Vzpomínám si na Thomasina, když si kupoval G6 GTI a říkal jsem mu, ať jde do 3dv., taky tehdy moc nechápal proč. A pak měl chvíli dvoudveřové auto a na pohodlnější nastupování do něj si rychle zvykl tak, že další pětidveřové hodně rychle prodal a jak sám psal, taky proto, že se mu do něj špatně nastupovalo. Nemluvě o speedfredovi, který by také dal přednost jednomu páru dveří, pokud by taková možnost byla. Takže dokud si člověk něco pořádně/dlouhodoběji nevyzkouší na vlastní kůži, nemůže pořádně vědět o co vlastně přichází. ;-)
Já nezpochybňuju, že se někomu může zdát předokolka např GTI jízdně lepší než zadokolka 1er. Já to tak nemám, přes všechny možné srovnávačky o kterých píšeš.
Ale jo, je to nízký, široký, čumák ustál velikost ledvinek, zadek vysloveně parádní. Možná profil trochu postrádá proporce bavorských zadokolek a je takový obyčejnější...
Jasne, teraz som si to pozrel znova a tie stabiky su H&R a podvozok bola seria M paket... ked neboli runflaty tak to je fajn, ja mam Clio RS200 CUP (MK3 FL) a eibach pro-kit pruziny a pojdem do serioveho podvozku bez CUPu... pride mi to zbytocne tvrde na Prahu a okresky. Asi starnem, nebavi ma byt naklepany v aute aj ked to neodskakuje, no postrada to harmoniu... je fakt, ze som jazdil sedany, tie su trochu vyrovnanejsie ako hatch..
Neměl jsem tam runflaty a na podvozku jsem měl jen silnější stabilizátory, pružiny byly origo Mpaketové. Nebylo to přehnaně tvrdé. Jak to snášel podvozek, nevím. Prodával jsem to ve 100 tisících a ramena nebo silentbloky jsem do té doby neměnil. Jestli to potřebovali, už jsem už neřešil, ale nedivil bych se.
Na jiném mém autě, kde jsou letní 245/30/20, byly ramena a silentbloky ve 100 tisících na výměnu, protože ten podvozek dostává strašně.
No tak dá se vymyslet něco navíc. Třeba systém čtyřkolky ve stylu aspoň Focusu RS, anebo cokoliv...
Ono je tristní, že to auto nejezdí aspoň jako Golf R či A35, bohužel...
Tak priateľu teraz ťa sklamem ale 130i som mal 5dv :'-( , kupoval som jazdenku a 3dv absolútne neboli a keď aj boli tak za nezmyselné ceny. Jednu fakt peknú 3dv som našiel išiel pozrieť a pokial sa rozhýbal tak bola behom 2-3dní preč.
no možno... ten MPV predok s tymi mega ladvinami postrada siluetu aj pekneho vyvazeneho hatchbacku... urcite sa mi lepsie pozera na vyvazene proporcie corolly, ako tejto obludy...
Přesně. Fascinoval mne použitelný rozsah otáček. Pamatuju si to podřazování z šestky na dvojku při předjíždění. To už dneska v turbomotorech člověk nedělá. Podřadí tak 1 až 2 kvalty max., ale tehdy 4 a s pořádným meziplynem. :-)
130i som mal asi 1,5 roka a to auto bolo fajn, moc miesta som nepotreboval a velkostou tak akurát.Ten motor je výkonom teraz už v turboére taký fajn nič extra ale aj tak dokázal jazdiť pomaly od 1000rpm až po max a krásne to gradovalo. Fakt jazdne parádny hb ktorý sa dal aj pekne vodiť bokom a regulovať plynom.
Pořád jich potkávám víc, než těch nových 1er. Nevím, jak na jiných trzích, ale tady se zřejmě nijak zvlášť neprodává...
