Spoustě lidem přišel vzhled Civicu Type R až příliš odvážný, na což Honda konečně našla odpověď. Ty ostatní zase potěší exkluzivní limitka s okruhovými ambicemi.
Vážně jsem si myslel, že si bystřejší...
Moc dobře vím na co reaguji, zřejmě na rozdíl od tebe.
Přečti si znovu mou reakci, tentokrát pořádně, a pokus se u toho i trochu myslet.
Vím velmi dobře jak vypadají civilní verze Civicu (hb i sedan), takže to "školení" si klidně mohl vynechat. S designem civilní verze, včetně hb!, nemám větší problémy (vypadá trochu jako kompaktní liftback), designově je to sice spíš jako verze "Type R line" apod., ale budiž, svým způsobem to (pro někoho) může být bonus, že za ni nemusí připlácet. Problémem designu Type R není zdaleka jen samotné přidané velké křídlo, které mělo být volitelné už od začátku (což se teď konečně prakticky stalo), ale hlavně spousta "přilepených serepetiček"! Počínaje trumpetkou mezi výfuky a infantilními nekonečnými červenými polepy/proužky konče. Golf GTI to má jen vpředu (na masce/světlech), ale my ti to dáme komplet kolem dokola (i na kola) a vzadu ještě něco k tomu a hned budeš mnohem větší King, v duchu asijské tržnice - čím víc pruhů, tím víc adidas. Podobně "bohaté" (typicky červené) proužkování, to je dnes jeden ze symbolů garážového optického tuzingu, to už je běžně i na plastových poklicích na benzinkách: https://www.auto-doplnky.com/…-sada-4-ks-2.jpg
Na červeném autě se to aspoň částečně ztratí, k neutrální barvě (černá, šedé, bílá) se to sad nějak (se zavřenýma očima) dá přežít, ale třeba ke žluté, nebo k modré, je to kýč - kolotoč.
A na to, že má Type-R přeplácaný design rozhodně není třeba patent na vkus. Na to stačí selský rozum a srovnání s designem hh konkurence, že je Type R třídním králem přeplácanosti je pak jasné velmi rychle.
Poněkud zoufalé přirovnání k Banglovu designu je mimo mísu, ten design byl kontroverzní, ovšem nikoli přeplácaně vyzývavý. Něco na něm bylo inovativního/přínosného a něco na něm mnoha lidem (včetně mě) vadilo, ale to, co mi na něm vadilo tehdy, mi vadí dodnes, takže ne každý potřebuje tolik času jako např. ty. Každopádně "bangléra" by byla na delší diskusi, kdežto tohle je (proti tomu) jasné jak facka.
Ty výfuky tam má i 1.5... myslím že stejně jako TypeR?
Mně to opticky nevadí, jen teda... když člověk koukne pod auto, kolik to tam zabírá místa... pak se nelze divit, že tam není místo na rezervu... a samozřejmě ani na tažné.
Pro vysvetleni - iudex dal odkazy na "civilni" verzi a na Type R.
Jenze ta "civilni" je (trochu nestastne) v sedanu, ktery sam o sobe je "civilnejsi" nez HB! Lepsi by bylo pouzit toto foto "civilniho" Civicu: https://www.auto.cz/…rtovni-styl-lepe?…
Pochopils?
Podle me se taky Type R od "civilni" verze - HB tolik nelisi.
Ano Type R je rozsireny, vicevyfukovy, se spoustou otvoru z nichz nektere jsou dokonce funkcni :-)
Ale Civic HB v zakladu je uz pomerne agresivne stylizovany auto.
Mne kdyz se nelibi A4, tak se mi nebude libit ani RS4.
Ten design proste zustava.
Jen ty ostrejsi verze byvaji koukatelnejsi (kdyz osadis tlusty kola, pripadne rozsiris blatniky a cely to snizis..) viz Oct. RS.
Btw. Debata na tema preplacany design je vtipna :-)
Obzvlast kdyz si nekdo mysli, ze ma patent na.. vkus :-D
Vzpominam si jak minuly CR-V bylo zpocatku strasne kontroverzni.
