Nejprodávanější model a nejočekávanější novinka letošního roku Škoda Octavia Combi se začíná oficiálně prodávat. Svět motorů přináší exkluzivní první test.
To je přesně to, co mi na O3 vadí nejvíc. Jezdil jsem chviličku O3 FL 2,0TDI 110kW 4x4 DSG a ten traktor mě vážně rozčiloval. Proto jsem byl velmi zvědavý na O4 TDI a dle prvního videotestu O4 1,5 TSI (akcelerace videoblogy) jsem byl z videa zděšený poměrně hlučným motorem uvnitř. Pomyslel jsem si, že nafta bude určitě ještě větší tragoška, ale včera jsem shlédl videotest Maroše Čabáka O4 2,0 TDI 110kW EVO a motor je velmi tichý.
Kromě toho, že změnou konstrukce je TDI EVO opravdu tišší než stará verze, tak bude u nafty nejspíši lepší izolace motorového prostoru.
Nejel jsem v tom, ale dle videotestů je v hlučnosti TDI zřejmě obrovský posun :yes: .
" V běžných verzích podvozkem zatím žádná Škodovka, ve které jsem jel, nebyla lepší, než srovnatelný Ford " - toto je ale tiez len tvoj cisto subjektivny nazor, nic ine. Mna hrozne irituje, ze to prezentujes ako nejaky dalsi "Newtnov zakon". Neber ma prosim zle, staci k tomu pridat slovne spojenie "podla mojho nazoru" a budem s tym uplne v pohode. Pretoze moj nazor je napriklad uplne opacny, vsetko na zaklade osobnej skusenosti. Dik
Jsou tam dva různé systémy, základní tzv. korektivni, který mají všechna auta kvůli NCAP, dá se potom připlatit za Travel assist, který má aktivní lane assist a kapacitivni volant, který funguje lépe. Myslim že se určitě vyplatí zvolit ten druhý, příplatkový. Ten teprve bude nabíhat do výroby.
Scalu mám, trvale vypnout nelze. Je to kvůli NCAPu, defaultne musí být vždy "on". Takto to budou mít všechna další nová auta. Zapíná se až při 60 km/h, na dalnici funguje ok, problem je když jedu ve městě nad 60, potom se občas snaží chytit různých krajnic a ruší to.
Které ? Nemám zkušenosti se všemi, ale Volvo to nedělá (cenově o 100 Tisíc výše), Renault to nedělá, Peugeot to nedělá, Honda to nedělá a Toyota to nedělá.
Důkaz: https://youtu.be/4twemYNsTuQ?t=1039
Fakt to není standard. Ale fanatici jako ty omluví každou ***.
Prostornost ano. Celková prostornost vozu je u Škody a obecně koncernu vždy na výborné úrovni. Zejména kufr.
Zamindrákovaný idiot si myslím nejsem, když jsem si jí půjčil na víkend na ozkoušení. Všichni to tak rozhodně nevidí. Vzhledově se mi líbila. Celkový projev byl však nepřesvědčivý. Rozhodně nemohu potvrdit materiály - vzhledem ke konkurenci jsou minimálně stejné, místy o dost horší. Například volant, jeho tvar, páčky pod volantem - všechno je až fórově zpracované. Dostupné technologie určitě ne. Naopak přicházejí se zpožděním a jsou za velké příplatky. Testovaný kus neměl ani parkovací kameru. Ta je za příplatek, zatímco konkurence ji má i v základní verzi. A její kvalita opět není o nic lepší než u konkurence. V noci opravdu hodně šumí.
U takto nového auta vrzal střed palubové desky. Decentně, ale ano. Tolik ke zpracování.
Když to objektivně porovnám s jinými značkami, opravdu to není o nic lepší. Neříkám, že nutně horší, ale pak člověk započte cenu a začne brečet. Škoda je auto především do fleetu, soukromé kupce si najde málokdy a povětšinou je tam problém opačný - soukromí kupci bývají zamindrákovaní Škodováci.
Mě je znak na kapotě úplně jedno. Ale konkurenční auta, kterými zarytí Škodováci jako ty pohrdají z mnoha důvodů, většinou protože nic moc jiného nejezdili a mají to jako firemní, jsou často o dost lepší. Stačí si jen otevřít oči.
Octavia vyniká v opravdu mnoha směrech. A ty zásadní které stojí za jejím úspěchem je prostornost (nejen kufru!), praktičnost, dostupné technologie, nabízené verze, materiály i zpracování. Tak to zkrátka je, vidí to všichni až na zamindrákované idioty. Proto je Škoda tak úspěšná i v zahraničí, a to i na náročných trzích.
Já si nemyslím, že je zmršené. Jeho části jsou zmršené. Generace aut se povedou a nepovedou. Škodovka neumí nové technologie a to zoufale. Doteď ta firma recyklovala koncernovou techniku a na to jsou mistři. Ale Infotainment, údajně dělaný v Praze ... to se hoši moc neblýskli. Low-cost Renaulty (za polovinu ceny co tato Škodověnka) to mají lépe udělané a domyšlené. Konkrétně narážím právě na ten infotainment a světla.
Ale Škrabka v nádrži a deštník ve dveřích je (jak debilní musí člověk být, aby si kvůli tomu šel koupit auto) !
Ještě ke světlům, dělalo mi to přesně toto: https://youtu.be/e4VeG3d5KHY?t=608 (nastavené na čas 10:08). Občas tam pustí protijedoucímu auto plné dálky. A děje se to bohužel několikrát za jízdu, není to jednou měsíčně.
Tohle mě na Škodě poslední roky hodně mrzí. Ty technologie mají, ale je to jaksi do počtu a hodně špatně udělané. Problémy s infotainmentem, se světly (což reálně ohrožuje bezpečnost provozu)...asi je nějaký problém ve vývoji, nebo nevím. Netušíte někdo, co se tam děje ? Hybridní Superb co se po 10 minutách prostě přestane nabíjet ... to jim všichni schopní utekli a zůstali tam ve vývoji pouze debžoti ?
ja mam doma F3 v zaklade a tiez O3 nejaka vyssia vybava...cca rovnaky nabeh 120 tisíc, cca rovnaky vek...a teda viem porovnat. Focus jazdi posledny rok manzelka, Octa je sluzobak. Nie je tam zasadny rozdiel...pokial jazdis po dobrej ceste idealne defenzivne. Ked sa trosku opries v zákrutách, tak sa budes menej bat v tom focuse. To je cely rozdiel....
Ono není nad osobní zkušenost. Obecně redaktoři jsou zaměřeni na nová levnější auta. Dávají vysoké skóre hodnocení jako je kufr, brzdy, losí test. To mě třeba moc nezajímá. Ale že u Octavie 3 interiér vypadá jak jak ve školní jídelně a jízda je drkotavá, to neřeknou. Čtyřka má alespoň vevnitř trochu švih, ale z venku mi to přijde pořád to samé. Jaká bude jízda, težko říct. Chce to časem projet a udělat si názor sám. Zázraky ale nečekám.
Tak jsem to jel. Tohle auto snad v ničem nevyniká. Ani v jedné jediné věci ! Kromě velikosti kufru - doufám, že úchylů na kufr už ubylo.
Jinak pro mě za tu cenu nemá co nabídnout.
- Podvozek ? Ne. Focus jednoznačně lepší a tišší (verze s 1.5 Ecoboost). Více komfortní, ale zároveň mnohem rychlejší. Nebo třeba Hondí Civic - opět mnohem tišší a komfortnější, toto je stále prkenné. Oproti Focusu více s důrazem na sportovnost.
