Renault Zoe je první elektromobil, který prošel dlouhodobým testem Světa motorů. Hašení požáru jsme si nevyzkoušeli, na ostatní časté otázky ale už odpovědi známe.
Re: V seznamu "minusy" mi chybí ten základní: závislost
Určitě i3, na tento nájezd klidně 60Ah. i3 je špičková technika, roky prověřená. Diagnostika volně ke stažení na netu, vše opravitelné. HV Baterka úplný top mezi elektromobily. Oproti Leafu je to špička. Už se dá koupit od 320 tisíc bez DPH, ale neberte bez rychlonabíjeni AC+DC. Já mám najeto 99 tisíc km a je to špička. Na tyto km bych to vzal bez tepelného čerpadla - kompresor jeden z mála problémů i3.
Tady asi každý z vás chápe dynamiku jinak. Jeden ji má jako rychlost, ( čím rychleji, tím větší dynamika ), druhý jako změnu rychlosti ( časté akcelerace a decelerace). Tedy jestli jsem to pochopil.
Jak psal elektrikář, EV nejsou tolik závislé na stylu jízdy, jako spíše na rychlosti. Neni nutné tolik jet plynule, ale příliš vysoká rychlost se projeví na spotřebě.
Já chápu že rekuperace dobíjí baterku. Dskuze byla ale o tom že dynamika nesouvisí s dojezdem. Pokud rekuperace vrací pouze většinu energie, tak zcela jistě dynamika z dojezdem souvisí.
Máme tedy od pálení uhlí v elektrárně až po zásuvku přesně spočítáno.
= to tu tvrdíš jen ty. Zohlednili pouze ztráty energie při přenosu. A to proto že prostě jsou velmi výrazné. Proto třeba Čína přechází na UVN.
ty jo, ty neumíš číst. Ještě jednou.
Zanedbáme vsutpní parametry elektráren a rafinerií.
Tedy uhlí se objeví v elekrárně a stejně tak ropa se objeví v rafinerii. Před tím to necháme zatím být.
Máme tedy od pálení uhlí v elektrárně až po zásuvku přesně spočítáno.
Zpracování ropy v rafinerii a distribuce benzínu a nafty je zanedbáno, jako by se to rovnou objevilo na benzince.
Čekal jsem tedy větší chápání textu. ;-\
Dopravu uhlí do elektráren a těžbu zanedbávám stejně jako dopravu ropy a její těžbu.
Čekal jsem, že zkušíš něco inteligentnějšího, než dělat že to nevidíš. Je něco jiného trollovat a něco jiného ze sebe dělat blbce.
A to uhlí co spálíš v elektrárnách a uran co nasypeš do jádra, to se nesneslo z nebe při tom porovnání?? Kde máš uhlíkovou stopu na dopravu surovin pro výrobu té čité energie?
Už jsem to tu psal několikrát, zkusím znovu. Je tam něco, co se nedá srovnat
Zanedbáme všechny vstupní parametry elektraren(když se tvrdi že tam nejsou zapocitane ) a rafinérií. Pro jednoduchost, uhlí, uran, ropa,... se prostě jen tak objeví ve skladech. A odtud můžeme začít počítat vyroba elektřiny a jeji distribuce je spocitana v článku. Výroba benzinu nebo nafty tam neni. dokonce ani jejich distribuce.
Prosim o vypocet energeticke narocnosti a uhlikove stopy distribuce 1l benzínu a nafty z rafinerie do benzinky.
V článku a tvém tvrzení je počítáno s benzínem, jako by vyrostl sám na stromě vedle benzinky. Žádná výroba, zadna distribuce rafinerie-benzinky( teď nepočítám těžbu a dopravu surové ropy ). Tedy by to bylo stejně, jako by elektřina sama se objevila v zásuvce .
Tuhle kardinální blbost ale nevytvořili novináři, ale politici.
Nečekám od SM hloubku časopisu Science. V zásadě to vystihli docela správně. Co je hlavní a zásadní, tak to je energetický mix ČR. Dokud zde bude většina el. energie vznikat spalováním nebo jádrem, tak se o ekologii elektromobiů prostě hovořit nedá.
A jestli si někdo myslí, že tu ekologii vylepšíme tím, že z polí uděláme holiny poseté solárními panely a chce tomu říkat ekologie... Já toto nazývám devastací krajiny :-!:-!
Co jsou ty dalsi "casti"? Naklady na vystabu, udrzbu a provoz prepravni site? Je to drazsi/levnejsi nez postavit udrzovat a provozovat ropovod nebo sklad na ropu?
Vycislit to "ferove" je neumerne tezky kvalite vysledku. Kazdej lacinej pokus je pouze demagogie a seriozni zurnalista by se toho mel vyvarovat.
Odpoved selskyho rozumu a sice "EV urcite nemaji 0 emise" a nebo ze "Scala 1.6 TDI urcite nevyprodukovala jen 160g/km CO2" uplne staci. Selskej rozum nam navic napovi, ze je asi fajn litat stovky kilometru dene po dalnici naftakem nejen proto, ze "emise" se nekoncentrujou na jednom miste ale i proto, ze ty energie je potreba tolik, ze by to elektricka sit neutahla. Naopak start-stopovat nebo iddlovat studenym tdickem ve meste je podobnej nesmysl.
Je blbost srovnavat tyhle nesrovnatelny pohony. Kardinalni blbost. A navic jeste takhle pitome.
Wow na to, ze to vypada, ze vubec nevis o cem je rec, odpovidas pomerne sebevedome.
Takze zkusim to vysvetlit jednoduseji:
- Mame stroj, napriklad auto. Auto umi zpracovat zdroj energie a premenit ho na mechanickou praci treba pohyb.
- Mame zdroj energie. Elektrinu, uhli, tlakovou lahev, benzin,...
- Vezmeme nejakou jednotku energie u dodavatele. Jako spotrebitele si nakupujeme jednotky energie. Litr benzinu, kilo uhli, kubik dreva,...
- Jednotku energie "vlozime" do naseho stroje. Napriklad litr benzinu do naseho auta. Tzn resime cast zivotniho cyklu od cerpaci stanice az po pohyb.
- Nase auto premeni cast potencialu paliva na pohyb a cast na vedlejsi produkty. Treba CO2, pevny castice, teplo atd...
- To by byl pribeh od zdroje jednotky energie (benzina, nabijecka,...) pro spotrebitele az po pohyb. Zde maji spalovaci auta "prime" emise tzn pri premene vznika velky mnozstvi odpadniho tepla a nebo treba CO2. U elektromobilu v tyhle fazi vznika relativne malo tepla a zadne CO2.
- Pak mame druhou cast pribehu. Kolik "prostredku" bylo potreba vynalozit na to, aby si spotrebitel mohl tu jednotku koupit. Tzn kolik penez/emisi stalo dostat ten litr ze zeme az na benzinu. Resp kolik penez/emisi stalo dostat do nabijecky kilowathodinu. Umi na to nekdo odpovedet u ropy? Umi na to nekdo odpovedet u elektriky?
- vime kolik elektriky stoji prepravit elektriku. Stoji to tolik, kolik se ztrati. Naklad na transport.
- Kolik ropy stoji prepravit ropu? Cim jsou pohaneny "pumpy" na ropu? Na elektriku? Na co jezdi kamiony co vezou ropu? Kdyz do jedny strany roury naleju 1l ropy tak mi na druhy strane vytece 1l? Ja myslim ze by mohl, musim k tomu ale pridat jeste naftu kterou natankuju do vlaku/tankeru/tahace a nebo elektriku do cerpadla. No a ta se mi nevrati. Ta se proste "ztrati". Stejne jako u elektriky.
Pokud uz jsi to nepochopil, tak se ani nemusis snazit pouzivat mozek. Bylo by to uz zbytecny. Hold budes muset zustat u psani a u motivovani lidi k premysleni.
Započítávali ztráty při přenosu el. energie. To není to samé jako emise z dopravy ropy. Ropa sem doputuje ropovodem a po cestě se nikde neztratí. Elektrická energie putuje po drátech a část této energie se ztratí při přenosu.
Jestli nevidíš rozdíl, tak ... se pokus použít mozek.
Re: V seznamu "minusy" mi chybí ten základní: závislost
Tak cena je relatívne nízka vzhľadom na iné BV, (voči Renaultu Zoe je pomer cena/hodnota výrazne lepší), voči bežným autám pýtajú stále sumu, ktorá sa hodí až o triedu vyššie... Ale zas prevádzkové náklady sú podstatne nižšie. Šlo by o druhé auto, prevažne na mestské jazdenie, obvykle nejakých 15-30 km denne. Páči sa mi aj i3, ale tiež som naňho počul pár negatívnych vecí a je o kus drahší. Ale má excelentne vyriešenú kabínu, jej dizajn, architektúra a materiály sú mi nadmieru sympatické. Čo by si poradil ako druhé auto do rodiny, na mestské jazdenie?
