Když se řekne Autobahn, snad každému se okamžitě vybaví relativně kvalitní německá dálniční síť bez rychlostních limitů. Jenže časy se mění a Autobahn přichází o podporu i nejvěrnějších zastánců.
Obmedzenie rychlosti v Nemecku je logicke a nutne.
Nemecko presadilo fakticku likvidaciu spalovacich motorov.
Zaroven Nemecko nedokaze vyrobit solidny EV, ktory sa dokaze pohbovat vysokymi dialnicnymi rychlostami.
Aby bolo zavedenie EV, ktore budu po dialnici jazdit tipujem okolo 100 kmh - je nevyhnutne obmedzi pocit hanby u uzivatelov EV.
Takze, ked prinutia vsetkych jazdit pomaly - potom uz hanba z pouzivania EV nebude taka ocividna.
Jo ty si to myslel takhle :D To ne ale volič si normálně volí stranu u který chce aby se podílela na vládě. To je trošku jinej příklad než se jmenováním členů EK.
Vazne? Ty jsi mel hlasovaci listek kde jsi krouzkoval premiera a ministry? ;-)
I vlada je forma neprime volby, prima je jen volba parlamentu, z ktere vlada vzejde, ale primy dosah na to kdo ve vlade zasedne, ktera partaj se bude pachtovat s kym, moznost toto ovlinit nemas ani v CR.
Podobne je to s komisarem, ktereho nominuje voleny organ z CR. Takze pokud jsi "volil vladu" volil jsi i evropskou komisy (resp. komisare za CR).
Ano to máš pravdu, nicméně v případě potřeby jsme byli schopný střílet a bránit si je i na opačnou stranu. Nějak jsem si nevšiml, že by se v Řecku stavěly nějaký kulometný hnízda a vznikala snaha bránit invazi 3 milionů nelegálů se kterýma nás Turecko vydírá.
Nicméně celej lidskej život je nebezpečnej, takže se fakt nemíním bát v autě. Jen bych rád aby si uznal, že ty tebou vyzdvihovaný elektromobily a hybridy mají svoje velký mouchy a není to všechno tak růžový jak si maluješ. Elektřina z uhlí, rádo to hoří a nejde to uhasit, tak co nebo to zase po svým okecáš a vytáhneš článek o výměně pneumatik a Zemana ;-)
Přesně tak. Jenže to ten mamlas prostě vidět nechce. Chybí jim těch 40 let socialismu co jsme si zažili my. Jsou pro ti nám prostě pozadu. To co my tady zkoušeli v 50-80 letech oni teď objevují a jdou to zkoušet.
Soudruhů je plnej EU parlament. Protože to co předvádí to si v ničem nezadá se zasedáním úvékáesčé. Původní myšlenka o existenci EU jakožto sdružení států kde bude fungovat bezcelní zóna a bude se volně pohybovat zboží a pracovní síla jaksi ustupuje do pozadí a řeší se ideologie a nesmyslné zákazy, nařízení, omezování svobod členských států a podpoře leckdy nesmyslných projektů a přelívání peněz v rámci novodobého RVHP. K tomu je EU orgán neschopný si ochránit ani vlastní hranice, takže platí výpalný Turecku a nechá se Turkama držet v šachu. To ti komouši si aspoň uměli ohlídat hranice a nemuseli se nikoho doprošovat. Jak chce EU řídit celou Evropu, když si nejsou schopný udělat pořádek ani ve městě Bruselu?
Ano klidně jsem pro zachování současného stavu rozdílné spotřební daně. Je mi to úplně jedno. A pokud dojde vláda k rozhodnutí spotřební daň na naftu upravit jinak, tak je mi to taky úplně jedno. Fakt nechápu proč to neustále tolik řešíš. Proč ti nevadí výše jiné daně, která tě třeba víc ovlivňuje? Nafťáka nemáš a kdyby se hypoteticky srovnala daň s benzínem tak budeš tankovat furt za stejný peníze, tak proč ta nekončící hysterie? Říkám si jestli to nějak nesouvisí s tvým autismem. Kamarád autista taky vykazuje chování nad kterým někdy kroutím hlavou. Tak se s tím jdi ale léčit a nepruď tady v diskuzi.
No tak ona krom toho rika a dela jeste hromady dalsich nesmyslu. S tema vedcema bych souhlasil. Libilo se mi jak tu kravu ted setrel ten americkej ministr v Davosu. Tesi me ze nekdo mel koule rict pravdu na plnou hubu. Jeji misto je ve skole ma se ucit a poslouchat moudrejsi. Az vystuduje muze rozdavat rozumy. Zatim je to jen tupej rozcapenej harant.
