Společnost ČEZ informuje, že od dnešního dne budou všechny její rychlonabíječky k dispozici zdarma. Solidaritu v souvislosti s pandemií v tom ale nehledejte.
Nemyslím si, že půjde ze skály. Spalovák, čím víc stárne, tím potřebuje víc údržby a končí, až se ho nevyplatí opravit. Mám Fiat 500e z 2014 s 80 tis. km, v podstatě podobná technologie jak má dnes CityGo E-iV a zatím to nevypadá, že by mělo jít ze skály. To se teprve uvidí, kolik EV vydrží, ještě je brzo, ale příklady s vysokými nájezdy lze najít už dnes.
jasně přímo po milionech se ty Kony bouchaj. Celej svět na ně stojí frontu. Za loňský rok se u nás registrovalo o celých 50 aut víc než v roce 2018 a ve zbytku světa to taky moc nefrčí, takže zůstaň při zemi. Až to bude stát normální peníze, tak si to zákazníci kupovat budou.
No ne, tak se podívejte do zrcadla, někdo tady o vás napíše, že prý leta prorokujete konec Tesly a od vás se dozvím, jak se jí špatně teď daří, že tam jsou nakažení atd... A komu se teď při té pandemii asi daří? Protože reagujete úplně mimo, došly vám argumenty, nebo nejste normální, proto jsem to napsal.
Promiňte, ale to jsou jen vaše bláboly. Přešel jste od argumentů ke své fantazii. Navíc to ani není problém elektromobilu jako takového a veškeré takové problémy se dají postupně řešit. A nakonec nemáte ani tušení, jak malou spotřebu mají EV ve srovnání se spotřebou domácností a průmyslu.
Porovnejte si originál článku s tím, jak si to přizpůsobil autor Petr Prokopec.
Ale jako fakt, prostě si přečtěte negativa i pozitiva, jak to pan Sandy Munro hodnotí. Jo ta pozitiva na AutoForu samozřejmě nějak vypadla :-) Mimochodem dejte si jméno Petr Prokopec do vyhledávače ve spojitosti s EV nebo Teslou, hned je jasné, o koho jde.
Samozřejmě kdo nechce, ten si pojede dál svou bublinu pravdy.
Ne, nepotvrdil jsem vůbec jeho slova. Vy dva jste se ale našli. Když vy si půjdete koupit někam něco levnějšího než je to jinde a oni to později zdraží, tak jste podle WinDiesela blbeček a podle sebe jste se nechal nachytat výhodnou zaváděcí cenou.
Víte, co si změříte sám, to vám už nikdo neokecá. Výsledky loňské E-Challenge byly jasně srozumitelné a nikdo se nemohl na nic vymlouvat. Největší výhodou vítězné posádky v TM3 LR byla, vedle zkušeností, právě nejlepší technika. https://www.e-challenge.cz/
9 měsíců 187 000 Kč s DPH. E-golf od PRE.
187 000 : 9 je 20777 měsíčně.
36 x 20777 je 748 000 Kč. +Nabíjení v areálu firmy, které samozřejmě není zadarmo, navíc se platí se normální tarif jako bys měl do sítě zapojenou cirkulárku. Jo můžeš si to dobít nějkde po Práglu na PRE nabíječce, když nebude obsazená a když budeš mít čas tam čekat půl dne :)
Pust si to video na Youtube, autoforum pouze do češtiny přeloží to co píšou jinde. Na tom videu máš originál toho pána, co tam anglicky popisuje kvalitu Tesly :-):-):-)
Loni jeden plánovaný, 3 neplánované, z toho jeden trval 3,5 hodiny :-)
čím víc bude EV aut a lidí přejde z uhlí na elektriku, tím víc jich bude. Teda pokud ČEPS, potažmo stát nevyndá z kešešně desítky miliard na přebudování rozvodné sítě, protože ty transformátory, vedení, rozvodné skříně baráků atd atd sou leckde ze 70 let. v některých vesnicích už s nedá připojit novej barák na sít, prostě vám to nepovolí nebo jen na svícení, nikoliv an topení.
