Porsche inovovalo svoji základní řadu 718 ve verzi GTS, když ji místo přeplňovaného čtyřválce osadilo atmosférickým šestiválcem. Výsledek je fantastický, až se divíme, že čtyřlitr vůz nepoužil už originálně.
Viděl jsem i decentnější varianty, ale obecně se mi ta barevná kombinace (bílá + Martini) líbí. Jo, šlo by to i s křídovou... za mě je to ale s bílou lepší.
Ferrari jasně, tam je žlutá "první alternativa"... že znáček splývá se zbytkem je ale pro mě spíš nevýhoda, s tím červeným podkladem to k sobě patří https://c4.wallpaperflare.com/…aper-preview.jpg
Třeba zrovna tobě by se ten modrozelený odstín naživo líbil, těžko říct, musel bys to vidět.
Tak to je pořádný "proužek". Ten Martini dekor by se ctí zvládla i ta křídová.
Žlutá není typická/tradiční barva Porsche, to je značková barva Ferrari, Právě na Ferrari bych dal žluté přednost, před typickou (profláklou) červenou. Taková žlutá Modena na Pistě, to je paráda. Navíc na žluté nerazí tolik ten velký žlutý erb Ferrari a vynikne víc samotný, vzpínající se, kůň.
Měl jsem nějak zafixovanou žlutou jako Porsche barvu... když jsem po tom nedávno trošku pátral, tak jsem zjistil, že to je spíš důsledek hraní NeedForSpeed a že v reálu je to spíš barva RUF... a u 356 modýlku od Buraga :-) . I tak bych ale žlutou bral... a líbí se mi spíš ty odstíny lehounce do oranžové než do zelené... z fotek Caymanu vypadá ten odstín dobře.
Tak ja som svoje autá tiež kupoval nové. Ale ak raz budem chcieť atmo motor u Porsche, tak mi možno zostane len možnosť jazdenky.
Každopádne vďaka za informácie, raz sa možno hodia.
Zatím jsem osobně jeté Porsche nekupoval, takže s tím nějaké větší zkušenosti nemám. Pokud je to novější auto, tak (kromě klasické servisní knížky) ti servisní historii, v rámci značkových servisů Porsche, sdělí u dealera Porsche, navíc se dá na Porsche prodloužit záruka i po skončení záruky (nemusí to navazovat na původní záruku), ale auto musí absolvovat podrobnou technickou prohlídku u Porsche, výsledkem které musí být bezvadný stav, který potom takové prodloužení umožňuje i na dlouhou dobu (dokud si ji platíš). Takže pokud se ti podaří narazit na jetý kousek s takovou zárukou, tak je to určitě velké plus.
Známý tak koupil Panameru I Turbo S, ale že má prodlouženou záruku se bohužel dozvěděl až těsně po jejím skončení, což ho ve finále vyšlo docela draho.
Červená není pro Porsche tak typická/tradiční jako stříbrná, ale přesto je to taky Porsche barva a v roce 1963 se objevila právě na prvním Porsche (904) Carrera GTS. Označení v podstatě suplovalo problémové označení 904 (známý spor s Peugeotem a jeho chráněným tříciferným označením s nulou uprostřed). https://i.wheelsage.org/…rrera_gts_9.jpeg https://rmsothebys.com/…rrera-gts/294070
Proto i dnes používá Porsche na prezentaci verzí GTS nejčastěji právě karminrot a třeba do nabídky Macanu se tento odstín dostal až s příchodem verze GTS, přičemž první rok byl výhradně jen pro GTS, podobně Cayenne, Panamera...
Miami Blue je naživo a zblízka vyloženě modrozelená, což mě osobně docela zklamalo, je fotogenická, takže na fotkách a videu (dokonce i z dálky naživo) vypadá obvykle líp (méně do zelena), v reálu by tě (zblízka) přirovnání ke šmoulí spíš nenapadlo.
Podle fotek pro mě byla miami blue mnohem zajímavější, než třeba (také výraznější) zelená lizard, ale když jsem je pak viděl naživo přímo vedle sebe, úplně jsem změnil názor, zelená lizard vypadala naživo naopak lépe, než na fotkách. Ale to není ten odstín zelené, který je tady v galerii, pro 718 je v nabídce zelná phyton.
