Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf VIII zná první české ceny, na úplný základ si ještě počkáme

Automobilka Volkswagen konečně odhalila český ceník osmé generace modelu Golf, jehož premiéra se uskutečnila již koncem října minulého roku. V konfigurátoru se však zatím objevují pouze dva stupně výbavy s omezenou paletou motorizací, ta se však bude během roku rozrůstat.
Zpět na článek
15. 1. 2020 20:55
WTF???
Kurna, do riti co to je za sracku. Bolo mi ctou a potesenim, ze som jazdil na VW Golf 3 a 4 generacie vo svojej doby slavy. A to som najazdil na golfikoch niekolko 100 tisic km. Ale tuto haraburdu by som nebral ani keby mi to davaju ako firemne vozidlo. Velka skoda ze z VW group ostala iba kopa srotu.
Avatar - wakantanka
15. 1. 2020 13:51
Re: Výbava/cena
No ale práve to čo hovoríš ty neplatilo pri uvedení Golfu VII. Práve ten s 1,2 TSI prišiel už v základe solídne vybavený a v cene, ktorú som už spomínal vyššie.
Avatar - lamal
15. 1. 2020 12:58
Re: slovensko je drazsi a bez winter?
jj asi som to blbo napisal, cokolvek co sa prihlasi na SK,,, narazal som skor na to, ze to moze vyrazne znizit cenove zvyhodnenie lacnejsieho aj noveho dovozu... jazdenky trpia najviac, ak chces vykonne auto za 8-10tis € tak je to sialeny poplatok a aj u tych aut lacnejsich ... holt mame drahy mitny system, stal raz tolko ako v CZ a majitelom je sukromnik nie stat, tak treba nahrabať ... no dost bolo politiky, sami vieme co doma mame :-|
Avatar - iudex
15. 1. 2020 12:42
Re: slovensko je drazsi a bez winter?
Ale registračný poplatok Ti kúpa auta v zahraničí nevyrieši, ten platíš za každé auto prihlásené v SR, bez ohľadu na to, odkiaľ si ho kúpil. Jedine že by si ho v Čechách nielen kúpil, ale aj postavil na značky. To tam ale musíš mať pobyt, resp. sídlo firmy, a to už je iná pesnička. Tiež som platil registračný poplatok 2700 eur so zaťatými zubami, v ten deň sa asi Ficovi hodne štikútalo.
Avatar - lamal
15. 1. 2020 12:32
Re: slovensko je drazsi a bez winter?
zalezi co kupujes a s akym vykonom... dat 800 - 1000€ ficovi do vačku len ako dan z prihlasenia z EU je len dalsia slovenska absurdita na obyc ludi co zivia mafiu
Avatar - frogman
15. 1. 2020 11:28
Re: slovensko je drazsi a bez winter?
Dovážal som dve nové autá z ČR (Mazda a BMW), vždy som ušetril pár tisíc na cene. Ale stálo to asi deň času. (Samotný dovoz + kontrola originality + cestný úrad.) Keby ten rozdiel nebol veľký, nešiel by som do toho. Na banky sa vykašlite, sú služby, čo fungujú takmer za stredový kurz.
Avatar - lamal
15. 1. 2020 10:24
Re: Výbava/cena
s tym dotykom je to tak, viaceri novinari si stazovali.... nevedel som, ze vo focuse je 1.0EB uplne nova, idem si to nastudovat :D
15. 1. 2020 10:06
Re: slovensko je drazsi a bez winter?
Taky ty penize musis prevest, banka uz se tesi na prachy za nic ... :-)
15. 1. 2020 10:05
Re: Výbava/cena
Na levne zakladni verze musis u golfu vzdycky rok dva pockat, tak to vzdy bylo.
Po vydani je vzdy nasazena cena, potom prijde levna verze, pozdeji na ni zacnou konecne davat slusnou slevu ... a az potom prijdou ty cenove zajimave verze jako maraton edition apod. Staci pockat.
15. 1. 2020 09:57
Re: Výbava/cena
Z techto dvou focus, pokud ti to cenove vychazi, to neni o cem premyslet.
Ostatne soucasny focus dost mozna strci do kapsy i toho golfa, podvozkem teda rozhodne, v ostatnim asi ne, ale neurazi v nicem.
Benzin je sice trivalec, ale je to dobry trivalec (ovsem konstrukcne je novy, tak spolehlivost jeste nezname, ale ford motory umi lepe nez VW)
15. 1. 2020 09:53
Re: Výbava/cena
Ja s tim v passatu zadny problem nemel.
A ja treba ty asistenty naopak mam rad a chci je tam.
15. 1. 2020 09:50
Re: Hybrid
Tak kdyz kupujes slusne vybaveny, zkus ten passat, skladovky jsou za paradni ceny a pocit levneho auta tam asi nejspis nebudes. Dynaudio v nem je taky super (ale to asi ve skladovkach nenajdes)
15. 1. 2020 07:37
Re: spotřeba
Tak jsem se schválně podíval na stránky VW na nový Golf a spotřebu. Čísla tam udávají obě (WLTP i NEDC) a WLTP jako první. Takže žádné mlžení vůbec nevidím. Proč Auto.cz uvedlo NEDC spotřebu, to bych se ptal novinářů, ne Volkswagenu. Buďme fér...
15. 1. 2020 00:39
Podivná změna strategie...
Golf bych vždy proslulý tím, že se jednalo o naprosto univerzální model, který oslovoval zákazníky všech věkových, profesních i majetkových skupin. A teď prsknou na trh generaci, jejíž pracoviště řidiče připomíná málem pilotní kabinu kosmické lodi. Proč proboha nemají alespoň jeden stupeň výbavy s normální přístrojovou deskou s běžnými budíky a tlačítky pro starší, resp. konzervativnější zákazníky?! :-( :no:
P.S. Nemůžu si pomoct, ale ta světla jsou na tom předku moc utopená - měly být umístěny o pár cm výš. Výsledkem je, že ta vpředu extrémně zaoblená kapota motoru působí při pohledu zepředu strašně "přefouknutě" a celý jinak vcelku příznivý dojem z designu předku jde do háje!
Avatar - twistedTSD
14. 1. 2020 23:30
Re: Výbava/cena
1.0 EB ve Focusu má být úplně nový motor, takže bych ho asi nenazval ověřeným. Na druhou stranu se zdá být po všech stránkách povedený. Původní 1.0 zůstal ve Fiestě.

Co se týče displejů, tady asi není co řešit. Snažil jsem se k nim přistupovat bez předsudků, ale když se i v prvních novinářských dojmech člověk doslechne, že reakce dotykové techniky nejsou ideální a že měli problém se s novým ovládáním sžít, tak je to k pláči. A největší bomba bude, až kolem nás začnou jezdit O IV Active s plně dotykovou manuální klimou. To chceš...
Avatar - lamal
14. 1. 2020 21:26
Re: Výbava/cena
suhlas, to skakanie na brzdu sa stava kamosovi na pole 1.0tsi + dsg, ked ma spinavy senzor v znaku VW... 3x pocas jazdy na prazdnej ceste sa mu to stalo... mozno vlastnost konkretneho kusu, vzdy vsak mal spinavy radar ked mu to spravil.. ak by siel niekto za nim bolo by to nepríjemne... uvadzam to len ako taky mozny status, myslim ze tie posledne generacie systemov toho zachrania viac ako pokazia... problem vsak je, ze nejdu jednoducho vypnut jednym tlacidlom... aspon neviem o tom, u niekt. aut sa da prepinat medzi adaptivnym a obyc tempomatom jednym tlacidlom... neviem v ktorom aute to bolo