- Motory ? Nic, co by konkurence neměla. Zajímavě zní ostrá verze RS, nicméně 1.5 TSI ACT je koncernová ubohost a není důvod si nevzít třeba 1.5 Ecoboost nebo cokoliv od konkurence. Horší to nebude.
- Pohodlí - Sedačka zbytečně vysoko i v dolní poloze. Drhnu kolenem o spodní část té vykouslé palubovky. Volant a různá tlačítka recyklovaná ze starých modelů, včetně Golfa. Jejich ergonomie je naprostá mizérie. Vůbec nechápu, kde se vzal pojem "německý kvalitní interiér".
Výbava - Rozumně vybavené to stojí přes 700 Tisíc. Na testovaném kusu mě zaujalo, jak špatně automaticky ztlumuje světla. Jen za jízdu domů mě probliklo nekolik aut.
Jede to lépe a tišeji než předchůdce, ale i současné generace od konkurence jsou na tom lépe, snad kromě klasik typu Hyundai. Neříkám, není to špatné...ale to auto je prostě maximálně průměr. Žádný orgáč se nekonal.
Opět ani u kombi nevznikne po sklopení sedaček rovná plocha!! ..Výsměch...
A že v celém testu nepadne ani slovo o tom novém hnusném volantu, to je totální trapas..
Já bych polemizoval nad tím Leonem, jsem zatím přesvědčen, že O3fl je trochu lepší, ale možná můj dojem odfiltroval hluk TDI ve Škodovce, tak jsem nevnímal podvozek :D
No, já nevím, kdo tu co hodnotí z obrzáku, Oktáviáií 4 jsem nejel, ptám se proto, jaká je na dálnici.
Ale jezdil jsem Fokusy 1,3,4 v mnoha verzích, stejně jako Oktávkami 1,2,3 monha verzí, dále ostatními modely obou značek vždy ve shodných generací, které na truhu působily proti sobě, nejvíce mám naježděno (desítky-stovky tisíc km) s O3fl a Superby II/II Fl od Škodovky a konkurenčími Mondey MK4/MK5 a Fokusy MK3/MK4.
Taktéž jsem za poslední rok projel většinu mainstreamových aut C i D segmentu na našem trhu na to, abych měl srovnání, jak moc ta Škodovka je doopravdy dobrá a jak moc je ten Ford doopravdy špatný.
V běžných verzích podvozkem zatím žádná Škodovka, ve které jsem jel, nebyla lepší, než srovnatelný Ford. U ostatních věcí můžeme polemizovat, dohadovat se, jestli má něco lepší motor, něco lepší infotainment, nebo kdo má více tvrdých plastů, ale podvozek, řízení a řazení má Ford opravdu zmáknuté... stejně jako třeba Mazda a nebo v případě střední třídy i výborný Opel Insignia 2... A budeš se divit, třeba nové Clio má perfektní řazení a řízení...Chce to si zkusit ta auta.
Pokud je O4 lepší, nebudu s tím mít problém, ale já to nejel, ty si to předpokládám taky nejel a dokud si to nevyzkoušíme, nemá to smysl soudit, tohle je jen dedukce na základě osobních zkušeností.
Mám najeto dost Fordu , ale s dvojkovym Fokusem a jeho deriváty jsem nejel, vlastně jsem nejel ani žádným MPV od Fordu (cmax, s max, galaxie). Mám projete Mondea, Fokusy v mnoha verzi hlavně MK3 A MK4, Kugy druhé generace a všechna auta mohou být jakákoliv, ale podvozek a řízení v rámci třídy je vždy top. Čím delší rozvor tím lepší samozřejmě. Nemáš spíš nějakoi zanedbanou údržbu? Já třeba zjistil že jsem jezdil s prasklými pružinami na Cliu a myslel jsem si, že to naklaneni je vlastnost a najednou to jede o dvě třídy lépe :D
Psal jsi, že menší kola musí být logicky zapadlejší. Rozdíl malé/velké kola je u okty 1cm. Nic zásadního. Škodovka prostě dělá zapadlá kola, to je fakt, a není k tomu pokud vím nijak nucena. Kdyby chtěli, můžou je o pár cm vystrčit ven, ať už změnou ET nebo širším podvozkem.
Toť vše.
U dosluhující oktávky mají 17" i 19" stejnou gumu - 225mm. 16" mají 205mm. Rozdíl mezi 16" a 19" vyrovnám snadno změnou ET o 10mm. Běžná úprava, kupodivu i po ní auta dál umí jet rovně i zatáčet.
Postavenie vonkajsej hrany disku voci blatniku urcuje ET a sirka disku. Chces tvrdit, ze nie?! A navyse ma vyrobca moznost v ramci ET tak 7-8 mm, aby to nenarusilo geometriu a nezmenilo polomer osi riadenia...
No jde především o možnost nastavení ve 14-ti směrech. V obyčejných sedadlech si sedák neprodloužíš, opěrku hlavy neposuneš i dozadu apod.
Jasně, jsou i tací, kterým je to fuk a stačí jim sedadla pevná. Jde ale o tu možnost volby, která u O3 nebyla!
Ale Laura bude u Oktávky jen v nejvyšší výbavě Style. Jak budeš ovládat auto ve střední výbavě Ambition? A jak v nejnižší výbavě Active, kde bude "manuální klimatizace", čili jde budeš muset neustále patlat po displeji, protože bude foukat příliš teplý, nebo příliš studený vzduch?
Re: Proč to sakra udělali?!! Kdo se je o to prosil?!!!
Spouhlasím na 100 %. Je fajn sednout do auta koncernu VW a jenom po hmatu zapnout tlumečná světla nebo mlhovky, aniž by člověk předem věděl, zda má to konkrétní auto světelný senzor, nebo zda má předení mlhovky. Ale bohužel, koncern VW jde jiným směrem. Kupujme jiná auta a snad se to vrátí zpět.
Co sa tyka vnutorneho priestoru napr. na kolena vzadu je octavia o dve triedy inde nielen oproti focus, ale aj inych aut v tejto triede a ocenia to hlavne ludia vyssich postav. V tomto smere auto hodnotim kladne. Cena je naopak zly sen, ale s tym sa da pracovat...
S tím infotainmentem to vypadá na pěkný průser. Novinářské Kamiqy a Octy tím trpí ve velkém. Občas i Scaly, které používají starší generaci systému. Z fleetového okolí už se ke mě také dostaly vzteklé zkušenosti.
Zatím se to jeví tak, že Škoda propustila na trh zcela neodladěný produkt. Symptomy jsou různé, tedy mrzne to, ale u každého auta při jiné činnosti. Zrovna včera kolega v Kamiqu nedokázal ukončit hovor nebo 2 hodiny přehrával stejnou písničku.
Má to své hardwarové tlačítko. Ale to mají všechny modely VAG se kterými jsem jel. Ale princip je když odpojíš kablík od baterky, tak start-stop nikdy motor nevypne kvůli nízkému ( žádnému ) napětí na baterii.
Re: Proč to sakra udělali?!! Kdo se je o to prosil?!!!
Hele, když automobilka nahradí skvěle fungující řešení uživatelsky jasně horším provedením, tak to u mě není inovace, ale trestuhodná blbost! To je celé.
Re: Proč to sakra udělali?!! Kdo se je o to prosil?!!!
Uvažuješ konzervativně. To je celé.
