Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Subaru Forester e-Boxer – Lesník v době elektrické

Design nové generace jednoho z nejpopulárnějších modelů značky se s novou generací příliš nezměnil, pod kapotou se však odehrálo několik zásadních změn.
Zpět na článek
Avatar - Beefcake
14. 4. 2020 08:33
Re: Převodovka
Kludne sa rob blbym, ked mas tu potrebu.
A teraz som si uvedomil, ze cez 8l mas po rovine(!) , udajne pomaly. No tak to je uz uplny nezmysel, kedze tie auta maju taku spotrebu pri dialnicnych rychlostiach.
10. 4. 2020 07:13
Současná nabídka Subaru v EU
Jako bývalý majitel 3 vozů Subaru musím konstatovat, že to co se nabízí aktuálně v EU je jedním slovem tragedie. Motoristicky (výkonově) tak impotentní celou modelovou řadu nemá snad žádná automobilka. Outback zabili vyškrtnutím 3.6R, Forestera ukončením 2.0 XT a teď Levorga ukončením 1.6T ...
Co je to platné, že zbytek auta je dobrý anebo v něčem vynikající, když to celé zabije zcela nedostačující motor.
Jinak dlouhodobou spotřebu s Lesníkem 2.5 atmo s pouhým 5stupňovým manuálem (MY 2010) jsem měl 8.6 l/100 km (při lepší dynamice než současný model a daleko lepší zvukové kulise motoru) a s Lesníkem 2.0XT se dá v pohodě mimo město jezdit s průměrem 9 l/100 km...což mi přijde úplně směšný rozdíl zvážím-li dynamiku a celkový projev auta ....
Jako bývalý subarista si nedovedu představit, že bych si koupil jakýkoliv aktuální model...
Avatar - Sumi2000
10. 4. 2020 01:15
rezerva
SUV s ambicí do terénu je bez rezervy?
To je ale kravina!!
A stále chybí průvlak na lyže nebo sklopení středního sedadla... :no:
Avatar - Beefcake
9. 4. 2020 21:28
Re: SUBARU vs TOYOTA
Bolo by prekvapujuce, keby Toyota nemala v hybridnych technologiach navrch nad hocikym inym.
Implementacia elektriky v Subaru ma dovod aj v symetrickosti, kedy je do retazca ten motorcek zaradeny na optimalnom mieste.
Bohuzial ten prinos sa mi za tu chvilu, co som s tym jazdil, zdal maly. Resp. mimo cesty a v meste to bude najcitelnejsie.
Ze je schopny chodit na cistu elektriku je plus voci ostatnym, ale realne by mi to asi bolo jedno.
No a aby som nezabudol - hybridny (bezkardanovy) 4x4 pohon Toyota a Lexusu fakt nie je ukazka, ako ma vyzerat optimalne 4x4.
Vyber kombinacii motorov, prevodoviek je pri Toyote velke plus.
Avatar - wikinko
9. 4. 2020 21:20
Re: Převodovka
Mas pravdu problem je v style jazdy. Cely cas som isiel na jednotke. Naspat na spiatocke.
Avatar - Beefcake
9. 4. 2020 21:12
Re: Aneb...
Ale prd agresivita.
Len uz mam dost toho hejterstva a chytractva, akoby vsetci v automobilke boli uplne sprosti a bychari su etalon mudrosti. Asi na to maju svoj dovod a nie je to tym, ze by nevedeli vyrobit inu kombinaciu motora s prevodovkou.
Maju bohuzial priority inde. Tu je naviac nutny velky kufor vzduchu a fdizlu.
Ja to auto obhajovat nepotrebujem, viem ake je a co dokaze a aj ake ma limity. Tu staci napisat CVT, EV, Tesla a uz sa spusta shitstorm (tam je ta spominana agresivita) uz len z principu, ked sa vsetky pozitiva ignoruju.
Avatar - Beefcake
9. 4. 2020 21:08
Re: Aneb...
Po x rokoch, co prakticky opustili trh ?
Co ja mam problem s vahou ? :)
Avatar - Beefcake
9. 4. 2020 21:06
Re: Aneb...
To snad ani nema vyznam reagovat, ked nepoznas rozdiel medzi WRX (WRX STI) a sucasnou Imprezou a ze si si nevsimol, ze uz davno nastupcom povodnej Imprezy WRX je uplne ine auto.
Jedine, pokial by si si chcel kupit za kazdy cenu kupit auto, co sa vola Impreza, to potom chapem.
Avatar - Beefcake
9. 4. 2020 21:01
Re: Převodovka
"klobuckova jazda po rovine na okreskach uplne minimum 8,2" ????
Klobukova jazda Dolny Kubin->Zilina bezne aj za 5.5-6 s CVT. A to je taka ideal okreskova trasa.
Problem je evidentne v style jazdy.
Avatar - Beefcake
9. 4. 2020 20:58
Re: Převodovka
Ty tu porovnavas prevodovky, ale ze ten Tiguan ma turbo si prehliadol ? To je tych 9.4 este slaby priemer.
A pokial niekto este napise, ze "stejných 150 koní", tak by mal kluce od auta radsej hodit do kanala.
Avatar - wikinko
9. 4. 2020 20:54
Re: Převodovka
Uz ked sa tu tolko one o tej spotrebe - moj otec ma cca 2rocny forester, 2,0 150k ale manual. pod 10 je velky problem sa dostat, mimo mesta 9, a uplne klobuckova jazda po rovine na okreskach uplne minimum 8,2. Pod tych 8,2 sa nedostanes nikdy.
Avatar - lamal
9. 4. 2020 15:37
Re: Převodovka
Pre niekoho su 1-2l na 100 km nič, pre niekoho velmi podstatne, to este nic nehovori o tom, ze ten rozdiel je v prospech toho hybridu.
Avatar - lamal
9. 4. 2020 13:53
Re: Aneb...
Tuto myslienku nahlodava to, ze v USA a inde kde neplatia EU emisne normy maju silnejsie motory, v ponuke su 2.5 atmo 182k a Boxer Turbo 260k.

