100k z litrů u atmosférických motoru není standardní. Tenhle poměr už mají jen dost vyladěné sportovní atmosféry - třeba minulé Toyobaru, dříve třeba Clio RS nebo CTR.
Vravím pozri sa viac do hitorie. Plán znižovania CO2 je dlhodobý. V mnohých krajinach boli vďaka tomu zvyhodnovane diesle. Na úrovni unie to bolo do teraz bez pokut, ale priemer sa počítal. Keď sa začalo hovoriť o pokutách, tak veľké automobilky neprotestovali. Marchionne na to upozornil. Ale niektoré automobilky boli presvedčené, že dopady budu pre nich nižšie.
No a samozrejme najviac to dopadne na značky čo v EU predávajú málo a potom tie orientované na cenu a tých je viac.
Snižování emisí stojí automobilky miliardy. Nevěřím tomu, že jim ty vynaložené miliardy (EUR) vynahradí ty "šušně", které jim ukrojí prodeje Mazdy, Subaru, Nissanu. Toyota díky hybridům nijak omezená není.
No Európske automobilky si prelobovali zvýhodňovanie na základe spotreby(CO2) len im to v poslednej dobe začalo prerastať cez hlavu a plán ako maximalizovať zisk vytlačením niektorej konkurencie z EU trhu sa mení na boj o zachovanie zisku.
S cenou to trochu hore možno pôjde. Ale GT86 sa v USA čo sú spolu s JPN kľúčové trhy predáva od 27 tisíc USD. Nová by mala byť do 30. Teraz používali motor, ktorý bol len v GT86, nikde inde sa ten variant nepoužíval. Po novom dostanú motor, ktorý bude identický s 2,4 v Legaci a ďalších US modeloch. Takže budu úspory s objemu výroby.
Na veľké zdraženie by som netypoval ani v EU. Toyota má dobré fleetove emisie a Subaru do vtedy možno na EU trhu skončí úplne.
Asi máš pravdu, ta cena to zabíjí. Ale nejen u nás, ale i v bohatších částech Evropy. Třeba to trochu změní 4 válec, ale nevsadil bych na to. Mrzí mě to, pěkné auto.
Predstav si teraz 705 vylizanych Hamunov co sedi v EU parlamente a znova si poloz otazku,ze preco sa giganti nespoja a nezavru fabriky.S vylizancami by to nepohlo a este by to otocili vo svoj prospech,ze su na spravnej ceste v boji proti "zlym" automobilkam co vyrabaju auta so spalovacimi motormi a nicia nase ovzdusie.
Na druhou stranu, dvojičky Fiat + Mazda to mají přesně tak... teda ne že by jeden z motorů byl boxer, ale odlišné periferie i ladění tam jsou určitě taky.
2,4 252k je dost konzervativní, to je blízko "standardním" 100k z litru u atmo motorů...
A presne pre to ten motor nepoužíjú. Museli by použiť aj elektroinštaláciu a veľa ďalších komponentov od MBW a bola by to ďalšia drahá Supra. A ony chcú RWD, ktoré sa cenou vojde pod 30 tisíc dolárov. Ale to by motoristický novinár čo písal článok mohol vedieť.
Zda to splní šílené evropské normy připravené pro rok 2021. Taky by se mohlo stát, že to Evropu mine ;-\. Kromě toho GT86/BRZ a navíc i Supra se taky špatně prodává, tak to není ideální motivace tady pokračovat.
Britské weby píšu o fúkanom boxere 2,4l s výkonom 252k. A keď to budú opäť dvojičky Toyobaru, silne pochybujem, že by pri spoločnom vývoji dali každý odlišný motor (Subaru svoj boxer a Toyota bavorácky radový), to by vyžadovalo dosť odlišné periférie a ladenie a spoločný vývoj by zrejme stratil na význame.