Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Polovina výrobců autodílů v Německu bude propouštět. Můžou za to chystané elektromobily

Nastupující elektromobilita bude mít rozsáhlý vliv na zaměstnanost v automobilovém průmyslu. Elektromobily totiž potřebují méně součástek, a tak nebude potřeba ani tolik lidí ve výrobě.
Zpět na článek
20. 2. 2020 11:16
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
Já jsem se tam o žádné dotaci nedočetl.
20. 2. 2020 11:08
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
O EV se jinak psát nedá. EV a dotace prostě patří k sobě.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 22:30
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
Modli se, hodně se modli aby tohle nebyla pravda https://www.extra.cz/…azi-z-laboratore?…
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 21:12
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
Jinak dopravní podnik hledá 202 šoférů, proč se nepřihlásíte a nejdete řídt tramvaj? Užijete si elektriky a uděláte něco pro společnost a rozvoj MHD. tak šup šup :-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 21:11
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
ropa, uhlí, zemní plyn a jádro maj jedno naprosto nespornou výhodu - jsou to stabilní zdroje energie nezávislé na počasí, což se absolutně nedá říct o fotovoltaice a větrníkách,protože když málo svítí a málo fouká, dávaj nula nula nic.

Ted chci vidět tvůj argument, trolle :-)
19. 2. 2020 19:33
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
Nekrmit trolla.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 19:18
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
Jasně, všechny ropné koncerny čekaj s nataženou rukou na dotace a pobídky, protože benzín a naftu nikdo jinak nekupuje :-) A taky z ropy vůbec nevyrábí letecké palivo, plasty, léčiva a chemikálie některé.

HAHAHA

Trošku rozdíl ne....
19. 2. 2020 16:26
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
To bude lepsi, nez si tu protirecit :D :-) :-) :D

Nemuzu se dockat az priste napises neco o EV a dotacich :-!

Tobe taky pekny den
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 16:21
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
Znáš heslo "Heritage, not hate" ?

Asi ne vid.

No nic, čas pokročil, debatuje se krásně, ale jdu skočit do produktu GM a budu frčet domů, musím vypustit trošku toho CO2 :-) Tak krásný fosilní den :-)
19. 2. 2020 16:18
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
:-D :-D :-D
:-D :-D :-D
:-D :-D :-D
:-D :-D :-D
Staci mi jen te ocitovat:
Neomarxistů a lobistů a firem co jedou na státní dotace a pobídky a vyráběj ev auta, větrníky, nabíječky, panely, vodíkové čerpačky, staví je a servisují atd- těch je hodně, lobby je hodně mocná a je tam zatím malá konkurence.

A hned potom:
Pokud jsou to pobídky pro výzkum, hledání nových naležišt, procesy pro zlevnění a zefektivnění výroby, vyšší bezpečnost práce pro zaměstnance těchto odvětví tak určitě nevadí. Jsou to vhodně investované peníze do zajištění energetické základny.

:-D :-D :-D
:-D :-D :-D

Dneska se fakt bavim.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 16:17
Re: Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
Pokud jsou to pobídky pro výzkum, hledání nových naležišt, procesy pro zlevnění a zefektivnění výroby, vyšší bezpečnost práce pro zaměstnance těchto odvětví tak určitě nevadí. Jsou to vhodně investované peníze do zajištění energetické základny.
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 16:13
Re: Rikam si Barik a sirim EV hejty..
No vidíš.

Jistě že je důležité kolik toho kdo vyrobí.

A je důležitá tradice, hrdost, historie, odkaz a závazky plynoucí z toho .

Nic z toho ale Tesla bohužel nemá no :-)
19. 2. 2020 16:06
Barik asi neví o pobídkách na fosilní paliva
Pobidky pro fosilni paliva ti nevadi????????????

5.2 trilionu $ se ti zda malo??
6,5% CELOSVETOVEHO hrubeho domaciho produktu v roce 2017???

https://www.forbes.com/…-than-education/#…

The report explains that fossil fuels account for 85% of all global subsidies and that they remain largely attached to domestic policy.

To az budes psat priste neco o tom, jak nemas rad dotace a kriveni trhu a dalsi tvoje hlouposti.
19. 2. 2020 15:50
Re: Rikam si Barik a sirim EV hejty..
No vidis :yes:

Alespon nejaky fakt jsi dnes uvedl :-)

Jen tak dal. Toho se drz.

Jinak jsem rad, ze uz nachazime spolecnou rec a kdyz zminujes "ONE Thing" u GM, jiste mluvis o elektromobilech. :-)
https://www.gm.com/…tric-future.html

Tady neco k tomu, jak je dulezite, kolik toho kdo vyrobil:
https://www.auto.cz/…-oznameni-110707
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 15:48
Re: Rikam si Barik a sirim EV hejty..
A která automobilka vyrobila v USA za 100 let nejvíc aut a která jich pořád v USA vyrábí nejvíc?

Do ONE Thing. DO IT WELL

General Motors :-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 15:47
Re: U Barika v hlave uz zase dochazi baterky..
Baterky nedochází, anooo.

Audi a Jaguar tu výrobu zastavují jen tak, ze srandy. No možná že fakt lžou a zastavují to proto, že to nikdo nekupuje vid a jejich původní odhady vs reálný prodej je asi 30% u Jaguaru :-)

Ten zásah vyšší moci zahejbá trhy takovým způsobem, že si to nikdo neumí představit. Hlavně všechno masivně zdraží, protože kdo nemá továrny v číně se bude chtít nakapsovat, to je zákon trhu.

Když zítra vybouchne mlékárna danone, kunín, madeta a nevím kdo ještě a zbyde tu Olma, tak od pondělí dám jogurt za 30 Kč.
Chceš jogurt? českej jogurt? 30, nebo si kup z ciziny nebo máš smůůůůlu :-)

A co udělá LG když mu dopadne čína? No prodá pamět co prodával za 20 usd za 40 :-)

Chceš pamět? plat nebo si tam dej třeba kuličku ze sčotu :-)
19. 2. 2020 15:38
Rikam si Barik a sirim EV hejty..
Vsimnul sis alespon, o cem je clanek??

O propusteni kvuli siditkum? :-)
Tak tu prestan kvuli tem siditkum brecet :-D

Jaka ze automobilka ma v USA vetsi hodnotu nez vsechny ostatni (tradicni) dohromady? Ta na siditka? :-) :-) :-) :-)
Kdy ze naposledy stoupla cena baterek? ;-)
19. 2. 2020 15:20
U Barika v hlave uz zase dochazi baterky..
Sorry, ale ty jsi opravdu zoufalej kamo.
Aspon ze jsi k tomu, ze dochazi baterky, pripojil smajlika. Uz se tomu sam smejes... :yes:

Proc mi to zni tak, jako kdyby ti choroby vyhovovaly, dokonce si prejes jejich rozsireni? Jen proto, aby sis dokazal neco v diskuzi???
Pripominas mi Tesla shortery - sabotery.

Umis tu jen predpovidat zdrazovani surovin a sireni epidemii.

Abych ti odpovedel, nedokazu odhadnout, jak se bude korona virus sirit. A uz vubec ne, jakej to bude mit vliv na prodeje EV :-D Ja radsi diskutuju o tematech, o kterych neco vim.. A doufam - bez ohledu na nasi diskuzi.. - ze to Cina zvladne.

PS Psal jsem Ti, abys uz nepsal ty hlouposti o cene baterek, ktery uz tu pises leta a leta je tomu naopak. Dokazal jsem ti, ze nemas pravdu. Bohuzel je to zbytecny. Ty asi nemas zadnou hrdost ;-) A budes se plest znova a znova a znova... Btw. I kdyby se splnily tvy katastroficky predpovedi stran koronaviru, tak to nic nevypovida o trhu a relevantnosti cenoveho vyvoje, jelikoz jde o "zasah vyssi moci".
https://cs.m.wikipedia.org/…%C5%A1%C3%AD_moc
19. 2. 2020 15:11
Re: Žádné lži, jen Barik bude (skoro) pořád psát hlouposti
Ja jsem s tebou nekdy v tomto nesouhlasil???

Ok mozna oprava: nepletes se uplne ve vsem :yes:
I kdyz fuze neni zadny dukaz..
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 14:59
Re: Budicek pre DE priemysel
O tobě taky každej ví, že že levičáckej neormaxista a ekofanatik. A že sem chodíš - na web o autech plácat o trapnecjh šidítkách na elektriku, trolejbusech bez troleje. A zabíráš tu diskuzní prostor :-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 14:58
Re: Budicek pre DE priemysel
Letošní první pololetí bude daleko horší než to druhé loni, jak v USA, tak samozřejmě v Číně.

Poroste jen pomatená zelenobolševická Evropa s dotacema, zákazama - dokud nedojdou baterky, jako že už dochází :-) + komponenty z číny, kde výroba skoro všeho stojí

BTW, kdy si tak ymslíš že bude po koronaviru? Jestli to vidíš na duben, tak jsi na tom správně, ale ten duben bude tak 2021 nebo 2022 :-) :-)
Nehledě že ho okamžitě může nahradit jiná epidemie, nebo doplnit ptačí, prasečí a další chřipka. Čína je na tohle expert
19. 2. 2020 14:37
Re: Budicek pre DE priemysel
:-) :-| ;-\ :-O

Vazne baterky od r. 2018 stouply na cene, jak jsi psal? :-D

Pletes se asi ve vsem. Az bude po koronaviru, tak ti omlatim o hlavu i tohle :-) A ty zacnes psat zase nejakou jinou dalsi blbost...

Plytvej dal diskuznim prostorem. Nastesti uz vsichni vi, ze jen tlachas.
Trole :-) :-) :-)

PS U Tesly je dulezity vysledek za cely rok, ale u prodeju EV jen druhe pololeti :-D :-D :-D
Promin nemohl jsem si pomoct. Bavim se tvymi argumenty. :-D
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 13:32
Re: Budicek pre DE priemysel
V číně prodeje Ev spadly po ukončení dotací neskutečný způsobem. Zjisti si to.

