Mam aj take porovnanie, rovnaky motor, prevodovka. Kombik vs SUV, pricom rozdiel vo vahe je 70kg (v prospech SUV). Rozdiel v spotrebe 3 deci. Este nieco?
Cesty jsou obecně dobré. A navíc v Čechách dnes nelze udělat kolaudaci domu bez přístupové cesty. Pokud se staví nová, musí být nejdříve kolaudace cesty, teprve pak lze udělat kolaudaci domu. Cesta musí mít parametry, jinak ji hasiči a policajti neschválí.
Toto mohu podepsat. Mile mě teď překvapila A5 s 3.0 TDi. Na hrbu 350 tisíc, původní vstřiky, turbo, spojka a dokonce DPF. Ten zlobil, ale nakonec to bylo jen tlakové čidlo s hadičkama. Po výměně se to chová jako nové. Je to vůz mého společníka.
Jako bývalý bazarista (před 25 lety) dokážu docela auta odhadnout. Dávno se živím v úplně jiné branži, nicméně auta střídám dost. Jezdím Škodovky, VW, Alfu, Fordy, Suzuki, prostě kde co. Čili tato připomínka není relevantní.
Ja sa skor z toho smejem, ze BMW sa nekazi. Uvidime. V tomto mam jednu skusenost, s podvozkami PSA mam skusenosti viac. Od VW este len budem mat prve auto, ale to bude okrajova NSF platforma.
Losí test je o bezpečnosti na běžné silnici, což je pro SUV domácí prostředí. Můžeme lecos odpustit nějakému Jimny nebo Defíku, ale běžné kaškaje a karoky to musí dávat nějak normálně.
BTW, sportovní auta v losím testu naopak až tak neexcelují, protože jejich zaměření je víc na rychlost než na bezpečnost... podívej se třeba na alpinku - a jako kontrast si dej toho Karoqa, kde to elektronika zpacifikuje... což je pro cílovku (obou aut) asi ok...
K tomu "vyhýbacímu manévru". Mám neblahé tušení, že si tady někdo snaží "ohřívat svoji polívčičku". Nikdo přece nemůže chtít po pohodlném SUV, aby se chovalo jako nějaký sporťák a ani s ním nikdo jako se sporťákem jezdit nechce. Kdyby se komfortní SUV muselo nastavit tak aby zvládalo požadavky "losího testu", tak by to potom už žádné pohodlné SUV nebylo. Přesně to se stalo s prvním MB A MPV, kde po úpravách aby vyhovovalo "losímu testu" se s něj stala hotová herka. ;-\
Ono záleží kam s tým človek jazdí. Ak jazdím po relatívne pekných cestách a mimo cestu sa moje auto ešte nikdy nedostalo + od auta požaduje, aby sa pekne držalo na ceste. Načo by som kupoval SUV? Za dané peniaze sa vždy dá kúpiť lepšie auto - hatchback, kombi, sedan.
Hlavne u Crossoverov sú ceny riadne prehnané = menej horšieho auta za rovnakú, alebo vyššiu cenu (v porovnané s nižšou strednou triedou).
Autá majú často podvozok - buď A-tvrdý a akože športový, alebo B-mákký - komfortný. Spraviť auto bez adaptívnych tlmičov, ktoré by bolo aj komfortné, zároveň by auto podržalo na ceste - to vie iba pár výrobcov.
Na SUV veľmi nejazdím, tak neviem porovnať. Hlavne by som povedal, že na služobných autách ľudia neriešia rozbité cesty a letia ako diví. Potom tie autá nič nevydržia. Ak človek dáva pozor, stará sa... auto vydrží. Mal som 10 ročnú Astru G s cca 60 000+ km a auto pocitovo jazdilo ako za nova. Samozrejme časom si človek zvyká, že sa auto zhoršuje, ale nejaké búchanie, otrasy... - to by som počul.
A to bude tym, ze z jednej skusenosti tiez pausalizujes. Na firme mame roznorody park a tie auta maju rozne problemy. Niekomu bmw funguje dobre, niektori by ich najradsej zapalili. Mame tu X1 co su ciste hrkalky, F34 mala kopec drahych oprav (vecsina v zaruke) a ked skoncila na totalku tak sa tesili vsetci, co s nou jazdili. Nahrada bol kodiaq, tuscon a vsetko sa dodnes chova ovela lepsie. Kolegova F10 je zase naopak uplne ok. G11 a G20 zatial tiez vsetko ok aj ked mam kolegu co ma sukromne jazdenu F01 a ten uz par "lacnych" veci riesil, kedze je to ale jazdene auto s neznamou historiou neberiem do uvahy.
