Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Audi A4 allroad vs. VW Passat Alltrack – Malé rozdíly s velkým příplatkem

Pokud patříte mezi vyznavače aktivního života, ale nechcete se stát řidičem jednoho z mnoha mastodontních SUV, můžete sáhnout například po jednom z omlazených a „dobrodružně“ laděných koncernových kombíků.
Zpět na článek
Avatar - white label
25. 1. 2020 15:50
Re: ALLTRACK
A6 allroad má málo místa proti Passatu Alltrack? Na to si přišel jak?
12. 1. 2020 18:48
ALLTRACK
Podle mě je to o názoru. Já mám ALLTRACK 2017 BiTurbo a spokojený. Auto jede krásněI na sněhu se dostanu dal, jak X5, X6. Kupoval jsem jako auto pro rodinu a musím říct, že kufr super i vnitřní prostor i když mám 201 cm paráda. Chtěl jsem původně A6 Allroad a nebo BMW 530 XDrive, ale oproti Passatu málo místa a nenašel jsem nic co by mě donutilo dát o 400 až 500 tisíc navíc.
12. 1. 2020 11:05
Re: "Haldex jako Haldex"
Pokud tvrzení, že Subaru má mezinápravovou spojku, ne Haldex, považuješ za nesmysl i po tom mém vysvětlení pro blbce, tak nemá cenu se s tebou bavit. ;-)
Avatar - white label
6. 1. 2020 20:43
Re: "Haldex jako Haldex"
Když nevíš, tak nepiš nesmysly typu: "Má mezinápravovou spojku, ne Haldex."
Kdo to tady má pak číst... ;-)
Limity "torsen quattra" (bez možnosti mech. uzávěrek) se nejvíc projeví v situacích blížících se nulové adhezi (kolo/kola ve vzduchu), což jsou právě ty rollery, nebo čistý hladký (neposypaný) led se kterými se člověk na normální cestě nesetká vůbec (rollery), nebo jen velmi vzácně.
6. 1. 2020 18:23
Re: "Haldex jako Haldex"
S klasickým quattrem mám pár tisíc km najeto, na ledu to stojí za starou bačkoru, prokluzující kolo se protáčí a zabírající kolo se netočí, v tomhle jsou ty elektrické systémy mnohem lepší. Quattro mělo tu výhodu, že nemělo prodlevu v reakci a nepřekvapilo tudíž při sportovní jízdě, ale to je už při rychlosti dnešních systémů téměř pasé, takže i Audi už přechází na elektronická řešení. Subaru to řeší tím, že má i s elektronickým systémem stálý pohon 4x4, Audi to chce řešit tím, že připojí zadní nápravu extrémně rychle na základě predikce - jak to funguje nevím, zatím jsem to netestoval.

Tyhle rollery právě systém 4x4 otestují naprosto nejlépe, protože eliminují vliv pneumatik, změn v terénu (vyjeté koleje dříve testovaným autem, atp.) a další možné vlivy, které by rušily výsledky, a testují vysloveně schopnost systému přenést výkon na konkrétní kolo, které zabírá.

Já bych s tím tady neotravoval, je mi to nakonec jedno, klidně si kupujte Alltracky, které na silnici poskakují jak koza, v terénu nemají co nabídnout a s DSGčkem neustále duní podtočeným motorem (Outback je jízdně o dvě ligy jinde). Ale už mě nebaví tu číst od některých místních jakoby erudovaných diskutérů "haldex jako haldex".

Když nevím, tak nepíšu nesmysly.
Avatar - white label
6. 1. 2020 13:33
Re: Konkurenti?
Napsal si: "Má mezinápravovou spojku, ne Haldex."
Ale teď přiznáváš, že tzv. "haldex" má také mezinápravovou spojku.
Aktuální "haldex" u VW taky žádnou (zadní) nápravu úplně! neodpojuje.
A Subaru (na rozdíl od VW) používalo odlišné systémy 4x4 pro verze s manuálem/automatem.
6. 1. 2020 13:11
je stale tak tvrdy ?
no mam Alltrack 4/2018
na 18" kolesach neuveritelne tvrdy a aj hlucny + smadny.
zmena na 17" = tichsi, vyrazne komfortnejsi a aj uspornejsi?
140kW a 400Nm necitit - len v rezime sport to nejako lepsie reaguje (ale nie je to sport).
ako je to teraz?
plus k tomu mi piska soferov spetak - neskutocne otravne.
idem podstupit opravu c.3 - snad sa to uz vyriesi (tento problem nie je ojedinely - povedali mi v servise).
Avatar - white label
6. 1. 2020 13:05
Re: On je někdo překvapen?
WinDiesel/Atila_
Proboha, hlavní důvod proč v Passatu není V6 TDI je ten, že se tam nevleze (k vůli příčné zástavbě)!
Na rozdíl od A4..., případně Amaroku, tam naopak není nutno dělat kompromisy s dvakrát přeplňovaným R4, když mají V6, který tam vleze.
6. 1. 2020 08:41
Re: On je někdo překvapen?
Amarok mozna dostal ten sestivalec spise kvuli rozlozeni hmotnosti. Zatimco u normalnich aut je kvuli jizdnim vlastnotem zahodno mit vepredu nad napravou co nejmensi hmotnost, tak u pickupu, ktery ma vzadu loznou plochu na velky naklad a na konci kouli na tri tuny se nejaka hmotnost navic vepredu na vyvazeni docela hodi. Plus samozrejme kvuli tahu se velky motor s velkym kroutakem rovnez neztrati.
Avatar - Beefcake
5. 1. 2020 17:16
Re: "Haldex jako Haldex"
Ok, tak ked to inak nejde, tak tu to mas od cloveka, co uz par aut poskusal a nerobi rozdiely medzi znackami: Tests on rollers vs real world situations - 4x4 / AWD / 4WD - https://www.youtube.com/watch?…
Rollers su extrem, ale tam sa prave oddeli zrno od pliev. A ze to nema nic spolocne s normalnou jazdou je nezmysel.
Rovnako si na tom kanali mozete najst Torsen vs Ultra a podobne. Tiez zdaleka neplati, ze Torsen je najlepsi v kazdej situacii. Zo svojho principu ma svoje limity.
Co sa tyka prehrievania, prave pri Subaru pocas testov Car Question - https://www.youtube.com/…oJ7NfVfTAyz6ekHA - co tych testov porobili mraky, nedavno skonstatovali, ze sa im to na rozdiel od inych znaciek pri tom ich trapeni pri Subaru nikdy nestalo.
A ja som tiez osobne zatial nepocul o ziadnom prehriati v pripade MPT.
Naopak, pri rieseni s diferencialom to tam hrozi, kedze svornost ovlada viskoza (v pripade Subaru)
Vsetko ma svoje vyhody a nevyhody.
5. 1. 2020 13:54
Re: Smysl 200kW v dnešním provozu
Líbí se mi tvůj entuziasmus :yes: :yes:
Kup si zadokolku s benzinem v manuálu a poznáš nebe:)
Avatar - _Karel_
5. 1. 2020 12:58
Re: "Haldex jako Haldex"
Už to tu vysvětloval jednou i MT. Válečky i oproti ledu dávají nulový odpor /trakci, na válečcích pohořelo i pravé Quattro s diferenciály proti Insignii. Takže to, že auto pohoří/zazáří na válečcích, které nemají s reálnou jízdou nic společného, zas tak moc neznamená. Klidně může být systém v Subaru lepší, netvrdím, že ne - ale řeči typu "jiný vesmír" podložené tímto....
Pořád jsou to spojky, které nevydrží to, co "železo" a dřív nebo později se přehřejí.
5. 1. 2020 12:27
"Haldex jako Haldex"
Blábol o tom, že Subaru je haldex a je to v podstatě stejné šméčko, jako to, co používá třeba VW nebo některé Audi, jsme si tu snad jednou provždy vyjasnili, takže by bylo milé, kdybych ho tu napříště už v diskusích přestal vídat (zdravím Webpaju). :-)