A pak si lidi zvykli a uz jim prijde uplne normalni :-)
Nebo Banglovo 5er. To bylo humbuku. Musim priznat, ze i ja jsem potreboval asi pul roku.. No po letech je to nakonec (porad) pekny auto.
Mozna kdyby tu jezdilo vic Civicu, tak by si lidi zvykli a ocenili ty propracovany krivky.
Jediny, co mi vadilo byly ty velky fake-otvory (HB). Coz se ale po FL podstatne zlepsilo.
Pokud mezi těmi auty nevidíš žádný jiný rozdíl, než odlišné verze karoserie (sedan/hb), pak je s tebou debata na téma "přeplácaný" design CTR naprosto zbytečná.
Liší se snad nějak zásadně designově? A ano všechny Civicy mají křídlo jen různě velké. Copak jeho velikost rozhoduje o designu auta? A nebo rozdíl mezi 2 či 3 výfuky?
Své dojmy a soudy vydáváš unáhleně za fakta.
Projdi si to celé od r. 1979, společný základ od začátku. I na netu je toho k tomu dost.
Např. Golf Variant a Jetta Variant jsou úplně identická auta včetně karoserie, pro EU na to lepí nápis Golf a pro US trh nápis Jetta. A pak jsou to v té tvé statistice dvě úplně jiná/různá auta.
Na Civic ten součet stačí pořád...
Mně nejde o nic, to tys tu začal šermovat statistikou Civicu (podle jména), když ti došly argumenty.
Píšeme tu přímo pod CTR o designu verze CTR! (viz diskuse) a je snad samotná verze CTR, 4. nejprodávanější auto na světě? Nebo snad všechny Civicy mají vzadu žehlící prkno a tři trumpetky k němu?
P.S. Když by byla Tata Nano nejprodávanějším autem na světě, byl by to také dostatečný důkaz kvalit jejího designu?
No zacalo to tim, ze Civic je pro nemajetne krizisty :-)
Ja jsem se to snazil zpochybnit, ze ctvrte nejprodavanejsi auto sveta nebude asi mit cilovou skupinu zakazniku jen nemajetne krizisty stredniho veku :-D
Do roku 2019 byla Jetta na PQ35, zatimco Golf uz dlouho na MQB.
To byly pomerne odlisny auta :-)
Promin, ale o co ti jde?
Jak jsi psal, je to statistika podle nazvu.
A to se prodalo nejvic Corroll ;-)
Klidne si udelej vlastni statistiku HB, pak vyjde Golf jako nevic nejlepsi :-D
Realite je ale takova, ze Civic je mnohem spolehlivejsi auto s lepsim podvozkem a absolutnim top hot-hatchem ;-)
Faktem zustava, ze Corolla je prvni, Civic ctvrty a Golf sesty.
A Golf by Corollu nedohnal ani kdyby zapocetl Jettu 2x. :-)
PS Nez pripocitavat ke Golfu predchozi Jettu, tak to spis Oct. a Leon :-):-):-)
Na společném základu jsou o 40 let déle, konkrétně od r. 1979!
Podle světových statistik si asi nekupuje auto nikdo, ale každá statistika dopadne tak, jak nastavíš její parametry a pokud by se to bralo jednotlivě podle karosářských verzí, pak je Golf suverénně nejprodávanějším hb nejen v EU, ale i na světě.
Několik let zpět tady byl větší článek o světových prodejích a na součet Golfu a Jetty(Vento,Bora...) neměla ani Corolla včetně Aurisu, o Civicu nemluvě.
Na spolecnem zakladu je Jetta od r. 2019.
Predtim byla na jine platforme.
Mne je to vlastne jedno, klidne si ji tam pripocti :-)
Jinak v motorkach Honda asi nema moc konkurenci v evropskych znackach.
Tu prvni otazku asi uplne zodpovedet neumim. Fakt je, ze nemecky PR je (nebo alespon de nedavna bylo) hodne agresivni.
A VW (narozdil od Hondy..) samozrejme provazi rada podvodu na zakazniky..
Dale Honda se prilis nesoustredila na diesel.:yes:
Jsou na společném základu a bez nejmenších problémů by se mohly jmenovat stejně, a hlavně ty světové statistiky takové detaily vůbec neřeší, tam se sčítá jen podle názvu, klidně v rozmezí několika generací. Stejný název, jinak všechno ostatní je jim jedno. Je to statistika jmen/názvů, nikoli produkce značky v dané třídě/segmentu.