napr v golfe by mne osobne vadilo, ze auto je stale online s internetom... vzhladom na bezpecnost dát je to zase dalsia hra s ohnom pre uzivatela...
Avatar - _Karel_
14. 1. 2020 20:33
Re: Výbava/cena
"skákání na brzdu" se bát nemusíš. Mě to udělalo za 70tkm dvakrát, a pokaždé oprávněně. Několikrát to zbytečně zapípalo, ale s bržděním to opravdu nepřehání. Jinak souhlas - za žádný asistenty si nikdy nepřiplácím, žel bohu je čím dál častěji dostaneš ať chceš nebo nechceš.
Avatar - Mokrous
14. 1. 2020 20:18
Re: Hybrid
Jo je to tak. Sedmička je papírová. To mě na ní se.e nejvíc. Všechno za chvilku vrže a skřípe a drnčí. Golf VI jsem jezdil předtím a byl mnohem kvalitnější. Odhlučnění je slabý, tím spíš u kombi. Co mě zklamalo nejvíc bylo DCC, který mlátí a čím víc to dá člověk do komfortu, tím víc bouchá. A vrže. A potom příplatkové Dynaudio, které v G6 hrálo fantasticky a tak jsem šel “najisto” a připlatil a vzteknul bych se. Naprosto odporný zvuk. Zaduněný, bolavý, nedetailní cosi + drnčení plastu zdarma. Stačilo by tak odporně nešidit a víc si hlídat kvalitu dílů, trochu to vytlumit a líp naladit podvozek a převodovku a nebylo by to tak zlý. V podstatě by to bylo dokonalý. Pravdou je, že jak manuál, tak DSG stojí za ho.no. Přitom by stačilo dát mokrý DSG i do menších benzínů a umožnit přes infotainment nastavit spodní limit otáček, když už nemají ve fabrice mozek.
Avatar - lamal
14. 1. 2020 20:15
Re: Výbava/cena
pre beznych vodicov je to asi + u mna je to naopak, som rad ked to tam nie je a nie su tam ani ziadne obrie displaye... som trochu oldschool v poziadavkach na auto, tablet na palubke ani asistenta tahanie za volant mi fakt nechyba... pripadne bezdovodne skakanie na brzdu ked je spinavy radar v znaku VW
Avatar - lamal
14. 1. 2020 20:11
Re: Hybrid
1.5EB jazdim pravidelne, poznam ten motor a 1.4tsi aj 1.5tsi som jazdil tiez a odskusal som si.... viem ake su rozdiely, keby si videl moje prispevky na 1.5tsi v inych diskusiach tak v tom mas jasno, je to priserny motor z uzivatelskeho hladiska, ale opat - spotreba je v pohode

o problemoch 2.0tsi neviem, nejak sa nimi nezaoberam, ale spotreba oleja sa tyka dost motorov s vysokym vykonom v ´´sport´´ modeloch kde neustale dostavaju za uši... casovanie ventilov detto, aj inym znackam to obcas odide, vacsinou to casovanie a vstreky u benzinu nie su nejake obrovske polozky, u dieslov su vstreky omnoho drahsie... napr stare 2,0tsi z cias golfu 5gti su velmi solidne motory, aj pomer vykon/spotreba... ten charakter je trosku horsi, ale aspon ze vydrzia dost
14. 1. 2020 20:09
Re: Výbava/cena
Jo je to tak, ale pridali tam i spoustu vybavy, co nejaky penize skutecne stoji. Vsechny ty asistenty, adaptivni tempomaty atd. to se pocita.
14. 1. 2020 20:06
Re: Výbava/cena
To plati i pro firmy a fleety, i tam je casto ekvivalentni VW levnejsi nez Skodovka. Vyzkouseno.
Avatar - lamal
14. 1. 2020 20:04
Re: Výbava/cena
a teraz si vezmite páni, ze je o 27 tis kč drahsi v zaklade :D kvoli lacnym displayom, na kt. usetrili a vyznamne tak obmedzili ergonomiu a bezpecnost... vwelcome
14. 1. 2020 20:02
Re: Hybrid
Je to tak. Jsem rad ze jsi zminil brzdy, Golfy brzdi fakt uzasne. Passat taky.

Golf 7 by podle me mohl byt lepe odhlucneny, celkove mi pripada trochu "papirovy" nebo jak to napsat, nemam z toho pocit solidniho auta, ikdyz solidni celkem je, nechova se tak. Golf 6 mi prisel poctivejsi. Ale neni to spatny auto.
Treba neco z toho u osmicky vychytaji, ale spis ne, je to jen facelift at tomu rikaji jak chteji.

Ted jezdim passat a je citit, ze nektery z tech osizenych veci z Golfa jsou v Passatu uz lepsi. Odhlucneny je to lip a fakt uz nemam pocit osizenyho auta. A jinak treba VW podvozky na Forda nemaji v zatackach ani nahodou. Jenze na beznou klidnou jizdu jsou asi lepsi. Mondeo budiz vyjimkou z pravidla, tam je podvozek proste lepsi nez passat (pravda, nemam zkusenost s DCC).

Proste VW v pohode spotrebni auta, nemam s tim v zasade problem.
Mensi Skodovky taky nemam problem, od Octavie nahoru mi prijdou o dost osizenejsi nez VW a pritom stoji stejny penize, ale zas maji trochu vetsi kufr a misto na zadnich sedadlech, tak to asi lidi u nas tolik chteji nebo nevim proc...
Avatar - lamal
14. 1. 2020 20:02
Re: Výbava/cena
myslel som oproti golfu... focus jednoznacne vitazi u mna, megane je moc láca.... z takej tej top v triede odpadol, aj ked pomer ceny k velkosti a vykonu je slusny, zalezi od preferencii. rozhodne to nie je nic sofistikovane od podvozku a riadenia ako napr focus, pripadne aj new golf 8
14. 1. 2020 19:52
Re: Hybrid
Normalni cena za Golf. Ten byl vzdy drazsi, obecne jako celek lepsi nez konkurence a vic vybaveny. Nic noveho pod sluncem. Taky nam tady mistr babis dela inflaci zejo, to se taky musi promitnout.
14. 1. 2020 19:49
Re: Hybrid
Mam stejnou zkusenost (se studenym motorem), potvrzuju prvnich 10 minut 9-10 litru normalka, pak se ohreje a je to lepsi, ale kdyz se zacpa nehne, tak mas smulu. Ta hodnota se vztahuje k ujete vzdalenosti takze kdyz nejedes a jen stojis v zacpe, tak to neni pekny cislo.
14. 1. 2020 19:46
Re: Hybrid
Jasny ze to ve meste zere. A fakt zalezi na provozu.
Ale mam podezreni, ze zaroven mluvite o studenych motorech. Studeny motor + mesto je proste spotreba 9+, az po tech 10 minutach to zacne padat a teprve po 20 minutach se dostanes nekde na 7 pokud teda nejak jedes a nestojis jenom jak tydyt v zacpe.
Diesel to ma jeste trochu horsi, ohriva se dele.
14. 1. 2020 19:29
Re: Hybrid
Jak se na to koukas. Treba 1.5 110kW TSI proti fordimu 1.5 EB (4 valec) je sice o vic nez pul litru uspornejsi a jede to podobne, ale jeden motor je fakt dobry (ford, mimochodem puvodne myslim od Yamahy) a druhy je proste jen motor (VW).

