Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak vznikal nový systém pro nákup elektronických známek? Podívejte se s námi do zákulisí

Původně měl stát 401 milionů, nakonec ale systém pro nákup elektronických dálničních známek vznikl zdarma, navíc za dva dny. Nahlédli jsme pod pokličku tvorby.
Zpět na článek
30. 1. 2020 16:34
Re: cena možná není to nejhorší....
který pak dokáže vyřešit mnohé kriminální případy, jako např. ten podnikatel, kterého odvezli do Maďarska tuším - detaily už si nepamatuju, ale zase tak jednoznačné to není...
30. 1. 2020 14:56
cena možná není to nejhorší....
.... dle informací v tisku byla celá zakázka utajená protože ten systém kompletně monitoruje a eviduje pohyb všech vozidel na dálnicích a ukládá to.... takže stát tady bez jakékoliv veřejné diskuse zavádí mimořádně precizní šmírovací systém..... to je kromě té ceny taky docela zásadní problém.... :no:
30. 1. 2020 14:43
Re: Myslím, že by bylo lepší zůstat u psaní o autech...
401 miliónů je cena kompletního systému včetně HW, SW je cca. 1/4 ceny.
Avatar - Emel
30. 1. 2020 14:03
Re: Myslím, že by bylo lepší zůstat u psaní o autech...
Budiž, ale právě jedním z ponaučení bylo podívat se, jestli "součástí původní zakázky" nebyly kraviny.

Taky mám zkušenost s IT i pro státní instituce a občas jsou ve smlouvě takové formulace, že si tam dodavatel musí dát pár mega jen tak pro jistotu. Třeba povinnost odstranit závadu do dvaceti minut bez ohledu na příčinu, pod pokutou... to dodavatel reálně nemůže slíbit, tak si holt "pojistí" tu pokutu.

Že tam jsou i jiné díry technického rázu, zabezpečení a tak... však ono to bylo spíš takový gesto... pojďme to udělat za víkend, abychom ukázali, jak je ta cena absurdní. A to se podle mě i přes ty problémy povedlo.
30. 1. 2020 10:15
Re: Myslím, že by bylo lepší zůstat u psaní o autech...
práce kvapná, málo platná

O úniku uživatelských dat informoval server Lupa.cz. „V neděli ve 20:57 došlo k úniku dat. Chyba je důsledkem toho, že jsem dal vývojářům málo času a velké cíle,“ prohlásil Vondráček.

„Kdyby dostali alespoň o hodinu víc, nestalo by se to. Měli jsme pentesty (testy zabezpečení, pozn. red.), ale prostě to někdo v tom stresu vypustil z hlavy, protože se snažili to rozchodit v době, kdy už tam stály všechny televize a noviny a já prezentoval, ačkoliv jsme v té době byli dole a všichni se snažili to dotáhnout. Nemůžu se zlobit na nikoho, maximálně na sebe,“ podotkl šéf společnosti Actum.
30. 1. 2020 09:48
Re: Myslím, že by bylo lepší zůstat u psaní o autech...
Sice nemám skoro žádný zkušenosti s webovejma technologiema (profesně dělám ŘJ do aut, což je trochu jinej sport), ale mě se to zvenku jeví jako modulární systém, kde většinu modulů (řekněme 80%) zvládli udělat za víkend, a těch pár "neveřejnejch" by se k tomu pak mělo dát už dolepit, pokud jsou slušně napsaný API... (?)

Čili jo, nenaprogramovali asi za víkend kompletní ekvivalent projektu za 150 milionů (nebo kolik byla ta programátorská část), testování taky určitě nedělali skoro žádný, ale úplně bych to taky neshazoval. Protože faktem je, že jsem si přes web férznámka koupil "známku", zaplatil online dokonce zahraniční kartou, a v ty jejich evidenci (odkud si to jakejkoliv systém přes odpvídající API určitě zvládne v pohodě vytáhnout) ta známka furt je - takže základní funkcionalita tam zřejmě bude. :-)

Navíc se mi to líbí i jako forma protestu, namísto brečení v diskusích jdou příkladem.
30. 1. 2020 07:30
Re: Myslím, že by bylo lepší zůstat u psaní o autech...
ad jedna, důležitou částí je sledování a informace o RZ - což může pomoci při řešení kriminálních případů např. - což asi někdo z ulice řešit nemůže a nemá...
ad dvě, mám pocit, že ten pan Vondráček si užívá svých pět minut slávy a je to pro něho PR, navíc ho to nestálo skoro nic... státní zakázky pro něj nejsou nic nového.
29. 1. 2020 21:56
Myslím, že by bylo lepší zůstat u psaní o autech...
Cena 401 miliónu je samozřejmě nehorázná a přehnaná, ale jako člověk z IT musím říct, že naprogramování něčeho za víkend a tvrzení, že je to srovnatelné řešení s tím, které bylo součástí původní zakázky je ještě něco mnohem nehoráznějšího...
Je to něco jako přes víkend smontovat šlapací autíčko a pak tvrdit, že je to formule 1 i se servisním týmem, náhradními díly, palivem na 4 roky, atd., jen je to levnější.
Nevěřte prosím takovým nesmyslům.