VW ma toho tiez dost a vytecene tlmice, alebo rozbite misky tiez bezna vec a to auta s malym najazdom a nie je to o vodicoch. A mohol by som pokracovat o fordoch a dalsich.
Máš pravdu... je jednodušší udělat komfortní podvozek pro nižší (normální auto)... protože třeba při vyhýbacím manévru nemusí řešit problémy plynoucí z vyššího těžiště. Takže principiálně je pro lepší tlumení nerovností vhodnější klasika než SUV.
Mozno je to v tom, ze mate len auta od PSA a nepride vam to cudne :-) My sme tiez kedysi jazdili len auta od PSA v rodine. S inymi najazdene tolko nemam, tak uvidime, ako si poradia s casom a najazdom ine automobilky.
Mám už několikáté auto od PSA a nemám pocit, že by se tlumení měnilo tak rapidně. Ani u auta s 200000 km jsem nepociťoval nějakou fatální změnu.
Nynější vůz mám 70000 km a rozhodně mohu říct, že tlumiče jsou naprosto ok.
Ale jo, ale ještě, než jsi reagoval, jsem se to snažil upravit a zkazil si mi to :D
V rodině 2x F.Kuga a 2x F.Mondeo - vždy bylo Mondeo komfortnější i přes fakt dobrý podvozek Kugy
Přímá srovnávačka třeba Toyoty CHR s Corollama, stejná platforma a Corolla kombi (s 1.2T, nehybridní, to se Hamuna pos..) měla nejlepší podvozek co do komfortu, žehlila nerovnosti, až jsem čuměl.
Takže je to spíš o tom, jak je auto postavené a nastavené a né, jestli je to SUV, nebo není.
Kde pořád chodíte na ten nesmysl, že suv musí lépe tlumit nerovnosti, než sedan/kombík a že musí být komfortnejsi? Za 1. Je to rozvorem, menší SUV nikdy neprezehli tak dobře nerovnosti, jako o zrodu či dvě třídy větší sedan/kombi, to je Fyzika... Jezdil si někdy třeba starším Jimny? To skáče jak koza! A za 2. Je to nastavením podvozku, kdy i většina hatchbacku může být komfortnejsi, než kdejaké SUV, viz tvé oblíbené ASX, které je příšerně na rozbité silnici, nebo třeba věští offroad, jako Hilux, bez zatizeni taky poskakuje a to je u většiny těchto pickupu... . Jediná věc je světla výška, kdy někdo potřebuje projet v místech, kde sedan/kombi dře břichem o zem...
Uvidime, Renaultu podvozok odisiel po 25 000 km, BMW ma nejakych 20 000 a zatial vsetko drzi super. Ale auto ma pol roka. Citroen uz tiez netlmi, ako za nova a to ma 34 000 km. To je trosku problem tych aut, ze ludia skusaju nove, ktore su dobre a po par tisic km maju zrazu ine auto. Aspon u PSA aut. Ked reklamujem, ze nech vymenia tlmice, tak ma vysmeju, ze maju este 70%.
Poviem ti to ako majitel, ktory presiel z kombika na SUV. Kombik za polovicu nejazdi ani omylom. Ak ano, tak ako dosledok rozdielneho vykonu alebo pohonu, co ale uz nebude uplne spravne porovnanie. Pravdou je, ze kombik na rovnakej platforme ma pouzitelnejsi kufor - ale to je otazka ci potrebujem take predmety prevazat. Ak nie, SUV bude naopak kratsie pri rovnakom komforte a tudiz sa s nim lepsie manevruje. Svetlu vysku vyuzijes aj v meste.
A teraz par mojich cisel:
kombik: 96kw, dlhodoba spotreba 7,2l benzinu, 1430kg, 610l kufor (po plato)
SUV: 133kw, dlhodoba spotreba 7,5l benzinu, 1610kg, 702l kufor (po plato, eventuelne ak vyhodim 3radu sedaciek tak 780l).
Zhrnutie: o 37kW silnejsi motor, o 180kg tazsie auto, kufor vecsi o 100 litrov, rozmery podobne, len je neporovnatelne vyssi. Jediny aspekt je spotreba, ktora je vyssia o "horibilnych" 3 deci pri rovnakom style jazdy ako s kombikom. Dovod vymeny bol iba v tom, ze sme sa do kombika uz nevliezli. Takze nekona sa ani neviem ake zvysenie vahy, nekona sa dvojnasobna spotreba a uz vobec nemusi byt pravda, ze tam odvezies toho viac ci porovnatelne a lepsie.