Nevim jak ten 2.0 TSI 140kw s Buddac cycle, ten je mozna OK.
Ale jinak GTIckovy / Rkovy motory jsou sice dobry, ale maji nekonecne mnozstvi problemu, to neni spolehlivy motor ani nahodou. Kazda generace vyresi problem te predchozi a prinese problem novy (casto ten, ktery kdysi vyresili). Zrani oleje, problemy s variabilnim casovanim, vstriky atd. Vlastne nic v nich neni spolehlive, kdyz se nad tim tak zamyslim ... :-)

VW podle me ma celkem dobry akorat ty 2.0 diesely a vic a celkem slusny je i vsechno co ma vic nez 4 valce, jenze tam pak prichazi Mercedes a BMW a nazdar.
14. 1. 2020 19:26
Re: Hybrid
Pri Tempomate 130 gps vsetko nad uz leti hore, skuste si 180 v nemecku par stovak km.
14. 1. 2020 19:26
Re: Výbava/cena
Ludia sa tesia ze si kupili auto ktore ma uz v zaklade digitalne budiky a vw sa tesi ze este aj natom usetria pretoze je to je lacnejsie ako klasicke prehladne budiky. Je jednoduchsie dat vsetko do displeja ako nato robit samostatny slot(klima pripadne tlacidla okolo prevodovky).
Avatar - _Karel_
14. 1. 2020 19:23
Re: Výbava/cena
Taky mě displayový mor sere. Zas tolik by je ovládání topení nestálo. Ale obávám se, že jen kvůli tomuto to lidi kupovat nepřestanou, takže do budoucna asi smolík. :-(
14. 1. 2020 19:14
Re: Výbava/cena
Leon měl motor nejhorší.
Avatar - lamal
14. 1. 2020 19:12
Re: Hybrid
1.4tsi aj 1.2tsi EA211 mali dobre reale spotreby, s 1.4 nemas problem jazdit 5-6.5 l dlhodobo, maju aj dlhe prevodovky... paradoxne tie 1.4tsi boli o dost lepsie ako 1,5 a su aj spolahlive... 2.0 tsi je asi najlepsi koncernovy 4val, je preto sokujuce v akom kontraste je ta ´´nova´´ 1,5tsi
Avatar - lamal
14. 1. 2020 19:06
Re: Výbava/cena
leon bude krajsi, mozno o nieco lepsie bude jazdit, ale bude to inak to iste len inak zabalene... display, motory atd rovnake... skoda dopadne tak isto, mechanicke ovladace octavia 4 celkom slusne zakopala - pochopitelne kvoli koncernu
Avatar - lamal
14. 1. 2020 19:04
Re: Výbava/cena
jeblá diskusna platforma na tejto šit stránke mi zase zjebala príspevok do p1č1... včera detto, budeme sem pisat a pred odoslanim texty kopirovat ako na attari aby sa nezmazali...hlavne ze reklam je jak ***ých vsade

vidim to podobne, vyrobit display v milionovych seriach je ultralacne riesenie v porovnani s preciznymi mechanickymi rucickami rychlosti, otaciek, kvapalin... ich zivotnost po celu dobu a s tlacidlami a otocnymi prepinacmi je to este horsie, precizny chod, spolahlivost, jednoznacne ovladanie, odolne povrchy /v tom ma koncern super meno s ulupanim povrchov tlacidiel/ .... setrenie na bezpecnosti a ergonoomii...
14. 1. 2020 18:44
Re: Výbava/cena
Třeba Leon je za stejný peníze jako Focus nebo Mégane. Ale 1.5 TSI je dle mě nejhorší.
14. 1. 2020 18:41
Re: Hybrid
Jsou tak usporne.
Ale benziny zacnou zrat nad 140 a jsou mnohem haklivejsi na styl jizdy a na kopecky/nalozeni nez nafta. Ale na dalnici tempomat a zere to jak pisu.

Dokud nemely filtry pevnych castic tak se investice do nafty u auta do velikosti golfu nevyplati. Od passata vyse a u SUV se vyplati.
Ted ale jsou filtry i v novych benzinech, to se musime nechat prekvapit co to bude delat, jak casto se bude muset menit.
14. 1. 2020 18:35
Re: Hybrid
Mne slo o to, ze VW nema odpoved na hybrid Toyoty. :no:

A nevim, mozna se pletu, ale podle me PHEV nema v teto (cenove) kategorii moc smysl.

Vlastne se toho u Golfu moc nezmenilo..
14. 1. 2020 18:32
Re: Výbava/cena
K tym reakciam na plyn: je to zaujimave pretoze pri testoch inych znaciek sa taketo velmi nesklonuje ale vw group co auto to ospale reakcie na plyn bez ohladu nato ci vw skoda alebo audi. Ten interier totalne bez klasickych tlacidiel a kopec hnusneho klavirneho plastu je fakt otras. Neviem co ich k tomu viedlo a som zvedavy na predaje. Neviem si velmi predstavit starsich majitelov ako sa "pasuju" s tymito technologickymi inovaciami.
Avatar - lamal
14. 1. 2020 18:14
Re: Výbava/cena
jasne, na tej zostatkovej hodnote sa nieco vrati, pokial to nepokazi spolahlivost TSi, alebo DSG... to su uz sice opravnene, ale spekulacie

ani focus nie je uplna láca, ale kupis ho s overenym a dobre v praxi fungujucim 1.0EB pod 500 s nejakou solidnou vybavou a velmi potesujucimi jazdnymi vlastnostami... navyse vsetko v tom golfe je samy hnusny display aj ovladanie klimy, atd... reakcie su pomale, to nema nic s bezpecnostou, naopak je to len nebezpecne setrenie koncernu na zakaznikovi... nie jeden novinar to uz pri predstaveni kladol ako otazku panom vyvojarom, ti sa tvarili alles gut :D
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 18:09
Re: Výbava/cena
jééé, ja zapomněl na ten proceed. ale to byl proceed ne ceed. :D
Avatar - 3_diamanty
14. 1. 2020 18:03
auto pekne
ale ta cena je nehorazna.. to uz fakt radsej nejake SUVecko rovno potom :yes:
14. 1. 2020 18:01
Re: Hybrid
Viem aky je londyn. Cesta don mi trva 45min vlakom. Ja to mam na SK okolo 2100km takze cestu dobre poznam a cakal by som pri benzine vyssiu spotrebu. Ak je skutocne takato tak sa jedna o fakt usporne motory.
Avatar - Londonbridge
14. 1. 2020 18:00
Re: Zajímavé,
Pozri predvadzacky alebo jemne jazdene u original znackoveho dealera tam su velmi vyhodne ceny. Ja som kupoval MB mal orig, cenovku okolo £ 55 000 predvadzacka s najazdom 3200 mil a bral som ho za £31 000. Teraz som videl zlacnenu C 63 s za nej £ 75 000 nejazdenu v plnej vybave . :-!
Avatar - _Karel_
14. 1. 2020 17:53
Re: Výbava/cena
Jasně, pro někoho kdo nechce výbavu to smysl nemá.
Já do toho kalkuluji i to, že ho zřejmě draze nejen koupíš, ale i prodáš (oproti korejcům, Renaultu..)
Ale nijak nerozporuju, že jsou koncernový auta dost drahý. To je ale trh.
Avatar - lamal
14. 1. 2020 17:33
Re: Výbava/cena
som z lacneho kraja, mne za obyc auto ako golf so 110kw motorom pride 730tis strasne vela.... ano bude dobry, vraj vyborne jazdi a verim, ze to bude prepracovane auto, ale to by tu nesmela byt korea... 1.4 tgdi to vyriesi za omnoho lepsie peniaze a z hladiska vybavy, spracovania, kvality, bezpecnosti su to stale slusne auta, golf oproti nim neprinesie ziadnu revoluciu... ja si na hluposti vo vybave nepotrpim, staci mi klima, tempomat, dobre sedacky a dajme tomu solidne audio bez nutnosti obrieho displaya s blbostami... proste radio a kvalitne repro nech to hrá... aj tak je to auto na obycajne jazdenie, na nieco viac tj zabavu, charakter by som vyberal uplne ine auto i značku... keby stalo GTi v najnizsej specke za 750 beriem to ako gúd díl za VW
Avatar - _Karel_
14. 1. 2020 17:26
Re: Výbava/cena
Jestli umím počítat, tak by mild hybrid 1,5TSi 110kw R-line měl stát cca 730tis. Ne, že by to bylo za hubičku, ale pokud to bude vybavenější, než Style (což by asi mělo) pak mi value/money přijde zajímavý.
Avatar - lamal
14. 1. 2020 17:20
Re: slovensko je drazsi a bez winter?
u nas to ma sociálna mafia, kt sa vyvaza za nase peniaze osetrene a tak pri prihlaseni auta z cudziny si to kvalitne zaplatis na danielle...
14. 1. 2020 17:13
Re: Hybrid
V UK 112kmh (do Londyna jen cca 80km) v belgii 120kmh (nevim kolik tak 250km?). Nastavim to podle gps, zapnu a jedu. Celkem je to neco kolem 1500km jedna cesta co ujedu od dveri ke dverim, v te spotrebe je i 50km po CR a prijezd/odjezd 3km z/do londyna, bydlim tak 3km od centra, 15 minut chuze na tower bridge. Jsou v tom vsechny zacpy a vyluky atd.