A když ještě měla Honda v EU mnohem lepší prodejní čísla, tak tu naopak patrioti nebyli, spadli tu z nebe později? Motorkáři v EU takoví patrioti nejsou?
Myslim, ze Jetta je mnohem odlisnejsi.
Dokonce je na jine platforme nez Golf!
Edit: Od r. 2019 je na stejne platforme.
Jetta byla v r. 2019 az 48 nejprodavanejsi :-O
Civic sedan a HB jsou celosvetove skoro stejny auta.
Kolikaty je Civic v Evrope me nezajima.
Tady je trh pokrivenej patrotismem. :-)
A Civicu uplne nepridava vyroba HB v UK..
Ten jsem tu nikdy nevidel. Psal jsem o Comfortu.
Sko je podle me neprodejny zbytecny vybavovy stupen.
S panoramou nevim jak to je.
ACC je super hlavne na dalnici, ale i na takove silnice 1. tridy, kdyz je hustejsi provoz. Jasne, idealni je kombinace ACC s automatem.
V manualu ale muzes samozrejme radit a ACC funguje porad.
Světově (na rozdíl od samotné Evropy) je nejpopulárnější karosářskou variantou sedan, jenomže ta se u Golfu jmenuje jinak (nejčastěji Jetta), a to je hlavní důvod, proč není Golf nejprodávanějším autem na světě, kdyby měl i Civic pro sedan jiný název, tak je hooodně daleko za Golfem.
Tohle vlákno je o interiéru... a ten byl pro mě u normálního Sport mírné zklamání. Díval jsem se teď do ceníku a Sport už neexistuje, jenom Sport plus... tak doufám, že tam není povinně kůže bez perforace (když už tam je panorama).
Osobně moc neřeším, co je základ a co není... konkrétně třeba ACC bych v autě nechtěl.
Základní Civic S má plastovej volant, manuální klimu, nemá rádio (!) ani elektrická zrcátka, ani plato kufru... a ani ty vyhřívané sedačky. Ale jak říkám... za mě to problém není, prostě se koupí aspoň Comfort, no stress, spíš mi vadí nemožnost si to nějak nakombinovat (třeba pevná vazba panoramy na výbavový stupeň je protivná... fakticky už v novém ceníku neexistuje 1.5T bez panoramy). https://www.honda.cz/…R20_20200101.pdf
Honda se vratila ke slozitejsi zadni naprave a ten rodil je opravdu znat.
Jak v komfortu, tak v jizdnich vlastnostech.
A jeste presunuli nadrz na obvykle misto, pod zadni sedacky (na ukor magic-seats).
Coz samozrejme zlepsilo rozlozeni vahy. A umoznilo nizsi posaz. Ten pocit z rizeni i standardnich verzi je vynikajici.
Tak Civic, pokud vim, neni nijak zvlast odlisne auto v sedanu a HB.
Jinou variantu neznam.
A tyto dve z velke casti identicke varianty jsou prodavany celosvetove.
Ty znas nejakou odlisnejsi karosarskou verzi, ktera ma spolecny jen nazev???
Vis, Civic byl treba nejprodavanejsim autem Kalifornie.
A tam si na zebraky uplne nepotrpi :-)
Nehlede na to, ze Civic je vybavenej slusne uz v zakladu.
Z dulezitych veci chybi v zakladu snad jen kamera, kterou instaluje autorizovany servis za 8.000Kc.
Veci jako ACC, vyhrivany sedacky, automaticky svetla atd. tam jsou.
CTR (3dv. hb) na bázi 8G bych ještě taky zvládl, ale běžné verze (5dv. hb) to už pro mě byla docela (designová) tragédie, třeba přední maska ve stylu alobal pod plexisklem, to nedávám dodnes, když to ještě někde uvidím: https://img1.hyperinzerce.cz/…a-civic-8g-1.jpg
Světové tabulky, kde se sčítají různé karosářské verze pouze v případě společného názvu!