"Celková čísla táhla dolů Čína, která je zdaleka největším světovým trhem s elektromobily. V polovině roku čínská vláda prudce snížila dotace na nákup elektromobilů, což se projevilo na meziročním poklesu o více než čtvrt milionu nových registrací, tedy asi o třetinu. " komentoval vývoj na hlavních trzích expert na automobilový průmysl z PwC ČR Pavel Štefek.

V Číně vláda dotuje nákup elektromobilů už déle než deset let, postupně ale objem dotací snižuje. Naposledy loni v červnu poklesla dotace přibližně na polovinu, což vyvolalo výrazný pokles poptávky po stále ještě drahých elektrických autech.

Podobně slabý závěr roku zaznamenaly prodeje elektromobilů i v USA. Celkově trh bateriových elektromobilů poklesl o 27,3 procenta. Za celý rok 2019 ale jak Čína, tak USA díky silnému prvnímu pololetí zůstaly v kladných číslech.


Takže ted díky koronaviru se můžeš těšit na skoro nulová čísla v číně. Dost blbý co :-)
Avatar - Barrichello
19. 2. 2020 13:28
Re: Žádné lži, jen Barik bude pořád psát hlouposti
No ted v souvislosti s Čínou půjde určitě vše dolů, tomu věř. Kdo si počká....o FCA jsem taky furt psal že krachnou nebo to budou muset řešit nějak jinak a hle, najednou fůze vid.

A že by bez ní do pár let krachli je nad slunce jasné.

Takže kdo měl zase pravdu :-)
19. 2. 2020 09:48
Re: Tesla?
Mám relativně velkej les přímo za barákem. Ano kácí se i tam, ovšem kácet části lesa je normální. Oni totiž ty stromy po určité době k ničemu jinému než na pokácení nejsou. Takže se musí část lesa vykácet a vysadit tam nový les.
19. 2. 2020 08:19
Re: Tesla?
Ovšem jestli je to takhle jak píšeš, tak je to fakt strašný. Bych ty ekoteroristy nakopal do kulí.
19. 2. 2020 08:01
Re: Tesla?
A hlavně za účelem stavby fabriky ten pozemek koupili, takže nevidím racionální důvod se teď bouřit, že tam Tesla skutečně začala stavět.
19. 2. 2020 00:02
Re: Žádné lži, jen Barik bude pořád psát hlouposti
https://about.bnef.com/…-battery-prices/

Na to existuje uslovi: Prani otcem myslenky ;-)

Uz tady ty nesmysly pises par let. A porad nedas pokoj.
Tesla zkrachuje, suroviny nebudou, baterky pujdou nahoru.
Ty jsi jako kafemlejnek. Neboli troll.
Absolutne ignorujes fakta. A pises furt neco o Cine.
Takovej je holt dnesni svet.
Smutne je tvoje propojovani informaci o Cine, o EV, o surovinach, Rusku, energetice. Vsechno si to tak nejak ohybas ve svuj prospech. To, ze se s Teslou a elektromobilitou neustale pletes neuznas nikdy.
Radsi budes trolit a trolit. Viz tenhle tvuj z 90% smysleny prispevek, ktery se nezaklada na faktech, ale na domnenkach.

Tady je odkaz na diskuzi pred dvema lety:
https://www.auto.cz/diskuse/58011/1#…
Nechces uz dat pokoj? Proc musis porad dokazovat, jak se pletes?
Dovolim se tvoji citaci:
Ceny surovin pro výrobu baterií raketově stoupaj a sou odhady že během dalších 10 let stoupnou někde mezi 150-400% oproti dnešku.
Sem zvědav, kdo to bude kupovat. navíc současné baterie sou stále nedokonalé a slibované zázračné se nekonají.
Konec citace z cervna 2018!!!

Baterie tvym predpovedim navzdory klesly v roce 2019 o 13% :-O

Tak uz se prestan ztrapnovat svymi nesmyslnymi predpovedmi, ktere jdou proti vsem trendum! Dokud tu budes psat tyhle bludy, budu ti vyhledavat, kolikrat uz jsi se pletl. Nastesti jde vse dohledat. Trole :-)
18. 2. 2020 23:50
Re: Budicek pre DE priemysel
Co to je zase za komentar?
18. 2. 2020 23:42
Re: Budicek pre DE priemysel
Bariku, na tom aby se nekacely pralesy, neuvolnoval metan atd. se samozrejme shodneme.
Jenomze doprava (vcetne ty osobni) je take dulezita.
Obzvlast, kdyz je EU treti nejvetsi trh s auty sveta.
Stejne jako jsou dulezity vsechny ostatni opatreni, jako predevsim utlum uhelnych elektraren.

To bys mohl treba napsat, ze je uplne jedno, cim jezdi v Brazilii, Rusku, Indii. Vzdyt jsou to tak maly trhy. Pekna blbost :-)
Cina prechazi na EV. USA jsou s Trumpem samozrejme problem.
Btw. v USA je obrovskym producentem emisi co2 armada..
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:21
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
http://www.cardomain.com/…mobile-delta-88/

Klidně s tím pojedu do práce, je to pohodlný , místa hafo, je v tom klima, tempomat a další vychytávky. Ostatně je dost lidí co jezdí veterány, bežně potkávám VW Brouk, žigulíky, Fordy cortiny, fiaty 500, 850, sem tamvi tu ameriku atd
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:16
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
vidíš a já bych si klidně koupil auto z roku 1976 a klidně bych s ním jezdil. Jako jediým daily asi ne, ale jako jedno ze 2-3 aut klidně. Vůbec s tím nemam problém, když mi to zítra koupíš, klidně vyjedu na cesty :-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:12
Re: Budicek pre DE priemysel
Ten uvolněný metan totiž vydá Co2 asi tak za 5 miliard aut :-) A ty jedy v a chemie v mořích a řekách, co tam asie sype vydaj za škodliviny co za rok vypustí 90 000 tankerů, menší problém je, že tolik jich vůbec na světe není :-) :-)
18. 2. 2020 22:10
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Já bych si teda stejný auto jako dnes v roce 2035 nekoupil. Proč nevoláš z telefonu z roku 2005?
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:10
Re: Budicek pre DE priemysel
My jim to nezakazujeme, ale pokud oni to neudělaj, je zachrana planety a zastaveni oteplování UTOPIE, ještě jednou pro ekofanatiky U T O P I E !!!!

Rozumíš tomu slovu??? :-) :-)
18. 2. 2020 22:09
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
My nebo ty?
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:07
Re: Budicek pre DE priemysel
za grétu to píše její otec a indický aktivista, co tam máš dál??
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:05
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Nevidím jediný důvod, proč by v roce 2035 nešlo jezdit auty co ted. Dokonce i těmi vyrobenými před 20 lety pořád půjde jezdit v roce 2035, pokud to chorá zelená kedlubna nezakáže!
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:03
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Prej autonomní řízení. Proboha proč lezeš na web o autech když chceš autonomní řízení??? Forum o tramvajích a metru je jinde, to ses spletl.

My si chceme svoje auta řídit!!!!
18. 2. 2020 22:00
Re: Budicek pre DE priemysel
Ty to cheš. A víš co říkají na svoji obranu? Ať se podíváme na sebe. Vše co bylo v evropě jsme vykáceli a měli z toho užitek a když chtějí oni kacet jen malou část tak jim to zakazujeme. A něco na tom názoru je.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 22:00
Re: Je to teprve začátek
Ctigo ev za 450-500 tis si nikdo nekoupí, ten rozdíl v ceně mezi benzínovou verzí se ti vyplatí až za 300 tis km, nesmysl....
Kdo najede 300 tis km citigo a za jak dlouho :-) :-) Navíc x let starej krá, zastaralej, do kterýho nacpali baterky...
18. 2. 2020 21:58
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Ty chceš v roce 2035 jezdit stejnýma autama jako dnes?
18. 2. 2020 21:55
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Zdroj informace?
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:54
Re: Budicek pre DE priemysel
Já chci aby indové nesypali odpad do řeky, čína nekácela Sibiř, brazilci nekácely pralesy, EU poslal Uzbekistánu 3 miliardy euro, aby se mohl vykašlat na balnu a odklonit vodu zpátky do aralu a dalších 1800 věcí, ani jedna kupodivu nesouvisí s auty,, ale všechny jsou pro záchranu planety.

Blbé co.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:49
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
tramvají, o které se mylně domnívá že je to auto a chodí sem oxidovat.

Nechápu že neonanuje u videí fanatiků jako ElektroDad nebo Tesláček a podobných kreatur :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:48
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
prodeje ev po ukončení dotací v čině padly o 90% a v NL o 70%, nelži...

A ta zázračná tesla prodá za celý rok po světě tolik aut, co Chevrolet za 2 kvartály POUZE v USA :-) :-)
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:46
Re: Je to teprve začátek
Jestli ti dotace přijde ok, pak bůh s tebou...
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:46
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
neomarxistů a lobistů a firem co jedou na státní dotace a pobídky a vyráběj ev auta, větrníky, nabíječky, panely, vodíkové čerpačky, staví je a servisují atd- těch je hodně, lobby je hodně mocná a je tam zatím malá konkurence.
Avatar - CICERO
18. 2. 2020 21:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:44
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Ano, Tesla doposud nezačala vyrábět to, čemu se dá říkat automobil.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:44
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
průmysl se přeorinetuje, ANO, tak že propustí 7-12 milionů lidí v Evropě a pokud by měl nastat kompletní světový přechod, tak musí propusti 900 milionů-2,5 miliardy lidí :-) :-)

Pak snad konečně vyjdou do ulic a umlátí politiky a ekology klackem
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:42
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Ano, elektromobil je tak jednoduchý, že VW má vyrobenou celou sérii ID3 která nejde nastartovat a nikdo neví proč...
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:41
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
obnovitelné zdroje vyrobené z miliard tun neobnovitelných surovin, vytěžneých konveční technikou ala 30let starej dieslovej bludozer Caterpillar a zpracovaných pochybnými továrnami v třetím světe. Nuestálé uvolnování škodlivin z výstavby zbytečností a na věrníky bylo použito tolik betonu, co by stačilo na 300 000 škol pro děti :-) :-)
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:41
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Ano, Tesal je TAK jednoduchá, že ji pro tu jednoduchost raději nikdo neopravuje že... Proto je opravitelnost zoufalá, evidentně za to může jednoduchost...
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:39
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Pro nás je podstatné bojovat proti EV všemi dostupnými prostředky :-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:37
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
cena baterií bude stoupat se zájmem o ně, s cenou surovin, kterých bude nedostatek, díky koronaviru a nefunkčním čínských továrnám a dolům a s náklady na reckylaci. v budoucnu bude zavedena na každý elektromobil recyklační dan za baterie ve výši 1500-5000 usd dle auta :-) :-)

Dočkáš se, neboj.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:37
Re: Je to teprve začátek
Jsi tak hloupý??