Co ine ako emisne normy ? To ze neinvestuju do upravy je vec ina, podla mna kalkulacku maju... moc prisnu.
Avatar - iudex
9. 4. 2020 13:41
Re: Aneb...
A mrzí ma to aj z toho pohľadu, že sa nedá povedať, že zlá EU zabila Subaru a marí Japoncom ich snahy a tí sa nevedia prispôsobiť. Lebo vedia, viď Mazda, tá si ide svoje a spĺňa normy s prstom v nose aj s veľkými atmosférami.
Avatar - iudex
9. 4. 2020 13:36
Re: Převodovka
Tak osobne sú mi nejaké desatinky spotreby ukradnuté, viac ako dané auto robí konkrétny šofér a ja s každým autom jazdím za menej, ako ukazuje priemer spritmonitoru.
Avatar - iudex
9. 4. 2020 13:25
Re: Převodovka
Aj mi to na sekundu prišlo nejak málo, ale SUV nesledujem, takže nemám moc prehľad a povedal som si, že to asi bude tak, ako sa píše v teste. Nabudúce dôveruj, ale preveruj. :D
Avatar - Emel
9. 4. 2020 12:52
Re: Diskuse chronologicky
Co se divíš? Roušky si šijeme sami, tak proč bychom si sami neměli opravit zobrazení diskuse?
9. 4. 2020 12:51
Re: Převodovka
Hybrid nerozporujem, prínos elektromotora by mohol byť výraznejší, ale pokiaľ je filozofia tohto hybridu len v úspore paliva v situáciách, kde pri využívaní dynamiky auta spotreba výraznejšie rastie (teda hlavne v meste), tak to nejaký zmysel má. Aj keď s mojou náturou by som radšej zobral benzín bez elektra a prestaval to na LPG. Známy dotiahol spoza mora tamojší model, tuším to má 3,5 alebo 3,6-litrový motor, neviem presne, vrazil do toho splyňovač a jeho prevádzkové náklady môžu súperiť s 1,6 TDI, pričom auto aj výkon je iný level.
Avatar - lamal
9. 4. 2020 12:44
Re: Aneb...
Hej beriem to tak... tazko sa obhajuje to co dnes zo subaru v EU zostalo... tak dobre auta, platforma, podvozky, riadenie, bezpecnost, spracovanie, vsetky tradicne hodnoty konciace na 110 kW s CVT... dobre do imprezy budis, tam by som oci prizmuril, nieje to tak zle, samo aj u nej si to pyta nieco poriadne... vsade inde je to fakt okrajovka, nevravim ze nepouzitelne, ale nazval by som to neadekvatne na dnesnu dobu a asi aj na dobu 15 rokov späť. (cisto vykonovo)
Avatar - lamal
9. 4. 2020 12:40
Re: Převodovka
v pohode stane sa, no trochu ma nahlodava taka vseobecna znalost, ved Forester predsa nemoze byt maly... to by si si nemal mysliet, inak pohoda ;-)
Avatar - lamal
9. 4. 2020 12:38
Re: Převodovka
Prinos hybridu je mizerny s tym suhlasim, hlavne ked to prida 100kg, na druhej strane ten 2.0 bez Ečka by sa pohyboval tak o 1liter vyssie a v meste este viac... ma na to porovnanie Chvála, presne obyc boxer a e-boxer oba CVT.