Lidi vždy nadávají na změny a na to, když jim sáhneš na to na co jsou zvyklí...
Třeba sdružený ovladač světel. Částečně souhlasím, ale když mám automatické světla, tak na ten ovladač stejně v podstatě nesáhnu a je tak úplně nadbytečný. Takže rozumím té redukci.
Obdobně klima. Když funguje tak jak má, moje snaha kecat jí do toho do dělá je úplně minimální... A kdo chce skvělé ovladače klimy i s displayi, tak si může koupit Renault s fakt supr ovladačem.
Já infotainment nebudu hodnotit bez delšího soužití.
Lidi přirozeně nadávají na změny a na to, co jsou zvyklí. Takže jestli je tato změna k lepšímu nebo k horšímu, ukáže až čas. Mě naopak ta inovativnost docela přitahuje a naopak jsem zvědavý, jak se s tím bude reálně žít.
Proč to sakra udělali?!! Kdo se je o to prosil?!!!
Naprosto nechápu, proč VW (např, u nového Golfu, Leona i Octavie) zlikvidoval svoji tolik chválenou ergonomii řidičova pracoviště? Kdo se je prosil, aby zrušili perfektní multifunkční ovladač světel vlevo vedle volantu? Kdo žádal, aby zrušili skvělou trojici ovladačů topné a ventilační soustavy na středovém panelu? A proč sakra zrušili skvělé rozdělení funkcí palubního počítače do skupin? Toto je neomluvitelné, doslova z.k.u.r.v.i.t něco tak dokonalého jen proto, aby to vypadalo modernější, a přitom je to velmi nebezpečné, protože to odvádí pozornost řidiče násobně více, než "staré" řešení?!! :-(:-(:-(:no::no::no:
P.S. Tu el. P brzdu měli nabízet jako příplatkový prvek výbavy, když už to v tom autě "musí být"! :-(
Taky mě zaráží tak úžasná pověst podvozků od Fordu. Já mám tu čest s prvním C-maxem na podvozku dvojkového Focuse. Neustále čtu i od majitelů o mistrném podvozku, nabízející vynikající poměr ovladatelnosti a pohodlí. Možná je to verzí s lehčím motorem, ale je opravdu dost utažená, cítím skoro každou nerovnost. Jako sporťák geniální a i tupý člověk v něm musí cítit po čem jede, ale... u MPV nepříjemné a na horších cestách mi to už vadí. Na 16kách plecháčích. I poměrně utažený (tj. vysoký) Yetti mi přišel o třídu pohodlnější (tvrdší, ale menší rázy). Špatný není, ale ani kdovíjaký zázrak. Nové Focusy jsou prý měkčí (stejně jako Škodovky), tak se těším, až se mi nějaký kus dostane do ruky...
Infotainment a vůbec celý systém ovládání "všeho přes displej" bych hodil do negativ (ano seděl jsem v tom, zkoušel jsem ho), asi jsem moc velká konzerva, ale tlačítka mi prostě chybí. A ještě jedno ryze subjektivní negativum - ten volant je strašně vošklivej.
Stačí odpojit kablík od baterky a vypneš to na věky věků. Já to mám u Golfa už skoro rok, prošel jsem i servisní prohlídkou a není s tím žádný problém. VW to má u všech modelů stejně.
No jedna naše dodavatelka si koupila Kamiqa, zasahovalo to do řízení tak že se s autem nedalo jezdit. Po 14 dnech od převzetí to skončilo na servisu, jezdili tam technici přímo z fabriky, trvalo 2 měsíce než dostala auto zpátky. A teď tady čtu že v testované Oktě občas nefungoval tu tempomat, tu klimatizace a pomohlo až nové nastartování. tak nějak bych čekal, že když si koupím nové auto tak bude fungovat, a ne že budu automobilce dělat testera...
Mám teď tento motor v náhradní Octě 3. Musím říct že vůbec nejede špatně, má lepší spodek i střed než 1,4 TSi co mám v Golfu. Celkově se motor chová víc dieselově než ta 1,4, ale když se mu naloží tak jede fakt slušně. Když jede na 2 válce, což je docela často tak je to hlučnější. V Octávii se ty hluky sčítají - motor, podvozek, takže celkově působí jako dost hlučné auto. Ale co se mu nedá upřít je úspornost, zatím mám najet přes 400 Km s průměrem 5,7 dle počítače. Je to na zimních gumách asi o 0,5L míň, než normálně za stejných podmínek jezdím s golfem.
Podvozkově nejen že Octa 3 nemá na Focus, Civic, ale ani na Golfa či Leona. Jezdím teď jednou jako s náhradním autem. Podvozek tluče a duní. Čím jedeš rychleji a na horším povrchu, tím je to horší. Je to liftback s 1,5 TSi tedy s torzkou. Podvozek je sice jistý to je pozitivní ale komfortem patří mezi nejhorší ve třídě. V pondělí ji vracím a už sepisuju recenzi.
U infotainmentu vidím otazník, protože:
1) majitelé nových škodovek hodně nadávají na nestabilitu (zamrzání, chyby...) infotainmentu. Hlavně jsem to zaznamenal u Sup iV. Je otázkou, nakolik je to chybou přechodnou a nakolik jde jen o záležitost spojenou s "elektrikou"
2) to není pokrok, ale krok spíše stranou, ne-li zpět. Jistě, část je otázkou zvyku. Ale budou si chtít zákazníci zvykat na tohle? Zvlášť když třeba Renault tohle umí lépe??
Velmi pekne na tvojom prispevku je, ako dokazes vidiet do buducnosti a hodnotit nieco, co si videl akurat na obrazku :) tak uz asi rozumiem miestnej onanii nad Fordom, ked hodnotenia prebiehaju vlastne takymto stylom, a potom dalsou magickou vetou: bavil som sa so servisakom a ten mi povdal...
Nerad s tvými komenty pořád dokola nesouhlasím, ale ....
Materiály? Zpracování? Interiér? https://www.auto.cz/…ucni-nebo-stejna?…
Koukáme se na stejný auto?
A jaký otazník vidíš u infotainmentu? I nekritický Svět motorů vyjmenoval coby 3 negativa infotainment.
Negativa Octavie IV:
- cena
- víceprvek vzadu jen nad 110 kW
Pozitiva Octavie
- naprosto vše
S otazníkem:
- nový infotainment
- spolehlivost
Za mě bezkonkurenční model v rámci třídy. Nikdo jiný tohle nedokázal. Bohužel, Škoda si toho je moc dobře vědoma a cena tomu odpovídá. Alespoň v rámci čechistánu... Ale i s touhle cenou na ni budou pořadníky a jestli si v salonu Škoda řeknete o slevu, tak vás rovnou vyrazí :-!
Asi takto - Octavia IV je v současnosti nejlepším vozem v rámci třídy alespoň pokud se budeme bavit o designu, materiálech, zpracování, interiéru, prostornost a praktičnosti. Rozdíl mezi Focusem a Octavií je výrazný (a to se Focus v této generaci hodně zlepšil). Uvědomují si to všichni. Jsem zvědavý, kolik zaprděnců tady v diskusi tohle bude i nadále přehlížet.
Octavia IV se zkrátka a jednoduše utrhla z peletonu a má žlutý trikot :-!
Jasně, to souhlasím.
Ale když už jsi zmínil ty sedadla. O4 má konečně možnost objednat verzi Ergoactive, byť za 60 tis., protože "jen" v kůži. Golf má látkové za 25 tis., nechápu, proč nemohou mít oba modely obě verze.