Otázka znie - ak nie je na aute cítiť diery na ceste, znamená to, že podvozok sa nezničí rovnako ako na inom aute, kde to cítim viac? Predpokladám, že bežné SUV nemá oveľa odolnejší podvozok ako bežný sedan, hatchback, kombi. Síce vyzerá "terénnejšie", ale je aj v skutočnosti? Alebo je to len klamanie zákazníka, aby to auto mohlo stáť viac (Crosovery). Ak cítim diery viac, pôjdem opatrnejšie, ušetrím auto.
Nie všetky autá maj len tvrdé podvozky... Sú aj také, ktorých podvozok je aj pohodlný, aj pekne podrží na ceste. Samozrejme nie každá automobilka to takto vie spraviť ;).
Keď bude po tých autách dopyt, budú sa vyrábať. Ak niekto prestane robiť klasické autá, zákazník prejde inam. Minule písali, že Ford v USA prestal predávať sedany, hatchbacky a nahradil ich SUV v nádeji, že zákazník sa preorientuje. Ani náhodou. Zákazník prešiel k Honde, Toyote... (Civic, Corolla...). Ak si niekto myslí, že donúti každého kúpiť si produkt z nejakého dôvdu, tak sa mýli.
Koľkí z nás bežia hneď do obchodu, keď vidia reklamu v TV? Nie každý sa nechá ovplyvniť reklamou, prípadne nie každý chce nejakú vec len preto, že ju majú iný a je to moderné.
Cesty nie su zle, len nie vsetky auta dokazu dobre jazdit :-) Ja sa tiez trosku Citiga bojim, ako to bude fungovat po meste, ale svetla vyska je nejakych 14 cm, suv v clanku CHR ma 15 cm a v meste sa dokaze rozbit aj Scenic so 16 cm svetlou vyskou.
mam rad SUV .. sice ziadne nemam ... ale co to som uz odjazdil s par "terenakmi" v minulosti a popravde... docela chapem tomu zaujmu ludi o taketo auta.... a neraz aj v meste mas take diery na cestach ze to chce normalne SUVecko aby si si auto neznicil ... cesty sa len plataju a plataju.. po zime je to tu sama jama.. no kto si uz na taketo cesty u nas kupi citigo po meste ... malokto .... mozno by ludia kupovali aj ine vozy ale ( aj ) tie nase "kvalitne" cesty u nas akurat len nahravaju SUVeckam...
vid: dalsia moda u nas dnes.. vsade v okoli mesta sa stavaju milionove domceky a rastu rozne milionove stvrte ako huby po dazdi len na dobre cesty sa uz akosi zabuda a neraz su az na poslednom mieste ..a niekedy tie dobre cesty tu nie su vobec https://kosicednes.sk/…nu-cestu-nemaju/ ... no a potom jazdi k takemu domceku denno denne na nejakej octavke s megaprevismi a bruchom par centi od zeme... to potom uz chce radsej karoqa ( v podobnej cene ) chces nechces...
pockaj jak zmizne z trhu fabia combi aj clio combi a dalsi za nimi casom ( insignia sedan/combi ) ... je to aj o tom ze ludia nemaju na vyber ( kedze kombikov je na trhu z roka na rok uz pomaly ale isto tiez menej a menej a neraz prave na ukor SUV ) ... a tak coraz viac ludi konci u SUVecok .... ale inak tiez som toho nazoru ze SUVecka nemozu rast donekonecna a zasla slava sedanov ci MPV sa raz este dufam ze vrati... kusok naivne ja viem
Všude to jen překáží a k čemu je to ve městě dobré? Ani do lesa na dříví se to nehodí. A většinou se tam "válí" jeden, jako v každém autě. Přerostlý jednoválec.
z vacsej casti rovinata zem a ludia tam kupuju SUVecok skoro tolko ako v nemecku ktore ma o dalsich 25 milionov obyv. viac.... sila.. este aj polovica vsetkych hybridnych outlanderov predanych v eu jazdi prave v britanii... bohvie co je za tym...
zase vsetci urcite neklesnu.. to nehrozi ... a este pockajme ked koncom tohto roka pride hybridny eclipse.. to mu predaje az potom este len paradne porastu :yes:
Tak SUV se bude dal prodavat. Nekteri ale ze zkusenosti pochopili ze kombik v nekterych pripadech dokaze jet za polovic a odveze rodinu a naklad ve stejne mire a dost casto i lepe. A o jizdnich vlastnostech nemluve. Otazka je bezpečnost, kdy zkratka vetsi masa a kg jsou plus. No, jezdi tech oblud dost a dost casto je vidim na jizni spojce že z tý vejžky asi neumi odhadnout sirku sveho vozidla a v zatacce je problem udrzet ty dve tuny ve svém pruhu. Ale proste jedou a jsou tu s námi.