Takze lepsia pruznost v meste + cca 1-2l podla toho kde jazdis menej, ci to staci ? otazka pre zakaznika, isto by to mohlo byt lepsie, hlavne ten power gain
Avatar - iudex
9. 4. 2020 12:37
Re: Diskuse chronologicky
No to je super. A možno keď vyštudujem za ajťáka a upravím si zdrojový kód, tak to bude ešte lepšie fungovať. :-[]
Avatar - lamal
9. 4. 2020 12:31
Re: Převodovka
v poho s tym suhlasim, ovsem napr amíci su zvykunti na to, ze automaty maju dlhe kvalty a ten motor proste istu dobu od dola az po vrch zabera... bezne tam boli dlhe roky 3 a 4 stupnove automaty, v EU a hlavne v nasich zemiach si na to nikto nezvykol, lebo tu V6-V8 s automatmi mal malo kto... poslal som par linkov ako odpoved Karlovi, to su normalne HDM automaty s V6 motormi a chovaju sa uplne rovnaku ako tato CVT v teste... v tomto konkretnom pripade mi to pride take, ze sa to cele toci okolo poctu prevodov, cim viac tym lepsie pre niekoho...
Avatar - Emel
9. 4. 2020 12:10
Re: Diskuse chronologicky
Když si v odkazu přepíšeš 11 za 1, tak to zafunguje...
Avatar - iudex
9. 4. 2020 11:45
Re: Diskuse chronologicky
Nefunguje, a to už niekoľko dní.
Avatar - Emel
9. 4. 2020 11:42
Diskuse chronologicky
Jo... taky vám nefunguje chronologické zobrazení diskuse? Mně se to otvírá jako diskuse/74618/11?ord=add, ale správně to má být diskuse/74618/1?ord=add
9. 4. 2020 11:10
Re: Převodovka
Tak tu by som zrovnal s Toyotou RAV4 HSD alebo Hondou CRV Hybrid. Sú to všetko autá rovnakej triedy s hybridným pohonom a benzínovým štvorvalcom a podobnou cenou. A z testov, ktoré som čítal sa dá s oboma konkurentami mimo diaľnice pri pohodovej jazde bez problémov zmestiť pod 6l, majú o triedu lepšiu dynamiku ako subaru a teda odhadom o 2l lepšiu spotrebu - pri podobnej cene. Okrem toho obom tým autám chýba "prevodovka" a zrovna CVT nevydrží večne, takže aj servisné náklady vyzerajú byť v neprospech Subaru. Toto mi príde ako jasný príklad toho, že motor od Subaru je oničom - konkurencia je niekde úplne inde.
To je asi ako keby škodovka dávala do fábie 1,4MPI 40kw a 1.0TSI 85kw a stálo by to rovnako - MPI je pomalšie, a užranejšie, ale zato nezískaš výhodu v cene. Proste sa to nedá ospravedlniť, že ten pohon je v pohode.
Avatar - iudex
9. 4. 2020 10:02
Re: Aneb...
Tak ako obvykle chýb je tu viac. Vyššie píšem, že som sa nechal pomýliť testom čo do dĺžky auta, redaktor píše o 4,26m a v reále je to 4,62m. Dosť rozdiel.
Avatar - iudex
9. 4. 2020 10:01
Re: Převodovka
Ad dĺžka: už som písal vyššie, nechal som sa pomýliť článkom, mea culpa.
Tá spotreba by bola dobrá na klasický spaľovák, ale ako píše kolega nižšie, konkurencia s baterkami a vyšším výkonom to dokáže o liter nižšie. A to je rozdiel. Proste ani na spotrebe nevidím prínos toho hybridu.
Avatar - iudex
9. 4. 2020 09:56
Re: Převodovka
OK, máte pravdu, nechal som sa pomýliť chybnými údajmi v teste, kde sa píše, že "S délkou 4265 mm je nový lesník o 15 mm delší..." Moja chyba, že som sa spoľahol na správnosť údajov v teste. ;-\
Inak máš pravdu, že štvorkolka s benzínom za 7,5-8 l je úplne v pohode. Pre klasický spaľovák určite. ALE zabúdaš, že toto je hybrid (!). Kde je teda prínos toho hybridu, keď má spotrebu ako klasický benzín?
9. 4. 2020 09:37
Re: Převodovka
Si ma predbehol, jo, spotrebu tohto auta za problém nepovažujem
9. 4. 2020 09:35
Re: Převodovka
Spotreba cez 8 je vzhľadom k váhe , veľkosti - vysoká krabica s dĺžkou nie 4,26, ale 4,62 a faktu, že tu máme štvorkolku (nechystám sa ani hľadať či trvalá, alebo pripájaná cez nejakú spojku, je to stratený čas, vplyv na spotrebu tam skrátka vždy bude) relatívne znesiteľná. Spomeňme si ako sa tu obhajovala spotreba napríklad dízlového passata alltrack na úrovni 7,5-8 s tým, že bla bla vyšší podvozok, haldex bla bla. Zvyšok testu nerozporujem, ani subaru neobhajujem, ale spotrebu by som za špatnú neoznačil
Avatar - Emel
9. 4. 2020 09:28
Re: Aneb...
Mně se Forester vždycky docela líbil a i tohle by šlo, je to něco mezi Géčkem a Allroadem... má to svůj styl, bez nějakých úletů (když nepočítám ty oranžové doplňky venku i vevnitř).
9. 4. 2020 09:18
Re: Převodovka
Zase nepreháňaj. Nie je každý športovec a mnoho ľudí ocení zamatovejší nástup a pohodlie namiesto výraznej dynamiky. Forester nie je žiadne tintítko, je to aj keď píšeš že kompakt (dĺžka je 4,62, nie 4,26 m hmotnosť cez 1700 kg), kus auta s prednosťami v teréne a predpokladmi na rodinné použitie. Štvorkolka s benzínom v atmosfére za 7,5-8 litrov je úplne vpohode.
Avatar - Emel
9. 4. 2020 09:16
Re: Aneb...
Mimochodem - 4*. Jsem zvědavý, kdy začne tradiční hysterický pokřik, jak za 1,1M... :-)