Re: V seznamu "minusy" mi chybí ten základní: závislost
Leaf je takový šmudla a nemá chlazení baterie, což dost snižuje použitelnost i životnost. Doporučuji si projít videa na youtube od electrodad , ten má s Leafem bohaté zkušenosti. Ale rozhodně to není špatný BEV pro začátek, pokud od toho nečekáš super svezení a jdeš po ceně.
Ja nezpochybnuji tvé čísla ( jsou podobná z toho odkazu ), zpochybnuji tvé vyjádření, že to je porovnatelne. Protože tam jaksi polovina řetězce u benzínu a nafty chybí narozdíl od elektřiny.
Jak jsem psal už 2x, vezmu to po 3.
Zanedbáme všechny vstupní parametry elektraren(když tvrdís že tam nejsou zapocitane. Překvapuje mne ale že nevíš o průměrných CO2 pro větrné elektrárny když děláš pro CEZ ) a rafinérií. Pro jednoduchost, uhlí, uran, ropa,... se prostě jen tak objeví ve skladech. A odtud můžeme začít počítat vyroba elektřiny a jeji distribuce je spocitana v článku. Výroba benzinu nebo nafty tam neni. dokonce ani jejich distribuce.
Takže to porovnatelne není jak tvrdis. Pokud se mylim, prosim o vypocet eneegeticke narocnosti a uhlikove stopy distribuce 1l benzínu a nafty z rafinerie do benzinky.
V článku a tvém tvrzení je počítáno s benzínem, jako by vyrostl sám na stromě vedle benzinky. Žádná výroba, zadna distribuce rafinerie-benzinky( teď nepočítám těžbu a dopravu surové ropy ). Tedy by to bylo stejně, jako by elektřina sama se objevila v zásuvce .
Ano, jsou tam ztráty na VVN a zpochybňuji to snad někde?
Přikládáš odkaz, který s vykazovanými hodnotami ERÚ a ČEZ nijak nesouvisí, opakuji, zeptej se v ERÚ nebo ČEZ jak uvedené hodnoty počítají a jestli tam mají započtené emise při dobývání a výrobě obohaceného uranu nebo emise z dobývání a dopravy uhlí nebo emise z těžby a zpracování plynu, emise související s dopravou plynovody nebo emise zemědělců při výrobě bioplynu.
Jak mohou "moje" čísla nesedět, když žádné neuvádím, pouze komentuji čísla uvedená v článku, která jsou od ČEZu a ERÚ? A ta čísla komentuji jenom z titulu, že pracuji pro jednu z dceřiných společností ČEZu, když mi nevěříš, tak nevěř, je to čistě tvůj problém, interní materiály ti posílat nebudu.
Re: V seznamu "minusy" mi chybí ten základní: závislost
Vyššie ste Ty a Don Vito rozobrali malého Renaulta. Nissan Leaf je prakticky z rovnakej firmy, ako je podľa vás na tom on? Docela sa mi páči a tak trochu po ňom poškuľujem...
Prave ze "umyslne mlzit''. Bohuzel vetsina motoristickych medii je ziva z reklamy (v lepsim pripade..) - prevazne na spalovaci auta..
Diky za prispevek. :yes:
Uz jsme to probirali v diskuzi vys. Ale chapu, ze uz je dost zaplevelena :-)
Takovy clanek je voda na mlyn tem, co pochybuji o smysluplnosti EV.
A to nemluvim o tom, ze si muzu zaplatit zelenou energii a potom je EV na tretinovych emisich. https://www.elektrina.cz/…vatelu-elektriny
To same plati o vyrobe baterek. Tesla je diky spotrebe zelene energie pri vyrobe na 60kg co2 za kWh..
Jsem konzervativni clovek a jezdim na ropu. Vubec ale nechapu ten zvrhlej vypocet CO2 a srovnavani se spalovacima autama. Doufam, ze v ramci zachovani "serioznosti" to budto smazete a nebo opravite.
Co mam na mysli? Do CO2 zapocitavate "neprime" emise vznikli pri vyrobe nebo transportu elektriny u elektromobilu zatimco je srovnavate s "primema" emisema u spalovaciho auta. Budto srovnavejte dve hrusky a nebo dve jablka ale prosim nemichat.
Mimochodem asi vsichni kdo rozumi technice vi, ze je to "nesrovnatelny" takze jsem klidne radsi pro "nesrovnavat" ale kdyz uz mermomoci chcete tak by se dalo pracovat budto s prumernym CO2 na kW v CR co protece nabijeckou a srovnavat to s prumernym CO2 vzniklym pri spalovani ropy prumernou spotrebou. V druhym pripade ropy hlavne pripocist prumerny CO2 co vznikne pri tezbe, rafinovani a transportu ktera se pouziva v CR. I presto ze i tenhle vypocet je zavadejici, tak se alespon nesnazi umyslne mlzit.
Ale jak rikam, je lepsi neco neudelat vubec, nez to takhle odflaknout.
Re: V seznamu "minusy" mi chybí ten základní: závislost
Dojezd elektromobilů je stále pro běžné použití i v naší malozemi nedostatečný.
Pokud auto není schopné dát typicky Praha-Brno tam a zpět bez dobíjení, tak je prostě použitelné sotva jako druhé auto do rodiny. Jinými slovy elektromobil s dojezdem pod 500 km bude schopný zastat funkci maximálně tak druhého auta v rodině.
A mozna u poloviny z nich nebude pro zamestnavatele problem poskytnout klidne jednofazovou zasuvku ;-)
Vis co se rika, kdo chce hleda reseni, kdo nechce, ma spoustu vymluv.
Ja netvrdim, ze EV je pro kazdeho.
A cena je zatim vyssi.
Ale uz ted by EV nebyl problem pro spoustu lidi. Jen se nesmi vtloukat lidem do hlavy nesmysly, viz tento "test" o spinavych kobereccich a zamerne lajdacke vypocty co2.
To je ten problém. někdy se to elektrárnám už započítává, někdy ne. A poznat to je nekdy problem, nikde se to neuvádí jestli to ke včetně nepřímých emisí. Viz třeba větrné elektrárny mají kolem 10g CO2 na kWh, nebo jádro kolem 12g. Což trochu myslící člověk pozná, že to jsou nepřímé emise. https://www.electricitymap.org/?…
Pořád se vykrucuješ. Ještě jednou ti zopakuju, co napsal on a co ty.
On: Není žádný problém stanovit její výši na 4245kč/MWh... Proč ne Domácnostem by se zvýšila cena za kWh o 4,25kč, tedy cca na dvojnásobek, což unesou (stejně nemají na výběr).
Upozorňuji, mluvil o ceně elektřiny za kWh. Ceně celé elektřiny včetně daně za kWh.
Ty: Stavajici dan je 28,30 za MWh bez bez DPH, 4245 za MWh neni dvojnasobek, ale vic nez stonasobek.
A ty z nějakého prazvláštního důvodu hovoříš o dani z elektřiny za MWh. Tedy o jiné věci v jiné jednotce. Kde je asi chyba?
Naprosto jasně ses vyjadřoval k tomu, že by to byl více než 100násobek, tak co do toho najednou taháš 4násobek a nějaké tvoje sazby, které nebyly nikdy předmětem diskuze? Naprosto jasně jsi srovnával 28,3 a 4245 za MWh, přičemž on ale jasně vztahoval 2násobek k růstu ceny celé elektřiny se započítanou daní za kWh, ne k dani samotné. On mluvil o změně ceny elektřiny a k tomu vyjadřoval svůj násobek, tys mu ho ale vmetl k dani, ke které to on ale nevztahoval. Jasně tvá chyba.
Prostě jsi ustřelil, ale nehodláš to přiznat. Měl by sis ale uvědomit, že tvá zoufalá snaha nevypadat hloupě způsobuje naprosto přesný opak. Mnohem větší kabrňák bys byl, kdybys prostě uznal chybu. To bys v očích mnohých hodně stoupl. Takhle akorát jen klesáš v zoufalé snaze neklesnout. Svým chováním děláš přesný opak toho, čeho chceš dosáhnout.
Možná.
A přitom se dalo argumentovat i věcněji:
53% lidí žije v bytech a parkují auto na ulici = nemají kde nabíjet. A přitom právě oni jsou většinou ve městech a dojíždějí za prací relativně krátkou vzdálenost, takže by EV mohli využít. Ale nemají kde nabíjet.
Ten zbytek sice má rodinné domy nebo jiný způsob parkování auta, který by nabíjení umožňoval... ale ti zase velmi často najezdí víc kilometrů a auto je pro ně nutným dopravním prostředkem, takže si EV "nerisknou"...
