Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG – Staré návyky pusťte z hlavy

Osmá generace Volkswagenu Golf je tady. Zapomeňte na všechno, co jste o něm doposud věděli, protože začínáme úplně nanovo.
Zpět na článek
Avatar - Mokrous
20. 4. 2020 18:04
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
No třeba to volání by mne docela dost zajímalo, musím jet znovu vyzkoušet model 2020 s Apple Car Play. Na fóru si na to všichni stěžují, že když má člověk v telefonu čísla včetně mezinárodní předvolby, což člověk, který nevolá jen v ČR a jen svojí babičce, většinou má, tak že se zobrazí jen číslo a nikoliv kontakt v mobilu. Když potom předvolbu smažou, tak se prý ukáže i jméno. Což považuju za debilitu non plus ultra. Budu rád, když se ukáže, že to není pravda. Pak by zbývalo vytlumit podběhy a přinutit někoho z vývoje napsat krátkej program na sklápění pravého zrcátka při zařazení zpátečky a nemuselo by to auto bejt úplně marný v TS 2.0 Hybrid Exec. JBL.
Avatar - Mikesus
19. 4. 2020 18:49
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Infotainment v Corolle ale ukazuje kdo volá, i jaká hraje písnička. Volání ukazuje na středovém displayi, HUD i PP. Písničku, na středovém a pokud si naklikáš na jiné menu, tak i na PP.
Ale odklácací plochy jsou hrozné.
Avatar - Mokrous
19. 4. 2020 17:23
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Řekl bych, že 80-130 trvá spíš cca 6-7 sekund a 80-140 něco přes 8s a je to lepší jak plno silných 2L TDI. Na nové Corolle mě štvou úplně jiný věci jako podběhy, nemožnost naklopit zrcátko při zařazené zpátečce, příšerná loketka, kapsy ve dveřích, přihrádky bez tapecu, stejně jako v G8, debilní infotainment, kterej neumí ani ukázat, kdo mi volá a co hraje za písničku atd... a přitom by se dal tak báječně ovládat i poslepu. Uniká mi, jak je možné vyrábět tak zajímavé podvozky a motory a převodovky a pak to do*** pár lacinejma detailama, který by šly udělat i bez vývoje 100x líp a bez zbytečných nákladů.
Avatar - trapid
19. 4. 2020 13:20
Re: Pokrok
Nevšiml jsem si, že by teď (když i VAG) hýkali nadšením.
Avatar - trapid
19. 4. 2020 12:47
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Tak ono jde spíše o to, že se počítá s miliony vyrobených kusů a tam se potom každý ušetřený halíř projeví.
Jenže je potřeba u toho používat rozum. Ta blbá plynová vzpěra má "společenskou" hodnotu mnohem vyšší než finanční. Dám příklad na oknech - jedna firma vyrábí okna a na okenní klice lze ušetřit 30,- Kč. Jen za rok je to u malého výrobce úspora v řádu stovek tisíc Kč. Jenže ta levná klika je šmejd, který nechodí tak dobře jako ta dražší. Vzhledově je sice skoro stejná, ale když ji chytneš do ruky, tak je to méně příjemné a aretace se brzy vychodí. A protože se na to začaly množit výtky od zákazníků, byť jich bylo málo a nic vážného, firma se vrátila zpět ke kvalitním, leč dražším.
Avatar - trapid
19. 4. 2020 12:33
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Jaké verze O3 x G7 porovnáváš? Slyšel jsem, že třeba G7 4x4 je hodně tvrdý a stejně tak například GTD verze, což je tuším jediná možnost silného dieselu.
19. 4. 2020 09:22
Spoľahlivosť?
Golf VII mal konečne konkurencieschopné ceny a zaujímavú kombináciu 1.0tsi s DSG, veľmi som bol zvedavý na VIII.

Lenže u VIII k dsg musí byť hybrid, tj dva štartéry a bohvie koľko ďalších komplikácií - technológia je to neoverena. Vieme aký nespolahlivy vw býva s novinkami.

Za mňa mínus, neverím tomu.
18. 4. 2020 07:57
Re: Konkurent Toyoty Auris?
Iste. A potom si presadnes do mazdy6 z roku 2002 a okamzite vidis, jak strasne sa cost-cutting podpisal na podvozkoch za posledne dekady. Dnesna spicka je slaby odvar niekdajsieho nadpriemeru.
Avatar - Mikesus
18. 4. 2020 07:20
Re: Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Zatím ještě ne, ale určitě něco vymyslíme
Avatar - white label
17. 4. 2020 22:15
Re: Podvozok
Focusy I. g. vídávám velmi vzácně, zachovalé i rezavé. G4 je vidět mnohem víc.
Avatar - wakantanka
17. 4. 2020 22:04
Re: Re: Plynulé rozjezdy a řazení
No ak by ste zorganizovali niečo bližšie k východu SK, tak sa hlásim. 🙂
17. 4. 2020 14:04
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Honda a Mitsubishi to delaji stejne.

Kdyz chces maximalni vykon, vytocis motor do otacek maximalniho vykonu...

Proste z daneho motoru dostanes maximum.

PS Ano, muzes si tam hrat s otackama, ale vysledek bude mit samozrejme negativni vliv na dynamiku.
17. 4. 2020 13:27
Re: Podvozok
Golfy 4 stále celkem v pohodě, Focusy I jsou rezavé až hrůza. Alespoň z toho vzorku, co vidím ve svém okolí.
Ale přesto mě mrzí, že jsem tenkrát před lety nového Focuse I nekoupil...
Avatar - wikinko
17. 4. 2020 09:59
Re: Odpovědi?
Manzelka mala GVI od nova 9 rokov, bal som sa s tym v noci jazdit, mal som nutkanie prisvecovat si na cestu telefonom. Teraz ma GVII, svieti uplne rovnako.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2020 22:22
Re: Odpovědi?
ANO, svítí opravdu hodně dobře a jezdí se s nimi v noci příjemně. Jsou to jedny z několik lepších halogenů co jsem potkal.
Avatar - wikinko
16. 4. 2020 21:58
Re: Odpovědi?
Zakladne svetla v GVI svietili skvele? Mal si ho niekedy?
Avatar - Verny_2013
16. 4. 2020 19:41
Re: súhlas
zaměstnávají příliš mnoho mladých inženýrů a ajťáku, ti musí vykazovat činnost. Zákazníků se nikdo neptá. Ale výhodou je že ten zákazník to buď přijme, nebo nepřijme. Já jsem ten druhý případ.
Avatar - Verny_2013
16. 4. 2020 19:34
Re: Interiér
Jasně, překlepl jsem se budou tam tlačítka.
Avatar - twistedTSD
16. 4. 2020 19:02
Re: Tak nevím
VW má proti Škodě a PSA jedno malé plus za to, že se neodvážil spárovat dotykové ovládání s manuální klimatizací.
Avatar - twistedTSD
16. 4. 2020 18:27
Re: Odpovědi?
Kdyby šlo o bezpečnost především, tak v jižní Americe neprodávají rakve bez airbagů a u nás by nezrušili asférická zrcátka, aby sis pak připlácel 8 tisíc za asistent mrtvého úhlu (viď Škodo?).
Já si myslím, že by mi LED Eco bohatě stačily, ale mrzí mě, že mlhovky/cornering = 23 tisíc.
Avatar - Emel
16. 4. 2020 18:06
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Nicméně pouze v těch motorizacích, kde se Octa od Golfu liší. Základ je trubka všude, top je víceprvek všude. Rozdíl je u 2.0TDI 110kW a 1.5TSI 110kW.

U 2.0TDI 85kW a 1.5TSI 96kW nevím... pokud bych měl věřit redakci tak má Golf taky torzku, ale vzhledem k tomu, že nedávno netušili ani o 110kW...
Avatar - wakantanka
16. 4. 2020 17:23
Re: Re: Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Mno z mojej skúsenosti toho oproti III. veľa nepriniesol. Snáď len že dobre hlukovo tlmil nerovnosti. Podobne jazdil aj Fiat Brava z tej doby. FOCUS aj vďaka multilinku bol niekde inde.
Avatar - Mikesus
16. 4. 2020 16:48
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
:-[] :-[] :-[]
Myslíš že by topper opustil svoje městečko? Už s Ozzmanem plánujeme pokud o to bude stát, že bychom ho někdy navštívili třeba s corollou, která se mu líbí, neboť s ASX tam ani jeden z nás nechce takovou dálku.
Tak bychom mohli udělat nějaký "masovější" sraz v "cizině", až se nám to tu trochu uklidní.
Edit: Teď jsem zkoumal ty otáčky na dálnici. Při 130 na tempomat to po rovine ( i když je subjektivní co je rovina ) točí 1500-2300 otáček, z kopce klesne na 1200, níž nejde a do kopce podle stoupání to je 2500-3500. Pak je extrém stoupání D1, to vyleze na 4500.
16. 4. 2020 16:07
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Tak téměř cokoliv, jen pivo nemůžu. Až otevřete hranice, tak spíš vymyslíme i Iudexe, Freda zavoláme do rodné země a naučíme Toppera jiné značky než H/K a Mitsu :-! ;-)
Avatar - wakantanka
16. 4. 2020 14:45
Re: Re: Re: Re: Re: Super barva :-)
Pravda, oproti u bavorov to isté a zopár áut bielych. Akurát že u D3 si priplatis a budeš mať farbu akú chceš. Tu to očividne nehrozí.
16. 4. 2020 14:10
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Ne BMW (full) hybrid jsem nezkousel.
Protoze zadny nema...

Toyota je z principu znacne lepsi (ucinnosti, spotrebou..) prave tim, co vy tady kritizujete.

Dokaze vzdy vyuzit motor v jeho nejucinnejsim spektru.
Toho BMW uz z principu nedosahne, jelikoz by muselo neustale nejak radit :-)
Toyota tohle vse reguluje dvema elektromotory spojenymi planetovou prevodovkou. To je mechanicky skoro optimalni reseni.
Dal uz je jen seriovy hybrid Hondy/Mitsu. Nicmene kvuli elektrickym ztratam muze byt ten hybrid Toyoty dokonce ucinnejsi nez tyhle dva.
Reseni BMW je (zjednodusene) pouze vrazeny elektromotor mezi prevodovku a motor. Toto reseni se principem blizi spis mild-hybridu...
A proto dava smysl jen jako plug-in.
Protoze v hybridnim rezimu prave nefunguje (nemuze fungovat..) optimalne.

Proto jsem psal, ze Toyota je lepsi hybrid.
BMW bude opet (pro zmenu :-) ) lepsi auto pro ridice. Protoze nevrci monotonne a je to BMW.

PS Ty porovnavas nespravne PHEV (BMW) s HEV (Toyota).. Kdybys porovnal HEV BMW (ktery ale neexistuje, proc asi? viz vyse) tak bys zjistil asi jedinou vyhodu u BMW. Zvukovy projev. Ktery ale, kdyz na to prijde, by Toyota zvladla upravou SW taky...
O tom, ktery PHEV je lepsi, si budeme moct rict po prichodu RAV-4 PHEV. Ja jsem presvedceny, ze to bude spicka PHEV...
16. 4. 2020 13:45
Re: súhlas
Takových vyhozených peněz! Přitom si stačilo včas udělat klinickou studii mezi majiteli minulé generace! :-(
16. 4. 2020 13:38
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Ja nikde netvrdim, ze je to prijemne.
To auto je skutecne prijemne ve meste pod nizkou zatezi. Na to je stavene. Predjizdeni zvladne s prehledem. A ja s tim zvukem problem nemam.

