Ta srovnání z odkazů prostě neodpovídají realitě. Přešel jsem z M3 G122 na CX-30 Skyactiv-X a nový motor je výrazně živější přes vyšší hmotnost CX-30 a s menší průměrnou spotřebou. V mém případě 6,9 vs 7,4 na M3 G122 a to mám najeto teprve 5k. Od začátku spotřeba neustále klesá. Jezdím svižně a to hlavně město a dálnici, auto kupované na konci listopadu na Michelinech Crossclimate. Takže ani to rozhodně ideální spotřebě při zajíždění nepřidalo.
S G122 jsem měl často pocit nedostatku výkonu, to se mi s X ještě nestalo. Je třeba umět řadit a přechod z oturbených motorů je cítit (většinu svých km mám s firemními Superby), ale neměnil bych ani náhodou. Ne všechno lze vyčíst z tabulkových srovnání.
Ahoj, diskutující. Jenom dotaz. Vy tomu rozumíte prakticky z pozice závodníků / automechaniků / fandů, nebo jen tak plácáte na netu? Mám tři roky CX-3, bezva auto pro člověka, který už má odstěhované děti, teď kupuji CX 30, protože je krásná a řešit spotřebu +- 1 litr nebo zrychlení +- 1sekunda je vážně zbytečné. Pěkné auto za mírně větší peníz, interiér s nádechem prémie. Děkuji za názor.
no usuzovat spotrebu noveho nazajeteho vozu po 5km , to uz je fakt diagnoza.
Lidi , kteri si nejsou schopni vuz zapujcit na nekolik hodin ci pulden den, aby se opravdu normalne projeli ve vsech jizdnich situacich a ujeli par set km, tak ty zde vubec nemeli psat. Nadruhou stranu je to , ze Xko nema o nic lepsi spotrebu nez mela 88kw bez vypinani vlacu v predesly modelu mazdy 3, ktery nema problem jezdit do sesti litru pri dodrzovani predpisu a lehkem predvidani provozu pres sebou. Bohuzel mi prijde,ze vuz zabil emisni ekoterosmus EU, neb motor se zacal vyvijet uz od 2012 a to nikdo netusil co tyhle exoti v EU parlamentu schvali
Sestivalec je prakticky hotov, ladi se vykon a spolehlivost. Pokud si dohledate patenty, ktere jsou pro nej potreba a jsou dostupne, tak tomu uz ani nemuze byt jinak. Nyni se zda, ze ho dostane nove mazda 6 ihned od uvedeni na trh otazkou je zdali i v EU.
ta 6st AT s HDM funguje skoro bezchybne at v manualnim, tak mamualnim rezimu..s padly dokonce o nekolik stupnu nahoru i dolu najednou. Zatim jsem ji nenachytal.
Drivejsi 5 st AT HDMko v GG Sport ..ale melo plynulejsi chod hlavne v rychlostech do 10km v hodine. Klasicke razeni rychlosti uz vyse ma plynulejsi nove 6st HDMko..ale lidi to nepoznaji neb "denne" nejezdi obema vozy..viz osobni zkusenost
Webpaja..mate pravdu ...ale X1 ve stejne (cti plne vybave Mazdy )o 300tisic vice, takze zalezi jak se na to divate.
Kazdopadne je jiste lepsi zakladni 2.0i at uz 88,92,110kw ..bez vypinani 2valcu idealne ..kord kdyz se da bez problemu odladit na vykon cca 180k a 225Nm jen nastavenim map ..stoji to par korun (do 15tis Kc i s cestou do DISI tune) a funguje to zcela bezproblemove...
hej to suhlasim, pisal som vyssie, ze vykon ani spotreba nie su revolucne, ale konkurencie schopne snad áno, to asi musi posudit kazdy sam... ten hybrid so 180k potrebuje tak isto otacky ako skyX, tych 180k aj na tom hybride ucitis (aj počuješ) az nad 4500ot... v tomto sa ani jeden turbu nevyrovna v pruznosti... je to chyba ? pre mna nie, ja mam otacky rad...
Xko je ale vykonnejsie o 40k a co na tom, ze nie ich nema pod 4000 ot ? ma ich hore, ked budu potreba su tam... keby si siel v Arone 1.0tsi, mohol si ist za 5,5l na ´´svojej´´ trase.... je to to iste nie ? 85kW, 103kW, 132kW ... ziaden rozdiel, len spotreba ina :D
teraz napis, ze ty nepotrebujes viac, lebo to tahne vocpoda... skyX sa dostal do situacie v akej boli nekonecne zrovnavania turbodieslov a benzinakov o par dekad do zadu... 1.9tdi 74kW tahne vocpoda za 6l dehtu, 2.0 benal so 120kW mu da na karhák hocikedy len nie vocpoda ale nad 4000ot a zozerie o 1,5l - 2l viac... ma lepsi zvuk, je tichsi, zabavnejsi a lepsi... toto sa riesilo dookola, tahne vocpoda za 6 bola vzdy vyhra nad vsetkym... tieto prispevky detto
zhruba to som mal na mysli a este to, ze testy motoristickeho novinara su do velkej miery jeho subjektivne pocity, z casti ak vobec podlozene meraniami...
