tak v blave sa predava najviac a najlahsie. Kolko novych sa preda uvideme tak o rok, v CZ mala mazda za januar pokles cez 50 percent:D
Ked pozriem na mazdaihned.sk, tak tam niektore auta stoja peknych par mesiacov. O celkových predajoch v EU aj tak rozhodnu ine trhy ako Nemecko, ale celoslovensky bez BA to nebude podla mna ziadna slava, tak o rok sa uvidi.
Teraz maju akoze akciu do konca marca nezmenene ceny, podla mna ju predlzia do konca roka, lebo uz tie stare vela ludi neakceptuje/nie je ochotnych zaplatit, u novych to bude este horsie...
Ja to zas vidím tak, že každé ďalšie auto bude plné "zbytočnosti". K radosti z auta potrebujem hlavne dobrý pocit z jazdy. Ak bude auto pripojené na internet, bude mať desiatky asistentov, ktorí mi budú kecať do riadenia, tak to už ani nebude radosť šoférovať :(.
Ak už si polepšiť, tak jazdou. Nie je isté, že drahšie, vybavenejšie auto bude jazdiť lepšie ako to menej vybavené...
Veľa ľudí kupuje pekné autá a práve tu má v súčasnosti Mazda čo ponúknuť. Je to pekné, červené... zákazník to berie. Dnes málokoho zaujíma výkon, technické detaily...
Chápu to správně, že Superb je lepší svezení? S tím bych si troufl nesouhlasit. Měl jsem spousty možností se s ním projet (2.gen), ale vždy po přesednutí do Mazdy 6 (r.v.2014) jsem se utvrdil ve svojí volbě. Škoda obecně je naleštěná bída. Což není chyba úplně automobilky, ale spíše koncernová politika. Mazda kompromisy dělat nemusí.
Dnešná 6-ka ešte nie je prémiové auto, aj keď je veeeeľmi dobrá. Ak by prišla s pohonom zadnej nápravy, 6 valcovým motorom + nádherným dizajnom a skvelým spravovaním, tak k prémii by mala ďaleko bližšie ako napr Passat.
"cudzinec11" - s limitom na Mazdu je to pravda. Moja 3-ka bola za cca 18 000€ a má úplne všetko, čo som chcel v aute, nič mi to nechýba. Lenže predošlá generácia začínala niekde na 15 000€, súčasná na 20 000€.
Náhodou taký i30 súčasnej generácie je veľmi podarené auto. Nakoniec u mňa ostalo vo výbere spolu s Mazdou. I30 prehralo boj. V každom prípade sa mi viac páči "sestra" Kia Ceed. V každej generácii je o "chlp" krajšia. Hlavne v interiéri. Ceed vyzerá ako podarený facelift i30 :).
Mazda CX5 je skvelé auto. Nie nadarmo sa minule písalo v článku, že je najkradnutejším autom v Nemecku ;).
Ja som zatiaľ na SUV nedorástol. Nižšia stredná trieda je to pravé pre mňa. Nie veľké, nie malé, dobre sedí na ceste, výkon akurát, cena priateľná...
Čo Škoda? U mňa nič - absolútny nezáujem, čítam o nich len kvôli všeobecnej informovanosti, aby som vedel, že je nejaký Kamiq, Scala...
Minule som s bratom (Škoda pozitív) bol skúsiť Scalu 1,0T... Cena od OK, ale keby ma mala stáť ako Hyundai i30 tak ju nikdy neberiem.
Novu generaciu. 10% sme dostali lebo manzelka ma ZTP preukaz a bolo vidno, ze predajda chce alebo potrebuje predat :-). Mam 4 znamych, ktori kupovali novy 3 ale Hatch a ti dostali ovela mensie zlavy. Napr metalizu zadarmo.
Bavime sa, ale este o starych cena trojky. Keby boli vtedy dostupne uz nove cenniky, tak o novej 3 ani len neuvazujem. Plus zhruba 1400 EUR k tomu, co bolo na zaciatku je masaker.
Vyzera to vsak, ze novych 3 sa preda vela. Stretavam ich hlavne v Bratislave casto. Takisto CX-30 jazdi celkom dost.
Taky mám šestku v nejvyšší palbě a štvalo mě, že až si příště budu kupovat auto, budu muset změnit značku, protože člověk si s každým dalším chce polepšit a u Mazdy už jsem na stropě. Ale třeba ne. :-)
Já měl na Superba o cca 50 tisíc výhodnější nabídku, než na šestku (pravda, šestka byla líp vybavená, protože jsem kupoval vrchol nabídky včetně kůže, vyhřívaných zadních sedaček a dalších věcí, které bych si v konfigurátoru nepřiplatil), rozhodlo svezení. :-!
Bohužel to tak skutečně je, kdyby nebylo, dávno už se v něčem z USA vozím, protože tak posledních přinejmenším 10 let jsou tam auta lepší, byť to předtím celá desetiletí bývalo obráceně.
