SSS bylo v úzkém hledáčku pro koupi nového auta, ale bohužel z něj vypadlo 😒 a upřímně jsem čekal na novou verzi s hybridem , protože se mi líbí spojení obou světů.
To nejsou jenom Japonci. I evropské automobilky ořezávají nabídku.
BTW Moje Fabia s dvoulitrem měla v TP emise CO2 187 g/km. Dnes by za to automobilce hrozila pokuta 300 tisíc včetně DPH. Já jsem to auto jako ojeté tehdy kupoval za 100 tisíc včetně DPH. Svět je prostě pokroucený.
No takhle. Klasik, neklasik....na to kašlu (obrazně, jinak zatím OK ;-) ). Ale popravdě, je to hodně smutný vývoj. A za těchto okolností nemám v sobě ani špetku nostalgie, abych to jakkoliv obhajoval. Byť mě trochu dráždí moudra místního mitsu-kia-vworlda, který si tak od stolu bez jediné zkušenosti určuje, co je a co není zábavné.
Mně přijde, že Sport pomalu přestává dávat smysl. Pořád je to docela rychlý hatch s manuálem, což je dnes z nějakého důvodu rarita, ale jestli stojí za ty peníze, co chtějí, tím si nejsem jistý.
Přitom to vše kvůli posratým 8 g co2. Začíná to být smutný pohled zejména na Japonce. Honda nacpala 1.5 do nejvyšší výbavy, aby ho nikdo nekupoval, Subaru = auto bez motoru, Suzuki zařízlo litr...
Len treba rozlisovat, co je to za manual, lebo riadil som S Cross s tym motorom a manualom a tak zle radiaci manual som uz dlho nevidel. Nieco sa zadrhavalo pocas preradovania a pod. :-)
Nejde o to, či je to tragická cifra, ide najmä o to, že bez bateriek to bolo o celú sekundu lepšie. No a tiež že aktuálny topmodel Swiftu (hotheč alebo aspoň warmhatch) s 1,4 R4 sa teraz môže porovnávať akurát tak s bežnou Fiestou, ktorá má 1,0 l a tri valce (aj to len s tou 92 kW, silnejší 103 kW trojvalec je dynamicky ďalej). O odstupe od "pravých" hothečov ako je práve FieSTa ani nehovoriac.
To by totiž byl klasický scénář třeba z české vesnice. Tam by klidně mohl ještě dneska napsat, že trojková Octa RS se evidentně vůbec neprodává, protože u nich na vsi ji ještě neviděl, zato jedničkové tam jezdí hned tři... ;-)
to uz by si chcel fakt vela vediet... ale fakt je ten ze novy swift sport este len "hladam" .... snad ho casom ale zbadam... ale inak stinger nam tu po ke minimalne jeden bezne jazdi... uz druhykrat som ho videl u nas v okoli umyvarky smerom na optimu .. neskutocne jak ten stinger vyzera... neskutocne maso ... nejake bezne bawo ci bananovy medved su razom neviditelni .... moc sa mi pacii .. ma to charizmu ... ale aj arteon v ciernej je famozny :yes:
Presne. Človek už pomaly začína byť zmierený s tým, že v mnohých prípadoch sa výkonovo pôjde hore už len za pomoci elektriny, ale toto je opačný extrém: pridáme elektromotor a klesne nám výkon (dokonca pod úroveň predošlej generácie). Z môjho pohľadu tým Swift Sport zabili a nevidím aktuálne dôvod na jeho kúpu.
P.S. Aspoň medzi nami pribudol ďalší spokojný majiteľ staršieho modelu, ktorý sa môže vytešovať, ako dobre kúpil a šanovať si ho ako budúceho klasika. :-)
ved ja mam so svojimi smiesnymi 66kw v uplne beznom 1035kg tazkom aute "len" o 1,7 s horsie zrychlenie ako tento swift sport s vykonom vyssim o 29kw .... pride mi ze vzhladom na vykon a objem ( 1,4L ) aj hmotnost samotneho auta je to docela "pomale" sportovanie ... aneb.. sportujeme po japonsky . hlavne pomaly a ( dnes uz aj ) nenapadne 8-s .. akoze nebyt tej zltej ziariacej kasne tak 90 percent ludi ani nespozna ze ide o sport ..
normalne uz vidim swift sport v dalsej generacii rocnik 2025.... ako plugin... spolocny vykon 88kw .. zrychl 10,9s... vaha 1,3 tony.. cena 0,9 mega .. mame sa na co tesit :-[]:yes:
díky bohu za něj, ale ten výkon s označením sport už moc nekoresponduje. 95KW má kdejaké běžné auto v této třídě. Respektive ne kdejaké, ale jsou taková a ani nemají označení sport. (například 1,2 THP 96KW)
To dokážu len Japonci. Pridajú elektromotor a klesne výkon.
Pri 1,2 sa to ešte ako tak dá chápať, keď sa nenavýšili výkonové parametre. Mohlo to prispieť k príjemnejšiemu prejavu a mierne nižšej spotrebe v meste, kde je Swiftove teritórium.
To ich tých 8 g v okrajovej kategórii vytrhne z biedy?
Pripadá mi to ako keď v Lade spravili 16 ventilový motor. Výkon rovnaký ako 8 ventil a jediné čo sa zmenilo bola spotreba, smerom hore.
suhlas... bude to citelny pokles ( SSS nikdy ani hothatch nebol.. ale skor warmhatch ) ... inak vacsia zabava uz dnes bude s obratnym malickym UP-om gti ( zrychl. 8,8s ) ako so swiftom sport ... :yes:
inak v reale som ten novy sport este nevidel... pritom predosle swifty sport vidim hned asi 3 v okoli... ale je pravda ze novy swift sport sa predava este relativne kratko.. aj ked nerobim si iluzie zeby to mal byt nejaky "trhak" .... ludia dnes uz o taketo kusky stoja coraz menej... a za dane peniaze radsej kupia uz nieco ine... povedzme nejaky crossover 8-s
a ked pozeram na cenu tohto sportu tiez by som siel inam ... a to aj napriek tomu ze uz je to 5 dverak ....
Myslíš, že pokles výkonu o 11 koní a horšia akcelerácia o celú sekundu nebude cítiť? Ja myslím, že to bude cítiť dosť. SSS je tak na hranici hothečov čo sa výkonu týka a to, že jeho parametre nie sú úplne hot kompenzuje agilitou a nízkou hmotnosťou. To nie je úroveň okolo 300 koní, kde plus mínus 10 koní nerobí rozdiel, v cifrách, kde sa pohybuje Svišť strata 11 koní bude citeľná.