Zimaky delaji tak 0.1-0.2 na sto, dest zalezi jak silny bezne 0.1 ale muze byt i vic.

Muzes se rozcilovat jak chces, ale takhle to zere, ja za to nemuzu. A nevymyslim si. Londyn jezdim tak 4x do roka uz asi 10 let.

Muzu ti napsat i ostatni auta jestli chces.
Golf 6 1.2 tsi (prvni s retezem) lehce kolem 6, Golf 6 1.4 atmo 80k lemra lina tak 5.5, Focus 1.6 EB 180k 6,8-7.2, Mondeo minula generace 2.0 tdi 110kw kolem 6.

A nemuzes srovnavat golfa tsi s passatem tdi, musel bys srovnat stejny auta. Passat je o 100-150kg tezsi a jde hlavne o ten vzduch co tlacis, passat je sirsi, tak ho tlacis trochu vic.
Vsak TSIcka jsou na dalnici do 130 celkem usporny, ve vetsich rychlostech se ty nuzky zacnou dost rozevirat ve prospech dieselu.

V anglii ted jezdim passatem tech jejich 112 po dalnici hluboko pod 5 ikdyz nejdriv musim vyjet z mesta (coz je dobre pul hodinka spis vic, londyn je obrovsky)
Avatar - lamal
14. 1. 2020 17:11
Re: Výbava/cena
horsie je ze ta 96kW stoji podla prvych dojmov za bačkoru, lebo ma ospale reakcie na plyn a dolu sa jej nechce... to je fakt zase taka koncervnova bieda, ze papierovo obstojny motor je v praxi bieda... naopak 110kW verzia je vyborna, podla prvych dojmov vraj velmi pomaha ten mild hybrid, ktory doplna tie ospale reakcie agregatu... ta slabsia ho nema a je to lemra ucukaná

a s tou cenou suhlas, je to neskutocne predrazene auto, aj som to cakal, no prekonalo ocakavania... za realne pouzitelny motor das 700tis, paráda tvl... ale co ved ked sa preda, marnili by prilezitost, zakaznik si musi rozhodnut
14. 1. 2020 17:06
Re: Hybrid
Co som videl videa napriklad od stealth-a tak aj tie lepsie IQ LED funguju nic moc takze tie zakladne budu zrejme dost biedne(proste ich tam dali len aby mohli napisat full led), lane assist ma aj scala v zaklade lebo EURO NCAP. Stale sa bavime o aute s motorom o sile 66kw a 5st manualom. Ale za tie vyhrievane sa sedadla a volant v zaklade :yes:
Avatar - _beta
14. 1. 2020 17:02
Re: Výbava/cena
Yup.
Keď už človek ide kupovať vw, tak radšej originál než nafúknutý klon.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 17:00
Re: Výbava/cena
Aha tak to jsem s tím Ceedem jezdil asi a někým jiným :D
14. 1. 2020 16:56
Re: Hybrid
Takze 1.4TSi berie rovnako ako 2.0TDi? Na zimakoch na passate 5.1-5.4. V lete by to bolo za kolko? 4.6-5.1? Na Fabii sdi by si siel hadam za 3l.

Inak neviem naco si pisal ze si siel 130gps ked v UK, belgicku si tolko urcite nesiel.
Avatar - speedfred
14. 1. 2020 16:44
Re: Zajímavé,
Ak máš možnosť tak by som išiel do 40i, fantastický motor a nová 3-er už asi bude vcelku komfortné rodiné auto.Priznávam ale že E som ešte nejazdil, to je ale už o triedu hore.
Ktovie ako to je teraz s tými cenami a zľavami. Vcelku krute to všetko podražilo. Ja som ale svojho času dostal na novú skladovku u BMW 35i zľavu cez 30%.
Avatar - Mokrous
14. 1. 2020 16:20
Re: Hybrid
Tak určitě. Nevím co je hrozná spotřeba, ale já mám dlouhodobě na Golf Variant VII 1,4 110kw spotřebu okolo 6,6l/100 a to jezdím většinu času (jak to napsat slušně?) jako prase. Ano v zimě, když jedu nakoupit mám tam klidně 15l/100 a nebo taky jedu do Alp a mám tam 5,1 když se kochám a nebo 6,0, když jedu normálně. Ještě se mi nepodařilo se dostat přes 8l/100 na trase delší jak 100km v kuse. A to jsem byl zralej cestou tak desetkrát na odebrání řidičáku. Vlastně spotřeba, ergonomie, prostor a brzdy jsou to jediné, co mám na tom autě rád. Zbytek je většinou dost ošizenej.
Avatar - _Karel_
14. 1. 2020 16:16
Re: Hybrid
Já mám teda jinou představu o holobytu, než : LED přední i zadní světla, bezklíčové odemykání, digitální přístrojový štít, mobilní internetové služby We Connect a We Connect Plus, automatická klimatizace, jízdní asistent Lane Assist,standardní zimní paket, který nabídne vyhřívaná přední sedadla, volant nebo trysky ostřikovačů.
Avatar - Verny_2013
14. 1. 2020 16:10
Re: Výbava/cena
Dříve zveřejněné ceny octávie combi 1,5 tSi 110 Kw - 636 Tis za ambition s +- podobnou výbavou jako Golf, Takže 569 Tis u krátkého Golfa life 1,5 Tsi nevypadá tak špatně. Podobně stojí Civic, Focus.
Avatar - Verny_2013
14. 1. 2020 16:00
Re: Hybrid
reálně s 1,4 TSi 110 Kw za 15 000 Km průměr 5,9. A to se neloudám.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 15:32
Re: Hybrid
Ano... Oni to Maj všichni takhle jen ty o té spotřebě nelžeš :D Tohle je prostě dle mne ta městská spotřeba.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 15:30
Re: Hybrid
Z Varů :D 5.3 a naaahodou teď mám kombinaci všeho asi za 6.9 :D Ale mám auto radši v garáži aby to ne rostlo :D
Avatar - iudex
14. 1. 2020 15:12
Re: Výbava/cena
Octavia je fleetové auto, tam vedia spraviť takú cenu, o akej fyzická osoba môže len snívať. Bez fleetovej zľavy je ale Octa drahá, presne ako píšeš, pre súkromníka môže byť drahšia ako Golf.
Avatar - iudex
14. 1. 2020 15:10
Re: Zajímavé,
Tak neviem ako tá strata hodnoty pri dnešných vysokých cenách, ale ja som pozeral, že svoju F30ku by som predal skoro za to isté, za čo som ju kúpil. Takže žiadna strata. Nenechaj sa pomýliť porovnávaním cien bazároviek s cenníkovou cenou nového, za tú sa prémia nekupuje, takže reálne tá cena ročného je blízka cene funglovky s dobrou zľavou. Otázka je, za koľko sa dnes reálne dá kúpiť M340i, resp. akú zľavu vieš dostať, podľa môjho zbežného dopytu 20% by malo ísť. Takže ak máš badžet na M340i, tak nie je o čom, rozhodne najlepšia voľba nielen v rámci triedy (C43AMG je o dosť drahšie, S4 je len nafta), R6 je klenot a možno onedlho vyhynutý druh. Takže ak na to máš, netreba váhať.
14. 1. 2020 15:04
Re: Hybrid
čert vem hybrid, ale co ta cena? To mi nepřijde úplně lidovka. Holobyt za půl míče s litrem? No nevím. Prodávat se to jistě bude, ale mě to teda nějak neoslovuje. Navíc ty motorizace nic moc. Nejsilnější motor 110 kW, ale tam pak časem přibude 2,0 TSI, takže dejme tomu.
Avatar - iudex
14. 1. 2020 15:02
Re: Gé8
Tak ono VW dobre vie, prečo Golf 8 promuje v tej výraznej žltej. Ostatné sú proste šedé myši.
14. 1. 2020 15:00
Re: spotřeba
No moc bych tý spotřebě teda nevěřil.
14. 1. 2020 14:55
Re: Hybrid
Ja ve sportsvanu do londyna nekolikrat za 5,6-5,9 s 1.4 92kw. 130 podle gps. Spotsvan je o neco vyssi nez golf takze bere o par deci vic na dalnici.
S passatem 2.0 tdi 110 kw (B8 jesye pred EVO ktere ma nyni zas o par deci mene) ted 2x londyn za 5.1-5.4 na zimacich, zalizi na provozu.
Dva lidi, 40-50 kilo v kufru.