https://youtu.be/7f1Uz8SqnzI?t=101

Není to jiná liga, je to jinej sport.
5. 1. 2020 12:25
Re: Konkurenti?
Jenže on to není z hlediska funkce obdobný systém, jako haldex. Koukni třeba sem: https://youtu.be/7f1Uz8SqnzI?t=101

To není jen jiná liga, je jinej VESMÍR, než haldex.
5. 1. 2020 12:17
Re: Konkurenti?
Ano, nicméně u nás se dá v podstatě koupit jen ten s aktivním rozdělováním točivého momentu (v tvém odkazu druhý shora).

Takže kecy "haldex jako haldex", jsou fakt ze světa "nekupuj si auta od F"... to člověka nepřekvapí na novinkách, ale tady by čekal trochu inteligentnější a garážově vzdělanější komunitu.
Avatar - _Karel_
5. 1. 2020 09:56
Re: Konkurenti?
Ty jsi rozporoval můj "Haldex" - Haldex v uvozovkách. Dával bych ho do uvozovek, kdybych si myslel, že se jmenuje Haldex? Snad nebylo tak těžké pochopit, že prostě myslím obdobný systém, "něco jako Haldex".
Avatar - _beta
5. 1. 2020 09:48
Re: Hmotnost
Ten Passat je tak cca o triedu priestrannejší ...
Tam budú tie kilá schované.
5. 1. 2020 09:25
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
no to video je lehce tendenční, bavoráky po břicho ve sněhu a audiny na lehkém poprašku, navíc polovina z těch aut je s Haldexem, ne quattro.
dával jsem to video s tou X3 protože tohle je "terén", který za terén snad nepovažuje nikdo...
5. 1. 2020 01:36
Re: Smysl 200kW v dnešním provozu
Je to tak, je radost sedat za tento motor a jet kamkoliv. Je neskutečně zábavné to na okresce dostat ve vracečce na hranu, kde se to mírně sklouzne a pak vystřelí vpřed. Ale popravdě dost často vzpomínám na předchozí A4. Byl to předchozí model, který měl 130kW v manuálu a i přesto, že ten 8 stupňový automat je dobrý, tak mi manuál se 130kW přišel možná i zábavnější. Už jen proto, že manuál ovládáš jenom ty a to na 100%. Ten osmistupeň se vždycky alespoň trochu chrání a nedovolí ti jít přes čáru. Ani ti nedovolí si delší dobu držet 3-4.000 ot. v manuálním režimu...
Nicméně možná je ten retro pocit i tím, že ta předchozí A4 byla za třetinu ceny a s tím tak nějak chceš a taky děláš větší blbosti.

Každopádně venku sněží, přeji vám všem hodně zábavy bez nechtěných deformací plechů :)
5. 1. 2020 01:15
Re: Konkurenti?
Haldex je výrobce systému 4x4 s mezinápravovou spojkou. Subaru používá rovněž mezinápravovou spojku, ale svůj vlastní unikátní systém, nikoli Haldex. Mimo jiné systém Subaru je i se spojkou stálý pohon všech kol, spojka žádnou nápravu nikdy úplně neodpojí.

Je to asi jako když VW vyrábí auta, ale ne každé auto je VW. Opravu tohle musím vysvětlovat?
Avatar - white label
4. 1. 2020 20:51
Re: Chybějící rozměr
V podstatě je to tak! ;-)
4. 1. 2020 20:18
Re: Chybějící rozměr
;-) :yes: :yes: :yes:
4. 1. 2020 20:18
Re: Hmotnost
Výbava, motorizace, bezpečnost AR159 vs současný Passat?
4. 1. 2020 20:17
Re: Nebrat.
Samozřejmě, že tato A4 má DSG. A chtělo by to trochu zapracovat na češtině.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2020 19:53
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Já si myslím, že autor sám neví, jak to funguje :D Tak, jak jsem to popsal já jsem vypozoroval za rok a půl a pár desítek tisíc km, co s takovým systémem jezdím...

Opravdu bych rád nějaké porovnání a vysvětlení od lidí, kteří tomu rozumí, pak bychom se třeba dozvěděli, jak je to s tou půlvteřinou :D
Avatar - white label
4. 1. 2020 18:50
Re: Konkurenti?
Prémie je vždy! nerozumná volba, protože Subaru není prémie... :-[]
Avatar - white label
4. 1. 2020 18:48
Re: Konkurenti?
Tak hlavně, že jí v posledních letech naopak věříš u Subaru... :D
Avatar - white label
4. 1. 2020 18:47
Re: Konkurenti?
A co je ten "haldex", pokud to (podle tebe) není mezinápravová spojka?
4. 1. 2020 18:39
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Ano systém může zadek do určité míry připojovat předem v závislosti na plynu, kvaltu, natočení volantu apod. ale furt to nevysvětluje tu půlvteřinu
Avatar - _Karel_
4. 1. 2020 16:50
Re: Konkurenti?
Kdybychom to takhle brali, jezdíme všichni v Daciích a jíme Gothaj.
4. 1. 2020 16:33
Re: Konkurenti?
Prémie je vždy nerozumná volba v porovnání s mainstreamem. Otázka je, jestli chce tu nerozumní volbu udělat.
4. 1. 2020 16:20
Re: Konkurenti?
Oproti 140 kW tdi žádný výrazný rozdíl v akceleraci není, když si odmyslíš launch control. Jede to plus mínus nastejno.

