Mne sa tiež bez smerovky vopchal niekto na audi dnes a som ho vyskolil a nechal na semaforoch. Na Citroene. Ale aspoň si uvedomil a nechal to tak. Ľudia myslia, keď vidia Picasso, že pôjde pomaly, alebo čo.
Áno, ja som šéfku nikdy nevidel používať normálne smerovky na BMW, maximálne trojblik sem tam. Ťažko posúdiť, či to je autom, ani v minulom aute sa smerovkami nepretrhla. Ale jedno je isté, keď sa blbo používajú, tak ich ľudia používajú menej.
"Klasický" typ sedanu (tříprostorová karoserie - motor/ kabina/ kufr; dvě řady sedadel pro celkem 5-6 lidí) se de facto zrodil těsně po II.W.W. v USA - a v poměrně krátké době se rozšířil po celém světě, do všech zemí a všech velikostních tříd automobilů. Od amerických křižníků až po prťavý a "tak ošklivý, že byl vlastně krásný" Citroen Ami, sedany byly všude a dominovaly všem třídám vozů.
No a od první poloviny šedesátých let, kdy u Renaultů "vynalezli" karoserii typu hatchback či liftback (R4 a R16) evropané postupně přicházeli na chuť těmto vozům, které při menších rozměrech nabízely vyšší praktičnost.
Kyž si uvědomíme, jak dramaticky se za posledních 60-70 let změnil životní styl obyvatelstva vyspělých zemí, je logické, že se změnily i jejich automonilové nártoky, preference a priority.
Sedanu (nejspíše) i do budoucna zůstane role "solidního + reprezentativního vozu", kde je (zatím) obtížně nahraditelný
BTW, řekněte jakémukoli dítku v mateřské škole, aby vám nakreslilo "AUTO" - co nakreslí? Sedan. Klasický tříprostorový čtyřdveřový sedan, hranatý jak knihovna, s velkými koly a kouřícím výfukem :D
tak tak, majitelé německých uberwagenů blinkry zásadně nedávaj, dneska mě jeden idiot v bmw takhle hodil myšku před auto , tak sem ho na další křižovatce předjel zas zpátky když se rozšířil pruh na dva :-) Borec byl tak nasranej, že to nakonec vzal pruhem vyhrazeným pro busy :-):-)
Ja mam jedno auto, co nestmavuje nic a niekedy v meste je to dost utrpenie. Inak to stmavovanie sa da myslim aj vypnut, ale neskusal som nikdy :-) Ale presne viem tie pocity, ked niektore auto stmavuje dobre a niektore o nicom. Skoda, ze testeri sa tomu vobec nevenuju.
Ja ani skrinu nemam. Mam niektore veci viac, ale este som ich nevybalil. Kazdy den rovnake ciste nosim, aspon si ma nezmylia :-) Samozrejme, po opotrebeni menim.
Jasne, ze liaz nie. Ale ked ma clovek moznost si vybrat auto a vybrat obmedzene (ale mozno krajsie) auto, tak v Europe si vyberie lepsie auto. A uz to zistuju aj vo svete. Ako som vyssie pisal, prihoda mozno raz za zivot, ale aj to sa pocita.
Hele já sem předloni na podzim potřeboval přivést 4 palety nábytku, čekal sem na to doma dohromady 3 dny. Tvojí logikou sem si měl koupit LIAZku abych si to mohl odvézt sám a najednou vid :-):-)
mne smtmavuje na mojej strane + vnutorne tak do tmava nie zelena ale je to o nicom . dnes uz ma skoro kazdy inteligentne LED tak mi nepalia do spatnych ako pred 20 rokmi
Ja mam tiez taky susiak, planujem v lete susit na terase z ekologickych dovodov :-) Skusal som aj v zime, ale to tam mesiac viselo a nebolo suche. Ale zase by trebalo mat viac veci, lebo cez noc nevyschne na takom ekologickom.