Každopádně O3 neměla Ergoactivy vůbec, takže pokrok tu je :yes:
HM, prednosti dobrého a lepšieho podvozku sa najlepšie ukážu na nie práve dokonale hladkej okreske. Na nemeckom autobahne to rozhodne neodhalíš. A neviem ako to máš ty, ale v dobách keď som jazdil 100+ tis.km ročne ma zaujímal hlavne výkon, aby som bol v cieli alebo doma skôr. 🙂
podobne masivne tie otocno-stlacitelne kolecka ma aj lancer ( mozno su aj rovnake ) .... a su krasne masivne.. "citatelne" a jasne polohovatelne... vyborne... https://img2.auto.cz/…ull/3958069_.jpg mozno sice neposobia ako hypermoderny minimalisticky pocin ale preco by aj mali ked su robene na ovladanie ludskou rukou a nie silou vole... navyse v zime .. sadnes do auta a aj v rukavici behom sekundy si nastavis co treba a ani im nijako neublizis.. v ruke ti neostanu... osobne mam rad takuto "poctivu mechaniku" na spravnych miestach... a tu je fakt prinosom..... samozrejme okna mam uz radsej v elektrike :yes:
Ok, ale... to je snad normální, nic speciálního zrovna pro oktávku. A samozřejmě předváděčka není za cenu novýho auta, i kdyby ji za plnou cenu teď inzerovali.
Bylo to myšlene, že si to auto můžeš zarezervovat a dostaneš ho až v létě, mezi tím se stim hned za syrova a studena svezou umělci s plynem na podlaze...
ako vies ze nikomu.... samozrejme ti co si to kupia tym to asi nevadi... logicky.. ale este tu moze byt skupina zakaznikov krorym to vadi a ti povedzme sli preto uz inde... napr do corolly .. civicu... meganu... astry a pod
takze to je take tvrdenie ze nikomu.... ze... .... ale ok chapem :yes:
tarraco mnam ( vidim ich uz coraz castejsie ) .... a leon je u mna dnes jasne numero v segmente minimalne teda co do vizaze ( viac posudit zatial neviem ) ... svalnate a na vhodnych miestach mierne zaoblene ale stale dost vyrysovane s sikovnymi hranami ... hmotou vyvazene ... proporcne tiez... pritom neprerastene nerozplacnute a bez zbytocnych wow kudrliniek a la citro pezo reno a pod ... a nakoniec je aj decentne elegantne .. ziadne hur bur krivky... ale paradny strih... https://img2.auto.cz/…ull/6153262_.jpg ... clovek by povedal ze je skor az seversky ciste ale ono pritom ma ( konecne uz ) aj tie spravne juzanske emocie :yes:
R6 nevím nevím... tomu moc nevěřím. Pro US měla být 2.5t, to by asi stačilo. Viděl jsem propady prodejů u Mazdy, tak nevím, jestli se od nového roku něco mění, nebo jen účelově předregistrovali auta do prosince a teď je prodávají.
Já taky... a pak znovu před dvěma lety... a ani jednou to neklaplo. Pořád ji ale považuju za jedno z top aut ve třídě a poslední facelift před rokem to ještě dost vylepšil.
Z druhé strany, ta 2.5G s automatem není žádná raketa... a 2.0G s manuálem už vůbec ne.
To záleží. Já bych radši Superba, ale v posledních letech vycházel pro malou firmu o dost dráž... protože na Passata byly slevy stabilně kolem 20%, zatímco na Superba řádově 10.
Mazdu 6 som chcel pred 5 rokmi, slovensky predajcovia boli velmi napomocni, v podstate sa na mna vy...., klobuk dole pred predajcom z usti nad labem, ktory ma kontaktoval a bol viac ustretovy ako sk zastupenie. Na novu bude treba pockat asi 2 roky, a to uz by som chcel nove auto. A kedze teraz dost casto jazdim po anglicku, pozeral som aj nieco s pravostrannym riadenim a musim povedat, ze ceny ceny preregistrovanych skladoviek su dost priaznive, lokalny dealer mi ponuka volvo v60 t4 r design za cca 28k libier
vzdy ked som v Nemecku tak jazdim Focusy z pozicovne, a kedze doma jazdim dlhodobo uz druhu O3 tak pravdupovediac nechapem o akych uzasnych jazdnych vlastnostiach focusa sa tu bavite. Asi jazdim ovela menej ako vy (70tkm rocne) aby som to vedel posudit.
Máš pravdu.
Když kolega píše o "půl roku starém autě" tak to je poněkud zavádějící. Těžko někdo může prodávat půl roku starou předváděčku nové oktávky.
mozna jo, ale preci na tom nelze stavit komfortnost auta...
Komfort pro me znamena rating podvozku, hlucnosti, ovladatelnnosti a skvelych sedadel-ty jsou za priplatek
nejsou. Pro me urcite ne. Zadny diametralni rozdil jsem neshledal. Mozna, ze pul hodky je kratka doba, ale pokud si clovek sedne do auta a rozjede, a ten rozdil tam je, tak ho musi postrehnout...to me se nestalo
To máš docela podobný vkus :-)
- Já bych se toho 2.3t nebál, tam byl nějaký problém s těsněním u RS, ale to považuju za vyřešenou věc. Kombík, manuál, benzín... někde kolem 900 ceník... proč ne.
- Octa RS bude k projetí asi až za pár měsíců... na sednutí cen bych ale asi moc nespoléhal.
- Možná bych kouknul na ten nový dvoulitr u Insignie... nevím ale, jak jsou dneska u Opelu vstřícní s cenami.
- Jinak můj "oblíbený podezřelý" je ještě Mazda 6... po posledním faceliftu se dá koupit 2.5G i v nižší výbavě.
Nechci s Tebou polemizovat, protože jsem v nové ještě nejel, ale už jenom změna rozměru kol směrem k vyššímu profilovému číslu - 205/60 R16 místo 205/55 R16 by na komfortu jízdy být znát alespoň trochu měla, i kdyby vše ostatní nechali tak jak bylo.
Po asi 30 min jizde v nove octavii jsem usoudil, ze (a pisou to i v testu) hardwerova zmena auta je temer nulova avsak elektronickych cingrlatek je v aute milion.
1.5 je prumerny motor, neurazi nenadchne. Tupy zvuk vsak trha usi.
Jinak v 03 mam nalitano 220kkm. Zmena je jen v interieru. Koupe O4 ma smysl jen zakladni verze, kde je uz celkem dobre vybavena, vyssi indiv. vybavene verze se splhaji k milionu a tam uz je revir pro lepsi auta.
Tot moje dojmy.
Taky se nestačím divit. Hlavně tomu, kde jsi hledal. Já vidím skladovky (žádný olítaný předváděčky) pod půl milionu. https://stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
Konkrétně 88 aut pod půl milionu.
Priznam sa ze z novej generacie trojiciek sa mi zatial najviac paci oktavka, najmenej golf. Novy leon ma nejak na obrazkoch nechytil za srdce. Predpokladam, ze cena rs bude na zaciatku riadne sebavedoma.