Navíc u VW v posledních letech bohužel nevěřím spolehlivosti.
4. 1. 2020 16:18
Re: Konkurenti?
Řvoucí variátor? WinDiesel, můžeš mi vysvětlit, proč hodnotit auto, ve kterém jsi nejel?
4. 1. 2020 16:18
Re: Konkurenti?
Má mezinápravovou spojku, ne Haldex.

Na YouTube jsou videa, kde dávají pod jedno, dvě nebo tři kola protacejici se rollery a zkouší, jak se z toho auto dostane. Subaru vždy nejlepší.

Navíc pro terén je zásadní i ta světlá výška, celková robustnost konstrukce a pod. V tom Subaru exceluje.
Avatar - drack2
4. 1. 2020 16:09
Re: Smysl 200kW v dnešním provozu
Je to tak. Ja mam allroada (resp. zena ma) s 110KW a manualem a jezdim s tim vzdy nalozeny az po strop plus lyze na strese.
Na nemecke dalnici je to ok, ale na okresce ty kone chybi. Pri predjizdeni musim dost premyslet.
Kazdopadne jak jsem se takto slabeho vozu bal, realny problem to nakonec neni a brzda provozu fakt nejsem.
Jen ten prechod z 170KW byl zprvu trosku sok. A na blbnuti mam jine auto.
Avatar - drack2
4. 1. 2020 15:47
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Pisu, ze prave full quattro alkroadu byl duvod, proc jsem neresil alltrack neb ho nema.
Avatar - drack2
4. 1. 2020 15:44
Re: Konkurenti?
Mel jsem V70 a XC70 resil... ale zena rekla, ze nechce “stejne” auto. :)
Kocar uz neni, a kupodivu me A4 jizdne fakt prekvapila.
Avatar - Alf1k
4. 1. 2020 14:29
Re: Smysl 200kW v dnešním provozu
Auto.cz diskuze kdy mám rozepsanej text a v půlce mi vyskočí reklama a musím psát znovu, za to vás “autocz.ITexpertinenávidím”

Pajosh: Tak samozřejmě máš pravdu. Ale je tu jedno ale :-) a to je, že z tvého textu cítím spokojenost, radost z tvého auta a vsadím se, že kdyby si tam ten třílitr a 200kw neměl takové by to pro tebe nebylo. Já měl ve vw polo 141kw a horší dynamiku bych už nikdy nechtěl. A ne kvůli závodům s blbečky na veřejných cestách.. A to už vůbec nebudu mluvit o rozdílech v kultivovanosti, projevu, prostě udělal jsi dobře a i kdyby jsi těch kw měl 300 a využil je třeba jen na předjížděcí mánevr, tak je to určitě bezpečnější a o radosti a pocitu z auta už jsem psal.. :-) přeji ti spokojenost :yes:
Avatar - speedfred
4. 1. 2020 13:32
Re: Nebrat.
Parkoviská Toperlandu na predmestí KE je asi vzorok predajnosti vozidiel v EU? Keďže usudzuješ podľa toho čo tam vidíš?
4. 1. 2020 12:48
Smysl 200kW v dnešním provozu
Ještě přidám jednu myšlenku a tou je smysl 200kW při hustotě dnešního provozu.
200kW je úžasných, ale v podstatě zbytečných. Kdyby existoval stejně kultivovaný naftový čtyřválec, asi bych neviděl důvod pro šestiválec. Jistě, jsou zde i benzíny, nicméně najezdím toho docela dost a benzín má chtě nechtě tu vlastnost, že při vyšších zátěžích žere podstatně více než nafta. Myslím tím třeba tahání vozíku, případně vyšší dálniční rychlosti.
Největší absurdnost jsem s 200kW zažil při cestě Olomouc - Mohelnice. Za Olomoucí jsem z kruháče vyjížděl před Citigem a v Mohlenici jsem sjížděl a Citigo bylo za mnou. S 200kW sice můžete jet přes 250kmh, ale když potkáte dva předjíždějící se kamiony, tak než ti dva závodnícI dokončí svůj manévr, tak vás dojede kdokoliv, kdo pojede předpisovou maximálkou nebo méně... A takových případů dnes potkáte na 30km klidně desítky... :(
V naší zemi, kde je provoz jaký aktuálně je a kde jsou zároveň rychlostní omezení stačí 140kW dnešních dvoulitrů bohatě.
4. 1. 2020 12:31
A4 3.0 TDI 200kW
Vloni jsem si splnil svůj sen a pořídil rok starou A4 s třílitrem. Proto mě tento test zaujal a s chutí jsem si ho pročetl. Přidám tedy pár postřehů po roce provozu své A4.
...
Extraplusy:
- moje verze (tedy verze před aktuálním FL) je poslední Audi s nedotykovým ovládáním infotainmentu a vlastně všeho = vše se ovládá manuálními knoflíky nebo přes touchpad
- 3,0 TDI 200kW je sériově poslední třílitr u koncernu, který nemá ten brutální lag (prodlevu) při sešlápnutí plynového pedálu, byť toto se asi dá řešit laděním alá chiptuning
...
Plusy:
- jízdní vlastnosti jsou perfektní, zejména full time quattro
- zpracování a odhlučnění je super, byť jsou i lepší, nicméně je třeba brát A4 jako entry level do prémiové třídy
- třílitr je v tak “lehkém” autě (vzhledem k jiným kombíkům s třílitry) bombasticky pružný
- dlouhodobá spotřeba je 7,3/100 což mi přijde skvělé, když mě navíc stále baví dopřát si výkon
...
Mínusy: (vlastně jen rozměry, ale to je prostě fakt, takže ani bych to jako mínus nebral)
- je to fakt malé auto! Když jsem do kufru pořizoval sítě, rozměrově tam sedí sítě pro Rapid
- pro vyšší lidi je to i vzadu
- je nízké i pro nasedání a vysedání = nerad píšu tyhle teze, ale fakt to není auto pro starší lidi, protože se budou trápit při nasedání i vysedání. Ale toto není ani tak mínus, jako spíš vlastnost.
...
Nepříjemné vlastnosti:
- při nižších teplotách drží po startu motor vyšší otáčky, než se dostane do provozní teploty - to je standard - nicméně pokud se v tomto režimu dostanete do kolony apod. je to docela nepříjemné, protože i na volnoběh má motor docela sílu a tak jsou posuny přískokem vpřed.
...
Celkově je to úžasné auto. Nacpat takový motor do auta této velikosti musel být docela oříšek, ale výsledek je fakt super. Na velikost si nestěžuji, spíš konstatuji. Spotřeba je skvělá, celkově jsou provozní náklady super. Když jsem se vracel ze Slovenska s totálně narvaným autem, 500 litrovou rakví na střeše, tak po 200km byla spotřeba 5,6/100 -
Avatar - Ozzman
4. 1. 2020 10:40
Re: Nebrat.
Ujel by si ve vyšších rychlostech, nad 180-190 by se karta obrátila :)
4. 1. 2020 10:28
vyborne
Predpokladam ze tam melo byt pulse***vym ale ta ku*da je sproste slovo.
4. 1. 2020 10:12
Re: Taktiez
žere i trávu kolem cesty
https://www.spritmonitor.de/…vo/1552-V90.html?…
průměr všech benzínů, s pohonem 4x4 i bez něj, všech výkonových provedení...
9,46 litru mi nepřijde jako žere trávu kolem cesty.
4. 1. 2020 09:21
Re: Chybějící rozměr
rozhodující pro nákupu je si do auta sednout, a pak cena :-[]
4. 1. 2020 09:20
Re: Konkurenti?
ja té příčině rozumím, jen to pro me asi není dostatečná omluva na to dát za menší auto o pul milionu víc. on ten Passat nejezdí vyloženě zle, a vynahrazuje to tou praktičností a cenou.
každopádne ta A4 allroad je moc hezký auto, to zas jo.
a když se poskládáte, proč ne. Já už si nemusí koupit menší auto, než je XC70, takže bohužel :-)
Avatar - Ozzman
4. 1. 2020 08:43
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
U mne to funguje tak, že při každém přidání plynu, které je větší, než jen lechtání pedálu, auto sepne 4x4, citlivost se liší dle režimu, jestli jedu na D či na S. A to klidně ve 150 km/h.