Každopádně znovu, kupé a hatchback nejsou stejná třída. Já o M140i uvažoval, protože chci zábavné auto a zároveň potřebuju pětidvířko a nějak si nedovedu představit, jak by jeho praktickou roli zastalo kupé.
Chodil, ale 130i jsem koupil až v roce 2009. Na tom autě bylo úžasné to, jak byl "velký" motor v "malém" autě. Přesednul jsem do něj tehdy z O II RS a byl jsem jak Alenka v Říši divů. Pocitově to bylo jedinečné.
Samozřejmě, že když jsem pak 130i vyměnil za 1M, tak mi 130i přišla pomalá, ale to už je jiná kategorie. 1Mko je taková malá M3 - nekompromisně sportovní a tvrdé. 130i byl parádní hatchback s božím motorem, navíc praktický na denní ježdění (co jsem se v tom navozil dcery). :-)
Kupci pětidveřových hb o rwd evidentně nestáli a ti, kteří chtějí v této třídě něco opravdu sportovního a řidičského, si kupé koupí, prodeje 2er kupé to potvrzují.
Přesně, 130i hb, nejlepší hot hatch všech dob. Nevím, jestlis´ sem chodil někdy kolem roku 2007, ale když jsem se tu tehdy o 130i vypisoval, dostával jsem pěknou nálož, od type-r loverů, gtíčkářů atd., že je to pomalé, v zatáčkách klouže atp. :D Já se bmw opravdu nedivím, že se na zadokolku v HB této třídy vyprdnuli, těch lidí, kteří rwd v hb ocení je fakt jako šafránu a i u hot hatch verze je to s otazníkem, auto má charakter, ale dozadu se nic nevejde, jo, šestiválec je super, ale zas vlastně líp než ty čtyřválce nejede, takových vět jsem od doby 130i a následně 135i a 140i četl mraky. Tak teď mají dalšího golfa gti se znáčkem bmw a kdo chce skutečně klasickou koncepci, půjde do 2er kupé. ;-)
...je teda smutný. Před lety jsem měl E87 130i a vždycky mne při otevření kapoty fascinovalo jak je ta R6ka nacpaná podél pod kapotu, že ani všech 6 válců nebylo vidět, jak motor "mizel" pod předním sklem (viděl bylo tak naposledy pátý válec, šestý už ne). Neříkám, že bylo bůhvíjak rychlé, ale mělo svoje kouzlo - lehounké, hravé, snadno se vytáčející atmo R6, manuál, dodělaný samosvor - bože, s tím se tak zlobilo. :-)
Proč by si BMW nemohlo střihnout klasický hothatch? Kdo chce zadokolku s šestiválcem, může lovit jinde, je to jízdně jiná disciplína.
Předokolka (byť s výpomoci připojitelné 4x4 vzhledem k výkonu), správně nakopnutý čtyřválec, rozumná cenovka, byť s určitou přirážkou za značku... Neshledávám na tom nic, co by mi nevonělo. :yes:
Vypadá taky pěkně, decentně, s odkazem na tradici značky.
To je samozřejmě úplný nesmysl, na pozici bmw mezi konkurencí se za dvacet let nezměnilo nic, v každé třídě, ve které má svůj model, je tento model nejlépe jezdícím autem. Tak to bylo, tak to je.
Je to skor o tom nehadzat sviniam perly. 1ka je vstupom pre mnohych do premie. Za relativne malo penazi vysnivana premia, preto sa aj cla,gla, atd. tak super predavaju. Mejnstrimova technika v kabate premie. Osobne poznam tri slobodne baby kolo 30ky co maju 1ku minulu gen. Po fl ako daily car do prace, zakladny dizel, zakladna vybava, kupovali si to lebo bmw, co je pod kabatom ich vobec nezaujima. Hra to muziku zo spotify a to im staci...