Logicky píšeme o tom, co vidíme tady v Evropě. Na kterém místě je v EU?
Ceed GT dejme tomu, to je cenový konkurent té 1.5... i30N ale není konkurent pro běžného Civica... a TypeR je v tomhle ohledu v pořádku :-) . Obecně byl ale interiér u Civicu spíš zklamání.
S volantem, budíkama a středovou konzolí jsem žádný problém neměl, to je za mě v pořádku.
Tak on ten civic 8g globální model a evropský model (ufo) vypadaly velmi odlišně, s tou globální verzí (která dělá prodeje) by toho "krizista" moc nenamachroval, to je/byl takový rapid pro americké důchodce. ;-)
Souhlas, 5G to byl vrchol designu Civicu, hlavně 3dv. hb (ideálně s 1,6 VTi) a stylová dvoumístná CRX.
3dv. hb měla ségra a tu CRX pro změnu (bývalá) švagrová.
Pročpak asi nemají v garáži Hondy dnes? ;-)
jj běžny civic vypada velice dobře. Sice je tam par detailu, ktere se mi nezamlouvaji, ale jako celek za mě super. Hned by bylo na cestach koukatelněji, kdyby tenhle model byl vidět. Což sice je, ale ne u nas v dědkovske a konzervativni evropě. A nejen za vzhled, ale i za odvahu přijit s něčim odvažnym davam hondě palec nahoru. :yes:
Ta stredova konzola bez displeja v limitovanej verzii vyzera hrozne.
Hlavica radiacej paky sa mi viac pacila starsia.
A v limitke ostala elektricka rucna brzda, ale nie je klima... :no:
P.S. Limitovanie verzie HH sa nejak rozrastaju. Najprv Cupra R, potom GRMN, i30N, Megan RS Trophy R, teraz Type R :-)
Není třeba....paměť mě ještě dobře slouží, i když pamatuju měnovou reformu v 53..... ;-)
PS. Ty nádechy a výdechy tam byly pro ty, co si to auto chtěli koupit..... ;-)
No tak si ti diskuse najdi co tam kdo psal... a jestli někdo není názorově konzistentní, můžeš mu to omlátit o hlavu :-) . Mně nejvíc vadily ty obří fake nádechy a výdechy.
Jo, to mi dochází... a já říkám, že se mi určitě líbilo víc 8G, než trošku MPV-style 7G. 9G byl za mě trošku krok zpět, tam byl hodně zajímavý ten koncept se světly ve spoileru... ale pořád 9G ok a dal bych mu přednost před 7G.
Jo na ty sedačky s malou oporou jsem zapomněl. Ty mě také zklamaly. Pač člověk sedne do blbého ceedu GT nebo nedej bože i30n a je jak o dvě třídý výše. I když sedí výše než by bylo třeba.
K čemu je perfektní motor, řízení a řazení, když to zabíjí vzhled zadní poloviny auta a interiér.
DonVito: Když srovnávat to s Oktávií je nefér. Škody jsou taková užitková firemní auta bez špetky výstředností. Interiér 9g mi nevadí. To beru jako evoluci 8g, kde jsem si zamiloval ukazatel rychlosti těsně pod oknem. Proto se mi nejspíše nelíbí kaplička 10g. Obrazovka mi také příjde moc sklopená a nízko. No a celé to zabíjí ta podivná středová konzole.V type R to ještě jde, ale v obyčejném sportu.
Jo sedacky se mezigeneracne trochu zhorsili..
A razeni bylo lepsi u 9g.
Na druhou stranu 10g ma spickovy podvozek novy turbomotory a treba ACC v zakladu.
Hmmmmm....z toho co jsem kdy četl o CTR bylo právě TO KŘÍDLO nejvíc kritizované. No a teď, když ho Honda "umírnila", tak tady čtu, že bude lidem chybět....som z toho volaký zmatený.... :-!
Pokud se bavíme o Civicu obecně - přední sedačky nejsou nic moc (i když pozice je fajn), tam je většina konkurentů lepší. Vzadu se sedí celkem příjemně, ale je to tam extrémně šedivé... teda v tom 1.5 Sportu co jsem zkoušel před pár lety bylo... žádné prošívání, žádná textura... a mimochodem ani žádné výdechy klimatizace. TypeR je jinde... samozřejmě přední sedačky jsou úplně jiná liga... a i vzadu je nějaká červená a tak.