Bílá za mě ne (je jí všude, a už dlouho, moc), z nebarev určitě raději tu křídovou, která je takovou moderní (a zároveň retro) příbuznou stříbrné klasiky.
Pro mě to ale není úplně Porsche barva. U SUV je to asi jedno, ale u Caymana mi červená z fotek nesedí.
Tmavě modrá souhlas, to je barva na limuzínu, moc tmavá na auto typu Cayman... proto říkám, že bych rád viděl tu šmoulí tyrkysovou. Křídová se dá, stejně jako nějaká kovově šedá... ale moje volba by to nebyla. To už možná spíš bílá... a třeba to oživit nějakým Martini proužkem. Na tu tyrkysovou by se zase třeba dal plácnout Gulf :-)
Kola určitě :yes: , nejsem si teda jistej, jestli tohle bylo v konfigurátoru... tam jsou podle mě jiná.
No v tejto generácii to nebude :-)
Ty sa zdáš ako znalec značky. Ako je to s jazdenkami. Vieš v prípade Porsche získať nejaký dokument, ktorý by potvrdzoval, že to auto bolo korektne servisové a že je v dobrom stave. Čo je predpoklad toho, aby slúžilo ďalej.
Ja som vedel, ze mas 991.
To bola iba otazka v suvislosti s tou obhajobou vlastnej garaze. :-!
A naozaj nemam za potreby skryvat svoj nazor za nazor kolegu, lebo s 911 nemam osobnu skusenost a teda ju nebudem hodnotit.
Ani jeden z Vas dvoch majitelov nie je uplne objektivni (ale on toho ma vazne odjazdene (a aj nalietane) vela a so vselicim). Ale aj ja som v nejakom clanku na webe zachytil info, ze postupom casu to auto narastalo a priberalo s kazdou generaciou. Samozrejme ruka v ruke s tym rastol aj jeho vykon.
Porsche ma moje sympatie a asi najvacsie ma tento najnovsi Cayman GTS 4.0 a ten "BY" som si aj kupil.
Karmínová od Porsche, pokud má dostatek/hodně světla, pak je to ta nejhezčí červená a nejčervenější na světě vůbec. V opačném případě je na sportovní auto trochu moc "vážná". Díky absenci modré složky ale nejde (na rozdíl od jiných tmavších červených odstínů) do vínových tónů, což u ní osobně maximálně oceňuji.
Na Boxstera klidně i nebarvu, ideálně křídová:: https://img2.auto.cz/…ull/6183172_.jpg https://img2.auto.cz/…ull/6183194_.jpg
A kola raději v platině, než v černé: https://img2.auto.cz/…ull/6183232_.jpg https://img2.auto.cz/…ull/6181576_.jpg
A nejméně atraktivní barva v galerii, aspoň za mě jednoznačně ta tmavě modrá.
GT3 je rámci 911 jako GT4 v rámci 718. 4.0 atmo byla v rámci motorizací Porsche vzácností, až teď ji dali i do 718 GTS a předpokládám, že níž už ji nedají. S posouváním výkonu je to u atmosféry samozřejmě podstatně složitější, než u turba, tím spíš, že už teď byli na hodnotě 520 PS.
To je právě o té definici toho "dlouho", za jak dlouho na tebe dolehne ta krize, aby už potom na nákup nebylo pozdě.
GT3 je predsa len cenou posadená inde ako 718 GTS, tá môže zostať a atmosférou pokiaľ budú schopný posúvať výkon ďalej. navyše to tuším bola limitka.
Ale 718 je cenovo dostupné aj pre lepšie plateného zamestnanca. Len neviem čo ju bude pohánať keď na mňa doľahne kríza stredného veku.
Cayman jasně. Karmínová... nevím, úplně mi to k tomu autu nepasuje, ale muselo by se to vidět naživo. Já bych chtěl vidět šmoulí a žlutou... líbila by se mi taková ta tmavší žlutá až okrová, co byla na některých starších RUF třeba.
Proto má reakce taky začínala slovem "Souhlas".
Ano, Carrera T (991.2) měla s manuálem 1425 kg (DIN). Ale píšeme pod aktuálním modelem Caymanu GTS, srovnání s někdejší nejlehčí verzí minulé (ještě bez OPF) g. 911 mi nepřijde úplně "trefné".
Aktuální Cayman T má taky o 55 kg méně, než Cayman GTS 4.0, který má zase o 30kg více, než GTS 2.5T.
