Zdárek Done,
účty od elektrospolečností samozřejmě občas musím studovat taky, jako asi každý.
Jak jsem psal níže/výše, šlo mi o to zjistit, zda v článku citované tvrzení (nejvýkonnější park s rychlonabíječkami v celé Evropě, přičemž veškerá energie pochází z obnovitelných zdrojů) může být pravdivé.
Jak to tak vypadá, tak "asi" není.
S vysokou mírou pravděpodobnosti lze tedy mít za prokázané, že tento (PRO-elektromobilní) článek je založen na LŽI, kterou vyplodilo PR oddělení automobilky Porsche
Toť vše. Nic víc ani méně v tom nehledej
BTW, kdybys viděl JAK malilililililililililililililililinkaté drobnůstky občas musím očas se zákazníky řešit, "asi" by jsi měl taky vycvičené oko na detaily... Zažil jsem situaci, kdy se řešila reklamace zboží od konečného zákazníka (několik kamionů hotových dílů se stahovalo přímo z automobilky a po celém dodavatelském řetězci to došlo až k nám) a řešilo se, zda příměs jedné látky v daném materiálu je spíše 1 nebo 1,5 promile ...
A na tomto PŮL PROMILE se otáčela reklamace v hodnotě +- 200.000 Eurů. A věř tomu, že jsme z toho byli všichni propocení až... ba i jinde. :-O
Jakube,
souhlasím s oběma vašimi body - nominální příkon je něco jiného než reálný odběr atd atd atd.
Chtěl jsem toliko zjistit, zda v článku citované tvrzení (nejvýkonnější park s rychlonabíječkami v celé Evropě, přičemž veškerá energie pochází z obnovitelných zdrojů) může být pravdivé.
Jak to tak vypadá, tak "asi" není.
S vysokou mírou pravděpodobnosti lze tedy mít za prokázané, že tento (PRO-elektromobilní) článek je založen na LŽI.
Toť vše. Nic víc ani méně v tom nehledejte
Jestlize to beres doslova a technicky, tak se na tom samozrejme shodneme.
Ale taky se shodneme na tom, ze i kdyz platis CEZu, tak podle stejnyho principu odebiras i od EONu.. A je to dulezity??
Proste energeticka spolecnost mnozstvi odebrane energie MUSI vyrobit z obnovitelnych zdroju.
Samozrejme v jednom urcitym okamziku to musis brat s rezervou a muze se ti tam nejaka 'spinava' energie dostat. Ale o to asi nejde ne? Myslim, ze tady resis vec, ktera k reseni neni. Jde o to komu platis a kolik se toho vyrobi. A samozrejme dokud bude 'fosilni elektrika', tak se ti tam bude 'primichavat' :-)
Hele nechci te precenovat, ale ja si ve skutecnosti myslim, ze tomu moc dobre rozumis... ;-)
Zkus mi odpovedet, jestli si opravdu myslis, ze na tom o cem pises skutecne zalezi. Ja myslim, ze jsme si o tom (jestli je to skutecne ryzi pravda v kazdy okamzik..) podiskutovali, ale pritom je to takova blbost :-)
PS Z pohledu ekonomickyho (za co zaplatis) je ten slogan (nejspise) pravdivej ;-) No a to za co zaplatis, je tak nejak v kapitalsmu to nejpodstatnejsi ;-) O tom, ze si cucnes jinde a ta zelena se vyrobi (drive) nebo pozdeji a vykompenzuje to.. muzes psat tak do diskuze na acz.
PPS Hlavne z toho nevyvozuj zadny zaver co by kdyby v budoucnu a jen se zelenou atd. To s tim nesouvisi. Grid se v budoucnu stejne tak radikalne zmeni, ze jakekoli uvahy na zaklade dnesni situace jsou zcestne.
1. Je třeba si uvědomit, že těch 350kW není zdaleka využíváno po celou dobu nabíjení. Je to třeba jen 50% doby, pak se výkon snižuje. Takže váš výpočet platí za předpokladu, že všechna auta přijedou ve stejný okamžik.
2. 5-6MW je jedna výkonná elektrická lokomotiva. Elektrický rychlovlak má ještě více. Je snad problém s rozjezdem vlaku?