Věci , jako je mizerný interiér jsou marginálie, které lze snadno odstranit.
Dan by s DPH podle toho vypoctu delala 4 nasobek ceny elektriny. Ta je soucasne zhruba polovicka fakturovane konecne ceny. V mem tarifu D35d s fixaci by to celkem delalo trojnasobek, misto 30 tis bych platil 90 rocne. kdyz uz sme u ty matematiky. Takovy kravsky napady a ty to jeste rozmazavas
Kéž by se povedlo třeba tohle : https://www.autoforum.cz/…-dnesni-diesely/?…
Nemusely by se tu pak možná řešit takovýhle chujoviny. Diskuze o emisích po tisící desáté, pořád se stejnými argumenty, pořád se stejným výsledkem. Kéž by i za dvacet let mohly vedle sebe svobodně jezdit dobrý spalovací, hybridní i elektrický auta.
Řešíme matematiku. Kdy už konečně uznáš, že ses v matematice mýlil a Honzovi21 jsi neprávem křivdil? Hoaxy si klidně řeš poté, teď řešíme matematiku. Tak co? Uznáš chybu ve své matematice, kterou jsi neprávem vytýkal někomu jinému nebo ne? Řeším teď jen a pouze to "ty jsi mi ale počtář".
Ted to vidim na dalsiho Raptora! Ale v budoucnu v CR klidne nejaky plug-in hybrid. Jezdil jsem tyden s pujcenym Volvem XC90 T8 v Norsku. Konkretne tohle auto bych teda nechtel, ale idea pohonu na me udelala dojem. Tiche rozjezdy, skvely dojem z krizovatek, kde se kolikrat setkaly jen same elektriky, mimo mesto zadne nervy z toho, jestli mi vydrzi baterka... pro me do evropskych pomeru idealni kombinace. Klidne do toho pujdu. Akorat ty jizdni vlastnosti toho Volva a ten ctyrvalec, to nebylo uplne ono, ale urcite to spravny auto prijde. Ciste elektricky je podle me otazka infrastruktury, ted maximalne na cesty kolem komina.
Honza21 by se mel omluvit za vypousteni nepodlozenych poplasnych domnenek. Asi nevis jake muzou mit takove hoaxy dusledky. Napriklad v Evrope hysterie kolem SUV nebo noseni kozichu ze zvirat.
Osobne se mi to dotyka i kdyz elektromobil nemam
Neuznáš chybu, viď? Já přeci neřeším, co se bude či nebude zvyšovat. Řeším jen a pouze to, že Honza21 nikde neudělal matematickou chybu, kterou jsi mu přišil a začal mu kvůli tomu nadávat. Jen a pouze to. A on chybu neudělal, chybu jsi udělal ty. Takže omluva je pořád na místě.
Pak si klidně řeš to, že je blbost, zda se to bude zvyšovat spotřební daní, silniční daní nebo mýtem. To je ale něco jiného.
Tys psal "Ty jsi ale poctar, mas maturitu na nejake specialni skole? Zkus to znova ty genie a lepe." a k tomu jsem se vyjadřoval. Hodnotil jsi matematiku, ne to, jakým způsobem se zvýší cena (tos tu zatáhl teď). A matematika je dobře v jeho případě, ne ve tvém.
Cele je to pitomost, dan z elektriny ze kvuli elektromobilum zvysovat nebude. Jestli se nekdy neco zdani kvuli elektromobilum, tak je to uzivani silnic mytem i pro FO, nebo zavedeni silnicni dane pro FO, ta tu byla do roku asi 72 a funguje ve vetsine evropskych statu. Bolsevik tenkrat potreboval zdanit benzin primo, tak to zruseni sil. dane nabidl jako kompenzaci. To je ale vyhled na desetileti, do te doby je cesta k dani z CO2 pro fosilni paliva.
Tak si oba nechte ty demagogicke vypocty a poplasne zpravy
Píše "Domácnostem by se zvýšila cena za kWh o 4,25kč, tedy cca na dvojnásobek, což unesou (stejně nemají na výběr)." Píše tedy o dvojnásobku u ceny elektřiny, ne u spotřební daně. Chyba je na tvé straně, bohužel.
Tak zkus článěk přečíst ještě jednou, jsou tam započítány ztráty VVN. A ty tvrdíš že to je porovnatelné. Pokud by tam započítaná i energie mezi rafinerií a benzínkou, pak by to porovnatelné i bylo. Ovšem není.
A druhá věc, tvrdíš, že to v článku je jen CO2 z výroby, tak hoď odkaz, kde tomu tak je. V ČR se určuje CO2 třeba i z těch větrných. Tak přikládám odkaz, určení CO2 elektráren včetně nepřímých. https://www.electricitymap.org/?…
A nějak ty tvá čísla nesedí. Ještě teď prosím ty ztráty od vstupu do rafinerie po benzínku. Nebo nemáš žádné argumenty a čísla?
Proč mu nadáváš, když máš chybu ve výpočtu sám? Předně, neumíš číst a chápat, co napsal. On přece nenapsal, že se zdvojnásobí spotřební daň, ale že se zdvojnásobí cena elektřiny v důsledku spotřební daně. A to je sakra rozdíl.
Takže pokud více než zestonásobíme spotřební daň z 28,3 Kč na 4245 Kč za MWh, tedy z 0,0283 na 4,245 Kč z kWh, tak ano, cena elektřiny by opravdu šla na dvojnásobek ze 4,245 na 8,45 Kč za kWh. Asi by ses měl omluvit.
Ty jsi ale poctar, mas maturitu na nejake specialni skole? Zkus to znova ty genie a lepe.
Stavajici dan je 28,30 za MWh bez bez DPH, 4245 za MWh neni dvojnasobek, ale vic nez stonasobek. Mimochodem to by zabilo cesky prumysl uplne, na to zapominas, ze to je vyznamny odberatel energie.
Pro ilustraci moje domacnost ma spotrebu kolem 10 MWh za rok, to by je ten dvojnasobek fakt strhnul a to mam zhruba trojnasobnou spotrebu nez nejaky nizkoenerhetak.
Bohužel nemáš pravdu. Demokracie má totiž tu fantastickou nevýhodu, že lidi volí toho, kdo jim nabízí to co chtějí slyšet, a ne toho, kdo skutečně říká jak se věci mají.
Jinak řečeno - volby vyhrává ten, kdo říká jak bude hezky, lépe, eko...
Když vidím, jakým způsobem jsou získávany suroviny pro baterie, nejsem si ekologickým přínosem EV jist, navíc samotné baterie jsou obvykle tahány odněkud z Číny. Emise CO2 zůstávají kontroverzní otázkou.
...který velmi důkladně a podloženě dokazuje, jak je násilím protežovaná elektromobilita absurdní a zločinná záležitost! Ano, jistě existují i mnohem modernější elektrovehykly s lepšími parametry, než má ZOE, ale to na věci nic podstatného nezmění.
Pokud evropské vlády budou lidem elektrovehykly opravdu vnucovat ekonomickým a legislativním násilím, po prvních volbách skončí a přijde někdo rozumný. Demokracie má totiž to fantastickou výhodu, že gaunery a blázny je (při přítomnosti skutečně svobodných voleb samozřejmě) schopna nenásilně odstavit od moci. Tak doufejme, že pak eko-pošuci, neomarxisti, grétisti a podobná pakáž nebude chtít nějakým zeleným pučem nastolit "ekologickou" totalitu. To by pak opravdu hrozila občanská válka.
Porsche Taycan není hlavní auto do rodiny, stejně jako třeba Porsche 911. Proto je srovnání s Teslou S nesmysl a hromada lidí je nesmyslně porovnává mezi sebou.
Samozřejmě, že prodejní čísla budou nízká, kolik lidí si může dovolit za auto utratit 4 mega a výše?
Souhlasím, že je to hračka pro boháče, stejně jako Porsche 911, Ferrari, Lamborghini či BMW i8.
K tomu benzínovému BMW není co dodávat, protože jeho důvody ke koupi neznáte, takže nemůžete hodnotit. Jen to posloužilo k tomu příkladu, že jediným kritériem "kvality" auta není jen dojezd.
Elektrofans mají zatemněno. Kvalitu hodnotí podle dvou parametrů - dojezd a zrychlení. Prostě primitivní uvažování. Zatemněno. Nechápou, že celkové hodnocení auta je soubor hodnocení všech vlastností.