Zalezi, ake zrkadlo. Najlepsie stmavovalo C5, tam stmavovali vsetky a len tak do zelena a bolo velmi pekne vidno. Na 407 stmavovalo len vnutorne, aj to tak do tmava, o nicom. BMW stmavuje asi len na vodicovej strane, ale este som nemal moznost vyskusat, lebo za sebou auta nemavam :-) Renault neviem, asi normalne, ale na C5 to nema. A nestmavuje vonkajsie, ale tam su ine problemy.
Stmavuju sa automaticky to nenavidim vsetko vidis tmavo ako cez kopirak... Stare dobre casy myslim next time E 190 E tieto nove auta nemaju charismu o nicom.
Toto je moja susicka jednu mam na terase a jednu v izbe ked je zima ;-) Setrim elektrinu musis byt viac lakomy inak nebes mat 2 Mercedesy pred barakom...
ale v sedane su okna a vnutorne spatne zrkadlo, tak preco nepozerat cez ciste okno :-) aj ked neviem naco vobec do aut davaju vnutorne spatne zrkadla, ved ani na dodavkach nie su :-)
Nemam ine, staci mi jedno, vecer vyperiem, vysusim a rano beriem :-) Aj keby som siel na sedane nove tricko kupit (lebo kym dovezu pracku), tak aj nove by sa malo vyprat pred prvym pouzitim.
Vyprat nie je problem, ale potom vysusit treba :-) Pracku som mal, len susicka mi odisla. Nakoniec som kupil rovno pracku so susickou a odvtedy je pokoj.
Jasne, je to realna situacia, potreboval som mat vyprate urcite veci a odisla pracka. Ako hovorim, len som vymenil a zivot bezal dalej. Nie vzdy spravny je argument, ze to dovezu, odvezu a pod. Kto ich bude doma cez pracovny den cakat? Staci spravne auto a clovek je panom svojho casu. Kto si kupi horsie auto (sedan), ked si moze kupit hocico ine lepsie. Podla clanku to uz zacinaju chapat aj vo svete.
Dlho som chodieval sedanom. Nikdy to velmi nevadilo, iba kazdy rok bolo treba preniest vianocny stromcek. Vzdy vosiel aj do sedanu, ale posledne roky som uz chodil jeden den do prace sukromnym kombi, lebo tam stromcek vosiel este lahsie.
Aj mne sa viac páčia sedany, a mám dve autá. Malé auto na jazdy hlavne po meste pre manželku a druhé, ktoré musí zvládnuť skoro všetko ostatné. Ja teda primárne užívam veľké MPV, lebo sedan by tie mnou kladené požiadavky nezvládol. Najradšej mám také obecné pravdy typu, lebo mne to stačí.
Mi pereme raz za tyzden a volakedy som bol viac lakomy tak som manzelke kupil len rajbak neviem ci to poznas taka roletka vlozis to do vane a manzelka moze fungovat nemusi potom do posilovne to su vynalezy.
Tak to se mi ještě nikdy nestalo a kdyby se mi to stalo, tak si vezmu prostě 3 dny za sebou jiný triko a fusekle a vyperu to až bude nová pračka. Co budeš dělat až nepůjde proud? U nás nešel loni 3,5 hodiny v jednom dni.
XE jsem bral právě proto, že to je sportovní sedan a hlavně kvůli motoru, který tam už po FL bohužel není.
Lepší střednětřídní sedanové svezení byla až Giu QV Speedfreda. Dokonalost s atomovkou pod kapotou a náhonem jen na zadní kola.
Delivery, keď sa vo štvrtok pokazí práčka a dovoz by bol až v pondelok :-) Pričom treba mať vypraté veci na druhý deň. Vtedy stačí rezervovať v predajni, naložiť starú do auta vymeniť v predajni a vo štvrtok večer môže prať. Len človek nesmie mať sedan.
Musim Ti dat :yes: za to vetranie kabiny... najlepsie to bude v zime ked niekto sedi vo vykurenom aute a druhy ignorant pomaly naklada svoje nezmysli do kufra :-!
ked sme pri to noseni tovaru dnes su vsetko donesu delivery a je to vatsinou zadarmo ako sluzby. Ja kupujem vsetko 90% online a nebavy ma chodit po obchodoch a dnes uz tam idete s maskou a cumite na prazdne regale ako v dobe CSSR tam som aspon raz za rok uvidel normalny tovar v Tuzexe a na nakupy stacila sietova taska. Teraz sme rozmaznany a chceme vsetko....Zaspominam na 80 roky a to co sa deje dnes ma nerozhadze ....stay safe everyone :-!