Na druhou stranu u spousty ostatnich aut to je taky neprijemny. Obzvlast u dieselu. Jen ten zvuk neni monotonni.
https://youtu.be/Cl81ylE1KBs

Ale ta monotonost trva tebou zminenych 80-140km/h zhruba deset sekund! :D
To auto se takto chova jen pod velkou zatezi.

Ok, beru, ze te to vadi.
Pro me je to marginalie (taky proto ze takto jezdim skutecne minimalne).

PS Malo kdy potrebuju auto drtit na najezdu od 80 az do 140...
Nemam problem s tim zbrzdit nekoho v pravem pruhu na 130. :-)
Spis je kriticka akcelerace od 50 do 100, pak uz to nebyva kriticke. Ale to je jedno. :-)
16. 4. 2020 13:12
Re: súhlas
Tak to je hodně naivní. Nové generace aut jsou v podstatě hotové už 2,5 roku před premiérou a rok před premiérou už se ladí pouze detaily. Audi se představilo pár měsíců po Golfu a Octě. Rozhodně není reálné, aby během pár měsíců zcela změnili koncept klimatizace. Takhle to prostě měli už od začátku plánované.
Avatar - speedfred
16. 4. 2020 13:04
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Po korone dáme Coronu?
16. 4. 2020 12:52
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
OK. Mne vytie nevadí. Keď skončí corona, dáme niekde pivo. :-)
16. 4. 2020 12:31
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Golf IV se opravdu neda srovnavat s prvnim Focusem.

To je uplna hovadina. Podvozek Golfu IV, i kdyz byl pritvrzenej, treba v GTI, tak byl proste spatnej.
Jednoducha zadni naprava, silna nedotacivost... Focus byl v te dobe rozhodne jinde.

Podvozek Golfu IV byl dobrej tak ve srovnani s Felicii.
Pletes si prumer/podprumer (Golf IV) se spickou segmentu (Focus). To ze ty ten rozdil nepoznas neznamena, ze to tak neni.

PS Octavia III je jedno z nejtvrdsich a nejmin pohodlnych aut segmentu. Jizdni "jistota" vychazi predevsim z te tvrdosti. Na horsich cestach hodne spatny...
16. 4. 2020 11:42
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Komu se vytí nelíbí, tak je trapný. Ale OK, podsunul ;-)
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2020 11:33
Re: Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Je mi to šumák. Je to jeho názor. Myslíš že kvůli jednomu názoru se nevyspím??

Já to zkrátka vidím jinak.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2020 11:24
Re: Odpovědi?
Nevím, ale zajímalo by mě to.

Základní halogeny v GVI svítily skvěle. Ale právě u GVI rozvedli myšlenku "připlatit si za lepší", takže u G7 už se na základní světla vybodli a základ svítí fakt mizerně. Ale samozřejmě, můžeš si připlatit i za světla, která svítí výborně... Prostě obdoba případu Fabie a dalších... Nevím, proč takhle vydrbávají se zákazníky, světla jsou elementární součástí vozu. Nabízet základní světla jen aby tam něco bylo, je za mě vůči zákazníkům nefér. A hlavně i výrobcům auta by snad mělo jít o bezpečnost především.
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2020 11:19
Re: Tak nevím
Ad logika ovládání - Scala/Kamiq mají tlačítka na ovládání klimy. Navíc ovládání klimy fyzicky v logice nového konceptu ovládání zařazené je. Jen místo přirozeného otočného ovladače vymysleli nesmysl v podobě dotykové lišty. Takže zrovna tohle je věc, kterou kdyby chtěli, budou schopni dostat do G8 i v rámci modelové péče :-!
Avatar - iudex
16. 4. 2020 10:45
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Nedá sa to brať ako vlastnosť, pretože sú aplikácie DSG podarenejšie a tie menej podarené. V minulosti sa už DSG celkom vyladila (mokrá, tá so suchými spojkami cukala stále), ale v posledných modeloch sa to zase obracia k horšiemu. Pripisujem to hlavne snahe radiť s ohľadom na čo najnižšiu spotrebu a nie s ohľadom na charakter prevodovky a motora. Aktuálne by som si tiež asi DSG kúpil s výhradami, teda ak by som chcel koncernové auto a nutne s automatom. Výhrady k CVT sú však ešte väčšie, hoci nová Corolla bola prvý hybrid, ktorý by som kúpil a aj som ju zvažoval. Nakoniec som skončil v klasickom HDM automate a nemusím riešiť ani cukanie DSG, ani vytie CVT. ;-)
16. 4. 2020 10:42
Re: Tak nevím
Aj to je spôsob, ale nikdy nevieš. Napr. ovládanie klímy tlačítkami resp. mechanickými ovládačmi majú dávno spravené a vypustiť zo softu niektoré funkcie zase nemusí byť až taký problém. Pokiaľ by im to vykompenzovalo niekoľkopercentný prepad predajov, nepochybujem, že by do toho išli. Napokon drvivá väčšina auta vyzerá byť vydarená. Ale je fakt, že VW je schopný spraviť aj auto z 90% rovnaké a nazvať ho novou generáciou... ;-)
Avatar - rohYpnol
16. 4. 2020 10:33
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
Dobře. Ale ve třídě mini SUV tvrdé plasty nejsou zas tak nic vyjímečným, i když třeba nový Captur nebo 2008 mají interiéry o mnoho hezčí. Ale stále u T-Crossu když je hezky naspecifikovaný tak interiér docela vypadá v rámci třídy.

T-Roc je absolutně mimo. Jediným pozitivem je, že ta hrůza jde snadno vyřešit při FL a bylo by z toho výborné auto... Tak se snad dočkáme.
16. 4. 2020 10:30
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Podivujem sa, lebo mne to nijak výrazné a rušivé nepríde. Netvrdím ale, že je to univerzálne najlepšie pre každého, to si mi podsunul ty.
16. 4. 2020 10:28
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Hele já co jsem zkoušel Priuse tak jsem si žádnýho vytí nevšiml. Je normální, že když chce řidič po autě aby zrychlovalo, tak je slyšet motor. Tyhle slabý hybridy s CVT sice netrpí závratnou dynamikou a slovo předjíždění bych v nich radši zapomněl, ale rozhodně mi přijde ujetý mluvit o nějakým vytí při zrychlování. Každej motor se ozve když ho roztočíš a hybrid od Toyotoy je všechno možný jen ne hlukově obtěžující.
Avatar - iudex
16. 4. 2020 10:27
Re: Tak nevím
Tak to si priveľký optimista. Vývoj tohto úplne nového systému ovládania stál VW veľa času, peňazí (a čo viem tak aj problémov), takže keď to už s problémami pretlačili do sériovej podoby, tak to nebudú o rok meniť. Okrem toho to nie je otázka drobného faceliftu a výmeny pár plechov, to je komplet systém a nejaká logika ovládania celého auta, to nejde zmeniť v rámci faceliftu.
Skôr mi príde reálnejšie, že životnosť tejto generácie bude kratšia, napr. ako pri G6, teda že nebude facelift, ale rovno nová generácia. A tá sa už (snáď) poučí z chýb G8.
Avatar - iudex
16. 4. 2020 10:23
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Tak s čím jazdíš sa nemusí nevyhnutne prelínať s tým, čomu fandíš a s čím by si jazdiť chcel. ;-)
Ale OK, rešpektujem Tvoj odlišný názor a zhodneme sa, že sa nezhodneme. :-)
Avatar - iudex
16. 4. 2020 10:22
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
OK, oceňujem Tvoj príspevok k urovnaniu nezhôd.
16. 4. 2020 10:17
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
No to je hezky, co tu pises. A za ten koment o Corolle :yes:

Jenomze k tomu cukani - to vis ty, ja, ale uz spoustu diskuteru to neni ochotno pripustit.
A o cloveku co se o auta vubec nezajima ani nemluvim.

V poslednim testu Octavie 2.0TDI dsg, je zminovana nespokojenost jak s dsg, tak se zvukem. :-O Ale jak pises, to je brano jako vlastnost...
Pro tebe je problem ''vyti''. Pro me je zase NO GO, vyse zminene u Octavie...
A v minusech testu se to ani neobjevilo.

PS Ja jsem jednou kvuli necitlivemu rozjezdu (no dobre, na to jsem to svedl, samozrejme to byla moje vina :-) ) odřel bok auta při zajizdeni do parkovaciho mista..
Znamy zase nemohl vyjet s DSG svah na mokre trave, protoze s DSG hned pri rozjezdu hrabal. O tom se v testech bohuzel nepise. A naopak o tom jak citlive se rozjizdi HSD taky ne. :-O
16. 4. 2020 10:05
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Tezko muzu byt fanatickym privrzencem CVT, kdyz jezdim s manualem :-)
A nepopiram, ze HSD 1.8 je neprijemny pri vysoke zatezi...

Obhajuju reseni, ktere se mi technicky libi.

A e-CVT je (co se tyce hybridu) skoro dokonale :yes:
Bohuzel se chova odlisne od klasickych prevodovek a chapu, ze to nevyhovuje kazdemu.
e-CVT je z principu navrzeno primarne k usporne jizde v hybridnim modu...