A pod je vyndá, zaplatíme to my všichni na cenách kilowatky 5-11 Kč :-)
Urcite.. kazdemu sa to oplati viacej ako tvojej firme :D kde bude asi chyba.. skus sa radsej porozpravat s ludmi ktory v tom maju jasno ;) Aj tu v diskusii:
Situace je taková, že si aktuálně můžu co 3 roky specifikovat služební auto. A vůči předešlé Octavii je E-Golf i o 2.000 až 3.000 CZK levnější za měsíc (operák + PHM). Takže ve firmě nikdo nic nenamítá. Proč taky. Po dopravní nehodě jsem měl týden náhradní Octavii a tehdy jsem pochopil, že pokud to půjde, už se k spalovákům vracet nebudu. Takže i soukromá volba je jasná.
Elektromobilita se rozvíjí, z mého pohledu, obdobně rychle jako mobilní technologie před pár lety. Takže, když jsem E-Golfa objednal, tak než mi za 3/4 roku dorazil, už tu byla Kona Electric 64kWh a E-Golf nabízel za stejnou cenu 1/2 toho co tahle Hyundai. No a před pelotonem všech ostatních jedou daleko vpředu technologie z amerického Fremontu...
Psával jsem obvykle v afektu, když nějaký "novinář" napsal fakt už velký blábol. Sem patří tenhle test Kony po dálnicích přes Česko, Polsko a Německo: https://www.linkedin.com/…m-po-ivo-pavera/
Na konci loňského roku, když už mi volal asi desátý známý o radu s výběrem elektrického vozu, jsem začal se sérií blogů pro ty, které to zajímá. Snažím se tam vysvětlit v čem jsou elektromobily jiné, na co si dát pozor, že ne všechny vozy nabízejí stejné užitné vlastnosti. Prostě nabídnout spíše laický vhled do této problematiky. Ale fakt jen pro ty co chtějí, s nikým neválčím. Tady úvodní díl série blogů: https://pavera.blog.idnes.cz/blog.aspx…
Postupně přidávám texty, jak mám sílu a čas. Materiálu a statistických dat mám sesbíraných docela dost.
Nevím kde bydlíte, kolik máte výpadků elektřiny? Já tak jeden za rok a to ještě plánovaný. To s tím voláním šéfovi, co jste napsal, je vlastně hodně trapná blbost. Snad to měl být vtip, celý váš příspěvek.
Tak tím zvukem je to dané. Nic proti osobnímu vkusu. Jen to není problém EV, ale váš.
Bavíme se tu o dlouhodobém vývoji. Do podzimu není opravdu dlouhodobě.
Jojo, vím kolik platíme PRE za pronájem E-Golfa, za to by naftová Oktávie najela 70 000 km, co se tady platí za 9 měsíců a ještě je omezen počet najetých km za měsíc :-):-)
V číně jsou showroomy stále prázdné, jestli sis nevšim, ani po otevření tam skoro nikdo nechodí.
Ako vzdy pises nezmysel, samozrejme ze sa predavaju auta a plati aj to ze ev ziskavaju stale vacsi podiel, prenajom EV je lacnejsi ako prenajom ekvivalentneho ice, takze prave kvoli setreniu budu este polularnejsie a samoztejme ze zase nemas sajnu o obnovenych ev dotaciach v Cine 🙂
On toho nechape viacej 🙂 Mam pocit ze to je nejaky pubertiak, take detinske vyjadrovanie a neschopnost pochopit jednoduche fakty, ale zaroven dochodcovske komunisticke hundranie na vsetko nove comu nerozumie 🙂
Jojo, technologie z Fremontu sou špička, spáry jako měl Pontiac v roce 1970, to je bomba
Koroze, praskající skla, nesklápěcí sedačky, kostičkující (vadné pixely) displeje infotaimentů, chybějící části vozu, no prostě kvalita sama.
Tesla ohromně pošlape, anoo, prodeje aut se propadaj o 85%, v USA má přijít o práci 40 milionů lidí a v Kalifornii je 10200 nakažených, to Elon asi fabriku hned tak nespustí, vid fanatiku :-)
Auto bez zvuku nechci, připadal bych si že jedu v nějakém trolejbusu nebo že sedím doma na gauči a hraju playstation :-)
Jojo, nabíjet doma je super, do prvního výpadku proudu, pak můžeš jen koukat z vokna a volat šéfovi že zítra nedorazíš :-):-)
Přiznivé ceny ropy odhaduju minimálně, minimálně na rok, možná i déle. Poptávka po ropě bude nadále hodně, hodně slabá. Spousta firem zkrachuje, navíc minimálně do podzimu nebude možné cestovat po světe, kdo myslí že jo je naivní šašek.
Děkuji za informace.