Ano desatero a mas tam nekde hovadiny typu stydte se za to ze litate letadlem a jezdite autem? Co je tohle za zelenou propagandu? Jak to nekdo muze brat vazne? Me by ani nehlo abych se za neco takovyho stydel. Maximalne bych se takovymu volovi vysmal za takovy kecy do xichtu
Ať jde ta chátrá někam, nikdo mě nebude omezovat kolik můžu jet, klidně tam můžu je 180 v Tesle nebo Taycanu tak ať dají pokoj a zalezou si zpět do škol.
Myslím, že to vše směřuje k postupnému omezení na 120, což bude i rychlost přizpůsobená víc pro elektromobily, a nemám s tím problém. Pojedu prostě 120 plus prst jako obvykle.
Přerozdělování, dotace, sociální jistoty... Nikdy v historii nesmrděla západní Evropa socialismem tak, jako dnes. A s tou cenzurou, bojem proti "třídní nespravedlnosti" a obdivem Marxe má nakročeno k plnotučnému komunismu.
A to jste vzali kde? bydlim v Nemecku, jezdim tady, ctu noviny, ale vyse uvedene jsem nikde necetl, nevidel apod.
Mozna ze k tomu nekdy dojde, ale nic takoveho zatim nepozoruji.
Ach jo, kdyby redakce clanky nevymyslela, neprebirala kdoviodkud apod.
Nemusime jí ZVÝŠIT = měli bysme jí srovnat = prostě rovný podmínky. Argumentuješ že když už ta stamiliardová pakárna běží roky = tak jí nechat? :-)
PROČ zvýhodňovat? Ostatně zmínil sem to tu poprvé jako reakci na místní brekot nad zlomkovou podporou lokálně BEZ emisních aut
Na plyn, elektřinu vodík = se stejně bude muset začít jezdit víc a ne protože to odhlasovali někde nějaký lidi na základě lepších informací než má tady většina diskutujících
Zkus nehledat důvody proč nerušit největší narušení tržních cen = ale aspoň oceńuju že sme tu v diskuzích přešli od striktního POPÍRÁNÍ, přes bagatelizování že ty desítky miliard co přispíváme na naftu neni zas tak moc po současný PŘIJETÍ reality = že to tak je
Ono to sú vždy také spojené nádoby. Zvýšiš spotrebnú daň na naftu a stane sa čo? No to že kopa ľudí predá svoje dieslové autá a budú jazdiť na benzín, plyn či elektrinu. Ďalšia kopa nielen domácich nákladných dopravcov sa bude snažiť tankovať "doma" čo najmenej. Takže nakoniec síce bude sadzba vyššia, ale reálne vyberieš na tejto dani o dosť menej.
To je možná pravda = rakušáci sou na dodržování odstupů vycepovaní
Rakušan jedoucí po naší D1 musí trpět :-!
Jinak mě se to líbí = nesnášim když si nechám odstup jen tak tak na hraně spíš nedostatečnej a většina řidičů to vyhodnotí jako tam se vejdu a zkouší se tam nacpat
V Rakúsku 140+ smerom na Innsbruck žena šoféruje v pohode. Ale potom v Nemecku smer Mníchov šoférujem ja. Jazdí sa rýchlejšie, staré useky sú úzke a mám pocit že sa vodiči viac lepia než v tom Rakúsku.
Naštěstí vždycky v historii byly nějaký základní pravidla typu Desatero Božích přikázání = nepokradeš a nebudeš zabíjet nevo***š ženu bližního svého a tak. Bez toho by se většina lidí chovala.. jak se dneska v době demokracie a svobody v zemích kde sou furt trochu nový = chová? :D
Soudruhů naštěstí v západní Evropě moc neni = i když po krachu socbloku a pádu železný opony kdy souzdruzi drželi násilim lidi aby jim neutíkali = se to trochu zhoršilo ;-)
Všim sis = že progrese vodík a elektřina v autech = de z Ameriky a Asie? Já že hodně lidí tady furt mluví o Bruselu = kde nejspíš nikdy ani nebyli = ale že to je úhlavní nepřítel to ví :-!