Vypozoroval jsem také, že když jedu pouze lehce (a za normálních okolností by jelo auto jako FWD) a auto má tendenci sklouznout ( ono neklouzne, ale cítíš, že už je to na hraně, třeba na mokru, bahně, či právě na sněhu, nebo ledu) a sepne ti zadek, třeba v zatáčce, nebo někde v zabahněné cestě, tak pak automaticky při každém sebemenším přidání plynu spíná preventivně zadek stejným poměrem, jako předek po další jízdu.

Toto neumím potvrdit, ani vyvrátit, jak auto funguje, nikde jsem se to nedočetl a díky tomu, jak odflakují testy, se to asi ani nedozvím, jestli se třeba auto může "poučit" ze situace a pak preventivně předpokládat kluzkou vozovku po zbytek cesty ? Reaguje na zaplý dešťový senzor za deště ? Na venkovní teplotu ? Jsou to jen mé dohady :D
4. 1. 2020 08:18
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
To prediktivní chování, co podle článku funguje s půlvteřinovým předstihem, by při 100 kmh muselo vědět předem že po patnácti metrech vjedu na led.
Nedovedu si představit jak by to elektronika mohla zjistit
4. 1. 2020 04:02
Re: Nebrat.
Třísk, prásk. Trabant nebo Rolls, všechno má stejného kupce. Toppere, ty zase záříš...