Kupé mam taky třetí a taky sem v nich vše odvezl, i když teda do 4kového Camara se do kufru vejde tak velký nákup :-)
Ale když sem potřeboval něco většího, vzal sem si Cadillac CTS (v té době). Pětkové už je v pohodě.
Mě se sedany libí a dobře se mi s nimi jezdí, ale když má člověk barák a rodinu, tak je prostě jejich omezenější praktičnost limitující. Pokud je jen jedno auto v rodině. Proto musím vždy volit mezi kombikem a MPV.
chladnicku si raz za 10 rokov rad necham doniest za tych 15 eura .. na to sa mi dodavka neoplati aj keby som bol milionar ;-) ...
jasne ze sa daju aj v sedane sklopit sedacky... nalezato takto kolega vo fabii sedan nosi horsky bajk.. ale je to hodne nepohodlne ... ... poviem mu nech si kupi dodavku 8-s
mne sa sedany pacia.. pisem to vyssie.. ale ako jedno auto na vsetko za mna radsej nieco ako vitaru... ta by mi bodla :yes:
Nemusíš za každým vyvetrať kabínu keď potrebuješ ísť do kufra. Aj na sedanoch sa dajú sklopiť zadné sedačky.
Každému čo jeho jest. Na prevoz chladničiek som si kúpil dodávku. :-!
je to tak.. ale tak pre neho je lepsi sedan a tak to berie.. pre ineho kupatko.. mne zase staci mensi hatch ... kazdy to ma inak... berme to teda vsetko s rezervou
a popravde SUV su asi aj preto take uspesne lebo vedia byt "viacerymi autami" naraz ked treba :yes:
dnes mas uz tak tuhe kasne ze ci mas otvor o par centi vacsi v praxi nepocitis .. toho by som sa fakt nebal ze sa mi lift nejako "pokruti" kazdodennou cestou do prace po miestnej okrske ;-)
mne sa paci arteon... uplne dokonaly lift.. s 2.0tsi nieje o com ... nic viac tu ani je treba na nejake to bezne fungovanie :yes:
panecku aj 20tky tam vosli.. tak to je sila.. lebo to su fakt uz megakola... :yes:
ale v kombiku by si tom mal daleko pohodlnejsie aj manipulaca a pod... ale jasne.. kazde auto nemoze byt kombikom ;-) ... aj ked aj kombik v strednej triede jag kedysi mal.. ach jo.. skoda ho .. aj ked popravde na tie casy nerad spominam lebo to boli take nic moc jagy ... alebo skor take fordacke jagy a aj vizualne skor take "baby jagy" :D ;-\
jasne .. dve osobitne do kufra a dve na zadne sedacky .. da sa samozrejme.. ale ja som rad ze mam hatch... je to sikovne... sklopim zadne sedacky a dam tam aj horske kolo alebo som takto prenasal pred rokom drevenu skrinku co sme kupili do obyvaku.. asi 1,2m vysoku .. usetril som takto aj za dovoz nejakym meganakladakom ... ja skutocne vyuzijem piate dvere ( uz vo felde som si toto chvalil.. ze auto je vcelku kompaktne ale ked treba preveziem v poho aj pracku ci kolo ) ... kdezto pamatam ked som siel to 105Lkou nic do nej nevoslo ... ani kolo.. ani kus nabytku nic... a pritom auto kasnou citelne dlhsie ako felda alebo aj ako dnesny moj hatch
Suhlas. Normalne stredne velky sedan uplne staci. Ja mam sklopne sedadla a boli sklopene raz za rok. Pre istotu som nedavno kupil kombik na obcasne rychle zasobovanie drobneho stavebneho materialu. Jedine auto ktore ma zhrozilo ked som isiel s manzelkou na nakupy bola Ford Fiesta to auto ma kufor len tak na papieri, co im ostalo nazvali to kufrom...Nepocitam Skodu 120 ale to uz je history...