Už NENI socialismus = v tom Bruselu a Štrasburku dneska rozhodujou trochu i ty soudruzi = ale naštěstí celkově prostě už koho MY vybereme
A zkus neargumentovat že ne ten koho si vybral TY = naštěstí už nerozhodujou JEN ty soudruzi který volíš TY a všichni MUSÍ POSLOUCHAT ale ten koho zvolí VĚTŠINA
Má to teda viz 3 maléry Zemana na který se ti nechce reagovat svý mouchy = ale furt lepší než když násilim vládne soudruh :D
Já to čoveče vždycky testoval na lokálních dálnicích. Chce to jen nedělat to za plnýho provozu a trasu si třeba i nejdřív projet. Těch 200+ se dá jet na spoustě míst. ;-)
mě jako hlava nebere proč by se měl někdo stydět, že jezdí autem, lítá nebo že jede na dálnici rychle? Co se to tady ta ekologická verbež v čele s Grétou snaží lidem implantovat za myšlenky?
Taky mě takový hulící šroty vaděj. Nicméně vzhledem k tomu, že od roku 2008 mají naftový auta povinně DPF se už s moc čudícíma šrotama nepotkávám. Je to marginální problém, který je čím dál tím méně vidět.
a) stavěli je v dobách kdy my místo dálnic budovali socialismus
b) fakt? Tak TO mě doteď nenapadlo :D
Je to samozřejmě celoevropskej problém = zrovna před chvílí sem dával emelovi německej odkaz = s tim rozdílem že tam je kritika týhle multimiliardový pakárny rozsáhlejší než u nás = kde to zmíní občas nějakej ekonom a tady já. Tam se to řeší i v parlamentu
Ne
a) ve vetsine zapadni evropy je dan na naftu nizsi nez na benzin a dalnice maji
b) kdyz ji zvednes jenom v cesku, tak si kazdy kamionak natankuje venku a nepomuzes si, spis naopak.
Scadare fakt si pro to aby se desítkama miliard ročně = zvýhodňovala nafta proti benzínu?
A nejde jen o spotřební daň = co se daní týče to bys čuměl jakou revoluci bych zaved :-!
Systém potřebuje čistku a všechny ty nabalený KRAVINY typu vyhazovat stovky miliard na podporu nafty proti benzínu ZRUŠIT. Tu naftu zmińuju PROTOŽE sme na webu o autech a PROTOŽE to je největší pokřivení tržních cen
souhlasim, kdyz nahodou z nejakyho duvodu jedu do ceska horem, tak v sasku si na to teda davam extra majzla. Na jihu (BY/BW) mi zas prijde, ze je dobry si davat majzla na Tempo 30 ve vesnicich, zatimco na dalnicich to tak zhavy neni...
Kazdopadne uz jsem nejak dosel do takovyho nenarocnyho stavu, ze tam, kde legalne muzu, jedu klidne dve kila, tam, kde je omezeni, holt jedu pomalejc. Ono tomu taky pomaha to, ze vsechno je v nemecku s trochou nadsazky nejdal 10 km od dalnice, takze se clovek legalne vyblbne na dalnici a mimo ni uz mu porusovani predpisu kvuli tem par sek undam ani nestoji za namahu... sem proste mladej starej paprda, priste bude mercedes.. :D
Jezisikriste, a volby s tim maji zase spolecneho co? Nestiham to sledovat.
Placals, ze pokuty maji za ucel naplnit fond pro podporu utecencu. Tak jsem ti napsal, ze to je blbost, ze ma Nemecko uz tak prebytkovy rozpocet.
Naopak, loni se danove tridy posouvaly o 2% nahoru (danova zatez se snizovala) a zvedala se i zakladni hranice osvobozeni od dane z prijmu, pristi rok se to same posouva zase a navic bude pro vetsinu nemcu koncit nebo se zasadne snizovat solidarni prirazka (ktera napriklad tady v B-W je pri prumerne mzde ca 50€ mesicne).
Pokřivení by se našlo = jen tohle je to ABSOLUTNĚ největší = a díky němu nemáme třeba ty dálnice. Zase sme díky němu měli https://www.idnes.cz/…856_automoto_fdv:-!
Přesně, tady v Bavorsku by ses opravdu nedohadoval, věř mi :D za prvé ti důkaz nejdřív pošlou a ty se můžeš vyjádřit a pak ti to naúčtujou a jede se dál, za druhý se můžeš třeba k půl ročnímu zákazu řízení dopracovat relativně snadno a za třetí narozdíl od Babišstátu tady maj policajti ještě pořád respekt.
vadej mi smradlavy a jedovaty naftaky, ktery nam nicej zdravi, ty novy s euro 6c a 6d-temp ne.
nebo tobe nevadi, kdyz jedes za nekym a tema sazema a jedama z vejfuku si zanasis plice ??