Prodejnost posuzuješ podle toho kolik jich projede kolem tvého okolí? To je hodně hloupý parametr.
4. 1. 2020 04:00
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Ale oni je baví o Allroadu.
4. 1. 2020 03:59
Re: Konkurenti?
Proč lepší papírové zrychlení, ono i to reálné je výrazně lepší a haldex jako haldex.
Avatar - Ozzman
4. 1. 2020 00:26
Re: Nebrat.
To netuším, jen je to můj postřeh :D
Avatar - Ozzman
4. 1. 2020 00:26
Re: Quattro vs Quattro Ultra
To moje auto taktéž a to dokonce v Praze! :D Vic český být nemůže :D Je t Vestce od Kacmacka.
4. 1. 2020 00:24
Re: Nebrat.
Logicky ani prakticky rikas :D
Vsechny racionalni argumenty hraji prave pro zvysenej kombik oproti suv, jen to neni pro vetsinu tak cool.
Ale co ti budu, ty vsecko vis
3. 1. 2020 23:55
Re: Nebrat.
A nemaji ty motory v audinach nejaky ficury navic? Pro klidnejsi a tissi chod. Treba navic vyvazovaci hridele a tak...?
3. 1. 2020 22:39
Chybějící rozměr
V celé škále všech rozměrů chybí jeden velice důležitý. Výška sedačky nad vozovkou. Z ničeho nelze tento rozměr odvodit a je vlastně rozhodující při nákupu :-(
Avatar - Beefcake
3. 1. 2020 22:32
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Povedal by som, ze je to pruser v poradi - pneumatiky, vaha auta a pohon(alebo vodic?), ktory nie je schopny jemnejsie davkovat trakciu.
Hlavne, ze to ma milion v tej chvili zbytocnych Nm a nizkoprofilove gumy.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Beefcake
3. 1. 2020 22:30
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
VTD(+VDC, aj ked to uz je "pocitac") je povazovane za najlepsie a odolne riesenie (ked si odmyslim STIckove DCCD). Najma v Outbacku a Legacy.
Avatar - Beefcake
3. 1. 2020 22:25
Re: Konkurenti?
Nie, nejdem sa namahat a tieto chujoviny vyvracat, ci vysvetlovat.
Avatar - Beefcake
3. 1. 2020 22:24
Vyborne
"Vůz je totiž vybaven různými senzory a chytrou elektronikou, která má být schopna předpokládat možný prokluz kol zhruba s půlse***vým předstihem. Řídící jednotka tak pro jistotu opět pošle více výkonu na zadek a quattro se tak opět stane quattrem jak se patří." - super, vestecke auto. tusi vobec autor, kolko auto prejde za pol sekundy ????
Ano, su auta, ktore maju kameru a snimaju povrch vozovky a prisposobuju tlmice, ale to je hlavne kvoli nerovnostiam a nieco ine, ako sa snazi podsunut autor tu.
"Passat sází na dobře známou elektrohydraulickou lamelovou spojku Haldex páté generace, která by rovněž měla být schopna připojit zadní kola ještě před proklouznutím předních." - v preklade - pri prudkej akceleracii uz automaticky pripina zadok v predstihu a necaka na preklz.
A tieto nizkoprofilove gumy pri imidzovkach do terenu ma vzdy fascinovali.
3. 1. 2020 21:34
Re: Nebrat.
Ano passata jsem měl 140 kW s dsg a bratr oktávku manuál 110 kW a do kopce jsem mu neujel ani náhodou.Proste 7dsg je lenoch.
3. 1. 2020 21:12
Re: Nebrat.
Audi je 7 DSG, zapomněl jsem napsat, takže je to DSG vs DSG, pravda v jiných autech. Naopak vy teď píšete, ze Audi 140kw s DSG vs 110 kw manuál nebo?
3. 1. 2020 20:55
Re: Hmotnost
To si asi pletes se 159 ne? Ta byla těžší
3. 1. 2020 20:48
Re: Nebrat.
Porovnávate úplně jiná auta než já o nich psal.Audi nemáte dsg a oktávku zas jo.Já porovnavam me auto s bratrovim a nikdy sem mu do kopce neujel.Passat váží 1690 kg a oktavka1510 a to je sakra poznat.Obě auta jsou nová..Ted mám asi dva měsíce passata gte hybrid a celkem spokojenost.
Avatar - drack2
3. 1. 2020 20:43
Re: Nebrat.
LR discovery stoji jako A4 allroad?
Ty SUV za milion zadne terno nejsou a na dalnici resp. obecne jizdne jsou ty wagony naprosto skvele.
Polnacku a snih to da uplne stejne...
Ja zadne SUV nechci. Pokud bych sel do SUV, bude to o tridu a milion drazsi kus...
3. 1. 2020 20:32
Hmotnost
Ta hmotnost sedi? Passat ma 1800 pohotovostnu? Pamatam si, ako alfu 156 sw svojho casu (20 rokov dozadu) za rovnaku pohotovostnu hmotnost kritizovali. Na to, ze dnes vsade pise o pouzivani vysokopevnostnej ocele, je to fakt vela. Vec tolko vazi 5kove bmw.
Avatar - WinDiesel
3. 1. 2020 20:26
On je někdo překvapen?
Že 2,0 BiTDI není nejúspornější motorizace?
Svého času jsem testoval 3-válec 1,2 TDI a s lehkou nohou to nežralo skoro nic, ale když se na to šláplo, krásně to jelo a taky to krásně žralo. Jelo to jako velké 4-válce ale ty si vzaly méně, protože pro ně bylo optimální pracovat ve vysokém zatížení zatímco 1,2 TDI byl naladěn na nízké zatížení.
I proto dostal Amarok 3,0 TDI místo 2,0 Bi-TDI. Protože se nechtěli trápit s naladěním motoru.
Avatar - WinDiesel
3. 1. 2020 20:18
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Slovo "stálý" docela vystihuje podstatu věci (permanentní, pravý) … :*)
3. 1. 2020 20:15
Re: Taktiez
Benziny maji jizdne prijemny, ale zere to i travu kolem cesty.
Ta vatianta D5 staci i na v90cc, neni pomalejsi nez starsi petivalec, charakter samozrejme chybi.
Jezdil jsem ji i v xc90 a to auto urcite neni pomaly, ale tam uz bych se bal ze to ten motor proste nevydrzi.
3. 1. 2020 20:15
Re: příliš povrchní srovnání
Oni za to nemůžou. Musí se s testem vejít na jednu strojopisnou stránku:)
Avatar - WinDiesel
3. 1. 2020 20:15
Re: Konkurenti?
Bohužel máš pravdu a tak legenda Subaru 4x4 končí.
Řvoucí variátor a falešné 4x4, to je teď Subaru (užrané motory). Tak do toho naperou hybrid od Toyoty a to bylo přesně to na co zákazníci čekali.
Avatar - drack2
3. 1. 2020 20:14
Re: Quattro vs Quattro Ultra
To je vazne smutne... pro me byl prave toto duvod o alltracku neuvazovat, kdyz toto bylo k dispozici..
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 20:11
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Jenže to Audi je koupeno nové v ČR. Jako bychom pro ně byli Azerbajdžán.
To tvoje je taky koupeno nové v ČR?
3. 1. 2020 20:04
Re: Quattro vs Quattro Ultra
To je sice pravda, ale základní principy chování Utra jsou stejné jako u všech systémů s mezinápravovou spojkou. U Ultra je spojení předních a zadních kol realizováno přes spojku, u pravého quattra přes diferenciál a to je zásadní rozdíl. Sepnutá spojka (lhostejno zda je to haldex či jiný systém třeba to Ultra nebo systém Subaru a lhostejno zda jde o primární předokolku nebo zadokolku) nikdy nemůže vyrovnávat přirozené rozdíly v otáčkách kol za všech okolností (v oblouku, na nesourodém povrchu, na nerovnostech), což umí jenom diferenciál a proto mají spojkované systémy dlouhou řadu omezení oproti pravému quattru.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 20:03
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Nemam češtinu v autě z roku 2015 a ani mi ji neumí ofiko nahrát v roce 2020... takže zlatý Audi :D
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 19:54
Re: Nebrat.
Mám zkušenost 2.0 TDI 110 kw v O3 fl a Audi A3 sedan a v Audi je to konečně odhlučněné, včetně kultury chodu na úrovni mainstreamové mimo VW konkrence :)
3. 1. 2020 19:49
Re: Nebrat.
Úplně nemůžu souhlasit. Má zkušenost je Octavia 2,0 TDI 110kw 6 DSG a teď jezdím A4 140kw Quattro. Rozdíl v dynamice rozhodne větší a dokonce v porovnání s Passatem 140kw je taky cítít menší rozdíl v dynamice a ohledně kultury chodu taky. Samozřejmě není to 6 válec, ale rozhodne je v Audi tišší než ve zbylé VW produkci. Druhá věc je DSG, tak jakonvsechny 2 spojky v nízkých rychlostech občas cuká, typicky při podrazivani z 3 na 2, tak je cítit skubnuti. Jinak v porovnání se starším 6 stupněm, to řadí rychleji a tolik nepodtaci.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 19:35
Re: Nebrat.
V čem je to SUV lepší ? Nehledě na to, že Passatu se Tigi prostorností moc nevyrovná, klasický ani Golfu kombi v kufru.
3. 1. 2020 19:28
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Quattro Ultra není stejné jako mají ostatní. Je vybavana poměrně unikátním systémem, který odpojuje kardan a zadní diferenciál. Výsledkem je nižší spotřeba.Většina ostatních má klasický Haldex nebo něco podobného, který sice na zadek zabírá málokdy, ale i bez záběru se všechno až k zadním kolům točí, takže spotřeba je stejná jako u stálých čtyřkolek.
Avatar - 3_diamanty
3. 1. 2020 19:22
Re: Nebrat.
za mna za podobne prachy urcite uz seriozne SUVecko .. povedzme nejaky LR discovery sport .... ako taketo pojazdne kombiky v kanadach .... inak sranda je ze passat ma plnohodnotnu rezervu ale uz premiova audina si s tym moc hlavu nelame... ( a to mam inak audi rad ) ..... ;-)

ale zase kto by cakal ze matrix svetla na vw passat budu drahsie ako na premiove audi A4 ....