Takže se shodneme na tom, že to, co firma Porsche deklaruje "Porsche říká, že jde o nejvýkonnější park s rychlonabíječkami v celé Evropě, přičemž veškerá energie pochází z obnovitelných zdrojů." je... řekněme tvrzení velmi odvážné a na pravdě se nejspíše nezakládající?
Ja nie som zástanca OZE v súčasnej podobe. Tie kvázi virtuálne batérie sú len inak nazvané horúce zálohy pevných zdrojov.
Mne išlo len o to, že dodať ten výkon naozaj nie je problém. A energia, ktoré by sa prevozila aj pri 100% súkromných aut na elektriku je len zlomok celkovej produkcie.
S pohľadu CO2 majú EV majú zmysel tam kde sa elektrika vyrába z veľkej časti čisto.
PS: Naša najväčšia vodná elektráreň nie je podľa stupidných pravidiel EU počítaná ako OZE. Takže musím dotovať zrkadielka, aby sme splnili úniou nariadené množstvo elektriky z OZE.
Niemande,
vlak si s sebou bateriové úložiště nevozí. A tuším, že ani nedeklaruje, že "veškerá jeho energie pochází z obnovitelných zdrojů".
Tak mi prosím zkus (a je to seriózně miněný dotaz) vysvětlit, jak by kdokoli, kdo je napojen na veřejnou rozvodnou síť mohl dekarovat (a garantovat), že ta a ta energie pochází výlučně z obnovitelných zdrojů?
Buďto musí mít pouze svoji vlastní "obnovitelnou eko-elektráreň" - a v tom případě musí jít o vodní elektrárnu, protože všechny jiné mají výpadky ve výrobě a musejí mít jištění v "klasických" elektrárnách
Nebo musí mít hyper-super mega-giga úložiště, kam tu elektřinu štosuje (když solár a fofrník vyrábí) a odkud ji zase bere, když fofrník a solár nevyrábí.
Ale jedno i druhé se poněkud pere s myšlenkou veřejné rozvodné sítě...
Nebo v rámci rozvodné sítě lze nějakým způsobem rozlišovat, která elektřina je vyrobena POUZE z obnovitelných zdrojů?
Ak tam nechajú to auto zapojené celú noc tak sa môže nabíjať pokojne od druhej v noci. Ak pôjde o rýchlo nabíjačky tak ich nikdy nebude toľko, aby sa všetky auto mohli nabíjať naraz. A autá sa budú nabíjať postupne. Je naivné myslieť si, že v ČR bude 6 miliónov rýchlo nabíjačiek, ktoré sa budú využívať hodinu denne.
No, ono je i dost na pováženou, že titul MISS (slečna) vyhrála matka tříletého svišťa, tedy MISSIS
Ale ono je to jedno. Je to Němkyně, narodila se v Namibii a před takovýma patnácti - dvaceti rokama to musela být docela fešná hoka. Příští miss bude Mutti Merkel - a tou další bude stará (doslova STARÁ) Macronová :D
Co na tom, že má na obličeji tolik vrásek, že by se na nich dalo sehrát mistrovství světa v piškvorkách? Koho to zajímá? :D
Já za tvý maximum ZŠ ani chybovost v tvejch analýzách nemůžu = to si vyřiď sám se sebou
Je FUK co TY si napsal 100x = furt nechápeš že de o NÁKLADY? Že prostě stejný auto teda stejnou elektřinu vyrobíš za skoro půlku nebo holt za ten násobek? A to je SAKRA rozdíl?