Chápu, když jsem pracoval v korporaci, také jsem to tak míval. Já si tehdy nakonfiguroval "automatovou" 407 od Pažoutů https://auta5p.eu/vystavy/autoshow_2004/show_018.php která byla mému oku i firemní a soukromé peněžence příznivější, nežli Octávie s horší výbavou... Po cca 1 roce a 80.000 najetých kilometrech se vokázalo, že 407 vykazuje i nezanedbatelně nižsí provozní náklady (spotřeba PHM, spotřeba oleje, servisky... atd )
Vaše blogy jsem letmo zaregistroval a nyní si je důkladně prostuduji, jeden za druhým.
Zůstanu sice na svém, ale rád se dovzdělám a získám zkušenosti přímo od majitele
Byl tu první, čistý papír, žádný příspěvek pod článkem. Takže si tu první reakci náležitě vychutnal. Ale není se čemu divit, když ten bulvární nadpis článku k tomu přímo vybízí, tak prostě jen zvedl hozenou rukavici. Aneb slovy klasika, "To zas bude v álejích nablito." A tak tu prostě Jerry.Gunman hned zkraje nablil... :-)
Situace je taková, že si aktuálně můžu co 3 roky specifikovat služební auto. A vůči předešlé Octavii je E-Golf i o 2.000 až 3.000 CZK levnější za měsíc (operák + PHM). Takže ve firmě nikdo nic nenamítá. Proč taky. Po dopravní nehodě jsem měl týden náhradní Octavii a tehdy jsem pochopil, že pokud to půjde, už se k spalovákům vracet nebudu. Takže i soukromá volba je jasná.
Elektromobilita se rozvíjí, z mého pohledu, obdobně rychle jako mobilní technologie před pár lety. Takže, když jsem E-Golfa objednal, tak než mi za 3/4 roku dorazil, už tu byla Kona Electric 64kWh a E-Golf nabízel za stejnou cenu 1/2 toho co tahle Hyundai. No a před pelotonem všech ostatních jedou daleko vpředu technologie z amerického Fremontu...
Psával jsem obvykle v afektu, když nějaký "novinář" napsal fakt už velký blábol. Sem patří tenhle test Kony po dálnicích přes Česko, Polsko a Německo: https://www.linkedin.com/…m-po-ivo-pavera/
Na konci loňského roku, když už mi volal asi desátý známý o radu s výběrem elektrického vozu, jsem začal se sérií blogů pro ty, které to zajímá. Snažím se tam vysvětlit v čem jsou elektromobily jiné, na co si dát pozor, že ne všechny vozy nabízejí stejné užitné vlastnosti. Prostě nabídnout spíše laický vhled do této problematiky. Ale fakt jen pro ty co chtějí, s nikým neválčím. Tady úvodní díl série blogů: https://pavera.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Postupně přidávám texty, jak mám sílu a čas. Materiálu a statistických dat mám sesbíraných docela dost.
Jj, Jerry si mysli, ze kvantitou (textu) nahradi kvalitu, viz jeho prispevek vyse :-)
Ve skutecnosti k veci neni skoro nic.
A na to, ze je EV rychlejsi, lehci a levnejsi nema odpoved...
Stejne tak, jako Jerry nechape globalni oteplovani, i kdyz pusobi primo tady. https://ct24.ceskatelevize.cz/…aruje-klimatolog
A pozna to inejvetsi Lojza.
Jerry ne.
Jerry si mysli, ze vsichni klimatologove sveta jsou zaplaceni, ze s tim nic neudela a dalsi hlouposti. Nechape, ze dnesni globalni oteplovani nema v historii obdoby.
Tak jo, vy strašáku neználků :D
Pravidelně (3-4x ročně) jezdím za obchodními partnery do severní Itálie, a z praktických důvodů většinou potřebuji jet autem.