Pokud chci hlavní auto se kterým mohu jet na hory a do bájného Chorvatska, tak je pro mě dojezd velmi důležitý. Počkejme si na prodejní čísla, já jen tvrdím, že nabízí málo muziky za moc peněz. Trh není hloupý a trh s BEV už vůbec ne. Ale taycan bude vesměs sloužit jako "třetí auto" do rodiny :D Prostě hračka pro boháče. K tomu benzínovému BMW co dodat... Když ho to baví... :-[]
Ano, i v měřitelných údajích vychází e-Tron v cca polovině věcí líp. A v dynamice, dojezdu je v podstatě srovnatelná. Snad vyjma Vmax. Tak kde je ten náskok Tesly o kterém ti fanatici mluví???
I v téměř polovině měřitelných věcí je e-Tron lepší. A to se vůbec nebavím o těch neměřitelných věcech jako zpracování, kvalita materiálů atp.
A věci, kde je Tesla dávána jako nadpozemská a nedostižná (pohon, dojezd, nabíjení), má e-Tron velmi srovnatelné.
A v tom je celá věc. Ve věcech, kde je Tesla lepší, ztrácí e-Tron velmi málo. A naopak kde e-Tron dominuje, se Tesla vůbec nechytá. Proto se Tesla jako celek nemůže e-Tronu rovnat.
A co tak započítat ropné hospodářství. Jste úplně mimo, protože než dostanete možnost tu naftu spálit, tak vygeneruje spoustu dalších emisí. Správně by jste tedy měl říkat, že BEV má nižší emise i kdyby nafta rostla na stomech. Jen k rafinaci se obecně uvádí 1.2kWh elektřiny / litr. Zkuste spočítat, jaké emise má tanker z Azerbajdzanu do Terste v prepoctu na litr ropy. :D
Dojezd je jediné kritérium? Kamarád má BMW 7 Long V12 v plné výbavě za 4 mega a ujede na nádrž míň než já s mojí dodávkou. Je snad moje dodávka lepší auto?
Fascinují mě tato přirovnání, kdy se vybere jediné kritérium a na základě toho se hodnotí celek.
Takže ano, pokud bych na to měl, tak bych si vybral Porsche Taycan než Teslu S, protože Taycan mi nabídne víc než Tesla S (i za cenu menšího dojezdu).
A to nic nemám proti Tesle, protože jestli mi to vyjde, tak si sám letos budu kupovat novou Teslu 3 (výměna za i3), protože chci kouli na kola.
Bude to tehdy, až výpadek ze spotřební daně z fosilních paliv bude velký (lidé přejdou na elektřinu) a bude ho proto potřeba nahradit daní z elektřiny. (Takto uniká zdanění LPG a CNG, protože jsou to okrajová paliva, která moc lidí nepoužívá)
Není žádný problém stanovit její výši na 4245kč/MWh... Proč ne :-) Domácnostem by se zvýšila cena za kWh o 4,25kč, tedy cca na dvojnásobek, což unesou (stejně nemají na výběr). A příspěvek do státní kasy bude za každý km s elektromobilem dobíjeným doma podobný jako ze spotřebních daní zahrnutých v ceně benzínu.
Nebo se použije vynález EU, kdy se do každého auta musí naistalovat měřič spotřeby energie/paliva, který se na konci roku odečtě a finanční úřad vám pošle složenku :-)
zdroj: https://www.novinky.cz/…ve-dani-40307693
Tak neni jenom Tesla, Porsche + D3 uz to taky pomalu rozjizdeji...
Kazdopadne tebe s tou tvou pojizdnou ekologickou katastrofou bych zrovna netipoval na elektropozitivniho... leda ze by to obsahovalo nejakou kombinaci ludicrous modu, offroadovejch coiloveru od Foxu a launch controlu... :)
Tak oni dlouhá léta soustavně tvrdili, že to nejde. A teď ukazují, že u nich to opravdu nejde. Poměr cena/výkon je tristní, prodeje Tesly v USA to myslím dokazují víc než dobře. Po EPA testu Porsche Taycan to jen a pouze potvrdil. Vy by jste si koupil BEV za 5 mega s dojezdem cca 300km? Jejich modla VW ID3 má také nemalé problémy a jsem velmi zvědav na reálný dojezd a spotřebu.
Cena elektřiny není zastropovaná paritou s OZE. Těch 8kč, které uvádíte jsou jen výrobní náklady OZE. Pokud bude velká poptávka a nedostatečné výrobní kapacity, může stát elektřina klidně 20kč. A když nefouká a nesvítí (několik měsíců v zimě), zak ji prostě musíte koupit za tu dvacku.
Částečně dynamické jsou tarify už teď. Rozlišuje se vysoký a nízký tarif a typ spotřeby. Ale do budoucna se bude toto rozdělení zřejmě dále rozvíjet tak, jak píšete..
S tou cestou do háje bych to tak špatně neviděl. I Audi se musí učit dělat elektro, jako se Tesla musí učit dělat auta. Začátky jsou krušné pro všechny.
Letos vyjde e-tron Sportback (ještě na platformě MLB), příští rok GT e-tron (platforma PPE), Audi Q4 e-tron (platforma MEB), cpou hromadu peněz do vývoje, takže pochybuji, že z toho vypadne něco nepoužitelného. Nedělejme zase z německých inženýrů blbečky, co neumí vyvinout ani tříkolku.
Myslím, že hodnoty CO2 u elektřiny z jednotlivých zdrojů jsou skutečně se všemy vstupy (výstavba elektrárny, provoz). Tomu napovídá třeba 12gCO2 u jaderných elekráren, nebo 24g CO2 u vodních elektráren... Tedy v ČR je 1kWh spojena s cca 400-500g CO2 emisí.
Zdroj: https://www.electricitymap.org/?…
Pokud použiji stejný zdroj (tedy předpokládejme, že v těch vstupech paliv do elektráren je obsažena komplet zátěž CO2) a kouknu na elektrárnu spalující olej (dejme tomu, že je to něco jako nafta), tak tam uvádí 650g/kWh. (Kanárské ostrovy) Dejme tomu, že elektrárna mění energii v palivu na elektřinu s 40% účiností (tak nějak to je). Tedy 1kWh energie v palivu oleji/naftě obsahuje 650*0,4=260g CO2 (Na výrobu 1kWh elektřiny je potřeba 2,5kWh energie v palivu 260*2,5=650). Je to méně, protože jsme zanedbali CO2 na výstavbu elektrárny, ale dejme tomu. Jestliže diesel pálí cca 6l nafty na 100, tj 6l*8,89 kWh/l=53,34kWh*260gCO2=13868gCO2/100km. To zhruba odpovídá tomu, co se člověk dočte na spritmonitoru, tedy cca 130g/km u spalovacího auta. https://www.spritmonitor.de/…icht/829625.html
Ano, nesedí to přesně, ale tak nějak + - .... dejme tomu
Tedy zdá se, že v emisích CO2 spalovacích aut jsou všechny vstupy obsaženy a vychází to emisně okolo těch 130-150g./km.
U elektro auta to teď kolegům vyšlo na "115 g CO2 na každý kilometr".
Takže tak, no. V konkrétní ulici se jistě bude lépe dýchat. Z hlediska celosvětové emisní stopy je to zdá se úplně jedno.
Výroba baterií je myslím také dost energeticky náročná... Obvykle se argumentuje, že si na sebe elektroauto "vydělá" nižšími emisemi za provozu. No, v zemích s nízkoemisní energetikou asi ano, u nás asi moc ne, ten rozdíl je v případě našeho energetického mixu zdá se příliš malý.
Já si to neberu osobně. Jen ten tvůj "argument" se používá obecně proti elektrikám. A nevěřím ti, žes to myslel jinak. Protože pak by to byl bezcenný argument typu "V pravém pruhu vídám auta". Proč bys to jinak sděloval? Že elektriky nemají v pravém pruhu co dělat, že nám oznamuješ, že je vídáš v pravém pruhu?
Dobre, melo byt napsano: Tesla je bezkonkurenci EV - vedi to lide, kteri se o danou problematiku zajimaji.
Laik si mysli, ze je lepsi Audi, bo ma lespi interier.
Tesla Model X ma lepsi:
pohon - PMSM motor vpredu, asynchronni vzadu - ty motory nemaji obdobu - viz Munro
vykonovou elektroniku tvorenou SiC soucastkami
bezkonkurencní termomanagement
kompletni platformy chytre resene pro EV, viz frunk
bezpecnost,viz testy NCAP
Techniku Audi bych nenazval podradnou, ale prumernou.
Muzes mi uvest alespon jedno objetivní (vyjádřené napr. nejakou fyzikalni velicinou) kriterium, v cem je Audi lepsi?
Nevím proč bych měl vysvětlovat hodnoty CO2 u větrných elektráren. Nevím kde jsi je vzal. Já komentuji to co je v článku. Průměrné hodnoty vyráběné kWh v ČR uváděné ČEZem resp. ERÚ jsou jen za výrobu, nikoliv za těžbu, zpracování a dopravu surovin.