Tady nikdo nebojuje proti Citigu. Jestli ho lidi budou chtít a kupovat za tržní ceny, tak ať ho klidně vyrábějí v každý vesnici.

Tady se bavím o dotacích a sankcích. A ty jsou špatné. Úplně špatné.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:35
Re: Je to teprve začátek
Přesně tak. Pokud jsme v situaci zdravého trhu samozřejmě.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:33
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
LPG 12,50. Benzín N95 29,50. Nějak ty fosilní paliva furt zlevnují vid :-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:32
Re: Budicek pre DE priemysel
Ostatní materiály
Materiály pro díly větrné turbíny, jiné než listy rotoru (včetně náboji rotoru, převodovky, rámu a věží) jsou tvořeny převážně z oceli. Moderní turbíny použít pár tun mědi pro generátory, kabely a podobně. Menší větrné turbíny začaly včleňovat slitiny na bázi hliníku více do těchto složek ve snaze, aby turbíny lehčí a účinnější, a mohou být i nadále používány stále častěji, pokud je možné zlepšit únavové a pevnostní vlastnosti. Předpjatého betonu se stále více používá pro materiál věže, ale stále vyžaduje mnoho výztuže pro splnění požadavku síle turbíny. Navíc, step-up převodovky jsou stále častěji nahrazují s proměnnými otáčkami generátorů, čímž se zvyšuje poptávka po magnetických materiálů ve větrných turbínách. Zejména by to vyžadovalo zvýšené zásobování kovů vzácných zemin neodymu .
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:29
Re: Budicek pre DE priemysel
čti zoufalče

https://plus.rozhlas.cz/…ni-valce-7958753

http://www.enviweb.cz/84094

https://www.novinky.cz/…e-produkci-26629

https://www.lidovky.cz/…8_firmy-trhy_nev

Lanthanum
Hlavní součást při výrobě nikl-metalických baterií pro hybridní auta - především oblíbený Prius firmy Toyota, jehož produkce je spojena i s dalšími vzácnými prvky neodymiem, praseodymiem, dysprosiem a terbiem. Toyota spotřebuje asi 7 500 tun lanthana a 1 000 tun neodymia ročně. Společnost proto usilovně hledá zdroj vzácných hornin mimo Čínu.
Neodymium
Využívá se pro výrobu nejefektivnějších magnetů ve větrných turbinách. Čína se svojí expandující produkcí větrných elektráren využije veškerou produkci. Zbytek světa, tak může mít smůlu.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 21:28
Re: Je to teprve začátek
Ropa nedojde ještě opravdu hodně moc dlouho.

Nikdo z nás se nedostatku ropy nedožije. Zato nedostatek drahých kovů je otázka pár desítek let.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:22
Re: Budicek pre DE priemysel
Už sem ti to sem dával 4x....nebudu se furt opakovat.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:20
Re: Je to teprve začátek
Každá dotace a restrikce je špatná.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:19
Re: Je to teprve začátek
Ev nikdy levé nebudou.....jedině s dotací, což je komunistická praktika zelných bolševiků, uměle křivící trh.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 21:18
Re: Je to teprve začátek
Pálení ropy zdaleka není pro přírodu tak škodlivé, jako kácení pralesů, sibiře, tání permafrostu a uvolnování metanu, tání ledovců v himalájích díky soli a pesticidům z Aralu, vypouštění škodlivin při výrobě a zpracování materiálů pro cetky a taky ev nesmysly, těžba surovin, miliony nesmyslných letů s cetkama z aliexpresu a zbohatlíků 6x ročně do dubaje atd
18. 2. 2020 20:38
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Velice rozumný příspěvek. Jeden z mála tu a není divu, že je bez reakce.
18. 2. 2020 20:35
Re: Tesla?
Byl jsi poslední dobou v nějakém lese v ČR? Kácí se naprosto devastujícím tempem.
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 20:20
Re: Budicek pre DE priemysel
Wiki není věrohodný zdroj, protože si tam může každý psát co chce....já si cením vlastního úsudku. Měl jsem na to 73 let.....
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 20:17
Re: Budicek pre DE priemysel
Zcestné je většina toho co tu píšeš ty, aby bylo jasno...
18. 2. 2020 19:22
Re: Je to teprve začátek
Jasne hrozny zverstvo, dan na V8 a luxusni auto, ve prospech lidoveho elektromobilu.

Heled, ja jsem trochu rozumel, co meli lidi proti Tesle. Je to (absolutne) drahe, luxusni auto se spoustou baterek.
Ale tenhle boj proti elektrickymu Citigo je uz fakt moc.
18. 2. 2020 19:19
Re: Je to teprve začátek
Cituji:
První příspěvek bude od těch, kteří si kupují vůz s nadprůměrnými emisemi CO2. Ve Francii totiž už od roku 2008 funguje systém bonusů/malusů při koupi nového vozu podle množství těchto emisí. Pokud byste například někde ze skladových zásob sehnali nový americký osmiválec s emisemi nad 170 g/km, přispějete státu zhruba 6 tisíc eur. Na druhé straně, pokud poprvé registrujete nový vůz s emisemi do 20 g/km, kam spadají elektromibily, můžete od státu dostat až 6 300 eur. Platí však ještě limit 27 % z pořizovací ceny, takže nový majitel Citigo iV v nejlevnější základní verzi dostane dárek v trochu nižší částce 5 832 eur.
Konec citace.

Mne takova podpora prijde dobre nastavena. Podporuje male ekologicke elektromobily na ukor V8. :yes:
Proste V8 uz nebude pro kazdeho.
Ale cilem je, aby bylo pro co nejvice lidi levne EV.
18. 2. 2020 19:13
Re: Je to teprve začátek
Az budou dane na el. energii pripadne silnicni dan na EV, tak OK.

Ted nic takoveho neni. A neni na tom vubec nic spatneho se placeni dani provozem elektromobilu vyhnout.
18. 2. 2020 19:06
Re: Je to teprve začátek
Nevim co dojde driv.

Baterie se daji nastesti recyklovat.

Tesla ted prechazi na baterie bez kobaltu a lithium je i v morske vode.

Takze predpoklafam, ze dojde ropa. Ale vlastne je mi to jedno.
https://en.m.wikipedia.org/…orizon_oil_spill
Tezba i preprava ropy predstavuji obrovske ekologicke katastrofy.
https://cs.m.wikipedia.org/…iki/Exxon_Valdez
A paleni ropy vede ke klimaticke katastrofe.
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 19:01
Re: Je to teprve začátek
Škodovka ve francouzských médiích vypustila reklamu s náznakem, že elektrické Citigo iV můžete mít už za 5 870 eur, všímá si francouzský magazín Caradisiac. To je v přepočtu něco přes 150 tisíc korun. V showroomech Škody ovšem visí cenovka 21 600 eur. „Je to jednoduché, když splníte celou řadu podmínek, opravdu zaplatíte jen necelých šest tisíc eur. Zbytek vám doplatí vaši spoluobčané na dotacích a daňových zvýhodněních.

Prostě zvěrstvo...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 18:57
Re: Je to teprve začátek
https://www.idnes.cz/…058_automoto_fdv

https://www.novinky.cz/…octavii-40308243

Přesně tak tomu máš rozumět. Dotace, dotace, sankce, křivení trhu za každou cenu... :-!
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 18:53
Re: Je to teprve začátek
Znovu - co dojde dřív? Ropa nebo platina, nikl, lithium???

Ropu řešíme, tak, že začínáme drancovat ještě nedostatkovější surovinu... To je dokonce tak, jako bych tím kýblem při vylívání vody ještě dělal další díru!!!
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 18:52
Re: Je to teprve začátek
Ad zateplení - ano, to je taky stejná blbost jako elektromobilita. Nevidím jediný důvod, proč by mě někdo měl nařizovat, jestli mám mít energetickou třídu A nebo G. Třeba bydlím v G a jsem ze studeného odchovu, takže v zimě stejně moc netopím...

Jestli někdo chce, ať si klidně postaví pasivní dům. Ale je to na volbě každého!!!
18. 2. 2020 18:43
Re: Budicek pre DE priemysel
https://en.m.wikipedia.org/…rtland_Institute

Myslis si vazne, ze je silnejsi nez ropna a automobilova lobby???

Jakou eko-valku mas na mysli?
Nejaky zdroj? Asi ne, vid..

PS Elektrolobby neni tak jednoznacny pojem :-) Chvaletice a greenpiss maji k te ropne pomerne blizko. Jak produkci co2, tak metodami.
https://zpravy.aktualne.cz/…58fac1f6b220ee8/
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 18:25
Re: Je to teprve začátek
Vždycky když se najdou takoví chytráci jako ty, tak odákžu na mapu znečištění ovzduší.

Světe div se, Brno a Ostrava je na tom výrazně hůř než Praha. A jestli mi někdo chce říct, že v Brně a v Ostravě je větší provoz než v Praze, tak nikdy nedorazil z Prahy na konec sluneční soustavy.
18. 2. 2020 18:24
Re: Budicek pre DE priemysel
Ja nemam nic proti kapitalizmu a zisku.

Zda se to byt pro lidstvo zatim nejlepsi usporadani.