Mimo to 4-5x do roka jedu na nejrůznější výstavy a veletrhy (Německo, Slovensko, Brno, Polsko, Švýcarsko... )
Bydlím ve středočeském kraji, mám byt v prvním patře, parkuji na ulici +- 50 - 100 - 150 metrů od domu, podle toho, kde je zrovna místo
měsíčně natočím okolo či lehce nad 5.000, kdy 2-3x týdně jsem na cestách po obchodních partnerech ČR a SR
"Majitelé a uživatele BEV to vidí zcela jinak. Ale jak jsem napsal, také ti tu můžu napsat tisíc důvodů, proč je Chevrocosi vrak ihned při výjezdu z výrobní linky a proč je to nepodařená parodie na samohyb. Ale neudělám to a víš proč? Protože si to NIKDY v životě NEkoupím"
(elektrikář, 2.APR.2020, 14:27 SELČ)
Tak tak,
naprosté, neprůstřelné a nezpochybnitelné přesvědčení o vlastní výjimečnosti a dokonalosti, to teprve dělá z běžného pitomce toho správného aktivistu. Jen tak dál strécu elektrikářu, jen tak dál :D
Sám (jak jsi tu kdysi psal) vlastníš 10 (či snad ještě více) let staré BMW i3, autíčko ceny vysoké, designu diskutabilního a dojezdu chatrného , takže je jen logické, že si potřebuješ pozvednout své chatrné sebevědomí alespoň tím dehonestujícím chrchlem na auto, na které v životě mít nebudeš ...
Ivoši,
Firemní e-auto pro soukromé účely a nebo vysloveně soukromý e-Golf?
Tak či onak, děkuji za odpověď.
Doprava do práce, to je asi logické. Je-li práce snadno dostupná pomocí MHD, jsou-li tam k dispozici sprchy (před +- 23 lety ve vedlejším kanclu sedával kolega, vášnivý cyklista, který jezdil léto-zima do práce na kole. měl to cca 30 km jedním směren - a sprchy v kancelářské budově NEBYLY... ) a jsou-li problémy s parkováním, pak není co řešit.
Vaše zkušenosti by mne rozhodně zajímaly - jak s denním provozem (4-5.000 km měsíčně je slušný nájezd, sám to dělám v dízlovém kombi), tak i s výletem na Balkán, kde bych předpokládal nabíjecí infrastrukturu ve stavu notně řídkém či chatrném.
Dala by se někde na netu najít recenze "vašeho miláška"? ( (c) Glum) či "cestopis" Balkánem od nabíječky k nabíječce?
Děkuji předem
Víš Stenly,
O takových lidech, jako jsi ty, se říkává, že "je blbej jak daleko vidí"
V tom případě ty musíš stát za jasného slunečního dne na štaflích přímo na vrcholu Gerlachovského štítu - a ještě mít na očích velice výkonný dalekohled
Vyšší cena dobře, ale ostatní je osobní preference.
Dojezd je z 90% strašák neználků, žádný zvuk je v 90% výhoda (repráčky začal někdo vymýšlet už ve spalováku, tady je to stejný příběh), shánět kde nabíjet není nutnost, ale možnost a asi každému je jasné, že tyhle příznivé ceny ropy nebudou trvat moc dlouho. Pak tam přidej ještě menší lokální emise - rozuměj pro mě, kdo jdu pěšky po ulici nebo na kole nebo vedle silnice bydlím, možnost nabíjet jen doma a nejezdit na benzínky, absence manuálního řazení a redukované servisní prohlídky.
Zcela jednoduché - nekupuj si to. Majitelé a uživatele BEV to vidí zcela jinak. Ale jak jsem napsal, také ti tu můžu napsat tisíc důvodů, proč je Chevrocosi vrak ihned při výjezdu z výrobní linky a proč je to nepodařená parodie na samohyb. Ale neudělám to a víš proč? Protože si to NIKDY v životě NEkoupím a tím nemám potřebu o tom prázdně tlachat :-[]:-[]:-[] Někomu to asi vyhovuje (tobě), tak proč ne... Proto ty si nekupuj BEV a vůbec se tím nezatěžuj :-[]:yes:
všude kde není na Shittygo dotace stojí balík a při aktuálních cenách paliv se ti rozdíl v ceně + náklady na dobíjení proti ceně benzínové/lpg verze a náklady na provoz vrátí někde mezi 120-170 000 km, to najede průměrná Máňa ze vsi za 7-11 let :-)
To už bude to shittygo zralé na shození ze skály
Výhod je strašně moc, třeba mnohem vyšší pořizovací cena, omezený dojezd, žádný zvuk nebo trapný repráček, nutnost shánět kde budu nabíjet, navíc vysoká cenová úspora aktuálně, když je benzín za 22,50 a LPG za 10,60 :-):-):-):-)
Nic překvapivého, říkám tu pořád, že drtivá většina řidičů, kteří mají možnost dlouhodobě vyzkoušet elektro, už poté nikdy nic jiného nechce. Těch výhod BEV je prostě tolik... K tomu dnešní BEV jsou oproti e-golfu technologicky již zcela jinde. :yes:
Dobrý den,
E-Golf je poslední dva roky jediné auto v naší 4-členné rodině. Žena preferuje kolo a MHD. Ne z důvodu ideologických, ale prostě u pracoviště nezaparkuje, tak jí to přestalo bavit. V loni v létě jsme s E-Golfem objeli i kus Balkánu, 12 dnů/3.000 km Bosna, Chorvatsko, Slovinsko. Poznávačka, nabíjeli jsme převážně v noci na hotelech...