P.S. K blábolům, co tady píše topper, se nemá vůbec cenu vyjadřovat...
Jistě, že OPF/GPF má i aktuální Cayman/Boxster, taky nikde netvrdím opak.
A že jezdí "velmi slušně" (mírně řečeno) je také obecně dostatečně známo a nikdo v diskusi to nezpochybňuje.
Já si pamatuji, že Carrera T měla 1425 nebo 1430 kg DIN hmotnost s manuálem. Jestli u nějaké verze je rozdíl 50 nebo 90 kg, tak pořád jsme od 2 tun 5 metráků daleko.
Obecný trend. Atmo B6 4.0 je jeden z posledních mohykánů, věřím že v GT3 992 ještě bude, ale co dál...
Pokud bychom to chtěli řešit v konkrétnější rovině, pak bychom museli nejdřív definovat to "dlouho".
GPF má určite aj 718. Rozdiel 80-90 kg je niečo čo veľa majiteľov nerozozná. Ale testy dokazujú, že 718 jazdí veľmi slušne a koncepcia s motorom v strede mu pomáha byť 911 na dostrel pri výrazne nižšej cene.
Je to poriadny petrol head. :-! To turbo ma s manualom. V garazi ma aj Evo 6. Jazdil s 911 Carbonia Cup, jazdil kopce a ako spolujazdec na 911 aj rallye...
P. S. Ktoru gen. mas ty v garazi? :-)
Takže já nic, ale kolega...
Záleží hodně na tom, kolik osobních zkušeností má ten kolega s těmi následujícími generacemi, aby to potom nebylo klasicky hlavně o obhajobě vlastní garáže. A pokud zvolil zrovna verzi Turbo, tak to na nějakého vyhraněného puristu taky nevypadá.
Souhlas, ovšem až na tu údajnou hmotnost Carrery. Těch 1430kg má mít která generace/verze Carrery? Současná základní Carrera má prázdnou hmotnost (DIN) 1505 kg (Carrera S o 10 kg víc), když od toho odečtu 20 kg (za nárůst díky PDK, která je aktuálně u Carrery v základu), pak je to pořád rozdíl (1485 - 1405) 80 kg, což sice taky není za 2+2 vs "2+0" žádné velké drama, ale k tvým udávaným 25kg to má poměrně daleko. A pokud srovnám Cayman GTS 4.0 s poslední 911 GTS (rwd/manual) 991.2, tak tam dělá rozdíl (1450 - 1405) 45 kg, což je taky víc, než údajný malý rozdíl 25 kg.
Aktuální 911/992 (mezigeneračně) přibrala 55 kg, samozřejmě i díky nutnosti dvou OPF/GPF.
Ked majitel alebo niekto kto to auto jazdil a videl aj inde ako na fotke povie ze to auto mu nevyhovuje tak plne respektujem jeho nazor! Tu ide o to ze ten ASX-kaaar (a to nehanim mitsubishi asx) tu napise ze auto je ,,skazene,, a pri tom vobec netusi ake to auto je, ako jazdi... myslim ze keby sa tym autom previezol tak by do konca zivota onanoval nad jeho obrazkom .... thats it :-)
Osobnu skusenost s 911 zatial nemam.
Ale moj kolega (z Prahy) je majitelom generacie 997 a ma ciernu 911 Turbo a na 911ky nasledujucich generacii "moderne" ma velmi podobny nazor, ako tento fanusik ASX...
Je to clovek (ten kolega), ktory ma osobnu a nie malu skusenost s 911...
Vies naozaj tu takmer vobec nepisem a len sa bavim ale dnes mam asi slabsi den a nedalo mi :-) kritizovat 911-ku ze je prerastena a skazena bez toho aby v nej v zivote sedel mi pride ,,skazene,, .... chcel by som vediet ako si on predstavuje carreru neskazenu a neprerastenu...... odpoviem si sam .... tak isto ako bol koncern uplne na*** a H/K svaty gral a ked realne kupoval auto tak si nasral do ust a kupil ,,skazene,, POLO 😂😂😂😂(a tym nechcem polo urazit)
Myslím, že zbytečně házíš perly sviním, ten v 911 nikdy neseděl natož aby s ní jel. A je tak omezený, že si ani v tabulkách nedokáže najít, že Carrera je cca o 25 kg těžší než tento Cayman GTS (1430 vs 1405 kg), takže ze sebe veřejně klidně dělá absolutního hlupáka slinty o dvoutunové Carreře.