vykonnejsie varianty pouzivaju zosilnene loziska, vacsie turba a vstrekovace s vacsimi kapacitami, ine cerpadla niekedy, vsetky tieto vykonne fičury maju trocha problem a pri nizkej zatazi nie su tak efektivne, casto to u vykonnejsich variant s vyssim spickovym vykonom vo vysokych otackach zhorsuje este kratsia prevodovka, podladene varianty maju plochejsiu krivku krutiaku, hladsiu a mavaju dlhsie prevody... nie je to zavazne pravidlo, ale velmi vysoke % vykonnejsich verzii toho isteho motoru ma vyssiu spotrebu aj pri zhodnej jazde, preco si to neoveris ? mas tu tisice prikladov tak hladaj... a zistis, ze to tak je...
je lahke sa len pytat, prečo ... a nerozumiet tomu
pozri si 1.6 HDi 66kW VS 81kW, alebo 1.5dCi 51-65kW vs 81kW, alebo 2.0dCi, 2.0 TDi... more prikladov
Ale no tak... princip je popisany kade tade dostatocne, ak nevidis rozdiel medzi normalnym benzinom a X, tak co dodat, nechces ho najst... skor by som suhlasil s tym, ze zatial spotreba ani vykon nie je revolucia, na benzin dobre, ale holt este to potrebuje cas... moj nazor.
Ale no tak. Primera 96kW i 110kW měla dle SM 8,4, Accord 108kW jezdil za 9,2, Mazda 6 104 kW za 8,6. Vectra 2.0 100kW měla 8,2, Renault Laguna 2.0 83kW 8,4, atd...
Dnešní Mazda 6 107kW jezdí za 6,6, 121kW za 7,2, dokonce i ta 2.5 se 141-143kW s automatem jezdí za 8,2, což je méně než dvoulitry před 20 lety. Nemluvě o SUV CX-5, které jej těžké, aerodynamika nic moc ve srovnání s těmi sedany a jezdí pod 7,5.
Já tahle malá SUV nemusím, ale kdybych už musel, byla by CX-30 žhavý kandidát. Baví mě. Má bezvadný design, opravdu skvělý interiér (ne, fakt, v tom se prostě člověk cítí skvěle, baví ho v tom jen sedět), unikátní techniku a samozřejmě nezaměnitelný Mazdí sportovní šmrnc.
Takže u mě v garáži by to bylo buď tohle, nebo Subaru XV... Ale musel bych fakt muset, protože z praktického hlediska jsou tyhle auta nesmysl.
Z mého pohledu je to super, že si některé automobilky dělají věci tvrdě po sv a hlavně jinak, než všichni ostatní. Když sednu do Mazdy, vím, že mám převodovku Mazda, která má svoji unikátní konstrukci s HDM i spojkou, motor Mazda s unikátním kompresním poměrem, případně i schopný jet ve vznětovém režimu, do toho typické odladění podvozku, podle kterého Mazdu poznám i poslepu, atd. Podobně to umí třeba ještě Subaru (boxery, sawd, eyesight, cvt), svým způsobem některá BMW (R6, pohon na zadek) a pár dalších značek.
Když sednu do Oplu, mám převodovku Aisin, motor GM nebo Peugeot, atd atd, je to stavebnice z cizích dílů bez vlastní osobnosti, podobně jako bohužel většina současných značek.
To je přesně můj dojem. Zpočátku budili zájem prohlášeními o snížení spotřeby o 20-30%, ve finále jde o normální evoluční mezigenerační vývoj se zanedbatelným zlepšením s bídou o jednotky deci.
Od začátku se mluví o dieselu na benzín, ale zážeh není vznětový, ale pořád svíčkou, jen jde o chudou směs, což není nic nového. Vrstvené spalování už tady bylo ...
K tomu to má kompresor, ale motor přeplňovaný není :D , protože se přeplňuje za úplně jiným účelem.
Osobně jsem čekal reálné zlepšení spotřeby okolo 0,7 litru, tzn. okolo 10%, ale jak zatím ukazují výsledky na Spritmonitoru, jde s bídou o dvě věci. A to pomocí nové generace motoru, se dvěma systémy zážehu, kompresorem, mild hybridem. Ať si to každý přebere sám, za mne jednoznačně zklamaní. A možná na základě nevýrazných výsledků Sky X se v ceníku všech derivátů M3 nenápadně objevila silnější verze atmo dvoulitru se 110kW. Proti minulé generaci podladěná, aby ale zase moc nekanibalizovala Sky X.
Jel jsem s tím předváděčku asi jen 15 Km, studený motor lehce kopcovitý terén mimo město a těch výsledných 7,5 mě moc nepřesvědčilo a to jsem to rozhodně nehonil. Navíc mi přišlo že tak do 4000 ot to jede stejně jako ten podladěný 2,0 základ. Včera jsem si přivezl zapůjčeného Xceeda a za prvních 20 Km tam při podobné trase svítilo 6,8. Benzín 1,4 turbo v automatu. tak se mi zdá že Mazda dělá ohledně skyactive x velký mediální humbuk, ale skutek nějak utek.
"Taham tu ja skodovku alebo inu znacku?"
"vidiet kde je mazda a kde je VW s ich plastovym,lacnym interierom".
Stačilo říct sorry, a pokud na to nemáš koule, tak aspoň držet hubu.
A psát, že nekomentuješ značky, co tě nezajímají, to už je zrovna u tebe vrchol drzosti.
Seš ubožák.
Karel je vidiet ze do urcitych ludi mas potrebu si opakovane rypnut. Nemas nic k veci len prazdne reci. Ja Huginovy napisem svoj nazor(k veci) a ty sem trepes Teslu. Ja pisem k tiguanu a jeho dsgcke a ty odpises ze ateca 2.0TSi ma mokre. Napisal si 6 viet z toho 1-2 maju aky taky zmysel. Takze ako som napisal predtym, zamysli sa nad sebou lebo poslednu dobu z tvojich komentov nic zmysluplne nevychadza. A ked ta Tesla nezaujima tak jednoducho nekomentuj. Mna Renault nezaujima a preto na clanky ohladom neho se.riem a nekomentujem.