Ano, příští auto bude zase elektro, ale něco technicky vyspělejšího než E-Golf.
U nas by to malo byt lacnejsie, mali by na to dat dotaciu :-) Suhlasim, ze je to dost drahe. Zerie to viac, ako vsade pisu, ale princip toho auta je dobry. Neviem, co je na tom take hrozne, ze je to male auto. 4 ludia do neho vojdu, jazdi to dost dobre. Trosku viac huci, ale ma to obmedzenie na 130 km/h, cize tam to nevnimam az tak zle, ako v Renaulte. Len do kufra nevojde kolobezka, musim sklapat zadne sedadlo :-)
Skorem půl mega za Citigo je tedy FAKT ranec, ale jsou to Tvé vlastní peníze a máš nezpochybnitelné právo s nimi narábať, jak se Ti zachce.
Chápu a rozumím tomu nadšení - po 3 dnech tomu ani nemůže být jinak. Až na tom nalítáš alespoň 5 či 10.000 km a "prolítáš" nějaký ten megawatt, dal bys prosím na MOJEAUTO.cz nějakou tu recenzi? Ďyky Ťy :-)
Ano, moje vlastne z vlastnej vole. V prepocte stalo 486,500 czk.
Zase keby na to kazdy vlastnik nadaval, tak nevidim dovod ani skusat, ale ludia si elektromobily chvalia, co ich maju. Ja zatial suhlasim. Uvidime dlhodobo.
S těmi... krajně specifickými... zkušenostmi s elektromobilitou mezi zaměstnanci Moneta Money Bank naprosto souhlasím.
Loni (říjen-listopad) jsem se se "svou" bankéřkou potkal snad až napotřetí, protože poprvé nemohla dorazit (auto se jí kouslo a zbýval jí dojezd cca 10 km??) a napodruhé mne žádala, zda může přijet o 2 hodiny později, protože se při nabíjení "cosi podělalo" a nabíjení se po +- 15 minutách přerušilo. Takže po 2-3 hodinovém jednání měla dobito s bídou 10 km.
Na tom se asi shodneme.
Pro určité (z mého úhlu výrazně minoritní) skupiny řidičů (nebo spíše uživatelů) může elektromobil dávat smysl, i když patrně nikoli ekonomický.
Ovšem myšlenka masové náhrady automobilů elektromobilními prostředky je za stávající situace chimérou z říše snů
Ja mam sice len 3 dni Citigo, ale spalovacie uz by som asi nechcel. Pokial nebudem robit dlhe cesty, co vacsinou nerobim. Podla mna najviac nadavaju len ti, co to nevyskusali.
Skor je dolezite mat nabijacku v dosahu, ako garaz a dom. Podla mna taky dochodca, co ma cas, vie fungovat aj bez domu a garaze. A este sa prejde k nabijacke a naspat :-)
Málokdo si dnes koupí elektroauto kvůli tomu, aby ušetřil, protože to moc nevychází. Leda s ojetinou. Motivace spíš je, že to jsou v řadě ohledů (zdůrazňuji v řadě, samozřejmě ne ve všech) lepší auta. A kdo na to má a stojí mu to za to, tak si to zkrátka koupí.
Při kritice se vyzdvihují negativa, jak i vy sám vůči mně i mému příspěvku činíte
O elektromobilitu se zajímám a její bezhlavou propagaci a prosazování kritizuji dlouhodobě
Vaše další vvýroky a tvrzení (malé dítě, nepřemýšlíte o věcech, hospoda aj) jsou "argumenty" ad hominem, ty si račtež (řečeno slovy Jiřího Suchého z jedné hry ) vytisknout na hedvábný papír a srolované vetknouti kam vám libo, jsouť totiž nepodstatné a irelevantní
Asi jste si nevšiml, že já nikde neřeším, za kolik se s tím nezdí, proč mi to podsouváte? Já reagoval jen na ty hovadiny, které píšete.
