Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Toyota Yaris odhaluje další detaily. Co už víme o její technice a novém tříválci?

Čtvrtá generace Toyoty Yaris dostane čtvrtou generaci hybridního ústrojí, jehož srdcem bude nově vyvinutý tříválec o objemu 1,5 litru.
Zpět na článek
3. 3. 2020 04:15
Re: Motor.
Z japonskeho cenniku, prepocitane na eura:

Yaris 2020 1.5 6MT za 12780€, CVT za 13230€, Hybrid za 16550€. :*)
Manual je teda drahsi o 900€, CVT len o 90€ a Hybrid o 1060€ oproti modelu 2019 z naseho cenniku.

Maju tam i CVT 4x4 za 15160€ a Hybrid 4x4 za 18560€.

A zaujala ma i vybava:
Panoramaticka 360 stupnova cuvacia kamera 420€.
Kamera na nahravanie jazdy 180-340€.
Monitor mrtveho uhlu 830€.

Dalsie zaujimave detaily: novy hybrid dokaze prejst 6km na elektriku takze v meste moze fungovat az 80% casu na baterky. CVT uz nebude tolko zvysovat otacky cim sa znizi hluk.

Link na pdf:
https://www.google.com/url?…
Avatar - Mikesus
11. 2. 2020 19:16
Re: Re: Motor.
Ty jsi nejel v nové fiestě? to máš tedy velký škraloup...
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 19:03
Re: Re: Motor.
Neřídil jsem, tak nemohu nic říct.
Avatar - JirkaVejrazka
11. 2. 2020 16:22
Re: Hybrid
Nedá. Plug-in hybridy mívají baterii násobně větší, u téhle by dobíjení nedávalo smysl.
11. 2. 2020 15:51
Hybrid
Jestli to má mít tak dobrou baterii, tak je škoda, že se to nedá dobíjet ze zásuvky. Nebo dá?:D
11. 2. 2020 15:01
Re: Motor.
ja som zvedavy na tu 1.5 bez hybridu, na japonskej stranke toyoty to ma:

1,5 l = 120 PS pri 6600 a 145nM pri neviem kolko, spotreba 4,8-5,1 l.

Spolu so 6-stupnovym manuálom a kompletnym toyota safety sense by to mohlo byt do 15000 EUR a zaujimava kupa.

Hybrid bude urcite fajn, kombinovana spotreba pod 3 litre podľa novej metodiky, realne podla mna 3,5 az maximalne 4, ale stary hybrid bol od 15000, novy bude drahsi kedze novinka plus nove drahsie baterky, ak to bude atakovat 18-20000, tak na tak male auto to je vela. Ale benzin manual moze byt velmi zaujimavy...
11. 2. 2020 14:06
Re: Motor.
pak ale kritizuješ vlastnost kterou záměrně vyvoláváš i když to není potřeba, to je pak obyčejnej hejt, je to jako bych tu nadával že jsem zvyklej ráno zařadit jednu rychlost a jezdit po městě na tu zařazenou rychlost a auto s manuálem na tu jednu zařazenou rychlost je ve městě uřvaný a neúsporný a ještě ti tu vykládal že tuším že můžu dávat dvojku, trojku atd. ale prostě nechci takže platí že je to pro mě nepřijatelný. Přijde ti takový sdělení že má hlavu a patu nebo že bych s ním tady vůbec měl vylejzat?
Avatar - lamal
11. 2. 2020 13:16
Re: Motor.
to aj octavia 1.6tdi, na 2ke do prudkeho kopca pápá, takze nituješ 1čku ,,, vidim, ze sem nabehol daky troll, dava mi palčeky dole :D

