalu, s 3hrnkovým 1L motorem a výbavou Style je za 450tis Kč, vždy je potřeba lehce dovybavit a jsme na 500tis Kč. Pro srovnání Golf 7G - rok 2016/17 s podobnou výbavou a se 4válci 1.2TSI 81kW a 1.4TSI 90 kW s nájezdem do 100tis km se vejde s cenou 260-280tis Kč. Udělá stejnou službu s výrazně lepším poměrem cena/výkon. No není co řešit ;-)
Avatar - _Karel_
9. 12. 2019 15:49
Re: auta k hovnu
A pak jsou tu ještě ti, co si auto kupují hlavně pro radost a ne jen aby po večerech počítali na kalkulačce. Spousta lidí "háže peníze do kanálu" za nějakého koníčka, pro mě třeba je to i auto.
Avatar - _Karel_
9. 12. 2019 15:36
Re: A bude hůř!
Udržet při životě (a v odpovídajícím stavu) už vyrobený auta je určitě ekologičtější, než vyrábět nové EV.
9. 12. 2019 15:33
Re: auta k hovnu
Koupě nového auta je jedna z nejvíce prodělečných "investicí". Raději 2 až 3 ojetiny v solidním stavu se slušnou výbavou bez otravných zbytečností, než jedno nové. Vedu si pečlivě náklady na všechny vozy v rodině (3ks) a na tak nízké provozní náklady bych se u nového nedostal, ani omylem. Ono to totiž není pouze o pořizovací ceně za nové auto. Vezmu-li cenu zánovního auta 350 000 Kč, které po pěti letech prodám za nějakých 190 000 kč, dostanu náklady na pořízení auta: 88 Kč / den. Dále servis a údržba, pneu 23 Kč / den. Poté pojištění (povinné + havarijní) tak 9 000 ročně: 25 Kč / den. Celkem tedy 136 kč/den. Za jeden týden tedy 952 kč, za každý měsíc 4 080 kč, za každý rok 49 640 kč, jen za tu možnost mít auto v garáži ;-) Čím dražší nové auto, tím jsou náklady samozřejmě také vyšší. Tohle už moc lidí nevidí a nejsou schopni si ty výdaje propočítat, nebo raději to ani nechtějí vědět, protože vidina nového auta je tak lákavá.
Avatar - xxc
9. 12. 2019 15:21
Re: auta k hovnu
ja ked som pozeral jazdene a nove, vzdy mi prislo vyhodnejsie kupit nove :-)
Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2019 15:19
Re: A bude hůř!
Ne drobný ale velmi slušný prachy mu kapou z každýho litru benzínu, nafty a téměř 100% prachy z adBlue = ten ŽÁDNÝ změny nechce a chtít nebude :-(
Avatar - xxc
9. 12. 2019 15:19
Re: nic prekvapujuce
spolahlivost nie je vsetko :-) naco o 4 roky kupovat asx, ked polo spolahlivo posluzi este 10 rokov?
Avatar - Hammunasakra
9. 12. 2019 15:17
Re: A bude hůř!
Ryccardo zrovna ty si na těhle stránkách z uprchlíků blížících se k Jablonci šílel = už nevim kdo si tady z tvý analýzy dělal srandu. Věřil si i naprosto tupejm ruskejm hoaxum že v německejch městech kvůli uprchlíkum nestavěj vánoční stromy. Tohle bylo PŘESNĚ o TOBĚ

A teď naopak STEJNĚ CHYBNĚ analyzuješ změny klimatu rsp obecně emise aut. Tvoje výroky o Dieselgate rsp že je fuk jestli miliony aut maj emise https://www.idnes.cz/…est-oxidy-dusiku jako to první nahoře nebo to poslední dole sou na zlatej ventilek

Jak vlastně člověk možná i bez maturity, dojde k tomu že desítky tisíc vědců https://www.novinky.cz/…i-vedci-40302460 sou hluboko pod nim?
9. 12. 2019 14:44
Re: auta k hovnu
Ale to ja nerozporujem. A ani netvrdim, ze kupit si jazdene auto je nieco zle a treba si kupit nove - reagoval som na uplne nieco ine.