Chapu, ze to asi nebude vyhovovat predevsim dalnicnim jezdcum a lidem s dynamickym stylem jizdy.
Jde mi o to, ze ostatni by mohli byt od toho pohonu zbytecne odrazeni.
16. 4. 2020 09:59
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
No 2.0 by se měl projevovat trochu lip..
Avatar - speedfred
16. 4. 2020 09:57
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
:-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - speedfred
16. 4. 2020 09:56
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Moje nároky na dynamiku sú rovnaké ako u iných ľudí ale keď potrebujem výkon ihneď nepotrebujem počúvať ten nepríjemný zvuk tak dlho. Iný výrobcovia to vedia aj inak.
Nové Toyoty sa mi celkom páčia, ale s týmto pohoným reťazcom nie.
16. 4. 2020 09:25
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Podivuješ se nad tím, že to někomu může vadit. Snažím se ti to vysvětlit, ale je to jak v přísloví ;-)
Třeba mému sousedovi nevadí, že na něj permanentně manželka ječí na zahradě, mě by to vadilo...asi tak :-!
16. 4. 2020 09:12
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Kde to tvrdím?
16. 4. 2020 09:09
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Cukání DSG (zvlášť se suchými spojkami) se zmiňuje pokaždé a je to dobře vědět. Stejně tak funguje Getrag v MB, dokonce bych řekl, že se projevuje ještě hůř.
Jsou vlastnosti, které k jednotlivým řešením převodovek patří a je na každým, aby zvážil, co je pro něj akceptovatelnější.
16. 4. 2020 09:09
Re: Tak nevím
A bude kritika G8 taká výrazná, ako sa to ukazuje, facelift určite príde skoro. Lacnejšie je vrátiť sa z kratšej cesty.
16. 4. 2020 09:06
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Při stoupání to dělá samozřejmě taky. Kluci já vám to nevymlouvám, nakupujte CVT jako diví, ale netvrďte, že to je univerzálně to nejlepší pro každého.
16. 4. 2020 09:05
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Správně a po vytočení...odřadíš. A pak až dosáhnou otáčky opět vrcholu, odřadíš znovu.
Máme to stejně. ;-)
16. 4. 2020 09:05
Re: nie
Netrep. Zrušiť lídra trhu, vymeniť ho za nový nezabehnutý a neoverený model, to by spravil len idiot. Ani náhodou, Golf tu proste bude, zbaviť sa ho by bolo absolútne šialenstvo.
16. 4. 2020 08:59
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Tak to si ho odhadol zle. On je hlavne prívrženec áut šetrnejších k životnému prostrediu celkovo, a tú líniu si, ako si všímam, dôsledne drží. ;-) Podobne ako ste Ty a speedfred v pozícii dynamickejších a športovejšie orientovaných jazdcov. ;-) Ale myslím si, že ani DonVito športovejším prejavom, ani ty ekologickou vsuvkou na reputácii nestratíte. ;-)
16. 4. 2020 08:54
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Ale prd, aké vytie? Pri predbiehaní snáď nejakú gradáciu aj zvukovú kulisu človek očakáva a akceptuje, nie? Prečo to furt považuješ za problém? Keby to hulákalo počas bežnej jazdy, pri stúpaní alebo klesaní a podobne, tak by mi to možno tiež vadilo. Ale nič také sa nedeje a pri akcelerácii s plynom na podlahe to je vpohode.
Avatar - iudex
16. 4. 2020 08:51
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
A na toto už nemáš čo povedať. ;-) Proste si sa zaškatuľkoval ako fanatický prívrženec japonských hybridov a CVT a teraz musíš držať svoju líniu, nech to stojí čo to stojí, trebárs aj úplnú stratu rešpektu ostatných diskutérov.
16. 4. 2020 08:51
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Tak určite, človek si nekúpi, čo mu nevyhovuje. Záleží na tom, čo od auta očakávaš, a keď CVT nie je to pravé, sú našťastie aj iné možnosti. ;-)
Avatar - iudex
16. 4. 2020 08:49
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Z nuly na 180 zovna nie, ale povedzme z 80/90 na 130/140 veľmi často (predbiehanie, nájazd na diaľnicu atp.). A práve v tomto rýchlostnom spektre je tá Toyota zúfalá. Veď si to pozri v tomto rýchlostnom rozmedzí: https://youtu.be/Wh3EZRVCCeY?t=6
Fakt je toto, v kuse monotónne vytočené Tebe príjemné? Ak áno, klameš sám seba.
Avatar - Mikesus
16. 4. 2020 08:43
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Klid kluci.
Třeba to DSG tolik neškube, ale nikdy nebude tak hladké jako CVT, to asi nepůjde.
Je pravda, že plynulost je vlastností CVT, proto se nejspíš neuvádí, stejně tak jako cukání DSG je nejspíš vlastností a taktéž se tedy nikde neuvádí.
Kdo chce jezdit delší dobu dynamičtěji, ten z CVT/eCVT nejspíš zešílí.
Avatar - iudex
16. 4. 2020 08:42
Re: Konkurent Toyoty Auris?
Tak Focus je bezpochyby špička. Keď som vyberal teraz auto, vyskúšal som ho v ST-line na 18kach (motor 1,5EB), veľmi istý podvozok, aj keď predsalen na pomery toho trojvalca a bežného jazdenia trošku tuhší. Mne osobne by to nevadilo, polovičke už áno. Každopádne parádny podvozok.
Avatar - Mikesus
16. 4. 2020 08:37
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Asi dělám něco špatně. Když chci třeba předjíždět s manuálem, nebo rychle akcelerovat, většinou tedy podřadím, tím zvýším otáčky a nechám je klidně vylétnout k omezovači, rozhodně tedy nedávám vyšší kvalt, abych je snížil.
16. 4. 2020 07:36
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
V čem je lepším hybridem? Jen se ptám, jestli jsi přímo zkoušel třeba 330e, X1, X3 atd.
16. 4. 2020 07:34
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Kluci, mě přijde, že při jakékoliv potřebě zrychlit si to buď rozmyslíte nebo šlapete na plyn, aby se to udrželo v co nejnižších otáčkách.
16. 4. 2020 06:51
Re: Tak nevím
Jsem zvědavý, jak rychle dorazí facelift s částečně normálním ovládáním hlavně klimatizace. Dávám tomu rok, maximálně dva...
16. 4. 2020 06:06
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Klaudie, ty snad nikdy v autě nepředjíždíš? Klasická okreska, pár kamionů a máš vytí každou chvíli.
16. 4. 2020 06:05
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Plynulost je vlastnost CVT ne? Tady je i bez nepříjemných akustických projevů. To beru jako bonus. Zcela upřímně chtít vyndat 800k za nižší střední, tak do finále půjde určitě Corolla, ale nebudu tady tvrdit, že se mi to vytí líbí.
16. 4. 2020 06:02
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Jel jsi někdy Prius nebo Auris hybrid? Ano, je to trapné, že to je bohužel pro spoustu lidí otravné. Ale asi nikdo si nekupuje auto s vlastností, která ho irituje. Přesto jak píšu níže, bych novou Corollu určitě zvažoval jako HB nebo malé kombi.
16. 4. 2020 02:59
Re: Re: Re: Re: Super barva :-)
Vsetci. Vcera som prechadzal presovom smer ke. V mercedese vsetky auta cierne a sede, vedla vw 50 odtienov sedi plus jeden tyrkysovy tcross
16. 4. 2020 01:30
Re: Interiér
Pracuju na dotykovom ovladani alebo vratia klasicke tlacidla?
Avatar - white label
15. 4. 2020 23:05
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
T-Cross na tom není z cenou o moc líp, než T-Roc, který aspoň zvenku vypadá docela slušně.
Avatar - white label
15. 4. 2020 23:00
Re: Podvozok
simson33 22:42
Jak teda podle tebe dnes vypadají?
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 22:57
Re: Re: Re: Super barva :-)
A potom že všade nuda šeď. Prečo toto v tom VW robia nechápem ...
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 22:46
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Byla to americká verze 1,8 CVT. r.v. 2018, Mám tady na ni recenzi.
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 22:45
Re: Interiér
Už jsem to tady psal, vím že v Boleslavi se již pracuje na FL nové Octy a krom jiného bude dotykové ovládání. Golfa to podle mě taky nemine. Nebo ztratí starší zákazníky.
15. 4. 2020 22:42
Re: Podvozok
Pánové "podvozkáři", jen bych chtěl upozornit, že dlouhodobý úspěch Golfu určitě není založen na tom, že by jízdními vlastnostmi deklasoval konkurenci. Vždy byla v tomto směru lepší auta, největší rozdíl co pamatuju byl Focus I versus Golf 4, tam to bylo o 2 třídy, přesto Golf s prodeji problém nikdy neměl. A jen na okraj, vidíme všichni, jak vypadá dnes průměrný Focus I a jak Golf 4. ;-)
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 22:41
Re: Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Teď jsi to Rohypnolovi nandal, z toho nebude mít dobré spaní. Ale on jezdí asi s jinými Octávami 3 vyrobenými na Marsu a ne v Boleslavi.
15. 4. 2020 22:36
Re: Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Ale kulový. Nepohodlí a hlučnost je v porovnání s cenou zásadní. OIII Je prostě uskákaná dunící popelnice. Jen fetiš pro blbce.
15. 4. 2020 22:26
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
No tvy naroky na dynamiku jsou vyssi :-)

Verim tomu, ze hybridy BMW budou mit sportovnejsi charakter, nez Toyoty.

Ale Toyota je i diky e-CVT lepsim hybridem...

No jedno zajimavy hybridni reseni od Toyoty existuje..
https://www.garaz.cz/…exus-lc500h-3601
Avatar - speedfred
15. 4. 2020 21:57
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Sám zvažujem do budúcna hybrid ale s cvt to nebude.Nedávno som skúšal aj nové Toyoty, ale fakt nie.Možno som iba na to nedorástol. :-[]
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 21:23
Re: Odpovědi?
Tak já si myslím, že LED Eco nebudou svítit hůř než halogeny, akorát k ním nemůžeš mít mlhovky ani odbočovací světla. S tím SW je to klidně možné, na pohled vypadají LED Plus stejně jako matrix.

Mimochodem, akustické sklo má i Tipo.
15. 4. 2020 21:10
Tak nevím
Tak nevím, jestli tenhle test dal nějaký odpovědi. Vlastně jo. Za víc jak 700 kolíků si koupíš mainstream. Někde lepší, někde horší. Ale nic víc.

Ale co mě zaujalo, jak v každym testu novýho golfa a někde i u octávky se dočtu, jak autor nebyl z designu nadšenej, ale že naživo to jde. A že ovládání je nakonec OK, že si po čase zvyknete. Kde jsou ty časy, když u francouzů v počátcích šlo jen o pár funkcí, a to byl, panečku, jekot. Ale když jde o koncern, tak to zaobalíme a vlastně to je v pořádku. Jsem zvědavej, jestli se někdy u těchto aut dočtu, že naživo je design taky bída. Ale to už bych si asi nepřečetl další test stejného autora.

Tenhle golf se nepovedl. Jako facelift bych ho možná v něčem omluvil, jako novou generaci tohle beru za velkej úkrok od desetiletí budovaného směru.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 21:04
Re: nie
To je hloupost, podívej se na prodeje Golfu a libovolného elektromobilu v Evropě. Neměli by za co všechny ty i.d. vyvíjet.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 20:56
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
T-Roc je za ty peníze uvnitř úlet. I Polo má aspoň měkčenou desku, narozdíl od něj.
15. 4. 2020 20:44
Re: Interiér
Já teď nově jezdím Supem, který má ještě old-chool klimatizaci, čili je dost intuitivní.... ale stejně, po startu furt nějaké hlášky.... když chceš telefonovat tak na jednu stranu super že na tabletu vidíš 6 oblíbených čísel, ale ve finále je hledáš o to dýl, protože je tam moc informací.... už se učím hlasové ovládání.... vidím to na sobě že oproti primitivní Octávii po tom furt matlám a to je prostě špatně....

jsem zvědavý co to udělá s konzervativními zákazníky Golfu, kteří prostě byli desítky let zvyklí na přehledné a snadné ovládání....
Avatar - 3_diamanty
15. 4. 2020 20:32
Re: Systematický úpadek Golfu
presne.. ono sa to moze stat aj vtedy ked to fakt ale fakt nechces... mne sa to stalo nastastie uz tesne pred firmou... dosiel som na parkovisko .. vystupil z auta a este normalne pocul ako to zadne koleso za mnou doslova syci ako had ( splaslo asi behom 2 minut ... to clovek neuveri az ked sa mu to nestane . ) .... ale uz predtym mi v aute tesne pred firmou zacala svietit kontrolka tlaku pneu ( fakt dobra vec ) ze nieco nie je v poriadku ....mal som ale stastie ze sa mi to stalo uz ani nie 100m pred cielom takze som este normalne dosiel a zaparkoval ..... akurat cestou z prace som si potom "zamakal" s vymenou kola a az tak siel domov ... inak neviem si predstavit volat tam k nam do arealu odtahovku ... ktorej vyjazd a odtah by bol v cene samotnej rezervy ( a mozno este aj drahsi ) ... no proste.. chvalabohu ze som mal plnohodnotne rezervne kolo "po ruke"... ako dosiel by som aj dojazdovkou do mesta a do pneuservisu z prace ale plnohodnotne kolo je plnohodnotne kolo ... a tiez sa s nim nemusis vliect na rychlostke nejakou 70tkou ale ides normalne ...