Zdravim, nepisem sem casto aj ked citam auto.cz uz asi 8 rokov kazdy den ale dnes mi to neda. Ako mozes ty ako clovek ktori ma za svaty gral mitsubishi asx napisat o jednom z najikonickejsich aut historie ze je skazene a prerastene???? Wtf??? Kedy naposledy si soferoval jednu taku skazenu 911-ku? Vies vobec ze to prerastene auto poraza v jazdnych vlastnostiach a vykonoch ovela silnejsie auta a to s tym ze ti da moznost kazdodenneho pouzitia? A vies vobec ake siroke portfolio ta skazena 911- ka ponuka? Ked citam tvoje ,,nazory,, tak mam pocit ako by si bol nejake 14 rocne decko pre ktore je najlepsie auto sveta ASX jeho pradedka....keby si to auto v zivote soferoval nenapisal by si takuto pytchovinu......
Může si si někdo přát něco víc? Pokud je to automobilový fanoušek, tak ne. Silný atmosféricky plněný motor, manuální převodovka, pohon zadních kol, motor uprostřed, excelentní jízdní vlastnosti i celkový projev a k tomu použitelnost na každý den (pokud nepotřebuji jet s rodinou na hory).
Tady je svět v pořádku a doufám, že ještě dlouho bude. :yes::yes::yes:
Najprv si naštuduj technické údaje, potom s metrom obehaj 911 a nakoniec sa skús aj zviezť s “prerastenou Carrerrou”. Verím tomu že ten príspevok dobrovoľne prehodnotíš a zmažeš.
Zkažená a přerostlá. Moc se mi líbí, jak máš ty 911 najeté a dokážeš exaktně popsat čím je zkazili.
Taky jak si dáš práci je postavit vedle sebe a detailně popsat jak je 992 tak obrovské monstrum proti kompaktní 991 :yes:
A naložit 911 čtyřmi metráky nákladu, aby jsi se dostal na dvě tuny chtělo taky nějakou práci. Prostě precizní práce ;-)
je tam kde kedysi bola carrera ( ked este nebola skazena a prerastena ) ... vahovo vykonnostne velkostne dynamikou cenou je cayman dnes tym skutocnym "nasledovnikom" starej dobrej carrery ... a tusim som tu uz neraz pisal ze aj pre mna je najlepsie porsche dnes uz cayman ... teda ziadna tazkotonazna prerastena dvojtonova carrera ktora je uz fakt hebedo a voci nejakej starsej carrere to uz je proste nechutne rozplacnute monstrum...
ked sikovne male sportove porsche tak urcite dnes uz jedine camyan ... :yes:
Ještě je tu ta věc, že Porsche u některých motorů a týká se to, myslím, obou čtyřválců, použilo technologii natáčecích lopatek (karemických, klasika jako z dieselu by nevydržela vyšší teplotu), takže turbo bylo možná tou nejdražší součástí vozu. Tím nechci tvrdit, že je levnější 4.0 než 2.5T, ale případné náklady na výrobu nebudou moc rozdílné a přitom šestiválec udělá hodně lidem radost (kromě CO2 alarmistů), navíc v reálu při použití, ke kterému je Cayman/Boxster určený, si zřejmě řekne o menší příděl než turbo-předchůdce...
Porsche :yes:
"Jedná se mimochodem o člena stejné rodiny, jako najdeme v modelu 911, rozdíly tu ale jsou. Oproti čtyřlitru v 911 GT3 RS se liší uložením (zde je motor vzadu uprostřed), navíc má odlišný objem i jiný kompresní poměr, ten činí 13:1, zatímco ve větším modelu má hodnotu 13,3:1."
Ano, jedná se o člena (společný základ na společné výrobní lince) stejné rodiny, jako najdeme v modelu 911, ovšem modelu 911 současné generace (992), nikoli minulé (991), taky proto (zdaleka nejen) tyhle rozdíly (uvedené v článku) proti GT3/GT3RS/Speedster (991).
A max. hodnota krouťáku je sice shodná s GTS 2.5T, ale tam je k dispozici už o 3100! ot./min. dříve, což je naopak rozdíl docela výrazný.