EV jsou drahé, ale zase dělat tady ze sebe blbečka, že abych mohl mít EV, že potřebuji 5 - 6 mil., to je opravdu DEBILITA bez toho vašeho prefixu elektro.
Uvádím tam výčet faktorů, za jejichž přítomnosti se lze tvářit, že elektromobily jezdí za levno - a na konci hrubou sumaci jejich celkové ceny
Buďto máte zásadní problémy s chápáním textu (a jste tedy funkčně negramotný) a nebo máte eminentní potřebu prudit.
Ani v jednom z výše uvedených případů nemá další diskuse smysl
A bez karikování - je to klasické Šimkovo "nechci slevu zadarmo" :D Napřed si koupím o půl mega dražší auto, abych pak jezdil na kilák o kačku levněji ...
Ani u těch firem to často není racionální. Komkrétně třeba u Monety ty E-Golfy mezi zaměstnanci nějaké extra nadšení nebudily. A studie z Anglie, kde služební PHEV často neměly ani vybalený nabíjecí kabel z origo obalu, je taky asi všem známa.
"Může jet kilometr do obchodu, 50 do práce nebo z fleku 1.000 na dovolenou."
To je naprostá pravda. Akorát na tu dovolenou moc často nejezdíte, 50 do práce a zpět ujedete s EV vždycky a jezdit kilometr do obchodu je energeticky vyloženě neefektivní a neekologické (proti EV). Takže ano, pokud nechcete přemýšlet a nic řešit. Akorát když je těch aut tak moc, tak abychom se tu neudusili, musíme o tom přemýšlet. Ano, u EV se musí víc přemýšlet, než u spalováku. Ale zase mi to nepřijde nic tak intelektuálně světoborného, že by to byl problém :-)
To přemýšlení se spíš vztahuje na období před koupí. Zde se jedná o služební vozidlo, takže se nejspíš rozhodovala firma, která zná způsob použití a podle toho vybírá vůz. A pochybuji, že by koupila auto, u kterého by zaměstnanec musel třeba hodinu denně neefektivně čekat a nepracovat.
Ale bylo by samozřejmě zajímavé si to poslechnout, jak to v tomto případě je.
Ale prd, vždyť ČEZ neměl na samém začátku žádné technické řešení placení, tak prostě vymysleli to technicky nejjednodušší - paušál a čip. Vždyť to je jak kdyby vám postavili benzinku, měl jste tam 500 Kč / měsíc za tankování kolik chcete - kdo by to nechtěl. No to byste byl fakt blbeček, kdybyste tam nejezdil :-D Pak by to změnili, přešli by na normální placení a nějakej blbeček na netu by vám psal, že nachytali pár blbečků a pak to pořádně přibrousili.
Protože se od začátku příspěvku vyjadřujete jako malé dítě.
Protože jste se hned zařadil do nějaké skupiny a vyzdvihl jen negativa. Ano i třeba o černé barvě můžu říct 5 negativ.
Protože o věcech nepřemýšlíte.
Protože papouškujete bulvární nadpisy a nakonec i tento je bulvární. Mohlo tam klidně být "Dnešním dnem získá ČEZ nové klienty, protože platit 500 Kč měsíčně se každému nevyplatilo." - holt novinář potřebuje něco kontroverzního a vy to papáte.
Protože se snažíte být vtipný a ironický, ale je to tak do hospody, vyšší ambice to nemá.
Jinými slovy, elektromobily dnes jsou fakticky i prakticky určeny lidem, kteří
- mají "zbytečný" minimálně milion (spíše více) korun na pořízení elektroauta
- bydlí ve vlastním domě anebo mají alespoň kousek od bytu vlastní garáž s dostatečně silným a stabilním přívodem elektřiny
- ideálně mají ještě na střeše i vlastní solární elektrárnu
- a jejichž zaměstnavatel jim umožňuje nabíjení auta v práce - tedy zafinancoval a vybudoval příslušnou infrastrukturu
Čili (záměrně karikuji) napřed nasypete nějakých 5-6 milionů korun (výdělek statisticky průměrného Čecha za minimálně polovinu života) do auta a veškerých serepetiček okolo a pak budete tvářit, že můžete jezdit zalevno
Já se neptal všeobecně, ptal jsem se člověka, který s autem s reálným dojezdem okolo 200 km jezdí 4.000 - 5.000km měsíčně a jak píše, tankuje hodně venku.