No protože to je tak obří suma = myslim že ten rozdíl stovky miliard mám/nemám = si furt část lidí neuvědomuje. Popravdě asi ani tu podstatu že bez toho by fakt osobní auta na naftu víceméně nebyly
A samozřejmě tyhle gigantický peníze jdoucí do "tohohle oboru" bych radši vyhodil rsp. utratil za tu kompletní 3 proudou síť dálnic = než na to že tobě vyhovuje nafta :-)
ty tam mas aspon xicht a mozna se i poznas , ale me chodej pokuty od nas bez fotky auta natoz xichtu, klidne po pul roce, takze netusim, jestli jsem tam vubec v tu dobu jel, prekroceni o +10, klidne i na dalnici.
chtej jen vypalny, vubec jim nejde o bezpecnost, takze nereaguju a cekam co udelaj. jestli chtej moje penize, tak si je musi kazdopadne zaslouzit, rozhodne jim je nedam jen tak ze si o ne napisou …
ale s nemcema bych se moc nedohadoval ...
Jo, ono je to asi 18E? Nebo tak nějak možná, ještě rozlišují, jestli uděláš ten přestupek na dálnici, okresce a ve městě, takže ve městě o 20km/h je už větší průser, než na dálnici :D
Si děláš srandu = fakt myslíš že si myslim.. že dálnice nemáme PROTOŽE je zbytečně sponzorovaná nafta? :-)
Jen mi to NEJVĚTŠÍ TRŽNÍ POKŘIVENÍ vadí = to je všechno. A sou to stovky miliard = fakt velký sumy = pro nic
Sorry vim že ty máš naftu taky rád = ale je to šíleně vyhozenejch peněz
Dálnice a obchvaty nemáme protože v době kdy se v Evropě stavěly = my budovali ten socialismus, což nevim co je = stát na konci socialismu byl ze 100% na asi 10% Rakouska = takže mi ten socialismus moc sympatickej neni :-!
No a pak furt už jen nedostatek peněz = tuhle sem v bedně zahlíd pár let starý sliby Babiše k dálnicim roční plán na 170 km nový dálnice a přes 100 km oprav nebo tak nějak = no a pak reálný čísla = asi 50 km za poslední 3 roky a opravený místa D1 který čeká až jí konečně s několikaletym zpožděnim doopraví vlna oprav = těch nedávno opravenejch míst :-O:D
ANO tkže plán 280 km nových dálnic za rok a je pakárna tam počítat i jen renovaci D1 = a realita padesát myslim 3 = 53 km za 3 roky. Plus samozřejmě ty opravy D1 = někde sou fajn už je to chvíle co sem po ní jel naposled ale některý nový úseky sou paráda. No a některý zas.. :*)
Vůbec netuším, možná mám blbej ksicht :D Vím, že je to různý, ale na to, že to je zatím jediná moje pokuta z Bavorska “ťukťuk” tak mě to přijde nefér, prázdnej třípruh ve 2 ráno.. 🙄
Ja dostal naposledy u Kasselu 80€ (a jeden bodik ve flensburgu) za 121km/h na stovce (presne +21kmh! kruci) v pul treti rano na prazdne dalnici, kdyz jsem se vracel z Norska . :-)
Zase je aspon sympaticky, ze nejdriv prijde dopis s obvinenim a dukazy, a ty bud postou nebo online ne/odsouhlasis svou vinu.. a pak teprve prijde pokuta. Zadna poprava bez soudu ("vyzva k zaplaceni...") :-)
Btw @Ozzman k tomu teda ten manipulacni poplatek byl pres 20€ (edit: podle uctenky to bylo 18.50€), takze to taky neni uplne malo za dva dopisy a jednu platbu kartou, ale nevim, jestli to ma kazdy okrsek jinak nebo ne...
Mám to za 122 na stovce na prázdné dálnici někde u Lucemburských hranic :D To jsi měl nějaký vyšší manipulační poplatek ne? :D Já myslel, že ta pokuta je snad 15,25,70,80 a dál nevím :D
To je dost zásadní příběh ! :D Ty dálnice a obchvaty nestojí né proto, že je na naftu jiná daň, ale protože ANO, máme se líp a předtím jsme se zase měli sociálnědemokraticky a předtím zase..... chápeš? Jako analytik musíš vyhodnotit pravé příčiny, né ty teoretické.... teoreticky, když se zvýší daň na naftu, přidá se třeba na rodičovské, nebo sociální dávky nepracujícím.... prostě to záleží na vládě, jak alokuje prostředky.