"Taham tu ja skodovku alebo inu znacku?"
Ne, netaháš, nikdy, ani pod jiné články.
Naposledy v této diskuzi : "vidiet kde je mazda a kde je VW s ich plastovym,lacnym interierom".
Ještě nějaký dotaz? Nebo se nad sebou zamyslíš ty?
Karle zamysli sa nad sebou prosimta. Taham tu ja skodovku alebo inu znacku? Tak prosimta k veci. Tiguan je samozrejme v triede CX5 ale ten som ja do diskusie nepchal. To len Higino ako VW lover to musel sem šupnut. To ze ma 2.0TSi mokre dsg samozrejme viem, a som si na 90% isty ze 1.5TSi ma suche dsg(kludne ma oprav).
Si myslim ze vsichni kdo jezdi v skoda a vw jsou jelita co vyplaznou 400-800 v prumeru aby jezdili v šedý krabici bez motoru a se škrabkou chytře umístěnou
Najednou tu házíš interiérama. Doufám, že až dojde na Teslu, nezapomeneš na to.
Tiguan je každopádně o dost větší auto. Seš si jistej, že má suchou DSG ? Ateca s 2,0TSI určitě ne.
Ale Tiguan bych cenově s CX-30 nesrovnával.
Toto mě taky zarazilo při převáděčce. Kraťoučké sedáky ve předu i vzadu. Vzadu vyloženě málo místa - na úrovni Octy 1 gen. Pak jsem přesedl na salonu do CX 5 a 3 a je to skoro stejné. Pěkné auto co si hraje na prémii ale sedačky na úrovni Dácie.
Proc myslis, ze vsichni jezdi ve Skodovkach a Volkswagenech? Protoze jsou vsichni blbci? Jak vidis, mozna precejen az tak blbi nejsou.
Proste ceny japonskych ojetin jsou hrozne, ape tak to bylo vzdy, to sis sam takhle vybral, zadne velke prekvapeni.
Naopak turbo nebo prevodovka menit pred 200tis km rozhodne neni nic normalniho. Pokud jsi tedy kuppval nove a tudiz jsi si temi km jisty, jinak nema cenu se o tom bavit.
Nezlob se, ale - co to meles? Svym zpusobem si to kazda automobilka dela “po svem”, ale hodnotit neco jako plus bez hodnoceni samotne podstaty nedava moc smysl. Ano, diverzita je fajn obecne, za ni by se nemely udavat plusove body-diverzita muze byt i spatna ;)
A pocity...kdyby napsal kvalitni materialy atd, beru, ale do hodnoceni a plusu ve stylu “uvnitr navodi pocit premie” - to snad nemyslis vazne. Stavis to tady ad absurdum, nezajimaji me samozrejme uhly a odrazivost svetla (co to ma mimochodem co delat s premii?). Ale treba proste hodnoceni “pouziti kvalitnich materialu, ktere si nezadaji s premii” uz je celkem cajk. Navozuje pocity premie je ale zcela zabarvene nicnerikajici vyjadreni.
1.8 hybrid nemá 180 koní. Ale sám si jazdil Hybridnou Corollou čo ich má 180. Tá ma tiež lepšiu spotrebu a aj dynamiku http://www.zeperfs.com/…uel8107-7902.htm
A je to aj za podobné peniaze. Pri Scy-X je otázka kam sa tá technológia dá dostať, lebo zatiaľ to oproti konkurencii nie je žiadne terno.
Interierovo ani jedno tebou spominane na mazdu nema, ta 1.5TSi v aute velkosti Tiguan tiez nic moc, suche dsgcko k tomu tiez nic moc. Mazda predrazena? No co ja viem. Skusme dorovnat golf k tomu co ma mazda3 v zaklade a uvidime.
Hybrid to samozřejmě je, jakého typu není podstatné. A když už chceš být přesný, tak sama Mazda mu říká mild hybrid nikoliv micro.
A když máš problém se srovnání pružného zrychlení tak se na něj nekoukej, v době automatických převodovek stejně nemá valný smysl a dívej se jenom na pevný kilometr nebo třeba 0-180, prostě na absolutní dynamiku.
Mazda CX-30 má dle mého názoru moc pěkný vnější i vnitřní design a dle testu i velmi uspokojivé jízdní vlastnosti. Tak toto se Mazdě vážné povedlo. Jen kdyby ty ceny byly nižší... ;-\
Nevím, kolik nebo co platí Mazda české novinářské obci za jejích PR články o Mazdách ale já po své zkušenosti mohu pouze konstatovat poté, co jsem měl ve firmě 5 kusů Mazda 6 ( všechny diesel 2,2) že tedy žádná revoluce to není.
Jedna mi stojí na dvoře a zaboha na ní není možné najít kupce ani za 180 000 Kč a to je z roku 2013.
Kdyby to byla Octavie, tak už mi ruce utrhli kupci.
Sere se to stejně jako jiná auta, ve 160 000 km nové turbo, nová převodovka a tak. Takže go Mazda, go!!