popravde passat alltrack som u nas dodnes videl hadam 2x.. aj to je asi vela... a nove A4 allroad som nevidel snad este vobec....co je jasna ukazka ze taketo nieco u nas vobec predajne nefrci ... tu fakt uz radsej SUVecko .. v pripade audiny nejake Q3 v podobnej cene tejto A4ky allroadu ..... alebo potom ( v pripade vw ) nejakeho toho lepsieho tigiho ( allspace ) v cene tohto passatu v kanadach ... ved kto da dnes melon a stvrt za passat v kanadach... logicky aj prakticky nikto .. zvlast ked v tejto cene uz moze mat ale fakt peckove SUVecka ( ale inak zaujimavy test akoze bez srandy ... a zase asi nemoze byt stale len nejaky predajny trhak v teste ... no jo )
3. 1. 2020 19:21
Re: Taktiez
Pri V90 CC by sa mi zdal 4valec asi uz malo zatial co pri V60 CC je to ok si myslim. Ja som skusal V60 ale s benzinom a bolo to celkom slusne zvezenie. Spolahlivost je dost osemetna tema, nemyslim si ani ze Vw pripadne Audi v tejto discipline nejako exceluje.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 19:09
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Tak, já bych tam jel Cliem, to je ideál, a vzhledem k tomu, že Pája tam cestoval business class, tak beru radši tebe ! Jsi zocelen! :D
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 19:07
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Dík :yes:
Takže stejně jako kdysi H.Mička při představování nového Ultra, ani tady redaktor nevěděl, v čem jezdí.
3. 1. 2020 19:07
Re: V koncernu sou náci pobochani, nebo Mára?
V koncernu (tedy v tomhle konkrétním případě:-D )
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 19:05
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Jsou to zmetci. Zákazníku, k čemu by ti bylo znát světlou výšku terénní verze (!!!), k čemu vědět jestli má auto opravdové Quattro, kterým se Audi chlubí, ještě 10 let zpátky - k čemu češtinu do auta za +2mil....... :-O
3. 1. 2020 19:03
Re: Quattro vs Quattro Ultra
V ceníku technické údaje nejsou, ale třeba tady je jasně napsané, že 2.0 TDI 140kW má plnohodnotné quattro, "Druh pohonu: Permanentní pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem"
https://www.audi.cz/…l/technicka-data
Jinak dívat se na český web je jako číst loňské noviny.
3. 1. 2020 18:58
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Ano, netuší, ale to mě nepřekvapuje.
Slabší TDI se do Alltracku nedává.
Avatar - drack2
3. 1. 2020 18:55
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Tez jsem to ted nikde nenasel, drive to tam prave bylo.
V UK psali quattro on demand :)
3. 1. 2020 18:55
Nebrat.
Převodovka 7dsg a motor 140 kW je totální nesouhra auta.Při rychlém zrychlení ale opravdu rychlém autu chvilku trvá než se rozjede a mezi tím vás předjede i 2.0 tdi 110 kW s manuálem.
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 18:54
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Já koukám do českého ceníku a "ultra" nikde nevidím.
Avatar - drack2
3. 1. 2020 18:53
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Tzn. redaktor netusi, jake ma quattro?
Mj. slabsi TDI predpokladam tez.
3. 1. 2020 18:46
Re: Quattro vs Quattro Ultra
Ano, 2.0 TDI má pravé quattro. Poznáš to lehko, tam kde je v materiálech Audi napsáno Ultra nebo okecávka ve stylu "Allradantrieb quattro mit ultra-Technologie", tak je to šméčko se spojkami tak jako u všech ostatních výrobců, když je v materiálech napsáno Quattro nebo okecávka ve stylu "Permanenter Allradantrieb quattro mit selbstsperrendem Mittendifferenzial", tak je to Quattro s diferenciály. Viz třeba zde.
https://www.audi.de/…oad-quattro.html#…
Současná A4 Allroad má quattro s diferenciály s testovaným 2.0 TDI 140kW a s 3.0 TDI 210 kW, Ultra pak je v benzínové 2.0 TFSI.
Avatar - drack2
3. 1. 2020 18:19
Re: Konkurenti?
Je to male, protoze na rozdil od passata mas karoserii na podelne ulozeny sestivalec. Tzn. pokud beres mensi motor, vozis vepredu vzduch.

Jizdne to ale je lepsi nez passat. Tech 60% na zadek je znat. Mluvim ale o B8.5. Mam to jako rodinne auto a pohoda. Ale s kocarem by to uz neslo a hory jsou tetris..
Avatar - drack2
3. 1. 2020 18:14
Quattro vs Quattro Ultra
Jsem mel za to, ze 2.0TDI ma stale jeste mechanicke Quattro. Minimalne pred faceliftem to tak bylo. Ultra bylo u benzinu.
Nevi nekdo jak to presne u teto generace A4 je a jak to pripadne poznat?
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 18:01
Re: Konkurenti?
Měl jsem za to, že Subaru už taky mají "haldex" , nebo ne?
3. 1. 2020 17:56
Re: Konkurenti?
Na druhou stranu proč kupovat kopii, když mohu mít originál.
Outback se dá v pohodě sehnat i pod milion, na silnici si vede přinejmenším stejně dobře, jako Alltrack, a v terénu výrazně lépe. Výhodou Passatu je lepší papírové zrychlení 0-100, ale Outback s tou 2.5i v reálném povozu rozhodně není žádný lenoch.
Avatar - Jenik3
3. 1. 2020 17:10
Re: Taktiez
No fuj, takove kacirstvi. Tady se testuji dve super-auta od vyrobce das auto welt a ty sem prijdes s nejakym cinanem, ktery preci vubec nesaha das auto welt ani po kotniky "rikali to v TV". Nene, to jsou takova falesna slovicka jako konkurence a podobne ohavnosti.
3. 1. 2020 17:04
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
dle mého názoru, limitem není pohon 4x4 ale naprosto nevhodné pneumatiky. viz také
https://www.facebook.com/…wOTM3ODQ3NjUwNQ/
pokud někdo zná způsob jak to prohlídnout bez FB poprosím o asistenci, je to zábavné:)
3. 1. 2020 17:02
Re: Taktiez
A jels v tom nekdy?
Ja to mel pujceny a trochu me to zklamalo, motor dost rachta, celkove mi to prislo o tridu min kultivovany nez xc70.
Tu svetlou vysku Volva umi, tech 20+ cm uz dava vetsi smysl, nez tech cca 15, coz je v podstate normalka plus malej prdik a plasty.
Tam uz se vyplati pritlacit a vzit v90cc, jinej vesmir proti v60.
Dalsi otazka je ale spolehlivost, kde novy Volva zrejme moc nehvezdi. Skoda, jsou to krasny auta.
3. 1. 2020 17:01
Konkurenti?
Sedel jsem v te a4 allroad a to auto je dost maly, tak na hranici rodinnyho pouziti . Pro passsta je teda z hlediska funkce konkurent spis a6 allroad, ale to uz je zas jinde cenove.
Passat 140 kw alltrack lehce pres milion je asi nejlepsi kauf z aktualni nabidky vyssich kombiku, pokud clovek nechce premii a fakt dost najede. Prekvapive dobre se da koupit i E allterrain, ale po procitani zdejsich diskuzi mam z te hvezdy nejakej strach.
Jinak nevim, jestli jsem to uz nekdy nezminoval, ale zvysenej kombik je proste nejlepsi volba! 😀😀😀
3. 1. 2020 16:52
Taktiez
by som dal prednost takymto zvysenym kombikom pred SUV avsak ja by som volil V60 CC. Taktiez 4valec, lepsi automat, zaujimavejsi interier a exterier, lepsia svetla vyska.
3. 1. 2020 15:47
Re: Zvýšený podvozek je super
Mám za to, že v A6 C8 (současná):
R4 diesely = DSG pro podélnou zástavbu
55TFSI = DSG pro podélnou zástavbu