BTW ta tabulka s cenama je určitě špatně, cena základní vs. testované sestavy rozhodně neodpovídá té výbavě navíc... u základu asi mělo být těch 900t a ne 1,13.
Avatar - kari.laz
9. 4. 2020 09:07
Re: Převodovka
Myslíš že to neslyší, nebo slyšet nechtějí? Podle mě za "B"
Avatar - iudex
9. 4. 2020 09:04
Re: Pokrok nezastavis
Asi tak. Hybrid, ktorý je tak slabý, že radšej ani jeho systémový výkon neuvádza, prináša vyššiu hmotnosť a cenu, ale nie reálnu úsporu hmotnosti či výratzne lepšiu dynamiku, je proste fail. Ja by som to ani ako full hybrid neoznačoval, skôr je to taký mild hybrid.
Avatar - iudex
9. 4. 2020 09:02
Re: Aneb...
Tak to je riziko, ktoré musíš znášať, keď si dáš do avataru značku jednej automobilky a bojuješ za ňu. Ak potom tvoja značka ide do kopru, musíš obhajovať neobhájiteľné. :-[]
Ja som mal Subaru rád, bol to môj pubertálny sen a sníval som o tom, že jedného dňa si kúpim Imprezu WRX. Ale keď som dospel do fázy, že na to auto mám, tak je z Imprezy bezpohlavné pomalé auto pre amerických dôchodcov. A to proste nemôžem oceňovať.
Avatar - iudex
9. 4. 2020 08:58
Re: Převodovka
"Pohonny retazec je v pohode pre toho komu staci..." to je veta, ktorá by ospravedlnila aj použitie jednolitra v S-Klasse. ;-) Veď určite sa nájde na svete dôchodca, ktorému by stačilo eSko s 1,0 R3.
A áno, spotreba cez 8 litrov na tak malé auto (4,26m je kompakt) s hybridným pohonom (!) je vysoká, neakceptovateľne vysoká. Za to jazdia pomaly nehybridné benzínové šesťvalce.
Proste tento (konkrétny) pohon je nevydarený a neobhájiš ho nijako. Proste Subaru (aspoň zatiaľ) požiadavky dnešnej eko doby nezvláda a jeho budúcnosť v EU nevidím ružovo.
Avatar - Ham.
9. 4. 2020 08:52
Re: Převodovka
No a dej si vedle toho tvého odkazu video nasnímané stejnou redakcí k Foresteru se stejnou intenzitou zvuku na počítači a přepínej si mezi oběma záznamy:
https://www.youtube.com/watch?…
Na mě Subaru působí jako kráva, která řve a nejede. Motor se během krátké chvilky vytočí někam na 5200 a tam pak monotónně ječí a za celou dobu akcelerace ze 40 na 100 km/h otáčky jenom lehce stoupnou na 5900. Dieselový Tiguan je těžká nuda, ale motor je daleko tišší, otáčky během zrychlování třikrát vyletí nahoru a po přeřazení opět, stoupání otáček zcela přirozeně odpovídá stoupání rychlosti, prostě normální. A hlavně 150 koní dá kilo za 9,4 sec., kdežto v Subaru stejných 150 koní s podporou dalších 17 elektrických koní a s velkým kraválem dá kilo za 10,4.
9. 4. 2020 04:25
Re: Převodovka
Nic zvukomalebného to není, jako u každého R4 nafťáka, ale lepší než monotónní vytí. Teda aspoň pro mě. Měl jsem Outbacka a ta degradace, sešup Subaru mě mrzí.
Avatar - lamal
9. 4. 2020 00:08
Re: Aneb...
X-Trail bude nový... zla sprava pre teba je asi ta, ze aj ten sucastny ma o 100kg menej a 1.7dCi s 340nm + manual 6kvalt s 4x4 :-)
Avatar - lamal
8. 4. 2020 23:44
Re: Aneb...
Je znacne frustrovany a agresivny... mam pre to do istej miery pochopenie, no to ze subík nema silnejsie motorizacie je pravda a skoda zaroven. O rozhodnuti dat vsetkemu CVT kvoli ´´bezpecnosti´´ nehovoriac, to je u znacky ako S mega fail...

Je to zaroven ukazka toho, ze EU ich moc nezaujima a ked raz vypadne tak nevadi, Azia a USA su CVT friendly...