za tento prispevok chcem aspon -6 :-!
Avatar - JirkaVejrazka
11. 2. 2020 12:38
Re: Motor.
Nic ve zlem, ale trochu se prizpusobit autu musis vzdy. At uz presednes z atmosfery na turbo, nebo z benzinu na naftu, nebo z benzinu na hybrid. Kazdy druh pohonu proste potrebuje trochu jiny zpusob zachazeni.
Avatar - twistedTSD
11. 2. 2020 12:33
Re: Motor.
Nešoféroval jsem to, ale nedávno kolem mě jel ve městě Yaris do prudšího kopce a vyl dost výrazně, řekl bych.
11. 2. 2020 12:32
Re: Motor.
O GR sport sa toho este moc nepisalo. Uvidime ci z toho nieco bude. Ale ak chce mat Toyota HH, tak Yaris dava zmysel.
Avatar - lamal
11. 2. 2020 12:10
Re: Motor.
to je trochu hlupe, tvrdis tym, ze ty sa nedokazes naucit nic nove ani nic lepsie ako vies teraz ? Ked sa das koleckove brusle 1x tak na nich nevies ist, ked sa to naucis tak mozu byt genialne... to iste skate, kolo a cokolvek co si clovek dokaze osvojit... nevadí
Avatar - kari.laz
11. 2. 2020 12:00
Re: Motor.
Ale to je to, co nechci, nechci se učit jezdit tak, jak auto chce, ale chci, aby jezdilo tak, jak chci já. Neznamená to, že bych to neuměl, ale zkrátka jen nechci.
Avatar - lamal
11. 2. 2020 11:38
Re: Motor.
to ci vyde predkom von, zalezi skor od inych veci ako od max hmotnosti... ci ma 1000 alebo 1600 furt to neznaci, ze vsetky auta s 1000 kg nevydu predkom von a vsetky o 600kg tazsie ano zakonite kvoli hmotnosti... to by bolo velmi smutne v auto svete :-)
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 11:35
Re: Motor.
To určitě ano, třeba z Bsegmentu aktuálně je pro mne nejlepší Clio, Francouzi hodně zapracovali :)
Avatar - lamal
11. 2. 2020 11:30
Re: Motor.
ako to bude v reale si aj tak musis vzdy skusit... niekedy mozno aj trochu naucit sa s tym... vlastna skusenost - predsudky nas obmedzuju :-)
Avatar - kari.laz
11. 2. 2020 11:25
Re: Motor.
Ano, obecně nemám rád automaty a CVT/eCVT už vůbec. Ale nejde tam ani tak o hluk, ten by se dal u některých aut a motorek brát jako žádoucí, když můžeš poslouchat tu symfonii. Ale u normální převodovky se zvuk mění se zvyšujícími se otáčkami a to i když podřadím ze 4 na 2.
Jsou mi jasné výhody městského poposkakovadla a přibližovadla, kde to bude stejně všem jedno, co auto dělá, ale bude to dělat plynule a relativně potichu, takže se jim bude jízda s touto převodovkou líbit.
Avatar - kari.laz
11. 2. 2020 11:18
Re: Motor.
Já to úplně nepopírám, někde ty baterky znát být musí, ale pořád je větší zábava s lehčím autem, obzvláště pokud má dobře naladěný podvozek a nejde vyloženě po předku ven ze zatáčky.
Avatar - lamal
11. 2. 2020 11:14
Re: Motor.
jj snad na zivo budu i dojmy nejake... ta 1.5ka sa mi lubi, mohla by to byt fun :-!
Avatar - lamal
11. 2. 2020 11:12
Re: Motor.
suhlasil by som, s tym ze ty pises o automate celkovo... tiez si rad radim sam, no vravim hybrid v meste nezavyja ani ked pridas, zvysuje otacky plynule od startu - nema tzv spojkovy efekt, ze to vyhuli... teda aspon mne sa to nestalo na toyote... mozno ked sa bavis o tom, ze chces pri 50-60 zrychlit na obchvate na 85kmh tak to asi zavyje... to je ovsem celkom normalne pre mestske auto aj s manualom, v tom pripade tam musis šupnut 2ku a jebnúť to na podlahu... tiež bude hluk :D ... inak v poho nevnucujem preferencie
Avatar - kari.laz
11. 2. 2020 11:02
Re: Motor.
Ale zavyje, když přidáš. A to je přesně můj odpor k hybridu. Buď s tím budeš jezdit jak s hybridem a pak se ti "odmění" a budeš spokojený a nebo ne a pak to bude "utrpění" . Mě baví v autě jezdit, řídit, hrát si s tím. To samé na motorce. Člověk si chce jízdu úžívat. Pokud se chci autem přepravovat, je jasné, že mi nebude vadit to co vadí mě. A jak jsem psal, většina lidí má opačný názor, než já. Ale já tak úplně nechci smířit s tím, že auto pro mě bude jen "nástroj na přepravu". Třeba až budu starší, tak na stará kolena to bude jinak, respektive bude, protože vše, co mám na autech rád už stejně nebude legální, nebo povolené.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 11:01
Re: Motor.
Tohle byla reakce na Niemanda :D S tebou jsem se nepřel, jen mi nesedí vzhled, ale počám ještě na živo na soud :D
Avatar - lamal
11. 2. 2020 10:56
Re: Motor.
mne sa celkom lubi... bude to take ´´japonsky´´ vesele autí... hlavne oproti predchodcovi a Aygu, tie su fakt šeredy... toto je pokrok
Avatar - lamal
11. 2. 2020 10:51
Re: Motor.
ja som to pochopil a napisal ti dovody, preco bude tato nova generacia na tom inak v tom co si ty napisal/myslel...
Avatar - lamal
11. 2. 2020 10:49
Re: Motor.
potom kde je problem ? v meste to nezavyja... je to auto do mesta, snad od auta ako Yaris necakas, ze to bude dialnicny hltač.. nerozumiem tvojej namietke, v aute do mesta kritizujes zavyjanie, ktore v meste neexistuje
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 10:49
Re: Motor.
No hele teď vážně, fakt to poznat je, u toho Yarisua Priusu ano, u Corolly tolik ne, ale nepřesedl jsem přímo z nehybridní do hybridní verze, ale tím neříkám, že nejsou konkurenti bez baterek, kteří zatáčejí lépe, třeba Fokus a ten to těžiště samozřejmě má tak vysoko, že se musí převrátit dle Hamuny :D