Hádej, na co teď teď zrovna stojím frontu...?
Akorát na to infantilní "tr.tr.tr." (trio trilkových trumpetek) mi Honda dodá ještě karbonový závěs, jako individuální optický tuning pro ještě větší introverty. ;-)
Tak článok som si pre istotu prečítal ešte raz a stále tam nevidím napísané, že by klasický type R zostal, ale OK, informáciu som aspoň dodatočne dostal.
Stejne draha konkurence je pro me Octavia a ta dosavadni byla v interieru tragicka..
Mne se ty digitalni budiky libi vic, nez u BMW.. Grafika? Ta je mozna u BMW lepsi.
Ale i ta Honda pusobi luxusne.
Mam na to opacny nazor. Interiery Hondy 9g i 10g mi naprosto vyhovuji.
Rozdil v materialech tam mozna je, nevim. Priznam se, ze na toto jsem se nikdy nijak zvlast nesoustredil.
Na druhej strane ak je práve extravagantnosť či nápadnosť to, čo hľadáš, tak CtR v tej žltej je asi najlepšia voľba. Z môjho pohľadu nemá zmysel umravňovať nejak to auto, je od základu tak robené a meniť jeho štýl odstránením krídla je len tak nasilu, takže ak CtR, tak s mega krídlom a v tej nápadnej žltej. My sme na to už moc starí, ale pre mladších a odvážnych, prečo nie? Aspoň je na cestách pestrejšie. :-) Každopádne zajazdiť by som si s tým chcel.
Tiež nemyslím, že odstránenie "žehliacej dosky" to vyriešilo, ako väčší problém som vnímal všetky tie otvory (funkčné či falošné). A ten, komu dizajn auta samotného sedí, tam bude chcieť aj to krídlo, to proste tak nejak ladí k celkovému stvárneniu; proste buď-alebo.
Naopak kvitujem 19ky namiesto 20" na štandardnom type R, predsalen tak nízky profil (resp. výška pneu) na našich cestách bol hardcore.
Ano digitální budíky tam byly, ale grafika žádný zázrak není. Středová konzole je pořád příšerná a kvalita materiálů také nedosahuje stejně drahé konkurence. To ale honda neměla nikdy. Já mum sám civic 8g tam je to také hrůza ve srovnání se stejně starou konkurencí. Takový Insight je na tom podstatně lépe. Z aut, které jsem na podzim projížděl mě snad více zklamal už jen nový focus.
Cilem klimaticke dohody je zabranit celosvetove katastrofe.
A asi by bylo spatne delat vsude radikalni opatreni - energetika, stavebnictvi, prumysl a aut si nevsimat ;-)
Jak jsem psal, Type-R na svatecni jezdeni.. Stejne o tom mluvi i James May, ktery si koupil Teslu. Kdyz bude bezne jezdit vetsinou bezemisne, pak neni problem se obcas svezt necim poradnym.
Vlastně ani nevím, který poslední Civic se mi líbil, asi bych musel zabrousit do dvou generací v 90-tkách. A to ta novější s velkými kukadly byla už na štíru. ;-)
HRV je v zásadě hodně konzervativní auto... Jazz taky není žádný úlet... a to éčko je taky takový hodně úhledný a elegantní. No a nakonec i NSX je na svou třídu konzerva :-)
Honda E by nemala zlacniecť o tretinu ale stáť tretinu ceny čo teraz.
Kto chce žravé auto tak nech si ho kúpi a nevidím dovod prečo by malo byť zdaňované ešte dodatočne (emisie), keď majitel to celkom zaplatí na palive.
CTR ako auto :yes::yes: , ale vzhľad zozadu stále na :no::no:
Tak když už vyhazují dotykovou obrazovku... to taky nevypadá bůhvíjak skvěle... a kolik ušetří g? https://img2.auto.cz/…ull/6193157_.jpg
Asi bych radši oželel mlhovky, ty už jsou u dnešních LED světel... nechci říct zbytečný, pořád zůstává jejich výhoda v tom, že jsou níž... ale osobně bych se bez nich klidně obešel (a na Insi je nemám).