Mezigenerační změna u nové 1er víceméně přesně vyjadřuje celkové současné zaměření značky BMW, které se za posledních cca 20 let zásadně proměnilo. Bohužel k horšímu, méně řidičskému zaměření. Nebo ještě přesněji - z řidičského zaměření vozu se u BMW stala bohužel jen vrcholně luxusní záležitost pro vyvolené, velmi solventní zákazníky. A to je samozřejmě úplně špatně. :-(:no:
Tak proč sakra pro nečínské zákazníky, kteří mají vkus, BMW nevyvine jinou verzi předního nárazníku s nízkými ledvinami? Vždyť ty hnusné, vysoké jsou ve své horní třetině stejně zaslepené, takže s termomanagementem motoru by vůbec nemuseli hýbat!
Rko malo velky wow effect prislo v spravnu dobu ked boli GTI na vrchole, vtedy navyse nemalo tak castu 4x4 konkurenciu v triede.
V UK maju radi Golfy, aj 5kovy zboznovali, nejak ma to neprekvapuje, daju vela na kazdodennu pouzitelnost co je u Golfa aj Rka stale velmi dotiahnuta zalezitost. V UK je hh posvatna kategoria a tak ten daily use beru velmi vazne.
S cim ho v tych testoch zrovnavali ? AAMG bolo od zaciatku dost playstation, tomu zrovnaniu sa nedivim. V UK pri vecnom daždi/na furt mokrej ceste davaju casto prednost 4x4, to je u nich bezne.
Z tohoto článku:
"Zapomeňte na všechno výše popsané, dnes je to standardně předokolka, která ve sportovní variantě M135i xDrive dostává výhradně pohon všech kol se samosvorným diferenciálem Torsen."
M2C je M speciál, účelově designovaný, kde se designeři snažili právě ten kvicht 6 válce, co nejvíc neutralizovat. M2C jsem nejel, nevím jak byli v tomto snažení úspěšní.
Já přece vůbec neříkám, že je něco proti něčemu, jen upozorňuji na rozdíly v technice mezi 5er a A6. Nic víc, nic méně. :-)
I BMW má dvojspojku, ale ne u 5er.
To už pitváš nesmyslně. Dvojspojku má i Porsche, to snad není obecně proti sportovní jízdě, ba naopak. A přesto...
Jestli R6 nebo V6, na tom se taky chleba neláme. Prostě pro BMW je podle mě prioritou mít nejřidičtější auto z D3, a i kupující to tak (dle mého) vnímají. Typicky dostaneš u všech šestiválec podél a pohon všech kol, tedy to hlavní je dost podobné.
Tedy, AWD asi aktuálně (a netypicky) dostaneš nejčastěji u BMW.
Taky zadokolka mívá delší zadní převis, předokolka naopak ten přední.
A u šestihrnků je to R6 vs V6 a 5er nemá vůbec dvojspojku, A6 ano.
O stejné/obdobné technice se dá (tradičně) spíš psát u 5er a Ečka. Ale taky už tam dlouho nemůžeš čekat nějaký signifikantní důraz na "sport" (řidičský akcent) u 5er a u Ečka naopak (jen) na komfort.
Zrovna jsem to chtěl poupravit. Nicméně motor víc vpředu dělá hodně. Když dva dělají totéž, není to vždy totéž. To by nemusely být srovnávací testy....
Logicky jsem také čekal jízdně výraznou převahu, ale mé očekávání se v těch testech prostě nenaplnilo a to se bavím větších o testech redakcí časopisu EVO, Top Gear, Autocar, Speed..., tedy žádné "tabulkové" srovnávačky AutoBildu.
A když se hledalo nejlepší sportovní auto roku (primárně zaměřeno na samotnou jízdu), mezi které se poměrně často (překvapivě) dostal i nějaký hh, nikdy! to nebyl 1er s podélným R6, ale něco od Renaultu, Fordu, VW, nebo Hondy s motorem napříč a obvykle s fwd. Proč, když je ta koncepce 1er (v rámci hh) údajně jízdně o tolik lepší?