Takze antijaponcici, kt maju najvacsi priestor na papieri a pri pive toho velmi radi zneuziju na pravidelny kick.
Avatar - lamal
8. 4. 2020 23:38
Re: Převodovka
Pohonny retazec je v pohode pre toho komu staci... to ze nie je na vyber nic silnejsie je chyba bez debat a nevyuzity potencial. Kazdopadne to nie je chyba toho retazca, ale nemoznosti vybrat silnejsi.

Spotreba cez 8 litrov na tak velke benzinove auto s necelymi 1800kg a 4x4 s automatom ? Uplne normalna... autor pisal, ti uspornejsi sa dostanu aj na 7,5, bezne za 8 to je vyborne...
Ak ma niekto vacsie poziadavky na dynamiku, je vec druha, tam sa len ukazuje, ze to je nevhodny retazec pre takeho vodica. To plati aj v inych pripadoch, ak niekto chce z TIguana 1,4tsi pruznost 2.0TDi 125kw tak asi pojde s TSi trochu za viac, ako kludnejsi vodic pre akeho je ta 1.4 urcena...
Avatar - xxc
8. 4. 2020 23:22
Re: Převodovka
Ale otacky treba na maximalny vykon.
Avatar - lamal
8. 4. 2020 23:18
Re: Převodovka
vidim/pocujem to rovnako Karle, rozdiel je len v tom, ze na CVT bol ten kvalt dlhsi a tak tam bol dlhsiu dobu, zbesile radenie a vytacanie kratkych kvaltov by nebolo o nic lepsie... a tiez neviem, komu to tam zavíja, ludia su z toho zavijania CVT fakt mimo a ani nevedia o com tocia... vid vacsina testov a plne diskusie....

tato prevodovka nezavija, ma dlhe kvalty ... asi nikto z nich najazdil 4 stupnove automaty ktore, kedysi boli presne take iste, 1tka do 80 a 2ka do 120....
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
8. 4. 2020 22:08
SUBARU vs TOYOTA
V januári ma pozval dealer SUBARU na predvádzaciu jazdu s Forestrom e Boxer. Keďže vlastním už tretím rokom LEXUS NX hybrid, zaujímalo, porovnanie oboch pohonov z užívateľského hľadiska. Oproti LEXUSU, ktorý má také isté pohonné ústrojenstvo ako RAV4 minulej generácie, v mestskej a prímestkej premávke Forester využíva pohon na elektrinu asi tak v tretinovej miere oproti Lexu. Aj dealer vravel, že je to mild hybrid, i keď Subaru to nedeklaruje. Spotreba Forestra asi po hodinovej jazde po meste bola 7,9 litra, s Lexom jazdím v zime ešte o liter menej. CVT prevodovka je príjemná pri rozbiehaní, podobne ako eCVT v Lexe, dvojliter stačí na mestské a prímestské jazdy, ale použitelnejší by tam bol 2.5 liter z Outbacku. S dizajnom Foresteru nemám problém, ale mám problém s cenou, 32.990 Eur za základ Pure mi prijde dosť, keď za 35.400 eur je Outback. Za 33.590 je RAV 4 hybrid 4x4. Ak by som sa mal rozhodnúť, tak z hľadiska hybridného pohonu má jednoznačne navrch Toyota. pričom je možne ju mať aj s manuálom a benzínovým dvojlitrom, tam to Subaru už zabalilo už dávnejšie. Zo Subaru je pre mňa použiteľným autom aktuálny Outback, nový Outback, ktorý sa už predáva v USA, ma sklamal dizajnom exteriéru a tiež interiéru - tablet na štýl Tesla. Či bude aj v novej generácii Outbacku aj e Boxer neviem, ale dvaapollitru zdvihli trochu výkon a krútiaci moment.
8. 4. 2020 21:28
Re: Převodovka
Ale s manuálem ten zvuk budeš slyšet jen chvilku, protože proste zařadíš a otáčky zase spadnou. Tady to vypadá jako bys točil k omezovači a odmítal přeřadit... ta převodovka by uměla udělat i z řadového šestiválu a jeho zvuku udělat utrpení. Něco podobného ve skutečnosti dela software BMW. Když vytočíš motor a pustis plyn, elektronika nechá otáčky vysoko a motor podobne vyje. A taky to není nic příjemnýho.
Avatar - curwasportiva
8. 4. 2020 21:03
Pokrok nezastavis
Tak jsme namisto turba dostali elektromotor s uctihodnym vykonem 12.3kW, ktery jen tezko dorovna tech 110kg hmotnosti navic.
To vse prineslo usporu mozna 0.5l na sto. O dlouhodobe spolehlivosti hybridniho ustroji o kterem nemuze nikdo nic vedet ani nemluve.
Da sa tady mluvit vubec o nejakem pokroku? No on to asi pokrok je, ale neprinasi zadny zvyseny uzivatelsky komfort, nebo vyhody, spis naopak...
Avatar - curwasportiva
8. 4. 2020 21:03
Pokrok nezastavis
Tak jsme namisto turba dostali elektromotor s uctihodnym vykonem 12.3kW, ktery jen tezko dorovna tech 110kg hmotnosti navic.
To vse prineslo usporu mozna 0.5l na sto. O dlouhodobe spolehlivosti hybridniho ustroji o kterem nemuze nikdo nic vedet ani nemluve.
Da sa tady mluvit vubec o nejakem pokroku? No on to asi pokrok je, ale neprinasi zadny zvyseny uzivatelsky komfort, nebo vyhody, spis naopak...
Avatar - kari.laz
8. 4. 2020 19:42
Re: Aneb...
Promiň, ale tebe už nikdo nemůže brát vážně. Fanoušek Subaru, co si nedokáže přiznat, že Subaru jako takové už skončilo, alespoň v Evropě a budeš obhajovat i kdyby přišli s autem na šlapací pohon.
Avatar - Beefcake
8. 4. 2020 19:32
Re: Převodovka
Preco si myslis, ze je to take ciernobiele ?
"Staci si pozriet napr. cerstvy test XV 1.6 - podla autora v pohode auto a tam si vsimnite, ako sa sprava pri teste akceleracie prevodovka - https://www.youtube.com/watch?… .
V case 23:02 vzorne radi stupne a 23:25 zase nie."
Avatar - Beefcake
8. 4. 2020 19:26
Re: Aneb...
Zaujimave, ze u nas je to naopak. O Mitsubishi clovek skoro nezakopne (o novych ani nevravim) a Subaru sa celkom dari.
Pozraty X-trailom ? :) Ved to auto realne zakapalo uz davno.
RAVkou, Outlanderom, CR-V, ktore maju problemy s AWD...
Ze som vobec reagoval :)
Avatar - Beefcake
8. 4. 2020 19:23
Vyborne
No konecne nejake normalne a konstruktivne citanie od niekoho, kto si to aj realne vyskusal.
Inak same bla bla CVT od tych, co si mozno raz CVT vyskusali, to v tom lepsom pripade. Inak len poculi od inych.
Ze ma auto kopec vybornych vlastnosti, co ine znacky len tazko dostanu pokope do jedneho modelu, je asi samozrejme...No - nie je. Skor je ta snaha niekedy na smiech.