všechny V6 diesely včetně toho se 170 kW HDM s 8ZF

minulá C7 měla DSG ve všem krom V8 a V6 BiTdi. Ale mám doma to DSG (poface se zelpšenejma spojkama) a chová se to úplně normálně. Oproti DSG v Passatu je to o hodně jinde, ale i díky V6 motoru.
Avatar - iudex
3. 1. 2020 15:37
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Tak možno si tam žil a zvykol si si. :D Keď som bol na "ďalekom severe" a vyšlo slnko, ja som si rozopol zimnú bundu, kdežto miestni sa vyzliekali do tričiek a opaľovali. :D
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 15:26
Re: spotřeba
Tak ještě jednou: horní pravý roh, červený obdelník s nápisem "Reagovat". A voilá - je jasné, komu píšeš. Psal jsem ti to už včera, evidentně zbytečně.
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 15:20
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Já na Nordkapu byl, s Puntem ve čtyřech chlapech (!!!) a dokonce jsem se koupal v moři (4st), takovou pitomost už nikdy neudělám. :D
3. 1. 2020 15:13
Re: příliš povrchní srovnání
Jedině souhlasím. Také mi přijde, že jsme se nic nedozvěděli. U Audi bych čekal z důvodů rozdílné koncepce uložení motoru a tedy lepšího rozložení hmotnosti více neutrální chování a tedy jistější průjezd zatáčkou ve vyšších rychlostech. Složitější konstrukce náprav by také měla přispět k jízdním vlastnostem. Možná jsem to někde přehlédl, ale článek mi o těchto hlavních rozdílech neřekl vůbec nic :-(
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 15:10
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
No.. už jsem autem projel velký kus Evropy i do míst, kam lítají i jiní, než jen Barik (ten víme vše, co je dál, než 100km vykrývá letadlem), ale tady jsem ještě nebyl... třeba jednou ;)
3. 1. 2020 15:08
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
NN, na trip jsem si původně koupil Outback 2,5 tuším 2002 s MT. Seservisoval ho a asi dva měsíce jezdil, pak jsem se rozhodl na delší cestu vzít za o něco vyšší budget, ale stále v úrovni původní podmínky 4kEUR Allroada 2,5 V6TDI s Tiptronicem. Světla a tempomat byly lepší. ;-)
Na tom jsem nakonec natočil poměrně dost, bylo to fajn auto.
3. 1. 2020 15:04
Re: Zvýšený podvozek je super
Ano, mohlo být napsáno, že jde o dvouspojky.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 15:04
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Ty mluvíš ale o Allroadu ne? Já mluvím o Outbacku s 2.5atmo, starého Allroada jsem nikdy neřídil a asi ani nikdy jsem v něm nejel, kdysi jsem ho chtěl a dost lidí mne od něj odrazovalo (už jako ojetina samozřejmě), že právě 2.5TDI je buď a nebo se z toho pos...u, dále pak podvozek prý nebyl levný na repas :)

Jo aha, ty si to zeditoval :D Já si pamatuji, že si říkal, že na Nordkappu jsi byl s Audi :D Jinak myslím, že Outback H6 s MT nebyl.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 15:02
Re: Zvýšený podvozek je super
Asi bych chtěl moc, kdyby třeba k testu autor napsal, co se pod označením převodovky skrývá, co? :D Jestli je to HDM, DSG...nebo variátor! :D :D
3. 1. 2020 15:02
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Měl jsem 2,5 B4 s manuálem. Tenkrát koupeno pro trip na Nordkapp (kam jsem nakonec vzal Allroada kvůli tempomatu a xenonům, Outbacka si koupil známý) a nakonec jsem si na vyšší auta rychle zvykl do práce i na volnočasové aktivity.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:58
Re: Zvýšený podvozek je super
Je to smutné, nemám rád SUV... ale máš pravdu :D
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:57
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Outback H6 byl i s manuálem? Tak ten jsem nikdy neviděl :( Ten 180kw byl o dost pomalejší, než 100-130kw auta s manuály či dvouspojkami. Když se pak rozjel, tak to bylo lepší, třeba na dálnici. jsem mu sice stačil, ale nepředjel bych ho.

Já jezdil akorát s 2.5 s MT, opět na suchu :D :(
3. 1. 2020 14:55
Re: Zvýšený podvozek je super
Ta by měla být :yes:
3. 1. 2020 14:55
Re: Zvýšený podvozek je super
Jooo, to říkám pořád, s moderními auty ani k obrubníku ;-) Pak jedině allroady apod nebo pologazíky (SUV).
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:54
Re: Zvýšený podvozek je super
Byla to 55TDI tzn 250kw, takže HDM :) Nebyl jsem si ale jist.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:53
Re: Zvýšený podvozek je super
Jo, tak to, s čím sem jezdil bylo ZF8, moc zkušeností s automaty zatím nemám, ale to byl zdaleka nejlepší HDM, který jsem kdy řídil, takový v mainstreamu nenajdeš a to ani u mého milovaného Fordu :D
3. 1. 2020 14:53
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Měl jsem to v manuálu a tedy rychlá jako já. ;-)

Tiptronic v Allroadu byl pomalejší.
3. 1. 2020 14:52
Re: Zvýšený podvozek je super
Myslím až k nejsilnějším V6 a V8 naftám ;-) myslím že 210kw verze má ještě DSG.
3. 1. 2020 14:51
Re: spotřeba
Spritmonitor Wrangler 2,2:

Počet aut 9, min cons 8,74, aver 9,74, max cons 11,35.