Koukam na skladové vozy a Nestačím se divit. Předváděčky, což bude půl roku staré auto s cca 10-ti tisíci kilometry 1.5tsi manualem začínají 600-650t, funglovky na skladě potom 720t a více...Hold nekdo ty pokuty za CO2 zaplatit musi
Pohlad priamo zo zadu je OK, mierne z uhla je ten vyraz taky smutnejsi, sklesly... moze to byt len moj pocit, ale zrovna nejak veselo, alebo pozitivne to na mna neposobi. Tym by som to uzavrel, lebo tu budem zase nieco hrotit :D ... oblubene slovko posledni dni na diskusii ACZ
tych motorov je na vyber dnes tak malo, ze aj 1z3 je 30%... hlavne ked sa nejedna o zaklad, ale taky ten stred, za ktory priplatis a stoji 637tis kč, jedina dalsia volba je uz RS... pripadne ak bude podladene 2.0tsi to by bolo prima... tech problemy nechcem rozoberat, lebo ma ich aj 1.5tsi a do buducna este nevieme na ziaden motor nic zhodnotit... 1.5EB/TSi/TGDI/VTEC nikto nepozna z hladiska skutocnej spolahlivosti... ta uzivatelska je vsak na uvedenych fakt odladena a nerobia take hluposti pri pouzivani ako TSIčko... mozno to v O4 odladili to by bolo fajn...
Teď jsem byl v servisu, okoukl jsem kombíka a souhlasím - zadek vypadá v pohodě, určitě líp, než na fotkách. Ale implementace masky je pro mě děs, extra nepovedený.
Látka na palubce ještě horší, než na fotkách a její očistu např. v okolí tabletu si nedovedu představit.
Nutně bych potřeboval ST Line, tu stříbrnou masku nedávám. Pak je to ale celkem fešný auto.
Zadek u kombíku možná trošku moc "dynamický", ale to bych snesl... teď mě napadlo, že to je asi stejné hodnocení jako u Mazdy 6 Wagon :-)
Karle... ked vidim zrovnanie dvoch aut a na jednom drzis hlukomer u okna a na druhom pri volante, tak je to kravina.
Nerobim z toho nic viac, iba ze takyto test nema u mna doveru, to je cele... ak povazujes hrotenie to, ze som sa to snazil vysvetlit tak budis. Pre mna su taketo amaterciny ´´testy´´ pre ovce.
Zatím jsem kombíka potkal jen jednou... ale směrovku jsem dával já ;-)
Jinak to co minule říkal webpaja mi nepřišlo, ten zub pod oknem vzadu při pohledu z auta nijak do očí nebije, spíš by si to člověk skoro spletl se Scalou. Já jsem s kombíkem ok... přesto ale jsem zvědavý na lift a tuším, že by to poprvé v historii mohla být i pro mě ta hezčí varianta.
Nemyslel som spolahlivost fordu celkovo, ale 2.3 st benzin, hladam nove auto, kombi silnejsi benzin, st bol jeden z kandidatov, prave som bol skusit 508 sw gt, tam mi vadi vlazny automat a kokpit, pojdem skusit rs octavku, ale tam tiez bude treba pockat rok kym to poladia a sadnu ceny
Tak jestli jsou ze tří objemů uživatelsky povedené dva, tak to není tak tragická bilance ;-)
Konkurence jak co... třeba 1.4T v Astře mělo taky velké problémy, 1.0TGDI se obecně považuje za nepříliš povedený motor. A jinde se zase objevují problémy konstrukční (1.6EB, nevím jestli i 1.5EB... nebo i 1.5VTEC).
To je zvláštní... kolega to měl v O3 a tam to fungovalo v rámci možností dobře... určitě líp než u Insignie, minimálně v tom, že mělo auto snahu se držet uprostřed pruhu... a i identifikace čar byla lepší než u Opelu, ten má spíš tendenci čáry ignorovat. Anyway... zadarmo drahý 8-s
Tak, to je pro mne okrajový model, byť je velmi zajímavý, problémový byl taky 1.6EB, který se pár let neprodává, ale TDCi či jiné, novější Ecoboosty, které se prodávají zdaleka nejvíce, netrpí na žádné fatální problémy... neříkám, že všechno je bez chyby, ale z prumeru to nevybočuje..
Já jsem v zimě zvyklý jezdit v kožených rukavicích. Neví někdo, jestli v nich ty dotykáče fungují? (dotykový mobil s nimi nefunguje)
Přijde mi to jako strašná hloupost, když si nemůžu tlačítkem či kolečkem nastavit teplotu nebo třeba ofukování předního skla, to samé přeladit rádio, nebo změnit hlasitost.
Tlačítka na volantu to řeší, takže hlasitost je většinou v pořádku, teplotu klimatizace jsem tam ale nikdy neviděl...
A nahrazovat to hlasovým ovládáním se může zdát fajn, jen nevím, zda hlasem nastavím, kam to má foukat, jak intenzivně (třeba právě ofuk předního skla), zda to třeba funguje při hlasité hudbě v interiéru. No a pokud si to koupí němý člověk, taky gratuluju :-D.
Tak když dotyky přišly u jiných značek, bylo to strašně kritizovaný, a koncern byl vynášenej do nebes. Dnes, kdy tyhle nesmysly dotáhli u VAG až ad absurdum, se dočteme, že vlastně když si na to po pár dnech zvykneš, zas tak moc to nevadí. Holt časy se mění. Když s nesmyslem přijde domácí značka, a ty chceš dál testovat, tak musíš chválit...
Ta ergonomie je tady zřejmě na straně Hyundai. Těžko ale soudit, jak bude i30 vypadat v příští generaci... jak už několikrát zaznělo, paradoxně je tu starší model ve výhodě :-)
S tym by si ty - ako niekto kto mera hodnoty a robi z nich zavery vo videu mal pocitat, kazdy ma ine naroky na presnost, preciznost a relevantne hodnotenie... je na tebe ci chces robit testy pre ovce co zozeru cokolvek, alebo podavat kvalitnejsie zrovnania. Urobit nieco spatne a potom to obhajovat stylom ako teraz...
Vsetkym isto nevyhovies, mozes to vsak vzdy urobit lepsie... zalezi co je tvojim cielom a preco tie videa robis, na to poznas odpoved sam. ;-)
Tak nejak som si to aj pamatal z prvych komentov... skopcim koment od Karla:
´´Dizajnovo je fajn cela AZ na... ten smutny zadok... sklesly... nepaci sa mi v reale dynamicka smerovka, okrem toho ze je delena na 2 kratke kusky co posobi dost antidynamicky, tak jej linia klesa a tak sa dynamicka smerovka vykresluje tak podivne do dola... prepolena v polovici... fakt to vyzera nepekne, dyn smerovka ma byt fičura kt vyzera dobre, bohuzial na novej octavii dobre nevyzera... superB po FL ju ma tak ako ma byt´´
Videl si dyn LED smerovku na zivo v novej octavii ? Ja som mal cest ist 2x za nou..
Jasně, že to nebyl cíl nebo záměr, jen mě překvapuje, že si to někdo může myslet.
Ono celé to měření je spíše informační, protože měříme mnohdy auta na jiném povrchu a třeba silný vítr už to může ovlivnit.
Keby som kupoval entry level fiestu tak nevaham a risknem slovensky ford, pri 30k + € forde sa mi nechce. Pozeral som aj po tvojom mondeu, ceny su viac ako prijemne, len skoda ze sa neda vyberat pri benzine a ta 1.5 asi nebude velmi na dialnicne presuny
Vzhled je ciste subjektivni zalezitost a ja ho mel ve vinove barve, ve ktere vypadal paradne. Interier co se tyka kvality materialu, zpracovani nemam co vytknout. Nikde nic nebouchalo, nevrzalo, vsechno fungovalo jak ma.