Ludia pisu rozdielne nazory na Lineartronic, ale to je dane tym, ze naladenie prevodovky je ine jednak medzi modelmi a aj medzi generaciami toho isteho modelu. Aj samotny HW prevodovky sa v case meni.
A samozrejme spravanie zavisi od sily stlacenia plynoveho pedala a zataze motora (stupanie, rovina,atd) a bohvie coho este.
Staci si pozriet napr. cerstvy test XV 1.6 - podla autora v pohode auto a tam si vsimnite, ako sa sprava pri teste akceleracie prevodovka - https://www.roadblog.cz/…1-6i-2019-video/ .
V case 23:02 vzorne radi stupne a 23:25 zase nie.

Inak recenzia trochu odflaknuta, tak doplnim.
Co je dalsie minus tejto hybridnej generacie, je citelne zmensena nadrz.
Z nejakeho dovodu vypustili plynovu vzperu kapoty, ale bez toho sa da zit.
Co sa tyka elektrickej pomoci - bohuzial nie je aktivna pri studenom motore (az o chvilu, podla teploty okolia), kedy by to bolo asi najzaujimavejsie.
Dvojstupnovy X-mode je zbytocnost, ide len o standardny X-mode s vypnutou kontrolou trakcie.
Plus je tusim trosku vacsi rozsah prevodov CVT.
Narast hmotnosti sice je, ale stale ide o relativne lahke auto.
Co sa skoro niekde nerozobera je, aka skvela vec je natacanie LED reflektorov do zakrut. Pritom to maju uz minimalne 5 rokov.
Aspon, ze si konecne niekto vsimol vyhlad z auta. To ma malo ktore. A v tejto kategorii mi ani ziadne nenepada.
Rezerva v zadeli, to uz spominane bolo. To pri aute ako Forester, ktore beha kade tade, je zasadny problem. To bysom riesil kupou aspon dojazdovky, ale na ukor priestoru.

To su vsetko dovody, preco som nakoniec ostal pri odchadzajucej generacii a nebolo ochotny doplatit rozdiel.

