Nevidim dovod, preco by jedine hlavne kriterium mal byt iba priestor. Su tam aj ine parametre, ktore som vypisal a z uplne rovnakeho pohladu cloveka, co potrebuje rodinne auto. Taktiez som povedal, ze pre nenarocneho pouzivatela je to asi OK.
Píšeš o komforte, ktorý si predstavuješ, nie o veciach, pre ktoré by auto funkciu rodinného auta nemohlo plniť. Jednoducho reflektuje na užívateľa ktorý má tenšiu peňaženku ako ty. Má kompromisy v komforte a použitej technike, ale z pohľadu funkčnosti je to OK.
Priestor je samozrejme podmienka, ale sama o sebe, ked absentuju vyssie uvedene veci je nedostatocna. Tiez som na zaciatku nahanal priestor a chcel som ho co najviac, ale ked som uz nasiel co by to mohlo splnat, malo to tragicke dalsie veci. Jasne, na sirku sa musia zmestit 3 autosedacky inak je priestor nedostatocny,ale ked je zabezpecene toto minimum, tak ma uz dalsi priestor nezaujima ak tam mam trestnu lavicu, hluk ci sa musim babrat s nastavovanim klimy.
A hej preto som dal prednost autu, ktore stoji tolko co 2 lodgy v plnke.
Bavíme se o autě, které je v základu hluboko pod 300t. Navíc, prostor je podle mě u rodinného auta podstatnější než věci typu automatická klima nebo lepší odhlučnění.
Jinak jako fotr od 5členné rodiny máš pořád na výběr spoustu aut, které tvoje požadavky splňují, ale musíš sáhnout mnohem víc do kapsy.
Mnohe veci zazneli uz v diskusii - ci uz mizerne odhlucnenie, komfort alebo bezpecnost. Variabilita - 2. rad netusim ci je polohovatelny, treti rad len cela montaz sedacky - cize bud zavadzia v kufri alebo ju musim celu vybrat a niekde skladovat. Kedze je to lowcost nemoznost doplnenia vybavy. Kazdopadne automaticka klima je u mna podmienka, cez ktoru nejde vlak. Absencia lepsich svetiel hned druha. To su zasadne nedostatky pre bezpecne a pohodlne rodinne auto. Motoricky je aspon ta 1.3TCE fajn, ale nema automat. Ako jasne, pre nenarocneho pouzivatela asi ok, ale u mna nesplna 5/6 zo zasadnych podmienok.
Bere se to jako nouzovky. Když vezeš pár kiláků děcka na tréning a s nima vezmeš i sousedovi.
Nebo jedeš i s prarodičema na výlet a děcka to vzadu snesou.
A protože jsem ajatolláh automobilismu, dodám ti jeden zajímavý postřeh.
Použitelnost vem čert.
Děs je, jak ti vzadu (ne)jsou chráněni proti nárazu zezadu. Ledviny děcek na tapecu pátejch dveří nejsou moc cool.
Tak pokud bude EU vyžadovat asistenty i na uprdnutí a budou legální ty vozíky s batoletem za jízdní kolo...je to asi jedno.
So sprach Fostek.
Ein Genius.
Ein Idol.
Ein Ajatollah. :-!
A? Predpokladám, že časť hviezd stratil už len pre neprítomnosť elektronických asistentov. Pozri si do tabuliek euroncap a nájdeš pár trojhviezdičkovch aj u násobne drahšej konurencie
Nie som si istý, či práve tých 7 miest má byť nosným atribútom tohto typu áut. Väčšiu cenu ako počet miest má samotný priestor a variabilita. Dve miesta naviac potešia - ak sú použiteľné, čo u mnohých, aj väčších áut, veľmi nie sú.
Myslím, že na trhu je prostor pro auto se 7 místy a s rozumnou výbavou v ceně do půl milionu.
Hledali nové auto (tedy neojeté), které bude mít 7 míst, s benzinovým motorem a nějakou běžnou výbavou (automatická klima, navigace). Našli jsme Dacii Lodgy a Opel Combo (ale v sedmimístné variantě je už přes půl milionu) a pak už jen samá dražší auta. V Dacii jsme si vybrali prakticky kompletní výbavu a nedostali jsme se ani náhodou k uvedenému limitu. Vybrali bychom i další, ale nebylo už co zaškrtnout (třeba dvouzónovou automatickou klimu, kdyby byla možná ...).
A tak si myslím, že na trhu jsou zbytečně drahá auta (se 7 místy) a pak velmi levná Lodgy. Úplně chybí nějaký ten rozumný průměr.
Ta cena se neudrží.
A navíc - furt proboha všichni co chcete to auto - vlastně píšete že chcete lepší auto.
Ten posuvný dveře, ten aby to bylo robustnější, ten aby to bylo odhlučněný a svítily tomu čudlíky...a lepší infotainment....
A hlavně aby to stálo stejně nebo pokud možno míň.
Sakra hoši, vy jste ale partička vychcánků!
Huba by žrala, ale peněženka sypat nechce.
Kdyby z něj bylo něco typu Fiat Freemont, tak klidně.
Rozměry (půdorys Octavia Combi I) jsou ale nyní tak akorát. Na parkovištích to je jen tak tak.
Rozvor už teď 2,8 m. Jen zadní sedadla posunout více dozadu, až k podběhům, na zadní víko přidat kryt, to samé do zadních podběhů.
Konečně už by Renault mohl dovolit podsvícení tlačítek, 2. mlhovku, lepší multimédia. (nějací nadšenci si to doma dodělali sami...)
Hlavně zachovat alespoň současnou světlou výšku.
Hmotnost, stejně půjde nahoru. Musejí dodělat izolaci, výztuhy a hlavně zakrytovat podvozek, aby to s autem furt neházelo.
A střecha, od které se při dešti ozývají zvuky, jako, když Jamesi Mayovi ve Vietnamském speciálu pršelo na cedník na hlavě, také nevzbuzuje důvěru.
Jinak auto by v roce 2012 dostalo 4* nebýt chybějícího ESP ( za příplatek u počátečních kusů).
Dokker i Kangoo se už nějakou dobu pod fóliemi testují, o Lodgy se moc neví.
Teď mám 2016 Lodgy 1.6 SCe. Když příští rok bude, klidně vyměním za novou generaci. Jestli zůstane cenově v Arctice do 300 000,-, není co řešit.
Jasně. Kvůli tobě, při inflaci a desetitisících za pokuty EU a při slabé koruně...to právě kvůli tobě budou zvětšovat a v ČR zlevňovat.
Výsuvné dveře...myslels posuvné, že. Ne nebudou Neboj.
Do ničeho nepůjdeš.
pokud to bude dál mpv ale výrazně ho zvětší aby byl velký minimálně jako sharan a dají výsuvné dveře a nechají nebo sníží cenu tak to bude hit a půjdu do něj..