No mne sa vonkajší dizajn novej Octavie veľmi páči, hodnotím ju spolu so Superbom ako najvydarenejšiu škodovku. Samozrejme potrebuje farbu a kolesá (za mňa červenú velvet a aspoň tieto 17ky). To súčasne znamená, že dizajn by nebol rozhodujúcim kritériom medzi týmito dvomi a bolo by to hlavne o pocite z jazdy a cene.
Tak to si měl asi štěstí na dost zničený kus, já jezdil 2ks MK4, asi 5ks MK3 a mnoho mnoho dalších Fordů a tohle jsem nezažil nikde, možná na hodně ojetém Mondeu MK4, které atakovalo 300 tisíc km.
Příštup Fordu a servisu přeci nemůžeš srovnávat se spolehlivostí... přístup je hrozný, tedy dealer od dealera, mám i dobrou zkušenost i tu hroznou, ale pořád si neosvětlil tu spolehlivost.
To záleží, co chceš měnit, když teplotu, kolečko je fajn, když chceš zapínat nějaké další funkce vzduchotechniky, nebo další funkce auta, tak volim display :)
´´Není třeba si dělat v mozku složité konstrukce, realita je jinde.´´ neviem o com pises, natocil si to tak ? ano... robil si zrovnanie podla toho co si nameral ? ano... tak neviem snad to nemyslis vazne ty... video je k videniu nech si to kazdy posudi sam.
Ano mozes tvrdit, ze si si to len nevsimol a nebol to ciel o tom diskutovat nejdem. Preto som napisal, ze forma akou si tento udaj hodnotil mne pride nerelevantna.
To asi ani nemůžeš myslet vážně. Já se v první řadě soustředím na jízdu a ne na to, kde přesně mám hlukoměr... :)
Navíc, my jsme s kolegou Jirkou (který toho Superba vlastní) ani moc nechtěli, aby vyhrál Superb. Trochu jsme se pak obávali reakce Auto ISR, kde bychom rádi třeba do budoucna točili RS6 nebo RS Q8.
Není třeba si dělat v mozku složité konstrukce, realita je jinde.. :)
Na predvadzacke co som mal odpadaval plast na stredovom stlpiku pod pasom, vrzgala stredova konzola pri jazde, spracovanie intetieru priemer za top cenu mejnstrimu, pogooglil som trosku, a slovenski zakaznici fordu nie su nadseny pristupom predajcov/servisu
Scout som povazoval za naj O3... po stranke podvozku robustne auto, aj na fakt velmi zlej ceste nedaval rany, nedrncal, posobil robustne ako aj cele auto.. bezne nerovnosti sice davali o sebe vediet, nebolo to take dokonale filtrovanie, ale dalej sa to uz nezhorsovalo a aj velmi zle povrchy zvladala bravurne... aj slusna (nudna) ovladatelnost...
Nazory beriem, niekomu sa lubi niekomu nie, nie som hater Skodoviek.
Akurat ta forma... pri merani hlucnosti si bol s ´´hlukomerom´´ v mobile v Passate blizko k vodicovmu oknu a spatnym zrkadlam (zdroje aerodyn hluku) kde si nameral vyssiu hlucnost a v SuperB si mal mobil blizsie k stredu kabiny tj dalej od okien tj na volante... to som si vsimol a tak som to nepovazoval za relevantne, lebo Passat je na dialnici ocividne tichsi... ked vidim taketo praktiky, tak vypinam a dalej ani nepozeram testy...
Hm, jsou skvělé, i když nejsem cílová skupina. Nemám důvod být negativní tam, kde to není potřeba. Koncem měsíce se těším na svou oblíbenou značku, budeme dělat RX450h a začátkem března takový poklidný lidový kombík s V8 pod kapotou... :)
Pokiaľ je tam 50 tlačítok, tak dotikáč môže byť dobrý. Ale väčšina mojich doterajších auto to mal vyriešené veľmi intuitívne a dalo sa to riešiť skoro na slepo. Otočné ovládače v kombinácii s niekoľkými veľkými tlačítkami sú podľa mňa ideál.
Re: No první test jsem uvedl na svém kanále už 2.2.
Ano, srovnával. Tento test, který jsem s kolegou Jirkou dělal 40 hodin bez spánku, abych ho uvěřejnil co nejdříve měl životnost přesně 24 hodin. Pak jsem ho dočasně stáhl po dohodě se Škodou...
Tiez sa mi jazda s kombi st pacila, ale potom sa clovek pozrie na vzhlad, kvalitu spracovania, spolahlivost, skusenosti zakaznikov s predajcom/servisom vs cena a radsej porozmysla o inom aute
podakuj sa koncernu, ze vyraba a vypusta do sveta take paskvily... ford, hyu/kia, japonci atd vedia predat motor co funguje normalne, nebavime sa o poruchach, ale u uzivatelskej vyladenosti... okrem 2.0 tsi a 1.0tsi koncern nema ziaden benal co by stal za to... nebavime sa o 6 valcoch atd
suhlasim mam to vyskusane na FL o3 je to priserny motor... jedine co je dobre je spotreba a max vykon, ale k nemu sa dopracujes az ked mu poriadne vyjebeš a pockas si na reakciu... potom ide
a este ta cena Karle ! 637 tis to vazne ? ak chces aspon jeden (aj to len mozno) pouzitelny motor tak musis vysolit o 200tis viac ako za i30 ? Nech si tu vybavu navyse nechaju, s takym infotainmentom, kt. je navyse plny bugov (hanba) a kde si nemozes vypnut otravny asistent pruhov a po kazdom starte v tom skvelom menu ho vypnut...
Dizajnovo je fajn cela AZ na... ten smutny zadok... sklesly... nepaci sa mi v reale dynamicka smerovka, okrem toho ze je delena na 2 kratke kusky co posobi dost antidynamicky, tak jej linia klesa a tak sa dynamicka smerovka vykresluje tak podivne do dola... prepolena v polovici... fakt to vyzera nepekne, dyn smerovka ma byt fičura kt vyzera dobre, bohuzial na novej octavii dobre nevyzera... superB po FL ju ma tak ako ma byt
jj, tiež som mal na predvádzačke "hotečovský" rozmer 235/40 R18, čo mi najprv prišlo trošku moc na slabšiu 1,5ku, ale totálne v pohode, žiadne búchanie ani vytriasačka, aj pre rodinné jazdenie úplne fajn.
Ja jazdim O3 kratke aj kombi aj pred FL aj po FL a ich talent drncat aj na 65kovom profile je prekvapujuci... takze nic nove, O3 je drncajda, avsak dobre ovladatelna ... Po FL je o chlp lepsie odhlucnenie podvozku a pride mi celkom citelny rozdiel medzi liftom a combi, po FL mi prisiel lift komfortnejsi na tych istych diskoch ako kombik, ten asi kvoli max zatazeniu ma ten zadok tuhsi... v spojeni s vleckou to este viac vynikne, taky scout 4x4 po FL na 17kach bol velmi slusny podvozkovo... stale trochu tuhsi, ale o level komfortnejsi a tichsi aj na velkych nerovnostiach
Rozměrově mi líp sedí Octa, ty centimetry navíc u Superbu celkem nic nepřináší a třeba sedačky v Superbu jsou pro mě už zbytečně široké. A pak jsou tu ještě provozní náklady (ceny dílů, servisu atd.).
I tak ale taky vidím Superb jako atraktivnější, pokud by byl k mání za podobné peníze.
