Odporúčam netliachať do prázdna a ísť si do obidvoch áut sadnúť. Jazz je na míle vzdialený Fábii a vždy to tak bolo aj pri starších generáciach. Možno papierovo spadá do rovnakého segmentu, ale priestorom, kvalitou a žiaľ aj cenou je úplne inde.
Vieš ako to chodí - niečo určite ušetria, ale ceny áut stále šplhajú hore, takže ako zákazník tak alebo onak zaplatíš viac. Potom sa na želanie zákazníkov opäť vrátia k otočným ovládačom a tlačidlám, ale to bude voči displejom znamenať zvýšené náklady, ktoré sa samozrejme premietnu do ceny...
Nie, je ich viac, ja som nedávno pozeral videotest posledného Renaultu Clio - displej má riadny, ale všetky dôležité prvky majú tlačidlá alebo okrúhle ovládače. https://performancedrive.com.au/…nterior-dash.jpg
Celkovo si myslím, že od nezmyslu "všetko cez displej" postupne upustia všetci.
Z praktického hlediska je podle mě lepší vědět kde co zmáčknout, než to hledat někde na obrazovce. Třeba u Fordu Mustang ten displej vypadá šíleně https://www.evforum.cz/…ang-mach-e-fotky . Co se týče praktičnosti, tak si myslím, že je to dobré tak na navigaci ale při řízení pro ovládání asi ne.
Jo, je to pěkně zvládnuté, podle radostného povyku v diskusi, PR hondy. Něco se jim nepovedlo, a tak šup, prodají návrat zpět jako pokrok. Mmch. jazz je taková fabia od hondy, pokud se nepletu, a když se podívám na ovladače fabie, přijde mi to ještě méně dotykové. Takže v čele pokroku je škodovka? :D
Obávám se, že spousta zákazníků v zemích EU už Hondě dávno utekla ke konkurenci (vloni pokles o 10%, letošní únor pokles o 30%, mainstreamová automobilka s měsíčními prodeji někde na úrovni Porsche), takže aby si "spousta" zákazníků v zemích EU s radostí pořídila zase Hondu museli by vedle toho, že ve skladu vyhrabali starý ovladač klimatizace, udělat také fůru jiných změn a od základu překopat přístup k evropského trhu, pokud to neudělají tak tohle dobré rozhodnutí vůbec nic nezmění a jejich pád do propasti zapomnění bude vesele pokračovat.
Ano, přesně takový rozumný a cenově dostupný návrat ke kořenům by spousta zákazníků v zemích EU s radostí pořídila! Co nejmíň digitalizace, a co nejvíc snadno ovladatelných mechanických ovládacích prvků - pořádná tlačítka, mechanická převodovka, mechanická P brzda, pořádné budíky se skutečnými ručičkami, spolehlivé atmosférické benzinové čtyřválce MPI, z asistentů jen ABS + ESP apod. O nějaké debílní předražené pojízdné mobilní telefony či tablety, poháněné hybridním tříválcem s automatem a spoustou asistentů, které drže zasahují řidiči do řízení normální uživatelé nestojí!!! :yes::yes::yes:
Japonci robia veci s rozumom a ucelne, Honda nie je prva ani posledna japonska automobilka, co takto uvazuje.
Preco je asi tak u Subaru, aby som nechodil daleko, vzdy zdoraznovana ergonomia ovladania a jeho orientacia na vodica.
Feedback od zákazníků? Wow, myslel jsem, že dnes vše řídí katovači kostů s designérskými pošuky. Hondě velký palec nahoru, tuším podobná změna proběhla u Civicu MR 2020.
Asi to bude tym, ze SsangYong este nestihol naskocit na "dotykovu vlnu". Ze vraj tak to chce mlada generacia (?), preto to tam vyrobcovia tlacia (urcite nie preto aby usetrili na nakladoch!).
No ja neviem, asi som uz "stara konzerva", ale pre ovladanie klimatizacie chcem klasicke tlacidla ktore pohodlne nahmatam, a nemusim pritom odvratit zrak z cesty...
mne sa aj samotny novy jazz velmi paci... a aj tento pristup hondy s navratom k tlacidlam chvalim...
aj nove benzinove/hybridne CR-V je famozne... a tiez som vzdy chvalil kusok nenapadne ale za to velmi sikovne prakticke a namakane HR-V-cko ...nepaci sa mi od nich u nas akurat aktualny civic ( vedel som ze za tymi predoslymi UFO-civicmi mi bude este smutno a aj sa to potvrdilo.. navyse ten posledny ufon bol aj v kombiku ) a rovnako nova honda E nie je to co by sa mi v reale pacilo a oslovilo hoc kasnu ma krasnu ale v tomto pripade len krasna kasna nestaci ak koncepcne je celok tam kde ho bohuzial nechcem vidiet ( a pritom to mohol byt trhak s nejakym klasickym motorom ako 1,0 turbo zo cvicu a za polovicnu cenu voci elektrike )
takze kusky ako Jazz ,CR-V alebo HR-V mam fakt rad ( aj ked aj taky accord sa mi paci... ale ten v eu uz dnes honda neponuka ) ...... no ale obzvlast novy Jazz je fakt na zozratie... to je uplna paradicka... moc... moc mu fandim .. krasne a prakticke auto po kazdej stranke :yes:
Honda je hodne pokrokova automobilka. Zatimco ostatni nabizeji nesmyslne nepohodlne zastarale dotykove ovladani tak honda pochopila ze nekde je mechanicke ovladani proste k nezaplaceni. :yes:
Súhlasím s Vami, že pre časť prvkov na ovládanie je lepšie keď sa pre ne ponechajú priame ovládače a tlačidlá, Honda ale nie je jediná, napr. nové Ssangyong Korando to má tiež.