Ale nesmi se ten zisk povysovat nad ochranu zdravi lidi a prostredi.
Proste budu chtit, aby auta plnily normy.
I kdyz ty normy narusuji volny trh a ryzi kapitalismus.
Ten tu byl nekdy v dobe prumyslove revoluce. Dnes uz jsme nastesti dal.

http://denikreferendum.cz/…klimaticke-krize

Citace:
Od reality odtržená oligarchická elita, které počínající příznaky krize pociťuje díky svým privilegiím až jako poslední, brání společnosti přizpůsobit se svému prostředí a vede ji do zkázy.
..
Fosilní průmysl, který o klimatické hrozbě věděl mnohem dřív než široká veřejnost, tuto síť převzal, propojil ji s „volnotržními“ :-O think-tanky, jako nechvalně proslulý Heartland Institute, a využil své miliardy dolarů k budování rozsáhlého propagandistického aparátu, který účinnému snižování emisí skleníkových plynů brání dodnes.
Konec citace.

Tady jsou vsechny teze, ktere opakuji odpurci EV. Jen nevi, jak se to cilene a za miliony dolaru (ktere nejsou a nebyly vynakladany pro nic za nic..) naucili:
https://en.m.wikipedia.org/…rtland_Institute

PS Kapitalismus prisel az po feudalismu, takze tva veta s jeskyni je zcestna :-)
18. 2. 2020 18:18
Re: A v čom je problém?
Na Slovensku to taky bude mimořádně zajímavé.
18. 2. 2020 18:15
Re: Je to teprve začátek
Pokud někdo pořád píše, jak levně jezdí s EV, tak je slušné mu připomenout daně. I když většině elektrokolenovrtů to asi nedojde.
18. 2. 2020 18:13
A v čom je problém?
Nemeckí zamestnávatelia sa stále sťažujú, že majú nedostatok kvalifikovaných pracovníkov.
Takže to prepúšťanie bude pre nich mimoriadne zaujímavé...
18. 2. 2020 18:09
Re: Je to teprve začátek
Stat si to nejak vybere. ;-)

V tomhle urcite nebude problem :-)

Jsem vzdy fascinovan zajmem o vyber dani.
Ve skutecnosti je prirozene se danim (legalne) vyhybat.
V pripade elektromobility je ale nejvetsim zajmem odpurcu vyber dani.
18. 2. 2020 18:04
Re: Je to teprve začátek
Koukam, ze se tu misi ryzi kapitalisti s odborarema :-O

Jak tomu mam rozumet?
18. 2. 2020 18:00
Re: Je to teprve začátek
Heled, az se budeme bavit o celkovych emisich, tak se budeme bavit predevsim o energetice. K ty lodi - to je spis jako kdyby teklo do tvy kanoe, ale ty jsi rikal, ze nebudes vylejvat, protoze Lojzovi zateka vic..

Tady jsme v diskuzi o autech, tak se bavime.. o autech.
V diskuzi o barakach se budu bavit o zatepleni (prestoze hlavni je energetika..).
A kazdymu je jasny, ze zateplenim nezachrani planetu. Ale tak nejak prispeje tim, cim muze. A idealne jeste usetri..

Kazdopadne zasoby ropy jsou omezene a driv nebo pozdeji by se na elektricky pohon preslo.
Driv je samozrejme vyhoda, protoze je bezemisni.

Jeste k emisim. Treba v Praze je doprava a prevazne osobni dominantnim znecistovatelem.
http://portalzp.praha.eu/jnp/cz/ovzdusi/souhrnne_informace_statistika/ovzdusi_v_praze_strucne_a_rychle.xhtml
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 17:56
Re: Budicek pre DE priemysel
Silná lobby je hlavně elektro lobby, která si platí ekology, aby za ně bojovali v eko válkách. O tom nemůže být dnes už pochyb. :-[]
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 17:52
Re: Budicek pre DE priemysel
Kdyby nebylo kapitalizmu a touhy po zisku, tak bys dnes místo psaní na počítači škrábal kamínkem někde v jeskyni na skálu.... :-! A to je fakt!
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 17:43
Re: A co nato TG?
Voda je jen hloupá výmluva. Právě v okolí zamýšlené fabriky je vody až až. Co by měli místní dělat? Vše proto, aby podnikání investorům usnadnili, ale zároveň aby si pohlídali, že se investoři budou chovat k přírodě ohleduplně a podle zákona. Jo a ten les je komerční projekt, který má být stejně podle plánu v roce 2022 vykácen.
18. 2. 2020 17:37
Re: Je to teprve začátek
Zatím nemá stát polovinu z ceny paliva jako u benzínu nebo nafty. Za co budeš stavět a udržovat silnice až tady budou elektroauta?
18. 2. 2020 17:34
Re: Je to teprve začátek
Francie je dobrý příklad. Když přišlo na placení, tak vyšli do ulic a dál se jede na dluh.
Avatar - pradeda777
18. 2. 2020 17:30
Re: Tesla?
Je to vysvětleno detailně někde jinde. "Tesla les" je komerční projekt vysázen za účelem plánované "sklizně dřeva" v roce 2022. Nejde o přírodní les...
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 17:30
Re: Je to teprve začátek
Majoritním původcem emisí nejsou automobilový provoz. Navíc většina emisí z automobilového provozu nemá původ v EU.

Jinými slovy - je to jako kdyby se loď rozlomila vejpůl a ty se snažil vylívat vodu kýblem. Asi takový je přínos elektromobility na celkové emise.

Navíc píšu to pod všecky články. Co asi dojde dřív? Lithium a nikl či platina nebo ropa??? Takže se ptám, na co si tu chceme hrát?? Na idioty, kteří pohřbí vlastní průmysl kvůli opici grétě??
18. 2. 2020 17:19
Re: Tesla?
Já také nevidím problém u Tesly, ta prostě staví tam, kde jí politici řekli, ale u těch politiků, kteří raději vykácí les než by využili tisíce hektarů tak jako tak již zničené krajiny po starých továrnách, chemičkách, povrchových dolech, zrušených letištích etc. (takových brownfieldů mají zrovna Němci jako stará průmyslová země leckde ještě "vylepšená" z doby WWII hromadu).
18. 2. 2020 17:17
Re: Je to teprve začátek
A dalsi makroekonom s modlou volneho obchodu.

https://a2larm.cz/…valku-uz-dekady/
18. 2. 2020 17:06
Re: Je to teprve začátek
https://fdrive.cz/…i-neplanuje-2559

Muze vyjit draz (teoreticky nekdy), ale ted je casto dobijeni zdarma.
A realita je takova, ze naklady na "palivo" jsou typicky tretinove nebo ctvrtinove.

Nekdy taky muze vyjit draz tankovani benzinu v budoucnu..
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 17:03
Re: Je to teprve začátek
Dotace, umělé zvýhodňování. +umělé znevýhodňování spalovacích motorů.
18. 2. 2020 17:02
Re: Je to teprve začátek
Co rikas narustu 258% ve Francii?

Nevidim duvod, proc by lidi nemeli chtit EV, az na ne budou nizsi naklady..
Avatar - rohYpnol
18. 2. 2020 16:53
Re: Je to teprve začátek
A přesně kvůli takovým lhářům jako jsi ty to směřuje tam kam směřuje.

Lidi elektromobily NECHTĚJÍ!!!
18. 2. 2020 16:32
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Podivej se do toho odkazu ;-)

Tu otazku uplne nechapu. Dulezite je umet vyrabet pohon budoucnosti. Ne minulosti - spalovaci motor. Tomu patrilo 20. stoleti.
A taky umet vsechno okolo - napr. autonomni rizeni, baterky atd.
21. stoleti patri jednoznacne EV :yes:
18. 2. 2020 16:29
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Jak může mít náskok značka, která neumí udělat auto se spalovacím motorem?
18. 2. 2020 16:21
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
EU si muze vycist data o spotrebe.
Je totiz povinnost je uchovavat.

Takze nebude problem vyhodnocovat danit atp. :-)

PS Tady mam neco k Tesla, jak jsou 6 let napred pred VW i Toyotou :yes:
https://electrek.co/2020/02/17/tesla-teardown-6-years-lead-over-toyota-vw/
Proste pokrok nezastavis. Tesla ma nehoraznej naskok. Od ni se musi evropsky automobilky ucit. Myslim ze VW je dostatecne velkej korporat, na to aby to zvladnul. Bohuzel odvaha a inovace chybi.
18. 2. 2020 16:13
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Ten limit 95 g u Toyoty je včetně hybridů, který je hodně drahý. U PHEV uvidíme, jak dlouho současné normy vydrží. Třeba někdo začne řešit udávané a reálné emise. A tam je asi u PHEV největší problém.
18. 2. 2020 16:07
Re: Tesla?
Já tu nemluvím o globálním problému typu kácení deštného pralesa, ale o pár hektarech lesa. Neznám pozadí a nevím z jakého důvodu se chce Tesle investovat do odlesňování příslušného pozemku a proč nekoupila pozemek o kus vedle, kde byla jen louka. Nicméně když ten pozemek Tesla koupila, že si na něm postaví fabriku, tak je teď už trochu pozdě házet jim klacky pod nohy. Stejně tam tu fabriku nakonec postaví.
18. 2. 2020 16:03
Re: Tesla?
V zásadě souhlasím jen bych řekl, že těm ekologům alias převlečeným komoušům jde o prachy ve smyslu vy nám něco pustíte a my přestaneme prudit a dělat naschvály.
18. 2. 2020 15:51
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
http://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/toyota-nema-s-evropskymi-pokutami-za-emise-problem-nic-platit-nebudeme-a-nezdrazime-hlasi

Citace:
Požadovaných 95 g od roku 2020 do roku 2025 (Toyota) zvládne, aniž by musela uvést na evropský trh jeden jediný elektromobil.

Myslim, ze po roce 2035 nebude problem pro Toyotu uvest elektromobily/PHEV ;-) a dosahnout 59g.
18. 2. 2020 15:41
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
To auto nedokáže vyrobit nikdo, V roce 2035 to bude 59 g.
18. 2. 2020 15:26
Re: Budicek pre DE priemysel
No, proto to pisu.