Já to dělám na Mondeu taky tak, dokonce jsem slyšel na Ford klubu, že když i u toho 1.6EB měníš olej po deseti, tak se ti to taky nestane... no my měnili kazdy rok a snad jeste min nez deset tisíc... :D myslím, že se tim majitelé té jednašestky spíš utěšují .D
Automaty v mazde majú v zime problém, že je tam 8 litrov hustého oleja, ktorému trvá aj 15-20 km, kým sa zohreje na prevádzkovú teplotu, takže spotreba v zime na krátkych trasách je príšerná. Ja na mazde 6 2.5 A/T mám v zime mestskú spotrebu 12-13l. V lete je to v pohode 8-10.
prehnanim tvojej interpretacie ´´Samotne delani si veci po svem neni ani pozitivni, ani negativni - zalezi na vysledku, ktery zde nijak nepresvedcil. ´´ je platforma MQB v celom koncerne a vsetky aj +- rovnako jazdia... keby to nikto iny nerobil inac, tak by to bola fakt ´´paráda´´... takze ano je to + rozhodne, diverzita, moznost vyberu ...
to ostatne ohladom pocitov, ty nemas pocity ? asi mal zmerat tvrdost materialu a odrazavost svetla pri roznych uhloch aby ta uspokojil meratelnymi hodnotami z interieru... porovnal to potom s premiou, ci su jeho pocity opodstatnene
lebo medved, to su otazky dieťatka prečo prečo ? golf GTi ma rovnaku spotrebu ako R ? prečo prečo ? nie je to len v 4x4, prečo ma podladene TDi nizsiu spotrebu ako BiTURBO TDi ? prečo prečo ? ... useless
Malokdy resim hodnoceni novinaru, je to celkem nevdecna cinnost a kazdy vidi beztak veci ze sveho pohledu.
Ale tohle je opevna pisen na Mazdu, neodpovidajici realite - rekl bych, ze vyrazne mene objektivnejsi nez zminovana Skoda.
A 4,5 hvezdy?! V pozitivech "Neboji se delat veci po svem" nebo "Uvnitr navodi pocit premie"? Tak to je tezka novinarina tedy. Samotne delani si veci po svem neni ani pozitivni, ani negativni - zalezi na vysledku, ktery zde nijak nepresvedcil. A hodnotit nejake "pocity premie" a davat je do plusu? tak to fakt nevim. No a na pomery benzinovych SUV a automatu "slusna" spotreba je take plus....
Stejne tak jeden minus o tom, kdo cekal revoluci, je naprosto nic nerikajici vec, ktera patri do textu, ale ne uz do hodnoceni.
Test jeste docela dobry, hodnoceni a argumentace ovsem neni prilis OK.
Mne sa velmi páči ale za 37 000 Eur máš Tiguan 1.5 tsi R-line alebo Atecu 2.0 tsi Fr a to už je iná káva.Ale Mazda podla mna robí najkrajšie japonské autá ale sú teda dosť predražené a to ešte nehovorím o servise ktorý /aspoň u nás/ je velmi drahý.
Áno, mne sa tá corolla s 1,8hybidom páčila. Oproti mojej 1,6atmo tomu odspodu pekne pomôže elektromotor, automat sa postará o radenie, ako a za koľko to jazdí po dialnici mi je to jedno keďže na ňu idem 2x ročne po 300km. 70% trás mám po meste, zvyšok okresky. Vyššia stavba CX30 je ale fajn na nastupovanie a vystupovanie a na parkovanie cez obrubníky, to určite.
ja som tiez kamosa donutil vymenit olej po prvych 5000 km tusim okolo 7tis vymenil a potom nastavit interval na 15tis km/rok max... nepodtacat a nie klada na studeno + dochladit... take bezne veci aby vedel ako ho nezošrotovat a slape velmi pekne...
O tom to je, kupit si nieco co ti vyhovuje + aj dava zmysel v real hodnotach... iba som konstatoval, ze ked ma sky-x 180k nad 4000ot tak ich v meste moc neocenis a mozno ani celkovo nie a naopak by ti sedelo nieco co ide od spodu bez nutnosti to tocit,,,
Ja robievam ale ešte medzivýmenu oleja, takže ho mám každých 10t nový. Motor sa veľa krát aj pozrie do červeného aby nezlenivel a tú búdu som dal trocha do pohybu. ;-)
Technicky zajimave, ale podle me je vazne velka skoda, ze to za ty prachy moc nejede. Predstavte si moznst priplatit a dostat dvoulitr s turbem. To by byla jina. Ale to uz by asi byl problem se zadni napravou atd. ale kdo vi, podvozky Mazdy jsou obecne super.
Samozrejme design Mazdy patri k tomu nej nej.
Interier je uplna parada.
Mimochodem blinkry dole je teda blbost a pulsovani mi prijde k nicemu. Na LED blinkrech je prave to nejlepsi, ze se rozsveci tak ostre, a tak jsou velice vyrazne a dobre videt. Tohle je podle me krok zpet. Ale nic hrozneho, co by pripadneho zajemce odradilo, proste jen divna vec.
No, v zásade viem o čom vravíš. Mám 1,6 atmobenzín. Ale nad 5000ot idem fakt výnimočne, ja som kľuďas. Nerobím prácu za motoristických novinárov ktorí pri teste auta s ním skúšajú jazdiť tak aby otestovali všetky možné jazdné štýly. Ja jazdím ako ja. Ako sa chová auto pri jazde iným štýlom ma vôbec nezaujíma. Netrápi ma či auto dokáže ísť maximálkou 200 alebo 230 keďže nikdy nejazdím viac ako 160. Je mi jedno aké má auto jazdné vlastnosti pri krížení náprav v teréne - ja do terénu autom nejazdím. A podobne. Preto to, že má CX30 o 44 koní viac či možnosť štvorkolky je pre mňa menej zaujímavé ako to že má výrazne vyššiu spotrebu a cenu.
napisal si, ze je to hybrid tak som ta opravil, ze nie je... to je cele k tomu
u mazdy je revolucny princip spalovania a princip ako taky celkovy, to je pre niekoho ona pridana hodnota, este raz pisem, ze vykon revolucny nie je a zrovnanie 1.8tsi 180k a 2.0tdi 180k v pruznosti tiez benzin vzdy prehral... zas porovnavanie benzinu, nafty to su presne tie nekonecne zrovnavania nezrovnatelneho, kazdy ten motor je iny, ma svoje vyhody aj nevyhody...