Ted jsem dal 3x passatem Bratislava Praha 136 tempomat (130gps) za 5,7 presne, opet na zimacich, podobne nalozeny, vzdy trochu prselo. D1 ma proste kopecky, tak je to o par deci vic. A passat je vetsi a tezsi auto, 2.0tdi v golfu pojede pocitam aspon o pul litru mene.

Co pise ptr08 uplne odpovida.
A to uz jsou starsi motory, ty nove (2.0 tdi EVO a 1.5tsi) budou urcite zas o par desetin uspornejsi (i ty benziny s filtrem).
To nove vykonove podrazene 2.0 tdi 85kw to podle me bude na spotrebu uplna parada a ono to v golfu moc liny nebude.
Avatar - Alf1k
14. 1. 2020 14:43
Re: Zajímavé,
Taky mám pro HH slabost, ale teď se rozpočet pohybuje někde na úrovni m340i, kdybych to chtěl nějak popsat a nepsat sem na přímo cifru. Problém, kterej mě štve je ta ztráta hodnoty nového + roční například e53 nebo cls53 (to je můj momentální sen :D) stojí v mé skromné výbavě stejně jako například ta nová m340i a jsou ta auta o třídu vejš, nehledě na to, že motorizace 53amg ať už Éčko nebo Cls je opravdu skvělá volba.. Kombíky nejsou zrovna moje krevní skupina kromě pár modelů.. :-)
Avatar - wakantanka
14. 1. 2020 14:40
Re: Výbava/cena
To by tak cca zodpovedalo tej cene čo u nás teda cca 13 - 13,5 tis. €, ale s tou autoklimou si istý nie som. Viem že som si vtedy hovoril, že konečne prišiel Golf za rozumné peniaze a v podstate ak by som sa stotožnil s motorom, tak by mi nič zásadné v jeho výbave nechýbalo, zvlášť za tie peniaze.
14. 1. 2020 14:39
Re: Hybrid
Také ale ne jen. Jezdím všechny myslitelné druhy městského provozu, kde je charakteristické časté zastavování a rozjíždění, pomalá jízda apod., kolony z toho tvoří tak 30%.
Avatar - twistedTSD
14. 1. 2020 14:31
Re: Výbava/cena
GVII u nás začínal mezi 330-340 tis. a tuším měl autoklimu v základu.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 14:15
Re: Hybrid
Měřím jízdu po městě... Když je to město velké a plne kolon, tak pak je to snad spotřeba po městě. Naopak k čemu je měřit jízdu po okruhu či na malém městě? To je skoro jako na okrese mezi vesnicemi. To není městská spotřeba... Viz co píše Mikesus... To pak vznikají ty fámy o TDI, že jezdí za 5 po městě... Po okruhu ha ha ha..
14. 1. 2020 14:15
Gé8
Dnes jsem měl možnost si na parkovišti prohlédnout staticky nový Golf a musím říct, že je to ještě slabší než na fotografiích. V tmavě šedé naprosté nevýrazné, starou Koreou vyhlížející auto. Nečekal jsem u Golfu zázraky, ale alespoň standardní vzhledovou solidnost. U osmé řady ji jaksi postrádám :no:
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 14:14
Re: Hybrid
Když jezdíš trochu s rozumem? Aha. kdy že jsi měl naposledy pod 6? :-[]
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 14:13
Re: Hybrid
jj, pravda. V té přehlednosti jsem úplně zapomněl, kdo vlastně s tím dvoulitrem přišel.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 14:06
Re: Hybrid
Umí.... Na karlovarce jsem toho dosáhl a i tak to auto umí kolem 5-5.5 když jedeš trochu s rozumem :D
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 14:04
Re: Hybrid
DonVito vytáhl dvoulitr, já ne :D Ale v tomto případě bych si skoro vsadil na to TSI, minimálně co do výkonu
Avatar - wakantanka
14. 1. 2020 14:03
Re: Výbava/cena
hm, neviem či sa nepletiem ale také čosi mi šramotí, že Golf VII. v základe začínal ako novinka tuším na 13,5 tis. €. Mám taký pocit, že to nebol úplne holobyt, teda okná a zrkadlá v elektrike, manuálna klíma, všetky airbagy a tak. Tento nový toho zrejme vo výbave bude mať viac, ale aj tak 3,5 tisíc € mi príde docela dosť rozdiel.
14. 1. 2020 14:01
Re: Výbava/cena
Pred dakymi 5 rokmi ma kamoska zavolala pomoct s nakupom auta, mala uz viacmenej vybratu Octaviu kombi, ale napokon som ju prehovoril, ze ked uz teda chce koncern, tak radsej Golf-variant.