Přečti si moje příspěvky pomalu a dvakrát, kde křičím, že je potřeba počítat přenosové ztráty VVN apod?
Já jenom říkám, že když se v článku dělá porovnání a u el. energie se nezahrnují do výpočtu CO2 z produkce, rafinace a dopravy uhlí/plynu/uranu tak je v pořádku, když se i u benzínu/nafty nepočítá produkce CO2 z jejich těžby, rafinace a dopravy.
Cena benzínu bez daní je u nás cca 15 korun za litr. V tom jsou zahrnuté náklady na "Tazbu ropy, jej nasledne spracovanie, preprava v tankeroch, nasledna distribucia kamionmi na ČP. Potrebna energia s tym spojena". Kolik z toho jsou náklady na mzdy, kolik odpisy zařízení, kolik zisk a akolik zbývá na cenu energií, to nevím. Dejme tomu, že je v tom energie za 3-5korun?? Nevím, ale také by mě to zajímalo.
Můžeš tedy vysvětlit, hodnotu 10g CO2 u větrných elektráren?
Nicméně jsi mi nijak neodpověděl, jen mícháš jablka a hrušky.
Zkusím ještě jednou.
Zanedbejme celý vstupní řetězec do elektráren a rafinerií. Jaká je CO2 stopa od rafinerie po benzínku pro jeden litr benzinu a nafty, když tu křičíš, že je potřeba počítat přenosové ztráty VVN apod? Buď počítejme pro oba typy energie stejně, nebo pro ani jedno.
EDIT: Až teď jsem si přečetl odkaz, co dával DonVito. Zkus to přečíst.
Smutné je, že většina těch, co vlastní a propagují Teslu, prostě nemají soudnost.
Ano. Tesla má při určitém režimu využití nesporné klady. Ale jinak má obrovské negativa. Majitelé bohužel většinou negativa buď zaslepeně, nebo záměrně neuvádějí, nebo je bagatelizují (na co kvalitní plasty nebo slušná sedadla...).
Dobře, máš pravdu. Správně to je: dynamika souvisí s dojezdem řádově méně, než průměrná rychlost. Proto si člověk té dynamiky užije daleko více než ve fosilu, ale zase musí více dbát na průměrnou rychlost. Proto BEV patří do města a fosil na dálnici.
Nikoliv, čísla 390 g CO2/kWh a 520 g CO2/kWh uvedená v článku jsou jenom produkce CO2 při výrobě nikoliv včetně dobývání a zpracování surovin. Stačí se zeptat na ERÚ nebo na ČEZ.
Rekuperace (50kW) u i3 funguje opravdu výtečně a spotřeba bez ní (fosil) by byla šílená. Správně napsané by tedy bylo, že s BEV lze jezdit velmi dynamicky bez zásadního dopadu na spotřebu a životnost součástek. Jde o to vychytat hranu, kdy ještě člověk nemusí brzdit konvenčníma brzdama. Nějaké ztráty tam jsou, ale v praxi to funguje výtečně.
Ono jde o to, že nejdřív napsat "nesouvisí" a pak napsat "nemá takový vliv" je dost podstatný rozdíl. Klasicky něco kategoricky prohlásíš a pak své tvrzení mírníš a mírníš.
Tazba ropy, jej nasledne spracovanie, preprava v tankeroch, nasledna distribucia kamionmi na ČP. Potrebna energia s tym spojena. Vyroba suciastok potrebna pre ICE auta, oleje, maziva, kvapaliny, filtre. Efektivita EV vs ICE aut. EV je podstatne efektivnejsie a ekologickejsie. Nieje o com.
Je to vše demagogie - mně by skutečně zajímalo, kolik ta ekozátěž objektivně je, ale nikde to nemůžu najít, jsou to vždy je fragmenty stejně jako na ACZ.
Těžba ropy - kolik skutečně zatěžuje je otázka. Z ropného ložiska samovolně vyteče 20% ropy, dalších 20% se vytěži pomocí pump nebo natlakováním plynu (vzduch, CO2...) nebo snižováním viskozity, takže 1/2 vytěžené ropy vyteče ze země vrtem sama. Jsou to jen průměrné hodnnoty, jde o poměry.
S tím se dá souhlasit, pokud by člověk nevěděl, že u elektráren se už i toto započítává. Proto třeba větrné elektrárny mají kolem 10g CO2 na kWh, stejne tak jaderná, i kdyz tyhle elektrarny zadne CO2 nevypousti. Tak v tom případě prosím uhlikovou stopu litru benzínu a nafty od vstupu do rafinerie po příjezd na benzínku. Pak můžeme teoreticky zanedbat vstupní proměnné v elektrárnách a rafineriich. Tedy. Co je před elektrárnu a rafinérií zanedbáme . I když to nebude shodné ( dost ve prospěch elektráren, neboť uhlí se opravdu neodváží přes půl světa) tak muzeme alespon srovnavat jablka s jablky.
Audi je lepsie tak mozno vo vypracovani interieru. Inak vo vsetkom tesla. Baterie,software update, technologie, bezpecnost kde je uplne top, asistencne systemy lepsie ako MB, dojazd, spotreba, rychlonabijanie.
Honda jede. Jako obvykle ma v serii to, o cem Nemci teprve mluvi.
Jako drive elektricke rizeni (zdravim opet Audi..).
Civic pred Golfem.
Honde E pred ID3.
Poradne hybridy atd.
To ano, tam to určitě dotáhnou na dorovnání ceny s fosilem. Horší už je to s nabíjením doma, tak jim to zdaňování bude dost skřípat (technicky nerealizovatelné).
Jezdím s tím autem každý den, dynamika (pokud jedeš tak, aby jsi nebrzdil třecími brzdami) opravdu takový vliv nemá. To se ale bavím o kvalitním BEV BMW i3, ne o francouzské pomstě s .. na kapotě. Rozhodující jsou aerodynamické ztráty (průměrná rychlost).
Já ho znám a on se chvástal jak to vše nechal vykuchat a odstavit, že to takto vyřešil jednou pro vždy. Toto je bohužel logika značné části skupiny Audi a oni jsou přesvědčeni, že je to zcela v pořádku. Snad žádná značka nemá majitele větší technické blbce, než Audi. Proč asi, kdo jiný by si to koupil 8-s Jak se říká, čtyři kroužky pro ***ky.
Ze te to bavi furt rejt, mas pocit ze nekdo chrochta nad zdanenim blahem? Ani ten politik z toho nema radost, premyslej, co podrizlo kalouskovi vetev, ten uz to taky vi. Bylo to prave zdaneni a uskrceni platu statnich zamestnancu. Zkus pouzivat hlavu jeste na neco jinyho, nez na noseni cepice.
Ale trochu mas pravdu. Na rozsireni elektromobility dojedou elektromobilisti. Verejne nabijecky se daji dodanit snadno a provozovatele tech nabijecek si je taky pekne podoji. Jen co jich bude par desitek tisic
Tam muze byt vsechno v poradku. Ale diky DG, nedochazi vubec k cisteni spalin v beznem provozu. Resp. ridici jednotka uprednostnuje vyhradne spotrebu a odezvu na plyn. Takze ty emise, hlavna nox, jsou nehorazny.
Někdo, kdo si dobrovolně koupí totálně podřadnou techniku (což se obecně ví, že étron je), tak je tragéd. Nikdo soudný si nekoupí věc, která se jmenuje lejno.
A presne to ti treba Top-gear vyvratil ;-)
Ze celkove je lepsi Tesla.
Stejne jako tve nemecke testy. To, ze Tesla prohrala rozdilem par bodu, fakt neznamena, ze se vubec nechyta :-);-)
Myslim, ze trochu (vic..) zaslepeny jsi, promin. Jinak bys nenapsal vetu, ze se Tesla nechyta na Audi, kdyz je tomu v mnoha aspektech objektivne (vmax, spotreba atd.) presne naopak.
Vis jaky je rozdil mezi vmax nejslabsiho a nejsilnejsiho Passatu?
206km/h vs 246kmh. A asi bys nenapsal, i kdyby byl slabsi lip vybavenej, ze se ten rychlejsi nechyta na ten pomalejsi :-)
Audi E-Tron s Teslou, tak se CELKOVĚ Tesla vůbec nechytá.
Napsal jsem CELKOVĚ!!!
A za tím si stojím. Vím proč jsem to napsal. Nejsem Tesla hater. Vím, že jsou aspekty, ve kterých je velmi zajímavá. Ale to nic nemění na tom, že nejsem zaslepený abych nedokázal posoudit celek.