Jak neporovnatelného? Je to vrcholná benzínová motorizace, za tučné peníze, která slibuje 180 koní, takže každý ji bude srovnávat s podobně výkonnými benzíny nebo i diesely a nevidím jediný důvod proč to nesrovnávat.
Nikde nesrovnávám hybrid Mazdy a Toyoty, takže nevím proč mě nabádáš k rozlišování. Pouze jsem konstatoval, že je to složitý motor, který má, mimo jiné, také hybridní technologii.
u mna sa to ozivilo lebo som mal pred mesiacom zvezenie s DSG v octavii a bol to fakt hnus... nechapem, ze niekto moze toto opomenut a tvarit sa spokojne... aj kolega co jazdi na 1.6tdi (zvyknuty fakt na kde co) konstatoval, ze to je velmi divny motor... holt nehadzte sviniam perly, zožerú ich
Na 180k v nie lahkej 3ke to je velmi pekna spotreba... 180k TDi so 400nm bude mat iste silnejsi zatah, tu tazko vysvetlis taketo veci niektorym, to TDi zase ide tak po 3500ot, dole je to blato na plyn, takze realne pasmo kedy sa s motorom da pracovat je 1000ot tj 2500-3500ot s automatom OK (v koncerne vsak nie, lebo tie DSG su retardovane a vecne posielaju motor tam kde trpi tj bud moc nizko alebo moc vysoko) ... niekto honí tabulky, niekto zase reál vlastnosti co uz :-)
No tak my máme asi 3 tisíce km, takže to ještě moc nejede, nebo né tak, jak by asi mělo (ale pořád je to charakterem podobné té 1.6), hlavně mě tam štve, že musím dávat víc plynu, stejně jako u všech nových aut po 2018 :/
O jednapětce TSI jsme si už pokecali víckrát, ta mne taky nezaujala :)
nazor je v pohode, odskusal si si to je dobre... takze zrovnavas Crossover s Hatchbagom, to nie je uplne fer aj ked tvoje hladisko chapem, treba to rozlisovat. U kazdeho tociveho motora zazijes pocit ze to moc nejde, pretoze to zacne ist az nad 4000ot kde sa v meste nedostanes pokial nie si sialenec... sedel si niekedy v atmosfere co zacala poriadne slapat az pri 5000ot ? tam fakt pokial nie su otacky tak po presadnuti z turba to proste nepojde... az hore ;-)
1.5 je v klude... na vianoce som si dal na nej ako darcek asi 60km na podlahe... pobavilo, mal po vymene sviecok, oleja filtrov, isiel pekne :-) ... tocivy... to sa s 1.5tsi v octavii neda porovnat ani v najhorsom sne, to TSi neskutocna šunta pocitovo... jasne ked uz raz zaberie tak svoj vykon predá a spotreba nie je spatna, ale to fakt nie je len o tychto 2 veciach, pocitovo je to strasna herka... v novom Golfe 8 je prej konecne vyladena...
Žádných 60k. Má o 60k víc, než podladěný dvoulitr. Jinak měl dvoullitr v r.2013 165k. Já trojku měl, kdyby žena nebyla...... tak ji kupuji tuhle CX-30, ale nějak nevím, jaké souvislosti bych měl ocenit. Je to nevyzkoušený, trochu sázka do loterie, spotřeba normál, výkon taky. Nevidím nic ke zvláštnímu ocenění. :-)
Nechytam, mne je to jedno, iba som sa snazil trochu okresat tie nekonecne zrovnavania neporovnatelneho... vykonovo to nie je ziadna revolucia a ani nemala byt. Konvecne turbomotory prifuknes viac a na vyssie vykony, u dieslov krutiaky.. Realne benefity nevidis, lebo riesis len dynamiku a ta revolucna nie je.
Spotreba ktoru popisuje majitel M3 skyx dolu, je na 180k tocivy benzin motor v aute s 1400-1500kg je (trochu) revolucna... tie kone su hore, musi sa tocit - pre mna velmi príjemné, ze to najlepsie ponuka hore a nie v strede s vadnutim hore.
Hybrid nemozes mat s manualom... myslim napr tie bezne od toyoty, ktore maju spotrebu este lepsiu, maju viac baterii... a je to microHY a nie klasicky HY, to rozlisuj.
Tož trochen toho hledání na YouTube, 2x po slovensky:
o motoru od 6:30: https://www.youtube.com/watch?…
a od 9:45: https://www.youtube.com/watch?…
dá-li se pánům testérum věřit, tak spotřeba a dynamika na daný objem a výkon se jeví býti OK.