Ja mel ted Focus kombi 1.5 EB pujceny na dva dny a to co predvedl na 18" kolech a na rozbite silnici, to bylo neuveritelny. Zadne rany, zadna naklepana kostrc, nic takoveho. Byl jsem hodne hodne prijemne prekvapeny.
S obrazovkami a digitálním štítem problém nikdy nemám. Co mi ale vadí a co jsem fakt nečekal, je masivní opuštění tlačítkové/rolovacího ovládání a klimatizace přes displej. Když porovnám, co dělá vysmívaná konkurence:
Re: No první test jsem uvedl na svém kanále už 2.2.
Tak to vypadá hodně povedeně vůči Passatu. Budu to muset vyzkoušet, s poslední pofl O3 jsem před vánoci otáčel Belgii a byl jsem dost nemile překvapen, jakmile přišel horší povrch.
Já mám po racelogicu ještě na skle obtisky přísavek :D
Ok, tak pokud budu zván, dorazím v krásném starém hatchbacku, který má desetkrát méně kw :D:D Do Prahy už ničím jiným nejezdím :D
Re: No první test jsem uvedl na svém kanále už 2.2.
Racelogic ještě nemám. Teď jsem ani moc netočil, na zimu jsem většinou v Africe nebo tam, kde je teplo... :)
Ale již brzy se můžeme potkat, budu dělat setkání v Praze a pokud vše vyjde, přijedu v krásném novém kombi se 441kW výkonu. ;-)
Podložky pod kola budou ve standardu, za příplatek nebo až ve faceliftu? (rozchod kol je stejný jako O3) Někdo by mohl říct lidem navrhujícím karoserii, kde je oddělení podvozků, že by nebylo špatné se potkat. Obecně u většiny aut z této fabriky...
jó hele, dřív sis koupil auto a nechal dodělat nějaké vychytávky aby to bylo podle tvých představ.... dnes koupíš auto a jdeš z toho naopak věci oddělávat, aby tě to auto neotravovalo.... :no:
někomu můžou už vadit přerostlé rozměry Superbu.... kdo jezdí víc po městě, bude mu víc sedět Octavia.... ale jinak bych šel za podobné peníze určitě do Supa: bezpečnost, komfort, jednodušší ovládání funkcí vozu - to vše mluví jednoznačně pro něj.
V testu nové Octavie jsem to taky zmiňoval. Neskutečné a hlavně hodně to zasahuje do řízení na okreskách i bez pruhů, kde si z "ničeho" vymyslí nějaké značení a tahá to volantem. Nechápu...
Než jsme se "domluvili", že bych ho neměl prezentovat tak brzy... ;-)
Ale ono je to vlastně jedno, Octavia na mě udělala velký dojem, jen bych nešel do verze bez multilinku.
Díky za test, hezky se to četlo...
Za to dotykove ovladanie klimy by mali niekomu odtat ruky od samej prde|e! Na jednej strane sa montuju do aut pomaly desiatky asistencnych systemov na zvysenie bezpecnosti, a na druhej strane odvadzame pozornost sofera od soferovania tym ze sa musi pozerat na dotykovy displej a triafat nakreslene dotykove tlacidla. Kde zostal zdravy rozum?
Jsem asi jiný, ale moje auto má většinu ovladačů ovládaných dvojitě, buď tlačítky, nebo přes infotainment.... v 90 % případů používám infotainment, je to tam přehledné a velké ikony, než hledat všechna tlačítka a kolečka na to, když si chci vyhřívat jen to jedno okno, nebo foukat jen na tu část těla, popřípadě když mi spolujezdkyně rozhází teploty !
Ten motor je prisrkteny emisnymi normami, koli ktorym nepracuje (z hladiska kultivovanosti) v najlepsom rezime. Jazdim teraz striedavo s 1.4TSI aj 1.5TSI, a ta starsia jedna-stvorka je rozhodne sofersky privetivejsia, kultivovanejsia, aj agilnejsia.
Bohuzial, taka je doba, a my s tym nic nenarobime. Mozeme akurat podakovat Euro-Hujerom z Bruselu ze nas pomaly oberaju o radost zo soferovania...
tiez vravim zlate otocne ovladace u ASX https://img2.auto.cz/…ull/6112421_.jpg .. prakticke fungujuce nesmrtelne ... a aj v ruskej zime v masivnych rukaviciach bez problemov a behom sekundy poriesis co treba .. no problem :yes:
Pokud odečtu pochvalný kolorit, který dostane každá nová škodovka. Tak jsem rád, že auto jde. A konečně je na acz taky po 100 letech něco ke čtení. Těším se na srovnávací test 1.5TSI proti 1.0TSI manuály. :yes:
dnes je sice v mode robit jednoduche veci zlozito a co najkrkolomnejsie ale toto fakt neverim ze to ma takto nesikovne spravene .... ved je to blbost aby si vec ktoru si vies kuknut tlacitkom na volante behom sekundy riesil zdlhavym hladanim a patlanim kdesi cez displej .... volovina... snad novy leon to tiez nema takto "progresivne" spravene ... to by ma nastval ... :D:'-(
Já jezdil obojí a moc velký rozdíl tam nebyl, pravda, jedno kombik, druhý krátký.
Jestli po přejetí retardéru v O4 nebudu slyšet rány a nebude to hučet na dálnici, bude to plus velké, proto mi v recenzi chybí tento docela zásadní parametr popsaný, Oktávie primárně vždy mířila na fleet - hodně jezdit a tady je to pro mne důležitější, než jestli projede o trochu rychleji zatáčku, než O3 :D
no aspon ja teda na koncernovom malom starsom aute si priamo tu teplotu oleja viem kuknut na volante tlacitkom palubaku behom par sekund .... ako to ze to takto jednoducho nema aj nova octavka? neverim... musi to predsa mat v palubaku na volante .... nie je dovod aby to nemala ale robili to takto zlozito uz len cez displej
Co je nový, to je hezký, s 1.5 jsem nejezdil, ale bože proč nenechají standartní otočné ovladače - teplota klima, atd. Cvak, cvak hotové, proč musim něco takové lovit na displeji - ještě když si zrovna dávám rohlík se salámem, ruce zapatlaný. V příští O5 bude výstražný trojuhelník v 5-tém podmenu ....
Vyzkoušel jsem u dealera a co mne vadí nejvíce: Ač majitel koncernového auta, infotainment a celé dotykové prostředí mne neskutečně iritovalo. Myslím, že jsem se s prodejcem ani nedoklikal k hodnotě teploty oleje, abych zjistil, zda už můžu auto trochu vyzkoušet. Ani prodejce to ještě neměl výrazněji naučené. A další věc - asi neumím sedět za volantem, ale celou dobu mne tlačila hrana středového tunelu z tvrdého plastu do kolene. Na dlouhé cesty by to asi byl problém. Jinak jízda OK, dealer neměl k dispozici cestu se špatným povrchem, nedokážu posoudit více po 20ti minutách jízdy...