Mal na pohlad ovela kvalitnejsie materialy v interieri (napr. Golf tapacirovane dvere, Octa len plast), a este stal o dakych 200e menej! A najlepsie bolo ze vsetko sme to vybavili u jedneho predajcu, a skladovky mohli porovnat pekne vedla seba...
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 14:00
Re: Výbava/cena
z daných jsem nejezdil jen se ceedem. Mne zase dost zklamal Megane. Motor super, ale ten podvozek jako by vůbec celé auto nestíhal.
14. 1. 2020 13:58
Re: Výbava/cena
Zkoušel jsem Focus, Mégane, Leon a Ceed. Cena je skoro stejná. Jen ten Leon 1.5 TSI mě docela zklamal.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 13:54
Re: Hybrid
Jo to souhlasím, že nafty dálky umí krásně.
Hlavně nafta má výhodu tu, že není tak závislá na stylu jízdy. Je tam malý rozptyl, narozdíl od benzínu nebo hybridu.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 13:53
Re: Hybrid
Mluvim o Praze především proto, že když vyjedu kamkoli po ČR, přijde mi ta kolona jako nic. Ale určitě to bude podobné i jinde, jen než dojedu z Prahy, ta špička už opadla.
Docela jsem rád, že se objevuje více lidí, kteří chápou městský provoz. Jízda ve standardní čas ( špičku ) po klasických 1-2pruhových silnicích krajského města, často centrem nebo okolo něj.
Avatar - iudex
14. 1. 2020 13:52
Re: Výbava/cena
Nejdem to porovnávať, ale myslím, že aj po dovybavení bude tá konkurencia lacnejšia, o trochu či o veľa, ale bude. A možno niekto nepotrebuje niektoré fičúry ktoré má vnútené (za mňa je napríklad blbosť adaptívny tempomat, v našich podmienkach to proste nefunguje, panikári a necháva také odstupy, že sa ti tam pichne nie jedno, ale dve autá naraz).
Inak je ale pravdou, že od nového roku všetci kvôli emisným pokutám podraželi, niekto o pár stoviek, niekto o tisícky.
14. 1. 2020 13:48
Re: Výbava/cena
Já teď taky kupuju a ve finále je i Mégane a Focus. Vše kombi, srovnatelné motory a výbavy. Cena skoro stejná.
Avatar - fOE
14. 1. 2020 13:46
Re: Hybrid
Ja musim rict ze jsem pravidelne nejvic prekvapeny kdyz otocim Italii. Clovek jede Nemecko nemecky, Rakousko tak aby ho nebuzerovali (cti rozumne nad limit) a Italii zase nemecky a i s nalozenym mondeem mi pak na BC vzdy sviti prumer zacinajici petkou (a 6L neprelezu ani kdyz pripoctu onech 0,4L co BC promeruje). Ti podpetlitrovy-strelci jsou chymera nebo extrem, jasne, ale za nemnoho to auto dalky fakt umi. :yes:
Avatar - fOE
14. 1. 2020 13:39
Re: Hybrid
Tohle neni jen o Praze. Ziju v o rad mensim meste a stejne, kdyz clovek jede v spicce tak jede pomalu, jede prerusovane, postava, plizi se... a nakonec je v tom za 8-10L ciste podle toho jak spatne to bylo. Tady jsem s ozzmanem, v typickem stredoevropskem meste, jezdic v typicke casy, parkujic v typicky nevyhrivane garazi nebo na ulici mam taky nejcasteji 9L+ ;-)

EDIT: Kdyz zalovim v pameti, tak starej R6 benzin to mel v lete za 12L+, v zime pri poskakovackach treba do 5-7km klidne za 15-17L. :-)
Avatar - iudex
14. 1. 2020 13:33
Re: Zajímavé,
Nemám, pred 2 rokmi som predal. Ako píšeš išiel som do väčšieho a silnejšieho, ale stále mám na HH slabosť a možno sa k nim vrátim. Len teraz nie je dobrá doba, HH citeľne zdražujú, predstalen ako silné benzíny s vyššou spotrebou sú to verejní nepriatelia a treba ich skásnuť. :-(
V Tvojej situácii by som sa obzeral po kompaktných kombíkoch, nejaké warm-kombi typu Proceed GT alebo - ak to vydá - hotkombi typu Focus ST kombi. Len ako píšem oproti minulému roku dosť podraželi, chce to popýtať sa, aké zľavy sa dajú.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 13:20
Re: golf 1,5 a megane rs
S tím se dá souhlasit. Ale pokud cenově auta odpovídají, tím netvrdím, že to je daný případ, proč to nesrovnat. Mám budget a mám 2 auta, která stojí stejně. Že je každé na něco jiného zaměřené? no a co, to ať si rozhodne zákazník, co je pro něj důležitější.
Ale s čím bych moc nesouhlasil je "Tak proc nevzit solidni vw s peknou spotřebou co odveze rodinu..."

Dle slovníku spisovné češtiny slovo "solidní" znamená:
- spolehlivý
- poctivě, řádně provedený, důkladný
O tomto novém golfu to zajisté ještě nelze říct. Dle mých zkušeností rozhodně těmto slovům VW zatím neodpovídá. V rodině 2x passat 2018 a 2017, Yeti 2017, O2fl 2012 a leon 2019. Všechna z těchto zmíněných aut už musela do servisu buď na odtahovce, nebo v nouzovém režimu.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 13:09
Re: Hybrid
Taky mne hned napadlo napsat, že cestu po Praze mám za 1,5l ( 18 km ), ale to bylo ze Zličína dolů do centra. Zpět už je to hned jiné a většinou kolem 4,5-5,5 litru. Ale výsledná spotřeba 3-3,5 už nezní tak magicky. Když pak ještě přidám zimu a naskočí další půllitr až litr na každé trase, jsme hned na 4,5 a tím přece člověk nikoho neoslní, jako spotřebou 5l při 150 km/h ( ironie a nadsázka pro ty, kteří by nechápali ).
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:52
Re: spotřeba
Papírové spotředy dle WLTP jsou dobré, to nikdo nerozporuje. Jen to, že tu napíšou spotředy dle NEDC, která už nějakou dobu neplatí. Obzvlášť týká se to úplně nového modelu.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:45
Re: Hybrid
Takže jestli to dobře chápu, tvé měření, dá se řící, je spíše jako po městském okruhu. Občas zastavíš v koloně, ale jinak většina plynulá jízda v 2+ pruzích v jednom směru.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:39
Re: Hybrid
kecáš :D
Jsi na tom podobně jako všechna ostatní auta.
PS: Dnes jsem někde četl článek, kde doporučují do Mondea 2.0TDCI, protože to jezdí do 5 litrů :D
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:37
Re: Hybrid
Máme celý okruh na tohle měření. U nás konkrétně to bereme po Karlovarské z Bílé hory, přes Vypich, Patočkovu, Blankou na letnou, Holešovic a magistrálou na Vinohrady a zase zpět. Neměří se jen poskakování v koloně, ale ta kolona je na cca třetině trasy. Zároveň, když je kolona jedním směrem, druhým je minimální.
Tento okruh je z několika důvodů, k nám nebjblíže ( jezdíme nejčastěji ), zároveň to není jen neustále 3 pruhy v každém směru, kde je pár minut zdržení a pak se jede plynule.
Avatar - Alf1k
14. 1. 2020 12:33
Re: Zajímavé,
Iudex a máš to gti ještě? Já teď budu prodávat gti, ale vůbec nevím co místo toho, jediný co vím je, že to musí být větší (dítě) a silnější (já) :D ale já mám (zatím ještě) jen Polo gti, ale stejně mi bude chybět..
14. 1. 2020 12:31
Re: Hybrid
Já mám dvoucifernou s motorem 2.0 ale TFSI, nikoli TDI. Jenomže u dvoulitrového benzínu mám namíchané cesty město a mimoměsto, takže to nemá moc vypovídací hodnotu. Každopádně mám dlouhodobý průměr 11,3 litru.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:28
Re: Hybrid
No na dálnici určitě, už z principu hybridu. Tam jsou spotřeby naprosto srovnatelné. Praha-Ostrava při tacho 135 ( reál 133 ) je 2,0 HSD na 5,7-6 podle kamionů v levém pruhu.
14. 1. 2020 12:26
Re: Hybrid
No jo, ale k čemu takové měření je, abych počítal za městský provoz jen to, když stojím v koloně třeba na magistrále?? Jasně, že se za Václavákem rozjedu a na Jižní město pak jedu celkem plynule. Zpět to samé. Když takhle najedu čistě ve městě 70 km, mám průměrnou spotřebu okolo 7 litrů. Já přeci potřebuji vědět, za kolik jezdí auto v reálném městském provozu!!! K čemu je měřit spotřebu jen při stání v koloně (?). Každý přeci autem jezdí odněkud někam.
Avatar - _beta
14. 1. 2020 12:24
Re: Výbava/cena
Daj tam LED, automatickú klímu, adaptívny tempomat a napíš cenu.
Mne to stále vychádza na 140k intens + príplatky tých 20k.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:22
Re: spotřeba
Myslím, že mildhybrid je jen ten 1,5TSIe, zbytek by měly být klasiky.
Třeba u toho mildhybridu píšou u WLTP spotřebu 5,9, tedy víc než obyč TSI, kde je 5,6
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 12:21
Re: Výbava/cena
To snad ne.. 1. 33tce koupíš za 350 a Fokus s 1.5 EB kolem 500+
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:21
Re: Hybrid
Tak si to srovnej s 1,8 HSD, která výkonově odpovídá slabšímu TSI. a cena se nějak srovnává.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:19
Re: Hybrid
Tak vesnice taky projedu s čimkoli za běžnou spotřebu jako mimo ně. Jinak 6 benzínu mimo město je v pohodě spotřeba, dnes reálná bez problému.

