Jako již tradičně recenze obytňáku napsaná očima autoserveru, nehodnotím, jen tam plno důležitých věcí nebylo zmíněno ani zohledněno...
Osobně jsem měl na GC taky zálusk, vypravil jsem se proto do Duseldorfu na výstavu a obrovské zklamání. Jak zde již bylo řečeno, interiér je naprosto sterilní - jako u zubaře... to je ale, souhlasím, věc individuálních preferencí.. Kabina řidiče, pokud není v plné náloži, tak je výrazně chudší než v Ducato kabině. Zároveň cenovka by se vyšplhala na 70k EUR min a stále by to nebylo ono.
Nakonec jsme se rozhodli pro naprostý protipól - https://www.weinsberg.com/…20/caracore.html - už jen proto že máme dvě děti a to se do vestavby nasouká jen obtížně a nedej bože, že pak bude dva dny pršet nebo bude zima.
Takhle.. já neříkám, že bych si za 1.5M vybral zrovna tohle, to bych se musel v téhle kategorii ještě trošku dovzdělat :-) . Jen říkám, že když se podívám co to umí... tj. motor, převodovka, rozměry, výbava... tak 1.5M je vlastně celkem málo.
Mně dlouhodobá spolehlivost moc nezajímá. Záruka, pak rok dva navíc a nové. Tohle se bude navíc dobře prodávat. Plná nálož a poslední vyrobený kus s naftovým topením (6kw Truma D6D + příhřev el. 1400W, když jsi na síti v kempu). Po mém voze ho prý zrušili kvůli fleet emisím ;-\
Plyn v autě nechci vidět. Pokud budu kupovat nové a VW se neumoudří, tak to překopu - to není problém.
Sedáky přední 2 jsou ergonomicky top. Je to ta nej příplatková verze pro Crafter. Oproti posazu v Ducatu je to spíš blíž té M5 (s nadsázkou).
A hlavně, vestavba = bezpečnost. Najdi si crashtesty pekařů (polointegr) nebo těch celo (nevím teď ja se to jmenuje). To je katastrofa. Nechápu, jak v tom někdo může jezdit. Raději se budu mačkat, o kvalitě jízdy nemluvě :-)
Jinak tempomat 150tacho ideál. To je na bydlíka dost fajn tempo přesunu. Jede i 170 ale to už je divné a žere to jak prokoplé.
Mně to zas sedí. Já tam vidím spíš A350 Finnair business class :-)
Rustikální interiéry Hymer a spol jsou to, co mě děsí. Vidím tam barevně i texturou nábytek v komunistické školní družině :-(
Je to o vkusu. Proto je i víc možností...
Mimochodem ovládání všeho přes ten centrální touchpad je taky nový level.
DSG je v poho. Jak se rozjedeš, už pracuje dobře :-)
A rozjezdy, jak tu někteří píšou, jde prostě natrénovat, aby byly pěkné. Prostě zpočátku zvolna. Aspoň tam nic nelítá. Když pak sednu do F90 M5, tak si uvědomím, že automat jde udělat i o dost líp, ale v Calífě vůbec netrpím.
Má hmotnost s "plnou polní" je cca 3,3t takže jsem velmi spokojen. Doložitelnost 0,5t nikdy nevyužiju.
Tu absenci moderních asistentů (z mýho pohledu hlavně ACC) nemůžu rozporovat, stejně jako to, že je to v jádru dodávka... ale myslím si, že Fiatí technika (motory, převodovky, podvozky) je prověřená a dobře servisovatelná věc, a pokud je to o něco levnější, tak fajn, o to lepší zase může bejt ta obytná část. S těma sedákama ti nerozumím, však v interiéru má každý výrobce jiné uspořádání a přední dvě křesla má taky leckterý výrobce svá vlastní, takže težko generalizovat...