No tak přes tvý plácání to bude jako celou historii = přichází změna = blbý že naši politici CHTĚJ utratit pokud to stihnou za dražší míň efektivní = aby se eště dalších 50 nebo i víc let tady vyráběla elektřina za VYŠŠÍ ceny. Ale to asi taky nechápeš CO to časem bude znamenat = což samozřejmě politikum který se na tý zakázce napakujou bude už jedno
Nakup si akcie ekonome, ale nikoliv Tesly ale Minnesota Mining and Manufacturing Company :)))
Jádro a moderní reaktory 3+ a 4 generace jsou bezpečné, bezproblémové a to co se stalo v černobylu se u nich nikdy nemůže stát. Už jsem to tu psal 457x. Když o tom nic nevíš, je to blbé, základní školo :-)
Lidi jako ty sou fakt neštěstí bariku = klika že máš nula celá nula nula nula vliv = i když docela se.re i to zpátečnický plácání :-)
už před LETY sem tu psal že nejen evropa nebojuje proti jádru ale proti jádru ale jeho nákladum + problematický poruchovosti a bezpečnosti a že svět půjde hlavně z nákladovejch důvodů a tim pádem dramaticky nižší až poloviční ceny energie touhle cestou https://www.idnes.cz/…tec_technika_mla těžko říct co lidi jako ty nebo třeba ryccardo vede k potřebě rozebírat tak složitý věci jako energetická budoucnost států = když současně občas popíraj i znalosti ze ZŠ
Jádro chce neomarxistická Evropa vypnout a nahradit ho větrníky a fotovoltaikou, ted co dělat když nebude foukat a k tomu bude zataženo :-):-)
Ale jo, všechno půjde, čína letos dodá víc panelů jak loni, zejména, když už dva měsíce žádný nevyrobila :-):-)
prostě obnovitelný zdroje letos pošlapou :-) Nebojte. Některý firmy čekaj tak skvělej kvartál, jakej ještě nepamatujou v celý historii....
Jedna z těch firem se jmenuje 3M a je to firma, která má nejlepší neplacenou reklamu v TV :-):-)
Nee? V kolik jezdí lidi domů nejvíc, kdy jsou největší kolony? Není to mezi 16-18? tak kdy asi lidi píchnou ty auta do nabíječek....ve 2 ráno vid :-):-)
rozdíl je v tom, že veškerá infrasktruktura na výrobu a distribuci benzínu a nafty je postavená, na rozdíl od nutnosti vyrobit miliony nabíječek, kabelů, wallboxů, baterií, EV aut, větrníků, fotovoltaiky, továren na ně :-)
Takže znovu :D
Zkuste prosím někdo Ha-Muňce sakra vysvětlit, že její příspěvky nečtu a čísti nehodlám, takže je zbytečno, aby je pod mé komentáře psal / psala/ psalo
Možná, až je vydá jako sebrané spisy přílohou k Vědeckému Hamůnismu a Teorii Dotované Nafty, tak si je v levných knihách koupím po pětikoruně za kilogram ;-)
alias prodavač sluchátek versus PAKA inženýři od Porsche :-[] právě jsi potvrdil, že dát si tě na chvilku mimo hatelist je na 100% nesmysl, teda vlastně na 99% nesmysl, v tom 1% umíš řádně pobavit jako teď :D
Ty budeš tiež jeden z tých čo slepo opakujú blbosť bez toho, že by si to overili aspoň výpočtom.
Ta v článku spomínaná elektráreň dokáže za deň plne nabiť 50 tisíc Tycanov. V bežnej praxy sa nestane, že celý národ zapichne auto v tom istom čase do rýchlonabíjačky. Spotreba je viac rozložená v priebehu dňa. Veľa ludi minie len 20-30 percent kapacity. A tak nemusia nabíjať každý deň, alebo nabíjajú denne len krátko.
Množstvo vyrobenej elektriky je naozaj ten najmenší problém pri EV. Všetky súkromné jazdy aut v ČR by si v pohode pokril prebytkom ktorý sa exportuje. A krajiny ktoré rušia pevné zdroje elektriky budú mať problém aj bez EV.
Ten článok je tendenčný a má zapôsobiť na tých najtupejších čo nevedia nič o fyzike. Faktom je, že tá nie veľmi výkonná elektráreň v článku dodá dosť energie na plné nabitie asi 50 tisíc Tycanov za deň.
Tak to ted muzes zase nekam odbocit a vymyslet si nejaky novy duvod proc to nejde :-)
PS Nevsimnul jsem si, ze bys psal o baterkach v souvislosti s obnovitelnou energii. Ale jsem rad, ze ti na tom zalezi :yes::-):-):-)
PPS Tu posledni vetu uz vubec nechapu. Zpochybnujes uz i prazske tramvaje? Taky spatne??? Prechod na obnovitelne zdroje bude samozrejme narocny. To snad vime vsichni. Takze sorry. Fakt nechapu.
No vidíš, jak jsi chytrej. Tak teď ještě přihoď tu fotku toho bateriovýho úložiště ns 65 MWh... :D
A ješte můžeš vokázat, jak ty lokomotivy a všechny pražské tramvaje jezdí výlučně a výhradně na tu čistou a ryze obnovitelnou elektřinu, když už v tom budeš :D
Jde o to, ze Jerry dela sci-fi ze 6MW, ktere jsou na zeleznici naprosto bezne.