Celkově věřím, že nandal - při započtení faktorů jako praktičnost, cena, prostor - ale jízdně? To je snad už z principu proti "fyzikálním zákonům", ne?
Srovnávačky mají zákonitě spoustu variables. Takže výsledky se musí brát s rezervou. Dále záleží taky na tom, kdo tu srovnávačku "zaplatí".... ;-)
1er bylo designováno s tím, že bude mít R6 a RWD. Ano, ten motor je na 1er moc velký/těžký. A podle všech zpráv je moc velký/těžký i do kupátka.
A tušíš v kolika větších srovnávačkách (hlavně těch anglických) hh to mainstreamový G7R celkově "nandal" prémiové 1er s podélně uloženým R6? A nejen jí, taky třeba A45AMG, nebo Audi S3. Samozřejmě v dobách, kdy byl G7R ještě poměrně novinkou. Vždycky jsem čekal, že se v závěru logicky dočtu, že u 1er jde řidičsky o něco zcela mimo úroveň konkurence s napříč uloženými motory, ale nikdy jsem se toho nedočkal, a to byly srovnávačky s velkým důrazem právě na to, jak to jezdí. Takže pokud nebude nový G8R lepší, než tento 135i, bude to hlavně "prohra" VW.
Pokud technika (rwd/R6) zůstává v kupé, je to v pořádku, tam patří mnohem spíš, než do kompaktního hb.
A nová 1er už sice vypadá jinak, ale dál je to všechno, jen ne hezké auto.
si mimo chlapče, poradil som mu SUV s automatom co je na bezne jazdenie a ma prijemnu spotrebu... nie sadzomet, ano ked si ma kupit SUV tak na co je takej škatuli Mkovy motor s 300k+ ?
do SUV patri hybrid... aj tak je to auto len na obyč jazdenie a kedze uz nevie sadnut do niecoho co jazdit vie tak nech jazdi normalne
Lepšie bude RTO tam sa doslovne nastupuje. A možno tam bude aj 6 válec s kutáčom a poctivé medziplyny budú nutnosť.. :-[]
Lorasi: dedovi to bude stačiť jeho R6 podľa mna ešte ani nebola za 4000rpm.
Měl jsem v úmyslu si M135i xDrive pořídit. Důvodem bylo, že by bylo v mém pokročilém věku pohodlnější než mé stávající M140i. I ten pro mě tak důležitý manuál a pouhý čtyřvál bych ji býval odpustil. Už jsem v ní i seděl. A to mě bohužel stačilo. Do vozu se velmi špatně nasedá, řekl bych spíš sesedá a ještě hůře vysedá, spíš vyhrabává. Jako víkendovka by se to dalo ještě prominout, ale pro mě jako daily, ani náhodou. Nejsem si jist jak dobře se tato věc prodává, ale v Brně jsem na předváděčku čekal rok. Ta se časem prodala a od té doby již další předváděčku neměli.... ;-\ Doesn´t look good.... ;-\
Trufam si trvdit, ze vacsina ´´odbornych´´ zrovnani dopadne v tomto duchu a za to si BMW moze samo, pretoze z hladiska jazdnych vlastnosti a zazitkov ponuka horsi produkt ako v predoslej generacii.
To ze si to cielova klientela nakoniec nevsimne, je celkom mozne, to je vsak ina pesnička.
Zmeny koncepcie sa odohrali kvoli beznym modelom 1čky, ale ta M najviac utrpela, jej klientela je trochu ina ako klientela nejakej 120d a podobne... este aby to novy G8R nenatrel BMW :D
nemyslim, ze fraza, za to si moze bmw samo, je pouzita spravne. skor Bmw zistilo, ze staci pouzit mejnstrimovu techniku v 1ke, usetri a 95 percent zakaznikov bude aj tak spokojnych, frflanie zvysku prezije a penazenka bude plnsia.