Ze vetrne elektrarny se bezne stavi bez techto prvku resp. bez magnetu a sice s asynchronnimi motory.
18. 2. 2020 14:57
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Vis, to je relativni.

Po DG, se tvrdilo, jak byla EU5 norma prisna.
Realita byla takova, ze to byla otazka asi 100€ :-O usetrenych vyrobnich nakladu na auto.

Do ceho prosim te investoval VW???
S jakou technologii na snizovani spotreby prisel?
Podivej se, do ceho investoval: dieselovy V8 s elektrickym turbem. :no:
Do mild - hybridu od Continentalu. :no:
Do znacky Ateca...
Do "sportovnich" modelu SUV.
https://www.auto.cz/…sportovat-127203

Nemecky vyrobci investuji do V12 a pak breci, jak musi propoustet.
https://www.auto.cz/…i-klikami-133307
https://www.auto.cz/…c-tridy-b-133287

Proc ma Toyota, Honda i Mitsubishi spickovy hybridni SUV? A VW prodava svy nekonkurenceschopny PHEV jen pod cenou kvuli emisnim povolenkam?

Proc usporny spolehlivy (spalovaci) auto, ktery plni s prehledem normy dokazou vyrobit jen Japonci?
Resp. proc pro Toyotu neni problem evropske normy plnit?
18. 2. 2020 14:53
Dobre nebo spatne?
Za plány na propouštění podle průzkumu nestojí pouze nepříznivý dopad zpomalování hospodářského růstu na zakázky, ale i přechod k elektrickému pohonu automobilů. Ten vyžaduje menší počet součástek a umožňuje větší automatizaci, poznamenala dnes agentura DPA.
18. 2. 2020 14:50
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Automobilky investovaly tak, aby i další roky mohly dál fungovat. Třeba v Evropě byly nějaké normy a dle nich vyráběly a vyvíjely. Pak přišly nové normy na které nebyl čas se připravit a dají se jen hodně těžko splnit.
18. 2. 2020 14:46
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Neprijde mi tak bezohledna. Prijde mi to jako nutnost.
https://www.auto.cz/…ase-rostl-133302

Bezohledne to prijde automobilkam, bo jim klesne zisk.

Proc to prijde bezohledne tobe, nevim.

Mne prisel bezohledny diesel-gate.
Avatar - xxc
18. 2. 2020 14:45
Re: Tesla?
Lenze v Nemecku sa vraj o lesy lepsie staraju, lesy pestuju aj kvoli drevu. Udajne znizena spotreba papiera a zvysena recyklacia sposobi ubytok lesa v nemecku, lebo nebudu vysadzat tolko stromov, ked im nebude treba tolko dreva na vyrobu papiera.
18. 2. 2020 14:44
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Muselo se na to jít touhle zcela bezohlednou cestou?
Avatar - xxc
18. 2. 2020 14:43
Re: Tesla?
Nikdy som to neskumal a nikdy to tak nebolo prezentovane. Skor to navonok vyzera, ze rubu kvoli fabrike nejaky prales pri rieke :-) Preco by potom proti tomu protestovali?

Lenze ako sa pise nizsie, v Nemecku je vraj vela lesov (a vraj aj to je jeden z dovodov ekonomickeho uspechu).
18. 2. 2020 14:43
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Hele StenLi, čím vlastně jezdíš?
18. 2. 2020 14:41
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
A napadlo te nekdy, ze prechod k levneji vyrobitelnym, spolehlivym a bezemisnim autum by nastal tak jako tak???

Napadlo te nekdy, kolik vydelavaji automobilky sdruzene v tom klubu?????
A do ceho doposud investovali?


Ano, ten prumysl se musi kompletne preorientovat. Ja netvrdim, ze to bude snadne. Tesla a Korejci jsou mnohem dal. Ja tvrdim, ze je to nutnost.
18. 2. 2020 14:40
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
DonVito. Bla bla bla bla....
18. 2. 2020 14:39
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
".....Jediný správný směr....." Tohle o tobě vypovídá úplně všechno.
18. 2. 2020 14:39
Re: Budicek pre DE priemysel
Nevím. Ptal ses, tak jsem to našel na googlu a napsal ti to. Jinak se ve větrných elektrárnách vůbec neorientuji.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 14:34
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
To je ta lenivost dohladat si informacie pull systemom.. zaujimat sa.. maju dookola tie iste hlupe argumenty a otazky, ked im clovek podlozi argument faktami, vytiahnu nejaku inu hlupost a biju sa za "pravdu" ktora sa k nim dostala bez namahy a usilia push systemom a nezaujima ich ze ten push informacii je plateny. Neviem kde vidia moznost platenia zastancov novych technologii a EV. EV reklama od kazdej automobilky co vyraba EV je absolutne minimalna, vsak naco by ju aj robili ked nie su schopni pokryt uz existujuce objednavky lebo nemaju baterie.. a na druhej strane Tesla ktora ma baterie a chrli EV v cislach o akych sa nesniva ani mnohym ICE vyrobcom neinvestuje do reklamy ani cent :) Toto im vobec nepride divne :) "Za predaj mozu iba dotacie, bez nich by sa EV nepredavali." Dotacie skoncili, ci uz v US alebo v NL, Model 3 predaje sa nezmenili.. a teraz sa tvaria hlupo a prekvapene ako je to mozne :) Hlupy clovek popapa vsetko co mu naserviruju a niektori tu pritomni diskuteri su neplatenou troll armadou ICE automobiliek ktora brani prinuteniu automobiliek ist jedinym dnes znamym spravnym smerom k udrzatelnej doprave a energetike.
18. 2. 2020 14:34
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
To, že v Německu klesl průmysl v prosinci o 7 procent je taky propaganda a dezinformace? Napadlo tě, že třeba ACEA měla pravdu?
18. 2. 2020 14:27
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Jake nove informace?
Neco noveho ve vyvoji spalovacich motoru?

Prochazi spalovaci motory tak rapidnim vyvojem jako elektronika a baterie???

Dokazi jezdit spalovaci auta bezemisne?
EV to totiz dokozou, pri nabijeni z obnovitelnych zdroju.
18. 2. 2020 14:25
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
No oni si mysli, ze prechod na EV je spatne.

Jelikoz propaganda funguje a oni si mysli, ze baterie jsou jedovate, nerecyklovatelne, silene horlave a suroviny potrebne pro jejich vyrobu nebudou a ziskavaji se spatnym zpusobem.

Obzvlast argumenty typu tezby, emisi a horlavosti jsou od zastancu spalovacich motoru uplne absurdni. :-D

A ke vsemu prijde krize, protoze jsou EV prlis jednoduche!!! na vyrobu a prilis spolehlive!

Bohuzel techto absurdit jsou media plna a jim neprijde divny je opakovat..
18. 2. 2020 14:21
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Napadlo tě někdy že ten zadubenec budeš třeba zrovna ty. Třeba zrovna ty máš odpor přijímat nové informace.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 14:09
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Najhorsie je ze tychto zadubencov nikto neplati.. oni len maju absolutny odpor prijimat nove informacie a zmeny zabehnuteho. Ako hovorim.. ich pradedovia nadavali na auta lebo sa narodili v dobe koni, oni budu nadavat na EV lebo sa narodili v dobe ICE aut.. historia im ukaze ako boli mimo a preto to nema vyznam riesit dnes a poukazovat na to. Inteligentny clovek po uvedeni faktov prehodnoti svoj nazor a utvori si novy na zaklade novych informacii a ak ich ma dostatok tak tak vie na ich zaklade predpovedat trend do buducnosti.. .. pre neinteligentnych ludi je to vsetko magia a vestenie a tak ako tu onanovali nad krachom Tesly a dnes ked sa jej dari lepsie ako vsetkym ostatnym automobilkam to nevedia priznat, tak ako svoj velky omyl.. tak isto tu budu este par rokov velebit spalovacie motory ktore aj im zhorsuju zdravie a zivotne prostredie a snad im to niekedy dojde.
Pre nas je podstatne ze ta ich hlupost ostane v tejto pre svet nepodstatnej uzavretej diskusii a svet sa hybe spravnym smerom (aj ked ovela pomalsie ako by potreboval) bez ohladu na nich :)
18. 2. 2020 13:54
Re: Tesla?
Kam na ty moudra chodis, Wine?

V tom nalepkovani jsi mistr.

Vsichni co si mysli neco jinyho nez ty, jsou komunisti, pripadne fasisti.

Ty mas to uvazovani fakt jednoduchy.
18. 2. 2020 13:42
Re: Budicek pre DE priemysel
Co je spatneho na zdravi a zivotnim prostredi?

S timto prispevkem se neda nez souhlasit :yes:

Jen ty tady porad kritizujes tu cestu..

Ja ti napisu predstavu tebe a Wina: cisty kapitalizmus bez zasahu na prvnim miste.
Tato predstava je samozrejme absurdni. Neexistovaly by zadne emisni ani bezpecnostni normy. Zasahy statu jsou nutne. Neni mozne vse podrizovat (jen) zisku. A hlavne tato predstava je jen ve prospech firem (korporaci) a hlavne casto v neprospech obcanu (napr. predstava absence emisnich limitu).
18. 2. 2020 13:38
Re: Budicek pre DE priemysel
Co je špatného na zisku? Co je špatného na tom, že lidé mají práci? Co je špatného na tom, že stát má z daní peníze?
Zdraví a životní prostředí zajímá každého. Jde jen o cestu a o to, co si kdo pod tím představuje.
18. 2. 2020 13:30
Re: Budicek pre DE priemysel
Ano ano kapitalizmus nade vse.
Volny trh. Hlavne zadne zasahy.
Zdravi lidi a priroda jsou druhorade.
Hlavne musi slapat ekonomika (firmy, jejichz majitele vypousti obdobne "pravdy").
A Win, Spaleny i Pogo ty "pravdy" dal radi siri v domneni, ze delaji neco zasluzneho.
https://a2larm.cz/…valku-uz-dekady/

Ve skutecnosti jen ochranuji zisk automobilek (ty si rady berou do huby propousteni a krizi..) a ropnych firem.