To testované auto je z roku 2012, co chceš dodat. Testovat BEV z roku 2012 (ještě k tomu francouzský) v roce 2020 se dá chápat jako účelová provokace. Tvůj milovaný étron nedává smysl ne jen v ČR, ale nikde na světě. Je to výsměch. Uvidíš příští rok, Audi půjde se svou podřadnou technikou do háje. Už jim to nikdo nežere, usnuli na guattro červánku v minulém tisíciletí. Je to nokia na kolech s perfektními spárami.
To te ale stejne neopravnuje psat vety, ze se Tesla nechyta. To potvrzuji i tve testy, ze to je blbost :-)
Tesla je v mnoha vecech objektivne vyrazne lepsi. Treba ve Vmax.
Tak to je úsměvná nová teorie, že dojezd nesouvisí s dynamikou a že rekuperace dodá tolik energie co se spotřebuje. :D Jdu ven, tady to fakt dneska stojí za to.
To sis ale špatně přečetl a nebo nepochopil. Já nikde nepsal že je vídám výhradně v pravém pruhu, ale že je tam vídám. Neber si to zbytečně osobně. Já proti tobě ani tvému autu nic nemám.
Evidentně si mne pleteš s jiným nickem. Tvé příspěvky dosáhly nového dna. Určitě si nic nevymýšlím. Jednou jsem ti myslím napsal, že jsi afektovaný debil, za čímž si stojím. Dnes by se hodilo snad jen připsat afektovaný ulhaný debil.
Vis, vychazeli jsme z tveho prispevku, ze Tesla se nechyta na Audi. A ona vyhrala v testu Top-gear :-O
A jinde se pise jak, Tesla zaslapala Audi do zeme.
Presny opak toho, co jsi psal ty.
Sorry, je mi jasny, ze to tva hlava nebere.
Ale tvrzeni, ze se Tesla nechyta na Audi byl proste hroznej blabol. :no::no::no: To bys mohl videt i z tech "prohranych testu". Audi jede 200 a Tesla 250..
Klasse: Antrieb, Effzienz, Alltagscleverness
Nechce to jen čas. Je to i o přístupu. Tesla nikdy nebude jako Audi.
Prostě to je auto pro milovníky technologických novinek a pro milovníky "gadgets".
Ano, ve spoustě věcí jsou inovativní, pokrokoví. Ale tím jak se zaměřují jen na inovace a pokrok, zcela postrádají kvalitu v tradičních automobilových věcech.
Souvislost v tom, že kontext tvého sdělení je, že jinde než v pravém pruhu jedoucím 80 km/h je nevidíš.
Protože já se svojí i3 cestou z Plzně do Prahy předjíždím hromadu spalovacích aut v pravém pruhu a také netvrdím, že "vídám spalováky jak se táhnou 80tkou v pravém pruhu." A přesto je tam občas vidím.
No právě, že to není úplně tak pravda. Máš spoustu bezemisních elektráren, a přesto se u nich udávají emise. Vezmi si např. větrné elektrárny. Ta přeci při provozu žádné CO2 nevypouští a stejně se u ní udává zhruba 5-15 g CO2 na kWh. Takže někdy najdeš čísla, která toto započítávají a někde zase jiná, která to ignorují.
Já to chápu, jak to myslíš. Stejně s tím nesouhlasím, protože z mého pohledu se Tesla stále nechytá v tom, jak vyrábět sériovou produkci a dodržet kvalitativní standard, který mají nastavené třeba německé automobilky.
Prostě jim chybí zkušenosti.
Typicky dveře. Ten, kdo vyrábí auta už desetiletí, tak dveře nasazuje na karosérii výše, protože ze zkušeností už ví, že jak auto putuje po lince a na dveře se nasazují další komponenty, tak dveře na konci linky jsou níže než při nasazení. Tesla je nasazuje na líc se zbytkem karoserie a pak na konci linky už jsou dveře mírně prověšené. Stačí se podívat na jejich auta, většina jich má dveře prověšené . dobře je to vidět na té chromové lince.
Jak se říká, žádný učený z nebe nespadl a ani Tesla nemůže mít v prvních letech zkušenosti jako Audi, které vyrábí auta desetiletí.
Taktéž logistiku a skladové hospodářství má Audi zmáklé mnohem lépe a proto ti Audi nabídne tisíce kombinací v konfigurátoru a nemají problém ti vyrobit auto na zakázku. U Tesly si akorát můžeš vybrat ze 2-3 barev interéru, bez možnosti dalšího podvýběru, dále jestli chceš Autopilota a tím to hasne.
Chce to prostě jen čas, protože jen časem získáte zkušenosti a Tesla se stále má co učit.
Svým příspěvkem pro tebe asi paradoxně myslím přesně to co jsem napsal. Je to jedna věta a myslel jsem, že nikdo nebude mít problém ji pochopit. Mýlil jsem se.
Co mají znamenat ty nesmysly co píšeš potom nemám sebemenší tušení. Kromě toho že jsi zbytečně útočný si navíc asi začal psát z cesty. Na odkaz klikat nebudu. Žádnou diskuzi s hasičem jsem nevedl, tak nelži.
Víš, ono elektromobil není jen elektromotor a trakční systém. Auto je trochu víc. Podvozek, nápravy, odpružení, řízení...
Tesly po pár desítkách tisíc km mají např. vylágrovaný podvozek... Údajně už to zlepšili... Super... Budu si koupovat auto za 2M s tím, že už to údajně má být lepší?!?!
Dojezd u BEV souvisí s průměrnou rychlostí a rozhodně ne s dynamikou. Je vidět, že neznáš mapu účinnosti PSM kde tento motor nejlépe pracuje při vysoké zátěži a napak čím nižší zátěž, tím menší efektivita. Pokud tedy pořád budeš zrychlovat 50-90-50 tak to tomu autu, díky rekuperaci, vůbec nevadí. Průměrná rychlost na celé trase, ta rozhoduje. A rozdíl nadmořské výšky start - cíl.
If you’re intent on buying a premium electric car now, it has to be the Tesla. Is it the best car? No. But right now you can’t separate car from infrastructure, and between Superchargers and Destination chargers, Tesla has the best combination
Toho si nevšímej, spaleny6 je místní šašek dezinformátor. Standardně si vymýšlí lidi a situace, teď ti napřķlad odpoví "to není pravda, můj kamarád Petr má i3 a víc než 90km/h mu to nedá".... To jest jeho dezinformační taktika :-!
1. Audi E-Tron 55 Quattro478 PUNKTE
Nicht so mutig im Ansatz, aber fast perfekt in der Umsetzung. Mit feinem Komfort, hoher Sicherheit und effzientem Antrieb siegt der e-tron. Wenig betörend: Lenkung und Bedienung.
2. Tesla Model X 100D449 PUNKTE
Komfortabler, variabler und etwas solider als beim Start, lebt das Model X weiterhin die Revolution. Klasse: Antrieb, Effzienz, Alltagscleverness. Schwächen: Assistenz, Verarbeitung.
Verdict
First place: Audi e-tron
Superior steering and ride quality, consistent performance, heavy on tech and impeccably finished. In everyday use the Audi is the better choice, but it definitely lacks the Tesla’s thrilling edge.
Second place: Tesla Model X
Still packs the punch to be a hugely exciting and enticing electric car. It will continue to have its fans, but the e-tron feels like a higher-quality, more comfortable car for less.
Platz 2 mit 462 von 750 Punkten: Tesla Model X. Lauter als nötig, sollte geschmeidiger federn und vor allem in dieser Liga sorgfältiger montiert sein. Reichweite okay, Punch enorm!
Platz 1 mit 515 von 750 Punkten: Audi e-tron. Souveränes Fahr- und Federungsverhalten, bemerkenswerte Fahrleistungen, viel Fahrassistenz – so geht Vollwert-Elektroauto.
V obecné rovině má pravdu. Tesla je supervýkonný PC na čtyřech kolech. V podstatě SW firma, která se učí vyrábět HW. Audi (a obecně i ostatní automobilky) umí vyrábět HW a SW moc neumí.
Pokud by se tady prodával kříženec Audi-Tesla, kde HW byl od Audi, SW od Tesly, šel bych do toho hned.
Když se posadíte do e-tronu a vedle do Xka (auta podobného ražení), tak pochopíte rozdíl.
Myslíš nejnovější synchronní motory v Tesle Model 3, kterých je v ČR pár a to pár měsíců? Tak určitě :-[] Ty se možná bavíš o Teslách z roku 2012 a to je to, o čem tu mluvíme - technologický náskok Tesly 8 let. Jak tě tu ale známe, vsadil bych se, že je to výplod tvé fantazie (přečetl jsi si to na autoforum). Ty jsi totiž všudebyl a od všeho máš klíče, viz. tvá poslední odborná diskuse s vedoucím pracovníkem hasičského záchranného sboru ČR o akutní potřebě zákazu vjezdu BEV do garáží https://youtu.be/mvTxH72e7nM a o tom, jak BEV nehasí jen nechávají dohasit. Jsi prostě jeden velký pohádkář s bujnou fantazií plnou různých postav a příběhů :-[]:yes: *Pokud jsi to nebyl ty, tak se omlouvá.