Což pro mne by byl opruz už jen ten nájezd samotný (pokud to nejsou 2 dlouhé cesty po Evropě za měsíc, což asi s takovým autem ne), o nutnosti tankovat po 2-3 hodinách jízdy ani nemluvě.
Ale přesně to vystihuje Vaše poslední věta. Záleží na způsobu používání. Což je něco, co v dnešní době nechápu. Proč by měl člověk přemýšlet nad tím, jak, kdy a k čemu používat takovou standardní věc, jako je auto, když u těch stávajících to nikdo řešit nemusí. Může jet kilometr do obchodu, 50 do práce nebo z fleku 1.000 na dovolenou.
Ivoši,
pokud služebním e-Golfem najíždíte takovéto porce kilometrů - smím se zeptat, jaký je VÁŠ SOUKROMÝ názor na elektromobilitu?
Budete si E-Golfa, či jiné vozidlo na baterie a čistě elektrický pohon, pro sebe a za své kupovat a nebo v soukromí preferujete klasické vozy se spalovacím motorem?
Děkuji předem
Done, jak to říci...
ty tady už zhruba tak 2, možná i 3 roky stále intenzivněji horuješ pro elektromobily a elektromobilitu. Velká část tvých příspěvků se točí okolo toho, jak jsou elektromobily výhodné a jak jsou laciné a jak jsou super a jak nemají prakticky žádné nevýhody a jak lidi, kteří jsou proti (do 3/2020 až nechutně protlačované) elektromobilitě hloupí a idiotští a zpátečničtí a jak potřebují dovzdělat ... atd atd atd.
Prostě, tvůj mentální svět (alespoň podle toho, jak se zde prezentuješ) se dělí na:
- ČIRÉ, ABSOLUTNÍ A VŠEOBJÍMAJÍCÍ DOBRO - tedy elektromobilitu a elektrovozy, prezentované hlavně automobilkou Tesla a jejími produkty
- a TEMNÝ, PODLÝ a ZAPÁCHAJÍCÍ SVĚT ZLA, kde hloupí, nevzdělaní a zločinní příznivci spalovacích motorů svými smradlavými vehikly ničí planetu a vraždí lidi jak na běžícím pásu
Tento názor sice považuji za aktivisticky hloupý a zcestný, ale jako člověka bych tě byl ochoten a schopen respektovat, kdyby jsi se sám řídil zásadami, které tu neustále a umanutě prezentuješ a na piedestal VELKÉ MRAVNĚ NEZPOCHYBNITELNÉ A NEPRŮSTŘELNÉ PRAVDY, LÁSKY A DOBRA vynášíš.
Bohužel, realita je taková, že to, co tak silně propaguješ a jiným tlačíš, TY SÁM NEVLASTNÍŠ a nepoužíváš. Jsi tedy v situaci pofidérní, politováníhodné a směšné figurky člověka, který v restauraci, kam pravidelně chodí (auto.cz), přisedá k nejrůznějším stolům (diskuse pod jednotlivými články) a lidem, tamo u oběda sedícím stále a do omrzení prezentuje, vysvětluje a tlačí výhody veganské stravy (elektromobilita) a káže o zvrhlosti, neekologičnosti a téměř až zločinnosti konzumace masa (používání "klasických" automobilů se spalovacími motory) - A PŘITOM MÁ SÁM MASTNOU HUBU od jelit a jitrnic, které žere plným pyskem.
Kdybys to, co činíš zde, dělal i v "reálném" světě, už po dvou-třech měsících takovéhoto opruzování bys z té hospody vyletěl s otiskem dlaně a hřbetu ruky na tváři a špičkou boty zaraženou vzadu do kalhot. Zde tě lidi "akorát" ignorují a dávají si tě na shit-list, kam bezesporu patříš.
Dám ti (gratis) dobrou radu - přestaň ztrácet čas planým tlacháním zde a zkus se více věnovat své práci, ať už je jakákoliv, ať si vyděláš nějaké peníze. Kup si ten svůj vysnívaný a tolik propagovaný elektromobil (je-li tak výhodný, jak zde prezentuješ, jistě to pro tebe bude hračka), kup si ho, jezdi s ním a prezentuj výhody elektromobility SVÝM VLASTNÍM PŘÍKLADEM.
A nebo zde i nadále vystupuj jako elektrofilní aktivista a b1b -
a v tom případě se mou radou řiď
a vyliž si ...