PS Kapitalizmus je podle tebe dokonce tak nedoknutelny, ze cokoli by jej melo jen narusit nebo omezit, je na urovni nejzvrhlejsich ideologii :-) Hochu, promin, ty jsi fakt mimo. Prosim te, vynech aspon ty komunisty a fasisty.
18. 2. 2020 13:16
Re: Budicek pre DE priemysel
https://www.siemensgamesa.com/…rbine-sg-2-1-114

Vis, ze se ve vetrnych elektrarnach muzou pouzivat asynchronni (inductive) motory, ktere nemaji zadne magnety????

Barik napsal, ze vetrna elektrarna bez vzacnych prvku nejde postavit. To je nesmysl, coz doklada i nejpouzivanejsi typ od Siemensu.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 13:16
Re: Budicek pre DE priemysel
Zato ty jsi aktivní za nás za všechny. Připitomnělí aktivisti jako jsi ty způsobili všechna zla, která se kdy stala, a jestli si někdo myslí že přeháním tak si vzpomeňte stáda nablblíků s vymytými mozky jako je Stenli. jejich pravda je ta jediná na světě a může třeba vypadat jako rudá 5-cípá hvězda nebo třeba jako hákový kříž, a dnes může vypadat jako nepodařené nahoře vykousnuté "T". Někteří mají černá trička s "P" na hrudi, někteří se oblékají do zelené barvy odstínu "eko" (pod zelenou nebo černou barvu je vždy schovaná nenávist vůči zlému kapitalizmu.
Prý že kapitalizmus ubližuje lidem. TO LIDI UBLIŽUJÍ LIDEM, ale je to třeba na něco svést.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 13:06
Re: A co nato TG?
Done popsal jsi to přesně, jde o to že elektromobil se v Německu stal "Svatým Grálem". Je jim jedno kdo bude vyrábět EV, hlavně jich chtějí miliony na silnicích.
A nesmíš zapomenout na to že továrna postavená a vyrábějící v Německu je vlastně německá, takže si ji němečtí politici osvojí.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 13:06
Re: Budicek pre DE priemysel
Uz som si spomenul.. to nebol Windiesel ale chudak Barrichello ktory tu splietal nezmysly o cinskych komponentoch v Tesle a o drahych kovoch z Ciny odkial pochadza 88% :D a nevedel k tomu dodat ziadny zdroj, cize len jeho vyplod fantazie, potom skopiroval link na uplne nezmyselny clanok v ktorom som si len dal vyhladavat cislo 88 a samozrejme ho tam nenaslo :) Jeho silnou strankou nie su fakty.. ale opakovanie svojho nazoru dookola.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 13:04
Re: Tesla?
Tesla je jako Babiš, ten si taky z protestů nic nedělá a dál k němu tečou řeky dotací.
Takže odlož růžové brýle a vrať se do reality.
Tzv. "ekologové" jsou převlečení komouši a jde jim o jakési zničení kapitalizmu, mají toho plné huby. O ekologii nejde.
Muskovi jde zase jen o prachy, má plnou hubu ekologie ale o tu mu též vůbec nejde, jsou jen kecy, kecy, kecy.
18. 2. 2020 13:00
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
To je tvuj chybny "preklad"/chapani. :-)

Muzes mi vysvetlit, proc by mela cena EV zustavat stejna???!?!
Napsal jsem to malo srozumitelne, ze ceny komponent EV jdou dolu?

https://about.bnef.com/…-battery-prices/

Takze ti ten "preklad" trochu predzvejkam :-)
Ceny spalovaku jdou nahoru.
Ceny EV jdou dolu. ;-)
Muzes za tim hledat duvody jaky chces, vcetne dotaci (ano to byl take cil dotaci pro EV).
Ale je to proste fakt.
18. 2. 2020 13:00
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Takže přeloženo. Cena bude stejná, protože auta na benzín a naftu se zdraží na úroveň cen elektroaut. Je to jen otázka času.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 13:00
Re: Tesla?
jo tak zase za to může kapitalizmus, socane? víš hodně se zkoušel tzv. "socializmus" a taky "komunizmus" a asi sis nevšiml jak to dopadlo, ty kritiku kapitalizmu
18. 2. 2020 12:55
Re: Budicek pre DE priemysel
Jestli ti to stačí, tak zdroj je moje hlava. Pokud si dobře pamatuji, tak tvrdší limity chtěla hlavně Kalifornie (zdaleka ne tak tvrdé jako EU). Trump byl však kvůli zdražení aut a ztrátě pracovních míst proti.
18. 2. 2020 12:51
Re: Jsou to jen lži
Ty máš v hlave riadny prievan. Ale nevadí, tie tabuľky na PC ešte zvládneš...
18. 2. 2020 12:47
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
https://www.bloomberg.com/…6-ev-oil-crisis/
Je ti doufam jasne, i z toho odkazu, ze ropne staty a spolecnosti elektromobilite uplne nefandi :-)

Ano budoucnost se tezko odhaduje.
Ale cim vic mas znalosti, tim lepe se odhaduje.

Snazim se vychazet z faktu. A ty jsou presvedcive.
Cena baterii jde strme dolu, stejne jako elektronika pohonu. Naopak nevidim zadny duvod, proc by mela klesat cena spalovacich motoru (ta bude s prisnejsimi emisnimi normami naopak stoupat..).
To, kdy bude EV vyhodnejsi i v nizsich tridach je jen otazka casu.

Casto se mluvi o letech 2023-2026.
18. 2. 2020 12:47
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
A věštíš a o tom já píšu. Když už to děláš, nestyď se za to.
18. 2. 2020 12:46
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Jen se zajimam o danou problematiku.

A nesirim tu plac automobilek a big oil, kteri prichazeji o zisky.
18. 2. 2020 12:44
Re: Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
A mě se líbí, že ty seš evidentně věštec. :yes:
18. 2. 2020 12:42
Re: Budicek pre DE priemysel
Neodym a praseodym.
18. 2. 2020 12:40
Re: Budicek pre DE priemysel
Teď mě napadá StenLi.. To si byl přece ty kdo si minule pletl cash flow a zisk?
18. 2. 2020 12:38
Re: Budicek pre DE priemysel
3x výšší
USA 4,6 tuny za rok
https://www.epa.gov/greenvehicles/greenhouse-gas-emissions-typical-passenger-vehicle
EU 1,8 tuny za rok
https://www.transportenvironment.org/…rt_final_0_0.pdf
18. 2. 2020 12:32
Žádné lži, EV je bezemisní a mnohem jednodušší
Porovnavas spalovaci motor a elektromotor????

Spalovaci motor je oproti elektrickemu slozity, nespolehlivy, narocny na udrzbu atd.
Elektromotor hlavne nic nespaluje a provadi jen rotacni pohyb.. Prevodovka je treba pro EV zpravidla jen redukcni (1 staly prevod).

Ano baterie jsou slozite, ale jejich vyroba se da automatizovat.

Libi se mi, jak je tu kazdy diskuter makroekonom.
Ale to, ze jsou elektroauta jednodussi na vyrobu a je jen otazka casu, kdy budou levnejsi, nejak vsichni pomijeji.

https://www.lowcvp.org.uk/…in-2024_3905.htm

K tomu vsemu totiz smeruji ty dotace. Po roce 2025 uz zrejme dotace ani nebudou potreba, jelikoz koupe spalovaciho motoru bude ekonomicky nesmysl.

Uz ted, kdyz se porovna Passat PHEV s Teslou M3. Tak je Tesla presvedcivy vitez v TCO. A sice jak v porizovaci cene, tak v nakladech na palivo, tak v udrzbe. Jak tomu asi bude v budoucnu?
Ano, tato dominance EV se presune do nizsich trid.
Avatar - speedfred
18. 2. 2020 12:28
Re: Budicek pre DE priemysel
A už si im prispel k lepším hospodárskym výsledkom? Alebo čakáš iba na nejakú ojazdenú Teslu?
18. 2. 2020 12:28
Re: Budicek pre DE priemysel
Muzes mi rict, kde cerpas sve informace?

Jake vzacne kovy potrebujes pro vetrne elektrarny?
A neexistuje nahodou alternativa?
18. 2. 2020 12:22
Re: Budicek pre DE priemysel
https://en.m.wikipedia.org/…ange_controversy

According to a 2007 analysis by the Union of Concerned Scientists, the company (oil) used many of the same strategies, tactics, organizations, and personnel the tobacco industry used in its denials of the link between lung cancer and smoking.

Asi tak k tomu placeni. Jestli je tu nejaka nehorazne silna loby (big oil), pak je to ta proti EV.
A zaroven ta, ktera bagatelizuje/popira klimatickou katastrofu.
18. 2. 2020 12:20
Re: Budicek pre DE priemysel
Vysvětli ho nám prosťáčkům. Snaživě tě prosím.
18. 2. 2020 12:18
Re: Budicek pre DE priemysel
Konkretne?

Jaky emise?