Jak nejde trvale vypnout? V nové scale 1.5TSI šel vypnout proč tady nejde? Nebo kde je problém, je to nejotravnejsi asistenční systém, ve scale to pipalo at dam ruce na volant ikdyz jsem ho držel oběma a to neustále cukání volantem hrůza...
zrovna to vypinanie valcov si ale prave v tomto motore ( ktory je asi najrozsirenejsi v celom koncerne a "zasahuje" skoro vsetky koncernove modely .. aj vykonovo idealne posadeny ) mohli odpustit... skoda.. to je fakt jak naschval 8-s
urcite to bude opat megauspesne auto.... octavia je pre skodu celosvetovo najpredavanejsi model z celeho portfolia takze tu niet pochyb o tom ze nic nenechali na nahodu a auto opat "posunuli" kusok na vyssiu uroven... osobne ale aj ja by som v tomto segmente radsej hatch a nie kombik ani lift... teda ja skor nieco ako corollu ceeda golfika novy leon a pod... ale skoda tu ma ako hatch scalu... aj ked jasne ... nie je to zrovna plnotucny ekvivalent ku golfiku ci leonu to je pravda...
PS: aj podla mna nova octavka uz moze narobit vrasky aj prave superbu... lebo je zase k nemu o chlp blizsie jazdne aj rozmermi aj vybavou ... ved v kabine je uz aj modernejsia ako superb.... a suma sumarum stale bude este citelne lacnejsia a pritom uz k vacsiemu superbu ozaj nema az tak daleko...
PS: a co vravis na novy leon https://img2.auto.cz/…ull/6153285_.jpg za mna asi najkrajsie auto v segmetne dnes... moc sa mi paci... po tarracu u mna seat boduje aj novym leonom... zacinam mu konecne ( a opat ako kedysi ) fandit a drzat palce .... a hadam nakoniec aj definitivne uz je zazehnana seatacka buducnost v koncerne ... :yes:
Myslím, že netreba zadržiavať dych, ako nemala O3 na Focus 3, tak nebude mať O4 na Focus 4. Nový Focus jazdí parádne, opäť je lídrom segmentu a kombinácia tuhosti, agility a komfortu nového Focusu je parádna, a to som jazdil s verziou s torzkou vzadu, multilink musí byť ešte ďalej. A keď k tomu pridáš fantastické riadenie, presné, citlivé, to je radosť jazdiť aj s bežnými motorizáciami. Na druhej strane nie keždý je tak zaťažený na podvozok a jazdné vlastnosti a keď O4 pridala na komforte, väčšina bude úplne spokojná.
Motor 1.5 TSI provázely a podle uživatelů nadále provázejí problémy projevující se škubáním nezahřátého motoru. Čekal bych v testu zmínku na toto téma.
Tak to priblíženie Superbu čo do jazdných vlastností je ďalší argument na zvažovanie medzi ním a Octaviou. Modernejšia, ale menšia Octavia, alebo starší, ale o triedu väčší Superb? Zrejme aj preto sa prvýkrát rozmerovo nezväčšila, aby moc neliezla Supu do kapusty. Len do úvahy pri tejto dvojici bude treba brať cenu. Octavia nasadila sebavedomé ceny a ako novinka o zľavách moc nebude, kdežto starší Superb sa dá kúpiť s výraznejšími zľavami, takže sa môže kľudne stať, že porovnateľná Octa a Sup budú stáť veľmi podobne a v takom prípade by si asi väčšina zvolila väčšie auto. Z môjho pohľadu je tiež modernosť Octavie čiastočne aj jej nevýhodou, najmä čo sa ovládania týka: dotykové, neintuitívne a zložité ovládanie vs. osvedčená klasika a ergonómia, k tomu detské muchy, zamŕzanie či nefunkčnosť spomínaná v teste, to by ma aktuálne celkom odrádzalo od kúpy novinky.
Musel bych po ní vážně hodně toužit, abych se dokázal přenést přes stupidní infotainment, donedávna jednu ze silných stránek Škody. Nulováni km po natankování až v pod-menu? WTF? Kolíček je moc drahej?
Hadr na palubce vypadá na první pohled jak jutovej pytel https://www.auto.cz/…ucni-nebo-stejna?… a praktického hlediska mi to tedy přijde o dost horší, než nějaká koženka. Ale soudím jen z fotek.
Za mě nic moc, jsem zvědavej na živo.
Testovaná Octavia sa javí ako ideál pre rodiny: veľmi priestranné kombi s obrovským kufrom, stredne výkonný benzín s dobrou spotrebou kombinovaný s manuálom, len tú výbavu by súkromník volil asi skromnejšiu. Kvitujem zlepšenie jazdného komfortu, čo rodina nepotrebuje, je uskákaný "športový" a hlavne búchajúci podvozok, je fajn, že si v tomto smere Octavia vstúpila do svedomia. 1,5TSI nie je etalón záživnosti, práve naopak, je to motor bez charakteru, ale objektívne ten výkon postačuje a hlavne je asi najúspornejší vo svojej kategórii, teda berie argument z rúk dízlom (aspoň pre súkromné nájazdy určite). Poteší aj zlepšenie manuálu.
Na druhej strane ako sa píše v teste nielen konzervatívnemu vodičovi bude vadiť celodotykové ovládanie a keď už svet motorov niečo na škode tak skritizuje, tak to je asi skutočný problém. Prvotné chyby typu nefungujúce ovládanie a potreba "počítačového riešenia" v podobe vypnutia a naštartovania motora by ma rozhodne nas.ala, snáď sa to časom vychytá (a je to argument proti kúpe hneď z kraja výroby).
No a potom je tu cena, ktorá je fakt dosť vysoká a typický rodinný kupujúci asi bude hodne zvažovať, či za solídne, ale zase nie výnimočné auto nižšej strednej dá také peniaze. Fleety budú mať úplne iné zľavy a výslednú cenu oveľa nižšiu, ale súkromník na ne môže zabudnúť. Otázka je, či to Škode vadí, predaje Octavií ťahajú najmä firmy a nie súkromníci.
Uz se stim evolučním motorem dá fungovat? Poridil jsem ho přesně před rokem, potom jsem půl roku čekal na nový software kdy se to teda zlepšilo ale do dneška stále někdy při popojizdeni cuka a je umění se plynule rozjet. Chystám se to ještě řešit...
Od príchodu Superbu je Octa IV rozhodne najpodarenejší model Škody. Takže "malý Superb" je celkom trefné. Ten interiér môže závidieť aj Golf, hoci teda tiež ma zamrzelo, že sa šetrí na samostatnom paneli s ovládaním klimatizácie.
A čo sa jazdy týka, tak po prvých kilometroch potvrdzujem, že jazdí lepšie ako predchodca (našťastie), hoci ani pri ňom mi nič výraznejšie nevadilo.
K tlmeniu nerovností, asi by som ho prirovnal k novej Corolle. Cítite tuhosť auta, ale nič nebuchoce ani sa to z vás nesnaží vymlátiť dušu. Čo je ale podstatnejšie, viac vás teraz baví Octaviu šoférovať, predtým som za jej volantom emócie moc nepociťoval.
Za mňa veľmi podarené auto, len mi je ľúto, že z nej nespravili aj hatchback. Koncept Vision D pred príchodom predošlej generácie napovedal, že by to šlo.
Jsem se dozvěděl i zde pravdu o o3, že podvozkem na Fokus neměla :D Ja si to tedy vyzkoušel a vím to dlouho :D. Co nemohu potvrdit je, že by po fl. O3 s vlečkou nebouchala. Navíc akustický komfort na palubě na horší cestě či na dálnici ve vyšších rychlostech na osklivejsi české dálnici, taky nebyl u o3fl ukázkový a ve třídě jsou jiní premianti. O tom komfortu a hluku na dálnici jsem se v testu O4 nedocetl, to by mne zajímalo asi víc, než že má blbej infotaiment :D Asi si budu muset počkat na Octavii 5, až napíšou pravdu :D Ale vypadá dobře... Více až se svezu.