Tak to mě asi nepotkáváš na D5, kde s i3 jezdím standardně 140 km/h (více na adaptivní tempomat nemohu) nebo když spěchám, tak jedu s cihlou na plynu v omezovačí (cca 154 km/h). :-!
Ak mas nastroj na meranie emisii tak skus prahu a potom oslo a uvidis. Myslim ze rozdiel tam bude. Ak nejake auto nevypusta emisie tak je to cistejsie ako auto so spalovacim motorom nie? Nastartuj v garazi a mozno pocitis ten rozdiel.
Takze ak by EV nepotrebovali el.energiu tak by sa nevyrabala? EV je urcite ekologickejsie ako ICE auto. V reakciach hore mas vysvetlene preco. Alebo chces naozaj povedat ze vyroba a nasledna produkcia emisii je pri EV vyssia ako pri ICE autach? Samotna tazba ropy a s nim spojene emisie, taktiez vsetky firmy ktore vyrabaju suciastky,ktore EV nepotrebuje(a nieje ich malo).
Hezký článek, který jen a pouze potvrzuje nesmyslnost elektomobility v našich podmínkách.
Ona i ta ekonomická výhodnost samotného provozu je výrazně ovlivněna zdaněním. Kdyby byla spotřební dań na elektřinu srovnatelná s PHM, byla by smysluplnost elektomobilů ještě prachbídnější než nyní.
A už ten přínos ve městě někde nastal a ty zdravé lidi někdo spočítal a zjistil o kolik jsou zdravější? Nebo je to takový to tvoje klasický plkání co sypeš z rukávu? Spíš to druhý co?
Nemá cenu se rozčilovat, EV auta zajímají jen 3 přispěvatele na Auto cz.
Když se podíváš na ostatní články o EV, jsou pod nimi minimální nebo žádné diskuze, těžký nezájem.
Mohou to tlačit jak chtějí ale dokud to nebude stát jako nelevnější benzínová verze, prodeje prostě nebudou.
Paradoxně likvidují prodeje EV i hybridy a PHEV.
A tak jim nezbývá počítat to dohromady a říkat tomu elektrifikace. :D
Zakazana nebudou, to by vedlo k velke energeticke krizi. Budou tu pokusy majitele spalovaku znevyhodnovat, ale je otazkou zda vlady, ktere to prosadi, preziji dalsi volebni obdobi. bude stacit jedna vetsi krize a vsechno bude jinak.
Mimochodem za 3-5 let udajne nebudeme vyvazet elektrinu, protoze nebude co vyvazet, tak jsem zvedavy jak Rakousko a Nemecko bude vyvazovat svou sit.
Krotíš zbytečně. Spotřební daň je nejjednodušší nástroj jak vybrat daně.
I řekl pán náš - budiž spotřební daň na elektřinu.
Spotřební daň aplikovaná na benzín a naftu ve výši cca 100% ceny paliva můžeš klidně považovat za daň z CO2.
Je to jedno jak stát vybere daň, vůbec nejde o CO2, jde jen o to jak vybrat daň.
Jakmile politik vidí šanci jak zavést novou daň, okamžitě to udělá a všichni u toho chrochtají blahem.
Prumerny fosil zadupe jakykoli elektro do zeme v obycejnem user-friendly. Majitel fosilu nemusi plannovat zadnou cestu, prakticky vsude je drive jez majitel elektra.
A čím? Já jsem žádnou dotaci nedostal a pokud vím, tak elektřina také není dotovaná. To, že já nemusím platit spotřební daň, rozhodně není dotace. Mně to auto zadotovali němci, protože první majitel byl němec. Proto jsem ho mohl takto výhodně koupit a nyní jezdit za směšné náklady a v konečném důsledku (celkových nákladů na vlastnictví) mnohem levněji, než s fosilem. Utratil jsem za naftu 5000Kč měsíčně a nevěřil by jsi, jaký je to rozdíl mít v peněžence každý měsíc 5000Kč a nebo tam mít 0 :-[] Proto je taktika Babiše pro mě super, ať to co nejdéle drží a jezdí toho co nejmíň. A vás ať si krásně dojí a ještě jim u toho tleskáte, to je krása :-[]:-[]:-[] Ve finále všichni spokojení, krásná ukázka Stockholmského syndromu.
e-auto není ani ekonomické ani ekologické, znečišťování životního prostředí jen přesouvá jinam což ale neznamená, že životní prostředí nezatěžuje. Je to pokrytectví propagátorů e-aut.
Tak jasně, například lodě zatěžují XX vícekrát než auta. Drobný detail je, že 2/3 lodí vozí ropu a říká se jim tankery 8-s Jen ACZ si ten benzín, dle jejich výpočtů, naprdělo do nádrže na místě spotřeby.
To ze elektroauta maji zrychleni je jedna vec. Teda ve meste. Tady ale je dle redaktora ukazka toho ze pruzny zrychleni kdy se jebes po dalnici a chces bezpecne predjet tak je ti tohle auto k hovnu. Na co mi je mega zrychleni na semaforech s autem za 900tis kdyz hned zas brzdim protoze radary a provoz. A opet se dostavame k tomu jak nekdo hleda skulinku v prispevcich aby si zduvodnil jeho stastnou koupi elektro. Za 900 si totiz poridim auto ktery ma odpich, solidni spotrebu a nemusim se bat ze kdyz parkrat předjedu kamion tak mi to ubere dojezd 50km z 250 maximalnich. Bavim se pod clankem rencka za 900. To jen pro pripomenuti aby sem mameluci netahali elektroauta za 2 miliony ktery si nikdo nekoupi.
To je opravdu kentus dát něco takového do BEV. Kluzké ?co? :no:8-s
PM jsou z hlediska efektivity (profil zatížení motoru v BEV) nejlepší volba díky premagnetizaci. Na druhou stranu je lze dobře recyklovat a případně není problém kdykoliv přejít na asynchronní indukční magnetické stroje. Už BMW oznámilo, že pro jejich nový motor nebude potřeba vzácné kovy a já už se teď děsím co tam vymastí a jaká bude spotřeba. Tesla přešla z ASM na PMSM a BMW přechází z HSM na ASM. To bude poděs.
Hezky je to vysvětleno zde http://hybridfordonscentrum.se/wp-content/uploads/2014/05/20140404_BMW.pdf
Platím v ceně elektřiny emisní povolenky a český tunel s fotovoltaikou. Ty si myslíš, že budeš vypouštět do vzduchu svinstva zdarma a otravovat lidem život? Víš kolik peněz jde z mého zdravotních pojištění na léčbu respiračních onemocnění, které nepřímo způsobíš lidem? Kdy si to začneš platit sám? Kolik je to miliard ročně?
Samozřejmě, že na těžbu, zpracování a dopravu ropy je potřeba energie/CO2. Ovšem
1. Ropa se pálí v autech stejně jako v řadě tepelných elektráren.
2. Uhlí se také nenakope samo a samo se ani nedopraví do elektrárny. Plyn se sám nenavrtá, plynovod se sám nepostaví a kompresorové stanice potřebné pro dopravu také nestaví sněhuláci, uran se sám nenakope, neobohatí a neodejde po vlastních nožičkách do Temelína.
Mozno sa to docitas pri teste VW ID3 pripadne EV od Skody. Myslim ze kazdemu normalnemu clovekovy to dojde. Nikto nevravi ze EV je uplne bezemisne. Avsak pri pouzivani uplne bezemisne je a to je obrovsky rozdiel.
Myslel jsem to spíše z pohledu efektivity (spotřeby). Neměli efektivní auto, tak tam narvali "velkou" baterku. To ale bohužel prodražuje provoz i pořízení a je to řešení prakticky na úrovni marketingu (aby to vypadalo, že něco mají).
Ta nabíječka byla jediná výhoda, bylo to 2x22kW (44kW). Ale jak vidíme, tak efektivita nabíjení je šílená a to budu raději nabíjet BMW i3 dle těchto křivek
Většina veřejných nabíječek má Mennekes stejně jen max. 22kW a 44kW doma nemá vůbec nikdo, tento přístup je nesmyslný a proto většina ostatních osazuje 3f 11kW OnBoard nabíječky (rozumné).