Co jsem si z oněch videí vzal? Záleží tedy evidentně na stylu jízdy, respektive jak často pracuje motor v onom "skyactive-x" módu, kde šetří spotřebu a nakolik pracuje jako standartní benzínový spalovák. Holt se s tím musí asi člověk trochu víc sžít. BTW je to s moderními motory hodně o přemýšlání, kdy, jak, čím a proč - viz např. Superb 1.4PHEV v testu R. Chvály ...... ;-)
Mne sa len zdala tá spotreba proste vysoká. Nie som vôbec autíčkár, len sa rád povozím. A s tou mazdou som šiel podobným štýlom ako s corollami. To preto lebo by som ich v zásade používal rovnako. Ale už keď sme pri tom výkone a krútiacom momente mazdy, ktorý je papierovo výrazne vyšší - no ja by som to určite podľa správania sa auta nepovedal. Nevravím že výkon nebol dostatočný ale asi by som musel viac prešliapať pedál aby som ho z mazdy vydoloval. Tie čísla som nepoznal, prekvapujú ma, proste by som nepovedal že je toho výkonu v CX30 o toľko viac.
Hej, ešte jedna vec. Asi som rozmaznaný CVT a e-CVT prevodovkami pretože mi vadilo šklbkanie mazďackeho automatu pri preradzovaní. A myslím si že mazda trochu zle hospodári s vnútorným priestorom auta. Pocitovo mám v nej akosi málo miesta.
Vo výsledku ak by som chcel silou mocou mazdu tak by som bral mazdu 3 so štandardným 2l benzínom a automatom v sedane radšej ako CX30. Myslím že by mohla mať nižšiu spotrebu a lepšiu stabilitu v krízových situáciách vďaka tvaru kasne a nižšej hmotnosti.A cenu by mohla mať tiež prijatelnejšiu.
Môj názor, nikomu ho nevnucujem.
Přímé srovnání s jiným obdobě výkonným motorem nemám. Jezdil jsem vždycky s atmo benzíny nebo služebně TDI s vyšším výkonem. Ve zkratce můžu potvrdit to, co psal pan Kolman v testu. Motor jde moc pěkně do otáček, není to žádný trhač, který zarazí člověka do sedačky, ale táhne pěkně lineárně až do vysokých otáček. Spotřeba se mi drží kolem 6,5L a teď jezdím hlavně krátké tratě a hodně po městě. Na dálnici při reálné 130km rychlosti je to 5, 5L, okresky kolem 5 L. Pokud má někdo potřebu si na křižovatce honit triko a být na příští červené první, pro něj tohle není. Na normální svižné ježdění ale naprosto vyhovuje.
Chytáš se okrajových záležitostí, diesely jsem tam dal jenom jako jedno z mnoha srovnání. Prostě vrcholný motor v 3 nebo v CX-30, který má na papíře 180 koní v reálné dynamice pojezdí střed výkonové nabídky konkurence. Takže pokud jde čistě o reálné dynamické parametry (a o ničem jiném tady od začátku nemluvím), tak Sky-X je zklamání, které bych celkem chápal, kdyby jezdil za spotřebu skutečných dieselů, ale to nejezdí. Třeba v dalších generacích to bude bomba jak spotřebou, tak dynamikou, ale zatím je to jenom velmi složitý motor (přímý vstřik, přeplňování, hybrid) a reálné benefity nevidím.
:-) mal by si si osetrit portfolio, okrem milovnika ´´dotovanej´´ nafty, poruchoveho 1.6EB klesas uz na litrove trojvalce... kam az to pustis ? :D (joke)
to je presne ono, zrovnania s dieslami co maju 350-400nm ... maj nazor aky chces, pisal som prispevok v case 11:42, povazujem to ako odpoved aj na tieto ´´zeperfs´´ porovnavacky...
jasne hniju.. par po FL sa este da najst peknych otazka je zmysel, ST bude mat ceny moc vysoko a ako mukla nosit niekde z DE nehnilu 1.6 nema moc vyznam... kolega ma zdraveho kombajna akurat elektronika motora blbne, ale zlumpoval ho... klada na studeno, ziadna starostlivost... proste dríč :-(
Tie motory majú podobný objem a podobnú dynamiku.
A oba sú na benzín a s automatom.
Pán len poznamenal, že kôli spotrebe by ho nekupoval. Tak čo sa paprčíš.
Proč bych posuzoval subjektivně dynamiku, existuje už dlouhá řádka měření různými redakcemi pomocí racelogiců či jiných pomůcek a výsledky jsou plus mínus stejné, Sky X jede někde na úrovni 140hp motorů.
Třeba zde je detailní proměření až do 180km/h https://www.auto-motor-und-sport.de/…echnische-daten/
tak napis, ci ten vykon neodpoveda 180k a ake mas spotreby... pripadne ine vyhody motora mimo papierove udaje... reakcia na plyn, gradacia vykonu, pocity...