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 14:28
Re: auta k hovnu
Ale chápeš, že osobní auto není párek, co se kupuje dvakrát týdně, ne? Proč by lidé nemohli jezdit do šopinu desetiletou mazdou z Německa? Vždyť na ní ušetřili 600 tisíc! Osobně jsem ji řídil. Je to luxus s elektrickými posuvnými dveřmi a sedačkami v pravé kůži. A jede moc pěkně. Skoro lituju, že jsem šel do nového auta. Mohl jsem si teď o to víc užívat po šopinech... ;-)
Avatar - JirkaV8
9. 12. 2019 14:14
Re: nove auto
Cekal jsem, kdo s despektem bude pouzivat slovo "olitanou". Co je kde olitaneho? Pane, nechci Vas urazit, ale auta nejsou vase stara, aby byla nejaka olitana a jeste k tomu stara herka. Pokud se drzim Vaseho nazvoslovi. Ono takove e46 nebo Phaeton V8 (kdyz zminujete Bmw a VW) jdou docela drzaky. A 10 lete? Hruza uaaa, ne to pridejte. A presto jezdi krasne. Kazdy nechce papirek od nanuku, kde kdyz srazite cyklistu ktery ma prilbu, tak je to smrtak pro Vas. Auto co ma dvere jak z foliovniku, auto ktere nevykouzli z 60 na 160 jeste v pripojovacim. Auto kde neni ticho a nezucastnene nesledujes pres sklo hemzeni nervoznich Oktavek tam venku. Ano, nekteri chteji auto. A proc za nej davat 2 mega, kdyz to jde za 800tisic? Udrzba se zaplati nebojte a ty 3-5 tkm do roka zvladne tak i tak. A znacka s tim nesouvisi, klidne si nalepim i znak Olcita, ne Dacie proti ktere nic nemam. Ale chce to trochu auto. Zdejsi 3 valce za 700 tis jsou mozna atraktivni pro akcionare automobilky, pro me jako kupujciho ale timpadem logicky ne. Dacii a olitanosti 3x zdar.
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2019 14:05
Re: nove auto
Ne každého životní potřeby naplní Logan za 250. Mně je celkem jedno, že si někdo koupí 10letou ojetinu, když pochopí, že nebude ve stavu nového a to DPF holt bude muset za 15 koupit nové.
Avatar - _Karel_
9. 12. 2019 13:54
Re: A bude hůř!
Tak aktuální (a zřejmě i budoucí :-( ) předseda vlády je ultra populista, takže to podle mě nepřežene, tak jako to v tomto směru doposud nepřehání. Leda by mu z toho káply drobný pro Agrofert.
Avatar - _Karel_
9. 12. 2019 13:51
Re: auta k hovnu
Buď, a nebo nebýt de.il a nastříkat ho jednou. Vážně netuším, proč každý rok.
9. 12. 2019 13:45
nove auto
Cesi si radeji koupi za 250 olitanou 10ti letku,hlavne ze to ma ve znaku VW ci BMV nez treba novou Dacii. Proste tady je furt auto brano jako spolecensky status.
9. 12. 2019 13:17
Re: auta k hovnu
Ano a z obchodu vychadzaju s kosikom plnym vlastneho obsahu z domu vsak? Tiez preco som asi v 2 obchodoch stal v rade asi 20 minut. To sa mi asi tiez zdalo, lebo nahodny clovek na prechadzke po obchode len koketoval s predavackou a nic nekupoval - pri vsetkych otvorenych pokladniach (co su zvecsa otvorene 3 z 15). Je az usmevne ako sa snazis obhajit neobhajitelne.
Avatar - JirkaV8
9. 12. 2019 13:12
realny zivot kontra teorie na internetu
Kamarad si nedavno koupil 20 letou Toyotu s pul mega na tachometru a je s ni moc spokojeny. A ani levna nebyla. ...Lide resi cepy, diagnostiku, vstriky, gumy, stk, korozi. Dokud jsou ve slusnem stavu a slouzi dobre, nevidim problem. Nove je nove jiste, ale dokud to v nicem neni o tolik lepsi tak to za tu cenu netahne. To je realny zivot nas motoristu a nase potreby. Ne zdejsi zda se najizdi do slalomu mezi kuzelky o 2km/h rychleji nebo 3 valce se start stopem za 700tis.
Avatar - 3_diamanty
9. 12. 2019 13:10
nic prekvapujuce
a aj brat len pred par dnami vymenil svojho lancera 1,6 sportback 8,5 rocneho ( 158 tisic km ) nie za nove auto ale kupil uz jazdene.... a cuduj sa svete opat lancera sportback 1,6 presne rovnakeho cierneho akurat ale uz o 4 roky novsieho ( r.v. 2015 .. s "len" 53 tisic km ) a v lepsej ( invite ) vybave ( ma tam uz dazdovy senzor, cuvacia kamera s obrazom vo vnutornom spatnom zrkladle , vyhrievane sedacky, hlinikove dekory a pod ) .... a ked som sa ho nechapavo pytal boze ze preco nechcel uz nieco uplne nove tak sam mi povedal ze za 20 litrov zakladna mazda 3 je uz moc .... a oturbene kusky za 15 tisic nechce ani nahodou ani nejake modne vajcoidne crossovery ... a tak si nasiel rovnakeho misaka akeho mal akurat uz novsieho ( a uz ma aj inak ulozeny vyfuk a aj tie smerovky uz v spatnych zrkadlach ... ) ...

