Volkswagen Užitkové vozy dnes v Düsseldorfu představil pátou generaci víceúčelového modelu Caddy, který se může pochlubit stylovějším designem, prostornějším interiérem, hospodárnějšími motory a záplavou moderních technologií.
To je opravdu vtipné. To co předchozí generace prezentovala jako největší konkurenční výhody tato generace odstranila - skrytou lištu posuvných dveří, velké zpětné zrcátka.
A ve finále je vlastně horší než francouzská potažmo italská konkurence z které si VW dělá "srandu" - Caddy nemá otvíratelné zadní okénka a to ani jako výklopná, nemá blinkry v zrcátku, ale z II. fábie, okno 5. dveří stále nelze vyklopit.
Jasné takto v TOP vypadá hezky, ale to se na silnicích moc neuvidí, je to dodávka. Za cenu člověk dostane významně méně a významně horší než od konkurence.
Pořád mě doráží to, jakoby výrobce vůbec nezjišťoval co klasický uživatel od tohoto typu vozidla očekává a jak jej používá. Nebo alespoň mohl kouknout ke konkurenci.
Uživatel je nějaký opravář, kurýr apod. To je milion věcí a tím pádem potřeba spoustu různě velkých schránek, kafe, tuny papírů a faktur.
Když člověk sedne do Kanga, Riftera, Dobla, Experta, Berlinga tak toto vše kolem sebe člověk má, obrovské organizéry na dokumenty, držák na láhve ve dveřích a kafe na palubce, různě velké na sobě nezávislé schránky, vše lze ovládat i v rukavicích, vše je udělané dost masivně, tak aby to vydrželo a rychle se používalo.
Nic z toho nový Caddy nesplňuje. - je to hezké, ale praktické to moc není.
Asi bude mít super podvozek - na druhou stranu, je to u dodávky to nejpodstatnější ?
Myslím, že berlingo/rifter předvedl v nové generaci o mnoho více, mnohem více předvedl i v té předchozí.
...je tam aj zopár múch. Neviem prečo im nenapadlo spraviť vyklápateľné sklo zadných dverí, napevno sú aj bočné okná na posuvných dverách.
Tá hlinená hnedá je veru hnusná, ale inak za mňa dizajn ok. Pri týchto topánkoidných dodávkach toho moc nevymyslíš, ak majú byť aj praktické. Teraz je za mňa najkrajší asi Peugeot Rifter.
A ešte jedna poznámka. Sportsvan končí, takže je tam myslím vidieť snahu nahradiť ho Caddynou.
To je sice pravda, jenomže tam byl už technicko/legislativní tlak, současná caddyna stojí na staré platformě PQ35, do té už zkrátka nelze implementovat všechny současné nebo budoucí moduly MQB, což se týká i motorů, to se zase přenáší do emisí atd, a to vystavilo hlavní stopku.
- neumožňuje naložit pořádný náklad. Čili kombinace týden - práce / víkend - rodina, pro kterou je takový vůz postaven tu vlastně není. I vyjmutí sedadel 3. řady tu nebude nijak jednoduché.
No vzhledem k tomu že caddy byla po 17 letech v segmentu nejprodávanějším vozem, tak je spíš otázka zda ta změna není moc. Třeba interiér staré verze byl opticky (ne ergonomicky!) lepší.
Souhlas. V poslední době to VW trochu překombinovává. Golf je zepředu úplně jiné auto než zezadu. Tady jsem nějak nepochopil rozpolcenost přední masky. Nahoře caddy, dole v nárazníku voština z I.D. a mezi tím škvíra, kterou asi okoukali z twinga 1. generace. 3x jinak na pár decimetrech čtverečních.
"Již první pohled na příď nového Caddy by měl podtrhovat jistou sportovnost. Designéři mu totiž dopřáli například vyšší kapotu...." No vidíš, a můžeš se jít s Radicalem klouzat. :D:-[]
...to slovo je jako kletba. Co je na té dodávce sportovního? Jak tohle může vůbec profík vypustit z klávesnice?
Ne, není sportovní a nebýt nárazníku s maskou tak nevím, že to je inovované. Na druhou stranu, co u dodávky měnit. Celkový tvar vychází z praktických potřeb, zastaralý být nemůže, protože jde o tradiční linii MPV a to je asi tak vše.
Změny na zadní nápravě byly třeba. Měl jsem na pár dní nějakou luxusnější verzi za strašnou raketu a hopsalo to i na spadlých listech.
Designéři vůbec nepochopili v čem byl Caddy tak geniální - ačkoliv je to dodávka, působil velmi solidně a "masivně" díky oblým, hladkým tvarům, vystouplým blatníkům a bokům zužujícím se ke střeše. Ten nový je doslova pomačkaná krabice zezadu připomínající Tourneo Connect. Teď už je opravdu hezčí Dokker, který se dříve u Caddy inspiroval. Ani lištu na odsouvání dveří nedokázali dat do barvy jako u minulého. Otázka je, proč VW nezaměstná pořádné designéry, to co poslední dobou produkují je děs.
Sakra, člověk se po všech těch vizualizacích ( https://auto-mania.cz/…na-v-unoru-2020/ ) těšil na něco novýho, a nakonec máme před sebou... no... Caddy. Revoluce se nekoná, evoluce byla očekávatelná. Ale tak proč měnit něco, co funguje. Je pravda, že teď to auto vypadá svěžejc.
Jen při prvním pohledu zezadu jsem myslel, že vidím faceliftovanej Dokker.