Nevím, obecně je současná A6 asi nejméně zajímavá ze všech posledních generací. Navíc malý výběr motorů na počátku, nijak zázračně fungující autem s V6 atd. Navíc je pěkně drahá.
Za to si BMW moze trochu samo, svoj vybudovany etalon nevie v sucastnosti naplnit, s predoslym modelom dokazalo... aj s pochopenim pouzitia v triede konvencnej techniky = konvencny vyledok to nestaci a je na mieste to spomenut, ze si pohorsilo na uroven beznej konkurencie.
Od BMW sa celkom adekvatne ocakava viac ako od VW... priame zrovnanie by asi ukazalo, ze 1čka ma lepsi podvozok co sa tyka chovania na nerovnostiach a poslusnejsiu prevodovku v zmysle nepreradenia v manuale, no ci to staci... 1čka je novšia, Rko starsie
Kdyby se tak divil Tonda Novák, tak proč ne, jen bych Tondovi vysvětlil, že jakkoliv chápu, že díky znáčku bmw na kapotě čeká něco lepšího než vw, dostává, co naplat, auto se stejnou technikou jako má vw, tedy, že jeho očekávání se logicky nenaplní. Totiž, že to, co odlišovalo bmw, ve výsledku jízdních vlastností, od vw, byla právě sofistikovanější, lepší technika. A tu už aktuální 1er nemá.
Od odborného redaktora bych podobný údiv ale nečekal, leda by to znamenalo, že dnes už motoristickým novinářem může být kdejaký Tonda Novák. ;-)
a cim to je? displejovym interierom? nevyraznym dizajnom, ktory sa malo odlisil od predchodcu? pomalost pri zavadzani novych motorizacii pri novych ekonormach? aj a4 si vyrazne pohorsila v predajoch
Golf je produkt nepremiovej automobilky, kedysi zrovnanie jazdnych vlastnosti top speciek modelov VW a BMW nebolo zrovnatelne, dnes je uspech, ked BMW jazdi ako VW ? asi v tomto kontexte je to myslene...
Tak LCI 5er se mi mooooc líbí ;-) V pátek cestou z Mostu jsme shrnuli provoz aut z D3 na komunikacích. Je vidět, že 5er G30 na lidi zabrala, stejně jako E-Klasse. A6 úplně zmizela z cest.
Btw:_ Od začátku jsem si u G30 uměl představit ostřejší předek s užšími světla a voilá, vyslyšeli mě.
U hb nižší střední to nevidím jako problém, zadokolku chtěl málokdo, ocenit ji reální kupci jedniček neuměli, takže je tu tohle, a pokud to bmw zvládne v hot hatch verzi podobně jako mb nebo vw, kteří s těmi předokolkami dělají roky, pak ok. Podstatné je, že bmw v té třídě nabízí a nabídne malé zadokolkové kupé, u něj už bych to "něco navíc" čekal, resp. doufám, že bude. ;-)
"...přesto se nemůžu zbavit dojmu, že jízdně ve srovnání s áčkovým Mercedesem-AMG či Golfem R nenabízí nic navíc."
Co by asi tak auto stejné koncepce mohlo navíc nabídnout? Pokud tahle, koncepčně předokolka, jezdí stejně nebo podobně jako právě erko nebo áčko amg, je to pro bmw úspěch.
Tie ladviny su hrozne. BMW v poslednej dobe nejde, na novej 7er a velkych Xkach su obrovske, opulentne, na tomto aute vyzeraju ako cinska napodobenina BMW :no:
...že jsi se Stando s tímhle netrefil do minulého pátku v Mostě. Stálo by za to ho prubnout a porovnat s časy co tam už zajel Machi.
Černá kola opět ničí vzhled, jako u většiny aut.
P.S.: souhlas, nijak výjimečné auto, které zapadá mezi ostatní konkurenty.