Takže, pokud nějaká Toyota zatáčí líp, je to vždy ta s baterkami, třeba Prius mne udivuje, jak sedí, nečekáš to od takového auta.
Avatar - kari.laz
11. 2. 2020 10:39
Re: Motor.
Tak jasný, že jízda bude podobná DTM speciálům díky těžišti, o tom se nedá přít, Hamuna by nám to tu popsal naprosto přesně :D
Ale pokud i samotná 1,5 bude mít dostačující výkon, tak to bude celkem zábavné i na okreskách s tím manuálem odhaduji.
Avatar - kari.laz
11. 2. 2020 10:37
Re: Motor.
Neboj, jezdil jsem s tím jak po městě, tak mimo a ne jen s jedním.
11. 2. 2020 10:36
Re: Motor.
To je GR4. Co je sportove auto s prednou castou z Yarisa. GR sport ma stat medzi GR4 a beznou konfekciou.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 10:25
Re: Motor.
Nemá být GR sport 4x4 a 260k co jsem tak někde slyšel? To mi moc jako civilní HH v této velikosti auta nepříjde :D Ale bude to asi maso.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 10:22
Re: Motor.
Právě, že hybrid je lepší, baterky v kufru, těžiště, znáš to od Hamuny :D a u toho vysokého a lehkého Yarise je to poznat docela dost :D Jinak souhlas.
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 10:22
Re: Motor.
Ale jo, já o tom ale mluvím spíš z pohledu toho, že motoricky to nabídne takové to, po čem petrollheadi touží, lehké auto s manuálem a atmosférou i s nějakým výkonem, ale zbytek auta tomu neodpovídá :D
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 10:21
Re: Motor.
Škoda jen, že neni tak hezká, jako Corolla :D
Avatar - lamal
11. 2. 2020 10:19
Re: Motor.
tak vidis... nebude dovod kupovat yarisku tym co chceju sediet vyssie
Avatar - lamal
11. 2. 2020 10:17
Re: Motor.
to iste som pisal aj v pripade inych motorov s automatom DSG, ci 1.5tsi alebo 2.0tdi, ta prevodovka im to kazi a motor huci pretoze prevodovka ich nezmyselne vytaca... celkovo mi pride, ze 1.5tsi stratila zatah od spodu ako mala 1.4tsi, ta od 1800ot vyssie jazdila jak diesel...
Avatar - JirkaVejrazka
11. 2. 2020 10:10
Re: Co si mám představit?
Ano. V tomhle pripade ji vyrobi to auto samo a zaplatis ji majitel u benzinove pumpy. Ta elektrina je z benzinu - jde o energii, kterou hybrid usetri, zatimco ostatni auta ji proste jen premeni na teplo.
11. 2. 2020 10:09
Re: Motor.
Vraj by mala vzniknut aj nejaka verzia GR sport. Co by mal byt civilny HH. Ale ani s tou 1.5 to nebude zle.
11. 2. 2020 10:09
Re: Co si mám představit?
Občas mám pocit, že sa tu dookola vyjadrujú ľudia, ktorí vôbec netušia k čomu sa vyjadrujú...
Avatar - JirkaVejrazka
11. 2. 2020 10:08
Re: Co si mám představit?
Zkus se tim nekdy svezt. Nove hybridy od Toyoty zvladnou jet na "vyrobenou" elektrinu prekvapive hodne. Sam v lete na okreskach nemam problem jet na elektrinu pres 50% vzdalenosti bez omezovani ridice a provozu. Ve meste to muze v realu byt okolo 70-80%. Zimni pneu a topeni to samozrejme zhorsi, ale i tak to bude zajimave cislo.
11. 2. 2020 10:06
Re: Motor.
Ved aj Toyota to teraz rozdeli na dve auta. Nizky hatch a crossover.
11. 2. 2020 10:04
Re: Motor.
Asi tak mame na firme dva Yarisi. 1.33 a hybrid. Ten hybrid je pri beznej jazde aj za mestom vyrazne tichsi. Situacia sa zmeni pri plnom plyne, ale to zas bud 1.33 nestiha, alebo podradis a motor bude hucat aj s manualom.
Avatar - lamal
11. 2. 2020 10:02
Re: Motor.
myslim, ze to cielenie v tomto segmente sa preorientovalo prave kvoli tomu na mladich ludi... male vysoke kozy nechce nikto, dizajn, jazdne vlastnosti... na to tu mas crossover, takze tieto male auta mozu opat sluzit mladim, dynamickym ludom