Zdroj?
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 12:18
Re: Budicek pre DE priemysel
jenže všichni berou součástky z číny, paměti, procesory, čipy, drobné komponenty atd. A vzácné kovy má skoro všechny čína, tak z čeho chceš stavět např. Větrníky, bez vzácných kovů nejdou postavit :-)
18. 2. 2020 12:15
Re: Propouštěni
Já byl o víkendu v Berlíně. Typickej Němec je Turek. :-)
Avatar - donPedro
18. 2. 2020 12:10
Re: A co nato TG?
Přiběh Tesla v DE má (minimálně) dvě roviny:
1) krom "profesionálních ekoušů" protestujou i místní a nejde prý až tak to ten les, ale o zdroje vody.
2) nerozumím postoji německého úřednicvta potažmo vlády, páč je to jako kdyby si pustili lišku do kurníka a ještě jí v něm vybudovali i vlastní kotec, docela by mne zajímalo čím je "svatý Elon" ukecal.
18. 2. 2020 11:47
Re: Tesla?
Plocha lesů v Německu stejně jako u nás se zmenšuje a zmenšuje se kvůli výstavbě továren, dálnic a obydlí a přitom řada pozemku po starých výrobách leží ladem. A ano, pokud se tempo kácení nezmenší, tak časem to bude půl Německa (Česka, Polska, dosaď si libovolnou zemi, kde se chovají takto extenzivně).
18. 2. 2020 11:30
Re: Budicek pre DE priemysel
Víš to jistě? Znáš dotace jednotlivých států? Minule jsi na ně zapomněl. Znáš podrobně další regulace?
Mě US trh zase tak moc nezajímá a proto jsem psal, že něco nevím. Jen vím, že emise CO2, které tak zajímají EU, jsou v USA na jednom autě 2x vyšší.
18. 2. 2020 11:16
Re: Tesla?
Bože to jsou kecy. Děkuju za vysvětlivky ohledně fotosyntézy. Kolik má mít ta fabrika plochu? Děláš jako kdyby se vykácelo půl Německa. Taky doma chráníš každý křoví, který pohlcuje CO2?
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 11:15
Re: Budicek pre DE priemysel
Ach svata dobroto... aky mame rok? 2020, aka je dotacia na Tesla model 3 v US? Nula, ake su predaje Modelu 3 v US? Stale rovnake - vsetky kusy vyrobene vo Freemonte a vyhradene na predaj v US su predane a desatisice az statisice zakaznikov cakaju - predaj limituje iba vyroba = tvoj nazor o umelom dopyte je nezmysel. Ak si nepochopil.. prosim ta.. uz neraguj na mna ;)
18. 2. 2020 11:13
Re: Propouštěni
Oni si nesou pořád to stigma z 2. světový, takže držej hubu a krok a jsou poslušný. Co jim Merklice nakuká to dělají. Trošku odpor kladou jen východní. Ti jsou mentálně trošku dál pže si prošli komunismem.
18. 2. 2020 11:00
Re: Budicek pre DE priemysel
7 500,- byla dotace státu a 7 500,- dotace federální. To je 15 000 USD. 7 500 byla jen federální dotace a ta opravdu byla jen na 200 000 kusů. Pak se snižovala. Plnou dotaci měla Tesla ještě do konce roku 2018.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:57
Re: Budicek pre DE priemysel
Tak pouzi google ty lenivec.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:56
Re: Budicek pre DE priemysel
Ty si absolutne mimo :D klames a vymyslas si tu svoje bludy, kazde cislo co sem hodis je vymyslene na zaklade tvojich pocitov, si maximalne lenivy zistit si aka je realita. Tvojich vymyslenych $15000 je v skutocnosti $7500 a iba na prvych 200k kusov, ak tu nechces byt za trolla tak sa zacni informovat lebo tvoja doverihodnost uz nemoze byt nizsia. Pre mna si strata casu, takze ta poprosim nereagovat na moje prispevky tak isto ako ja nereagujem na tvoje. Toto je posledna moja reakcia chlapce...
18. 2. 2020 10:54
Re: Budicek pre DE priemysel
Chtěl bych vidět tu tvoji TOP3. Taky ti odporůčam meněj fabulovania.
Avatar - twistedTSD
18. 2. 2020 10:54
Re: Je to teprve začátek
Je zajímavý, že lidi to "chtějí a volí," ale reálně čím dál častěji kupují benzínová SUV...
18. 2. 2020 10:51
Re: Tesla?
Seš si jako jistej, že jinde by ekoteroristi neprotestovali? Tak by tam nebyly stromy, ale jistě by se tam našla nějaká vzácná travina nebo brouk a dopadlo by to stejně.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:50
Re: Budicek pre DE priemysel
Nezmysel, nebude mat ziadny obrovsky rast, ak ovladas fakty ohladom vyrobnej kapacity Freemont zavodu ktory bude jedinym zdrojom 3 a Y na predaj v EU tak nemozes napisat takyto nezmysel. Tesla nepotrebuje ziadny rast EU predajov, minuly rok sa dostala do top 3 predavanych aut a pocty ich predajov stale limituje vyroba, nie dopyt, takze viac vzdelavania, menej fabulovania odporucam ;-)
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:46
Re: Budicek pre DE priemysel
Nie, spoliehaju sa na Koreu :) Taktiez drviva vacsina nerastnych surovin na vyrobu baterii sa nenachadza v Cine ako tu mylne dookola omiela napr Windiesel.. a ked je nejaka cast bani vlastnena Cinou, neznamena to ze corona virus bude mat akykolvek vplyv na ich produkciu. Tesla/Panasonic baterie obsahuju len 5-7% lithia a nove Tesla baterie by uz asi nemali obsahovat ziadny kobalt, stale sa pojde viac k dostatkovemu hliniku, uhliku a sodiu. EV baterie sa predavaju prakticky iba 10 rokov.. keby sme po 10 rokoch predaja hodnotili ich buducnost, tiez by to nevyzeralo ruzovo :)
Avatar - Ham.
18. 2. 2020 10:42
Re: Tesla?
Nejsem ekolog, ale kácení lesů (lhostejno zda v Německu nebo v Indonésii) považuji za barbarství nejvyššího stupně. Lesy jsou to co přeměňuje CO2 na O2 a tedy kompenzují do značné míry produkci CO2 lidstva. Jestliže si je pokácíme, tak jsme nahraní, protože každý ví, že sebelepší auta bilanci produkce CO2 nezastaví.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:36
Re: Budicek pre DE priemysel
Tesla bude mít v Evropě obrovský růst, neboj SteLi, koupí si jí těch 2,5 až 6 milionů propuštěných, které letos Evropa musí nutně čekat :-) :-)
18. 2. 2020 10:34
Re: Budicek pre DE priemysel
Mnoho let tam byla dotace cca 15 000 USD, Jaké tam jsou přesně podmínky teď mě až tak nezajímá. Jen vím, že emise CO2 na jedno auto jsou v USA 2x vyšší než v Evropě.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:34
Re: Budicek pre DE priemysel
Koronavirus srazí helmuty na kolena, budou rádi když propustí pod 500 000 lidí letos, pokud dojde na nejhroší, může to být mezi 800 000 až 1,4 milionu a v přebytku nekončí rozhodně. VW musí počítat s poklesem prodeje auta za letošní rok v řádu 15-30%, Mercedes 20-40% a další obdobně.

V číně se za leden a únor skoro nic neprodalo. Řada delarů neviděl víc jak 3 zákazníky od nového roku :-) :-) Nejsou suroviny, nevyrábí se díly, nevyrábí se auta, netěží se, nejsou baterie, nic.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:31
Re: Propouštěni
Němci sou tragickej národ, národ zoufalců co může za všechny prů*ery Evropy za posledních 300 let :-)
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:29
Re: Je to teprve začátek
Ne lidi to nechtěj, chce to jen pár fanatiků
18. 2. 2020 10:29
Re: Tesla?
Musí to mít ale nějaký mantinely. Současný stav věcí, kdy se z protestování dělá nátlak a vydírání se mi fakt nelíbí.
Avatar - Barrichello
18. 2. 2020 10:28
Re: Je to teprve začátek
Díky koronaviru budou propouštět všichni, ne polovina. Brzy nebudou mít co dělat, už ted nejsou vzácné kovy do baterek, paměti, čipy, díly podvozků atd. A kdo má továrny mimo čínu tak ten zdraží protože bude chtít vydělat, takže bude to zajímavé.