Dokonce jen z jedne faze!
A predstava, ze na 6MW potrebujes baterky je zcestna. Staci radny privod.
Snazil jsem se demonstrovat, ze DNES neni problem realizovat radove vetsi vykony (bez nesmyslneho uloziste zminovaneho Jerrym). Jen o tom autickari nevi a sermujou tu cisly o kterych si mysli, ze jsou vysoky:-)
Jen bych rád podotknul, že dodnes nejsou elektrifikovány ani všechny železniční tratě. Realizovatelnost dostatečně husté sítě nabíječek na tom bude nejspíš podobně...
je to jednoducho pochopitelny clanok hlavne pre tych zadubencov, ktori neustale tvrdia, ze nabijanie EV rychlonabijackami nie je vobec ziadny problem ... vlastne ano, problem to nie je, kym su ich nizse jednotky percent ... pre nechapavych zdoraznujem, ze problem je nabijanie v rychlonabijackach a nie nabijanie "zo zastrcky"
Orme, klid. Ona ti to Hamůňa vysvětlí, že to chápeš spatně. Že jediný správný světový názor je tzv. "vědecký hamůnismus" jehož kruciální a esenciální část "teorie dotované nafty" shrnuje a tvůrčím způsobem završuje veškeré lidské vědění na věky věkův Amen :-):-):-)
Viz já 17:32 první odstavec = NĚKDO tu ale idiot na 100% je :*)
No těch 60 aut dobíjejících se v Monetě už nějakej pátek funguje ty hromadný Tesla nabíječky nejen ta z odkazu v Číně fungujou = a teď se k nim navíc přidali paka inženýři od Porsche
Eště že tu sou rozumradové teoretici diskutéři z ACZ :-!
Tak to máme:
6 x 350 kW interní nabíječky Porsche ( tedy 2,1 MW )
12 x 350 kW veřejné nabíječky (dalších 4,2 MW )
4 veřejné stojany á 22 kW ( 88 kW, to je prd do Šumavy)
"nespecifikovaný počet" dalších 22 kW stojaný ( i kdyby jich bylo 10, tak je to 220 kW)
Tak to musí být docela hukot, když se do sítě připojí "sosač", který začne jen pro sebe bude brát nějakých 5-6 megawatt :D
Nebo mají pod tím parkem energetické úložiště, které jim dokáže zabezpečit alespoň 10 hodinovu soběstačnost? Čili baterky, do nichž našlapou nějakých 65 megawatthodin? :D
BTW, na Hamůňu je FAKT zbytečné reagovat. Je duševně nemocný/ nemocná / nemocné, takže jakákoli komunikace je 100% ztrátou času. Zasportkovat tlačítko IGNORE - a je pokoj :D
Hmm a na to ostatní podstatný = krom trochu křečovitý reakce na BONUS nevíš co říct? ;-)
Nevim kde jak čim jezdíš = ale myslim že jedna cesta do/z práce kdy bys soupeřil s nějakou masovkou https://www.auto.cz/…-v-evrope-133074 by ti dokázala upravit názory :-!
Fostek s ryccardem a Aresem zas... fandové populistický novinařiny a hoaxů :*)
Já zůstanu na svym = vy předpokládám TAKY :D
Mimochodem to parkoviště pro 60 elektroaut v Monetě už funguje nějakej rok, stejně jako roky ta Tesla = a teď se tim směrem vydává i Porsche = no viz já 17:19 idioti vlevo vpravo https://www.auto.cz/diskuse/73994/1?… eště že má svět fosteky a arese a ryccardy a poga a nejen paka inženýrský od Porsche apod.
Na výrobu 1 litru paliva se spotřebuje asi 1.6kWh elektřiny = sakra JAK jí do tý rafinérie asi dostanou? Když u nás se za rok spotřebuje asi 8 tisíc milionů litrů? :-O:-( ;-\ :'-(
A je fakt lepší když TATÁŽ elektřina de rovnou do auta než přes https://archiv.ihned.cz/…-na-1-1-miliardy kde k tý elektřině musíš přidat ropu a tu tam dopravit a odtamtud dopravit a to všechno sou mraky energie. Ta cesta rovnou do aut = je nejefektivnější