PS: akurat rozmyslam ako by mi v tomto pripade pomohla povedzme ta v drahsich autach coraz "popularnejsia" lepiaca sada ( takze chvalabohu za normalnu rezervu vdakla ktorej som sa nezdrzal viac ako 10 minut a mohol ist normalne domov ) ... ten zapichnuty a okom takmer neviditelny ostry predmet mi vybrali az v pneuservise .. aj to horko tazko.. a potom to zapchali nejakou akoby tkaninou ( oprava 5 eur ) a bolo to ok .. dodnes pneu drzi ( cca rok a pol uz asi tomu je ) :yes:
15. 4. 2020 20:31
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Máš pravdu, celé zle. Zjednodušene - dáš do auta vec za 2,50,-€, ale cenu auta to všelijakými excesmi s číslami zvýši o 250,-€. Choré. Smutné je, že táto choroba sa nelieči, radšej sa škrtne pár centov z výbavy, aby si do kolonky "ušetrené" nejaký počtárik napísal 250,-€. Podloží to dvomi stranami výpočtov a šéf to podpíše,lebo tomu prd rozumie a čítať sa mu to nechce. Však prečo by nepodpísal, keď sa zase ušetrilo?
Avatar - hugino
15. 4. 2020 20:28
Re: Golf VIII
Ešte Focus dostal štyri a pol hviezdičky.Môže byť super ale ten design ?
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 20:23
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
Cross je menší, ne?

Cross má interiér laciný v podstatě stejně jak T-Roc. Jenže T-Roc stojí opravdu ranec...

Ale ona je na tom hodně stejně špatně i nová Q3/Q3 Sportback... Jako tam už se s tím žít dá, ale opět, v té cenové hladině to je prostě téměř na diskvalifikaci. Q3 to nutně musí zachránit jinými věcmi (samozřejmě za příplatek), aby to aspoň trochu bylo akceptovatelné.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 20:19
Re: Systematický úpadek Golfu
No, já mám třeba dojezdovku a když ji vidím, tak mám pocit že bych na ní nevjel ani do garáže... Ale pokud je místo a netrpí tím objem kufru, tak rezerva určitě ano. Stalo se nám - dojeli jsme na horské parkoviště. Přijdu a kolo prázdné... Kdyby nebyla rezerva, opravdu nevím, co bych tam dělal...
15. 4. 2020 20:18
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
CVT nebo e-CVT?

2.0?
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 20:16
Re: Odpovědi?
Díky. S těmi světly jsi mě trochu zaskočil. Protože se prezentovali novým přístupem, kdy světla měly být jedny a funkce aktivovat jen SW (tj. za příplatek kdykoliv později).

A už je to tu zas. Základní světla zřejmě jen do počtu, aby se neřeklo... Přitom základní světla ještě v GVI svítily skvěle! :-(
Avatar - _Karel_
15. 4. 2020 20:13
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
Nezměnil jsi je?
Avatar - Hubini
15. 4. 2020 20:12
Re: Super barva :-)
No je to hnus velebnosti. Jak barvou tak exteriérem. Golf mě nikdy nevzal za srdce, i když mu neupírám skvělé jízdní vlastnosti, spolehlivou techniku. To auto šlo vždy mimo můj vkus. Tato recenze mě jenom utvrdila v tom, že do toho bych fakt nešel. A směr, kterým se celý koncern vydal ohledně digitalizace palubky faktu nemusím a to hlavně z hlediska bezpečnosti - neskutečné rozptylování řidiče, které prostě do kabiny nepatří o mobilech ani nemluvě...
15. 4. 2020 20:10
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
v tomto sa mylis. napriklad Tebou spominana polozka 2,5 EUR je velmi vela ( aj ked sa to na prvy pohlad nezda ). pri projektovani auta, vyberu materialov a pod. sa riesia aj centove polozky ( pouzita skrutka, gumicka a pod. ). davno v minulosti som bol svedkom procesu, pri ktorom riesila automobilka optimalizaciu vyrobnych nakladov na novy model..auto bolo "rozobrane" do najmensej a najlacnejsej polozky a hladali sa uspory po centoch. lenze ked je v aute pouzitych niekolko tisic suciastok, tak po scitani aj centy hraju svoju ulohu. beztlacitkove ineriery nie su do aut tlacene kvoli ich "nadcasovosti", alebo technologickej vyspelosti, ale kvoli cene..davnejsie sme sa tu na tom smiali, ze najvyssie vybavy v novych modeloch budu "tlacitkove". bolo by to smiesne, keby tento trend neznizoval pozornost vodicov. take nastavovanie klimatizacie, alebo zapinanie vyhrievania sedaciek cez polozky v menu ? fakt zle
Avatar - 3_diamanty
15. 4. 2020 20:05
Re: Systematický úpadek Golfu
hlavne plnohodnotna rezerva je fajn vec... ja mam este plnohodnotnu rezervu v predoslom malom pole ( teda v rozmere normalneho kola 185/60 R15 ) ktore je generacne kdesi na urovni G6 v tomto smere .. cize v tomto este neosklbane auto ..... no a uz som tu rezervu dokonca aj raz pouzil ked som cestou do prace presiel na ceste maly ostry kus plechu ktory sa mi potom zapichol do pneu ... pritom predtym nikdy sa xy rokov jazdenia som defekt nemal ( ani na fabii felde ani na pajere na daleko horsich a menej kvalitnych cestach ) ... ale aj tu sa ukazalo ze iste veci ako napr defekt )sa mozu stat kedykolvek a kdekolvek a komukolvek..a aj tomu kto si mysli ze jemu sa to nemoze nikdy stat.. tiez som patril medzi tych ale uz nepatrim ... kazdopadne auto ma v tomto podrzalo a dodnes som za to rad...

ak ma novy G8 moznost plnohodnotnej rezervy ( aj ked za priplatok ) tak urcite by som nevahal ani minutu .. :yes:
Avatar - Anonym
15. 4. 2020 20:05
Re: Odpovědi?
Co vím, píšu níže:

ad 5)
chybí i možnost schránku u spolujezdce chladit
a je to obyč. plast. už né s filcem jako G6 a G7

ad 6)
tohle šetření začlo už s G7, tam je to taky lakované jen u dílů, které jsou trvale vidět.
Co je skryto, se ošidilo. Ale to má i A3 8V.

ad 8)
LED Eco - základ. Potkávací i dálka skrze velkoplošné reflektory, blinkr žárovka, nelze vůbec dokoupit mlhovky
LED Plus (někde jako Performance) - statická projektorová technika pro potkávací světlo, dálka v kompaktním reflektoru + mlhovky / odbočovací světlo (kombinovaná funkce)
LED Matrix - dynamická projektorová technika pro potkávací i dálku, + mlhovky / odbočovací světlo (kombinovaná funkce)
Ani tato světla nemají aktivní natáčení.
Zcela odpadly ostřikovače, nelze ani připlatit

a 9)
má madla 4 (i s panoramou i bez) a má stropní lampičky vzředu i vzadu (LED)

ad 12)
rezerva není, ani dojezdová. Doplatit lze

ad 13)
akustické čelní sklo je jenom v kombinaci s vyhříváním a to bude zase skrze fólii
Podle informací z DE se už brzy objeví v nabídce

ad 14)
8 a něco palce, dva otočné ovladače. Už ale nelze kombinovat s navigačním modulem.
Tato verze nemá slidery pro nastavení teploty

Zbytek nemám zdání, resp. je potřeba dál pátrat...
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:58
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
T-Cross ještě s přimhouřenýma očima... Ale T-Roc je vážně otřesný. I ta nejlacinější Fabia má hodnotnější interiér...
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:56
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
V Octavii III jsem jel nesčetněkrát. A že bych pociťoval nějaké závažné nedostatky v pohodlí... opravdu ne. Ano, jsou jízdně lepší. Ale Octavia prostě dobrý průměr. Že je jí často vyčítáno dunění a bouchání... Jako je to liftback/kombík s dlouhým zadním převisem a velkým kufrem. Tak co čekat... Samozřejmě že HB to má o hodně snazší.
15. 4. 2020 19:53
Re: Re: Super barva :-)
V CZ konfigurátoru není červená vůbec, jen žlutá a modrá metalíza a v R-Line ještě jedna modrá metalíza.
15. 4. 2020 19:53
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
Mě se nelíbí ten předek a ovládání přes displej. Jo to šetření bude asi dost viditelný, už i můj Touran 2018 má madla dveří z ne moc kvalitního plastu, T-cross a T-Roc jsou na tom hůře, plasty uvnitř jsou vážně laciný, až půjdu na servis, projdu si G8 a jsem zvědav...
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:51
Re: Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Ale ano, FoFo byl na svoji dobu jízdně super, ale na to, že GIV byl obyč torzka, tak nebyl opravdu o tolik horší jak FoFo.
Avatar - Jopino
15. 4. 2020 19:48
Re: Podvozok
Mám úplně čerstvou zkušenost správě s tím FoFem, i když byl k vyzkoušení jen kombík 1.5EB a ne hatch. Pokud bych měl být upřímný, tak ano, podvozek je hooodně fajn. Ale na 40% profilu pneu to auto bylo trochu tvrdší, než bych očekával. Ne, na resumé chci vyzkoušet fakt ten hatch, ať je to "fér".
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:47
Re: Zklamání z Golfu 8 stejně jako z testu Golfu 8
FL i30 už má ceníky? Hmm musím mrknout.