A boxer sam o sebe aj v tychto modernych prevedeniach naozaj ma trochu iny zvuk, kto to nepocuje, ten je asi hluchy od nitovania TDIciek :)

Kydat uz len z principu na hoci tu najhorsiu "verziu zvuku", ktora sa prejavi len pri plnych akceleraciach (a teda nie bezdovodne), tym padom vynimocne a ignorovat ostatne vyhody, to mi hlava neberie.
Suhlasim, nikto z frajirkov so siltom naopak, co mali v nedelu nejaky vyjazd s ich bavorakmi a postavali pri umyvacke, by o to auto nezavadil, ale to ani nie je cielom, zapacit sa kazdemu.
Toto auto nie je konfekcia.
Avatar - Beefcake
8. 4. 2020 18:53
Re: Aneb...
Teba je tu skoda. Mozno by si to mohol poslat aspon emailom manazmentu. To im isto nikdy nenapadlo.
Avatar - _Karel_
8. 4. 2020 18:05
Re: Převodovka
Jasně. Jestliže Forester zrychluje na stovku o 4sec. dýl než BRZ, tak mu pochopitelně taky trvá dýl, než se dotrmácí do červenýho a přeřadí.
Avatar - kari.laz
8. 4. 2020 17:50
Re: Převodovka
No já ti nevím, ale člověk by musel být hluchý, aby ten rozdíl nepoznal

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - _Karel_
8. 4. 2020 17:25
Re: Převodovka
Pustil jsem si to několikrát, a tvrdím, že být tam manuál, bude rozdíl ve zvukové kulise minimální. Nebavím se o dynamice, ale podle mě bys poslouchal téměř totéž. Že je motor vytočený třeba o 2sec. dýl mi přijde celkem irelevantní. Zvuk to každopádně nijak malebný není.
8. 4. 2020 17:16
Re: Převodovka
to bohužel ne. vypadá to jako když zasekneš plyn těsně před tím, než by přeřadila normální převodovka. otáčky prostě zůstanou v jednom bodě i když auto dál zrychluje...
8. 4. 2020 16:53
Převodovky
Měl jsem v uplynulých letech možnost důkladně projet všechny koncepce převodovky, a jelikož je to tady v diskusi dominantní téma, trochu se rozepíši. Moje zkušenosti jsou:

Klasický HDM - Mazda 6 2.5
CVT - Subaru Outback 2.5 (aktuální generace), XV 2.0 (předchozí generace)
DSG - Audi A5 (předchozí generace) 2.0 TFSI S-Tronic
S Mazdou jsem najel cca 40 tisíc kilometrů, s Audi cca 10 tisíc a s oběma Subaru dohromady tak 3 tisíce.

Pořadí (od nejhoršího po nejlepší):

XV: Variátorové vytí se projevuje u XV, která ani při plném plynu nesimuluje virtuální kvalty a není zrovna excelentně odhlučněná. Do města je ta převodovka bezvadná, necuká, krásně plynule řadí (resp. upravuje otáčky motoru) podle potřeby, ale sportovní jízdu skutečně kazí, při plném plynu prostě jednak vyje motor v otáčkách a jednak do toho ještě hučí variátor. Nic moc.

Audi: S-Tronic řadí rychle, pokud ho nepřekvapíte. Tím výhody končí. Pokud ho překvapíte, řadí příšerně pomalu, a to je většinou. Typicky - jedete za kamionem 80, převodovka tam má šestku a je připravená, že bude dávat sedmičku. Udělá se volno, šlápnete na to a nejméně vteřinu čekáte, než si převodovka nachystá nižší stupeň. Ideální není ani pomalé popojíždění při parkování, kdy má převodovka tendenci sepnout spojku moc rychle, ale není to žádná katastrofa. Nicméně i když si odmyslím technické problémy, které jsem s ní měl, znovu už bych dvojspojku nekoupil. Taky nic moc.

Outback: Lineatronic v Outbacku je podstatně lepší, než v XV (Outback je novější, možná aktuální XV už to má také vyřešeno). Předně variátor není vůbec slyšet, ani když je motor v otáčkách, takže zvuková kulisa je příjemná - dvaapůlka boxer je sametový a má krásný zvuk. Když dáte plný plyn, převodovka simuluje klasický automat a sází tam virtuální kvalty. Samotné řazení těchto "kvaltů" není tak rychlé, jako u Mazdy nebo Audi, ale úplně stačí. Váhám, jestli je lepší CVT v Outbacku, nebo automat v Mazdě.

Mazda: Asi nejpříjemnější svezení. Rychlost řazení je stejná, jako u S-Tronicu, ale podřazuje při sešlápnutí plynu vždy ihned, bez prodlevy. Při sportovní jízdě v režimu "sport" je převodovka až skoro moc ostrá, podřazuje s meziplyny a kvalty tam sází občas tak natvrdo, že mám obavu o životnost.

