To nevím, je to uvedeno ve většině prací na tohle téma, např. https://ajph.aphapublications.org/…AJPH.2016.303628 . Na druhou stranu autonomní systém nečte za jízdy sms nebo nečumí po ladných křivkách slečen na chodníku. Ono to může být všechno jinak, proto píšu o těch koních. Je fakt, že kdo zvládne řídit auto, měl by být schopen i uřídit povoz tažený koňma ;-) . Základní bezpečnostní pravidlo při (potenciálním) zavádění autonomně řízených vozidel je jejich oddělení od aut řízených lidmi.
Tak to sa predpokladá sakra zle. Vďaka autonómne riadeným vozidlám sa počet nehôd o 90% zníži v prípade, že sa budeme fakt voziť na koňoch a na tých autonómnych bazmekoch bude jazdiť len tých najhornejších 10%.
Rád by som vedel, z čoho tí takzvaní odborníci vypočítali, o koľko je autonómny systém lepší ako človek, keď vo väčšine prípadov nezvláda ani kruháč, nemá intuíciu a nevie predvídať, resp. predvída zle.
Jen bych to trochu upravil - v budoucnosti (v té optimističtější) zaviní technika 100 % všech nehod, protože se z řidiče stane pasažér. Podle WHO zemře ročně 1,25 milionu lidí při automobilových nehodách a počet zraněných je mezi 20 až 50 miliony (zdroj WHO). Předpokládá se, že počet nehod by se měl snížit o 90 % díky autonomně řízeným vozidlům. Možná se můžeme zabývat i myšlenkou, že pro budoucí dopravu na delší vzdálenosti je dobré začít chovat koně ;-)
Prima, jestliže tedy dnes 90% vážných nehod zaviní řidič, je fajn, že v budoucnu 90% všech vážných nehod zaviní technika. Pokrok musí být. Ať žije nejzdegenerovanější národ na světě.