Je otázka kde a jak jezdí.

A4 Allroad 6,94 aver.

tedy rozdíl 3l/100km
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 14:51
Re: Zvýšený podvozek je super
K silnějším motorům je ZF8 pokud vím, každopádně HDM. Já měl u trilitru ještě dsg.
3. 1. 2020 14:47
příliš povrchní srovnání
Mně přijde, že v testech se pořád mele to samé, ale nejde se do detailu... Když se řeší cena, tak by to chtělo i ceny servisních prohlídek, včetně ceny spotřebních dílů, samozřejmě ve značkovém servisu. A trochu se zamyslet nad případným propadem ceny do budoucna. Také mi chybí a to obecně, názor z pohledu mechanika, kde jsou auta ošizená, co u nich by mohlo být lepší, jak je např. vyřešen kryt motoru, jak snadno se provádí běžná údržba, výměna kola, montáž zahrádky, dodělání závěsného zařízení či kolik to stojí v konfigurátoru atd. Prostě vše to, co je u běžného spotřebitele důležité (když chce auto plně využít na hory, na kolo, na vodu atd.). Prostě praxe a né jen to, zda se do kufru vejde kočárek a nebo golfový bag...
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:46
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Outback II. generace jsem zkoušel párkrát, bohužel nikdy né za takových podmínek, abych s tím mohl blbnout :D Jsem si jistý, že právě ten stálý pohon bude mít něco do sebe. Outback II pak trpí hlavně na pomalou převodovku, kdy i s H6 je to líná mrcha... nicméně jinak se mi jako auto fakt líbí :)
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:43
Re: Zvýšený podvozek je super
Aha... hele a i dražší Audi mají DSG ? Jezdil jsem s tím A6 55TDI a měl jsem dodnes pocit, že to nebyla dvouspojka. Takže obě testovaná auta mají stejnou převodovku ? Tzn dvouspojku ?
3. 1. 2020 14:43
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Možná tu budu za troubu, ale na Outbacku IIgen nebo Allroadu Igen jsem oceňoval na sněhu i ledu to čisté chování bez neustálého počítačem řízeného přelévání trakce na jednotlivá kola v takové míře jako se děje nyní.
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 14:42
Re: Zvýšený podvozek je super
Stronic je DSG :-)
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:35
Re: spotřeba
Musíš si to přečíst pořádně :) Autor píše, že nejezdil zrovna lehce a jezdil i dost po městě. Takové dvoulitrové TDI si i s manuálem v provozu hlavního města sáhne na 10 na sto, naopak kdyby se jela dálka, spotřeba bude kolem 5-7 litrů. Mám to odměřeno na mnoha autech podobné velikosti a výkonu a nejen od koncernu. Chtěl bych vidět, za kolik by po Praze jezdil v kolonách ten Jeep.

Wrangler s 2.2 jsem zkoušel, ale to není vůbec konkurent i když na to, jaká je to krabice, tak to s tím autem docela hýbe slušně.
3. 1. 2020 14:33
spotřeba
Jen se chci zeptat na spotřebu. Tady teda u těch aut je někde mezi 7 a 9. Jeep wrangler sahara 2,2nafta 200ps automat8st. žere na silnici 8-10. Me to neprijde teda tady u tech kombiku dobrej vysledek. Kdyz krabice pres 2 tuny jezdi temer za stejno.
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:32
Zvýšený podvozek je super
Zrovna minulý týden jsem na jednom výletě musel překonat cca 3km polní rozbahněné cesty, vše bylo super až do doby, než v posledním úseku zamrzlé bláto o sobě dalo vědět, že se dotklo podvozku. Nechtěl jsem nic zničit, tak jsem zaparkoval a došel pěšky. Hned za mnou mne zostudila stará Fabie, nemusím podotýkat, že žádné 4x4 něměla... Mám taky jedno takové staré auto, které projede polní cestu... doba se mění, moderní auta střední třídy jsou nízká, nenajedou ani na obrubník, a tam, kde ostatní s moderním autem končí, já parkuji a to i v centru Prahy.... takže tato kategorie zvýšených allroadů se mi líbí.

K autům:

Ani jedno jsem nezkoušel, v Passatu facelift jsem seděl, líbil se mi, nejlepší auto od VW, které je dnes podle mne v nabídce, na rozdíl od různých SUV a Crossoverů, ale interiry Audi se mi momentálně líbí více. Naopak z venku to víc sluší VW.

Motor BiTDi znám z předfaceliftované B8, neohromil výkonem, nepříjemě překvapil spotřebou, což souhlasí s testem.

Když už bych si měl vybrat z těchto dvou, beru slabší 140kw a Passat, levnější a výkon dostatečný a když už Audi... můj dreamcar je Allroad A6 55TDI... Jediné, co bych asi Audi záviděl je, že nemá DSG (tedy pokud jsem z testu správně pochopil, je Stronic Měnič, jako v A6 s V6TDI?)
Avatar - Ozzman
3. 1. 2020 14:25
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Mne by strašně zajímalo nějaké srovnání, jak se chová pravé Quattro, toto Quattro light (teda ultra!), Haldex a jiné AWD systémy jiných výrobců, třeba chválený Opel, či mne známé AWD Fordu. To by byl zajímavý test. To preditivní chování při prokluzu totiž znám a funguje perfektně, ale myslím ,že Quattro to nenahradí.... Škoda, že jsem s Audi neměl víc času to vyzkoušet alespoň na mokrém letišti...
Avatar - _Karel_
3. 1. 2020 13:43
Re: Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Jj, + Audi boduje "legendárním" pohonem 4x4. Haha. Když ho nemá.
Avatar - CICERO
3. 1. 2020 13:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - CICERO
3. 1. 2020 13:23
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
3. 1. 2020 13:09
Plus: usedlejší vzhled, Mínus: usedlejší design
Nevím, který člověk má na starosti závěrečná shrnutí, ale přijde mi, že trpí poruchou osobnosti.