BTW, vypadá to, že u zrcátek jsou vejškový repráky... to bych si taky u hardcore verze asi taky odpustil.
Takto je to nastaveny a mne to prijde v poradku. Drahy zravy auta budou dotovat ty usporny/bezemisni v pripade, ze o ty bezemisni nebude zajem.
Pro me by byla idealni kombinace Honda E, kterou bych jezdil vetsinu casu a Type R na svatecni vyjizdky :-)
No musel jsem si trochu zabycharit :-) Ve skutecnosti nakup Type R neplanuju..
Ale kdyby slevili Ecko aspon o tretinu, tak bych o nem uvazoval.
Moc se mi libi. Myslim, ze bude jezdit neuveritelne. Jezdim hlavne po meste a Honda E je proste ideal. Zadni pohon. Vice nez dostatecny vykon do mesta. Maly obratny auto. :yes:
Zadní část toho auta je beztak stále doslova hnusná.
A i ten interiér by potřeboval zmodernizovat. Za ty peníze (a to myslím i nižší výbavy) jsou pěkných pár let za konkurencí.
Jinak tohle auto prostě nemůže být pro introverty ani v holo výbavě.
Křídlo asi není to, co mě rušilo nejvíc... to "inťoušské" se mi moc nelíbí. Ale kvituju rozbití těch obřích zaslepených nádechů a výdechů, to teď vypadá o dost líp. Trošku mě překvapuje, že radikálně odlehčená verze pořád má mlhovky...
Ale jinak to modry i zluty auto - krasa.
Mne to auto pride vzhledove vyvazenejsi s tim silenym kridlem :-)
Na silnici vypada vyborne rozkrocene :yes:
Jestli se do ceny Type-R promitnou emisni limity bude hodne zalezet na uspechu Honda E.
Honda deklarovala, ze zadny povolenky platit nebude. Takze by se cena Type-R teoreticky navysovat nemela.
Nejen to, ale i chyby v překladu... "Černé sedačky uvnitř dostávají červené prošívání"...sedačky byly a budou červeno-černé. A červené prošívání interiéru (v alcantaře) už bylo a je stejné jako u minimálně MY2019. Srovnávám tady fotografie se svým autem. Rozdíl je v hlavici řadící páky - nemůžu si pomoci, ale kovová "kulička" byla tradičnější a vypadala lépe. A pak volant je místo kůže rovněž v alcantaře, ale stejně barevně provedený. Jednou z kontroverzních změn nejspíše budou výfuky, pokud udělají uměle dokreslený zvuk v kabině jako konkurence. Izolační výplně vevnitř navíc taky jen zvýší váhu...no ale uvidíme. Nicméně skladovky MY 2019 bez dost pravděpodobných dodatečných euro eko úprav (viz nový štítek výrobního čísla s euro-) ještě jsou. Jen už není jejich podpora ze strany českého zastoupení, páč auto není prioritou (emise). A prodejce, co chce prodat Type R, musí prodat alespoň jednu elektrickou nebo 2 hybridní Hondy, aby se k ní vůbec dostal. Jen se o tom nahlas nemluví a nepíše, ale je to šílené. Naši novináři by neměli chrápat a o tomhle psát!
článek je o těch dvou nových verzích a mj. je uvedeno, že klasický Type R s velkým křídlem pořád zůstává, je tam i odkaz: https://www.auto.cz/…-podvozku-132803
Dohromady jsou teď tedy opravdu tři verze: klasický omlazený Type R (ukázaný už v lednu), Sport Line a Limited Edition (novinky)
Tak ten článok je trochu mätúci, nie je z neho dobre jasné, či má teraz type R dva varianty, alebo až tri. Teda či je teraz triezvejší Sportline (bez krídla) a potom Limited edition, alebo sú verzie tri: triezvejšia, klasický type R a limitka? Z článku by som usudzoval o dvoch verziách, z fotiek ale o troch: https://img2.auto.cz/…ull/6193162_.jpg A tak mi to príde aj logickejšie, predsalen pri variante iba s dvomi verziami by sme prišli o klasický type R a to asi výrobca nechcel.