ma o cca 60k viac ako sky-g ... najdes ich vo vysokych otackach.. z casti suhlasim, pre niekoho kto pozera hlavne na cenu, dynamiku, spotrebu mu je lepsie kupit nieco konvencne, mazda jednoducho potrebuje niekoho, kto chape a oceni aj ine spojitosti a je ochotny to brat ako kompenzaciu a protivahu
tak ma 224nm VS 250 oproti 1.5 TSi... turbo vzdy viac prifuknes, ide tu skor o tu kombinaciu technologii, nizkych emisii bez DPF, mocoviny, Turba atd... nie je to pre kazdeho to celkovo japonci nie su, bud niekto vie ocenit ich vytribenost alebo mu staci dupat na plyn v cukajucej 1.5tsi s fakt biednymi odozvami na plyn... mazda proste nedava len na tie hrube cisla, je to o pocitoch, gradacii vykonu, reakcii na plyn a sofistikovanosti to je presne to co nejaka 1.5tsi neponuka... tak si vyber, kazdemu nieco ine je treba
nezabudaj, ze u mazdy je to investicia do buducnosti, tuto technologiu ako aj vysoku kompresiu moze ladit s lepsimi vysledkami ako konvecne turba, ano dnes su jej motory este v plienkach, ale pohlad na sialene emisie im je viac nakloneny, aby to nakoniec nebolo este vdaka mazde, ze sa zachovaju benzinove motory o dalsich 10-20r
snazil som sa napisat, ze sa zrovnavaju aj vykony, nemozes cakat od motora co ma o 44k viac, ze bude mat rovnaku spotrebu a nenapisal v akom aute, ak porovnava HB s crossoverom tak je to tiez od veci
pocasie nedovolilo ho poriadne prevetrat, takze len take dojmy, ale aspon nieco... oba po facelifte, 1.6 yamaha zetec 74kW je v kombiku brutal zdechly, s 2 osobami to islo do 3500ot akceptovatelne, nad 4000ot len hluk a dost brutalny inak nič... hore len hluk a spotreba, davno som nesiel s tak frustrujucim pocitom... v 1cke je to raketa, pruzna ticha, tociva ...
Já ještě jezdil kombíkem STline s AT a 1.5EB a to jelo taky moc hezky a výkonově to bylo ještě jinde. Nicméně mezi těmi dvěma bych vzal přecijen Fokus, trochu víc se mi v ST line líbí :D Ale už to bude prašť jako uhoď.
Hele přesně mezi st linem a giu jsem se rozhodoval. Nakonec giu byla o chlup zábavnější. Méně zasahuje ESC do řízení atp.Více vtáhne do děje. Nicméně focus je komplexnější auto.
mne sa nepaci ten masivny C stlpik na novej 3ke a popravde ani jej predne svetla .... ale samozrejme auto je to super... predosla trojka sa mi pacila ale podstatne viac
trosku nerozumiem tomu masivnemu oplastovaniu... vyzera to na takejto bachratej zaoblenej kasni proste hrozne a za mna uz aj slusne gycovo .. nieco taketo sa dnes uz nenosi a to ani na serioznom offroade nie to este takejto stylovke
Sorry, chyba, trojk,a nestačil jsem to opravit, jezdili jsme trojkou jen :D
Jo Mondeo je těžké, to nepopírám :D Hele, ale Fokus 2 jsem nikdy neřídil... závist, ten prý byl lepší, než Fokus 3... ale to tak říkali i o Fokusu 1, když vyšla dvojka :D
LEN spotreba sa neporovnava, porovnaval by si LEN spotrebu 1.8hybridu s 1400kg s mondeom st220 s 3.0 V6 benzinom a 1400kg ? len tak kvoli vahe nie ? :D ... tvl
chapem, 6ka je na pomery triedy stale lahka, zrovnaj reál ;-) váhy mondea a sme doma... inak som novy fikus nesiel este, po dlhej dobe sa mi podarilo 2x focus 2gen 1.6ka... potesilo skusit, 1cku a 3ku som mal celkom ocekovanu 2ka chybala
Mne se ta trojka naživo líbí, třeba interiéry Mazdy jsou fakt super, posaz, vzhled, materiály. CH-R je auto k ničemu, malé, takové to SUV pro přítelkyni, s hybridem to ale jede dobře, po městě... brzy snad projedeme inovované CHR s dvoulitrem, to by mohlo být lepší.
vravim, niekto to nepochopi, nebudem ta presviedcat ako nazor respektujem... pokial nevidis principialne fungovanie (princip spalovania benzinu) a vyhody (bez nafty, bez DPF, bez turba) tak to je zbytocne vysvetlovat
No u mne je v zábavnosti C segmentu na vrcholu Fokus a pak tvá Giulietta s lehkým turbem :) Ta mne taky bavila, ale Arese mi vysvětlil, že TIPO je lepší :D
Já jsem ale nechtěl říct, že to auto má špatný podvozek, to chraň bůh! Ale spíš i ta šestka, námi testovaná nabušená příplatky, už nebylo to lehké mrštné autíčko C segmentu, docela by mne zajímala váha.
Kdežto ten Fíkus s "blbým" litrovým lehkým ecoboostem působilo tak, jak píšu :)
najdi zrychlenie nad 100kmh, tam sa prejavi vykon najviac, v nizkych rychlostiach je to mensi rozdiel... okrem ineho na rozdiel od koncernu mazda udava realne hodnoty zrychlenia, bez merania alebo priameho zrovnania nezrovnavaj tabulky pls, lebo v tych je koncern vzdy najlepsi :D
Jazdím na litri, stovka za 9 a niečo, maximálna 200.
Mrknem na údaje Mazdy a vidím zhruba to samé.
Takže tým pádom je táto Mazda v kolónke priemerná dynamika?
Pridám skúsenosť.
Skúsil som predvádzaciu jazdu s 2l automatom. Bola vrámci Košíc, viacmenej po obchvate. Výsledná spotreba cca 5km trasy 8,4l/100km. Dealer tvrdil, že to preto lebo je motor studený. No neviem, predo mnou boli traja ďalší testeri - jeden vysadol a nasadol druhý. Extra studený byť nemohol keďže mi sem tam vypínalo pár valcov, si myslím. Sadol som potom do svojej corolly a tú istú trasu som si prešiel s ňou so spotrebou 6,2l/100km. Mňa tá spotreba mazdy veľmi sklamala. Ja viem, bolo to 5 km a s autom sa treba zžiť atď. Ale aj tak... S testovanou corollou 1,8hybrid som mal na tejto trase spotrebu 4,4l/100km...