No Hyundai se tu lidem příčí protože razil spoustu let velmi agresivní marketing kvůli kterýmu by se člověk pomalu styděl v tom jezdit aby si někdo nemyslel že vyznává stejné hodnoty jako to co je prezentováno v reklamách. Dodnes když si na ty reklamy vzpomenu tak se musím oklepat, tohle bude trvat dlouho než napravěj a nemyslím že jde o to že útočili na Škodu, spíš o to že to dělali tím nejburanovitějším způsobem co existuje, vysmívání, závist atd.
Taky mám cx-5, najeto cca 70000 a uplně bez problémů, když pominu jednou nefunkční usb. Bohužel díky tomu, že tu není nic většího než práve cx-5 budu muset mazdě dát papa.
A navíc s tou správnou poháněnou nápravou? Tak to by si Mazda extrémně šplhla! Na takové platformě se dá připravit tolik věcí (s řadovým šestiválcem tak krásně zpátečnicky!), až se těším dopředu! ;-):yes:
skodu kupuju firmy s velkymi zlavami. Resp. na zapade je cenovo vyhodna, u nas paradoxne je niekedy vyhodnejsi vw ako skoda, lebo vsak ludia zaplatia. Preto na Slovensku "fičí" u súkromných kupujúcich Hyundai, lebo solidne auto so super výbavou za fajn cenu. U skody to zvykla byt nalestena bieda "bez radia" a ludia aj tak kupovali, ale meni sa to tu. Zato v Cechach, aspon ked tu clovek cita fora, je Hyundai pomaly urazka a treba kupit skodu - asi patriotizmus, neviem
Uplne suhlasim. Kupoval som novu trojku, ktora sa mi zdala uz celkom draha, ale vdaka zlave 10% som do nej siel a nelutujem. Auto si uzivam a velmi sa z neho tesim. Avsak je to moja prva a asi aj posledna Mazda kvoli sucasnej cenovej politike.
Mazda nie je premia a netreba sa tam silou mocou tlacit len cenou :-). Aj ked, aby som trochu Mazdu aj obhajil, cenu dvihaju dnes bohuzial vsetci vyrobcovia.
P.S. Nemam nic ani proti konkurencii. Dlhe roky som jazdil Skodu a VW.
Vidím to trochu jinak. Mazda sází na svůj styl jít proti proudu ostatních výrobců a nabídnout něco navíc za stejné peníze - ovladatelnost, spolehlivost, velkoobjemové atmosféry a neotřelý design. Co se týče prémiovosti značky souhlasím, ale za posledních 3-5 let je skok kupředu neodiskutovatelný. Závěrem. Moje další auto bude Mazda. Doufejme, že v 6 hrnku. :yes::-)
v zasade som na tom rovnako, aj s tym limitom 20000, ale za ten sa uz neda u mazdy kupit ani nova trojka s automatickou klimou...
A suhlasim, akurát moje velmi subjektivne skusenosti su take, ze bezni kupujuci premioviek nekupuju mazdy - prevezu sa, pochvalia a kupia mini alebo mercedes, lebo mazdu nevnimaju premiovo. A tradicni kupujuci mazdy je mainstreamovy kupujuci. Ale ved uvidíme, nic proti mazde, sam jednu mam. Len podla mna vsadila nie na kompletnu vymenu aut, ale zakaznikov, a to je dost nepekne a hlavne riskantne...
Mám taky Mazdu CX-5 s 2,5 L atmosférou. Parádní svezení. Utratil jsem za ní lehce pod milion, tedy cca 40K €. Měl jsem v hledáčku i Škodu Kodiaq a ta by stále cca o 15% více ve stejné výbavě. To samé jsem kdysi řešil i u Mazdy 6 vers.Škoda Superb. Stejný případ. Z toho mi tedy vyplývá, že pokud je Mazda drahá, co je potom Škoda?
Do kategórie 40K € tu nespadá zrejme 80% zúčastnených. Neide ani tak o to, či na to máme, ale či sme ochotní dať toľko peňazí za auto. Ja teda nie. Cca 20 000 € je viacmenej strop.
V každom prípade Mazda mi je ako značka sympatická, robia nádherné autá so zaujímavými technickými riešeniami - práve preto sa na jednej vozím a nevymenil by som ju len tak za hocičo.
Na druhej strane Mazdy idú cenovo hore a pre niektorých sa stávajú nedostupné. Stredná trieda má ale zákazníkov, ktorí majú peniaze. Kľudne takú zaujímavú Mazdu kúpi aj človek, ktorý kedysi kupoval Mercedesy a BMW. U nižších tried by som bol opatrný. Ak bude auto pekné a niečim zaujímavé, kľudne sa môže stať, že získajú zákazníkov, ktorí dnes zvolili SUV.
Nevím co je na tom špatného prodávat méně vozů za více? Pokud do kategorie 40K € nespadáte, je mi vás líto, ale na rozhodnutí Mazdy to nebude mít vliv. Jedinou šancí je prostě vydělávat více. :yes:
bude to v duchu "premiovej" mazdy stat minimalne od 40000 EUR a sucasni zákazníci si tak môzu realne kupit hrackarsky model, mazda jednoducho silou-mocou zubami-nechtami chce vymenit nie auta, ale zakaznikov za majetnych...