Je to zvláštní, ale u daily driveru taky jedině automat, ale u dovolenkovýho stroje mi ten manuál nějak nevadí. U klasickejch 3.5t obytňasů na ducatu je u automatu problém s hmotností a navíc to bejval takovej fakt příšernej robotizovanej manuál. U californie to je asi jedno, DSGčko bude v pohodě. :-)
Oukej, no sice se tady asi neshodneme, ale aspoň mám zase pohled z druhý strany. :-) Mě to prostě z fotek (naživo jsem viděl jen nějakou starší generaci, přiznávám) přijde hrozně šedobílý a sterilní, působí to na mě jako ten typ auta, kterej (s trochou nadsázky) po víkendu na motokrosovejch závodech můžeš vzít wapkou - a ne jako místo, kde bys chtěl trávit příjemnou dovolenou...
Ale rozhodně je fajn mít na výběr a californie zřejmě o zájemce nouzi nemá. :-)
Přesně. Ducato - všechno špatně. Jen dobrá cena. Crafter je proti tomu skoro jak osobák. Navíc LED světla pecka, ACC nebo Lane asist, který v osobáku úplně nepotřebuješ, se na dálkách fakt hodí. I cross wind asist je fajn. Nebo čidla tlaku v pneu, když jedeš daleko, taky dost pomůžou. Nic z toho Ducato neumí.
A to ticho v kabině, kvalitní sedáky... Jiná liga. Já chtěl vestavbu už dýl, ale až s příchodem GC jsem měl co koupit. Jsem nadšený.
Optikou cílovky (čekal jsem na produkt typu GC dlouho a mám ho od září :-! ) bych o žádné vestavbě od 3tí firmy ani neuvažoval. Mám vše od VW, servis za rohem, Crafter je dnes oproti třeba Ducatu zcela jiná liga. Člověk jede a není furt v práci :-)
Spaní pro nas ok (já 177, manželka 163cm), syn 10let nahoře těžká pohoda.
A mimochodem ten MB je vyloženě škaredý...
https://www.hymercar.com/…/highlights.html
+
lepší motor ( i 3 litr )
lepší automat výrazně
lepší spaní pro 4
obklad a podlaha s dřevem je dle mého hezčí
atd
-
cena
spaní dole pro člověka max 180 cm
Tak jasně, tady v testu si autor stýská, že by to sneslo i víc... ale možná proto, že to testuje optikou redaktora autoserveru a ne serveru o kempování. Já bych si taky asi radši vybral slabší auto s lepší variabilitou, ale jinak celkem souhlasím s testem, že za ty peníze je to celkem dost muziky a podle mě si tohle těch 1,5M v klidu obhájí.
Ok, všechno validní argumenty, ale nejsou to podle mně úplně věci, co dělaj obytňák obytňákem...
Nicméně vestavby maj podobně standardní karoserii, polointegrály mají standardní minimálně kabinu a podvozek... a co se týče výkonu, tak furt je to obytňák, ne závoďák a spousta karavanistů (evidentně) nevyužívá na dálničních nájezdech ani těch 88kW, natož 130kW... :D Upgrade na 103kW stojí koukám většinou do 1000Eur, což je v pohodě - 120kW nebo dokonce 130kW už je pravda dražší...
Za 60 tisíc se už snad dá sehnat i normální obytňák? Vestavba bezpochyby, ale určitě i nějakej polointegrál pro čtyři se stahovací dvojpostelí a přecejenom inteligentnějším, efektivnějším a nakonec i útulnějším interiérem... tahle bílošedá kalifornie je jak ordinace...nebo pitevna?
Například nějaká střední/nižší střední typu Bürstner.. tam si člověk kolem 60 tisíc Eur v pohodě vybere jak vestavbu tak polointegrál a ty interiéry jsou úplně někde jinde... a technica Ducata s manuálem mi přijde důvěryhodnější než TDI s DSG... doporučuje 9 z 10ti polskejch dodávkářů (a to tentokrát beru bez ironie jako pochvalu)..