napr v takom capture vidam v Prahe vacsinou seniorov a ženy... tj skupinu co rada sedi vyssie
11. 2. 2020 10:00
Re: Motor.
Ale poznam ludi. Ktory si prave tu vysku auta cenia. Po novom v B segmente do auta padas. A ak ma z neho starsi clovek par krat denne vyliezat, tak sa ani necudujem, ze pozeraju po crossoveroch.
Avatar - lamal
11. 2. 2020 09:51
Re: Motor.
jj tato nova gen je o kus lepsie zvladnuta po stranke dyn. predpokladov... tak ako corolla, toyka chce zabavnejsie auta... vsimni si ten zadok aky ma siroky rozchod... je najnizsia zo vsetkych gen a bude velmi lahka a tuha - karoseria... na taku hmotnost je 1.5 velmi pekny objem :-!
Avatar - lamal
11. 2. 2020 09:47
Re: Motor.
vidno, ze si v hybride po meste nesoferoval, v meste do 50kmh CVT ani planetove prevodovky nevyju, pretoze nepustia motor do otaciek... tento efekt je patrny mimo mesto a pre dialnice...

asi hejtersky bulšit
Avatar - kari.laz
11. 2. 2020 09:44
Re: Motor.
Hybridy a další podobný voloviny jsou mimo mě, ale s tou 1,5 a manuálem by to mohlo být i celkem zajímavé svezení. Malé zábavné auto. S hybridem to bude jen další vyjící poposkakovadlo do města (což stejně většina lidí chce).
Avatar - Ozzman
11. 2. 2020 09:42
Re: Motor.
Jezdil jsem s aktuálním Yarisem s 1.5 a až na fakt divnou spojku s krákým chodem, to na dálničním nájezdu prohánělo Oktávky celkem čile :D Velký motor si pak i dobře vedl při 130-150 na šestku, ale jinak jako auto nic moc, zbytečně vysoké, tohle by mohlo být lepší.
Avatar - lamal
11. 2. 2020 09:42
Re: Co si mám představit?
precital si, ze je to hybrid, ano ? :D
Avatar - xxc
11. 2. 2020 09:34
Re: Co si mám představit?
Aha, cize 80% casu. Ked 50% casu stoji na semaforoch a dole kopcom vypne motor, tak to asi vychadza na 80% casu. Ale asi neprejde 80% trasy na elektrinu.
11. 2. 2020 09:33
Re: Co si mám představit?
Obcas mam pocit ze ked ludia idu na elektrinu, tak nadobudaju pocit, ze idu zadarmo, lebo neplatia PHM, ale aj elektrinu treba zaplatit a niekto ju musi aj vyrobit.
Avatar - lamal
11. 2. 2020 09:32
Re: Co si mám představit?
Pokial dosiahnes na testovacie podmienky pri, kt. to dosiahli tj Pariz napriklad, tak preco nie... v preklade, zalezi od trasy, premavky a stylu jazdenia, ako mozes ocakavat, ze to v kazdom pripade bude 80% ???
11. 2. 2020 09:29
Co si mám představit?
Nějak si nedokážu představit:
- v městském prostředí zvládne takřka 80 % času jet na elektřinu. To vypadá jako kdyby ta spotřeba byla nižší o 80%.

Jenom, abych to nekupoval zbytečně, pokud těch takřka 80% nedosáhnu.
Avatar - lamal
11. 2. 2020 09:29
Re: Motor.
ja ked citam cislo objemu 1.5 a 40% ucinnost tak mam zimomriavky :-O ... hybrid bude super, ale aj normalna 1.5ka s 6kvaltom, to bude rocketa pre maly yaris... jemu navyse ten 3val zvuk tak nejak pasuje do maleho veseleho auta, pripad AYGA...
Avatar - Missouri
11. 2. 2020 09:27
Čím nížeji, tím šířeji!
Tak pane Bureši, tohle je fakt perla: "řidič i jeho spolujezdec sedí nížeji". To už jste rovnou mohl použít oblíbený anglismus více níže, ten by vám prošel snáz. Nebo snázeji? Hrubky sázejí?

K autíčku, uvnitř je to zase celé černé včetně stropu. Toyota! For Christ´s sake! :-O
Avatar - kaa
11. 2. 2020 08:21
Motor.
Jak slyším slovo tříválec, ježí se mi chlupy na ruce.