Shrnutí: V tom výčtu jsou dvě převodovky nic moc (z mého pohledu dealbreaker) a dvě výborné. CVT v Outbacku je jednoznačně výborná, pokud Subaru podobnou převodovku dává i do aktuálního Foresteru, není důvod se jí vyhýbat. U Foresteru bych měl obavy spíš z toho hybridního ústrojí (které bohužel pravděpodobně bude jedinou volbou i u nadcházející generace Outbacku), ale to je zas jiný příběh.
Avatar - _Karel_
8. 4. 2020 16:47
Re: Převodovka
Tedy já bych řekl, že s manuálem by se zvuková kulisa nijak nelišila, když to na videu řadí virtuální stupně. Je to podle mě běžný, nijak zajímavý zvuk benzínového čtyřválce, podobný jako ve spoustě jiných aut.
Avatar - iudex
8. 4. 2020 16:36
Re: Převodovka
Jj: https://youtu.be/ejG12pexVRk?t=125
Avatar - iudex
8. 4. 2020 16:32
Re: Převodovka
A Ty si to šoféroval? A ako, príde Ti ten pohonný reťazec v pohode? Prevodovka promptná? Stovka za 11,8s dostatočná? Pomoc bateriek výrazná? Spotreba cez 8 litrov primeraná?
8. 4. 2020 16:19
Re: Aneb...
Já jsem s tím nejel, takže nevím. Petrolcar už nechci.
Avatar - Snooob
8. 4. 2020 16:16
Re: Aneb...
Ale ono to auto je pre starých knedlíkov. Tí idú 50 - 90 a tam je jedno aký máš motor + prevodovku.
8. 4. 2020 15:52
Re: Aneb...
Tak ten test vyznívá, jakoby Eclipse měl smáznout Civic... Motokára jak píší ;-)
8. 4. 2020 15:20
Re: Převodovka
Konkrétně nový model ne, loňskou specifikaci ano. Švagr to uvažoval ke koupi.
8. 4. 2020 15:09
Re: Převodovka
A čo ty? Máš to overené vlastným zadkom?
8. 4. 2020 14:40
Re: Převodovka
...je to nádhera, přesně jak píšeš. Tohle zbožňuje každý správný subarista :yes:

https://www.youtube.com/watch?…
8. 4. 2020 14:34
Re: Aneb...
Málocvo má dnes světlou výšku 220mm, o to je ta pohonná jednotka smutnější. Když už by se člověk smířil s designem, který nikdy nebyl nijak krásný, tak tohle bude deal breaker
8. 4. 2020 14:30
Re: Převodovka
Choďte sa previezť a potom meditujt. Tú blbosť so zavýjaním prevodovky tu raz jeden exot napísal a odvtedy ste z toho všetci mimo. V testoch o tom nepíšu, lebo nie je o čom.
Avatar - kari.laz
8. 4. 2020 14:12
Re: Aneb...
Bohužel zde to nejsou jen emisní limity, dokonce si myslím, že s normální převodovkou a tuplem s manuální by pohonné ústrojí i stačilo. Ale jejich dementní eyesight, kde tvrdí, že by to s manuální převodovkou nefungovalo a normální automat nemají. Takže vše osadí CVT. Místo aby udělali eyesight drive mode, tedy něco jako osekané eyesight, které by spousta lidí uvítala a šlo to pak spojit i s manuálem, tak udělají dobré auto s totálně zprzněným pohonným řetězcem. Ale i tady se bohužel najde dost lidí, co jim ještě za to zatleská
Avatar - 3_diamanty
8. 4. 2020 13:56
Re: Aneb...
a k tomu este ten ich klasicky antidizajn by subaru s prednymi partiami nadalej akoby z doby davno minulej ... potom sa nemozno cudovat ze predavaju v europe velke kulove ... ved napriklad levorg predava v europe cisla na urovni sportiakov od lamborghini a to je prosim pekne "prakticky" kombik .. teda ziadne kupatko ani sedan ... ale ok....berme to tak ze subaru je doma hlavne v amerike a tu v eu je len na takej "navsteve" zo slusnosti aby sa nepovedalo ... inak mna najviac mrzi ze tu v eu neponukaju ten ich novy velky 7 miestny model ascent ( ktory uz konecne aj v dizajne spravil nejake tie pokroky ) co by konkurent nejakeho sorenta a pod ... toto mozeme americkemu trhu zavidiet taketo kusky... kde su casy ked som forester videl u nas uplne bezne a castejsie ako mnohe ine SUVecka ( I. a II generacia ) .. dnes je to ale uz u nas naopak ... zbadas tu vsetky mozne SUVecka len forestera uz nie...

za mna je forester dnes v eu uz dokonale pozraty RAV-kou, outlanderom, CR-Veckom, X-trailom a par dalsimi kuskami s podobnou praktickostou a spolahlivostou ale uz podstatne nizsou cenou.. jeho stare dobre casy v eu su uz proste fuc
8. 4. 2020 13:43
Re: Aneb...
Typický příklad auta, zprzněného absurdními emisními limity EU!!! :-( :no:
8. 4. 2020 13:22
Aneb...
...jak už po generace dobré auto zprasit pohonnou jednotkou s převodovkou. :'-(
Avatar - kari.laz
8. 4. 2020 13:20
Převodovka
O největší slabině celého auta jsme se nedověděli nic. Ani čárka o převodovce. Jak často vyje, jak se chová, o kolik by bylo auto lepší s normální převodovkou, o manuálu nemluvě...
Teď jen víme, že z celkem normálního výkonu doluje dost špatná čísla a že jinak skvělé auto to nejspíše úplně zabíjí.