ale inak ja to tiez vidim podobne do buducna ... a asi radsej si o 4 roky kupim nejake 4 rocne spolahlive ASX s 2.0 od nejakeho dedka za ( povedzme 11- 12 litrov ) na tych par tisic km co robim rocne... ako uz vrazat 15-16 tisic do nejakej 3 valcovej scaly ..... coraz viac mam citak ze tie nove auta sa uz prestvaju vyplacat a to aj ludom ktori nemaju hlboko do kapsy ( jednoducho starnu rychlo dnes auta neskutocne ) ... a to este nehovoriac o nejakych elektro kuskoch ktore kludne stoja ( nove ) aj 30 tisic eur a tie sa uz nevyplatia fakt asi nikomu na bezne jazdenie ( jedine firme ) ... takze uz teraz si madlim ruky do buducna na nejake to ASX ( samozrejme nie z Acok a ani nie nejake 10 rocne s 200 tisicami ... ) :yes:

ludia proste budu kupovat coraz viac spolahlivejsie a jazdene kusky lebo tie uplne nove su nastavane coraz nezmyselnejsie aj cenou aj motoricky aj pohonom ( a ktore neraz uz maju aj tonu zbytocnej vybavy a dalsie ine somariny ) .... 8-s
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 13:04
Re: auta k hovnu
To, že je někdo na procházce v šopinu, ještě neznamená, že tam taky nakupuje. Je jasné, že nákupní centrum v blízkosti města o desítkách tisíc obyvatel se může denně jevit jako přeplněné, zvlášť v exponovaných obdobích. Kolik se do něj vejde asi lidí ve srovnání s počtem lidí, kteří bydlí v okolí? A kolik z nich se tam chodí procházet opakovaně několikrát týdně? Nebudou to většinou stále ti samí? U našeho domu rovněž parkuje mnoho aut a některá hodně drahá. Ta služební... :-[]
9. 12. 2019 12:47
Re: auta k hovnu
Jasne, tie plne parkoviska pred panelakmi, obchodnymi centrami a preplnene cesty su samozrejme len dojmy. Vozovy park starne preto, ze nestaci jedno, casto 2 auta v domacnosti, musi ich byt viac, lebo su lacne a aj deti chcu mat vlastne auto. A tak sa dovazaju stare vrazdy. Ked beriem len moju bytovku, tak su tu dochodcovia co auto nemaju, mnohi co maju auta 2, niektori 3 a jeden sused ich tu ma 7 (ano ten je uz extrem) zvysok je uplne normalny jav. Netvrdim tym, ze je to priemer ako sa snazis mylne mi to vlozit do ust, ale nie je to nic neobvykle a u Vas to nebude inak. Takisto ako sa vsetci hraju na to ako nemaju peniaze a staci ist do nakupneho centra dnes - este kus pred vianocami a nestaci sa cudovat kolko penazi ludia "nemaju". Naviac nikde netvrdim, ze kazda rodina ma k dispozicii 700k na kupu golfu, citame s porozumenim...
Avatar - xxc
9. 12. 2019 12:46
Re: auta k hovnu
Ako sa da slusne zachadzat s Mazdou, aby nezhrdzavela? Kazdy rok striekat podvozok za par tisic? :-)
Avatar - xxc
9. 12. 2019 12:41
Re: auta k hovnu
Preco by 10 rocne auto nemalo byt spolahlive? Pokial to nie je PSA, nevidim problem :-)
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 12:18
Re: auta k hovnu
Felicie jsou docela běžně k vidění. Osobně vím o majiteli jedné v mém okolí. A je starší než 25 let. Pořád slouží.
9. 12. 2019 12:10
Re: A bude hůř!
No spíš než uprchlíkama tak nesmyslama o tom, že změny klimatu vyvolávají auta a tím, že si koupíš nový, tak to zachráníš.
9. 12. 2019 12:01
Re: auta k hovnu
Neznám nikoho, kdo by měl v rodině 25 let jedno auto. Dneska už ani tu felicii nikdo nemá.