!! ekofašisti všech zemí, vyližte si pérdel !!
BTW, rada a doporučení pro všechny EUro-EKO-elektro-panikáře, kteří tvrdí, že pokud nepřistoupíme na masovou eketrodebilizaci dopravy, díky globálnímu oteplováním bídnou smrtí zhyneme všici https://www.youtube.com/watch?…
"...Nejlepší odpověď
pro panikáře
je rázná domluva
přes obě tváře
Hele koukej, podívej se, divnej brachu,
buďto tedy máš kalhoty plné strachu,
nebo pro strejčka Přihodu
už si napřed kalíš vodu.
To ti tedy hlásím, jářku medle,
s tímhle budeš u nás hnedle vedle.
Kočka leze dírou pes oknem,
ať si venku než tě nakopnem!"
A je zajímavé, že ta písnička je sice stará 82 let - a je přitom POŘÁD TAK aktuální...
No vypadá to, že masový přechod na EV a utlumování prodejů spalováků se konat nebude. Jako tohle je sice jen drobná nepříjemnost. Když si budeš nabíjet doma, tak ti to může být jedno ale EV si koupím skutečně jen movitý podivín a ještě po mnoho let to tak zůstane. EU bude muset svoje ekoplány rapidně přehodnotit.
To, obávám se, nelze všeobecně říct.
V ideálním případě vám dojezd automobilu stačí na celý den a každý den si auto do plna nabijete doma či v práci, když stojí. S wallboxem, který má k sobě připojený kabel, by vám to "tankování" efektivně zabralo dohromady třeba necelé 4 minuty měsíčně, když budete brát 10 sekund na vytažení a zasunutí kabelu každý den.
Druhý extrém je nabíjet jen na cestách z rychlonabíječek, kdy by to vyšlo na nějakých 20 až 30 hodin čekání měsíčně a takhle používat elektromobil je samozřejmě nesmysl.
Reálně to bývá kombinace obojího, s většinou nabíjení doma a občasné dobití na rychlonabíječce, kdy člověk daný den potřebuje docvaknout třeba 100 km na dojetí. Pokud to člověk udělá třeba během oběhové pauzy, tak je efektivní čas čekání opět nula.
Celé to tedy dost záleží na způsobu používání a možnostech konkrétního člověka.
A můžu se zeptat, kolikrát za ten měsíc při takovém nájezdu "tankujete" a kolik to zabere casu? Ptám se, protože mám žravé auto a malou nádrž, takže na takový měsíční najezd je to u mne tak 9x plná a skoro hodina času. Kdybych to chtěl řešit, tak 5x a půl hoďky ...
Pane Kolmane,
se služebním E-Golfem najíždím měsíčně 4.000 až 5.000 km. ČEZ stanice používám, ale z logistických důvodů používám i stojany PRE, E.ON a EVMapa. Proto jsem požíval dosud jediný tarif ČEZu, který stál na měsíc 544,5 CZK včetně DPH. Ale za měsíc jsem ze stojanů ČEZu zřídka kdy odebral více než 100 kWh. Ano dosud mne stála 1 kWh u ČEZu cca 5,44 CZK včetně DPH a nově mne bude stát v tarifu "Víkendový řidič" 5,5 CZK/kWh včetně DPH. No myslím si, že to navýšení asi unesu :-[] . Není to jediný tarif a konečně si budou moci u ČEZu vybrat to svoje všechny skupinyx zákazníků.
Pro neznalé ceny 50 kW DC nabíjení u konkurence po takzvaném zdražení: E.ON 6 CZK/kWh, EVMapa do 6 CZK/kWh, PRE 3,03 CZK/kWh. Všechny ceny včetně DPH.
Jinak super nadpis, skoro jako z Blesku :-[] .
Seriozní novinařině zdar.
Elektromobil je NEJLEPŠÍ!!
On tedy sice běžný elektromobil v porovnání s běžným autem stejné velikosti a třídy
- je o dost dražší
- je o poznání těžší
- má mizerný dojezd
- komplikované a zdlouhavé nabíjení
- v případě nějaké fatálnější nehody na silnici vyžaduje enormně náročný zásah - viz nedávný požár Tesly v Rakousích, kdy se zbytky auta musely minimálně 3 dny koupat a dochlazovat ve vodě
Ale ještě se mu poměrně výrazně zdražuje nabíjení