Ja by som sa na tento motorvyslovene kvôli spotrebe presvedčiť nenechal.
Inak ale podvozok parádny, odhlučnenie tiež aj interiér a to vrátane infotainmentu. Pružnosť motora celkom ok vrámci možností.
focus je trochu ina liga... ford si opat dal zalezat na jeho povesti, mazda investovala viac do motorov ako do podvozku, na celom jej portfoliu je to vidiet, aj ked to samo dobre odladili ine nezostavalo...
ked ti nic nehovori technicka ´´revolucia´´ tak to tazko pochopis... dlhymi rokmi vyladenu techniku to nepreští v kazdom smere hned na zaciatku, uspech je to ze vobec dokaze konkurovat v seriovej podobe...
Ok, ak počítaš ako pomocnú barličku v SkyX kompresor, ktorý slúži len na dodržanie pomeru vzduchu a paliva, tak si v tom "mazdím dieslu, který toto strčí do kapsy" zabudol spomenúť veľkú barlu a.k.a. turbo. Pretože diesel bez turba by bol úplne chromý ;-)
ani mne sa ich SUVecka priznavam moc nepacia... aj to ich masivne oplastovanie... neberiem mazde technicku vyspelost ani kvalitu a je to z mojho pohladu asi najsikovnejsia automobila sucasnosti ... ale jak sa mi pacila predosla 3ka tak uz jej nove kusky ( a obzvlast SUVecka ) sa mi vobec exterierovo nepacia... to sa mi este viac paci nejake to HR-Vecko alebo dokonca aj to C-HRko
auto urcite peckove .. ale tento benzinak s principom naftaka by som tam tiez urcite nechcel ....
podla mna C-HR v hybride je lepsia volba ako tato CX-30.. ked uz teda chceme setrit a zaroven byt aj maximalne "cool" a stylovi :yes:
No jako zastánce naftových motorů si myslím, že diesel hybrid je blbost, protože bude pořád dokola startovat motor a v případě nafty, která se zahřívá o dost pomaleji a po městě by stačil vychladnout, to nebude to nejlepší na spolehlivost. Teoreticky je to samozřejmě ideální, ve městě elektrika, všude jinde nafta, ale to by chytré hlavy museli vymyslet, aby naf´ták zůstal zahřátý :D
Pokud opět srovnám spritmonitor, tak je X1 20d o více než litr úspornější a dynamičtější. Pokud vezmu X1 20i, pak je spotřeba téměř shodná a dynamika mnohem lepší.
… je cena
ta je opravdu vysoká
spotřeba je slušná, vzhledem k výkonu ale nijak omračující
vlastní mazdí diesel tuto spotřebu strčí do kapsy bez pomocných berliček (mild hybrid, kompresor)
kdyby dali k dieselu elektromotor, cenu by to moc nezvýšilo a spotřebu by to dostalo o hodně níž
Musim suhlasit s autorom. Mazda robi nadherne auta. Ako exterierom tak interierom. Nenapada ma konkurent ktory by robil interier na podobnej,premiovej,urovni. Vidiet ze aj s manualnymi ovladacmi klimatizacie dokaze interier vyzerat velmi dobre(pozdrav do audi, peugeotu atd). Aj podla zvukovej sustavy vidiet kde je mazda a kde je VW s ich plastovym,lacnym interierom. Ovladanie infotainmentu ovladacom je to najlepsie a najbezpecnejsie riesenie. Neviem preco sa na toto nezamera EURO NCAP. Len nerozumiem jednej veci. Preco tak mazda setri na kvalite laku? Pri takmer dokonalom aute je to dost skoda.
Já jsem zase opojen diskuzní chválou na Mazdu čekal asi více, zkoušel jsem aktuální faceliftovanou trojku a i když to auto bylo velmi dobré, asi bych si ho ve třídě nevybral.
Motor točivý dvoulitr (základní verze - ten mne překvapil mile, né však základní cenou :D ), podvozek přijemný, ale nemohu si pomoct, Fokus STline mi přišel přesnější a v něm jsem měl daleko větší chuť zatáčet. Obě auta projížděna na okresce.
I tak Mazdu beru jako to lepší z mainstreamu, bohužel jejich SUV se mi vůbec nelíbí.
Tož doce by mne zajímalo, jaký bude rozdíl v jízdním projevu AWD vs FWD, rovněž tak spotřeba (bude li to onem pověstný 1/2 litřík či více). Je každopádně fajn, že Mazda nabízí (u SKY-X) všechny kombinace pohonů a převodovek, a tedy dostatečný prostor k bádání jak kupujících, tak i testérů, BTW fčíl s cenovým jemnocitem -40tisíc ;-) Tož tak.
text má šťávu a je dokonce bez chyb. Tak nějak je z textu cítit, že se mu s tím autem dobře jezdilo a mohu potvrdit, že to auto fakt dobře jezdí. Teď pochválím svoji garáž, po přesednutí z jiných aut mě udiví, jak se ta 7 let stará šestka nese po cestě a jak při tom umí zatáčet.
Pro zajímavost jsem srovnal s BMW X1 2.0D, podobná hmotnost, spotřeba stejná či dokonce nižší. Nepřijde mi to špatné na benzín. Otázkou je, co je revoluce:)
1. Jak se může zvednout teplota ve válci vstříknutím paliva (a jeho nezapálením)? Čekal bych spíše opak.
2. Jak se jde v noci kochat okolní krajinou? :-)