Jestli ale i30 nějak nepodražila, tak za mě není vůbec o čem...
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:45
Systematický úpadek Golfu
Srovnání minulé a předminulé generace GolfuGolf VII vs. Golf VI
Příspěvek od fkabl » 24.08.2017 11:05

Jou to už skoro 3 měsíce, co v rodině používáme společně Golf VII Variant Maraton Edition po FL a Golf VI Variant Highline + zimní paket (už půjde brzy do světa). Už mám nějakou zkušenost a možnost srovnání. Kromě radosti z modernějšího a novějšího auta jsou však věci, které zlepšením a posunem úplně nejsou. Alespoň podle mě. Tady jsou moje postřehy:

- VI. měl zamykatelnou schránku spolujezdce X VII. ji nemá (mně to nevadí, já ji nezamykal, ale někomu to vadit může)
- VI. měl silnější (tlustější) průměr volantu a lépe se držel X VII. tenší věnec a provedení piano black, které se špiní a upatlává a není moc praktické
- VI. měl sportovní sedadla (provedení s alcantarou), která měla lepší vedení a držení v zatáčkách, celkově nebyla sedadla tak tvrdá, měla poctivější polstrování X VII. sedadla Ergoactiv s alcantarou, variabilnější, ale tvrdší, horší polstrování a držení v zatáčkách, lépe se do nich nastupuje a vystupuje. Celkově lepší než základní sedadla v GVI., ale horší než sportovní. Ve sportovních sedačkách GVII. jsem neseděl, nemohu srovnat
- VI. měl držák nápojů pro zadní sedadla výklopný ve středové opěrce – schránce předních sedadel, pod průduchy vzduchu X VII. ve výklopné opěrce rukou zadních sedadel, což je nevyužitelné, pokud někdo sedí uprostřed nebo tam vezete zavazadlo a opěrku nemůžete sklopit. A když něco vylijete, tak si polijete čalounění opěrky i sedadla, dříve jen podlahu
- VI. měl kvalitnější a lepší zvuk rádia nebo reproduktorů, částečně je to jejich kvalitou a částečně umístěním, jelikož hlavní repro pro přední sedadla bylo ve dveřích více vzadu (vedle zadku řidiče a spolujezdce) a tím dávalo více pocitu prostorovosti zvuku, zatímco v VII. jsou v přední části předních dveří u nohou řidiče a spolujezdce
- VI. měl přední 12V zásuvku podsvícenou a ve schránce pod palubní deskou (jako je v VII. USB a AUX), VII. ji podsvícenou nemá a je před středovou schránkou, což je sice kratší cesta pro kabely k zadním sedadlům (mohou ale využít zásuvku z kufru), ale delší na palubní desku a čelní sklo, navíc kolem řadící páky
- VI. měl kontrolky (svítící dílky) intenzity foukání automatické klimatizace lépe čitelné a viditelné než v VII. (ale není to nic hrozného a podstatného)
- VI. měl lepší ergonomii ovladačů oken na dveřích řidiče X VII. má dveře zase pohlednější
- VI. nešetřil na materiálech v interiéru, více měkčených plastů na palubce, zadních dveřích X VII. více tvrdých plastů
- VI. poctivé textilní čalounění po celém stropě i všech sloupcích X VII. na B a C sloupcích a kufru pouze laciné plastové imitace
- VI. měl mezi zadními sedadly a dveřmi textilní, čalouněné a měkčené přechody (vedou po nich bezp. pásy) X VII. přechody pouze celé plastové a tvrdé
- VI. měl po otevření předních dveří plastové černé krytky hlaviček šroubů X VII. šetří i na této hakéřové položce a nechává šrouby být do očí
- VI. měl jinou aretaci dveří ve 3 pevných polohách X VII. má pevné 2 (první se skoro nedá vysednout a na druhou je na parkovišti zase málo místa) a mezi nimi by dveře měly držet kdekoliv, což je pravda, ale bohužel jen na rovince, a když nefouká
- VI. měl plnohodnotnou rezervu X VII. jen dojezdové kolo
- VI. měl ve variabilní podlaze nad prostorem rezervy originál vyjímatelné praktické plato, rozdělující prostor pod podlahou na 2 úložné prostory X VII. se šetřilo a nesmyslně plato chybí (přehodil jsem ho z VI. a po drobné úpravě tam sedí)
- skutečná velikost kufru byla v VI. o chloupek větší než v VII. na ložné ploše jen cca 1 cm, ale ve výšce po zataženou roletku kufru už cca 3 cm. Zjistil jsem to proto, že jsem musel upravovat protiskluzovou gumu z podlahy kufru VI. a na výšku se mi najednou do VII. nevešel pod roletku chladící box. Papírově je však kufr VII. o více než 100 L větší, protože nově VW počítá, stejně jako už dříve Škodovka, i prostor pro rezervu atd. Takže metodika měření.
Avatar - Anonym
15. 4. 2020 19:44
Re: Zklamání z Golfu 8 stejně jako z testu Golfu 8
Holt mainstreamový žurnalista to nenapíše nikdy natvrdo. Píše podle not, co dostal.
Jinak by totiž dostal padáka.

Tak ale naštěstí je informačních zdrojů dost a pořád se dá auto prohlédnout a vyzkoušet osobně.
Ale když sleduju, co kolem G8 píšou a říkají Němci, tak jsem moc zvědavý na ty prodeje.
Facelift i30 nasadil cenovku dost nízko a tohle auto už VW nemůže jen tak ignorovat jako před X lety.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:43
Odpovědi?
1) ovládání klimatizace - chybí manuální ovladač, přes dotekovou lištu lze pouze měnit teplotu... Tj. ovládání klimy za jízdy je stejně nebezpečné jako ovládat telefon...
ok, v testu zaznělo

2) prostornost vzadu na kolena - za mě se mi zdálo o nějaký ten cm opět horší než předchůdce...
dejme tomu povrchně, ale zaznělo

3) zadní výplně dveří - proč nejsou měkčené, když G VI to uměl??
dejme tomu povrchně, ale zaznělo

4) proč chybí plynokapalinová vzpěra kapoty, když to má i Sandero... G VI opět uměl také... i G7...
dejme tomu povrchně, ale zaznělo

5) podsvětlení přihrádky spolujezdce - myslím že není LED, proč?
Nevíme

6) lakování dílů karoserie z vnitřních stran (blatníky zevnitř, kapota zespodu...) - je tak bídné (=chybí) jako v předprodukčních verzích?
Nevíme

7) proč má tak zoufalou nabídku barev?? V podstatě jen stříbrné, šedé, modré, pak bílá a jediná barva =žlutá...
Nevíme
8) nematrix-LED jsou fyzicky stejné, jen se SW aktivuje... Svítí tedy základní LED stejně dobře jako matrixy (jen s tím, že nevykrývají?)
Nevíme

9) stropní madla a světla...
Nevíme

10) rozvody a životnost motoru...?
Nevíme

11) náklady - kolik stojí třeba 12V baterie?
Nevíme

12) rezerva?
Nevíme

13) akustické čelní sklo v základu? Vyhřívání folií nebo drátky?
Nevíme

14) jak vypadá základní verze infotainmentu?
Nevíme

15) 1.5 e-TSI ve středních a nižších otáčkách běží v millerově cyklu = zdechlina, opravdu elektromotor tohle dokáže vykrýt?
Nevíme

16) kolik stojí akumulátory mildhybridu jako ND?
Nevíme

17) reálný přínos mildhybridu na spotřebě?

18) kvalita - stejný průser jako ID.3??
Nevíme

19) jak precizně je udělaná antikorozní ochrana? (ne pozink jako takový, ale ošetření spojů, vytmelení nosníků a podlahy atp. ...)?
Nevíme

20) záruka a životnost na mild-hybrid baterii?
Nevíme

21) cena a životnost třetí lamelové spojky (pro elektromotor)?
Nevíme

...ok, opravdu děkuji. Tak budu doufat, že odpovědi nalezni v tom příštím testu...
15. 4. 2020 19:41
nie
Id3 je staršie ako G8.
Vývoj začínal okolo 2012.

G8 fakticky už vôbec nemal existovať.
Je to len z núdze cnosť...
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 19:40
Re: Re: Super barva :-)
To už nie je v ponuke ani tá červená alá R8? Či len za veľmi mastný príplatok?
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:38
Zklamání z Golfu 8 stejně jako z testu Golfu 8
Jsem za mě dost zklamán i z testu. Jízdní projev byl popsán dost plytce, především chování motoru. Přitom je to docela zásadní novinka.
Avatar - wakantanka
15. 4. 2020 19:36
Re: Re: Lešeňofku fakt nechcu....
To rozhodne nesúhlasím. FoFo I. jazdil geniálne aj blbou atmo 1,6, zatiaľ čo G IV. potreboval široké pneu a znížený podvozok aby sa chytal aj na menej kvalitných povrchoch.
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 19:33
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Já reagoval na tvou poslední větu:
"Ale rozdíl Octavia x Golf se právě i v jízdních vlastnostech generaci od generaci ztenčuje.", což evidentně není pravda. Octa 3 a Golf 7 jsou od sebe jízdníma vlastnostma ( mix komfortu a jistoty ) nejdál za celou historii. A o Octě 1 nepíšu že jezdí skvěle, to opravdu ne ( mám ji skoro 20 let ), ale určitě je blíž Golfu 4, než Octa 3 a Golf 7.
Avatar - hugino
15. 4. 2020 19:32
Re: Golf VIII
Áno je to trochu divné s tými hviezdičkami.Aj minule tu bol test BMW 320d xDrive a dostal 3 hviezdičky čo je úplná blbosť.To auto patrí na špičku segmentu na 100% aj keď som dlhoročný fanúšik Mercedesu.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:31
Re: súhlas
Já myslím že dají tlačítka za příplatek :-[]
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:29
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
Je to tak.

Přitom mě se novinka vcelku líbí. Ale to šetření je zkrátka hrozně vidět. Dacii to člověk promine, protože tam tomu odpovídá cena. Ale tady? Tady promíjet absolutně nelze.
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 19:23
Re: Podvozok
Mohu srovnávat Golfa 7 kterého vlastním, aktuální Civic, aktuální Focus a Octu 3. A v mixu komfortu a jízdní jistoty je pořadí Focus, Civic, Golf, Leon, dlouho nic a na konci Octa 3.
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 19:18
Re: súhlas
V Boleslavi už začaly práce na FL a jedním ze základních inovačních prvků budou tlačítka místo dotyku. Takže počkejme si 3 roky na FL. Ale podle reakcí zákazníků to možná urychlí.
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 19:12
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Já měl Corollu 14 dní minulé léto na tripu v USA. Dobré auto, sice trochu nezáživné ale ve městě super. Stačí vyjet na dálnici, nebo do kopců a veškeré klady jsou přebité otřesným chováním CVT doprovázené neustálým vytím vytočeného motoru pokud po něm chceš o něco víc než nic.
15. 4. 2020 19:10
Re: Je přínos této generace vůbec pozitivní?
Asi lepší variantou sehnat odcházející G7 z minulého roku, kde bylo vše, tak jak má být. Ideálně s 1.4TSi, obě varianty jedou slušně s rozumnou spotřebou a pohoda ;-)
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 19:02
Re: Interiér
S dotykáčem jsem bojoval u telefonu, dal jsem to, ale musíš mít grif a koukat na to co děláš. V autě je to ale ta nejhorší možná volba jak vzhledem k intuitivnosti, rychlosti i bezpečnosti. Pro mě taky důvod proč nekoupit.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 19:02
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Houby. Golf IV jezdil (ano i s torzkou) tak dobře, že se silně dorovnával na tehdy absolutní TOP Focus s nezávislým zavěšením vzadu. Octavia I byla jízdně hodně nestabilní až nebezpečná právě kvůli převisům a krátkému rozvoru. Částečně to řešila O1 4x4, která vzadu měla nezávislé zavěšení také.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 18:59
Re: Pokrok
Těším se, až budu přes display ovládat dotykově i volant a pedály... :-[] :-[]
15. 4. 2020 18:57
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Nič strašného. Chceš mi tvrdiť, že pri 5000 otáčkach a rýchlostiach nad 180 km/h jazdia benzínové a naftové kompakty s manuálom alebo automatom tichšie? A jazdíš takto rýchle denne, že by ťa hluk motora obťažoval. Sorry teda.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 18:56
Re: Golf VIII
Na téma hvězdičkování jsem tu vedl s autory polemiku o jeho nesmyslnosti.