Edit: Dnes mám delší vedení. :D
nene, těch 6,5 je kombinace. město má sporadicky, je to kombinace především okresky a 1.třídy.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:17
Re: Hybrid
Já netvrdím, že to je špatné. podle mého do 6 litrů mimo město je na benzín naopak hodně dobré. Jen nemám rád to do očí bijící lhaní. Ani nenapíšou, že to je podle staré normy. V městském provozu to bude u všch stejné, tam můžou pomoct jen hybridy, i třeba ten mild.
edit: tak dle WLTP má ten mildhybrid TSIe vyšší spotřebu než klasika
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 12:16
Re: Hybrid
Spotřebu svého auta radši neuvádím :D ale je dvouciferna :D
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 12:14
Re: Hybrid
heh. tak my to s Ozzmanem vyzkoušeli na dosti různých autech a kolem 10 je téměř každé, ve špičce pražské dopravy. Včetně tebou zmíněného 2.0 TDI v různých variantách.
Avatar - _beta
14. 1. 2020 12:12
Re: Výbava/cena
Mám na mysli podobné výbavy a motorizácie. Tiež to osciluje okolo 20k €
Avatar - iudex
14. 1. 2020 12:12
Re: Zajímavé,
Neviem, o kom píšeš, ale ja som si napríklad toho Golfa kúpil, a to GTI Performance. Mám teda tvoje láskavé dovolenie vyjadriť sa, že 17t za absolútny základ a 21t za prvú použiteľnú verziu je veľa? ;-)
14. 1. 2020 12:10
Re: Hybrid
Po městě? To je na obyč benzín super. Nevěř čemu chceš, manželka jezdila město do 7. Mimo v toho do 6.
14. 1. 2020 12:07
Re: Hybrid
Až tak špatně je na tom hybrid od Toyoty?
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 12:05
Re: Hybrid
Mám přeměřeno:

Superb II 125kw TDI
Superb II kombi FL 103kw TDI 4x4
Octavia III Fl (po WLTP) 110kw

Nejméně si bral ten starý Sup II 125w, do 9 (centrum Prahy, Varšavy)
Nejvíce Sup 4x4 (opět centrum Prahy a centrum Bruselu kolem 10.
Nejvíce měření jsem dělal na Octavii III - 9-10 centrum Prahy a centrum Bruselu, měřeno opakovaně, ranní a odpolední špička.

Dále mám měřeno i na jiných naftových dvoulitrech konkurence, výsledky +/- stejné...

Měříš opravdu jen to město? Když přijedš z okraje a pak chvíli poskakuješ pár set metrů, moc ti to se spotřebou nehne. Zkus třeba 5-10 km po centru v provozu a uvidíš.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 12:02
Re: Hybrid
No tak jako spotřeba 130/150k Golfu kolem 5-6 litrů je fajn, je to benzín, nepříjde mi to špatné, naopak. Realita bude dle mne taková, že mimo město do 6, město dle provozu 6-9 a dálnice opět kolem 6-7 dle rychlosti. Kdo bude mít lehkou nohu, určitě se pod 6 dostane.

To je jako srovnávat s hybrid s elektromobilem, ten taky bude žrát méně :D
14. 1. 2020 12:00
Re: Hybrid
jo to je přesně ono, vyberu si dlouhou cestu a řeknu že jezdí za 5.5l, nejezdí, stačí pak trocha města a průměr je o litr či litr a půl jinde. Taky mě žena jezdila Hradec Králové - Brno tam za 4.9l a zpět za 5.1l s 1.9DCi, ale auto jezdilo dlohodobě za 5.8l v létě a 6.2l v zimě v průměru a benzín udělá rozdíl ještě větší, u Hybridu je to naopak, se 100kW výkonu dálky jezdí za 5.4l ale průměr je 4.7l léto a 5.3l zima a to je fakt člověk co nic neřeší a jen sedne a jezdí jako s klasickým autem.
14. 1. 2020 11:57
Re: Hybrid
Hi, hi, já s 2.0 TDI ve městě jezdím a 10 litrů tedy můj palubní počítač na průměrné spotřebě neukazuje. A to běžně postávám na pražské magistrále. Opravdu bych chtěl vidět toho umělce, který s tímhle motorem dokáže při normální jízdě jezdit za 10.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 11:56
Re: Hybrid
Má ji od dubna 2019, takže úplně nevím jaký je rozdíl v 1,5TSI u ní a tady u golfu.

EDIT: dle NEDC má mít spotřebu 4,8. :D a WLTP 5,6. Takže trochu obrázek o reálné spotřebě u golfu asi už mám
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 11:56
Re: Hybrid
A taky nezačíná cenou na 550 ,ale na 694 tisících :D
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 11:55
Re: Hybrid
Nefér to je. 2.0HSD nemá turbo, startér, spojku... a o pár kW víc.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 11:54
Re: Hybrid
Tak ta jednapětka je horší, to se obecně ví, taky plní jiné EU normy... klidně bych si tipl, že starší jednačtyřka bude úspornější a hlavně živější (což potvrdil i srovnávák). Některé verze se ale občas zadřely, třeba EA 111 :d