Tak cena elektřiny je zastropovaná paritou s OZE (to je těch cca 8Kč/kWh, když už se to vyplatí vyrábět a akumulovat i doma). Jinak já jsem pro dynamické tarify, ať klidně přes den a v době nedostupnosti OZE stojí kWh 10Kč a v noci, nebo když bude přebytek OZE, pak 1,5Kč. S elektřinou jsem pořád schopen něco dělat (kogenerace, FVE ...). S ropou jsem jen rukojmí v v řadě čekající na porážku.
Jasně, všechny BEV již přešly na bezkomutátorové motory na střídavý proud. Mně přijde šokující, že si dovolí prodávat takovou plečku za takové peníze. Sám mám BMW i3 a vím za kolik to auto jezdí a jaký má výkon. ZOE je opravdu šílenost.
Plně srovnatelné. Aha takze ropa se zazrakem objevi na čerpací stanici, zadna energie na jeji vyrobu a dopravu není potreba a ani kamiony a tankery vozici ropu nemají žádnou spotřebu, tedy tam nejsou žádné "prenosove" ztráty.
Ja sem psal o dani na fosilni paliva, jestli to z toho nevyplynulo. Krotim poplasne zpravy ze se elektrina zdrazi kvuli elektromobilite pro ostatni odberatele.
Průměrný elektromobil současné generace zadupe průměrný fosil do země ve všech rychlostech do 150 km/h, ZOE je tragédie. Je to Škoda 120 mezi elektromobily.
A citace:
The power isn’t overwhelming, but it’s enough to bring a smile to your face. I never felt like I needed more power and I could easily overtake cars quickly or zoom up steep mountain roads.
Docela jsem se těšil, jak konečně rozeberou energetickou náročnost a emise při výrobě a distribuci PHM, když jsem začal číst o ztrátách v přenosové soustavě VVN atd. No a opět nic. Proč se to tedy započítává u BEV a u ICE ne? Aby na to skočili jen primitivové, kteří mohou rikat, ze BEV maji vetsi emise nez ICE?
Ta spotřeba je tak vysoká, protože Zoe je předpotopní šílenost. To je jako srovnávat parametry Škody 120 a napsat, že v roce 2020 benzinové motory v zimě netopí, jedou max. 130km/h a žerou 10l/100km. Ano, Škoda 120 bude i v roce 2020 stále Škoda 120. ZOE je ubohost ve všech oblastech (cena, dojezd, výkon, zpracování - PROHRA, PROHRA, PROHRA, PROHRA).
Tesla pouziva PMSM se zapouzdrenymi magnety, kde se uplatnuje reluktancni slozka. U Tesly je to oproti ostatnim vyrobnum PMSM vylepsene minimalne o magnety s hallbach array..
Na tom Renaultu je nejhorsi cena. Jinak nevim o problemu s bateriemi.
Jeden cas to bylo nejdostupnejsi EV s jiz prijatelnym dojezdem.
PS Udivuji me dva palce dolu za tu opravu 11:00 :-) To jsem si asi dovolil moc. Tak jeste oprava elektrikare: nejedna se o komutator (ten je u stejnosmerneho motoru), ale jen o prenos buzeni pres kluzne kontakty. Polarita zustava.. Ale myslim, ze si rozumime.
Pokud Tesla používá synchronní reluktanční motor (nevím o nikom dalším, kdo by to uměl), tak Renault je minimálně 10 let pozadu. Tesla Model 3 nemá topení, ale bere veškeré teplo z motorů a výkonové elektroniky a v případě potřeby "lehce zkratuje" vinutí statorů a tím vytvoří v motorech teplo, které přenese do kabiny / baterie.
Reluktanční motor vyžaduje složité číslicové řízení (výkonná elektronika a složitý software), což je pro Renault StarTrek. Výsledky poté odpovídají, tento Zoe je doslova jako kdyby Pat a Mat postavili elektromobil z věcí, které našli v garáži na polici (čti v katalozích dodavatelů). Je to tragédie a člověku, který do toho vidí, se chce plakat.
“Situace, kdy v pravém pruhu jedou kamiony osmdesát a v levém služební osobní auta 160, se tak dala řešit pouze trpělivým čekáním na dost velkou mezeru mezi nimi – neboť i ta akcelerace z 80 na maximálních 137 už nebyla zdaleka tak skvělá jako v nižších rychlostech.” Nejdriv si to precti poradne co napsal pan redaktor, ktery v elektromobilu jezdil, ty bojovniku za elektrozrychleni at tu nemas zbytecny prispevky. Diky ze neplevelis.
Bože, to je pravěká technologie (komutátor). Toto "auto" je jeden velký průser, včetně absence chlazení baterie. To si za ty peníze koupí jen pab lb bez technického vzdělání. Ty baterky alá rencek pokapou po pár letech jako mouchy horkem.
Parodie na elektromobil :-[] Proč má 400+hp sedan TM3 s dojezdem přes 500km a nabíjením 250kW stejnou spotřebu jako tato krabička od sirek? Kde udělali soudruzi v rencku chybu? :D
Od času 17:30 velmi zajímavé :'-( https://youtu.be/4IzW6sZ8Wsg
Existuji lokalne bezemisni vozidla ;-)
Coz je obrovsky prinos pro zdravi lidi ve mestech.
Takze nula je lokalni!
Je vzdy treba vzdy porovnavat jabka s jabkama.
A kdyz zapoctu vse u EV, tak musim zapocitat vse u spalovaku. Coz se v tomto pripade vubec nepodarilo. Byl to zamer???
Jednou napsana lez / polopravda, presto ze je vyvracena, uz zustane v hlavach ctenaru :no::no::no:
V pravo kamiony 80, v levo osobaky 160. Uz dost peknej guláš kdyz se polak v kamionu rozhodne predjet madara a oba jedou tri kilometry vedle sebe. No a dotho ted pustime elektroauta, kde setrilek by mozna i rad kratkodobe vyvinul rychlost k bezpecnemu predjeti ale nejde to. Pecka. Az zas zajebanci budou v televizi rikat neco o bezpecnosti tak mi muzou akorat tak vyprásknout rákos
Ale vetsinou je tam zapoctene vse.
Vcetne stavby elektrarny.
Narozdil od toho dieseloveho auta, ktere ma podle acz na tezbu ropy, dopravu ropy, rafinaci, stavbu rafinerie, dopravu paliva na cerpaci stanici atd. nulu. Hlavne ze u EV je peclive pripoctena ztrata v distribucni siti :-)
Dan z CO2 se zavadi v Nemecku od 2021 https://www.autozeitung.de/…hrer-196459.html , predpokladam ze v ramci parizske klimaticke dohody se dalsi staty postupne pridaji jen co se k veslu dostanou europri***kovske strany jako top, pirati, nebo ods tak i my, ale mozna i driv.
Proč? Takto je to plně srovnatelné. U elektrárny také nejsou započteny emise a spotřebovaná energie na těžbu uhlí, těžbu plynu nebo uranu propálených v našich elektrárnách, ale jenom CO2 vypuštěné při výrobě kWh.
Zapomněl jsi na cenu el. energie. Loni šla nahoru o 10% a letos zase. Zanedlouho budeš vzpomínat jak levně jsi jezdil na benzin nebo na naftu..... :-[]
Např. ztráta energie při nabíjení a v zimě, reálná spotřeba - mnohem vyšší, než tvrdí epomatenci. Ale jak je to s náklady na výrobu e-aut ? Pokud by skutečně byla baterie nákladově 100 tis., za co je těch zbylých 800 tis. ?
Jeden dulezity poznatek. Ted ma stat z prodeje benzinu a nafty odhaduji 15-20kc z litru. Ty penize proste bude chtit dal... to znamena co? Ze prijde doba, kdy se tyhle naklady prenesou do ceny za elektrinu. Je to jen otazka casu, pokud bude tlak na elektroauta pokracovat.
Když už si dala redakce tu práci a připočetla k té nule u ZOE i emise připadající na výrobu každé kwh,
tak by v rámci objektivity mohla připočíst k emisím auta se spalovacím motorem i emise a spotřebovanou energii na těžbu ropy, dopravu do Evropy, následnou rafinaci a následnou distribuci.
Ať už se tedy srovnávají adekvátní hodnoty...
Kterych mytu? Dlouhe nabijeni, kvalita neodpovida cene, plouzeni na dalnici, mizerny dojezd, snizovani kapacity baterii?
Panatuji na svuj 12 let stary spalovak (Escort 1.6 16V), ktery na valcich mel stale vetsi vykon nez v papirech.
Blíží se doba velice levných E-aut.
E-pohon je velice levný, bez drahých motorů, spojky, katalyzátoru. Již vše vynalezeno, viz. trolejbusy, tramvaje.
Navíc ty pohony chce vyrábět a vyvíjet i Foxconn a další, za pár Kč.
A baterky přijdou na 110 000 Kč. Časem se zvýší i jejich kapacita. a možná se i nepatrně sníží cena.