Jestli si pamatuji správně, tak mi bylo vysvětleno, že hvězdičky zohledňují cenu pokud si pamatuji správně. Což je podle mě nesmysl. Ano, hodnocení má být v nějaké hladině, tj hodnotím mainstream/lowend atp. ... Ale zohledňovat do hvězd cenu??? Takže Golf má 4*, ale když prodejce ukecám na solidní slevu tak už koupím auto 5* (=lepší auto)?? Prostě nesmysl... Ať má Golf klidně 5* jestli si myslí že je tak dobrý, ale do minusů ať mu dají cenu :-!

Ale už si to fakt nepamatuji jak mi to z ACZ tehdy napsali...
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 18:54
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Sorry to nemáš pravdu. Nejblíž si byli Octa 1 a Golf 4. To měli torzku oba. Naopak Octa 3 a Golf 7 jsou vzdáleny jako expres a trakař.Nedávno jsme jednu měl na týden a s mým Golfem to prostě nesnese srovnání.
15. 4. 2020 18:54
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Tiež športovec? Tak asi CVT nebude pre športovcov čo to držia v otáčkach. Šiel som viacerými autami s CVT a fakt že nikde som nič neprijateľné, alebo niečo, čo by ma nejakým spôsobom obťažovalo, nepozoroval.
15. 4. 2020 18:51
Re: Super barva :-)
Povedzme že hej, vídam tento lak občas, tuším je to Touran.
Ja mám na aute tiež zrovna šedú, ale len z dôvodu rýchlej kúpy, z výroby by som na tmavú červenú čakal 4 mesiace, lebo na sklade nemali v celej Európe.
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 18:50
Re: Konkurent Toyoty Auris?
S hodnocením jízdních vlastností bych ještě počkal. Chci si to paralelně projet s Focusem. Ten je pro mě zatím lídrem v mixu komfortu a jízdních vlastností.
15. 4. 2020 18:49
Re: Interiér
Tak to bude dosť zásadný rozdiel, čo myslíš. Jazdne aj cenovo.
15. 4. 2020 18:48
Re: Interiér
Čo je to asi? To znamená, že vlastne nevieš. Podvozok? Prevodovka? Materiály?
Ako ja Renaulty môžem, s jedným aj jazdím, Captur sa mi páči, ale len tak z brucha by som ho asi s Golfom neporovnával. Iná trieda, iná kategória, iné zameranie.
Avatar - Verny_2013
15. 4. 2020 18:47
Re: Konkurent Toyoty Auris?
mám to podobně. Má sice o něco nižší spotřebu, možná i o fous lepší komfort, ale naopak přibylo věcí které nemusím - zejména dotykové ovládání všeho. A cena rozhodně není lidová.
15. 4. 2020 18:45
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Pri väčšom odbere stoja také diely ako plynová vzpera fakt pár drobných., tak preto tomu šetreniu za každú cenu celkom nerozumiem. Odradí-neodradí - ak to konkurencia za podobné peniaze má, a Golf nie je zrovna moja srdcovka, určite absencia aj takýchto blbostí zaváži. Dokonalejší podvozok je významným plusom, ale sám vieš, často aj podľa tunajších diskusií, že každý to neocení ani nevyužije - a niekto rozdiel ani nespozná.
Avatar - speedfred
15. 4. 2020 18:22
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Nie je trápny, iba napísal pravdu.
Avatar - hugino
15. 4. 2020 18:21
Re: Golf VIII
Preto sa pýtam že ktoré auto je momentálne v tomto segmente top lebo podla týchto hviezdičiek ani v jednej automobilke nedokázali konštruktéry vyrobiť špičkové auto za relativne " prijatelnú " cenu.Podla testov ACZ dostali najviac hviezdičiek tj.štyri a pol Mazda 3 a Opel Astra.A to sa mi nezdajú lepšie autá ako Golf VIII. Hm...
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 18:18
Re: súhlas
Snaží se asi tak, jako Elop, když Nokiím naordinoval supr čupr nedodělaný systém s tržním podílem 0.1 %.
15. 4. 2020 18:07
Re: Super barva :-)
Jj, našel jsem to - šedá Doplhin. Tak to je masakr, za 14500 si dělají prd*l... :-[]
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 18:06
Re: Golf VIII
Na 5* to musí být tédéí, ideálně v čipu :-[] ;-)
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 18:01
Je přínos této generace vůbec pozitivní?
Ok, lepší jízdní komfort tu nepochybě bude.

Ale zbytek? Kvalitativní ústupky, ovládání proti srsti...

Přínos ve spotřebě? Nevidím též... Takže proč chtít G8??

Za mě zkrátka zase o kus horší Golf :-! Jediné štěstí je, že stále zbývá dost kvalit proč o něm uvažovat. Ale obávám se, že Golf-classe už dávno neexistuje... Hodně zvědavý jsem na to, s čím přijde Peugeot.
15. 4. 2020 17:58
Re: Interiér
Měl jsem možnost přesednout z Golfu 8 do Octavie IV, jen krátce na autoshow ve Vídni. Z letmého posezení vyšla mnohem líp škodovka, Golf opravdu působí lacině a plastově. Jsem zvědavej na Leona, zvenku podle fotek vypadá, pro moje oko, s náskokem nejlíp.
Avatar - hugino
15. 4. 2020 17:56
Golf VIII
V posledných testoch ACZ dostali autá v segmente C štyri hviezdičky/Octavia IV,Civic,Corolla aj Golf/Vie mi prosím niekto povedať čo by muselo spĺnať auto segmentu C aby dostalo od redaktorov ACZ plný počet hviezdičiek lebo podla toho čo oni píšu neviem rozoznať ktoré auto je najlepšie.Myslím že niektoré z nich by malo byť.Či ?Golf VIII podla toho čo píše pan redaktor tak jazdí velmi dobre,má velmi slušný motor,velmi dobrú spotrebu a aj priestorovo je v poriadku a toto sú mýslím hlavné atribúty aby to bolo skvelé auto v danom segmente.Aj napriek to mu dostal len štyri hviezdičky.Takže budem dalej sledovať testy na ACZ a fakt ma zaujíma či niektoré auto segmentu C dostane plný počet. :-)
15. 4. 2020 17:55
Re: súhlas
To je trochu prirovnani naruby ne? :-)

Diess se ze vsech sil snazi, aby VW nedopadl jako Nokia ;-)
15. 4. 2020 17:54
Re: Super barva :-)
Tahle barva je za 14 500,- je to i v článku, podle konfigurátoru je bez příplatku akorát šedá, která vypadá vo fous tmavší než ta na fotkách. Za 7 900,- je nějaká světle šedá a za bílou chtěj 6 600,- Metalízy 14 500,-, žlutá metalíza 18 100,- bílá perleť 24 300,-
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 17:53
Re: Pokrok
Mechanickou (ovládání) klimu má i Kamiq/Scala.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 17:52
Re: Podvozok
Golf byl předstižen i Cliem... Takže bych řekl že tu soudnost je. Prostě s Golfem to jde...
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 17:49
Všechno co je 8 dopadá špatně?
W8 ... katastrofa

G8 ... katstrofa (?)

Přinejmenším podle ovládání ano. Řešení hlasovým ovládáním je podle mě cesta do černé díry. Proč bych se měl něčeho auta doprošovat? Já se nechci s autem vůbec bavit. Já ho chci ovládat a chci, aby dělalo co po něm chci. Hned. Bez keců. Na blbé kecy stačí ti, co v autě sedí. :-[] :-!
15. 4. 2020 17:46
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
To snad nemyslis vazne.

Jak casto se rozjizdis na plny plyn z nuly na 180?

Ja se takto poslednich asi deset let nerozjizdel :-)

Vsimnul sis te plynulosti? ;-)
Ten rozjezd je tak plynuly, ze uz ani plynulejsi byt nemuze...

Doporucuji zhlednuti i jineho videa nez nejdelsi mozne plne akcelerace s timto autem.
https://youtu.be/N06JU9M1CJY

PS Chapu ze tato charakteristika nemusi vyhovovat agresivnimu ridicskemu stylu. Pro eko-jezdce nevidim problem. Normalni ridic by si mel sam vyzkouset a zamyslet se, jak casto bude takto motor vyuzivat. A hodit stranou predsudky nactene v "odbornych" mediich..
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 17:45
Re: Super barva :-)
Psali metalická, ne? Takže příplatek...
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 17:44
Re: súhlas
To doufám. Čím dál víc mi přijde, že Diess je pro VW tím, čím byl Elop pro Nokii. Hrobař.
Avatar - Jopino
15. 4. 2020 17:42
Re: Podvozok
Tak on VW prodává docela dost aut třeba i ve "státech", kdo ví, jak jsou nastaveny podvozky pro jiné trhy, než ty evropské. Ale nedělám si naděje...
Jinak samozřejmě souhlas. Podvozek Civiku 10G byl i pro mě zprvu překvapením. A teď si nebudu jen lhát do vlastní kapsy, ale troufám si říct, že jeho kvalit dosáhne snad jen ten z FoFo MK4.
15. 4. 2020 17:41
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Pajo, "hluk pri akceleraci" se v minusech testu Corolly objevil.
Plynulost byla v plusech vynechana.

Bohuzel slovo objektivita je ti cizi. ;-)
Ja vim, co je nemecke to je dobre :-)

Doufam ze alespon rozumis tomu, ze Corolla jezdi plynuleji. Ze ne?
15. 4. 2020 17:06
Podvozok
Myslel som si že Golf 8G má veľmi dobrý podvozok. Potom som si sadol do Hondy Civic 10G a bol som ohromený a to je generačne staršie auto. VW zaspal na vavrínoch slávy a spí ďalej. O cene alebo cenách príplatkov ani nevravím. Strašne ! Niet sa čomu čudovať že Honda Civic je 4 najpredávanejšie auto na svete. Európa žije vlastný sen a spí spolu s VW. Čudujem sa, že ľudia sú ochotný v EU platiť za VW prehnané sumy.
Avatar - iudex
15. 4. 2020 17:06
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Nie je trápny, má pravdu, počúvať vytočený motor s CVT držiacou stabilné vysoké otáčky nie je nič záživné: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
15. 4. 2020 17:03
Re: Super barva :-)
Mne osobne by sa páčil Golf napr. v takejto tehlovooranžovej: https://i.imgur.com/SRYZ0bS.jpg
Samozrejme šialenosti typu fialová či tyrkysová nie, ale proste ako píšeš, normálne farby, nie odtiene šedej (aj keď ja som práve na tom Golfe šedú mal, ale bolo to práve pre nedostatok farieb a ten odtieň šedej - carbon steel grey - bol veľmi vydarený).
Avatar - iudex
15. 4. 2020 17:00
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
To určite, cena možno 5 eur, ale dojem to robilo, keď G7 to mala a viaceré autá strednej triedy nie, malý argument v prospech Golfa ako "supermainstreamu" (copyright GTI).
Ale ako píšem, podľa toho sa auto nevyberá, nepresvedčí ani neodradí ťa to kúpiť/nekúpiť. Kdežto jazdné vlastnosti áno.
Avatar - Anonym
15. 4. 2020 16:53
Re: súhlas
No já si naopak myslím, že VW i Škoda už pomalu začíná chápat, že tohle byl přehmat (myslím zejména ovládání klimatizace přes displej). Audi A3 bylo z té čtveřice Golf/Leon/Octavia/A3 vždy první model, který se představil, ale tentokrát si v Ingolstadtu počkali na reakce na ostatní tři auta a potom protlačili svoje - samostatný panel ovládání klimatizace. Je to hezky vidět, že je to na té palubce takové naroubované, ale aspoň to tam je. Proto se A3 trochu opozdila.