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 12:00
Re: A bude hůř!
Ale houby, nechají se zase vyděsit uprchlíkama a zvolí si stejné gangstery jako vždy. Bo "tahle země je naše".
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 11:56
Re: auta k hovnu
Na Slovensku má běžná domácnost 3-4 auta? To jsou reálná statistická data? Nebo dojmy? Taky rád přeháním, ale tohle...? Moje představa o spolehlivém autě je taky jiná, nicméně statisíce lidí musí kolikrát ze svých ideálních představ hodně slevovat, aby mohly být mobilní. Protože ve Východní Evropě jsou nízké mzdy zkrátka zavedeným zvykem. A zvyk je železná košile. Banky s řádově miliardovými zisky platí řadové zaměstnance hůř než obchodní řetězce. A proč by ne, když můžou? A pak se tady s vykřičníky lidem vyčítá, že nemají na Golfy za 700 000. Co si to ti lidi dovolujou, sakra, kupovat ojetiny z Německa, pakáž jedna pitomá, že?
9. 12. 2019 11:45
Re: A bude hůř!
Přesně tak, zpětná voličská reakce na tento hnusný antiautomobilní teror je naše jediná naděje!
Avatar - JohnyRnR
9. 12. 2019 11:43
Re: Zatímco
To je pravda. Ovšem taky je pravda, že jakmile napadne víc sněhu, že je opravdu na silnici třeba 5-10 cm, tak je najednou na silnici polovina aut. Takže určitě courá i dost lidí, co by jinak nemuseli a neobšťastňovali svými "schopnostmi" nás, co musíme :-)
9. 12. 2019 11:24
Re: A bude hůř!
Zase si říkám jestli jsou voliči takový sklerózy, že to tý vládě v dalších volbách nevrátí. Majitel auta je totiž volič, takže je dobrý ho neustále zbytečně prudit a šikanovat?
9. 12. 2019 11:23
Re: auta k hovnu
O mode nic nehovorim, ani o tom, ze kupovat jazdene auto je nieco zle. Akurat, ze moja predstava o spolahlivom rodinnom aute rozhodne nie je 10 rocna jazdenka a predstava, ze bude sluzit dalsich x rokov len na vymene oleja su z rise sci-fi bezohladu na znacku. Predovsetkym som hovoril o situacii, ze bezna domacnost ma dnes aj 3-4 auta. A cenovo su na urovni noveho. Do 20-25 rocneho auta by som vsak rodinu neposadil, to su uz vyslovene pojazdne vraky aj ked sa tych par vynimiek najde.
9. 12. 2019 11:21
Re: Zatímco
Jenže v podání EU je ekologie to, že si budeš neustále kupovat nový a starý vyhazovat. Jezdit v 10 let starým autě jaká hrůza.
9. 12. 2019 11:20
Re: Zatímco
Ano vidím to stejně. Lidi si z Německa tahají desetiletý auta s cenovkama kolem 250 tis. To ovšem není situace kvůli které bychom se měli nějak vzrušovat. Naopak se spíš radovat. To že si někdo pořídí 10 let starý auto z Německa (což není nic alarmujícího) znamená, že měl doma horší, který tím nahradí. Teď je jen potřeba vyžadovat aby na emisích auta měla DPF a byla v přiměřeném stavu a všechno je v pohodě.
Avatar - Emel
9. 12. 2019 11:17
Re: A bude hůř!
No akorát že tohle je v Bruselu i v Praze všem jasné... takže se můžeš těšit na vyšší daň na palivo, vyšší poplatky za převody ojetin a utahování šroubů na STK (mobilní STK apod.).
9. 12. 2019 11:07
A bude hůř!
S tím, jak budou automobilky stále více tlačeny do výroby vozů, které většina lidí nechce, bude obliba starších, elektronikou tolik nezamořených, vozů jen a jen růst. A tím bohužel i jejich cena, samozřejmě!