Německo letos v přebytku neskončí ani hodně velkým OMYLEM :-) :-)
Avatar - Missouri
18. 2. 2020 10:28
Re: Budicek pre DE priemysel
Problém evropských výrobců je ten, že se prakticky zcela spoléhají na Čínu. Ložiska drahých kovů potřebných pro výrobu baterií se buď v Číně nacházejí, nebo je Čína vlastní (v Africe kobalt). Koronavirus ale všechno zastavil a nikdo netuší, na jak dlouho. Takže buď bude Evropská komise trvat na pokutách za překračování emisních limitů u osobních aut, čímž prakticky zničí automobilový průmysl v Evropě, nebo změní postoj. Jenže už jste viděli úředníka s neomezenou mocí, který si sáhne na vlastní moc? :-O
18. 2. 2020 10:27
Re: Tesla?
Na druhou stranu, pokud Tesle nevadí miliardové dotace na továrnu, tak musí počítat i s protesty. Mohla to postavit jinde. Tam by však byly asi menší dotace.
Avatar - elektrikar
18. 2. 2020 10:27
Re: Tesla?
Plantáž znamená, že to bylo člověkem vysázeno za účelem získání suroviny - dřeva :yes:
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:25
Re: Budicek pre DE priemysel
Kym si nenastudujes US predaje Modelu 3 ktore decimuju predaje BMW, MB a Audi konkurencie a nulovu, pre teba este raz, nulovu dotaciu na ne, nebudem sa k tvojim subjektivnym a silne mylnym nazorom vyjadrovat.
18. 2. 2020 10:23
Re: Tesla?
Ono v Německu je těch lesů poměrně hodně, takže jestli se někde kus lesa vykácí nehraje vůbec roli. Jenže je to Tesla, na který se dá něco vytřískat, takže ekoteroristi ucítili svoji příležitost.
18. 2. 2020 10:22
Re: Tesla?
Německo není rozvojová země, aby se lesu říkalo plantáž.
18. 2. 2020 10:21
Re: Tesla?
Kvůli zeleným z-mr-dům!!! Nakopal bych je do pr-delí a tu fabriku přes jejich nevoli dostavěl. Nesnáším tuhle zelenou pakáž co má za životní náplň jen házet klacky pod nohy.
Avatar - elektrikar
18. 2. 2020 10:18
Re: Tesla?
Třeba proto, že to je hospodářská umělá plantáž, která se měla původně vytěžit v roce 2022.
18. 2. 2020 10:18
Re: Je to teprve začátek
Myslíš jako elektromobilitu? Kde si přišel na to, že to lidi chtějí a volí to? Pokud vím tak to chce hlavně EK. A aby bylo jasno nejsem odpůrce. S těmi plánovanými 250 000 EV do roku 2030 v rámci ČR souhlasím. Ovšem když to bude jen třeba 100 tis, tak bych z toho nedělal žádnou vědu. Každý ať si koupí to co preferuje a co chce financovat, ale žádný dotace na nic nedávat. A jak tvrdí Hammuna tak nic nezvýhodňovat. Čili spotřební daň 12 korun napálit na benzín, naftu a v přepočtu na kWh i na elektřinu u dobíjecích stojanů.
18. 2. 2020 10:18
Re: Budicek pre DE priemysel
Ty to asi nikdy nepochopíš. Možná tě za to někdo platí.
18. 2. 2020 10:16
Re: Budicek pre DE priemysel
Ale ten dopyt je umělý. Jinak by se nedotovalo, nezvýhodňovalo a nezakazovalo.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:16
Re: Budicek pre DE priemysel
Kym si neprecitas financny report Tesly a nepochopis ho tak sa k tvojim subjektivnym mylnym nazorom nebudem vyjadrovat.
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 10:14
Re: Budicek pre DE priemysel
Este raz pre teba, dopyt po EV je vacsi ako ich produkcia, caka sa na ne mesiace a nedostatok baterii ich dodavky este znizi pre vsetky automobilky okrem Tesly, cize tvoje tvrdenie je uplny nezmysel a k mojmu prispevku je uplne odveci, ako vlastne vacsina tvojich prispevkov.
18. 2. 2020 10:08
Re: Budicek pre DE priemysel
Je asi chyba, že lidé z automotive netušili, čeho všeho jsou politici schopní. Velké automobilky si nemohly každý rok pohrávat s krachem jako Tesla. A ty řeči o muliónech EV jsou vynucené. Automobilky ani zákazníci si to nevymysleli. Pokud jde o baterky, tak ty po zkušenosti s fotovaltaikou nikdo v Evropě dělat nechtěl.
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2020 10:00
Re: Budicek pre DE priemysel
Jedná se o mizerný zájem o prémiové EV. Chlap manželce nekoupí auto dražší než má on sám na poskakování po městě.
Avatar - KANKUNEN
18. 2. 2020 09:56
Jsou to jen lži
Motor mají obě auta, spalovák má převodovku, RC model baterku a navíc výkonovou elektroniku. Takže asi rozdíl nula, jen je rozdíl v množství drahých kovů, ale to s praci nic moc nemá. Kráva Merkel přece hledá lidi na práci, takže problém vyřešen. I u nás u strojů v automotive stojí ukrajinci a rumuni. Češi i s ikve tykve vyplňují tabulky na PC se sfalšovanými údaji.
18. 2. 2020 09:56
disel gate
pořád čekám na příval extrémně levných naftových aut z Německa o kterých se tu psalo nedávno!!!
Avatar - .StenLi.
18. 2. 2020 09:55
Budicek pre DE priemysel
Jaguar musel zastavit vyrobu I-Pace, MB, Audi, VW, Kia, Hyundai, Chevrolet a vlastne cely EV svet okrem Tesly maju problemy s vyrobou pretoze sa dostali do LG Chem pasce ktora uz nemohla byt ocividnejsia, pisal som to pri kazdom EV clanku kde sa VW alebo ine znacky hrdili planmi na miliony EV v nasledujucich rokoch a opat to okrem Tesly nepochopila ziadna automobilka. Automobilka moze vyrabat len tolko EV kolko ma baterii a aj ked kazdy mesiac stale vacsiu cast vyroby Tesla/Panasonic baterii konzumuje divizia Tesla Energyy ale aj tak ma Tesla najmensi problem s dodavkami kedze si zabezpecili a zazmluvnili cely retazec od tazenia az po hotovy battery pack a hlavne masivne investovali do vyroby baterii dlhe roky dozadu a aj napriek tomu mam pocit ze Tesla vyvija najvacsiu aktivitu v oblasti expanzie vyroby vlastnych baterii, kedze vyroba s Panasonicom nestaci ani kapacitne a ani technologicky pre najnovsie modely, Tesla startuje pilotnu vyrobu vlastnych baterii s pouzitim technologii firiem ktore kupila. Trochu nechapem preco je to zase vo Freemonte a preco sa vyroba Modelu 3, Y a aj novych baterii stale nepresunula do Gigafactory 1, ale tak oni asi vedia lepsie preco.

DE priemysel potrebuje velky budicek, maju obrovsky nedostatok baterii, velke a stale rastuce plany ich vyuzitia a zaroven vyvijaju absolutne nedostatone usilie na vyriesenie ich nedostatku. Toto moze skoncit len zle a pritom opat staci skopirovat postup Tesly, to co uz VW planuje robit s Northvolt ale investicie a usilie by mali niekolko krat znasobit ak to myslia vazne. Trh s bateriami je najrychlejsie rastuci, su potrebne nie len v EV ale aj v nakladnej doprave a v domoch so solarnymi panelmi kedze Nemci jazdia autami do prace a vygenerovana energia sa nebude pocas dna ukladat do EV a posielat ju do elektrarni a cerpat neskor je kvoli vysokym distribucnym vydavkom nerentabilne.
Je smutne ze sa 10 rokov pozeaju na rastuci EV priemysel mimo DE a teraz sa tvaria zaskocene :(
18. 2. 2020 09:54
Re: Je to teprve začátek
Hlavně to chce Brusel , kupují si to lidé co nevědí co s prachama a automobilky to vyrábí protože platí méně za emise je to jen o penězích , tady se na ekologii úplně sere ...
18. 2. 2020 09:38
Re: Propouštěni
Když jsem tam byl naposled, tak jsem viděl Němce se sklopenýma očima, kteří dělají, že nic nevidí. Ta země se šíleně změnila.
18. 2. 2020 09:35
Re: Je to teprve začátek
Lidé to možná chtějí. Ale jen do té doby než zjistí, že to taky budou muset zaplatit. A to se děje právě teď.
18. 2. 2020 09:35
Propouštěni
No Němci už jsou jenom ovce ???? Proč nejdou do ulic proti tomuto elektro šílenství ??? jak si můžou nechat vládnout od nicek a diletantů kteří nikdy nepracovali ?????? Zrušit EU A POSLAT VŠECHNY ABY EBENOVOU TYČI A LIŠČÍM OHONEM VYRÁBĚLI ELEKTŘINU PRO TEN NESMYSL
Avatar - xxc
18. 2. 2020 09:32
Re: Tesla?
Nechapem, preco tu fabriku museli stavat niekde v lese. Ako keby nemali dost vhodnejsich miest.
Avatar - xxc
18. 2. 2020 09:31
Re: Je to teprve začátek
Ani nie, kvoli setreniu halierov sa to asi nekupuje. Mensia vyroba je vhodnejsia z hladiska ekologie. Ludia to chcu, ludia to volia, nevidim dovod na neustale spochybnovanie.
18. 2. 2020 09:29
Re: Je to teprve začátek
Třeba je jako u nás a elektrokolenovrti se radují, že ušetří pá haléřů na km.
Avatar - Missouri
18. 2. 2020 09:29
Re: Tesla?
Nenálepkuj, lidi mají právo protestovat, to je demokracie. Kapitalismus musí být regulován a hlasům obyčejných lidí musí být dán prostor. Tobě, mně, komukoliv. Jinak skončíme v dystopii. Nebo v krvi... ;-\
Avatar - Missouri
18. 2. 2020 09:26
Re: Tesla?
Jenom jsem si rejpnul. Před nějakým časem jsem tady v diskuzi věštil, že žádná gigafaktory se v Německu nepostaví. Už tehdy šla informace, že ekologické spolky a občané z okolí to nedopustí. Teď zasáhl soud. Jsem zvědavý, kdo vyhraje, jestli aktivista Musk, nebo aktivista Helmut... :*)
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 09:24
Re: Tesla?
… zapomněl jsi na uvozovky ve slově "ekologové"
Takže "ekologové" jsou proti stavbě fabriky na "ekologická" auta.
Slovo "ekologové" totiž nesprávně navozuje dojem jakoby vědce, profesionála, seriózního člověka, čímž tito povětšinou tedy rozhodně nejsou, je to banda levicově anarchistických spratků.
18. 2. 2020 09:23
Re: Tesla?
Už mnohokrát bylo řečeno, že na elektroautech se nic nevydělá. Navíc místo evropských firem to bude Asie.
Avatar - WinDiesel
18. 2. 2020 09:19
Re: Je to teprve začátek
všechno vědí a nadále pokračují v přípravách na rituální sebevraždu …..
18. 2. 2020 09:19
Re: Tesla?
Když člověk něco vyrábí, téměř vždy to má dopad na ekologii. Je zajímavé, že ceny aut letí nahoru, ale počet lidí, kteří je vyrábějí klesá. To tedy znamená, že přidaná hodnota na výrobě aut klesá, což nevyhnutelně povede ke gigakrizi, a to i kdyby se postavila gigafactory.
Avatar - Missouri
18. 2. 2020 09:07
Tesla?
Zatím tento server stále nepřevzal a nepublikoval informaci, že stavba gigafaktory Tesla v Německu je soudně zastavena. Považte, že kvůli ekologickým dopadům. Takže ekologové jsou proti stavbě fabriky na "ekologická" auta. Že to není na Hybridu se nedivím, ale tady? Nicméně povinný přechod na elektromobilitu mi připomíná takzvanou "přestavbu", nebo perestrojku, chcete-li. Model centrálně plánovaného hospodářství v osmdesátých letech minulého století krachoval a komunisté museli honem hledat cestu ven z průšvihu. Centrálně naplánovaná elektromobilizace mi to připomněla. Těším se na perestrojku... :-!
18. 2. 2020 09:02
Je to teprve začátek
Je to teprve začátek a samozřejmě nepůjde jen o automotive. Dotkne se to skoro všech. Německý průmysl v prosinci klesl o cca 7 procent.