Tak či tak, G8 je designově nepodařený. Kritika zaznívá zejména v Německu a to je pro Golf klíčový trh. Podle mě čeká G8 stejně krátký život jako G6 a první modelovou péči můžeme čekat brzy. ID3 no comment. Diess se odporoučí do konce roku.
15. 4. 2020 16:48
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Zase to zavýjanie? Nebuď trápny.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 16:48
Re: súhlas
To je velmi naivní myšlenka. G8 byl vyvinutý dávno před tím, než nějaké problémy s id3 nastaly, a nepřichází v úvahu, aby jím byl v dohledné budoucnosti nahrazen.
15. 4. 2020 16:46
Re: Super barva :-)
Z extrému do extrému? Čiernobiele odtiene vs. výrazné až šialené farby?
Ja by som bol za nejaké červené a modré laky, tie v ponuke bývali, a Golfy v nich vyzerali rovnako dobre ako iné autá. V takej vínovej a parížskej modrej si ho viem dosť dobre predstaviť. Aj nejaké dvojfarebné kombinácie by Golfu neublížili.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 16:43
Re: Pokrok
To není pravda, Japonci i Korejci se zarputile drží alespoň mechanického ovládání klimatizace. V Mazdě displej dotykově ovládat nemůžeš, Honda se vrací k fyzickým tlačítkům. Do tohoto extrému zašel jen VW a PSA.

Paradoxně i Audi A3 má klimatizaci ovládanou mechanicky.
15. 4. 2020 16:33
súhlas
G8 je určený len na rýchle preklenutie núdze spôsobenej problémom s id3.

Logicky to musí byt ocesane až na kosť.

Keď/ak sa vw podarí rozchodiť id3 - výroba tohto bude rýchlo ukončená.

A ak sa im to rozchodiť nepodarí, možno očakávať rýchlu zmenu modelu - nivu generáciu skutočného golfa.

Toto bude niečo ako G6. Na rýchle zabudnutie.
15. 4. 2020 16:20
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
To áno, ale aj tá kritizovaná absencia plynovej vzpery pod kapotou - vpodstate halierového dielu - zamrzí. Auto je okrem jazdenia aj to občasné otváranie kapoty a aj tá mizerná vzpera za 2,50,-€ poteší. Mňa osobne udivuje, že autá osekávajú o takéto blbosti, rozdiel medzi pevnou podperou a plynovkou mi nepríde nijak zásadný. Do uvedenej ceny auta sa vojde s 1000% rezervou.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 16:17
Re: Šedý mozek importéra se ukázal...
Němci to tak mají. Většina dovozu je černá, šedá, stříbrná nebo bílá.
Avatar - lamal
15. 4. 2020 16:15
Re: Pokrok
Mazda ma klimu ovladanu tlacitkami, Honda, Toyota tiez a myslim, ze aj Kórejci a trebars Renault Nissan Mitsu atd... takze VW sa vyznamenal
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 16:11
Re: Pokrok
Bohužel cestou displayů jdou v mainstreamu v podstatě všichni.

Hlavně že příznivci VAG nadávali na PSA... a ric pic a ukazuje se, že PSA byl (opět) jen o generaci napřed.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2020 16:08
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Golf měl jízdně VŽDY navrch proti Octavii. Ale opravdu hodně zapomínáš, že hodně z toho je dáno také koncepcí vozu. Ono Když má Octavia značný zadní převis a obrovský kufr, tak se jízdní vlastnosti ladí úplně odlišně od krátkého HB.

Tak to zkrátka je. Ale rozdíl Octavia x Golf se právě i v jízdních vlastnostech generaci od generaci ztenčuje.
15. 4. 2020 16:05
Re: Super barva :-)
Nejspíš bude bez příplatku, ale je to fakt humus... mimo šedých tak na výběr moc neni, žádná červená ani světle nebo sytě modrá, jen tmavá do černa :no:
15. 4. 2020 16:03
Re: Super barva :-)
Jj 50 odstínů šedi :-[]
Avatar - Jopino
15. 4. 2020 15:57
Re: Interiér
Chápu. Já před 4 lety "přesedl" z úplně oldschoolového auta do takového, jenž mělo krom infotainmentu i dotykové ovládání ventilace (naštěstí ne vnořené v menu, ale samostatně). Na to by se dalo zvyknout a taky že dalo za pár hodin, což nemohu říci o PP, tam jsem tápal déle.
V práci už nějakou dobu máme auta koncernu VW, takže třeba kalibraci TPMS jsme se taky museli naučit "zkoumáním" infotainmentu, nebylo zbytí. Za úplného analfabeta se nepovažuji, ale jak sleduji trendy a čtu testy nových aut, je to čím dál složitější, vnořenější a pro provoz nebezpečnější. Připadá mi, že marketingová oddělení jednotlivých značek sbírají data o spokojenosti zákazníků, co se výše popisovaného týče, na SŠ, nebo někde na elektro fakultách ;-)
Někdy návod vytáhnout musíš, i když má 900 a více stran, tomu se neubráníme.
15. 4. 2020 15:52
Pokrok
Jezdím s auty již 32 let a s motorkami ještě o tři roky déle, takže nějaké zkušenosti mám a vše co vrčí jsem vždy miloval. Nynější "pokrok" ale nenesu moc dobře. Místo toho, aby se kladl důraz na kvalitu a umění řídit, tak se řidičům stále život usnadňuje nespočtem asistentů a za chvíli se již "řidič" po přesednutí z moderny do staršího auta ani nerozjede do kopce. Také různá ekologická kurvítka mě radost nedělají - startstopy, dobíjecí soustava co nedobíjí, ale ničí baterii, sada ventilků která stojí více než sada pneumatik, systémy které se s vámi perou o volant a jiné na vás budou žalovat, že jezdíte s vyšší spotřebou než je EU norma až do Bruselu....a displeje. Některé automobilky již uznaly, že se jedná o krok vedle a dávají zpátečku. Dokonce i novináři tuto praxi kritizují i když ještě nedávno byli z displejů nadšení. V minulém týdnu se objevily i články, že umístění veškerých ovládacích prvků na dotykové displeje je nebezpečnější než řízení v opilosti nebo pod vlivem drog (https://www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/doytkove-displeje-mohou-byt-pro-jizdu-nebezpecnejsi-nez-drogy-nebo-omamne-latky ) . Tak nevím. A nyní přijde Škodovka s novou Octavií a VW s Golfem, kde je veškeré ovládání na dotykáčích.... Já bych si tedy takové auto nekoupil. Raději bych se podíval na nabídku jiných výrobců, kteří jdou cestou rozumu. Jo a zepředu mi nový Golf přijde nějaký splácnutý, jakoby mu na tu kapotu sedl slon. Pouze můj čistě subjektivní a konzervativní názor, který nikomu, stejně jako ostatní názory, nenutím.
15. 4. 2020 15:51
Re: Plynulé rozjezdy a řazení
Golf je plynulý a ještě u toho nevyje jako vlk na měsíc. ;-)
15. 4. 2020 15:47
Re: Golf 8
No do ted mi vsichni vysvetlovali, jak kvalita neni spolehlivost.

Ze VW je kvalitni - hezky poskladany ze supr matrosu.

Tak ted nevim, cim se budou prsit.
Uz jen tim poskladanim :-)
15. 4. 2020 15:43
Re: mild hybrid
Na obranu testera, bylo to mysleno zrejme tak, ze tam je ta podpora (asi) citit.
Ale velmi slabe.
15. 4. 2020 15:40
Plynulé rozjezdy a řazení
Tohle se objevi v plusech Golfu :-O
U dsg?

U hybridni Corolly s plynulou zmenou prevodu, kde to jiz plynuleji nejde, jsem nic podobneho v plusech nenasel..

A to je presne vlastnost, ktera je pro me dulezita.
15. 4. 2020 15:36
Re: Interiér
To je určitě pravda, ale v čem je konkrétně rozdíl, rozvor je +- stejný, u tohoto Golfa je aspoň víceprvek vzadu jakožto známka vyšší třídy. Jinak interiéry umí teď Francouzi možná líp než koncern.
15. 4. 2020 15:33
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Myslím, že doby blahořečení vlečky u Oct na ACZ jsou již dávno pryč. Tenkrát to psal už já nevím kdo, ale byl to trapas.
15. 4. 2020 15:27
Re: Interiér
Hele za mě je digitální interiér naprosto zásadní věc proč auto nekoupit.... prostě se to nechci učit, a to mě auta vlastně baví.... a teď si vem že auto s tak neintuitivním ovládáním půjčíš ženě, která v tom nesedí tak často.... pro mě prostě jasný fail.... nakonec si koupím žebráka jako Fiat Tipo, kde ale aspoň můžu nasednou a jet a nemusím půl hodiny číst návod.... 8-s
Avatar - Jopino
15. 4. 2020 15:19
Re: Interiér
Porovnávám taky jen z obrázků a hodnotím s G7, který už měl logicky svá nejlepší léta za sebou. Změnit "zažitý" vzhled, který doprovázel Golf řadu let, se vývojářům upřít nedá. Materiál se mi taky na všech místech nelíbí, mor na ten rádoby "piano black" atp. Šetřilo se a jde to vidět.
Se zbytkem taky souhlas. Otázkou zůstává, jak to je u G8 s těmi jejich "slavnými" pakety (nezkoumal jsem).
Avatar - CHerokee
15. 4. 2020 15:16
Golf 8
Je to nepěkné a drahé. Bude to jistě kvalitní..a snad i ekologické, ať si Němci zase nemusejí sami sobě nasolit miliardové pokuty.
15. 4. 2020 15:15
Re: Super barva :-)
Aaaa, koukám, že barva "nezaujala" jen mě. :D To je humus!
15. 4. 2020 15:15
Šedý mozek importéra se ukázal...
...když se podívám na testovací auta výrobců z Francie za poslední dobu, tak by se dalo jásat (vč. Dacie). Hyundai to umí, Subaru taky, ale németsky auto musí být šedé, černé, bílé, nebo tmavé.