Já 1.4TSI nejel, abych měl srovnání, ale 1.5TSI ano a moc mne nenadchlo...
Avatar - fOE
14. 1. 2020 11:54
Re: spotřeba
Je snad fajn neporovnavat hrusky a jablka, ne? ;-)
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 11:52
Re: Hybrid
Při plynulé jízdě to TSI je dobré. Jen těch 5,5l při 140 moc nevěřím. Sestra má zmíněného Leona ST s 1,5 TSI 96 kW a jezdí v průměru za 6,5 především pohodovější jízdou.
14. 1. 2020 11:51
Zajímavé,
že vysokou cenu Golfa řeší tak intenzivně i ti, kteří nikdy žádného nekoupili ani koupit nehodlají...
To by mě tedy nebavilo.
14. 1. 2020 11:51
golf 1,5 a megane rs
Ten kdo poptává golfa 1,5 nebude chtit hot hatch a jeste z francie 😀. Ale tak uz sme si zvykli ze se tu kvrdlaji v jednom košíku stingery s bmw 235i. Tak proc nevzit solidni vw s peknou spotřebou co odveze rodinu a nemrdnout dotoho tvrdej hot hatch od frantiku. Pejsek a kočička zas vaří dortík. Aj pro slovenskú stranu.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 11:46
Re: Hybrid
Dokud s ním neskáčeš ve městě, kde bere 10 na sto, tak nic, umí být i úsporný.
14. 1. 2020 11:45
Re: Hybrid
Este si zabudol napisat ze plne nalozeny :D Sorry ale mozno pri max 110. Ja som siel rovnaku trasu neraz a zatial top bola spotreba v superbe3 2.0 TDi 110kw a to 5.5l. Takze asi tolko k tvojim 5.4l.
14. 1. 2020 11:41
Re: Hybrid
A co je na spotřebě 2.0 TDI tak hrozného???
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 11:34
Re: Výbava/cena
Moc nechápu, že srovnáváš do jednoho pytle Megane a Fokus.. Mégane umí být hodně levný, Fokus naopak zas tak levný není, ještě nedávno i R3 litr stál kolem 0,5M
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 11:30
Re: Hybrid
To je trochu nefér srovnání, je to i cenově jinde
Avatar - _beta
14. 1. 2020 11:30
Re: Výbava/cena
No áno. Cenovo nepodlieza.
Ale je to najpredávanejšie auto v triede. Dlhodobo.
Také ceny Mégane, alebo Focusu radšej vôbec nepozeraj, to by Ťa úplne vystrelo.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 11:29
Re: Hybrid
:D No když se odpoutám od mé "šikovnosti" ohledně ekojízdy, tak si myslím, že městská spotřeba bude kolem 10ti... ta opravdu městská. Ale vím, že i to TSI 1.2, když jelo ráno, než byl velký provoz, větišnou od nás na Evropskou a zpět, kam jezdila ex, tak to bylo kolem 6,5 s těmi semafory... ale to je vesměs plynulá jízda.
14. 1. 2020 11:22
Re: Hybrid
Kdyz srovnam 1.5tsi s HSD 2.0, tak je ta sporeba fakt spatna.
Avatar - iudex
14. 1. 2020 11:21
Re: Výbava/cena
No vo vzťahu k Octavii IV tiež nemám optimistické očakávania, tiež tipujem posun hore. Aby to nebolo (ako častokrát pri novinke vs starší model) tak, že (po zľave) za cenu Octavie dostanem Superb.
14. 1. 2020 11:16
Re: Výbava/cena
Som zvedavy ako dopadne cenove porovnanie Golf-variant a nova Octavia-kombi (s rovnakou motorizaciou a porovnatelnou vybavou). Moze sa stat, ze nam zrazu ten Golf ani nebude pripadat taky drahy...
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 11:14
Re: Hybrid
Ono u TSI stačí plynulý provoz a tempomat, pak je spotřeba dobrá. Ovšem přijde kopcovatý terén, kde je potřeba víc výkonu a projeví se to hodně. Případně sedneš za volant ty, a je to jako jezdit po horách :D
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 11:07
Re: Hybrid
To i 1.2.ky :D Já to tedy neuměl, ale i ta 1.2 v Octe kombi uměla jezdit do 6ti... Když jsme neřídil já
14. 1. 2020 11:06
slovensko je drazsi a bez winter?
Muzete si golfa koupit u nás, jsme přece braťa.
Avatar - Ozzman
14. 1. 2020 11:05
Re: Hybrid
Tyhle pohadkare miluju.... Já za tohle nejezdím ani s Ofci TDI....:D

No možná bude chyba někde jinde :D
14. 1. 2020 11:03
Re: Hybrid
Přesně, s 1,4TSI byla maximální spokojenost. Snad až na kabely, které chutnaly kuně.
Avatar - iudex
14. 1. 2020 11:02
Re: spotřeba
Nepríde, kde sa sťažujem? Naopak, viď môj príspevok z 11:00. Riešil som len, že uvedené údaje v článku sú podľa už neaktuálnej normy, ktorá s realitou nemá nič spoločné.
14. 1. 2020 11:01
Re: spotřeba
Ja vubec nemuzu najit spotreby Golfu.

VW mlzi..
Avatar - iudex
14. 1. 2020 11:00
Re: Hybrid
Asi tak, TSIčkam sa dá kadečo vyčítať, ale reálna spotreba to určite nie je. 1,4/1,5TSI do 6 litrov, to je na dané parametre a výkon super. Plus moja skúsenosť s 2,0TSI, dlhodobo za 7,7 l, to je rozprávka.
14. 1. 2020 11:00
Re: spotřeba
Jste se tu sešli Done Perverezi? ;-)
14. 1. 2020 10:59
Re: spotřeba
A tobě přijde 5,5 litru u silnýho benzínovýho auta a 4,2 u nafty jako moc? Jako vážně?
Avatar - iudex
14. 1. 2020 10:57
Re: spotřeba
Je zaujímavé, že nové, už pod novou normou vyvinuté auto stále môže udávať spotrebu podľa starej normy. To je naozaj zavádzanie zákazníka.
14. 1. 2020 10:57
Re: spotřeba
ACZ sem dalo spotřeby dle staré normy? Tak to je minimálně hloupost.
14. 1. 2020 10:56
Re: Hybrid
Spotřebu hroznou? Manželka jezdila pár let golfím bratrancem Leonem 1,4TSI. Bez skřípání zubů a účelové ekonomické jízdy jsem dal Ostrava-Bratislava lehce nad předpisy za 5,5 litru s 1,4TSI a na pneu 225/40/18.
Trošku uber ;-)
Avatar - iudex
14. 1. 2020 10:56
Výbava/cena
Tak výbava v základe nie je zlá, ale cena je proste vysoká. U nás je absolútny základ (66 kW, manuál, základná výbava Golf) za 17t. Je fajn, že je sú tam už LEDky a klíma, ale stále je to slabý trojvalec s 90k, 5-st. manuálom na 15" plecháčoch, naviac u nás ani ten winter paket nie je v sérii. Prvá použiteľná verzia je 1,5TSI 96 kW Life (16" hliníky, parkovacie senzory, tempomat) za 20670 eur. S farbou, 17kami a winter paketom cez 22t (22320), a to je dosť za normálny, nijak výkonný hatch. https://konfigurator.vw.sk/ kód konfigurácie SNGDPR
Avatar - WinDiesel
14. 1. 2020 10:54
Re: spotřeba
Don Seladon opět promluvil. Radši běž na lov divokých prsat !!!
14. 1. 2020 10:51
Re: spotřeba
Vylhane spotreby jako obvykle.

VW mlzi.

Inovace minimalni.
14. 1. 2020 10:51
Hybrid
Bohuzel se opakuje situace jako pri predstaveni Golfu VII. Raelne (nejvic kupovane) varianty budou mit porad spotrebu hroznou.

Skoda ze VW neumi a uz se bohuzel nenauci hybrid.
Umi jen mild hybrid, coz je samozrejme malo.
A potom nesmyslne slozity a drahy plug-in hybrid.
Avatar - iudex
14. 1. 2020 10:48
Re: spotřeba
Tak som mal pravdu: 4,7 je spotreba podľa NEDC, podľa novej normy je to 5,4l. Nafta detto, 3,5 l podľa NEDC, 4,2 l podľa WLTP.
Avatar - iudex
14. 1. 2020 10:43
Re: spotřeba
Otázka je, či je to spotreba podľa novej metodiky WLTP, alebo ešte starej NEDC. Nejak sa mi nechce veriť, že podľa novej by namerali takéto hodnoty, benzín za 4,7 a nafta dokonca 3,5 l. Ja by som podľa WLTP tipoval tak o liter viac.
14. 1. 2020 10:40
Re: spotřeba
Je to snad podle schválené metodiky. Jsou to tuším mildhybridy, takže pokud se s tím bude jezdit jak se jezdí obecně s hybridy, spotřeba by měla být reálná.
Avatar - Mikesus
14. 1. 2020 10:30
spotřeba
By mne hodně zajímalo, kde berou tu spotřebu.
Jestli opravdu benzíny budou jezdit za 4,7 a nafta za 3,5, nebo VW opět lže a spotřeby si vymýšlý.
Zatím podle zkušeností se kloním k druhé variantě, ale budu velice překvapena rád, když to budou spotřeby dosažitelné v provozu.