Do XE jsem dal čtvery 20" pneu. Sice jsem jel sám, ale dal. Každé auto má svoje a každý má své potřeby. Sedan určitě není nejuniverzálnější, ale přesto si klientelu najde.
V com je lift horsi ako sedan? Nuz napriklad torzna tuhost. Ked karoseria konci obrovskym sikmo zrezanym otvorom, je tazke dosiahnut rovnaku tuhost karoserie, ako ma sedan alebo kombik...
Mne osobne najviac sedi sportovo strihnute kombi, ktore ma ladny tvar a nezenie sa za obrovskym kufrom. Je to aj prakticke, aj tuhost karoserie je dostatocna.
no ale praveze vyuzijes ani o tom nevies kedy .. uz len ked povedzme prenasas zimne/letne pneu v aute ( 2 krat rocne ) .. tak do sedanu ich do kufra nedas... ale do hatchu/liftu sklopis zadne sedacky a razom mas "kombik" ;-)
rovnako ked chces preniest nieco vacsie objemnejsie... v lifte ci hatchi pomoze vzdy sklopenie zadnych sedaciek a razom mas dodavku.. lenze pri sedane to nejde... tam si stale limitovany tou koncepciu ...
napr v lanceri sedan je vzadu aj na hlavu menej miesta ako v lifte ktory ma dlhsiu tu strechu a masivnejsi zadny stlpik... rovnako aj ine auta ... kde v sedane vzadu sa uz kusok zvazuje ta strecha nad hlavou .. ale v kombikoch ci liftoch je to ok lebo tam maju nadalej strechu aj vzadu nad pasaziermi kusok vyssie polozenu ako v sedanoch
mne sa sedany pacia... ale popravde ako jedno jedine auto na vsetko by mi najviac vyhovovalo nieco ako vitara alebo ASX.. teda kompaktne zvysene krabicoidne kombikoidno hatchbackoidne auto :-[]8-s
Pokud nevyužiješ ten kufr tak k čemu lift? Já měl krom 3 kupé a dvou hatchbacků samé sedany a odvezl sem vše.
A to jeden ten hatchback byl Smart (měl sem ho 2 a čtvrt roku) , kde se do kufru stejně nic nevešlo a bylo to víc nepraktické jak velký sedan a druhý je Caliber, který sem vyměnil za Smart a kterej mam teprve 14 dní a krom vzduchu jsem ještě v kufru nic nevezl :-)
v com je povedzme lift horsi ako sedan? zeby odhlucnenie spod kolies od kufra o pol decibelu? ... inak mi pride ze lift je vo vsetkom lepsia volba .... len sa pytam skusenejsieho ... osobne som so sedanom jazdil naposledy 105Lkou :D v lete v r 2001 ;-) aj to bol kusok "iny" sedan vzhladom na motor vzadu :yes:
ja si spominam na sedan chrysler 200 kde prvy rok predaja sa mu v amerike este paradne darilo.. ale potom akoby utalo... ved sme sa o tom aj presne bavili ze preco zrazu uz tak prudko zacal padat... pritom prvy alebo snad este aj druhy rok v predaji bol to doslova skoro az trhak.. uspech mal... ale potom skutocne behom polroka roka doslova zmizol z trhu... neskutocne a dodnes presnu pricinu neviem ( lebo auto bolo pekne fakt paradne.. aj kabinou ..... aj motoricky... )
je to tradiční kategorie, tradiční karoserie, elegantní a pohodlné vozy s dobrými jízdními vlastnostmi dané nízkou výškou vozu, menší hmotností než SUV a crossovery.
Svoje zákazníky to má pořád a po krizi myslím ještě přibudou.
a nebylo to tím že to je sedan, ale že FCA sedany resp. osobáky neumí dělat , proto taky jediné co dělaj je výtvor DaimlerChrysler resp. Cerberusu, který jen mírně faceliftují a to trio 300C/Charger a Challenger.
uz niektori presli radsej na praktickejsie liftbacky .. vid aj novy P508 ( ten uz dnes v sedane neuvidime ) ... ale tak asi lepsi je lift 508 ako ziadny P508 8-s