Naprosto nechápu ty imbecily, co dokáží nakonfigurovat. Za tímhle Golfem by se člověk neohlídnul ani za korunu.
15. 4. 2020 15:14
Re: Konkurent Toyoty Auris?
Vpodstate mám rovnaký názor. Myslím, že si s faceliftom švihnú a postupne kritizované veci, alebo aspoň tie najokatejšie prerobia. Tiež som patril ku kritikom konzervatívneho dizajnu Golfa, ale je zrejmé, že rokmi zaužívaná klasika sa mení naozaj ťažko. Naviac to podľa mňa nie je práca pre uhrovitých nemeckých mladíkov, ktorí dnes tvoria dizajn, mali by to robiť majstri odboru, tí by si s tým poradili na inej úrovni. Toto je také prestupovanie na mieste a váhanie, ktorým smerom ten krok spraviť.
Ceny sú iná kapitola, možno skúšajú, kam až sa dá ísť a čo sú ľudia ochotní akceptovať. Len aby ich zatiaľ konkurencia nezvalcovala...
Avatar - iudex
15. 4. 2020 15:08
Re: Super barva :-)
Už som to písal viackrát, ale aj ten VW vie, ak chce, dať výrazné, až šialené farby. Napr. na Golf R v USA bol program individuálnych asi 30 farieb, ktoré totálne popierali image Golfa ako auta v odtieni šedej: https://www.zero2turbo.com/…ktrum-Colors.jpg
Ale u nás za najväčší odväz považujú jednu žltú a zvyšok klasika 50 shades of grey.
Avatar - lamal
15. 4. 2020 15:07
Re: Super barva :-)
videl som zltu fabku z autokelly, obyc pastelova a fabke neskutocne padne... nevyzera tak subtilne ako pri metalizach https://g.cz/sites/default/files/g/2014/10/fabia.jpg
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 15:03
Re: Super barva :-)
Na tu žlutou už jsem alergický. :D I když na G8 nevypadá nejhůř.
15. 4. 2020 15:01
Re: Interiér
Až na LED Matrix tam asi velký rozdíl nebude. Renaultí třináctistovka bude s koncernovou 1.5 plně srovnatelná.
Avatar - iudex
15. 4. 2020 15:01
Re: Super barva :-)
Jj, otrasná farba, ktorá už tak fádny dizajn G8 ešte viac ubíja. Jediná prijateľná farba je tá výrazná žltá, ale tá zase nemusí každému sedieť. Inak ako obvykle pri Golfe sú farby bieda.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2020 15:01
Re: Interiér
Ještě jsem v něm neseděl, ale z interiéru nadšený nejsem. Lesklé plasty vypadají lacině (snad jsou lépe zpracované než v Polu) a laciné detaily a osekaná funkčnost všude, kam se podívám...
Co se týče ceny, dává mi smysl v úplném základu s pár příplatky. Údajně se na něj dá dostat hezká sleva.
Avatar - iudex
15. 4. 2020 15:00
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Tak toto je silný argument v debate golf vs Octavia. Keď sa tu rohypnol a iní fanúšikovia Škody rozplývajú, ako Octavia "dobehla a predbehla" Golf, tak opomínajú, že auto je hlavne o jazde a kvalita jazdy je stále kľúčový faktor, viac, než plynová vzpera kapoty. A zjavne Golf má jazdne značne navrch.
Avatar - iudex
15. 4. 2020 14:54
Re: Konkurent Toyoty Auris?
Tak keď chceš reakciu zákazníka, ako bývalý majiteľ G7 na digitalizáciu G8 hovorím, že sa mi to rozhodne nepáči a považujem to za nielenže neintuitívne, ale i za nebezpečné a pozornosť odvádzajúce.
Vonkajší vzhľad ma rovnako nenadchýňa, nie je to horšie, ale ani lepšie ako G7, taký krok stranou.
Naopak oceňujem progres v jazdných vlastnostiach, to zaznieva unisono zo všetkých testov nového Golfu a pre mňa to, ako auto jazdí, je najpodstatnejšie.
No a nakoniec je tu cena, pochopiteľne že sa bavíme o novinárskej predvádzačke, ale i tak cena 800t (cca. 31t eur) za v podstate bežný kompaktný hatch s benzínom, to je šialené.
Avatar - Jopino
15. 4. 2020 14:53
Re: Interiér
Právě proto cenu "radši" ani nijak zvlášť nepitvám. Kolikrát se stane z nesmyslné ceníkové ceny docela snesitelná položka a zrovna u Golfu, netuším, nejsem fanda značky. Na hatch téhle kategorie mi to příjde i ze startu docela sebevědomá cena, i když to není žádné holátko. Ale jak jsem psal, nehovím, nefandím. Rychlotest mě zajímal čistě z hlediska geneze modelu Golf ;-)
15. 4. 2020 14:49
Re: Interiér
A je porovnateľný aj technikou a výbavou?
15. 4. 2020 14:47
Re: Super barva :-)
Tak neviem ako u nového Golfu, u aktuálneho z 9 ponúkaných lakov je 7 čiernobielych - odtiene od bielej cez šedú či striebornú po čiernu. Kto má rád sviežejšie farby, príde skrátka. A tak to potom vyzerá aj na cestách - niekedy fakt čiernobiely svet.
15. 4. 2020 14:42
Re: Re: Konkurent Toyoty Auris?
A dá sa to brať nejak inak? Z núdze cnosť - ak sa s ním zákazníci nestotožnia, bude potrebné ho učesať a na nevydarený model rýchle zabudnúť. Všeobecný recept pre každého, komu sa nezadarí, nie? Aj najlepší tu a tam zakopnú.
Avatar - lamal
15. 4. 2020 14:38
Re: mild hybrid
Treba si pozriet ine testy, tam sa vsetko dozvies, tu je to len taka utrapena bieda... Machi by sa viac rozpisal trochu.

V ostatnych testoch sa dozvies, ze okrem toho lepsieho a plynulejsieho zatahu sa velmi zlepsili aj reakcie na plyn 1.5tsi a cukanie... tot velmi kritizovane veci u tejto motorizacie, tu vsak o tom zmienka padnut nemusi, načo.
15. 4. 2020 14:37
Re: Interiér
No, ta cena je hodně ujetá, když jí porovnám třebas s novým Renaultem Captur (což je velikostí naprosto srovnatelné auto).To už není snad ani jiné hřiště, ale spíš odlišný sport.
15. 4. 2020 14:35
mild hybrid
Docela mě v testu zarazila věta: "Zase je to hlavně pocitové, ale přišlo mi, že eTSI se o kousek lépe zvedalo z nejnižších otáček.". Není to náhodou tím, že motor se lépe sbírá proto, že má elektrickou podporu, když je to mild hybrid?? Já to nevím, ale neměl by to vědět motoristický novinář, který daný produkt testuje?? Mild hybridy BMW takto fungují...
Avatar - lamal
15. 4. 2020 14:35
test
Na to kolko otazok a chystačiek sa k novemu testu vypustilo, som sklamany.

Informacii malo, napr. na 8cke prej VW velmi zapracoval na samotnom riadeni, ani zmienka... Nevravim, ze vsetko podstatne nezaznelo, avsak clovek tu fakt nedostane nic extra... ani trochu nadsenia, nuancií...

Slabota.

Jo a Golf? V pohode, je to nudne auto, ten interier je priserny, ovladanie displaymi nebezpecne, neergonomicke, lacné a hlúpe... (tu aspon vidno ako ostatne autmobilky z Japonska/Korei sa snazia urobit nieco realne uzitocne pre ludi) inak asi fajn vyladeny základ 7čky, co nie je na zahodenie.
15. 4. 2020 14:22
Super barva :-)
Tak tahle šedivka G8 ubližuje snad více než designeři předních světel... Opravdu to “láká” ke koupi :-(
15. 4. 2020 14:20
Re: Re: Konkurent Toyoty Auris?
Ja beriem mk8 iba ako technicke cvicenie co najskor vyladit novy digi kokpit do potrebnej funkcnosti, aby to mohli hromadne naklonovat skrz cely koncern na nadchadzajuce obdobie.
Avatar - Jopino
15. 4. 2020 14:19
Interiér
Chápu, že v dnešní době je "in digitalizovat", ale čeho je moc, to je příliš. Jasně, "časem" si bude moci posádka G8 nastavit výhřev sedačky, nebo teplotu hlasovým povelem, ale i tak. Už nyní nadávám, že musím zapínat klimatizaci přes infotainment (naštěstí je na změnu teploty samostatný ovladač), ale řešit vše klikáním na infotainment, nebo popotahování přes slidery... Nechci, ať to zní jako klišé, ale bezpečné mi to moc nepříjde. Na druhou stranu, pominu-li vytýkanou kvalitu některých materiálů, nevypadá to uvnitř zle.
Cenu nehodnotím, G8 je na startu, takže z 800.000 Kč, může být časem... úplně jiná cifra.
15. 4. 2020 14:13
Re: Konkurent Toyoty Auris?
Dnes už podobu vidí kto chce a kde chce. Ja tam trebárs vidím akýsi náznak Banglovho rukopisu, akoby sa ním dizajnéri inširovali. Ale zvonka rozhodne ničím neurazí. Zvláštne je, že ani zdvojený A-stĺpik s malým okienkom pred prednými dverami, predtým tak hojne kritizovaný, už u Golfa nikomu nevadí.
S interiérom, resp. hlavne s palubkou a ovládačmi, je to poslabšie, podľa mňa VW urobil krok tak trochu do prázdna a pri facelifte bude čo naprávať. Kvitujem ale svetlý strop interiéru, nenávidím tmu v aute a tie čierne poťahové materiály úplne všade mi v aute prekážajú. Za toto zase :yes:
15. 4. 2020 14:06
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Tak porovnávám "chválenou" vlečku Octavia vs Golff víceprvek. Nebe a dudy v komfortu....a i sluchovém.
15. 4. 2020 13:54
Re: Lešeňofku fakt nechcu....
Co hůř, u minulé generace se nám testéři snažili namluvit, že ten rozdíl v podstatě při normální jízdě vůbec nepoznáte. Teď už je to jinak, takže ta vlečka musí být opravdu vydařená...
Avatar - netcar.xx
15. 4. 2020 13:50
Golf byl vzdycky budget
pro firmy, duchodce a imbecily co neumi jezdit, ale osmicka je navic hnus na pobliti
15. 4. 2020 13:27
Re: Konkurent Toyoty Auris?
Autor asi narazal na podobny? Tvar predku s poslednym aurisom?
Som spokojny majitel mk7 a mk8 ma zatial nechava chladnym a vidim sa skor ako utekam po nove auto ku konkurencii.
15. 4. 2020 13:26
Lešeňofku fakt nechcu....
A pak tady zase plkejte, že Torzka a viceprvek není Rozdíl. :-[] V komfortu zcela jistě ano....pokud jsou auta naladěny podobně "tvrdě".
15. 4. 2020 13:09
Konkurent Toyoty Auris?
Nemala by to po novom byť opäť iba Corolla?
Inak s tou digitalizáciou ovládania je to trochu sklamanie. Golf od konkurencie odkukal okrem dobrého aj to kritizované. Zákazníci VW sú dosť konzervatívni, som zvedavý na reakcie.
Naopak vonkajší dizajn ma necháva chladným. Napriek zmenám, ktoré sa nie každému páčia, stále je to typický Golf, rozoznateľný na prvý pohľad a mne príde naďalej dosť konzervatívny, podobne ako doteraz.