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 11:03
Re: auta k hovnu
Taky jezdím do práce autem, taky cca 20 km jedním směrem. Mohl bych jet autobusem a pak trolejbusem a dalším trolejbusem, a trvalo by mi to jedním směrem hodinu a půl. A bylo by to dražší než autem, kterým to trvá 20 minut. Štve mě to, ale nemám jinou možnost. Ojetinu jsem si nekoupil, ale vím o mladé rodině se dvěma dětmi, která si dovezla z Německa mazdu 5. Velké MPV bez jakékoliv závady s benzínovým dvoulitrem 150 koní a nájezdem 75 000 km. Kdysi auto za bezmála milion mají za necelých 300 tisíc. Sám jsem zvědavý, jak dlouho jim vydrží, ale na 5 let si ho určitě nepořizovali... Řekněte mi, proč by relativně současná auta neměla při slušném zacházení vydržet v rodině 25 let? Protože vyšla z módy? Ale jděte ;-)
9. 12. 2019 10:49
Re: auta k hovnu
Mimo velkych miest aj u nas sa bez auta nepohnes. Byvam v malom meste a pracujem nejakych 20 km mimo - do prace sa sice dokazem dostat autobusom a aj vlakom. Akurat, ze vlakom by mi to trvalo 3x dlhsie a busom je to sice skoro porovnatelne ALE: za poslednych par mesiacov co som potreboval pouzit bus nesiel 3x z 5 pripadov. Musel som cakat vyse hodiny na dalsi. Vzdy ma to presvedci o tom, ze autobusom uz len vtedy ak nie je ziadna ina moznost. No a co sa tyka tych cien - prevlada urban legends o tom ako su auta z DE lepsie/lacnejsie, vydrzia este dalsich 10 rokov ako spomina ten ultraoptimista vyssie, pricom je uplne bezne ze v jednej domacnosti je kludne aj 3-4 auta na jednu bytovu jednotku. Keby taka domacnost chcela, v pohode si moze dovolit nove auto, lenze nechce a radsej zivi tie 3-4 pekace, pretoze sa to "oplati". Naviac dnesne moznosti financovania su casto tak dobre nastavene, ze novym autom nejazdi len ten, co fakt nechce. Neda sa pausalizovat a je to ako o potrebach, tak o prioritach. Ale ano, novym ceedom, i30, ci golfom neurobis na suseda taky dojem ako s 10 rocnou A-sustke a to sa predsa pocita!
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 10:13
Re: Zatímco
Řekněme, že Praha má stále kolem jednoho milionu obyvatel, zatímco ČR něco málo přes deset milionů. Přesto mám při čtení zpráv převažující dojem, že je tomu naopak. Jenže není. Docela bych se vsadil, že kdyby redakce Auto.cz sídlila v Karviné, perspektiva jejích zaměstnanců by byla docela jiná. A myslím, že reálně bližší skutečnému životu té devítimilionové "menšiny". ;-)
9. 12. 2019 09:53
auta k hovnu
Nezijeme v usa kde potrebujes auto jinak se nedostanes do prace a vlatne nikam. Nepocitam NY a podobny mesta kde se muzes dostat busem a metrem. Takze na co auta za 700tis kdyz nemas kde zaparkovat, silnice vymlaceny, servis plnej amateru a zavist okoli. A navic jsou dobry spoje busem. Takze se nedivim ze lidi radsi jezdi pekacem a nebo si mladsi rocniky ani noty nedelaji. Proste betonova dzungle
Avatar - xxc
9. 12. 2019 09:49
Re: Zatímco
Cim viac starych aut sa preda, tym je to ekologickejsie. Nevidim v tom problem, ze sa funkcne auta nesrotuju, ale znovu vyuzivaju.
Avatar - WinDiesel
9. 12. 2019 09:43
Re: Zatímco
Ono si ovšem řada lidí myslí že vlastně nikdo jezdit nepotřebuje. :no:
Avatar - Missouri
9. 12. 2019 09:17
Zatímco
ceny nových aut rostou, lidé s průměrnými příjmy si nechávají vozit z Německa desetileté ojetiny s cenovkami kolem 250 tisíc. Tohle je skutečný život, ne to, co se probírá na Auto.cz, nové Golfy za 700 000 a Octavie za nemenší prachy. A za další, ty německé ojetiny jsou stále schopné sloužit bez potíží dalších patnáct let, mnohé nemají startstopy, přiblblé jízdní asistenty, dotykové displeje, atd. Zatímco zdejší autonovináři vnímají jako zásadní problém, že nový Golf má drátěnou vzpěru kapoty. Jaká hrůůůza! Jakoby každý, kdo má drát místo plynové vzpěry byl občanem druhé kategorie. Normální lidé, co potřebují jezdit, mají totiž úplně jiné starosti... ;-\
Avatar - lordlord
9. 12. 2019 09:06
k.ik
O pasu k autům, která má zabránit přetáčení, se hovoří delší dobu a stále u nás není. Až budeme mít platy jako Němci, tak se věk aut možná sníží. Srovnávejte to se státy s podobnými platy.