Já 108 euro za 83kmh na 60sátce na prázdné příměstské cestě o půl druhé ráno, s dokonalou fotkou ksichtu s dotazem, jestli jsem to já, kdybych se chtěl odvolat.. :D
Ale to už je zas JINEJ příběh = předseda vlády si nepošle 9 ale třeba 19 miliard https://www.peak.cz/…t-miliard/14345/ atp. Nicméně u nás se dálnice dlouhodobě nestavěly protože nejdřív sme budovali socialismus a pak nebyly prachy = no a ono byly
Že sme promarnili období kdy nám EU byla ochotná platit až 80% ceny dálnic a obchvatů, to bude mrzet navěky. Zrovna sem čet že stavba státní priority z roku 1963 dálnice D0 nabrala další zpoždění = ANO je to tak
Fakt a je to fakt skoro neuvěřitelný = zatim to vypadá že těch ca 80 km budeme od vyhlášení za prioritní stavbu státu stavět ca 80 let = co rok to kilometr :yes::D:-!
Souhlasim, ze by mozna byl zajimavy kompromis nechat neomezenou na sestiproudych dalnicich... tam vetsinou problemy, ktery popisuju nahore, tolik nebejvaj... pak uz zustavaj akorat camperi v prostrednim pruhu. :D
Já mám asi zatím nejvíc asi 100 Eur a bod (to je ceníková pokuta + poplatek za vyřízení asi 20 E) :D Mají to odstupňované hajzlové... ale když nepřekročíš moc, je to 15-25E, to se dá :D
Presne tak, poznam chlapika co sa so zarobenymi euracmi tak ponahlal z belgicka domov, ze ho doma zastihol ucet od nemeckej policie za 800 €, co bolo tusim viac, ako dostal za vykonanu pracu :-)
....jestli máte nějaký rychlejší vůz a chtěli byste legálně zjistit "kolik to jede", tak neotálejte a vydejte se brzy do Němec.........."klec může spadnout" co nevidět.... ;-\ Nová, ekology-sty zpracovaná, vyměklá generace "sluníček" vstupuje do politiky a nebude zřejmě dlouho trvat než se objeví neomezená dálniční rychlost v jejich zaměřovači... ;-\
Jde jen o postup a možnosti dalšího nepřímého zdanění pro potřeby naplnění utečenecké kasy. Chápal bych výjimky v hustém provozu apod, ale tady je cílení naprosto jasné.
U nás to mám podobne, žena sa tam necíti úplne isto, 160 vo vláčiku vľavo je na ňu veľa a tak sa mnohokrát vlečie medzi kamiónmi.
Diaľnice sú jednoducho plné.
Jo, dnesni provoz a navic tehdy byl clovek rad, kdyz jeho prumerny auto dosahlo na rychlost ~160, zatimco dneska zvladne kazda druha krabice 220+ levou zadni...
Z myho pohledu zastancem plosnyho omezeni uplne nejsem, ale pokud nastane, zily mi to neutrhne. Rikam jako nekdo, kdo v Nemecku zije a vecne jezdi trojuhelnik A6, A8, A9 rychlostma, ktery by v pripade existujiciho limitu rozhodne legalni nebyly...
Naopak jsem si 100% jistej, ze treba pritelkyni by se zacalo jezdit daleko lip, protoze nebude muset furt davat majzla, kdy se odnekud vyriti nejakej sasek v AMG, kterej nutne musi jet 250kmh... a bude moct v klidu predjizdet kamiony tou svou stodvacitkou, aniz by se ji nekdo snazil zezadu vytlacit do pangejtu. Nakonec kolikrat clovek nema na vyber, bud jet 80 s kamionama nebo 160 v levym... pricemz jedno je moc pomalu, a druhy uz nemusi byt leckomu za volantem prijemny. A odhadovat volnej prostor na predjizdeni, kdyz se zezadu nekdo zene vic nez dvojnasobkem vlastni rychlosti, taky neni pr del..
Pro nas jezdce na prd, ale spouste normalnich lidi se bude jezdit lip.
Řeknu to tak - když mohla být neomezená rychlost v 60 a 70 letech, kdy byla bezpečnost aut oproti dnešku směšná, nevidím důvod, proč by nemohla být dnes. Tenhle dnešní trend se k té vysněné sluníčkové společnosti dopracovat dalšími a dalšími příkazy, zákazy a omezeními asi nikdy nepochopím.